Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#34301) jozefgucci1 válasza bitpork (#34299) üzenetére


jozefgucci1
addikt

Ugyan lehet te igen segítettél volna ,de mások sajnos nem ez a tapasztalat . Még 20 éve amikor 14 voltam kollégista egy barátommal a keleti és stadion közötti metró úton rommá vert minket két részeg srác mert nem adtunk nekik pénzt . Szerencsére nevelőtanárom ott ivott a statkón a fakocsmánál és elverte őket amikor jöttek utánunk . A metróban senki nem segített , pedig egy katona is ott ült . Mindez az 1. kocsiban .

Ennyit a népről :DDD

Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...

(#34302) bitpork válasza jozefgucci1 (#34301) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Na jó de lehet h magyar-magyar verésnél azt várták h ki a legény a gáton :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34303) jozefgucci1 válasza bitpork (#34302) üzenetére


jozefgucci1
addikt

Sajnos ez a tendencia ! Azért jó tudni , hogy vannak akik odaállnának ...

Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...

(#34304) mephi666


mephi666
nagyúr

tegnap zebrához közeledve barátnőm lassított, hogy átengedjük a túloldalon veszteglő gyalogost, erre lendületből előzött minket a mögöttünk érkező fasz mondeo-s: gyalogos is csak nézett, szerencséjére nem indult el :W

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#34305) degu


degu
senior tag

Sajnos - a fejekben van a hiba! :K
És egyre több a *meghibásodott fej* Ezeket a problémákat nem lehet adminisztratív úton rendezni,vagy megváltoztatni. :(
Gyakorlatilag *el lettek szigetelve*egymástól az emberek,és így elvesztettük a legnagyobb erőt- az empátiát,és az együttműködési képességet.Ez már NEM társadalom!

verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

(#34306) Dany007


Dany007
veterán

Remélem pár évet mostmár kap érte... [link]

(#34307) AMD Power


AMD Power
titán

A hülye gyerekek.

Persze BMW.

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#34308) Sotho válasza AMD Power (#34307) üzenetére


Sotho
őstag

Ez az? [link]

(#34309) AMD Power válasza Sotho (#34308) üzenetére


AMD Power
titán

Már nem tudom javítani. De köszi a linket. :R

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#34310) Sotho válasza AMD Power (#34309) üzenetére


Sotho
őstag

"Hoppá! A Google Chrome nem találta meg a xn--a vagnykodsnak srs a vge!-83cfj53a6e webhelyet" :DDD

(#34311) mezis válasza Dany007 (#34306) üzenetére


mezis
nagyúr

Gondolod nem telik jó ügyvédre ? (Ki fog derülni, hogy rendőrruhába bújt rablóknak nézte az intézkedőket, akik a nagy sietségben elfelejtették felmutatni igazolványukat,... Meg különben is évek óta kezelés alatt álló pánikbeteg.....) :U :U :U

mezis

(#34312) MaciG válasza Dany007 (#34306) üzenetére


MaciG
addikt

Tegnap este a helyi rádióban azt mondták az eset kapcsán, hogy gyorsított eljárásban kapott 1 év eltiltást és 250ezer forint bírságot. :U

BANZAII

(#34313) Lauda válasza Dany007 (#34306) üzenetére


Lauda
félisten

Amig nem okoz balesetet, addig nem lehet erte lecsukni.

(#34314) bitpork válasza Lauda (#34313) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez azért attól is függ hogy mivel és hanyadszorra vádolták, nem?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34315) mephi666 válasza Lauda (#34313) üzenetére


mephi666
nagyúr

közveszélyokozás, gyorshajtás, hatóságnak ellenszegülés, stb? ezek ennyit nyomnak, hogy kap 1év eltiltást meg szaros negyedmilliós bírságot? :U megnézném, hogy usában mit művelnének egy ilyen hülyegyerekkel... gondolom olyat kapna, hogy kedve se lenne többet kocsiba ülni... sőt ülni se bírna egy darabig

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#34316) Lauda válasza bitpork (#34314) üzenetére


Lauda
félisten

En ugy tudom, teljesen mindegy. Volt ilyen egy pecsi milliomos kolyoknel is. Elkaptak mar vagy tizszer, befizettek a birsagot es kesz. Aztan egyszer elutott ugy egy gyalogost, hogy a labait 100 meterre onnan talaltak meg. Akkor asszem becsuktak 9 evre.

mephi666 Ebbol max a hatosagnak valo ellenszegules (ha ennek hivjak, nem tudom) bizonyithato.

[ Szerkesztve ]

(#34317) mephi666 válasza Lauda (#34316) üzenetére


mephi666
nagyúr

ja, csak ha a 3. eset után becsukták volna 5 évre, akkor lehet, hogy mindenki jobban járt volna és a baromnak is lett volna ideje gondolkodni, hogy legközelebb csinál-e ilyet, vagy visszatérő vendég lesz a sitten úgy, hogy következőre már 10 évet kap

...a bűnmegelőzés szerintem erről kellene, hogy szóljon, nem pedig szabadon garázdálkodni hagyni az ilyeneket és várni arra, hogy mikor irt ki egy komplett családot, hogy el lehessen meszelni hosszabb időre :U

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#34318) Lauda válasza mephi666 (#34317) üzenetére


Lauda
félisten

Az evekkel kapcsolatban nem tudok mit hozzafuzni, de ez igy ahogy van szerintem sem jo. Egyebkent ha valaki jogsi nelkul kocsikazik nem feltetlen veszelyesebb, mint akinek van.

(#34319) bitpork válasza Lauda (#34316) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha csak vezetéstől eltiltás hatálya alatt vezetett meg nem volt jogsija nincs komoly következménye. De ha megvádolják-ták szándékos veszélyeztetéssel pl az már más kategória.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34320) Lauda válasza bitpork (#34319) üzenetére


Lauda
félisten

De azzal nem tudjak megvadolni.

mephi666 gyorshajtas nincs, mert nem volt trafi, nem utott el senkit. Konkret veszelyeztetest nem latni a videon, anelkul meg nem lehet veszelyeztetesert valakit felelossegre vonni.

[ Szerkesztve ]

(#34321) mephi666 válasza Lauda (#34318) üzenetére


mephi666
nagyúr

ezt nem tagadom: volt osztálytársam anno 14évesen vett egy trabantot és onnantól kezdve vezetett... faluhelyen, forgalmasabb utakat elkerülve (vagy csak ritkán használva) ...kb 22 volt, amikor találkoztunk vele, lett már addigra felesége, 3 fia és dicsekedett, hogy végre a jogsit is letette és csak 3szor kapták el ennyi idő alatt... balesete pedig soha nem volt :)

#34320: és a gyorshajtás, ahogy menekült az őt üldöző rendőrök elől? karambolozott volna, vagy elüt pár járókelőt?

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#34322) bitpork válasza Lauda (#34320) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez csak szándék kérdése. Engem is megvádoltak vele pedig meg tudtam állni annak ellenére hogy 30> -nál a forgalomban menve rám nyitották az ajtót...

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34323) IreN!CuS válasza mephi666 (#34321) üzenetére


IreN!CuS
őstag

Ha kategóriát nem lehet büntetni

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#34324) Lauda válasza bitpork (#34322) üzenetére


Lauda
félisten

Ez egy konkret eset ketto vagy tobb ember kozott. A felvetelen nem latni ilyet. En ertem amit gondoltok, de a jog nem igy mukodik. Ha vegigmegyek 100-al egy ures utcan a veszelyesebb, vagy ha elmegyek 50-el a kerekparos mellett ugy, hogy majd fellokom a tukrommel?

(#34325) bitpork válasza Lauda (#34324) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem kell a jogot bemutatni ;) A párom jogász és én is foglalkoztam vele pár évet :) Éppen ezért mondom hogy csak szándék kérdése hogy a rendőr a felvétel alapján mit ír a feljelentésbe. A zebrán amin a hídra kanyarodik, a szemben lévő iskola miatt baromi nagy a forgalom. Olyan ott nincs hogy nem áll sorba tucat szakközepes/egyetemista/nyugdíjas.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34326) Lauda válasza bitpork (#34325) üzenetére


Lauda
félisten

:R

(#34327) MaciG válasza Lauda (#34313) üzenetére


MaciG
addikt

" 18 éves sofőrt, akivel szemben már két járművezetéstől való eltiltás is érvényben volt."
Magyarán szólva többszörösen visszaeső, tehát szerintem simán járna a zárka, mert így befizeti a lóvét (ami valószínűleg zsebpénz neki) és hajt ugyanúgy tovább.

BANZAII

(#34328) degu válasza Lauda (#34324) üzenetére


degu
senior tag

Mindenesetre nagyobb haszonnal kecsegtet a 30-as táblánál*leskelődni*,és minden második *törvénysértőt*keményen megbírságolni,mint azt az 1-2% őrülten száguldozó igazi gyorshajtót levadászni.
Az üzlet,az -üzlet.Törvényt meg olyat hozok /a jelenlegi helyzetben/amilyet akarok.
A középkorban a nemeseknek törvény biztosította az*első éjszaka jogát*,meg a pallosjogot!
/A törvény,az törvény!Nem vitatni kell,hanem...betartani./ :R
Nem igaz?

verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

(#34329) talpas


talpas
aktív tag

Nem szoktam keresni ezeket a felvételeket, de belenézve itt azért leragadtam és azon lepődtem meg, hogy izzadni kezdett a tenyerem :F .
Más. Lányomtól kaptam a képet, tudni kell itt 99%-ban zsúfoltság van, nagy patika és boltok miatt. :))
.

[ Szerkesztve ]

"Veled, Uram, de nélküled..."

(#34330) Dluinet válasza talpas (#34329) üzenetére


Dluinet
nagyúr

ez még oké, mert parkolóban van
nálunk a járdára felállnak két kerékkel, aztán a gyalogosok mehetnek az úttesten, ami alapból egysávos, tehát egy autó és egy gyalogos már nem fér le

eléggé türtőztetnem kellet magamat, amikor babakocsival mentem volna a járdán, és ilyen hülyék miatt kellet az úttestre mennem a 15 centiméteres padkán

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#34331) Dany007 válasza talpas (#34329) üzenetére


Dany007
veterán

Hát ez nagyon állat volt. :) Kb mintha a TDU-ban lennénk úgy kerülgette a forgalmat...
A motorosok meg szépen lemaradtak.
Elég lazán váltotta a sávokat 200 felett is. Nem nagyon kellett aggódni a stabilitás miatt. Komoly cucc az az R8.

(#34332) Sotho válasza Dany007 (#34331) üzenetére


Sotho
őstag

Azért 20 korbácsütés nyilvánosan miközben a videót vetíted neki elférne rajta. ;]

(#34333) Lauda válasza talpas (#34329) üzenetére


Lauda
félisten

Itt megint elojon a kerdes (mint a jogsi nelkul vezeto, de ahhoz erzekkel es kello figyelemmel rendelkezo a veszelyesebb-e, mint a jogsival vezeto, am ahhoz se kello figyelemmel, se erzekkel nem rendelkezo), hogy a palyan 130-al szabalyosan kozlekedo zsiguli veszelyesebb-e, vagy a 200-al suhano R8? Mondjuk egy profi soforrel?

[ Szerkesztve ]

(#34334) Dany007 válasza Sotho (#34332) üzenetére


Dany007
veterán

Áh ez már tényleg valami volt legalább. :)
Nem ám 100-120-szal végigszáguldani a városban meg hasonló amit az itthoni boyracerek csinálni...
Ez már tényleg olyan volt, mint egy TDU-s cruise szokott lenni anno haverokkal. :) Persze ez "élethűbb" volt. :)
Már egy ideje gondolkozom rajta, hogy keresgéljek ilyen videókat... most asszem határozottan megjött hozzá a kedvem!

Egyébként k...va jó lehet ez az autó. 200-nál úgy váltott 4 sávot hogy alig venni észre... ugyanolyan stabil maradt az autó stb...
Persze, azért volt 1-2 necces helyzet mikor majdnem ráhajtott a motorosra :D De a közlekedő autókat nem igazán centizte ki, hagyott bőven távolságot nem kockáztatta őket. Meg igazából arra nem is volt szükség.
Tény, hogy elég ha valaki előtte sávot vált épp mert még nem látja hogy jön... aztán kész a csatt. De hát erre fel kell készülni. Mondjuk TDU-ban mindig index sávváltás előtt bot. :D Na de az életben nem feltétlenül.

(#34335) Dany007 válasza Lauda (#34333) üzenetére


Dany007
veterán

Ez egy örök kérdéskör marad, amit max olyan statisztikákkal lehetne megválaszolni amik nincsenek...

A jogis nélküli dolog mondjuk egyértelmű. Jogsit megszerezni nem nagy szám. Aki erre se képes az tényleg ne üljön autóba. Egy autó árához és folyamatos fenntartásához képest egy bagatell összeg.
Akinek meg már elvették a jogsiját az már egyszer bizonyított hogy valami gond van vele. Csak úgyból nemszokták elvenni a jogsit. Tehát ha ilyen ember vezet jogsi nélkül ott tényleg gond van és sokkal súlyosabban kéne büntetni mint ahogy teszik.

Az meg szinte biztos, hogy egy R8-as még 200-nál is stabilabban és biztonságosabban vezethető, mint egy ezeréves zsiguli 130-nál. :) Szóval jogos a kérdés.

Egyébként ennek kapcsán én mindig kolléganőmön vagyok teljesen kiakadva... Aki a 90-es évek beli ősi Swift-tel lazán megy 140-et a pályán... És aszondja csak azért ennyit mert nem megy tovább...
Nem értem hogy csinálja, mert ültem én már mellette és esküszöm 60-nál is féltem! Annyira pici, rozoga, ez az a legpuritánabb féle Swift. 100-at nem mernék vele menni, nemhogy 140-et... És hiába mondom neki, hogy ez az autó nem 140-es tempóra lett tervezve... egyszerűen nem arra való a futómű, a fékek, meg azok a pöcsnyi visligumik sem...

(#34336) bitpork válasza Lauda (#34333) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Erre a válasz az önvezető autó. Slussz. Volt gyorshajtás, nincs gyorshajtás. A motort meg elektromos tachográffal szerelni mint a kamionokat és minden 20 km után automata olvasó ellenőrizze rádión és ha bárhol gyorsabban ment csekket neki.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34337) Dany007 válasza bitpork (#34336) üzenetére


Dany007
veterán

Ha végre létrejön a teljesen automata autó akkor értelmét veszti az a fogalom, hogy "gyorshajtás".
Akkor minden ilyen autó képes lesz az elérhető és útviszonyoknak megfelelő maximális sebességgel menni folyamatosan.
A lényege ezeknek az, hogy folyamatosan monitorozza a környező autókat és annak megfelelően hajt.
Mondok egy példát. Jelenleg ha lámpánál állsz majd pirosat kapsz akkor reakcióidő meg gázadás függvényében a 10. autó már közel 20-25 másodperccel később indul csak el, mint az első.
Na most teljesen automata autók esetében ez közel 1-2 másodpercre csökken. Majd nem mind képes lesz egyszerre elindulni...
Ugyanez az utakon. Pályán mindenki min 130-al fog menni, mert az autó a forgalomhoz igazítja a sebességét. Márpedig ha az előtte lévő megy 130-al akkor ő is annyival fog menni, mert megteheti. Közben persze folyamatosan figyeli a környezetet és annak függvényében lassítja vagy gyorsítja az autót. Így ennél jóval nagyobb átlagsebesség is elérhető, mert a közlekedő autók folyamatosan figyelik és monitorozzák egymást... kiválasztva a helyzetnek megfelelő tökéletes sebességet. Nem lesz szükség 50-90-130km/h-s korlátozásra, mert az autók reakcióideje jóval gyorsabb lesz, mint az emberé.

