-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
frigoo
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy 1997-es Malaguti F12 minarelli blokkos robeszom és a kipufogóm sajnos csereérett. Jól gondolom, hogy ez jó lesz nekem: Kipuff
Válaszokat előre is köszönöm.
-
frigoo
aktív tag
válasz dzso22 #59734 üzenetére
Ilyen túlmelegedés nekem is volt, kuplung ill. kontrasztcsere után megszűnt. Ugyan az volt nálam is, amit leírtál, hidegen ok volt, melegen a kapcs ford leesett, plussz még nálam a varió is szar volt, nagy tempón gázelvételkor valahogy nem úgy váltott vissza ismételt gázadáskor.
A szíjhosszon még én is rágódok, sztem rövid a 747es, csak vacsi új, most marad.
ludsimon: nekem a szabadonfutóm zörög kicsit alapjáraton, gázadásra megszűnik, ill. egy harangozó hangom még mindíg jelen van a kuplung felől, pedig új a harang és a kuplung is.[ Szerkesztve ]
-
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #59657 üzenetére
Sztem 2Tnél sokkal sarkallatosabb pont kopás szempontjából, hogy elégtelen a kenés tolóüzemben mint a magas fordulat.(nem az extrém fordulatra értem.) A kopás sokkal fokozottabb hideg állapotban. Ha ezekre figyel az ember, akkor sztem nincs gond.
4Tnél pl. az extrém alacsony fordulaton való furikázás nagyon káros, ugyanis alacsony fordulaton az olajszivattyú nem képes elégséges nyomás előállításra, így a kopás akár hatványozottan növekedhet. Minden motornak van optimális működési tartománya, ezek egy, általában a max. nyomaték, max teljesítmény ill. a hatásfok görbe legmagasabb pontjából származtatott sáv.
Sajnos itt sem fekete-fehér minden, sok minden beleszólhat az egyenletbe. Szerintem. -
frigoo
aktív tag
Ez királyabb, az előbb ludsimon által linkelt varió görgöpálya tuning kicsit szélsőségesebb megfelelője. Ez a második csávó egész korrekt, a felszereltséget illetően.....
Itt aztán nincs cicázás, ahogy a hengercserénél sem volt. Áhh, megkenni az új alkatrészeket esetleg olajjal, vagy az összeszerelés előtti mosást már ne is említsem. A sámli megtartja, az az idom meg "jólvanazúgy" lógva is......ludsimon: azt vágom én is, hogy borul minden, múltkor én is lezongoráztam. A gyári 6,2 volt, 5,8-al ugrott, most meg 7,0g van benne és még így is pörgös, lehet lesz az valahol 7,0-7,5 között is......
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
válasz dzso22 #59012 üzenetére
Sztem is így logikus, a kuplung sokkal nagyobb súlyt képvisel, mint a varió. A variószetteket nem tettem rá mérlegre, csak a kuplungpofákat, ott markáns volt a különbség.
ludsi: ha nem szükséges, mégegyszer szét nem húzom.....Hát épp ezaz, hogy nagyon nem mindegy.
Ismétlem, mindez agyalás. Túl sok összetevő változott egyszerre, hogy egyérteműen ki tudjam jelenteni mi miatt van.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
Csak tippelek, én meghallgatom. Egy fix, most jobban pörög. Hogy a varió vagy a kuplung esetleg mindkettő miatt, azt nem tudom biztosan, bennem csak megragadt, hogy a komolyabb kuplungok mellett valahol súlyt is láttam, plusz mintha valahol olvastam volna. (talán az arhivált egü fórumon)
Ja, nem a kapcsolási fordulatra gondolok, hanem a motor max ford. számára. Tehát az, hogy a malossi multivar görgőpálya kialakítás más, az nem játszik. Súlykülönbség sem volt olyan tetemes, mint a kuplungpofa és harang esetén.[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #58998 üzenetére
Sztem nekem nem a fehér kontrasztrugó okozott ekkora változást, hiszen minimálisan erősebb a gyárinál. Sztem a multivar dolgozik máshogy plusz a kuplungom könnyebb lett, ezért a más fordulatszámtartomány. Mondjuk nálam minden ki volt könyökölve, a kontrasztrugó, a kuplung és a varió sem volt százas.
-
frigoo
aktív tag
válasz frigoo #58901 üzenetére
További kísérletezés megtörtént, maradtak a 7 g súlyok benne, kihézagolva a variót jól ugrisk és még mindíg mintha sokat pörögne. Sztem a maló varió ill. a polini 3g kuplung súlya kisebb mint a gyári, mert sokkal jobban pörög a gép.
ludsimon: a 12-es karbit én is tervezem 17,5-re cserélni, keresek egyet valahol használtan. Az enyémbe is 78-as főfuvi van, épp kérdezni akartam, hogy állsz főfúvókával, mert Te is 12-ről jöttél 17,5-re, de láttam kitárgyaltátok.
Ha esetleg valakinek kell 15*12-es görgőszett 5,5-5,8-6-6,5g méretben, 16*13 Narku szett 6,3-6,6 g méretben, 2db zsír új malaguti féklámpakapcsoló, akkor privizzetek bátran.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
Nosza, megjött a rendelt Malossi Multivar ill. Polini 3G kuplung+harang kombó. Fehér kontrasztrugó betéve, hátsó kuplungtárcsa pálya újrazsírozva, ellenőrizve, a varióba a gyári 7,0g görgők vannak. Hát eléggé "plug&play". Igaz most egy 6,6g-os szett van benne, de kicsit pörgős így, megy vissza a 7g, vagy veszek valami köztes súlyt, majd látjuk. A hézagolással kicsit gonbdan vagyok. Ha ebben a videóban 3:13 nál szereplő 5mm adaptert beteszem (amire az F12 only jelölésű) a varió mögé, akkor nem kap már rá a főtengely ricnire a berugó racsni. Ha helyére a 2mm teszem, akkor jó, szemre a szíj is egyenes, de hézagoló alátét nem kell a külső tárcsa és a csapszeg közé. (megjegyzem, a videón sem tesznek) Tehát nem tudom, hol van az igazság.
Amúgy a motor jó, végig egyenletesen gyorsít, nem ejt vissza se hidegen, se melegen ami nekem probléma volt. A végsebességem kicsivel nőt, óra szerint 85-90 a vége. 90 inkább enyhe lejtőn értendő.
Összeségében piszok jó lett, kicsit állítok még rajta, próbálgatom. -
frigoo
aktív tag
Sziasztok!
Ugye nemsokára érkezik Ő
Szerintetek nekem kell ez a 2mm adapter a varió alá Mala F12 esetén (a vidiben 3:13-ná látható)? Azon agyalok, hogy ez miért felehet. Vajon korlátozza a varió mozgását, vagy a szíj egyenesfutásáról gondoskodik?
Valamint az a "Spce limiter" mi? (3:23) Az ha jól gondolom a korlátozó, ugye? Az nem fog kelleni nekem[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
Szerintem sem hülyeség, max tudod mit teszel bele. Én is csak azért nem kötöttem le, mert leszedtem a lendkereket, átnéztem a pumpát, hajtást és hogy mennyit szállít. Ha viszont nem szállít ill. valami gebasz lesz vele, akkor lehet szívás lesz. Majd átgondolom.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
-
frigoo
aktív tag
válasz dzso22 #58485 üzenetére
Igen, fentebbire tippelek én is, 1996 105 2pofás. Úton van egy malossi multivar ill. Polini 3g kuplung és harang 107 méretben. Remélem az jó lesz. Igaz a harangot nem néztem, de úgy tudom 105ös, majd lemérem.
A 107es kuplung ugye minden további nélkül mehet fel a mobil és fix hátsó tárcsára, az ha nem túlméretes, akkor azok mérete ugyanaz? -
frigoo
aktív tag
válasz dzso22 #58455 üzenetére
Hát, sajnos 747 Daico van most bent, nemrég vettem helyi boltban, furcsa is volt, hogy hümmögött a nő és a kezembe nyomta ezt.
A teljes kifutástól kb 5mm hiányzik (7 ha kihézagolom rendesen és akkor ugrik mint állat), ahogy nézte yt vidiken, meg képeken ez általános, plusz ha a két tárcsát csapszeg nélkül összefordítom, akkor a szíj vastagságából adódóan nem is mehetne jobban ki. -
frigoo
aktív tag
A polinit azért nem vettem, mert azt hallottam, hogy a hangolása nehezebb, mert állítólag tizer grammokra érzékeny.
Malossiból nem az MHRt veszem, hanem a simát.
Igen, kicsit elszámoltam magam, 30ért vettem a motort, de mire felgumiztam, fékek megvegyebekkel együtt még ez is, de úgy voltam vele, egyszer kell rendesen megcsinálni. Amúgy tényleg sok, de a gyári cuccai sem olcsóbbak. Az rms meg motorforce cuccokat az egüfórumon csúnyán lehúzták (a variójukat meg a kuplungukat). Remélem nem bánom meg, mert felgyújtom ezt a sz@rt...... XD[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #58446 üzenetére
A szélessége 14.5 mm volt a gyári 16,5 helyett, manual szerint 15 mmnél cserés.
Lauda: Olvastam én is, nekem gatya az egész hajtásom, a varión mély bemaródások, a kuplungom fényes és kopott, a harangom kopott, a rugók régiek és kinyúltai, és így is óra szerint 80-85öt megy hézagolástól függően 5.8-6g súpyokkal. Hidegen jó az egész, de ahogy bemelegszik akkor csúszik, menet közben visszaengedett gáznál nem úgy gyorsít....stb. Megérett a cserére. -
frigoo
aktív tag
Igen, igazad van. A varió küldő tárcsán az a kihasználatlan 5-7mm biztos nem ezen múlik, inkább a hézagoláson és a súlyon, ahogy néztem.
Na majd a malossi multivar, meg a polini 3g....
Tényleg, van valakinek tapasztalata, hogy a multivar súlyozása miben változik a gyári varióhoz képest? Mos 5,8g van benne, állítólag a multivar valószínűleg kisebb súlyú görgőket kér majd.[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
96-os Malaguti F12re nem rudja valaki, milyen hosszú szíj kell? Most 747es van rajta (Daico), de az opdalak 750, 751est írnak rá. Mi az igazság? A manuáljában sem találom.
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #58431 üzenetére
Nem, a kettőstömegűnek semmi köze az euro normákhoz. (lásd Kia crdi)
Fogyasztásnál meg nézd a ccm/le/nyomaták arányt. Egy régi 2l tdit porrá aláz minden táren egy modetn 1.6. Bonyolult, komplikált, ez igaz, de anno egy adagolófelújítás, beállítás arányaiban ugyanolyan költség volt, mint most, egy szivattyú, bef. elem.
Sztem hagyjuk ezt a témát.[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #58427 üzenetére
Ja persze, csak a gyártástechnológia fejlődése nagyobb pontosságot enged az alkatrészek illesztéseinek, így a vibráció nem megengedett. Ennyit a marketingről. Már a kis 1.2 turbós benzineseket is kettőstömegűvel szerelik, nemhogy a dízeleket.
Nekem egy 1.6Hdi áll itthon, a járása majdem olyan finom, mint egy benzinesé. A Mazda féle 2.2 dízelnél meg konkrétab elgondolkodtam, higy ez dízel-e. Nagyon nem ott tart a világ, ahol 10éve, autó fronton.[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
Nah játszottam kicsit a görgőkkel, meg a varió hézagolással. Most 5,8g van benne, pörgős, mégis menős konfig, de lehet megy bele majd a 6-os.
Hézagolás:
Ugye nekem volt egy olyan jelenség szíjcsere után, hogy hamar, alacsony fordulaton kezdett fogni a kuplunk, ha jól emlékszem lauda írta, hogy nem biztos, hogy a rugókkal van baj, lehet ki kell hézagolni.
Kellő számú hézagolólemezt behelyezve az indulása egyszercsak jó lett, azon a fordulatszám tartományon történik, ahol a varió dolgozik (saccra, gondolom én), de így nem fut ki a szíj a variótárcsa szélére. Befilceztem, megmértem, kihézagolva, jól indulva ~7mm marad a tárcsa külső szélétől, ha csak a gyári, 1 0,8-as alátét van csak a varióba, akkor jobban kifut a szíj, de az elindulás nem az igazi.
Van ugye az a dolog, hogy a variátor ellen dolgozik a kontrasztrugó. Lehet az cserés nekem?
Meddig kellene kiszaladnia a szíjnak a variátoron? Sehol nem találok erre utaló ajánlást. -
frigoo
aktív tag
válasz korcsillio #58106 üzenetére
Egy tipp, bár nem biztos:
Nézd meg a hengerfejet és a kipuf. tömítést. -
frigoo
aktív tag
válasz frigoo #57851 üzenetére
Sziasztok!
Mostani állapot:
-Tettem bele 5,5 görgőket, szépen, egyenletesen gyorsít, jól húz, óra szerint 75-öt simán eléri, és még forogna, csak nem sikerült rendesen kihuzatni. Szerintem nagyon pörög, megyen bele egy szett 5,8-as és egy szett 6-os is, meglátjuk.
-Sikerült szereznem egy varió hézagoló készletet, kihézagolom a variót, mert a szílycsere előtt egy 14,5mm-ig kopott szíj volt rajta, most meg megkapta a gyárit, ami 16,5. Hézagolásnál mire figyeljek? A szíj pontosan a csapról induljon, vagy legyen egy kis hézag a varió és a szíj között?
-Valószínüleg kelleni fog egy kicsivel erősebb kuplungrugó, mert a motor kiugrása nem az igazi, a kuplung gyorsan kicsap, korán kezdi el hajtani a hátsó kereket. Miután megvan a tapadás, már jó a gyorsítás, a motor felpörög és szinte egy fordulaton húz folyamatosan, egyenletesen.Még egy kérdés: A varió külső és belső tárcsámon van egy pár mélyebb bemaródás, valszinűleg egy elszabadult szabadonfutó görgő okozta. Ezeknek a felületének simának kellene lennie, ugye?
Köszönöm is előre a segítséget.
ludsimon: Én eddig úgy tudtam, hogy a karburáció helyes beállítása az első! Én innen kezdeném.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
válasz szentkuti11 #57849 üzenetére
Szia!
Köszönöm a gyors választ.
A motor sztenderre állítva se hidegen, se melegen nem forgatja a hátsó kereket, csak gázadásra. (a hátsó fék term. nincs ráspanolva tapadásig) Viszont menet közben a harangnak (sztem) van egy ilyen sajátos, fémes "harandozó" hangja. Ez normális?
üdv:
frigooui: a kipufról küldök egy "ilyen volt" képet is, sztem ahhoz képest üdítő látvány. A dob nem utángyártott, hanem otthon gyártott, az biztos. A rögzítő lemez ill. a hangtompító végén lévő pipa kitalálója én voltam.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
Sziasztok!
Lábra állt a korábban említett Malaguti F12 50ccm robogó. 7 évet állít, 1996-os évjáratú robogó. Gumi és fék alkatrészek, valamint olaj (tartály ill. hajtás) és benzintank tartalmának cseréi után elérkeztem a hajtáshoz, ebben kérném a segítségeteket.
Az első varió két hajtásfelülete eléggé rossz állapotban van, valószínűleg egy elszabadult szabadonfutó görgő helyenként mély bemarásokat eredményezett. Cseréltem eddig görgöt, szíjat, korrektül kipucoltam. A görgők gyári 6,2 gr-osok lehetnek, sajnos nincs ilyen op. mérlegem, tizedeket nem tudok mérni. Most egy szett 6,5 gr-os van bennük.
A hátsó kuplung részen a pofákat ill. a harangot csiszoltam fel egyelőre.
1. kérdés: Varió!
Ugye ezt valószínűleg cserélnem kell, egy Malossi Multivart gondoltam bele hozzá való külső szíjtárcsával, vagy egy polini high speed variót. Szerintetek?
2. kérdéd: Kuplung!
A variót gondoltam megtámogatom egy szintén Malossi Fly ill. egy Polini 3G speed kuplungal ill egy harangal. Itt is a kérdés, szerintetek melyiket?
Én mintha kicsivel jobbakat olvastam volna a Polini termékeiről ebben az alap kategóriában.
3. kérdés: Kipufogó!
Meg tudnátok saccolni, hogy milyen kipu lehet a lépen mellékelt példány?Márkát nem látok rajta semmit, kifújni nem fúj ki. A végdob egy ismeretlen szerző alkotása, az biztos. Egy biztos, a leömlő után bontható. A hangja különben egész jó, kicsit féltem tőle elsőre, hogy valami borzalom lesz. Szerintetek esetleg a gyári kipufogója?
Jelen pillanatban a motor megy, de szerintem nagyon alacsony fordulaton kapcsol, valamint ha emelkedőt lát akkor belassul. Ha viszont egy enyhe lejtőn, vagy sík úton felküzdi magát óra szerint 70-ig, onnan még megindul egyet.
Ezen szeretnék változtatni, hogy ki tudjon rendesen pörögni. Ugye ilyenkor könnyebb görgőket kell beletenni, nade mekkorát? Gyárilag 6,2 van (volt) benne, most 6,5, kicsit talán rosszabul is ugrik. Meddig menjek le? 4,7-5gr-ig? Sajnos ilyen játékot még nem játszottam.
Ha ezekhez hozzányúlok, a kuplungon kell valamilyen módosítást végeznem? (kontrasztrugó, kis rugók)
Mert ugye ha veszek egy új variót, ahoz adnak kontrasztrugót is. Azt pl. mindenképpen ki kell cserélni hozzá? Mondjuk 7 év után amúgy is ki kellene cserélni.A motor sztem most gyári állapotban van, 12 dellortó karbival 78-as főfúvókával, gyári varióval és kuplunggal. (105)
Tudom, hogy minden konfig más és más, de hátha van olyan tapasztalt szaki, aki valamilyen irányba elindít, a finomítást majd megycsinálom utána.
Amit elvárok: egy jól, rugalmasan használható 50-es egy vidéki városban, max 75-ös véggel, ha lehetséges.
A fenti alkatrészek beszerzését tervezem a jövőben, már csak azért is, mert ha a henger majd egyszer cserés lesz, akkor egy 70-es vas henger megy majd rá, terveim szerint.Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv:
frigoo -
frigoo
aktív tag
válasz wolf13 #57271 üzenetére
Nekem is Peum van, egy gondom volt vele, elcsúsztam vele és mivel az összes idom módszeresen egymásba kapaszkodik, kvázi lehámoztam az idomokat róla, darabokban. Nagy gyengéje a lámpa, ha az törik, elég húzós. Éppen ma adtam el törötten, egyszer már összelegóztam, mégegyszer nincs türelmem.
Motorja jó, Honda blokk, bár nincs olyan erős, mint a Minarelli/Piaggo páros. Most egy F12-t élesztek újra, már a finisben vagyok.Pár kép
-
frigoo
aktív tag
Amúgy szerintem nincs azzal a Weberrel semmi baj. Neten sincs hozzá fúvóka?
-
frigoo
aktív tag
-
frigoo
aktív tag
válasz 2thletme2day #57162 üzenetére
Sztem minden további nélkül, szétszedve, ledugózva, óvatosan.
Mi van a Gianellivel? Nem jött be a hangja, vagy nem hozta azt a többletet, amit vártál?
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SSD kibeszélő
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest