Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
neversellit
újonc
válasz
mohabá 007 #35656 üzenetére
Kedves Mohabá!
Bizonyára egy lerágott csontot ások elő azzal, hogy felelevenítem a 2015-ös karter lecsapató témát. Ha nem terhes, kíváncsi lennék arra, mi a véleménye(vagy ha megengeded) mi a véleményed mindkét kartervezeték(mind a pillangószelephez, mind az alapjárati ág szívósorba vezetett csövének) külön-külön lecsapatásáról. Jórészt olyan leírásokat és youtube videókat találtam, amelyek kizárólag vagy csak az egyik, vagy csak a másik ágat csapatták le. Nem tudom mi a ráció abban, ha csak a vékonyka alapjárati ágat szűrik, miközben a vastag, pillangószelepre vezetett ágon keresztül ömölhet be a víz- és olajpára. És vica-versa.Nem akarom telepakolni a motorteret több szűrővel és vezetékkel, mi lenne, ha közösíteném a két ágat és csak a (közös) szűrés után osztanám szét őket a megfelelő helyekre. Milyen hatással lenne ez a többszörös törés az áramlásra? Nem tudni azt sem, hogy (esetemben a Z10XEP) szelepfedélnek belső kartercsatornái valójában már magában a fedélben is közösítve vannak-e, vagy tudatosan a hengerfejből kilépő csatornák valamelyikéhez vannak hozzárendelve külön-külön. Ha ez utóbbi igaz és differnciált körbe szellőztetést valósít meg a két ág, nem lenne ildomos megbolygatni, átvariálni őket. Az sem látszik véletlennek, hogy a fojtószelep elé csatlakozó ág úgy van pozícionálva, hogy szelep zárt (alapjárati) helyzetekor akár friss levegőt is biztosíthasson(szívhasson) a forgattyúsháznak(ba). Ha ebben is van valami, az esetleges közösítés ezt az áramlást is visszafojtaná, elterelné. Olyan ez mint egy véna-aorta összenövés, vagy mint amikor a szívbillentyű nem zár rendesen és pumpáláskor a rossz kamrába is visszaáramlik a vér.
Volt szerencsém látni a szívósorom belsejét. Vastagon áll benne a szőrős olajsár. Mindez rendszeresen cserélt légszűrő és jó minőségű olaj mellett. Nyílván az EGR is megteszi a magáét a kipufogógázzal, de a ragacs az olaj alapú. Fura, mert sem az olajat, sem a hűtőfolyadékot nem fogyasztja az autóm. Hátha javíthatnék ezen a karter szűrésével. Előre is köszönöm a javaslatokat, észrevételeket.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Fotók, videók mobillal
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- PlayStation 4
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Opel topik
- További aktív témák...
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- ASUS TUF Gaming F15 FX506 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - 1,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest