- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Harmadik rész
- eBay-es kütyük kis pénzért
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lalikiraly: Sencor SMC BS30 aktív hangfalszett bemutató
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#Morcosmedve #20722 üzenetére
Ez bonyolultabb. Nézd úgy, hogy a GDS egy nagyon gyorsan elérhető memória a lapkán belül, gyorsabb bármelyik gyorsítótárnál és a Global Ordered Append csoportból a GlobalOrderedCountIncrement függvénnyel megoldható a wave-ek sorrendben történő futtatása. Ehhez azonban az kell, hogy a multiprocesszorok ne futtassanak egy wave-nél többet egy feldolgozótömbön. Az AMD azért implementálja a hardverben így, mert a sorrend egy belső memória alapján lesz kialakítva, ugyanis mindig lesz egy look-up, hogy melyik wave jön. Ha minden look-up kimegy a memóriába, akkor az akármilyen memória mellett eléggé megöli a sebességet. Emellett járulékos veszteség az is, hogy a mai SIMT architektúrák úgy fedik el a memória késleltetését, hogy több wave-et futtatnak, de most a sorrendbe rendezés miatt csak egyet futtathat minden feldolgozótömb, vagyis itt is buknak egy csomót. Erre vezette be egyébként a GCN4 az utasítás-előbetöltést, hogy a szükséges adat már akkor ott legyen valamelyik a multiprocesszor gyorsítótárában, amikor a kérés megtörténik. Emiatt nem kell a memóriáig menni, amivel visszanyernek egy csomót az elméletben elbukott késleltetésből.
A fogyasztás a mérnökök számára nem egy célparaméter. Amit nekik észben kell tartani az a hatékonyság. Ilyen formában nyilván egy GDS+utasítás-előbetöltés a leghatékonyabb, mert gyakorlatilag GlobalOrderedCountIncrement függvény mellett is a lehető legkisebb lesz a késleltetés. Például van egy programod, ami fut 200 fps-sel, de szeretnéd a wave-eket sorrendben futtatni, akkor a GlobalOrderedCountIncrement függvény ezt GCN1/2/3-on megteszi úgy 150 fps mellett, GCN4-en megteszi 190 fps-sel, míg ha a memóriához kell kimenni, akkor ugyanez 30 fps-re csökkenti a teljesítményt. Így már egészen átalakul a hatékonysági sorrend. Ilyen formában egyébként az adott effektet már érdemes a GlobalOrderedCountIncrement függvény nem hatékonyan kezelő hardvereken tiltani, de nyilván a szabványba érdemes belerakni, mert a Microsoft is tudja, hogy a többi cég is fejlődik, tehát egy-két generáció és támogatni fogják. Valószínű egyébként, hogy több shader modell 6.0-s wave ops intrinsics függvényt maga a Microsoft akar, mert megy a vita arról, hogy a mostani specifikáció mennyire jó-e az Intelnek és az NV-nek. A wave scan és prefix kb. semennyire. Az AMD-nek ezekre direkt utasítása van, míg a többieknek semmi. A WaveBallot sem valami előnyös 64 bites maszkolással. A GCN-re ez illik, míg a többire nem. De áthidalható gondokról van szó. Az igazi probléma a Global Ordered Append csoport lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- BestBuy ruhás topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Renault, Dacia topik
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Formula-1
- További aktív témák...
- Honor X7 fekete 128GB 12 hónap jótállással!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- Xiaomi Mi 10T Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest