-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz korcsillio #59697 üzenetére
Huh ezt piszkosul elállítottad!
Emlékszem még mikor vetted és mutattad a videót, ott azonnal reagált.Kevés levegőt kap. Nehéz jól beállítani, én már napok óta ezzel próbálkozok.
huszi.gyb:
Még nem kötöttem ki a lámpát.[ Szerkesztve ]
undefined
-
titán
válasz mumtaz #59673 üzenetére
Ertem, sajnalom, hogy mar az elejen elojott meg egy hang, bar a korabbiakbol sem az jott le nekem, hogy az a motor rendben van, volt ott reszeles, katyatolas rendesen. Kapd le a hengerfejet es a hengert, megmozgatod a hajtokart, abbol mar latszania kell, ha doglott az also kosar.
korcsillio Jol porog a gep, vannak azert hangok ott is!
-
z0l1ka
aktív tag
válasz ludsimon #59695 üzenetére
Mert miért lenne sz@r ? mit akarsz ,elég jól gyorsul a tied na meg hangja is jó a Leon Vince tt kipuval
Ha valami nem indul, nem megy ,na arra lehet mondani ,hogy sz@r de ez nem[ Szerkesztve ]
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #59694 üzenetére
Amúgy tényleg jó a hangja de ebből nem lehet következtetni egyből, hogy minden jó?
Az enyém az egy rakás szar.Na jó azért nem duruzsol annyira szarul csak nagyon kritikus vagyok a dolgaimmal illetve magammal.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
dzso22
senior tag
válasz ludsimon #59684 üzenetére
Szerintem elég normális hangja van
Az a kippu rajta elég jó darab.Nagyon lassan kezd összeállni a gépem a harmadik hengerfej van rajta.
1.1mm-es préshézag és így is 10-bar a végsűrítés melegen ami egyre emelkedik ahogy kopnak össze az alkatrészek.
Nagyon domború lesz ez a dugó...A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
-
ludsimon
veterán
válasz mumtaz #59689 üzenetére
Plusz a fojtott katalizátoros gyári kipufogó amit lefelejtettél. A gyári a legfojtottabb azért, hogy tudják hozni az alacsony káros anyag kibocsájtási szintet.
Sok apró dolog ami összeadódik és ha már így megy a gép, hidd el, hogy Te se szívesen feszegetnéd vele a határokat.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #59688 üzenetére
Ha az enyémről beszélünk, akkor elég nehéz, mivel osztrák volt. Ott pedig rendszám és vizsga van. Ezeket nem lehetett a 3 féle fojtással lekorlátozni (kipufogó vakcső, karbi szűkítő, varió távtartó), csak egyel. Ez pedig a varió távtartó. Illetőleg belép a sorba 3-4 féle szoftver az ECU-be. Ebből kettő határozottan a sebességet korlátozza (25 és 45km/ó), illetve kettő a fordulatszámot (egyik tilt, a másik nem korlátozza a max fordulatot). Ebben az a verzió van, ami a fordulatszámot korlátozza a sebességet pedig a távtartóval korlátozták.
Tehát ezt túlhajtanu eleve nem lehet. Amit el tudok képzelni az az lehet, hogy nem volt benne olaj. Úgy hoztam el, hogy a tartály csurig tele van olajjal, de benzin alig van benne. Lehetséges, hogy észlelték a hibát, mire rájöttek, hogy olaj kéne bele, ami átmenetileg megszűntette a problémát, de már késő volt és most pattant el a húr.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #59678 üzenetére
Amikor én beszálltam az érvelésbe, arról nem volt szó, hogy szénné tuningolt. Ha jól tudom az a bizonyos robogó, amiről szó volt gyári. Persze, ha pörög 30kRPM-et (túlzok!) akkor lecsökken az élettartam, ha nyelezed. Ezért üzemórásak a nagyon kiélezett 50-es gépek...
Példának hoztam a saját gyári motoromat, hogy az bírta...
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
válasz korcsillio #59680 üzenetére
Ezt hogy érted?
Semmit nem látni belőle, ha a reakcióra gondolsz nem látni a gázkart.Hangra meg nem lehet belőni a legjobban ha a főfúvókára gondolsz. Én is azt hittem hangra a 75-össel hogy sok neki, aztán mikor kipróbáltam 78al meg 72vel kiderült 75el megy a legjobban...
Azért a Tiednek is van egy kis gyűrűs hangja mint az enyémnek.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
ludsimon
veterán
Most hívtak, hogy mehetek a 8-as hőértékű gyertyáért.
Meglátom most már a gyertyaképet mit fog mutatni.frigoo: Most nézem. Igazad van, azt gondoltam a témához szól hozzá, de akkor illett volna offba tenni, azért is gondoltam, hogy a témához szól mert nem offban volt.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #59678 üzenetére
Releváns volt az, mert ez is létező jelenseg, még ha robogón nem is annyira fenyeget, de ugye a vita az volt, hogy az alacsony vagy magas fordulat öl. Mindkettő káros, a motornak van egy optimális fordulatszám tartománya, és ez egy kis robogónál a max fordulat közelében van, mivel kisebb fordulaton nincs ereje. Ezeket erre is tervezik. Nyugodtan mehetsz vele nyélgázon órákat, ha jól van beállítva akkor a kenési rendszer, és a belső hőháztartás ugyanazokat a körülményeket biztosítják az alkatrészeknek, mint 3-4 perces max gázos meneteknél. Nem kell a dolgot túlparázni. A hidegen forgatás árt, mint minden motornak.
Mumtaz csak akkor tudja kinyírni nyélgázzal a motort, ha az már eleve szar. És inkább most jöjjön ki ha valami gond van mint később..
Amúgy garit lehet hogy nem adhat hivatalosan a magán etladó, de tudtommal a vevő védve van a rejtett hiba ellen, tehát ha most kiderül, hogy valami generális hiba van amit az eladó tudott, vagy ő okozta akkor jár neki kártérítés.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
korcsillio
addikt
Talán sikerült belőni a karbit.Vagy még kost sem az igazi?
-
Den
veterán
válasz Bogyó bá' #59674 üzenetére
Ez az egyik vége a dolognak, ez is igaz, de ez inkább autókra jellemző, motoroknál, pláne kicsiknél már az alapjárat is 1500-2000-nél van és ott még nem tudsz menni vele. Robeszoknál pláne kevésbé fenyeget a túl alacsony fordulat mellékhatásai a cvt miatt, inkább váltósoknál ahol van aki menet közben beakasztja a legmagasabb fokozatba, és végig azzal megy, még ha rángat is a motor. Az biztos hogy nem tesz jót neki.
Tehát ez a cikkben leírt dolog is igaz, és érdemes megfogadni, de a fordulatszám tartomány másik végén is vannak gondok. Dugattyús motornál a holtpontokon nullára lassul a dugó, majd rögtön elkezd gyorsulni a másik irányba, aztán 90 fok múlva megint lassulni, stb... Ez a gyorsulás, lassulás is öli ma motort, és az ennek következtében fellépő erő a fordulatszám (vagy máshogy a dugattyu középsebesség) arányában négyzetesen növekszik, tehát kétszeres fordulaton négyszer akkora erővel rángatja a dugó a hajtókart, főtengelyt, csapágyakat. Ezért csökkentik a nagy fordulatú motorok lökethosszát, plusz könnyítik a dugót amennyire lehet.
.Valami tuninggal foglalkozó cikkben olvastam, hogy 10k fordulat felett, minden 500rpm növelés felezi az élettartamot. (rég olvastam, a számok nem biztos hogy pontosak, de ilyen nagyságrendről van szó)
Ezzel együtt nyilván egy gyári hengerű, és gyújtású robeszon nem kell félni a max gáztól, sajnos a kicsi és gyenge motoroknak az a sorsa, hogy életüket a max fordulatszám közelében tölttik, és erre is tervezik őket.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
válasz Bogyó bá' #59674 üzenetére
El is olvastad miről van szó? Sehol nem írja, hogyha egy 2T-ből a korlátozást kiszeded (karbiból, kipufogóból, légszűrőből) és teszel rá tuning rezós kipufogót, karbit beállítod akkor mehetsz vele max fordulaton 500 km-t is. (De maradjunk annyiban nem releváns hozzászólás volt amit ide tettél.)
[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #59648 üzenetére
Pont ez a lényeg. Túlpörgetni nem lehet, mivel pirosnál tilt. De pont azért kell most terhelni és jól meghajtani, hogy ami esetleg el van kopva és a végét járja, az adja meg magát most, amíg van rá gari.
Lauda: Azt akkor is hallgattam és most is. Ez a hang teljesen más. Sem a próbaúton, sem később nem jött elő. Mikor tegnap meghajtottam (nem 3-4km volt a teljes "próbakör" tegnap), akkor az állandó magas fordulaton, nagyon halkan és hirtelen jött elő. A hang részterhelésen és "motorféknél" hallatszik igazán. Tehát leginkább akkor hallani, amikor tartom a fordulatszámot, de méginkább akkor, mikor lassan engedem vissza.
Igaz, hogy nem autóról van szó, de autónál ez így akkor hallatszik, amikor a hajtókar csapágy van szétmenve (vagy nincs olajnyomás). Szóval én arra tippelek, hogy vagy a hajtókaron az alsó tűgörgő, vagy a felső tűgörgő a dugattyúnál. Remélem, hogy a felső.[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
válasz ludsimon #59657 üzenetére
Erre én azt tudom, mondani, hogyha a gép megkapja a rendes olajat, üzemanyagot és egyéb karbantartást, úgy lehet húzni a szarvát ahogy nem szégyenli az ember. Ott van nekem a roxi, most fog 30k-ra fordulni és a motorja bontatlan (egy polini vario van benne mert a gyári már elég kopottas volt). Nyáron szinte mindennap járok vele és amikor azzal megyek melóba, van olyan szakasz amikor nyelezem. Illetve ha kerget eső akkor akár 7-8km-en keresztül csőgázon repesztek olyankor, ha benézek a kipufogón látni hogy valami vörösen izzik odabent (gyári katalizátoros kipufogó).
Szedtem már egy ilyen gyorsulásmérő appot telefonra kíváncsi vagyok mit megy a gép, ha jó idő lesz lemérem.
-
-
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #59666 üzenetére
Ez a hangnem olyan volt mintha én kamuznék bármiről is.
Igen , nyilván nálam is 7300rpm meg 8500rpm között nem lenne 10xes kopás , de én szeretem kímélni a gépet és nem a határokat feszegetni ami nem feltétlenül jó és tartós megoldás csak ezt mondtam.
Én arra válaszoltam, hogy nem biztos kéne 50-100 kmeket nyelezni a gépet, feszegetni a határokat csak a garancia miatt.
Csak megjegyzem jogász ismerősöm mondta, magánszemély nem vállalhat garanciát és ha vállalt is az semmisnek minősül!!
Akitől vette nem biztos tisztába van ezzel, de ha viszont tisztában van és úgy nyirja ki akkor rohadt nagy szívás mert a fórumtárson rajtamarad egy roncs motor."Az Európai Unió országaira vonatkozóan: 2004.01.01.-én életbe lépett új, a magán adás-vétel jogokat szabályozó törvény értelmében: Az összes aukcióra bocsátott termék és/vagy áru adásvétele során az eladót nem terheli semmiféle garancia, felelősség, vagy visszavételi kötelezettség a vevőjével szemben. A vevő ezt a vásárlásával elismeri és tudomásul veszi. "
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ártani biztos nem ártok neki ha így közlekedek, sőt.
Majd egy nálunk okosabb megmondja majd mi az igazság, én csak azt mondtam amit tanítottak.
Minden gépnek lelke van és csak annyira lesz hűséges társunk amennyire foglalkozunk vele és amennyire cibáljuk a markolatot.undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #59663 üzenetére
Mint mondtam, nem feltétlenül használ a magas fordulat, de nem lehet kijelenteni, hogy 600rpm és 6000rpm közt 10x-es a kopás...
Gyári motor volt, ha erre értetted a legendát, van, aki látta, próbálta, megvette (utóbbi fórumról eltűnt mostanában). Gyári görgővel, gyári méretű szíjjal... stb.
Nyelezés 4-15km-es távokon 70km/h-s szakaszokon általában 65 körül... A szíj kifutása után még hagytam a motort feljebb pörögni, de nem mindig húztam teljesen koppig a gázt. Egyszer lejtőn sikerült 80km/h-t kipréselni a gépezetből, de az már nekem fájt. Plusz 10"-os kerék, gyenge futómű, dobfék nem a legnyerőbb párosítás volt hozzá, de teszt üzemben kibírta. Képet nem feltétlenül tudok mutatni, de kamuzni nem szokásom. Se fogyasztásban, se szervizelésben, se másban...
www.dongosofor.hu
-
titán
válasz ludsimon #59663 üzenetére
Vegulis akkor miben hiszel? Kitalaltad, hogy kimeled a motort, ezert nem porgeted annyira. A te elmeleted nem tamasztja ala semmi, az ovuke meg igen, hogy birjak a blokkok a porgest. Artani szerintem sem art neki, de hogy ettol mennyivel megy el tobbet, ezt ugy lehetne tudni, hogy nullarol nyelezve majd kimelve egy uj blokkot hasznalni, de ez sosem valosul meg.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #59657 üzenetére
Sztem 2Tnél sokkal sarkallatosabb pont kopás szempontjából, hogy elégtelen a kenés tolóüzemben mint a magas fordulat.(nem az extrém fordulatra értem.) A kopás sokkal fokozottabb hideg állapotban. Ha ezekre figyel az ember, akkor sztem nincs gond.
4Tnél pl. az extrém alacsony fordulaton való furikázás nagyon káros, ugyanis alacsony fordulaton az olajszivattyú nem képes elégséges nyomás előállításra, így a kopás akár hatványozottan növekedhet. Minden motornak van optimális működési tartománya, ezek egy, általában a max. nyomaték, max teljesítmény ill. a hatásfok görbe legmagasabb pontjából származtatott sáv.
Sajnos itt sem fekete-fehér minden, sok minden beleszólhat az egyenletbe. Szerintem. -
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #59661 üzenetére
Én legendákban nem hiszek.
Szokták mondani hiszem ha látom.
Az se mindegy milyen körülmények között volt nyelezve, milyen távokon, mekkora fordulaton, könnyű vagy nehéz görgőkkel, stb....Egyszerűen túl sok a befolyásoló tényező, hogy így ki lehessen jelenteni a nyelezés nem árt a motornak hanem használ .
[ Szerkesztve ]
undefined
-
őstag
válasz huszi.gyb #59661 üzenetére
Igen, ezt én sem értem, sok helyen írják, hogy 10e km-nél dugócsere, 20 fölött meg már fúrni kell. Én mocim 7 éves, van benne kb. 13e km, most szedtem le a hengerfejet, alig mozgott benne a dugó keresztirányba, úgyhogy nem hiszem hogy nagyon kellene cserélni benne dugót mostanság. Nemhiszem, hogy egy kínai koppintós minarelli blokkban alu henger lenne, nicasil réteggel .
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #59657 üzenetére
Alsó tartományban meg pont nem fog annyit kopni mert percenként kevesebbet csiholja a hengerfalat.
Viszont ha "nyomatékból" közlekedsz lesz egy csomó hátránya... Ha nagyon alacsony a fordulat (pl alacsony az alapjárat) akkor kaphat olyan ütéseket a főtengő, amit nem köszön meg... Az extrém túlpörgetés nem jó, de nem kell ezt túl lihegni. Ha bemelegedett és jó minőségű olaj van benne, akkor hadd szóljon. Tactot 6000km-en keresztül nyeleztem jóformán (bejáratás kivételével), és egy db hengerfejtömítés (300ft) ment szét. (8 csavar, kb 30perc munka volt a csere)... Ha már szétszedtem ránéztem a hengerfalra is, hibátlan volt... (Hogy is mondják az okosok 15k km után fúrás? )
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
Lehet rossz példa volt a fojtás, de akkor se lehet kivételezni a 2T-vel és nyelezni 0/24 80km/h-val , és inkább hiszek olyanoknak akik ezt tanítják 20 éve.
Casoli: Én is 2T-ről beszéltem, kopás szempontjából ugyanúgy viselkedik mint a 4T, vagy elaludtam órán és valami űrtechnikával készül a 2T? Támaszd alá kérlek valamivel, hogy mitől kopna máshogy tiltáson a 2T mint a 4T! Azért mert olajat is kap? Említetted az elgyengülést. De túlhevülés előtt kopik nem kicsit és mire túlhevült és elgyengült addigra lehet annyit kopott mintha 10k km-t mentek volna vele. Ettől féltem én is először mikor feltettem a kipufogót és inkább beleraktam a b.zinagy főfúvót, ne hevüljön túl mert jó kis galibát okozhatott volna. Az elgyengülés meg jó esetben csak elgyengülés, rosszabb esetben megragad és viszi magával a főtengőt.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Casoli #59655 üzenetére
Nem tudom... én autószerelő suliba jártam 1 évet és ott mondták, hogy teljes terhelésen nem szabad huzamosabb ideig huzatni semmilyen motort mert a hasznos tartomány felett elkezd drasztikus mértékben kopni a henger. Nem véletlenül van autón például a fordulatszámmérőn pirossal jelölve ez a bizonyos tartomány, oké tudom chippel le vannak tiltva, hogy odáig pörögjön a motor, de azt is fel lehet oldani, meg mindent..
Alsó tartományban meg pont nem fog annyit kopni mert percenként kevesebbet csiholja a hengerfalat.
Ez dízelnél megint más, ott ki kell égetni hetente legalább a motort de abba ne menjünk bele itt..
De azt hozzátenném ez nem azt jelenti, hogy tiltáson járatod a motort fél órát..... Hanem mondjuk a megszokott átlag 2000rpm helyett kimész autópályára, autóútra és 4-esben 110-el 3500-4000rpm-en forgatod a motort.OK, egy gyári fojtott motort, ami 50km/h-ra van fojtva lehet orrba-szájba 0/24 nyelezni...
De itt olyan motorokról van most szó ami megy 80-at a tervezett 50 helyett.... Akkor miről is beszélsz?[ Szerkesztve ]
undefined
-
őstag
válasz ludsimon #59651 üzenetére
Ezt a kínzás dolgot nem értem. Robogót eleve a hajtáslánc miatt nem lehet kínozni. Az, hogy 9000rpm helyett csak 8000 rpm-en használod, ne hidd azt, hogy kíméled. Kb semmivel nem fog jobban kopni 10%-al magasabb fordulaton. 2T-nél 4T-vel ellentétben nem alacsony fordulatszámon kell használni, hanem az optimális fordulatszám tartományban. Ha ettől eltérsz, szerintem sokkal jobban terheled a motort. Ha túl van pörgetve a motor, túl magas a fordulatszám, itt sem lesz sok baj, mivel a 2T elgyengül. Nyugodtan lehet nyelezni, ezek a gyári 12-es 17.5 csodakarburátorok erre vannak kitalálva.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
válasz ludsimon #59646 üzenetére
Szerintem sokat futott gép tipikus csörgő gyűrű.
Kíváncsi leszek mennyire lesz megkopva ha lehúzzátok meglesni.
mumtaz
Ez rettentően kopog.
Ez a hidegen tiltásig megtszi hatását.
Biztos nem te tetted tönkre,ennyitől nem mehetne szét egy motor csak ha valami rejtett hibája van.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #59649 üzenetére
Picit mintha még túl barna lenne,nem? Vagy csak a kép a rossz.
Lauda: Ne mondj ilyet neki mert úgy fog járni, hogy szanaszét koptatja a francba a hengert és 300 km alatt kap annyi terhelést mintha 20000et mentek volna vele.
Ezeket az 50eseket nem ilyen kínzásokra tervezték.[ Szerkesztve ]
undefined
-
titán
válasz mumtaz #59647 üzenetére
Hat ha van ilyen garid ra, akkor kinozd meg kicsit, ami elo akar jonni, az jojjon. Amit eloszor linkeltel videot, azon jaro motornal hallani a kerregest, ugye ott nem allitja le. Mar az a hang sem volt jo, ez utobbi gondolom akkor nem volt eddig. Szerintem nem fotengelycsapagy hang, az akkor szokott erosodni, mikor porgeted, csunyan szol nagyon.
dzso22 Szupi!
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz mumtaz #59647 üzenetére
Nem értem miért kell ennyire meghúzni a szarvát. Csak szétkoptatod és garancián túl egy valag pénzt költhetsz majd bele.
Én 100%-on max fél percig mentem valaha is a mocimmal, törekszem, hogy 80% alatti terhelésen menjek ami azt jelenti 70-el szoktam menni ahol 80as tábla is van ott is, sokan pl a Kerepesi úton 50cc 2T-vel elhúznak 80-al, de én nem érzek vágyat rá, hogy megtépjem mert a saját motoromat kínzom azzal, nem arra lettek ezek az 50esek kitalálva, hogy ilyen tempóval pörögjön a dugattyú... Nálam pl 80 km/h-nál már 8500 rpm-et forog, amúgy meg 0-60-ig nyélgáznál 7300rpm-et.Ha közlekedek úgy szoktam, hogy felgyorsítok nyélgázzal az utazótempóra és visszább veszem.
Mivel van fordulatszámmérőm látom is mit csinál olyankor a motor.
Brutálisan hasznos volt ez a fordulatszámmérő fogyasztáscsökkentés szempontjából is!
Ugyanis mikor nyélgázról visszaengedem a gázt ~1/3-ra akkor a fordulat kb 6300rpm-re áll be ami a motort is jobban kíméli, nem kopik annyira és a fogyasztásra is jó hatással van.[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
Mondjuk megtéptem rendesen. Pont ez volt a cél a "gari " miatt. Ezért nem is mentem ma be vele dolgozni. Némi gariban megegyeztünk. Ha tűgörgő, vagy egyéb, azt az eladó fizeti. Az elkövetkező 2 hétben súrolni fogom vele a határokat. Ha ilyesmi a gond, attól még nem fogom visszaadni. Inkább megcsinálom és akkor tudom, hogy ki van cserélve. Az alkatrészt meg nem én fizetem.
Más hiba nem észlelhető. Elég jól is indul. Hidegen-melegen.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Amúgy semmi különös nincs a karbi beállításán, végignéztem egy csomó videót hogyan kell beállítani és hogyan lehet megtalálni a legmegfelelőbb főfúvókát.. Semmi ördöngösség nincs benne csak utána kell olvasni hogy és mint kell.
Amit érzésre kell az a levegő csavar, amit még mindig nem sikerült eltalálnom és még mindig nem tökéletesen reagál, vagy befullad a sok levegőtől amit kap mikor WOT-t kap, vagy pedig keveset kap és lassan reagál.
#59644:
Amúgy ilyen gyorsan (hacsak nem állítottad el nagyon) nem megy semmi tönkre.
Én is azt hittem én tettem tönkre és miattam gyűrűs a hangja, aztán visszanéztem ma egy két videót amivel még Weber 120M karbi volt és nem piszkáltam még már akkor is megvolt ez a hang, szóval én is így vettem nem én baszarintottam el.
[link]
[link]
Szóval jah, lehet az a 13K km valójában 40K lesz ha le lesz húzva a hengerfej akkor a harang effektet fogjuk látni. Én felkészülök a legrosszabbra.Úgy ketyeg mint nagyapám régi órája.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
Na ma jól meghajtottam a Jetforce-ot. Jól indult, jól ment. Talán mintha a kuplung kicsit későn nyitna. Viszont van egy nagyobb gond. Huzamosabban mentem vele konstans kb. 70 környékén vagy 3-4km-t, erre elő jött belőle egy szörnyű hang. Fel is vettem. Főleg leállításnál hallani a felvételen:
Mit hajthattam szét. Tűgörgő? Esetleg a nagy tűgörgő a hajtókarnál? Főtengely csapágy?
-
ludsimon
veterán
Már csak egy kérdésem maradt.
Dzso mondta, hogy a 'P' jelölésű előrehúzott szigetelőcsúcsút vegyem, ezen kívül még van pár jellemző, a gyertyának.
Versenygyertya szerintem felesleges, de valami jó minőségű darabot szeretnék, akkor melyik betűpárosítást vegyem meg?Amúgy a BP8ES-t néztem ki.
A B adott a méret, P előrehúzott szigetelőcsúcs amit nehezebben köp le, hőérték, E menethossz ami adott, és az utolsó betű ami választható, azok közül melyiket?Lauda: Szeretem a tökéletességet ilyen dolgokban.
Mellesleg nem látom a karbi beállítást sem most jó vagy sem mert túl hideg a gyertya, nem ég ki.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Den
veterán
válasz ludsimon #59631 üzenetére
Annyira nem extrém a tuningod, nincs növelt kompresszió stb...Ha ez a hőérték nem eg ki és a karburálás amúgy oké, tehát nem amiatt, akkor használhatsz más hőértéket. Szerintem elsőre 8-ast próbáld az valószínüleg jó lesz.Ha nagyon lemész, akkor előfordulhat, hogy tényleg túlhevül a gyertya és detonál.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
válasz body007 #59630 üzenetére
Hogyha alacsonyabb hőértéken gyújt mint kellene, akkor detonál és átlukadhat a dugó.
Ha túl magas a hőérték nem tud kiégni a gyertya, lásd fentebb a képet.Leírás.
"Nem megfelelő hőértékű gyertya használata
A tuningolt motorok nagyobb hőmérsékleten működnek, mert megnövekedett a kompresszió, a bevitt üzemanyag mennyisége és a teljesítmény. Ezt a gyertyának is el kell viselnie, a nagyobb terhelés mellet is pontosan kell működnie. A gyárihoz képest, mindig magasabb hőértékű gyertyát kell használni. A tuning alkatrészek gyártói általában erre is pontos utasításokat adnak. Ha alacsonyabb hőértékű gyertya van a motorban, terhelésen túlhevül, idő előtt begyullad a benzin-levegő keverék. Ettől nagyobb a hőterhelése a dugattyúnak, amitől beragdhat, besülhet. Extrém esetben a dugattyú teteje is átlyukadhat."Ha már a helyes gyertyaképről beszélünk, ezt is beteszem: Neked hogy néz ki a gyertyád?? Nekem az 5-ösre és a 7esre hasonlít a legjobban.
Azt hiszem nem szarozok, inkább fokozatosan megyek lefelé, mert az nem játék ha átlukad a dugattyú![ Szerkesztve ]
undefined
-
-
ludsimon
veterán
Ha hirtelen 9-esről leugrok 7-es hőértékűre mire figyeljek? Bemelegítés utáni 10 perc fullgázon elég, hogy megmutatkozzon ki tud-e égni?
Mit csinál ha esetleg túl alacsony a hőérték?
Átégetni nem akarom a dugót.
10 perc után látni fogom így a gyertyán, hogy kevés? Vagy elsőre ne ugorjak akkorát, először 8ast próbáljam?[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Den
veterán
válasz ludsimon #59624 üzenetére
Olyat érdemes amit a gyertya alá lehet tenni, de állítólag pontatlan, és a hangolásban nem sokat segít, mert nem az égéstér hőmérsékletét méri. Bent már nagyon meleg lehet mire észreveszed egy külső hőmérőtvel. Igazából ha jól belőtted a karbit, egy pici ráhagyással a dúsabb irányba akkor baj nem lehet. Most már az olajpumpa kiötve úgyhogy az sem szivathat meg.
Ha nem túl drága egy kínai külső hőmérő, akkor tehetsz vele egy próbát, de engem lebeszéltek róla.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #59623 üzenetére
A menet közben leolvashatónak nem sok értelmét látom. Egyrészt a vezetésre figyelsz, másrészt ha le is lesegetsz az afr mérőre, közben kéne nézni hozzá a fordulatszámot, és megkegyezni, milyen fordulaton milyen a keverék.
Az inovate-et bekötöd, méri a lambdát, fordulatot, ha rákötöd mérhet még motorhőmérsékletet vagy akár egt-t,utána mész egy karikát a motorral. gyorsulás álló helyzetből, menet nyélgázon, félgázon, stb... Utána rákötöd számítógépre és grafikonon ábrázolja az afr-t más paraméterek, pl fordulatszám fügvényében. Így meg tudod állapítani hol szegényedik, hol dúsul, és hozzá tudod állítani a karbit.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Sőt azt olvastam érdemesebb kínából venni inkább egy hőfokmérőt amit a bordára kell rácsavarozni!
Az is egy jó megoldás?Valami kell amivel figyelni tudom a gépet.. Tartós bestiának tervezem.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Jesszus!
Akkor tényleg nem éri meg, basszus azért ez elég durva milyen ára van!
Nem egy 11 dolláros fordulatszámmérő..Veszek majd egy 8-as hőértékű gyertyát és megnézem az kiég-e rendesen, ha nem akkor 7-6 stb amíg nem találok olyat ami kiég. 9es nem ég ki normálisan és nem is látom jó-e a főfúvóka.
Tegnap a 72-est visszaraktam, gyengült, 75-össel megy a legjobban, 78-assal megint gyengült illetve 1 kerülettel arrébb is fuldoklott full gázra. Úgyhogy ma visszadobtam a 75öst és megy mint a rakéta.
A gáz reakción is állítottam, túl kevés levegőt kapott. Még most se tökéletes, de már jobb.Egyébként tőle érdeklődtem, hggird a nevem (videóban látszik, azért linkelem), másmilyet linkelt, ami könnyebben leolvasható menet közben, de az ára ugyanez.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #59620 üzenetére
Lambda szonda kell hozzá, abból is szélessávú. Igazából komplett szettet érdemes venni, adattárolóval, ami a fordulatszámot is méri, és hozzá tudja rendelni az afr-t a fordulhatszámhoz. De ezekből a kompaktabb cuccok 70k körül kezdődnek, és valami olyat olvastam, hogy 2t-nél a keverékolajozás miatt nem is igazán használható. Csak úgy hobbi felhasználásra szerintem nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
-
ludsimon
veterán
Egy olyan kérdésem lenne, hogy nézegetem és vannak ilyen A/F arányméregetők, de ehhez kell még szenzor is amit láttam, bele kell fúrni a kipufogóba és ott érzékeli.
Na most ilyen érzékelőt nem találok sehol sem. Érdemes ezzel foglalkozni egyáltalán, vagy van más módja is, hogy meglegyen a tökéletes A/F ratio?
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
Nekem is van egy ehhez kapcsolódó vidim.
De kapaszkodjatok meg, az eddig látottak smafu ahhoz képest amit most fogtok látni!
Amelyiken sisak van az se élné túl ha befékezne, nemhogy a sisak nélküli..[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
Bambalazs
senior tag
válasz korcsillio #59611 üzenetére
Sisak nélkül... Darwin díj egyik esélyese...
-
szentkuti11
addikt
válasz korcsillio #59611 üzenetére
Ha már nekiállunk offolni, akkor ezt megmutatnám. Igazán elmebeteg az ember!
-
titán
válasz korcsillio #59611 üzenetére
Ilyenek altalaban ugy vegzodnek, hogy RIP XY....
-
korcsillio
addikt
OFF!
Nem szeretek linkelgetni de ez egy elmebeteg
-
dzso22
senior tag
válasz ludsimon #59607 üzenetére
Malossi hullott már szét nálam is többen is panaszkodtak rá hogy nem valami strapabíró. Persze ne úgy értsd mert egy "átlagos" robogóba sokáig elmegy.
Amire sokan esküsznek a Stage6
Van még egy noname típus én azt szoktam venni,a környékemen van egy bolt azok árulják mindenféle zacsesz nélkül. Állítólag jól bírja az extrém terhelést is mert szoktak járni versenyekre és ezt pakolják bele.
Árban is elfogadható de hogy mennyire igaz holnap kiderül mert ilyet dobok bele a gépembe
Ha ez sem bírja jön a Stage6A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
Na kezd össze állni a gépezet.
Holnap még le kell kapnom a hengert mert a Top racing tűgörgő feladta.
Meg kicsit elfeledkeztem hogy friss a szett és picit benyikorgott 80 körül.
Meg is lesem nincs e a dugóba nyoma.
Reménykedtem hogy nem lesz baj a tűgörgővel de az lett amire számítottam. Mivel két irányba tud csúszkálni nem mindég kapja egyenletesen a terhelést és hamar szétmegy.
Lehet kap helyette egy stage6 szélesített tűgörgőkosarat,ha a következő sem válik be.
Egy lineáris hátsó szíjtárcsát is kéne szereznem még sokat dobna a gyorsuláson,vagy valahogy rászerkesztem a Morini szíjtárcsát[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Den
veterán
válasz ludsimon #59598 üzenetére
A tömeg rengeteget számít, pláne ilyen kis motoroknál. Még egy bő egy tonnás kocsinál is érezhető különbség attól függően hogy egy, vagy öt ember ül benne, pedig a kocsi tömegének az utasok tömege még ha nagy darab emberek ülnek is bent, max a fele. Robogónál meg ugye teljesen mások az arányok, és még a felpöckölt motor is viszonylag gyenge a mozgatott tömeghez képest.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #59566 üzenetére
Főleg, hogy a gyújtást (CDI) tiltja. Akkor miért is ne lehetne bekötni?
Vannak is. Lehet venni. Igaz, azok nem a sebességet, hanem a fordulatszámot figyelik. De be kell lőni olyan fordulatra, ahol még biztosan elindul és megy a motor (értsd.: megtapad a kuplung). Ilyenek vannak szinte minden motorosboltban. A sebességre azért nem megy a dolog, mert a legtöbb rotyogóban teljesen mechanikus a sebességmérő.Egyébként elhoztam a JetForce-ot. Nem mondom, hogy makulátlan, de ezért a pénzért ne várjunk el csodákat ebben a kategóriában.. Alkudtam is rendesen.
Egy újrafényezés kell neki, de ez nem gond, mivel amúgy sem akartam meghagyni piros színben. Valaki "fényezte" spray-vel és itt-ott meg is folyt. Jó alku alap volt. Ahogyan a 2-3 hiányzó csavar is meg az, hogy szerintem túl könnyű görgők vannak benne. Kompresszió jó, a motor pörög és indul rendesen.
Tehát egy fényezés kell neki és karbantartási jelleggel némi javítgatás.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest