Azt hiszem a dolog még ennél is bonyolultabb. Ott vannak például a Toyota hibridek. Az újabb generációkban van Power meg Eco állása az autónak. Az utóbbi nekem olyan, mintha folyamatosan zselében haladna a kocsi, a Power meg a normális haladásra képes beállítás, de alapvetően semmi difi nincs közöttük, csak annyi, hogy a gázpedál potméter állásához éppen mekkora motorerő társul. Nem változik tőle a hibrid vezérlés, a váltó program, semmi, csak az, hogy mennyire kell taposni a gázpedált.
Az Eco ugye a jó fogyasztás záloga lenne, a szép finom pedálkezelésé, de én a Powerrel nagyjából 1.5 literrel kevesebb üzemanyaggal jártam el, mert egyszerűen jobban illet a vezetési stílusomhoz. A lőerő, nyomaték meg ugye nem változott.
Aztán ott a modern hangmenedzsment. A dörmögősebb, kaparósabb, hangosabb autó jobban gyorsul az agyunk szerint, és ma már, amikor egy csomó autóban bizony a hangszórókból jön a motorhang, bizony ezzel is játszanak a gyártók. Néha a sport gomb nem is csinál mást, csak feltekeri a volumét meg leveszi a kormányrásegítés mértékét.