ami örökélet + 3 napig elmegy
Ahhoz 5 de max 10 évente 1 tisztítás-karbantartás szükséges.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
ami örökélet + 3 napig elmegy
Ahhoz 5 de max 10 évente 1 tisztítás-karbantartás szükséges.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
négyévszakos, hurrá!
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Nem teljesen hulyeseg amugy a negyevszakos, csak -ahogy a teli es nyari gumi eseteben is- esszel kell vele menni.
Köszi ez igen hasznos volt számomra...
Nokian...
Michelin CrossClimate -nek nézz utána.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Úgysincs már sehol. Legalábbis az én méretem kifogyott készletről mindenhonnan, így lett "igazi" téli gumi. Rohadt drága lesz így, de most ez lett, nem eszméltem időben.
Jobb volt a tesztben a négyévszakos, mint gondoltam volna. Nem szeretem a téli gumikat, mégis bevállalom a gumicserét. A téli vonóereje hóban jobb, a nyári pedig csendesebb a négyévszakosnál. Volt már hangos gumim, eléggé utáltam, pedig jól tapadt.
Húb+ dehülye vagyok, válaszoltam egy hsz-re a Nikon topikban... Pedig milyen jól megvoltam nélküle...
4 évszakos: valaki rakott fel végül? Úgy emlékszem többen is terveztétek. Én kérdeztem a gumisomat, de /ő/ nagyon nem barátja. Amíg a jó 175/65/R14 kell, én maradok a téli-nyári csereberénél. Amúgy is elodáztam legutóbb a nyári cseréjét, így most 2 éves a téli, 8 a nyári, előbbit nem fogom kukázni a négyévszakos próba kedvéért.
Holnap majd jól beletépünk...
Én biztos nem mennék bele ebbe a négyévszakos gumis dologba... kis méret esetén az ár miatt, nagy méretnél meg a tapadás miatt. A gumi az költséges... de kár rajta spórolni. Drágának drága... de a kórházi ellátás még drágább.
Máté Bence. Cool!
gumi: én is cserélgetem, de ledöbbentett hogy mennyire szar a téli, ha NINCS latyak/hó/jég. És ehhez képest alig maradt el egy noname 4évszakos, viszont sokkal jobb szárazon v. csak simán vizes úton.
A téli annyival szarabb, hogy nem költéség szempontból hanem biztonsági szempontból nem sem éri meg!
Nekem 5 éves mindkét szett. 10k-t megyek évente és itthon ritkán van téli útviszony...
Mondjuk szívesen megnéznék egy hasonló tesztet márkás abroncsokkal.
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Nekem az van. Apollo markazatu, ok vettek meg a vredesteint, kb azt is hozza, mint egy quatrac 5. En anno azert vettem, mert pofatlan olcso volt, egy probat meger alapon (11,5 volt, kozepkat teli 15+, premium teli 20), mert ugye olyan brutal tel nem szokott lenni, amikor meg koripalya van, majd ovatos leszek. Aki kiprobalta rendes teli korulmenyek kozott, azt mondta hoban ugyanott verzik el, mint egy rendes teli, szarazon ertelemszeruen jobb sokkal, vizen kb azonos v jobb, jegen meg gyengebb. De jegen ugyis csak a jozan esz segit, meg a szogek.
Gorgo: nokian azert kozepkategoria, teliben meg kifejezetten erosek, ugyesek, elvegre finnorszagban szokott rendes tel lenni. Csak sajnos nem tartosak a gumijaik. Ismerosnek 3 evesen kirpedezett az oldal-futofelulet talalkozasnal a nyari, aposnak az egyik ot eves teli meg elvalt az oldalfal a peremvedonel egy 5 centin. Bubis az oldala, mintha fel lenne utve...
De premiumnal ugy nez ki, hogy michelin cc inkabb nyari keverek, esszel hasznalva tuleled vele a telet, a tobbi meg forditva, tuleled veluk a nyarat. Azok kozott a conti allseasoncontact (nagyon kopik) es a goodyear vector a ket kiraly
[ Szerkesztve ]
Eddig mindig lebeszéltek de ez után fogok venni egy szettet. Örököltem öt éve egy Corsa C kisautót. Full fapad de nagyon szép állapotú... Garázsos kevés km-es... Stb... Ez a második autónk én járok vele dolgozni, meg a gyereket oviba. Ez napi 15-20km... Évente kevesebb mint 5.000km... úgy untam a kerékcserét ezen is, még a kerekek tárolását. Lassan aktuális a gumi lecserélése uh. Megy az alufelnire a négyévszakos...
Bazz, nekem 35 a lófasz, 50 a top. Mondjuk ebben a méretben nagyonlófasz nincs is, mind erősített, magas sebességindexszerk: top márkák igazából 43-45-től, így TS850 lett.
[ Szerkesztve ]
Rád tippeltem, akkor jól emlékeztem. Igazából nekem is elmenne a fityóra, mert kb 8000-et megyek egy évben itt az alföld szélén. Évi 8K-t spórolnék a gumizáson, 3-4 év alatt (gondolom ennyi idő alatt lejárja az ember), majdnem az új garnitúra árát.
Én azon lepődtem meg a TC-s teszten, hogy mennyire szar a téli gumi nyáron... Pedig nagyon sokan azon járnak.
Studi: kellett neked puccos verda...
[ Szerkesztve ]
Holnap majd jól beletépünk...
Ez a cikk több dolgot is felvett az emberben.
- Nem téli-nyári guminak kéne ezeket hívni, hanem száraz és latyakos gumiknak.Ezt bizonyítandó hiányzott a tesztből a nyári, vizes aszfalt. Pedig érdekelne az eredmény.
- A médiából és a szaksajtóból áradó "7 fok alatt mindenki cseréljen téligumira" mantra egy hatalams átverés.
- Ebben a tesztben szereplő téli gumi fél centit (!!!) kopott a teszt ideje alatt. Szerintem nagy eséllyel gyártási hibás volt vagy simán szar, így a teszt konklúziója is megkérdőjelezhető lehet.
- Korábban a szakma véleménye az volt, hogy a 4 évszakos gumi papíron mindenre jó, gyakorlatban semmire. Most 2017-ben több olyan cikkbe is belefutni, miszerint ez a jolly joker. Csak nem túltermelés volt .idén belőlük?
Így átgondolva az egészet, jövőre eladom a tékigumi garnitúrát. A teszteket figyelmen kívül hagyva, tapasztalataim alapján valóban csak hóban teljesít jobban érezhetően a téli gumi. Visszagondolva az utóbbi 5 évre kb 2-3 nap volt, amikor olyan és akkora hó volt, hogy indokolt lett volna a használata. Szerintem jövőre már nem cserélem le a nyárit. Ha nagy lesz a hó, nem megyek sehova.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Kellett neki francia ribi
mikrofon: fájdítod a szívem tezsvírem, bezzeg amikor olcsó megkímélt városi szaladgálóss kisautót kerestem nem lengett a kezed
aleister: prózaibb az ok: ráfeküdtek egyes gyártók a 4évszakos fejlesztésre úgy rémlik.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Azért a gyerkőccel a hátad mögött ne jaszkarizzál télen a nyárival ha nem muszáj... Legfeljebb leküldöd az asszonyt hogy cserélje át
Holnap majd jól beletépünk...
BTR-80, és no para.
Komolyra fordítva a szót, ha a tesztek egyöntetűen azt bizonyítják, hogy a konkrétan havas út kivételével minden más szakaszon (még a hideg, nedves úton is) jobb a nyári gumi, akkor mi szól a téligumi mellett, ha egyszerűen nincs hó már Magyarországon?
Az Alfával 8 éven keresztül jártam napi szinten 50 km-t megtéve nyári gumivel. Ugye emlékszel milyen jó kis lejtős-szerpentines út van Csopak fölött?
(#69916) Mercutio_
A BHP gumis teszt, amit elsőkétn linkeltem friss. 2017 novemberében íródott. Az idézett ADAC teszt 2016 téii szezonkezdésekor készült. Ezt sem mondanám réginek. Szóval kétlem, hogy azóta érdemi fejlesztés történt volna, ha az elmúlt -mondjuk- 50 évben nemigen volt meggyőző előrelépés.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
"Én kérdeztem a gumisomat, de /ő/ nagyon nem barátja. "
Mégis mit vársz tőle, amikor bukja az évi két átgumizást?
Ha már szóba került a második kisautó: mi az az árfekvés, amiben érdemes nézelődni, és milyen típust? Asszonynak kellene a 18. kerületből Gyálra az M0-M5 csomóponthoz járnia vele naponta.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Nyari korulmenyek kozott, hataron autoztak durva aszfalton a puha anyagu telivel. Teljesen realis, hogy igy elkopott. Csak itt drasztikusabban latszik az, hogy megsutod a gumit, szetesik a szerkezete, emiatt utana telen is szar lesz.
Nyarit azert ne hagyd fent. Inkabb tegyel fel negyevszakost. A nyari 0 fok koruli nedves aszfalton eletveszely tenyleg. Es olyan azert gyakran van.
A gyartok nagyon rafekudtek a negyevszakosok fejlesztesere. Jobban megeri nekik 3-4 evente eladni egy garniturat, mint hogy 8 evig elmegy vki a gyari gumival, ami alatt az atlag eladja a kocsit es mar nem top kategoriasat vesz ra a kovetkezo tulaj. Negyevszakosbol meg nagyobb esellyel veszik meg a gyari markat.
Byk: 300ezres regi suzukitol 5M-uj autoig penztarca fuggvenyeben barmi. Dontsetek el, h mennyi idore kell es mennyi fer bele. Az optimum valahol a 2M-s, 3-5 eves autoknal van
[ Szerkesztve ]
Sokkal inkább megfordítanám a kérdést, mi az a keret, amit rászánsz, és mi az a biztonsági szint, amit elvársz.
Szerintem ma a legalsóbb szint, amiben érdemes gondolkozni, az a G Astra, és a gombóc Swift. Ezekből van bőven, megbízhatóak, és már a passzív biztonság is elfogadható szinten van bennük. Mivel a gyerekek kisebbek már nem lesznek, én az Astrában gondolkoznék, a fenntartásban nincs akkora különbség a két kategória között. (a nagy lépcső inkább a van második autó-nincs második autó)
Az általad linkelt első cikkből:
A gumikat külön vizsgálva mindössze egyetlen abroncs, a Nokian Weatherproof kapott nagyon ajánlott minősítést
Mivel a TC pont ezt tesztelte nem látok ellentmondást
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
"A médiából és a szaksajtóból áradó "7 fok alatt mindenki cseréljen téligumira" mantra egy hatalams átverés."
Az bizony, de ezt már régóta tudtuk, több teszt is szólt már arról, hogy száraz aszfalton, hidegben is jobban tapad a nyári abroncs. Pedig a legenda szerint rideggé válik és csúszni kezd.
"Ebben a tesztben szereplő téli gumi fél centit (!!!) kopott a teszt ideje alatt. Szerintem nagy eséllyel gyártási hibás volt vagy simán szar, így a teszt konklúziója is megkérdőjelezhető lehet."
Én simán el tudom gyártási hiba nélkül is képzelni. Nem tudom, ki szoktatok-e menni időnként a Kakucsringre, vagy a Hungaroringre, ott azért szépen fogy a nyári is, főleg, ha valaki keni a kanyarokban és a féktávokon. A téli meg jóval puhább, arról sokkal könnyebb lekoptatni a futófelületet. Én mostanában (már csak) évi 50 ezret megyek, így nálam két telet bírt egy téli gumi, utána még el tudtam adni. Az Octavián pedig bérautóként cserélgetik, ebből pár havonta kapok egy nullkilométerest, a mostani szerintem a telet sem fogja kihúzni nálam.
Valóban évente alig van pár nap, amikor igazán kellene a téli gumi. Én mondjuk olyankor az ablakban szoktam meginni a reggeli kávémat, és csodálattal vegyes megdöbbenéssel szórakozom az utcaképen, ahol azért áll a forgalom, mert "minekatéligumiamikoraligesikahó" apuka/anyuka az igen enyhe lejtőn nem tud elindulni. Akkor szoktam kicsit morcos lenni, amikor időre kellene mennem, de ilyenkor csak fél kilenc felé merek kiállni az autómmal, amikor az iskolai-óvodai hullám már lecsengett. Bálint szerintem átéli ugyanezt, Budán ilyenkor háromféle ember van: akinek nyári gumija van, és a saját hülyesége miatt szív, aki röhög rajta, és aki a másik hülyesége miatt szív.
Évente alig pár nap alatt is meg lehet halni.
Ezzel a szemlélettel (azaz: "Alig van hó meg igazi téli időjárás, ilyenkor inkább nem megyek ki") az a baj, hogy a gyakorlatban az esetek jelentős részében megdől. Mert a gépjárműtulaj kimegy ilyenkor is, és a korábbi mantra átalakul (azaz: "Kimegyek, de óvatos leszek." - lófaszt lesz óvatos).
Én büntetném a télen nyári gumival autózást. Forgalmi elvesz helyben, komoly bírság kiszab, autót akkor kapja vissza, ha vesz rá rendes gumit. Aki nem képes beruházni legalább egy négyévszakosba, az ne autózzon.
Persze én akkor is a lehető legjobb gumit vettem, amikor tíz éves, 1,4 literes WV Polo-val jártam, és messze nem volt mindegy, hogy a szett abroncs drágább-e tízezerrel, vagy sem.
A téli gumi szükségessége átverés. Ja, ez is egy Nagy Nemzetközi Összeesküvés. Tudjuk, hogy értelmetlen a téli gumi, mint ahogy a kondenzcsík valójában chemtrail, az ember nem járt a holdon, a föld lapos, a rákot pedig citrom gyógyítja, a kemoterápia és a sebészet nem.
. . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--==``
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _\. . . . . ._,-%. . . ..`
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
Ha tudnám, mennyi a keretünk, azzal kezdtem volna Sőt, akkor már úgy jöttem volna, hogy X vagy Y? Most még ott tartunk, hogy valami kell, mert az asszony most kapott ott munkát, a lányokat meg vagy haza tudja hozni edzésről, vagy velem jönnek bkv-val. Szóval a legolcsóbb kell, ami még nem hulladék, és nem hagyom a szerelőnél azt a pénzt, amit nem toltam a drágább autóba.
Egyébként gyerekfuvarozásban ez a max táv (3,5 km), amire az autó használva lenne, így az nem nagyon érdekes, mennyire férnek el benne Mellesleg asszony nem akkora mint én, így nem tökig hátratolt üléssel közlekedik
Amúgy ismerek háromgyerekes családot pont olyan korú gyerekekkel, mint a mieink, akik egyelőre jól megvannak a gombóc swifttel.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Arról, hogy ember járt-e a holdon, én nem vagyok meggyőződve. És arról sem, hogy a téligumi nem váltható ki egy minőségi négy évszakossal.
Ettől függetlenül, (és a készlethiány miatt is) magam is rászántam magam a télire, mert már az elmúlt két évben is többet közlekedtem, mint a korábbi átlag, és nem tudom, mit hoz a jövő. De alapból még mindig azt mondom, hogy a mai közlekedési szokássaimmal elég lenne a négyévszakos.
A józan ész viszont a közlekedésben sem váltható ki semmilyen eszközzel, se téliugumival, se légzsákkal. Bármilyen gumival meg lehet halni, ha szemből bebicskázik a nyerges. Szóval inkább figyeljünk egymásra, ne vitázzunk.
A négy évszakos valóban elég itthon az autósok nagy többségének. Nem azzal van bajom, hanem a télen használt nyári gumival.
Szerinted a holdraszállás kamu?
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
Nem mondom, hogy tuti kamu, de rohadtul kétkedő vagyok ezzel kapcsolatban. Azt szinte biztosnak látom, hogy ma az ember tudna landolni a Holdon. De hogy mindezt annyi hajtóanyaggal, és olyan formájú, tömegű, súlyú szerkezettel is meg tudja-e tenni, amivel aztán el tudja hagyni a Hold gravitációs mezejét, és jól irányíthatóan, biztonsággal vissza tud térni a Földre, vagy egy keringő bázisra, abban nem vagyok biztos. Hogy ezt most már közel ötven éve, három év alatt hatszor megtették, és azóta soha, hát ez erősen furcsa számomra.
Jah, igen, az a nyári teszt alatti kopás. Azt hittem az egész tesztre szól ez az érték..
Csütörtökön volt Fehérváron az elkerülőn egy 6-os karambol. Kicsit késve észlelte mindenki, így aztán vészfékezés volt 100-ról. Kétszer kapcsolt be-ki az ABS a fékút alatt. Na majd megnézem, hogy lett-e ennek bármilyen következménye. Kb egy hete raktam fel a téli pacskert, így tisztában vagyok az állapotukkal.
Ha már gumi teszt, akkor érdemes egy kicsit komolyabb szaksajtó összehasonlítását nézni. Az erre szakosodott tyrereviews oldalon olvasható a legfrissebb Auto Bild teszt. Világosan látszik, hogy csak hóban van létjogosultsága a téli gumiknak. Se hideg, se nedves talaj nem érv a nyárigumi ellen. Sőt! Latyakban pont, hogy kisebb az aquaplaning-ra való hajlamma.
Ez az egész 7, 3, 0 stb doknál való téli gumira váltás sem feltétlenül igaz ma már. A természetes kaucsuk hőlágyulását vették alapul, a mai gumik meg már csak nyomokban tartalmaznak ilyet, vagy épp teljesen szintetikusak.
Tökre igaz, amit Winklerék írtak, miszerint a versenyzők közül is csak azok raktak fel a Szilveszter kupán téli gumit, akik driftelgetni akartak, akik meg a teljesítményre mentek, nyári pacskert használtak decemberben is. Hasonlót tapasztaltam én is, csak a civil életben ugye.
De nem akarok én senkit meggyőzni. Mindenki azt használ, amit akar. Én jövőre már nem szopatom magam a cserével. Mindössze a négy évszakos gumi hirtelen feltámadására reflektáltam.
(#69924) Freddy76
"Én büntetném a télen nyári gumival autózást. "
Ne keverd már a telet és a havas útviszonyokat! Minden létező teszt szerint jobb a nyári gumi hidegben, ahogy írtam egyedül hóban nem..
Aki hóban kimegy nyári pacskerrel az valóban nem százas.
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Én gecihülye vagyok az autózáshoz, izzót is csak azért tudok már cserélni, mert egyszer após kicserélte nekem én meg nagyon alaposan megfigyeltem, hogy mit csinál. Ebből adódóan az én véleményem tényleg a marinéni tapasztalata, max annyi, hogy én rutinosan vezetek.
Anno nyárival közlekedtem télen is, mert azt hittem négyévszakos, aztán a jeges fos utakon néha rám is rámjött a szívbaj. Most, hogy megvan a téli elhiszem, hogy végre kimehetek a legnagyobb ramazuriban is és nem lesz bajom (legalábbis nem az én hibámból).
Ezen vitázni, hogy melyik gumi jobb ... nem akarjuk elővenni az orvosi marihuána vs büdös narkósok témát? Esetleg a magyar baloldal (hiánya) vs jobboldalt? Vagy (ahogy látom) a holdraszállást. Parttalan vita. Amíg nem okozunk másnak kárt azért mert nyárigumival mászkálunk télen, addig ki nem szarja le, hogy a pista szerint a szomszédban jó neki a téligumi vagy a négyévszakos?
"Super perfundo on the early eve of your day."
Miért kapcsolt ki az ABS vészfékezés alatt?
Volt, ahol tapadt a kerék.
Szerintem nem teljesen kapcsolt ki, csak nagyobb szakaszban engedte a szabadon futáőst, mint amihez a másik kocsiban szoktam.
(#69932) cdl
Az sem kizárt, de elég egységesen vizes volt minden. Szépen esett az eső. Ettől még lehetett olyan felület az aszfalton, amin valahogy megtapadt. Szerintem egész egyszerűen még másként volt programozva egy 2002-es rendszer, mint egy mai.
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
1-2 alkalommal előfordult már ilyen velem.
Én természetesnek vettem, hogy van ahol megszűnt a csúszás és ilyenkor ráengedte a fékerőt a kerekekre a vez.egység.
Én csak helyenként lefagyott vagy sóderes úton tapasztaltam hasonlót. Vizesnél még nem. Ettől persze még lehetett az is.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Nekem a Holdra szallasrol mindig ez jut eszembe, jojjon egy kis zene: [link]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Sajnos az eredeti részletes teszt ahogy nézem fizetős, de tartok tőle, hogy nem véletlenül van külön keverék és bordázat a téli és a nyári gumiknál. Így tippre a "Reference Summer" az referencia nyárigumi nyári tesztben mért értékeit takarja (aztán lehet tél, de akkor se tudjuk, hogy mi volt a referencia nyári.) Ami még eszembe jutott, hogy 225/50 R17 gumikra vonatkozik a mért érték, kérdés a hazai autók standard gumiméretei és futófelülete hogy viszonyul ehhez?)
Amiről nem beszél a teszt, hogy mennyi télen a nyári gumi kopása, öregedése.
spanyoll: Magyarul be voltál sz*rva időnként télen a nyárigumi miatt, de mivel szerencséd volt, és se árokban nem kötöttél ki, se mást nem törtél össze azt a következtetést vontad le, hogy mégiscsak facca az a nyárigumi?
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Megneztuk az uj Kingsmant. Igaz 2 reszletben, mert tegnap ejfelkor csak a feleig jutottunk. Szoval 2 gyerek mellett (26 honapos meg 3 hetes) is lehet filmet nezni.
A film tetszett, szerintem melto folytatasa az elsonek.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Érdekes dolog ez az ABS... Az én autómban szerintem extrém érzékenyre van véve, azaz akkor is bekapcsol, ha a vilagon semmi nem indokolja. Tipikus helyzetek: meredekebb leejtőn száraz időben, vagy hűvösebb időben nedves aszfalton. Mivel ismerem, már számítok rá hogy bekapcsol, és hosszabb lesz a fekut mint nélküle lenne. K*cs*g francia csigazabalók valahogy az elektronikai dolgokhoz nagyon nem értenek...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Én csak a sajátokról tudok nyilatkozni. 12 éves a fiesta is és a G astra is. Előbbit újonnan vettük, utóbbi egygazdás volt és jóbaráttól jött. Mindkettő napi használatban volt és van, rendesen karbantartva, bármikor bárhova el lehet indulni velük különösebb para nélkül. Az astrán, bár a design öregebb, érezni hogy egyel nagyobb kategória mint a fityó. Viszont a fityót jobb vezetni.
Mindkettőnek van FB csoportja ahol tulajok hirdetnek, egész jó példányokat. Astrák 3-400-ért, fityók inkább 5-700-ért mennek. Az astrához olcsóbb minden.
A 12 éves a G astra legvége, az mk6 fityónak pedig a közepe.
[ Szerkesztve ]
Holnap majd jól beletépünk...
Csak annyit írtak róla, hogy valamely jobbnak számító nyári gumit vették referencia értéknek. Nyilván azonos körülmények között folyt a teszt, máskülönben nem sok értelme lenne. No meg relatív nehéz melegben tesztelni a havas úton való megállást.
A lényeg a futófelület. Találsz ott 205/55 R16 négyévszakos tesztet is, ahol szintén fel van tüntetve a referencia téli és nyári érték. A konklúzió tök ugyanaz. Ebből sejthető, hogy kisebb kerékméret esetén is ugyanez lesz az eredmény.
Persze, hogy más a mintázatuk, mert teljes más elven tapad az egyik, mint a másik. Pontosabban, mind a surlódás, mind a barázdák "kapaszkodása" együttesen hozzájárul a tapadáshoz, csak épp az útviszony függvénye, hogy épp melyik effektívebb.
Ajánlom elolvasásra ezt a cikket, ami kellő malíciával és szakmaisággal járja körbe a témát, és szép kis szamárfület rajzol ennek a korlátolt "ha tél akkor téli gumi" szemléletnek.
A téli közlekedésnél a hangsúlyt sokkal inkább a vezetéstechnikára helyezném. Meg kéne tanulniuk az embereknek, hogy mennyire másabb télen közlekedni. Kimenni egy parkolóba megcsúsztatni az autót, farolgatni. Megpróbálni, hogy miképp lehet ezeket korrigálni. Rengetegen téves biztonságérzetben ringatják magukat, mert azt hiszik, hogy csak azért, mert lecserélték a gumit, minden ugyanúgy fog történni, mint nyáron.
(#69938) Real_Necro
Milyen volt? Az első rész zseniális. Még ajánlottam is itt. Félek, hogy Colin Firth játéka nélkül nem lesz az igazi.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Lehet én olvasom rosszul, de a bőlére eresztett cucc lényege nekem ez:
Tehát ha nem havon megyek, egyértelműen jobb a nyári?
- Ha száraz és tiszta felületen megyek, és már felmelegítettem az abroncsot 20-30 fok közé, tehát érintésre langymeleg, igen. Ez laboratóriumi körülmények között mindig megállja a helyét. Közúton a valóságban télen nagyon gyakori, hogy szárazon is marad rajta valamilyen síkosságmentesítő anyag. Egy porréteg. Ettől kezdve nem a tapadás fogja meg az autónkat, hanem a deformitás: az élek kapaszkodó ereje, amiből a télinek négyszer-ötször akkora van, mint a nyárinak. Ha így nézzünk, a mentőautókon, a tűzoltókon, a rendőrautókon és a buszokon kéne a legjobb gumiknak lenni, a tapasztalat sajnos az ellenkezőjét mutatja. Ha viszont a hó is esik, meg marha hideg van, de megtehetem, hogy nem megyek, akkor felesleges drága és szuper téli gumit venni, mert talán sosem fogom kihasználni. Ha fontos, hogy használni tudjam az autómat, venni kell egy garnitúra télit.
+ úgy indul a cikk, hogy ő is 4évszakossal jár.
Franc tudja, ami biztos, hogy ahol azonos sebességnél és időben* nyári gumival télen megcsúsztunk, ott a téli rendesn tapadt, illetve a megcsúszás se jött olyan hirtelen mint a nyárival.
* volt para és délután irány a gumis.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Szerintem jól értelmezed.
A mért tesztek eredményeivel megtámogatva nekem az jön le, hogy a nyári gumi alapban jobb a télinél. Ez utóbbinak igazándiból csak hóban van létjogosultsága. Jégen, ónos esőben tök mindegy mi van fent. Nem szabad elindulni.
Én azt vallom, azt írtam le korábban, amit a cikk is megfogalmaz: "Ha viszont a hó is esik, meg marha hideg van, de megtehetem, hogy nem megyek, akkor felesleges drága és szuper téli gumit venni,"
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Nem. Be voltam szarva párszor mert megcsúsztam ,de úgy voltam, hogy ennyit tud a négyévszakos (azt hittem, hogy ez négy évszakos, és mivel csak olyan időben közlekedtem ami nem hó, ezért nem volt viszonyítási alapom). A nyáriről meg azért hittem, hogy négyévszakos, mert anno ezt hazudta az a gerinctelen féreg nagyapámnak, akitől a kocsit örököltem sajnos gumistól mindenestől.
"Super perfundo on the early eve of your day."
Akkor nekünk nem ugyanaz ragadt meg a cikkből
nem a tapadás fogja meg az autónkat, hanem a deformitás: az élek kapaszkodó ereje, amiből a télinek négyszer-ötször akkora van, mint a nyárinak
Végül is mindegy, elfotelfilozófálhatunk itt, igazán annak lenne értelme, ha 3-4 autókategóriából kipróbálnánk tipikus téli úton - Mondjuk egy Hősök tere-Dobogókő útvonalon - előbb nyári aztán téli gumival hol a határ.
Arra viszont szvsz hatalmas optimizmus alapozni, hogy majd az emberek reálisan felmérik hol vannak a határaik, főleg mivel mostanság ez még a vezetés közben mobilon FB-olvasással is meg van fűszerezve egyre több embernél
spanyoll: Szerintem alap, hogy átnézek mindent egy átvett járgányon, ellenőrzöm milyen és mennyi idős gumi van rajta, fékpofákat, gumiharangokat, olajat automatikusan cserélem, ha ékszíjas, azt is a vízpumpával együtt.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Mások vagyunk; nekem valahogy nagyobb problémám volt nagyapám halálával foglalkozni, mint a gumiharangokkal (amely szót most látom életemben először így a jelentésével sem vagyok tisztában).
Gumi keveset volt használva és 1-2 éves volt csak, fékpofát én biztos nem ellenőrzöm és akkor fölös pénzem sem volt erre, olajat idén cseréltem is, ékszíj is pár éve volt talán, vízpumpa meg olyan dolog, amiről fingom sincs így nem foglalkoztam még vele majd csinálunk valamit ha megdöglik alapon.
Gumikat, olajat, ablakmosó- és hűtőfolyadékot meg az ablaktörlőket* leszámítva úgy állok az autóhoz a hozzáértésem és az erre nem létező fölösleges anyagi hátterem miatt, hogy majd foglalkozok vele ha beszarik.
* Csak, hogy árnyaljam a dilettantizmusom: az ablaktörlők már csíkosan húznak mindenhol, ezért most úgy fog kinézni a csere a héten, hogy kiguglizom, hogy milyen típusai vannak, az alapján megnézem, hogy nekem milyen van, megveszem, utána meg youtubeon megnézem, hogy "hogyan cseréljünk ablaktörlőt".
"Super perfundo on the early eve of your day."
Nekünk öregeknek kurva szar fiatalkorunk volt: amikor életemben először ablaktörlőt cseréltem, még nem volt youtube... Viszont kb annyi műszaki érzék kell hozzá mint egy szöget beverni a falba. Szerintem még Freddy is meg tudja csinálni, pedig ő jogász nem műszaki
Holnap majd jól beletépünk...
Nem azt írtam, hogy akkor azzal kellett volna foglalkoznod, ne forgasd ki a szavaimat
Nem kell érteni mindenhez (is) szimlpán meg lehet kérdezni azokat akik értenek hozzá, és nem csak azért, mert egy hiba esetén mást is veszélyeztethetsz nem csak magad, hanem mert egy most kis hiba ha nincs kezelve később nagyobb és drágább problémát okozhat.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Biztos vagy benne, hogy nelkul? Az en velemenyem, hogy jobb lett mint az elso.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
"Ha viszont a hó is esik, meg marha hideg van, de megtehetem, hogy nem megyek, akkor felesleges drága és szuper téli gumit venni,"
És azt ki garantálja neked, hogy ha reggel elmentél száraz időben Fehérvárra dolgozni, akkor estig nem kezd el esni a hó? Vagy akkor otthagyod az autót, és jársz tömegközlekedéssel, amíg megint száraz nem lesz minden út? Vagy elég csak annyi, hogy hajtós legyen a napod, és ne tudj róla, hogy Várpalotától havas-latyakos minden.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn