Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
Miikee #27291 üzenetére
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kapcsolatos előírás az nem közlekedési szabály!
Célját jól visszaadja a jogszabály egyik első sora: "károsultak fokozott védelme, a gépjárművel okozott károk következtében a biztosítottakkal szemben támasztott megalapozott kártérítési igények megfelelő mértékű kielégítése ..."
Ez nincs összefüggésben azzal, hogy kerékpárokra vonatkozó közlekedési szabályok vonatkozzanak rá, ne pedig SMKP-ra vonatkozó szabályok.
A gyári 30 km/h sebességet mondjuk firmware cserével le tudod korlátozni 25 km/h-ra, de az egy házi barkács megoldás lenne, és a biztosítás szövegében amúgy is tervezési sebességet adnak meg. Korlátozás ellenére a jármű tervezési sebessége 30 km/h maradna. (A jármű típusának beazonosítása után ezt az adatot fogják megkapni a rendőrök. Ez szerepel az adattábláján is. Ezt a vizsgálatot lehet gyorsan elvégezni. Bemérés komplikáltabb művelet.) Rollerre nem léteznek hivatalos átminősítő műszaki vizsgaállomások, pedig az jelenthetné a megoldást.
A rollereket és tucatnyi más járműveket tartalmazó új KRESZ és azokkal összefüggésben a bírságokat, azok mértékét megszabó egyéb törvények majd csak jövőre fognak életbe lépni. 2025. márciusáig kell meghozni ezeket a javaslatokat, melyből összegyúrják majd a törvényeket.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_27011-27011.htmlEsetedben nincs igazán jó megoldás, mert a rollered a 350W-os motorjával pont az alsó kategóriába tartozik. Teljesítménye alapján várhatóan kerékpárokra is vonatkozó szabályoknak vonatkoznának rá. (Meg még azt se tudjuk pontosan mi szerepel benne, csak a kiszivárgások eléggé összecsengnek.) Viszont a 25 km/h-t meghaladó sebesség miatt már átcsúszhat a nagyok közé. Ami vélhetően elég nagy szívás lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest