Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • neversellit

    újonc

    válasz hdanesz #87307 üzenetére

    Először is hálás vagyok az önzetlen információkért. Nem a semmibe kiáltottad őket, egyszerűen csak nem fórumoztam hétvégén.

    Az általad csatolt(szintén köszönöm) Z12XE szelepfedelén valóban látszik, hogy közös táplálású mindkét kivezetés. Sajnos én korábban nem találtam ilyen jó képet a Z10XEP fedél belső oldaláról. A te képed meggyőző.

    „Túlbonyolítva” arra gondoltam, hogy szeparált, tudatos átszellőztető körök lettek kialakítva, hiszen a forgattyús házból nem csak távozik a karter, oda levegőnek is pótlódnia kell. Ezét a több kartercsatorna, melyek a hengerfejen át vezetve biztosítják a cirkulációt a szívósor-f.ház között, mérnöki precizitással alkotott, irányított keringtetést valósítanak meg. Ha viszont minden közös, az áramlás egyszerűen csak kétirányú. Minden csatornában minden irányba történhet.

    A 2015-ös posztjaidban szereplő vízszűrő után furcsa volt látni azt a látszólag kakaós, vagy izomporos műanyagdobozt mint lecsapató tartályt. Ezt nem leszólásból mondom, csak érdekel, mi volt az oka a váltásnak. Én többnyire csak szilikon vákuumcsövekben gondolkodom, az általad használt vastagabbik fekete gumicső milyen eredeti rendeltetéssel bírt? Mit ajánlasz a gyári csövezés helyettesítésére?
    Már az első levélváltás is hasznos volt és nem akarok egyoldalú infóvámpír lenni, ezért nincsenek elvárásaim.

  • neversellit

    újonc

    válasz mohabá 007 #35656 üzenetére

    Kedves Mohabá!
    Bizonyára egy lerágott csontot ások elő azzal, hogy felelevenítem a 2015-ös karter lecsapató témát. Ha nem terhes, kíváncsi lennék arra, mi a véleménye(vagy ha megengeded) mi a véleményed mindkét kartervezeték(mind a pillangószelephez, mind az alapjárati ág szívósorba vezetett csövének) külön-külön lecsapatásáról. Jórészt olyan leírásokat és youtube videókat találtam, amelyek kizárólag vagy csak az egyik, vagy csak a másik ágat csapatták le. Nem tudom mi a ráció abban, ha csak a vékonyka alapjárati ágat szűrik, miközben a vastag, pillangószelepre vezetett ágon keresztül ömölhet be a víz- és olajpára. És vica-versa.

    Nem akarom telepakolni a motorteret több szűrővel és vezetékkel, mi lenne, ha közösíteném a két ágat és csak a (közös) szűrés után osztanám szét őket a megfelelő helyekre. Milyen hatással lenne ez a többszörös törés az áramlásra? Nem tudni azt sem, hogy (esetemben a Z10XEP) szelepfedélnek belső kartercsatornái valójában már magában a fedélben is közösítve vannak-e, vagy tudatosan a hengerfejből kilépő csatornák valamelyikéhez vannak hozzárendelve külön-külön. Ha ez utóbbi igaz és differnciált körbe szellőztetést valósít meg a két ág, nem lenne ildomos megbolygatni, átvariálni őket. Az sem látszik véletlennek, hogy a fojtószelep elé csatlakozó ág úgy van pozícionálva, hogy szelep zárt (alapjárati) helyzetekor akár friss levegőt is biztosíthasson(szívhasson) a forgattyúsháznak(ba). Ha ebben is van valami, az esetleges közösítés ezt az áramlást is visszafojtaná, elterelné. Olyan ez mint egy véna-aorta összenövés, vagy mint amikor a szívbillentyű nem zár rendesen és pumpáláskor a rossz kamrába is visszaáramlik a vér.

    Volt szerencsém látni a szívósorom belsejét. Vastagon áll benne a szőrős olajsár. Mindez rendszeresen cserélt légszűrő és jó minőségű olaj mellett. Nyílván az EGR is megteszi a magáét a kipufogógázzal, de a ragacs az olaj alapú. Fura, mert sem az olajat, sem a hűtőfolyadékot nem fogyasztja az autóm. Hátha javíthatnék ezen a karter szűrésével. Előre is köszönöm a javaslatokat, észrevételeket.

Új hozzászólás Aktív témák