Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Az oldalra rakott AIO eredménye.
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Astra kalandok @Első rész
- A Föld lapos
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Óraátállítás 2024 ősz
- Szólánc.
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Keleti-Bcs vonalon nem volt egyik opció sem sajnos.
A 2ó20p menetidőből lett 3ó20p. Nem baj, legalább célba ért ami nagy szó.
Pér héttel korábban egyik vonat még ki sem gurult az állomásról és lerobbant.
Visszafele inkább kérem a háztól házig fuvart ami +40euro.A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM
-
Nehezen hiheto, hogy ez nem egy alom volt
Nem ilyennek ismerjuk a MAV-ot (Mert Allunk es Varunk).https://www.coreinfinity.tech
-
Hú bakker, utoljára még anyukámmal ültem BZ- n kisgyerekként, azt hiszem Szigetvárra mentünk. Most is emlékszem a húgyszagú aluljáróra, a kopott fa padokra, a repedtfazék hangú hangszóróból csörömpölő "vízvezetékszerelő" melódiára, a dörmögő férfihangra, hogy a vágányok mellett vigyázzanak, a vonat állott bőr és meleg por, gépzsírszagára.Édes nosztalgia. Na ez se most volt, van vagy 30 éve.... A vicc az, hogy a Ladák, Wartburgok, Moszkvicsok, Polskik, Trabik, Samarák, Daciák kikoptak az utakról, de az aluljárók húgyszaga és a BZ- k maradtak...
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
[ Szerkesztve ]
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
-
Bambuszpro
tag
Á ez vala science fiction lesz. Csak 3 percet késik? Heti szinten többször is ingázok Pestre de hétfőnként fixen késik vagy 10-15 percet az a vonat amivel megyek. Ha mázlim van akkor nincs ott a kinderkommandó vagy a fél nyugdíjas otthon.
Kedvencem az volt amikor tavaly az egyik héten 4x kellett oda vissza mennem Fehérvár- Pest között. Ezalatt a 8db kb 40-45 perces út alatt sikerült 6,5 órányi késést összeszedniük. Annyira nem voltam boldog a hét vége felé.
[ Szerkesztve ]
Manapság az okos telefonok és az ostoba emberek korát éljük.
-
SpaceKombajn
aktív tag
Nem kellett volna megvenni az autót, akkor vonatozhattál volna haza.
Vagy inkább a vonatot kellett volna venni.spacetime
-
DraXoN
addikt
Bár minden vonal ilyen lenne, de nagyon messze vagyunk ettől (akaratban is, nincs is tervben ilyen szintű színvonal javítás valamennyi fővonalon).
The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Korrektor
Sokszor szoktam vonatozni (már ha utazni kell), és általában rendesen indul és érkezik. Persze ez leginkább a fővonalakon igaz, és még elég profi a pesti elővárosi közlekedés is.
De vannak az elátkozott szakaszok ahol közlekedik a vonat, de látszik, hogy ide nem jutott pénz.
-
Dr. Mózes
aktív tag
Bizonyíték képen feltöltöttem pár képet a vonatról + a hambiról
Egyébként az élményt a fiatal utaskísérő srác vitte el a hátán, akinél látszott, ez volt az álma, hogy egy vonaton szolgálhasson. Csak így tovább!
UI: Ne vegyetek első osztályú jegyet, mert még a végén nekem nem marad
Névváltozás, korábban mustang08
-
ZS3NI
őstag
A vonat a világ legkényelmesebb utazási módja. Én most kocsi helyett konkrétan azzal ingázok. Szerencsém van, mert a GYSEV a szolgáltató Kényelmes, biztonságos, tudok filmet \ sorozatot nézni végig. Viszem magammal a kis erollerem, és az utolsó 2km-t azzal teszem meg. - Vonaton ezt is lehet tölteni. 18900 Ft volt az országbérlet, bőven megérte. Érdemes megnézni ausztriában pl az új Railjet mennyire menő. Reméljük egyszer ide is eljön ez a jóvilág.
[ Szerkesztve ]
IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
Fáraó
őstag
Napi szinten ingázok Dunakeszi-Bp között és összességében én is meg vagyok elégedve a MÁV-val. Bár az ország legrégebbi vasútvonala, ezáltal a legtöbb tapasztalattal bíró, de ennek ellenére ritkán pontos, általában 10-15 perc késést összeszed. Az emeletes szerelvények nagyon királyak.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
Igen, ki lehet fogni ilyeneket.
A MÁV jegyváltó weblapja is ad néha okos ajánlatokat, amivel olcsóbb a helyjegyes IC, mint a sima gyors.
(Viszont ott van számtalan vonal - pl. szegedi, nagykanizsai -, ahol konkrétan ugyanannak a szerelvénynek egy kocsija az IC, tehát semmivel sem gyorsabb, mint a gyors.)A MÁV egyik legfőbb baja a kiszámíthatatlanság. Igen, neked most jó volt. De ha egyetemista lennél, és ezzel kellene jönnöd-menned pénteken és vasárnap, és valahogy mindig tömve lenne, az nem jó. Mint ahogyan az sem, mennyi idő alatt juthatsz el Pécsre, Debrecenbe.
A tej élet, erő, egészség.
-
alcsa
senior tag
Fizetett MÁV hirdetesunket olvashattak.
-
Hát, ilyen ritkán van szerintem. Legalábbis délkeletre. Klíma általában nincs, vagy nem működik. BCs-Keleti minden nap késik. Az a legjobb, mikor Rákos-rendezőn van gubanc, mert akkor bejárhatjuk vonattal egész Pestet! Volt szerencsém, másfél óra volt mire a Keletitől kijutottunk, de láttuk a városligetet, a Dunát, Ferihegyet... csak éppen se büfé se klíma, se semmi nem volt, mert Békéscsabára csak a legretkesebb, legócskább vagonokat szokták küldeni. 30 éve is pont ugyanezek a vagonok jártak, alapvetően az a régi jó műbőr ülés még kényelmes is volt, csak ma már ragad a kosztól.
A MÁV is csak azért üzemel még, mert vannak elhivatott vonatrajongó mozdonyvezetők, meg kalauzok stb. Ugyanaz, mint az egészségügy, oktatás, tűzoltóság. Ráadásul nem is olcsó.[ Szerkesztve ]
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
nagyúr
Szegedről Budapestre vonattal 2 és fél órát ír az elvira ami nekem nagyon optimistának tűnik, ha nem robban le a vonat és nem ugrik senki a vonat elé vagy nincs balhé ami miatt rendőrt kell hívni valamelyik állomáson akkor is nehezen hiszem el ezt a 2 és fél órás menetidőt. 3600Ft-ért inkább mentem oscar-al amivel kb. 1 óra 15 perc alatt Budapesten voltam. Szeretném hinni, hogy tényleg fejlődik a MÁV de egyelőre nem tudom elhinni.
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
-
-
Amikor Szegedre udvaroltam, kb. 30 éve, akkor még külön volt az IC és a gyors. Ez utóbbi menetrendi ideje talán 2:45 volt, de 3 órán belül sosem ért be. Az IC hivatalosan 2:15 kellett volna megfussa, de ott is szinte állandó műsorszám volt, hogy érkezés után a teljes szerelvény ment a pénztárhoz visszakérni az IC pótjegy árát, mert 15 percen túli volt a késés. Aztán a MÁV ezt úgy oldotta meg, hogy a limitet felemelték 30 percre.
Némi villanyosítás, felújítás és ütemes menetrend után 30 év alatt hova sikerült eljutni?
A tej élet, erő, egészség.
-
Dr. Mózes
aktív tag
Teljesen egyetértek veled. Én most kényelmesen voltam, és a vonatozást mint egy "kaland" fogtam fel, nem napi szinten használom mint közlekedési eszközt. A buszozással ugyanígy vagyok. Max akkor megyek busszal, ha iszok vagy ha az autószerelőhöz megyek. Mindkét esetben full ráérősen élvezem az utat, zenét hallgatok, olvasok, és örülök neki, hogy végre nem én vezetek. De napi ingázáshoz biztos meggondolnám, hogy bevállalnám-e a többet időveszteséget.
Névváltozás, korábban mustang08
-
Vonatoztam már keleten és nyugaton is. Akárhogy is nézzük az ország nyugati felén többen vannak akik vigyáznak arra amijük van (és mindezt meg is becsülik!!!). Ez megfontolandó a keleti régiók számára.
Velence felé menet beleakadtam egy olyan MÁV-os plakátba ami azt kéri, hogy ne rakd fel a lábad az ülésekre. Amúgy eléggé gáz, hogy ezt tanítani kell. Sokan cipőstől b****k fel a lábukat a kárpitra, de kárpittisztítót nem hoznak, hogy maguk után takarítsák.
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Gerasz
aktív tag
A MÁV-os nagykutya kizárható, azok még kalandvágyból sem utaznak vonattal. Még véletlenül meglátja valamelyik állami cégvezető haverja a szolgálati kocsiból, és egy életen át ezzel fogják szívni a vérét.
-
nemlehet
őstag
Nagyapám mondogatta, hogy a politikusoknak és állami cégek vezetőinek nem benzinpénz meg szolgálati kocsi kéne, hanem országos bérlet. 1 hét alatt maglev menne mindenhova...
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
-
-
szkaroly
senior tag
Ne haragudj de régen hallottam ilyen komplett marhaságot. Mostanában ugyan csak ritkán ülök vonaton, de egy időben rendszeresen utaztam Békéscsaba-Budapest-Debrecen vonalakon. Már akkor is komplett selejt cuccokat futtattak itt, különösen Csaba felé. Most sincs egy normális IC sem, egy IC kocsi van a végén vagy az elején és az az Intercity. A fűtés továbbra is vagy túl meleg vagy hideg. Két változás történt: 20 éve még tologatni vagy huzigálni kellett az ajtót, most már gombnyomás is elég, másrészt akkor még 7-8 kocsi volt a mozdony mögött, most meg 3-4 átlagban. 8 éve adták át a felújított 120-as fővonalat, de csak Csabáig (ezt persze nem hirdették hangosan), most csinálják Lőkösig a többit. Az hogy Keszthely felé ilyen jó vonat van és kelet felé olyan amilyen összefügg valószínűleg. Persze aztán nyáron dobják át az M41-eseket a Balaton felé mozdonyhiány miatt. Ezen a vonalon ha az utasok zsebkendővel fényesítenék a kocsikat akkor se néznének ki jobban.
Poco F6
-
Dr. Mózes
aktív tag
Szeretném annyival pontosítani, hogy itt sincs természetesen kolbászból a kerítés. Az egyetlen egy 1. osztályú kocsin kívül az összes többi olyan, mint amilyeneket te is korábban leírtál, illetve maga a mozdony is ugyanaz a 70-es évekbeli Gigant, mint az ország többi részén. Nagyon szomorú, hogy ezek a vonalak nem kapnak új szerelvényeket, de persze értem én, hogy amiket a MÁV vásárolt azok elővárosi vonatok és nem hosszú útra vannak tervezve, de egyszerűen annyira elment már az idő felettük, hogy simán lekörözik még ezek is a régi IC-ket.
Névváltozás, korábban mustang08
-
-
donmackó
addikt
válasz Klaus Duran #29 üzenetére
Én szívesen lepasszolnám felétek az emeletet, ha 45 percnél többet utazol rajta. Azokba az ülésekbe azt kötözném 1,5 órára aki azt tervezte. Ha meg még a klíma is behal az totál szívás, mert nincs rajta semmi levegő mozgás, nincs nyitható ablak.
Ezt csak így itt hagyom ;)
-
Az egyik unokaöcsém a MÁV-nál vezér (mozdonyvezető). Kelet, Dél és Észak elesett. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy 70%-ban Nyugatra viszik a legjobb állapotú szerelvényeket és motor kocsikat. Ha elkezdödik a szezon a Balatonnál ez az arány fel megy 90%-ra. Még a Flörteket is leküldik. Az ország többi részének marad a selejt. Elavult ősöreg vasak, amiknek múzeumba vagy a kohóba volna már rég a helyük. Bűzmot, Usgyi, M41, M42 Sergei. A keresztlányom a hét elején ment táborozni. Miskolcról Fónyódra 5 óra volt az út!! Ennyi idő alatt Győrböl Nyíregyházára érek kocsival. Régen nagyon sokat vonatoztam és nagyon szeretem. De a MÁV vonatok nagy része nem alkalmas már közlekedésre. Pályáról meg ne is beszéljünk. Az még rosszabb. Légkondi, tiszta ülés, zsúr kocsi? Mi nem kénne? Banán szoknyás lányok fél kokúszdióba hozzák a nagy fröccsöt?
-
A Lajosmizse-Monor vonalon amúgy is rendszeresek az M41-ek. (A Szergejeket már nyugdíjazták innen, pedig azok hangjától nem esett szét a ház, és nem jelezte fekete füstfelhő, ha elindultak.)
Aztán egyszer láttam egy vörös csillagos festésű M41-est. Tiltott önkényuralmi jelkép, mifene? Biztosan valami filmforgatás. De nem, rendes utasokat vett fel. Aztán az elkövetkezendő hetekben kiderült, hogy az amúgy Vasúttörténeti Parkba delegált mozdony és szerelvény (tehát az 50 éves, műbőrös kocsik is!) a rendes menetrendi forgalomban dolgozott, mert nem tudtak kiállítani mást. Még a szintén muzeális Metrovagonmas motorvonatot sem.A tej élet, erő, egészség.
-
M62 a Sergei. Elírtam. Bocs. Nem tudtam, hogy az M41-böl volt vörös csillagos. A 424 Hrucsov elején tudom, hogy az volt. Patika lehet. Szívesen megnézném. Pár hete volt felénk egy 424-es nosztalgia. Egy élmény lehet azon utazni. 18 rupó volt egy menet. Sajnáltam rá, mert azért ez nem egy Kiss koncert.
-
Pikari
addikt
Egyszer szállok le a vonatról... látom, hogy mindenféle furcsa ember szájtátva néz valamit a vonaton. Messziről látszott, hogy ezek nem utazni szoktak a vonattal, de fogalmam se volt, hogy mik ezek, és mit akarnak ott. Egy ismerős arcot láttam meg a tömegben, amikor leszálltam. Ő is a tömeg részeként volt ott. Leszóllít, azt mondja:
-Na milyen volt utazni?
-Hát inkább aludtam volna otthon, hogy rohadjon el.
-Nem úgy értem. A mozdony.
-A mozdony?
-Igen. A mozdony.
-Már fél éve vonattal járok.Nem értettem, hogy miről beszél. Mondta, hogy nézzem meg alaposan a mozdonyt, hogy észre veszek -e rajta valami szokatlant. Ott állt egy másik mozdony is a közelben. Nézem, hát mondom, ez ugyanúgy néz ki.
-Nem teljesen. Látod, ennek ilyen meg olyan kereke van, a másiknak meg amolyan, és annak az orra így néz ki, az orra meg úgy. Ekkor hallottam először a Nohab nevű dologról, ugyanis a mi vonatunk elején az volt.
Onnantól ilyen 40 perceket beszélt a mozdonyokról, vonatokról, ha találkoztunk vele. Na most a kis történet alapján ki lehet találni, hogy ez engem mennyire érdekelt.
Viszont a Nohab neve beleégett a tudatomba, és egyet jelent egy azonnali "bocsi, de rohannom kell" védekező reakcióval.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
DraXoN
addikt
Eléggé nagy rajongótábora van a Nohab-oknak, bár valahogy én nem értem miért (annyira sose fogott meg, technikailag se jött az a "hű b*meg ez de jó benne" érzés).
Részemről a Szilit többre tartom (bár igaz, az elektromos).. Jók voltak azok a 60-as években amikor tervezték (sőt). De mára kiöregedtek, nem igazán tudják a modern járművek dinamikáját és sebességét tartani.
The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
szkaroly
senior tag
Ha összehasonlítod az akkori mozdonyokkal (M41, M62, V43, V63), akkor rögtön látod a különbséget, szinte futurisztikusan néz ki azokhoz képest. Persze a technika 60-as évekbeli dízel, de akkor is. Régen általában a Balaton északi vonalán jártak. Itt Békésben soha.
Poco F6
-
-
-
Gábor90!
csendes tag
Vonatozni nem rossz, ha szinten van a szolgáltatás. A legutóbbi hosszabb vonat utam Prágába volt első osztályon még februárban. Nagyon kényelmes út volt, inkább ez, mint autó vagy repülés, még annak ellenére is, hogy a szlovák szakaszon volt egy ugró és több mint egy órát késtünk miatta. Hazafelé viszont pontos volt.
A probléma ott kezdődik, amikor a szolgáltatás nincs szinten. Szoktam rövid távokat is utazni vidékre és amikor árnyékban 35 fok mellett a peron a tűző napon, 500 méteren belül semmi árnyék, 20 percet késik a klíma nélküli személyvonat, amin csak az ablak felső 15 centijét lehet megnyitni kb. 5 centire, hogy valami szellő belengedezzen, az már nem olyan jó.
-
A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Lenovo ThinkPad X13 G3 13.3" -60% AMD Ryzen 7 Pro 6850U Octa-core 32GB 1TB SSD WQXGA IPS
- Eladó kábelek ! Kácsa RCA, Ricable hangfalkábel, XLO tápkábel
- Apple iPhone 14 256GB - 87%, Apple garancia, doboz
- Ej-Ha! Dell Precision 7540 Szép Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-9850H 16/512 QUADRO T1000 4GB FHD
- BF Akcios áron DELL Latitude 5440
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest