Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz frigoo #56937 üzenetére
basszus, már belegondolni se merek mit megy majd a 17.5-essel, ha a 12-essel is így ment.
Ez a motor abszolút nincs széthajtva.A gyári service manual is 17.5-es Dellortot mond. Ez a motor régebbi, mondta a szerelő akivel beszéltem délután telefonon, hogy a régebbi Piaggiokat Weberrel szerelték de aztán leszoktak róla. [link]
[ Szerkesztve ]
undefined
-
2thletme2day
őstag
válasz frigoo #57163 üzenetére
Elvittem szerelőhöz a motort. Felújította a vízpumpát, főtengely csapágyat meg szimeringet cserélt meg lecserélte a lendkereket mert mondhatni szarrá volt törve benne a mágnes. Azt mondja a szaki, hogy ennek a motornak egyenletesebben kéne húznia. Újra kéne hangolni mindent az meg ugye időigényes ami ugye pénz, mert én nem értek hozzá. Nagyon nem akarok már többet költeni rá. Így is csak óra szerint 70-el járok városon kívül. Azt meg gondolom a gyári is tudja. Aztán mondtam neki, hogy megvan minden gyári cucca. Lehet megy vissza ezért gyárira az egész. Viszonyítási alapom sajnos nincs, hogy hogyan kéne menni mert ez az első robogóm és ezen kívül mással még nem mentem.
(#57164) Pete55555
Nem csak kipufogó tuning van rajta. Én már így vettem a motort. Amit látok a dobozban lévő cuccok között az a 12-es Weber karbi 17,5-es Dellortora lett cserélve, a gyári Malossi kuplungra, görgők, kontraszt rugó és variátor, na meg persze a kipufogó.
Ez még csak egy terv ami még nem végleges, de ha esetleg visszaalakíttatom gyárira kiárulom a cuccokat, hogy valami azért visszajöjjön a szerviz árából.
Én nem akarok "kilőni". Csak nyugisan eljutni melóba reggelente, aztán hazajönni. Amúgy azt olvastam erről a kipufogóról, hogy ez inkább 70-es hengerhez való.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz frigoo #57848 üzenetére
Szia!
A fent látható kipufogó egészen biztosan nem a gyári, valami régi vágású rezonátoros darab, Polini lehet talán, a hangtompítója természetesen utángyártott, felszerelését tekintve pedig házi barkács. Ha nem zavar, hogy nagyon ronda, én rajtahagynám, mivel ez egész biztosan nem fojtott és a rezonátor-része is megdobja kicsit a teljesítményét.
Ha meleg, járó motornál sztenderre rakod a gépet, akkor forgatja a kereket (akár nagyon lassan is)? Ha igen, akkor kezdj azzal, hogy hátsó kuplung csere, majd menj egy kört a géppel, és nézd meg, hogy mi változik. Valószínűleg magasabb fordulaton fog kapcsolni és jobban megindul a motor. Ha 6,2-es görgők vannak benne gyárilag, akkor szerintem 5,5 alá ne nagyon menj, mert nagyon hamar vége lesz a dalnak, jó eséllyel nem mész majd vele 75-öt.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
válasz frigoo #57851 üzenetére
Sziasztok!
Mostani állapot:
-Tettem bele 5,5 görgőket, szépen, egyenletesen gyorsít, jól húz, óra szerint 75-öt simán eléri, és még forogna, csak nem sikerült rendesen kihuzatni. Szerintem nagyon pörög, megyen bele egy szett 5,8-as és egy szett 6-os is, meglátjuk.
-Sikerült szereznem egy varió hézagoló készletet, kihézagolom a variót, mert a szílycsere előtt egy 14,5mm-ig kopott szíj volt rajta, most meg megkapta a gyárit, ami 16,5. Hézagolásnál mire figyeljek? A szíj pontosan a csapról induljon, vagy legyen egy kis hézag a varió és a szíj között?
-Valószínüleg kelleni fog egy kicsivel erősebb kuplungrugó, mert a motor kiugrása nem az igazi, a kuplung gyorsan kicsap, korán kezdi el hajtani a hátsó kereket. Miután megvan a tapadás, már jó a gyorsítás, a motor felpörög és szinte egy fordulaton húz folyamatosan, egyenletesen.Még egy kérdés: A varió külső és belső tárcsámon van egy pár mélyebb bemaródás, valszinűleg egy elszabadult szabadonfutó görgő okozta. Ezeknek a felületének simának kellene lennie, ugye?
Köszönöm is előre a segítséget.
ludsimon: Én eddig úgy tudtam, hogy a karburáció helyes beállítása az első! Én innen kezdeném.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
válasz frigoo #58035 üzenetére
Úgy hézagolj hogy éppen ne érjen a csapszeghez a szíj.
mindkét alkatrésznek simának kell lennie,
ha van benne egy két hiba nem gond csak nem mindegy mekkora mértékű.ludsimon:
Hogy micsoda 7000-es kuplungrugó??
kinyitott variátorral és csúszó kuplungal akarsz indulni?
Egy kuplung akkor van jól beállítva ha akkor kezd fogni mikor a variátor éppen elkezdené emelni a szíjat.
Nem csak rugó függő a dolog.
Függ a szíjhossztól a hézagolástól a kuplungpofák súlyától és a görgők súlyától is.
Megjegyzem én is, rossz karbulálásal nem lehet hangolni rendesen,arról nem is beszélve hogy ha szegény a keverék megölöd a motort.
Ha más nem dobj bele egy nagy fúvókát hadd füstöljön ha nem akarsz hozzányúlni de ne legyen kevés neki mert kicsinálod nagyon hamar.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
ludsimon
veterán
válasz frigoo #58429 üzenetére
Persze, csak kérdés, hogy az ilyen mértékű pontosság megkövetelendő-e.
Persze tudom, máshogy nem lehetne hozni a Co2 értékeket...Ezért se léteznek már normális autók, mert agyon kell őket bonyolítani a co2 csökkentése miatt... az élettartam rovására.. (persze arra nem gondol senki, hogy az ipari hulladékok nagyobb problémát jelentenek, mert sokat nem lehet újrahasznosítani.. ) De a co2-t mindenképpen csökkenteni kell..
Ott tartunk lassan, hogy érdemes megvárni, hogy az elektromos autók feltörjenek és addig 15+ éves autókat használni..Redneck: Na a fogyasztásról inkább ne is beszéljünk! Azok se fogyasztanak kevesebbet mint egy régi 1.9 adagolós TDI ha egy modern ugyan olyan erejűvel összehasonlítod.
Nagyon eltalált konstrukció, sok szerelő mondja a belső égésű motorok fénykorának azt a 2000-es korszakot.[ Szerkesztve ]
undefined
-
titán
válasz frigoo #58443 üzenetére
Csak gondolj bele, a 747-751 kozott 4mm a kulonbseg es ez a teljes hosszra vonatkozik, mintha elvagnad a szijat es kifeszitened. Ennek a 4mm-nek a gyakorlati jelentosege velemenyem szerint nulla. Alapjaraton nem baj ha bevibral, sot, szerintem mindegyik vibral, hiszen akkor laza a szij, nem fesziti semmi.
frigoo Huzd szet a kuplung "tarcsakat" es futtasd fel elol a szijat, ott latod meddig er fel maximum, de biztos nem a 4 mm miatt nem fut ki rendesen, ha ez a gond.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz frigoo #58445 üzenetére
O ugyan ezzel kuzdott multkor [link], , kivancsi leszek a tapasztalatokra vele. En is veszek robogot nem sokara, legalabbis ez a terv, ha egy ilyen varioval kisebb fordulaton jar a motor, lehet en is megkockaztatok egyet. Emlekszem a piaggiom is porgott 10 ezret, ami nem feltetlenul szukseges.
-
titán
válasz frigoo #58448 üzenetére
Hu, akkor kolthetsz a mocira rendesen, persze ha van mit az embernek. Epp azt nezegetem, hogy egy minarelli blokkos robogora melyik lenne a jobb:
Polini High Speed variátorszett (Fekvőhengeres Minarelli)
Malossi MHR Multivar variátorszett (Minarelli)
Nem mintha egybol cserelni szeretnem a motoron, csak most ugy eszembe jutott a tema kapcsan.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
válasz frigoo #58459 üzenetére
A variátoron is van ami azért is felelős hogy ne hulljanak ki a görgők.
A csapszeg vastagságából lehet következtetni gyári minarelli variátoroknál.
Ha dobsz egy képet meg tudom mondani.
Elég ha leveszed a külső szíjtárcsát és szemből lefotózod.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
golyani
őstag
válasz frigoo #58454 üzenetére
Én szűk két éve beruháztam egy Polini Speedcontrolra, mert nekem is gatya lett a vario, mondjuk kb 25 ezret futott és a gyárival együtt elhasznált 4db szíjat. Az Aerox új korában futotta óra szerint a 80+ km/h-t. Utána low budget RMS szíjak kerültek bele amik hamar meg is nyúltak 747-es gyári érték helyett simán mértem rajta 755 körül is 6 ezer km után, holott a gyári szíj 10 ezer km után is 751->753-ra változott. Először 6g-os görgőkkel raktam össze (gyári 5,5g) és egy ilyen használt szíjjal, semmi mást nem cseréltem. Így ment óra szerint 80-82-t, de 40-50 tájékán volt egy kis nyomatékhiány. Később beruháztam egy 751-es Mitsuboshi szíjra, de ahhoz meg nehéznek bizonyult a 6g-os görgő, és beraktam a variohoz kapott 4,9-eseket. Ezekkel pont úgy gyorsul(vagy még picit jobban) mint új korában és a végsebesség is nőtt pár km/h-t, de még a fogyasztásom is csökkent pár decivel.
Tapasztalat alapján 5mm szíjhosszbeli differencia ~3-4km/h-t jelent ( mondjuk itt a szíj vastagságában is volt szűk 1mm difi). Persze jól hézagolt varióval. Mert ha csa kezen változtatunk, akkor nyerhetünk valamit végsebességen, de akkor elindulásnál vesztünk. Ez csak a hézagolásra vonatkozik, ha belenyúlunk a kuplung nyitási fordulatszámába akkor az egy másik történet.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
válasz frigoo #58473 üzenetére
Kicsit távoli a kép de úgy látom vékony csapszeges.
747x16.5 kell rá
De ha találsz bontottan és olcsón olyan variátort ami vastagabb csapszeges érdemesebb rárakni azt.
Ég és föld lesz a külömbség
Megjegyzem lehet csalni ezen a variátoron is hogy feljebb emelje a szíjat,de kicsit "barbár" megoldással ha érdekel privátban leírom neked
Apropó
És a kuplungod én lecserélném, ránézésre 112-es de mérd meg tolómérővel a harangot. Általában ezekhez a variátorokhoz ezt rakják. Én nem szeretem sok gondot okoz hangolásnál nehezek a pofák is és a kapcsolási fordulatszámban is közrejátszik. kicsit lomhább vele a gép.
105-vagy 107 a legjobb.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Pete55555
addikt
válasz frigoo #58550 üzenetére
Köszi a választ.
Igen, én is gondoltam a variátorra, ráadásul nem is én raktam össze (szerelő), úgyhogy meg lesz nézve az is.
Kuplung azért érdekes, mert vettem új rugókat hozzá, de szvsz még gyengébb volt, mint a régi, így nem raktam bele......Szeretem leracsniztatni...
-
válasz frigoo #58901 üzenetére
Én is most cserélek kuplungot és harangot (meg kap alu szíjtárcsát, lehet a vario-t is), felújítom a végáttétet is (hosszabb is lesz), utána nekem is a hangolás lesz a program Én könnyebb görgőre gondoltam így első körbe, h nagyobb fordulaton induljon (az új kuplung is nagyobb fordulaton fog indulni) de majd látjuk.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
frigoo
aktív tag
válasz frigoo #58901 üzenetére
További kísérletezés megtörtént, maradtak a 7 g súlyok benne, kihézagolva a variót jól ugrisk és még mindíg mintha sokat pörögne. Sztem a maló varió ill. a polini 3g kuplung súlya kisebb mint a gyári, mert sokkal jobban pörög a gép.
ludsimon: a 12-es karbit én is tervezem 17,5-re cserélni, keresek egyet valahol használtan. Az enyémbe is 78-as főfuvi van, épp kérdezni akartam, hogy állsz főfúvókával, mert Te is 12-ről jöttél 17,5-re, de láttam kitárgyaltátok.
Ha esetleg valakinek kell 15*12-es görgőszett 5,5-5,8-6-6,5g méretben, 16*13 Narku szett 6,3-6,6 g méretben, 2db zsír új malaguti féklámpakapcsoló, akkor privizzetek bátran.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz frigoo #58965 üzenetére
Kontrasztrugót is cseréltél?
Főfúvival kapcsolatban az a baj sehol nem állok még. De van 90-től 65-ig az összes főfúvim, szóval ha végeztem és kell valakinek szóljatok!
Dellorto M6 méretben. Az se most lesz mire végzek, mert mire megjönnek a cuccok 1-2 hét szóval jah, ilyen ez a játék. Majd csak kész lesz már valamikor.
Ja és a variót még mindig nem hangoltam rá.
Az is mekkora szívás lesz már érzem előre.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz frigoo #59015 üzenetére
Egymás mellett elbeszélünk.
Egy elnyúlt, elgyengült kontrasztrugót lecserélsz, plusz dobsz bele 5000-6000rpm-en nyitó kis kuplungrugókat akkor ugyan az a kapcsolási fordulatszám, persze utána kell görgőzni is.
Ez max mid-race gépeknél számít szerintem ennyire. De javítsatok ki!
Pld. hozom a saját példám.
18 éves elnyúlt kontrasztrugóval nem tudok mit kezdeni, a 3000rpm-en nyitó kis kuplungrugók előbb nyitnak mint elkezdene menni a gép. A gyári 2000rpm-es rugók vannak visszapattintva, így nem kezd váltani, de nem is lő ki, a kapcsolási fordulat túl alacsony.
Úgyhogy ki kell cserélnem a kontrasztrugót, utána jöhet a kis kuplungrugók újra megtalálni azt ami még nem kezd el befelé menni mielőtt a gép elkezdene gurulni, plusz valószínű görgőznöm is kelleni fog.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz frigoo #59576 üzenetére
5.35g, de az 5g-al is fél másodperces difivel majdnem ugyanannyit megy, de ez minden motornál totál más milyen súly kell, én kontrasztrugót is cseréltem szóval már nem ugyanaz lenne a felállás ha a gyári 18 éves rugóval hasonlítanám össze.
Lauda: Én nem igazán értek hozzá, régebben linkelt nekem valaki olyan videót ahol bekacsázott a hátsó kerék kanyarban és csak profik tudják/tudták megfogni.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
titán
válasz frigoo #59583 üzenetére
Ez linkeltem a harmadiknal. Hat nincs, eldonti a motort a gazba es kesz. Leszedett volna par burkolatot es normalisan hozzafer, aaa, inkabb kinlodik ott a szuk helyen. A ruszkiktol hot ziher, hogy nem veszek motort.
Ruszki kresz: [link] Mas kerdes, hogy ezek hirbol sem ismerik.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
válasz frigoo #59743 üzenetére
Kuplung csere volt ma de nem nagyon változott semmi.
Szíj sokat befolyásol még. Van egy minőségim azzal tovább bírja de nem nyüstölöm vele megölésre most jó ami benne van (endurance)
Most készülök kontrasztcserére csak nem olyan egyszerű. Egy 29kilós van benne és így kell mellé 3.5gramm.
kicsit pörög a gép
Megpróbálok szerezni 2és 2.5grammos görgőket hogy a 27kilós sárga Malossit bele tudjam gyűrni.
"Hűtött" deknit épp ma szereztem de idő még lepostázzák.
Ha ezek után sem lesz jó akkor kereshetek egy más dőlésszögű variátort hogy puhább kontrasztal beérje.
Szerintem a variátorod nem volt rossz,túl magasan volt a szíj és erre volt lehangolva.
Ilyenkor jönnek elő hasonló problémák.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Projektor topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mesterséges intelligencia topik
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bestbuy játékok
- Half-Life 2
- E-book olvasók
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest