Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#11451) SpeedR válasza Eagl3 (#11449) üzenetére


SpeedR
őstag

A 70-80 éves hagyományoshoz képest új az... :)

(#11452) aero. válasza SpeedR (#11448) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Aha, köszi, ezt nem tudtam.

(#11453) leroyclub


leroyclub
senior tag

Hello All. Tudnátok nekem segiteni? BMW-be kéne gyári navigáció. Van hozzá egy gyári DVD de azon sajnos magyarország nincs rajta. Egy csomo europai rajta van de a magyar ugylátszik nem fért rá. :(((

(#11454) tibi666 válasza leroyclub (#11453) üzenetére


tibi666
senior tag

milyen bmw-be?

(#11455) dragonfx válasza MPowerPH (#11447) üzenetére


dragonfx
veterán

"mert ha a diesel-t is így fogom használni, mint a benyásat, akkor sajnos nem lesz hosszú életű."

na fejlődsz legalább ezt beláttad.dícséretes. ;)

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11456) Kinder válasza leroyclub (#11453) üzenetére


Kinder
senior tag

hát persze, hogy tudunk :)
minden új navis bmw-be van magyarországot is tartalmazó dvd

(#11457) Kinder válasza MPowerPH (#11447) üzenetére


Kinder
senior tag

dízelre vigyázni kell, nincs mese. :)

(#11458) leroyclub válasza tibi666 (#11454) üzenetére


leroyclub
senior tag

egy 2006-os 740d-be kéne a navigáció. Mivel nem magyarországon lett ujonna vásárolva igy nincs benne magyar.

(#11459) Eagl3 válasza leroyclub (#11458) üzenetére


Eagl3
veterán

(#11460) tibi666 válasza leroyclub (#11458) üzenetére


tibi666
senior tag

azt hiszem navteq lemez való bele.
ha így keresel megfelelő helyeken (torrent), akkor könnyen megtalálod.

(#11461) leroyclub válasza tibi666 (#11460) üzenetére


leroyclub
senior tag

köszi

(#11462) Kinder válasza leroyclub (#11458) üzenetére


Kinder
senior tag

Ha itthon vettétek volna újként, akkor sem lett volna benne... :(
kb 2 éve van használható térkép bmw-khez. ( az előtte lévő gagyikat nem számítva )

(#11463) leroyclub


leroyclub
senior tag

ja lenne még egy kérdésem: A telefonomat nem tudom valahogy összepárositani a kocsival, hogy ha csörög akkor a kormányrol feltudjam venni és a magnon beszélni? Az idrive-ban van olyan hogy bluetooth azt bekapcsoltam, de a telefonom nem találta meg. Van benne gyári telefon, de azt nem szeretném hogy mindig cserélgessem a SIM-et amikor beleülök. Van erre a témára valami használható megoldás?

(#11464) aero. válasza leroyclub (#11463) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

nem a kocsinak kell megtalálni a telefont? én úgy tudom így van.

(#11465) Cxgrav válasza leroyclub (#11463) üzenetére


Cxgrav
senior tag

Ez nekem is probléma 118d-ben
olvastam, hogy ez csak telefon előkészítés és asszem be kell még ballagni bmw szervíbe hogy aktiválják :F :F vagy valami ilyesmi

Picture me Rollin' by 2pac

(#11466) leroyclub válasza aero. (#11464) üzenetére


leroyclub
senior tag

de a kocsiban nincs olyan opcio hogy keresse. Csak olyan hogy bluetooth ON vagy OFF

(#11467) Kinder válasza leroyclub (#11466) üzenetére


Kinder
senior tag

Ha újabb ( 2 évnél fiatalabb ) nokiád van, akkor felejtős sajnos, kb a 10%-át ismeri fel.

Bluetooth on állásban sem találja a telefon a kocsit?
Amúgy pároztatni kell valahogy.

HA meg azért nem megy, mert van benne telefon, akkor be kell sétálni a mobilszolgáltatóhoz, kérni egy autóskártyát a mobilszámodra, azt berakod a kocsiban lévő telefonba, és amikor beindítod a kocsit, elindul a telefon, bejelentkezik a központba, és utána a kocsi fogadja a hívásokat. Ha kiszállsz a kocsiból és be is zárod, akkor kb 3-4 perc alatt "visszaáll" a zsebedben lévő telefonra a mobilszolgáltatód.
Ez havi kb 1500 Ft plusz lesz, ennyi az autóskártya előfizetése, és ez a kártya bentmarad a kocsiban, nem kell cserélgetni.
Nekem így működik az enyémben, E60 530D

[ Szerkesztve ]

(#11468) Gebriel válasza leroyclub (#11463) üzenetére


Gebriel
veterán

Vodafone-nál van autóskártya szolgáltatás. Ilyenkor kapsz még egy SIM kártyát amit a kocsiba használhatsz ugyan azon a számmal.

(#11469) Kinder válasza Gebriel (#11468) üzenetére


Kinder
senior tag

kicsit kevesebbre emlékeztem, de hát válság van

(#11470) leroyclub válasza Gebriel (#11468) üzenetére


leroyclub
senior tag

NA majd megnézem a t-mobilnál hogy mi a helyzet. Gondolom náluk is van. Köszi.

(#11471) Kinder


Kinder
senior tag

Tegnap egy Cabrio E46 M3-assal szórakoztam, bent a városban, én voltam hátul, kóstolgattam, aztán amikor végre felfedezte, hogy ott vagyok, odalépett.
Én is. :DDD
Elment, de csak épphogy ( de tényleg, nem szépítek, gyakorlatilag a sarkában maradtam ), én sokkal többet vártam egy 343 lóerős géptől.
Persze lehet, hogy rosszul váltott, csak a kocsija jó, a driver nem, stb, de akkor is ott voltam a szeren. :)
Úgy látszik, az a kb 1 mp előny százra ( nemmondommeg mennyire gyorsultunk, mégiscsak város... ;) ) valahogy nem jött ki neki. :D

[ Szerkesztve ]

(#11472) dragonfx válasza Kinder (#11471) üzenetére


dragonfx
veterán

valami tuti volt. :DD
de hát azért neked a nyomatékód agyonveri őt.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11473) Kinder válasza dragonfx (#11472) üzenetére


Kinder
senior tag

ááá, egyszerűen jobb vagyok :DDD
meg a fogyasztásom :D

[ Szerkesztve ]

(#11474) tomcsi23 válasza leroyclub (#11470) üzenetére


tomcsi23
veterán

Lehet, egyszerűbb egy dominós kártyát benyomni a kocsiba, a másikat meg tetszés szerint átirányítani. Aztán jónapot.

Ja, M3-asnál "hiányzik" a turbó, emiatt nem tud akkorát lépni. Egy s60r majdnem pariban van vele, alacsonyabb fordulaton meg jobb is, 300 pacival. És a kabrió még nehezebb is a coupe-nál vagy 150 kilóval. :B

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#11475) Bubu79


Bubu79
addikt

„stilisztikai szempontból kihívásokkal küszködik”

[link]

Úgy látszik Amerikában is van határa a gusztustalan autóknak ;]

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#11476) Tálydi válasza Bubu79 (#11475) üzenetére


Tálydi
senior tag

:DDD

Eeeeh, what’s up, doc?

(#11477) Kinder válasza tomcsi23 (#11474) üzenetére


Kinder
senior tag

tudom, hogy nehezebb a kábrió, azért írtam, hogy csak kb 1 mp van köztünk százra gyorsulásra, mert így neki 5,5 sec, nekem meg 6,5 lett a gyári 7,0-ból.
Hát ezvan, szorongatja a 80 lóval gyengébb dízel az előző benyás sportverziót.
Sőt, az enyém is előző már, mert van már F10... :D
Csak motorhangban vagyok brutálisan alulmaradva :DDD

[ Szerkesztve ]

(#11478) Gebriel válasza tomcsi23 (#11474) üzenetére


Gebriel
veterán

Ha nem ingyen hívhatja a dominos számot akkor minden egyes átirányított percért ugyan annyit fizet mint valójában fel hívta volna az autóban lévő számot.
Te megoldásod valójában a legegyszerűbb mondja illetve anyagilag is a legjobb ha kevés hívást kap, vagy nem annyi időt tölt az autóban.
2-3 óra autóban fogadott hívás átirányítás után már gazdaságtalan. :R :R

(#11479) MPowerPH válasza tomcsi23 (#11474) üzenetére


MPowerPH
félisten

M3-as városban nem nagy durranás, autópályán jön ki az ereje igazán 180 fölött. :) Turbo a rugalmasságot befolyásolja, de ha megvan a fordulat már ott sincs akadály. Mindennapi használatra persze sokkal jobb a turbo, gazdaságosabb is. Bár ezt Te tudhatod a legjobban. :) Azért fura, hogy még a BMW nem állt rá a turbos motorokra. 1.6-2.5 -ig lehet ne turbositani. És akár még a sor 6-ot se kellene kukázni.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#11480) Kinder válasza MPowerPH (#11479) üzenetére


Kinder
senior tag

180 fölé nem mentünk :D

Mostanában azért kezdődik valami turbósítás a BMW-nél.

(#11481) Eagl3 válasza Kinder (#11477) üzenetére


Eagl3
veterán

Igen, csak éppen az M3 nem csupán arról szól, hogy mennyi idő alatt gyorsul 0-100 -ra... egy kanyargós útszakaszon gyakorlatilag körbehugyozza az 530D -t. A vezetés élményéről meg ne is beszéljünk. :)

(#11482) MPowerPH válasza Eagl3 (#11481) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ha a D alatt sportfutómű van, akkor nem biztos. A D sokkal rugalmasabb, kanyarokból nem tart neki olyan sokáig az erőgyűjtés, mint az M3-nak. Inkább autópályán van előnye.

Don't Tread On Me

(#11483) dízelracer válasza MPowerPH (#11479) üzenetére


dízelracer
senior tag

"Azért fura, hogy még a BMW nem állt rá a turbos motorokra. 1.6-2.5 -ig lehet ne turbositani."

Én is felvetettem ezt bő egy éve itt. Mit kaptam érte...

Dragon TE ezt a videót ne nézd meg. :P

(#11484) MPowerPH válasza dízelracer (#11483) üzenetére


MPowerPH
félisten

Biztos nem én szóltalak le. :)

Don't Tread On Me

(#11485) tomcsi23 válasza Gebriel (#11478) üzenetére


tomcsi23
veterán

Jajj, ne viccelj már, trémobilos előfizuról ingyenes a hívásátirányítás. :P Az összes költsége annyi lenne, hogy évente 3000 forintot rátölt a dominóra, hogy ne járjon el. Persze, előfeltétele, hogy legyen előfizuja is. ;)

M3: azt azért egy szóval sem mondtam, hogy szar lenne egy M3. Csak az idő felette is eljár, s jönnek az egyre erősebb vasak. Mostanában turbóval. Ezen generációknak is megvan/meglesz a maga M verziója. :B

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#11486) VR6-Fan válasza MPowerPH (#11479) üzenetére


VR6-Fan
veterán

azért egy mai modernebb csigás gépet nem úgy kell elképzelni mint annak idején a turbo uno-kat hogy majd valamikor 4000-től húz lök mint atom (hogy ne éljek dragon szó használatával :) ), azok alulról is elég rúgalmassak, persze nem löknek akkorát 1900-nél mint egy változó geo-s csigájú közvetlen befecsis dizel, de közel olyan rugalmassak.

az M3-ommal se lenne gond csak a itthoni drájvörök igen nagy hányada nem tudja vezetni, mivel nagy ccm 6 henger ide vagy oda, az egy pörgős motor és folyamatosan egy bizonyos fordulat tartományban kell tartani, ahol megmutatja a foga fehérjét.

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#11487) dragonfx válasza MPowerPH (#11482) üzenetére


dragonfx
veterán

na azért ne tulozzunk.

a 2 auto más kategória.nem is összehasonlítható.egy m3 mérföldekkel veri az 530d.t összeségében.
Az M.nek mindig a nagy kipsicezett szívómotor volt a kultusza.talán most szakad a sor az M5nél.
páláyn egyértelmű az m3 nyerne mert magas forudlaton tartva brutál.
a végén ki ne hozzad hogy végülis a te 528i.d is pariban van az e46 m3.mal mert az már durva lenne.

de azért 1.8 turbo elég lenne nekem is. ;]

tulajdonképpen egy 1.8as 16V mocit kéen turbosítani ami alapjaiba véve egy 1.8is.nek felel meg. :DDD :D :C ...és mégis szénné lépne téged.bocsi no offense de ez kellett. :))

[ Szerkesztve ]

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11488) MPowerPH válasza VR6-Fan (#11486) üzenetére


MPowerPH
félisten

Pont ezt mondtam én is, csak nem fejtettem ki. :)

dragonfx: Amihez nem konyítasz annyira, ne nyilatkozz róla. Ha egy ilyen húzott diesel és egy E36 M3 286 lovas version összekerül, akkor bizony erősen kanyargós úton lehet az M3 marad alul, főleg ha szar a sofőr. Míg a diesel esetében ilyen nincs, mindenhonnan nagyot tol, nem kell agyonpörgetni.
Eszemben nem volt kihozni az 528i -et, egy chippelt 530D jóval erősebb. Viszont ma megint mentem a céges A6 -al, asszem az még az 535i-t is körbeverné, brutálisan megy. ;] Eszméletlen mit tud az a 'kis' FSI, nem beszélve a hangjáról. :B Egy nagyobb előzéskor nagyon oda kell figyelni, mert 100-ról is hipp hopp 200-on van a gép, ráadásul még észre se veszed.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#11489) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Jah, hogy E46 M3.... Abban a hitben voltam, hogy E36 M3 2.8 pl. Nah, hát E46 az más tészta, az tényleg brutális már. Az E60 szériából csak az M5 veri, többi a közelében nincs, talán az 535i chippel. :)

Don't Tread On Me

(#11490) dragonfx válasza MPowerPH (#11489) üzenetére


dragonfx
veterán

e90 335i chippel elveri. :K az e46 m3at....535i nagyon bitang nehéz.

A 286 lovas meg a 321 lovas is bitangul megy ám nem kell félteni.
nem bizti letolja az 530d chippelve sem akár még a 286 lovasat sem.... :U
erre egy forintot nem raknék.inkább az m3ra tippelnék. a 321 lovas tuti lenyomja.sőt az még talán az e46 m3at is.

miylen az az A6? 3.0tdi?vagy most akkor a8 4.2 fsi van vagy mi??

[ Szerkesztve ]

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11491) MPowerPH válasza dragonfx (#11490) üzenetére


MPowerPH
félisten

Jah, logikus, hogy az E90 jobban megy. Én a 286 lovas E36 ellen fogadnék, ha egy chippelt 530D ellen kellene mennie egy keskeny kanyargós úton, nagyon rövid egyenesekkel. :)

Ez A6 4.2 FSI V8, 349 lóerő, 440NM, 1770kg-ra. :) 100-ra olya 5,5 körül gyorsulhat, mire hatig számolok már majd 110-et mutat. Viszont piszkosul nagy étvágyú, városban garantált a 20 lityi. :( Autópályán most már egész jó, 130-nál 9l/100. Csak nehéz tartani... Egyébként előtte 3.0TDI volt, de a sok gond miatt menesztve lett.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#11492) dragonfx válasza MPowerPH (#11491) üzenetére


dragonfx
veterán

Azért az M3ak kiváltsága mindig a 5.x.es gyorsulás 100ra volt.sőt mostmár jól tudom az utolso 5 alá ment.
az 530d kinder elmondása szerint 6.5 chippelve.
ne feledd az m-power motrok mindig is jol huztak mindenhonnan.és könnyne pörögnek fel.és valami plsuzt ad az egésznek eza dolog.nem mellesleg ott a utómű, váltó, isten tudja mi az ami még más mint mondjuk egy 93as 325i.ben(ha jol tom az első e36 m3 alatt csak 25ös volt).
ja tudom ne jöjjek ezzel de jo 150kg előnye van.

Az audi az vad.azért +40lovat még jo hogy ki autozik egy 535ivel szemben.visznt egy M3at megintcsak enm bizti megfog.100ra nem valószínű.utána lehet a cm3 miatt.

a 335i esete meg érdekes.az e36 és e46 m3at is veri.

e46 m3 cabriot lehet megfogja az e36 m3 is.

[ Szerkesztve ]

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11493) dízelracer válasza dragonfx (#11490) üzenetére


dízelracer
senior tag

286le/320Nm vs 265le/650Nm

Ha az M3-ra fogadnál valószínűleg buknád a zsét. A 2x akkora nyomaték bőven ellensúlyozza a súlytöbbletet és a -20 lóerőt. Na és az sem elhanyagolható tényező, hogy hiába fogy el fokozatosan 3500felett a kamionnyi nyomaték az 530D-ből ha onnan erőből ugyanúgy (vagy még jobban) húz tovább. Baromi széles tartományban használható motor míg az M3-ról ugyanez nem mondható el. ~7000nél adja le a 286lovat de mit csinál 3000nél? Kb semmit. Ez a különbség turbódízel és szívó benzines közt. Kanyargós szakaszon az 530D-t visszavágod 4-be és csak játszol a gázzal. az M3 al ezalatt gyöngyöző homlokkal folyamatosan gépészkedhetsz, hogy fordulaton tudd tartani a motor. :)

(#11494) dragonfx válasza dízelracer (#11493) üzenetére


dragonfx
veterán

papír szerint márpedig az m3 nyer.és a sokak által istenített kevesebb tömeg itt igencsak nagy különbséget tesz ki.
ja és ha már chipp azt a 286 lovat is lehet 305re chippelni.
van erről egy video ahol chippelt 286 lovas megy a 335i ellen.200ig kb fél autoval nyer össz vissza a fiatalabb.
ugyanez igaz a nem chippelt 321 lovasra és a e46 m3ra is.

ez a 4 auto (335i, e46 m3, e36 m3 (286v 321lo) szerintem totál ugyanazt tudja kisbeb angyobb tizedes külnbségekkel driverre válogatja melyik tud jobban váltani.
az 530d chippelve midnegyikkel felevszi a versenyt de hogy meddig és milyne utszakaszon azt sneki nem tudja amíg hivatalos mérések nincsenek.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11495) SpeedR válasza MPowerPH (#11491) üzenetére


SpeedR
őstag

Keskeny, kanyargós úton a motorerő csak másodlagos. Az M3 előnyben lenne a kisebb súly, a jobb fordulékonyság és a sportosabb futómű miatt. Sőt ha nem botkezű a sofőr, akkor a motort folyamatosan a megfelelő tartományban tartva szénné aláz bármilyen csippes 530d-t.

(#11496) dragonfx válasza SpeedR (#11495) üzenetére


dragonfx
veterán

hát ha emelkedős akkor nem.de a dízelnél dönteni kell nyomaték avgy lóerő kell.és ha angy nyomatékot akar nem kell maxig pörgetnie.viszont akkor meg nincs lóereje csak nyomatéka.

nem angy show ott tartani, hisz ha tiltásig huzod akkor felváltva ebből oylna tartományba esik cska vissza ahonnan már huz.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11497) dízelracer válasza dragonfx (#11494) üzenetére


dízelracer
senior tag

Papír szerint...
Papír szerint itt az M3-nak csúnyán el kellett volna picsáznia az 530D-t. A való életben általában borul a papírforma. Láttam már testközelből néhány igen erős dízel autót ahhoz, hogy tudjam a lóerő önmagában nyomaték nélkül mit sem ér. :N

[ Szerkesztve ]

(#11498) dragonfx válasza dízelracer (#11497) üzenetére


dragonfx
veterán

igen ezt megtaláltam én is.de ez kabrio +200kg.

hát én ezt elhiszem.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#11499) MPowerPH válasza dragonfx (#11496) üzenetére


MPowerPH
félisten

Pont az a lényeg, hogy a 30D-nél nincs nagyon olyan tartomány, ahol ne menne. Ilyenkor szokták azt mondani, hogy mind1 milyen fokozatban vagyol, megy mint egy úthenger.

dízelracer: És ez még csak nem is füstölt. :)

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#11500) dízelracer válasza MPowerPH (#11499) üzenetére


dízelracer
senior tag

Ez sem okádta a füstöt pedig végig nagyon szép időket futott. Ő nyerte a kategóriát mi lettünk a másodikok (de csak mert egész nap csúszott a kuplung). A forró kuplungtárcsára öntött kóla mondjuk csodákra képes. :DDD

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.