Persze ez még sok tíz év, lehet mi meg se éljük. De az automata autók egyik nagy előnye a vezető kiiktatása mellett, hogy brutálisan felgyorsulhat a közlekedés. Kb mint egy számítógépes játék, ahol fix útvonalon megy minden bot és ők véletlenül sose ütköznek össze, mert mindegyik ismeri a másik helyzetét az autó és az út képességét és az annak megfelelő maximális sebességen képes haladni.

(#34338) bitpork válasza Dany007 (#34337) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pont ez lenne a lényeg.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34339) MaciG válasza talpas (#34329) üzenetére


MaciG
addikt

Ez valami. Erre való egy ilyen autó, nem pedig arra, hogy 130-al araszoljon. :R

BANZAII

(#34340) Bati0501 válasza Dany007 (#34337) üzenetére


Bati0501
őstag

Ez így sztem nagyon utópisztikus,ilyen csak az amerikai filmekben van...
Tegyük fel,h a technológia már annyira kiforrott és elérhető mindenki számára,h az egész világ átáll erre(na erre kíváncsi lennék,na mindegy..),akkor autó és autó (ha ezeket ennek lehet nevezni) között miért szűnnének meg a különbségek?Hirtelen minden gyár jótékonysági intézménnyé vedlene át?
Akkor mi mutatná a tulaj "társadalmi helyzetét"?
Innentől fogva az olyanok,h egyszerre kilőnek a pirosnál és mindenki 130-al megy teljesen értelmetlen,a helyzet sokkal bonyolultabbá válik,a számítások sokkal komplexebbé.

Attól meg még pár generációra vagyunk sztem,h olyan informatikai hálózat jöjjön létre,h biztonságosan tudjanak közlekedni az automata autók.De am az irányítás h lenne?Minden autó magának végez számításokat figyelve a környezetre vagy egy központi helyről jönne a parancs?Ha előbbi,akkor ha egy autónak lesz baja,akkor a többi lehet,h nem tudja lekövetni egy pillanat alatt és kész a baj,ha utóbbi,és a központnak lesz vmi baja,akkor vége a játéknak.Illetve ez stratégiai szempontból is igen kockázatos lenne.

/És az informatikai rendszeren kívül az utakkal mi lenne?Ugyan ilyeneken mászkálnának vagy olyanok lennének,mint a scifi filmekben?Mert akkor ez se 100 év múlva lesz...
Illetve még ilyen jut eszembe: nyerges vontató fordulna be egy utcába.Na már most itt minden számításnak igen klappolnia kell,h be tudjon fordulni,ne lógjon be az útjába egy autó vagy mondjuk lerakodáskor,amikor rátolat a rámpára,de ezt az utcáról kell megtennie,ahol autók parkolnak?Szóval a számítógép lehet,h megközelítené a tapasztalt sofőr szintjét,de az is lehet,h elmaradna tőle.
Én előbbire szavaznék és az egész dolog annyira bonyolultnak tűnik,valamint a mai világ nem úgy van felépülve,h ez megvalósíthatónak tűnjön,h én nem igazán hiszek benne./

Az biztos,h én jó pár évtizedig nem ülnék bele egy ilyen autóba.Gondoljunk csak bele,h a számítógépnek is mennyiszer van "érthetetlen" baja,illetve még a telefonjaink is le tudnak fagyni,egyik pillanatról a másikra...és egy ilyen egy 100-al guruló autóban elég kényelmetlen lehet.

(#34341) Dany007 válasza Bati0501 (#34340) üzenetére


Dany007
veterán

Hehe, nagyon negatívan állsz hozzá a dologhoz. :)
Még persze utópia az egész, de az alapjai már le vannak fektetve. Innen pedig már csak idő kérdése a megvalósítás.

"között miért szűnnének meg a különbségek?Hirtelen minden gyár jótékonysági intézménnyé vedlene át?"

Nem is értem ez hogy jön ide? Egyrészt automata autóból is lehet ezerfélét gyártani. Nagyot, picit egyaránt. A jótékonysági intézmény részt se értem. Az autók árát lefelé abszolút nem befolyásolja az, hogy milyen az irányítása...

Egyébként meg amit ebben a részben írtál az már szociális / társadalmi kérdés, nem pedig technológiai.

Visszatérve az automata autóra abszolút nem scifi. Sőt, annyira nem scifi hogy már működik is! Az USA valamely államában pár hónapja engedélyezték a sofőr nélküli autók közlekedését. Melyet a Google jól ki is használt és már élesben tesztelik a saját automata sofőr nélküli autójukat. Pár hónapos hír keress rá az indexen vagy más portálon, akár külföldin is.
Évek óta megy a fejlesztés és a Google pár éve jutott el odáig, hogy működőképes legyen a dolog. Zárt külterületen már régóta sikeres teszteket hajtottak végre.
Viszont köszönhetően az előbb említett engedélynek már hónapok óta városon belül valódi forgalomban is tesztelik az autót.

Továbbá asszem talán Japánban vagy hol már régóta működnek pl automata metrók villamosok és hasonlók. Teljesen vezető nélküliek. Persze az kötöttpályás, más tészta tudom.

De a lényeg, hogy amit te utópisztikus technológiának tartasz valójában már ma létezik. Persze ezt még sok sok évi tesztelés és kiforrás követi majd, mire eljut az emberekhez.
És nyilván csak szépen lassan fog beszivárogni az emberek közé.

Ami meg az informatikai hátteret illeti, ne hasonlíts egy ilyen fejlett rendszert egy gagyi mobiltelefonhoz. :) Másrészt statisztikailag a számítógépek szintekkel ritkábban tévednek / hibáznak vagy romlanak el, mint az emberek. És ez viszont már bizonyított tény.
Egy adott művelet végrehajtásában az embert millió egy tényező befolyásolhatja kezdve a reggeli kávé meglététől az épp aktuális esti menet sikerén át az épp aktuális fronthatásig minden... A számítógépes vezérlést egyik se érdekli. Se a napsütés, se a szél, se az eső se az éjszaka.

"Szóval a számítógép lehet,h megközelítené a tapasztalt sofőr szintjét,de az is lehet,h elmaradna tőle."

Hehe, nem csak megközelítené, hanem sokszorosan túl is teljesíti azt! :)
Gondolj csak bele, egy jóképességű ember reakció ideje 0,2 másodperc. Ezalatt - jobb esetben - képes felmérni a veszélyt, kigondolni mit kell tenni és kiadni a parancsot a cselekvésre.
Ehhez képest egy mai PS4 GPU-jának teljesítménye 1,84 TFLOPS. Ami azt jelenti, hogy az a 30x20cm-es kis dobozka képes 1 840 000 000 000 műveletet elvégezni másodpercenként! És ez csak egy "gagyi" APU teljesítménye, egy mai VGA - mivel a konzolok VGA-ja már megjelenésekkor is elavult volt - 7-80 ezer forintért akár a duplájára is képes ennek.
Szóval a számítógép nemcsak hogy képes gyorsabban felmérni a helyzetet és gyorsabban reagálni rá, mint az ember, hanem ugyanezen idő alatt képes lefuttatni vagy 5-10 féle szituációs lehetőséget melyből az adott körülményeknek megfelelően képes kiválasztani a legjobbat, legbiztonságosabb megoldást. És mondom, mindezt gyorsabban, mint ahogy az ember képes reflexből komolyabb gondolkodás nélkül reagálni.
Nincsen gond az utakkal sem, sem a nehezen bejárható területekkel sem. Az egész rendszer úgy van kialakítva, hogy kismillió szenzor méri fel a környezetet, valós 3D-s modellt alkotva belőle és ennek megfelelően irányítja az autót. Igen azt is látja ha csak 1cm-re van a fal a tükörtől, a lézeres érzékelők / távolságmérők jóval pontosabbak, mint az ember szemmértéke. Simán betudja venni a kanyart ha az autó fizikailag elfér. Az a gond, hogy sok sofőr akkoris megpróbálná bevenni ha nem fér el... :) A számítógép nem ilyen.

(#34342) Bati0501 válasza Dany007 (#34341) üzenetére


Bati0501
őstag

Igen,most csak a negatívumokat írtam le,de az én hozzáállásom olyan is-is. :)

Az pedig úgy jött ide,h írtad,h a pirosnál mindenki egyszerre fog elindulni,meg mindenki 130-al fog menni.
Az autók közti különbségre így gondoltam,illetve a gyárakra is.
Rengeteg filmben,amiben ilyen autók találhatók sztem így fest az akkori világ: minden autó egyforma,egyforma formájú és szürke színű,kivétel néhány buszféleség meg kisebb kamion,illetve persze a rendőröknek van jobb kocsija,meg persze a főhősnek egy rakétája.
Nyilván nem a filmekből kell kiindulni,csak elég sok példa van rá,h ami filmen-regényben megjelent az pár évtized múlva úgy is lett.

Ez viszont nem tudtam,h az államokban már van ilyen törvény.
Azt persze igen,h a google már jó pár éve fejlesztgeti ezt.Meg maguk az autógyártók is: sávtartó asszisztens,ráfutást megakadályozó,éberség/ébrenlét figyelő stb. (...csak amíg az automatikus ablaktörlőnek meg vannak a maga hóbortjai,addig az olyan komoly asszisztensekre,amik már elvezetik az autót kicsit bizalmatlanul nézek)
Most nem tudom pontosan,talán a mercinek vagy bmw-nek van olyan autója,h beállítod a gps-en,h hova akarsz menni és utána már majdhogynem csak a kormányt kell fognod,azt hiszem totalcar-on van az sk tesztjük.ű

Igen,vannak ilyen kötött pályájú automata masinák...pl. 4-es metró.

Telefonra nem a gagyikra gondoltam,nekem pl. BlackBerry z10 van.Ha tudod,h ennek milyen az oprendszere-saját fejlesztés,nem holmi android- és milyen funkciói vannak,akkor meglepő,h néhanapján még is gondja akad.

Azzal tisztában vagyok nyilván,h a számítógép milliószor gyorsabb az embernél.Ezért jók ezek a fékezést segítő asszisztensek például.
De én most az olyanokra gondoltam,h nehéz helyzetekben kell beparkolni egy nyergessel.Ami kamionsofőröknél mindennapos helyzet.Nyilván nem ismerem,h ma éppen hol áll az ilyen automata rendszerek fejlettsége,csak a korábbiakból kiindulva én arra tippelnék,h egy tapasztalt sofőr hamarabb berakná azt a kamiont,mint egy gép.
És sztem autóknál is lenne ilyen szitu.Például erre vajon valaha képes lesz egy számítógép?
Motort tud vezetni egyáltalán szgép?Ha tud is,ilyet biztos nem tud.

Szóval nem vagyok én ellenzője,valamint én is úgy gondolom,h ilyesmi irányba fogunk haladni.
Csak abban nem vagyok biztos,h olyan formában,ahogyan arra számítanánk. :)

(#34343) Lauda válasza Bati0501 (#34342) üzenetére


Lauda
félisten

Az embert nem lehet es nem is szabad kiiktatni a jarmu vezetesebol. Rengeteg olyan informacio er bennunket menet kozben, ami befolyasolja a donteseinket, ezt egy szamitogep nem fogja tudni erzekelni es a donteseit eszerint fuggove tenni. ;)

[ Szerkesztve ]

(#34344) bitpork válasza Bati0501 (#34342) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pedig nem lenne rossz egy uniformizál tulajdonságokat felmutató, csak a beltéri szolgáltatásokban különböző autó csoda. Pl a merci azért lenne merci mert van benne komoly felszerelés munkához(fax, beépített carPC meg hasonlók), a bimmer meg mondjuk kapna egy jó szórakoztató központot, az audi meg kényelmi extrákat az alváshoz.
Ha mindenkinek össze kellene adni a motorkészítéshez a know how-t akkor már milyen fasza konstrukciók lehetnének?

(#34343) Lauda: a sok inger legtöbbje egy másik , esetenként hülye ember által generált.Ha nem lenne kacsázva közlekedő, hirtelen, jelzés nélkül sávot váltó akkor nem kellene ember a folyamatba. A motorokat meg a pályákra limitálnám.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34345) Lauda válasza bitpork (#34344) üzenetére


Lauda
félisten

De ezek vannak, leteznek es letezni is fognak. Az automata autok eletkepesek lehetnek mondjuk egy sivatagban, ahol hosszu ideig kell menni es csak annyi a teendo, hogy az uton eltalaljon, ahol emberek elnek, ott nem. ;)

[ Szerkesztve ]

(#34346) biker válasza Lauda (#34345) üzenetére


biker
nagyúr

miért nem? kisebb környezetben már évek óta mennek, pl raktárakban automata kocsi vonatok is akár

az automata autókra tervezett összetett radar/infra/kamera/egyéb érzékelő csomag 10x 100x annyi infót gyűjt be mint egy vezető

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#34347) bitpork válasza Lauda (#34345) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Én azért csak reménykedek és ha lesz valami a pénztárcámhoz mért rohanok is megvenni :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34348) Lauda válasza biker (#34346) üzenetére


Lauda
félisten

Lelepo/nem lelepo gyalogos, gurulo labda utan szalado gyerek, valtozo idojarasi es utviszonyok, hobucka/katyu kikerulese, elozekenyseg egy utkeresztezodesben, most nem torom magam, de a vegtelensegig lehetne sorolni a lehetosegeket. Nem veletlen kell 7 ev egy embernek, hogy a megfelelo kozlekedesi erzeke es tapasztalata kialakuljon.

[ Szerkesztve ]

(#34349) bitpork válasza Lauda (#34348) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A bucka/lik érzékelő már megvan a német triumvirátusnál. A lelépés és az aktív tempomat/fékasszisztenssel megint nem probléma. A DARPA pályázatra megszületett autók teljes 360°-ban lézerrel tapogatnak és kerülnek ki mindent. A számítási kapacitásuk még nem a legjobb, de ha a gúglinak és a németeknek mennek a kocsijaik akkor már jól állunk. Még ha ezek a legtöbbet nem is városi forgalomban vezetnek. Ott lehet az embernek is szerepe, de csak ha elkerülhetetlen. Szvsz.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#34350) biker válasza Lauda (#34348) üzenetére


biker
nagyúr

a most is tesztüzemben közlekedő google autók (sofőr ül benne, ha gáz lenne) több tízezer km-t tettek meg, egy balesettel, nekiment valaki a kocsijuknak :)
Szerintem egy 360fokos kamera érzéelő rendszer kicsit gyorsabb és pontosabb, mint egy sebességfüggő érzékelés (agy és a beszűkülő látómező a sebességtől)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.