Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz GoodSpeed #26646 üzenetére

    Nagyon komoly!

    Hátulról visszafelé válaszolva: a 2 település közötti táv település határtól, határig kb. 30 km, valóságban az még pár kilométerrel több is lehet. A 45 km hatótávú Pro 2-ből jó kis távolságot sikerül kihoznod.
    Én a Győr - Pannonhalma távot tervezem oda vissza megtenni. OpenStreetMap szerint 32 km, és egy kicsit kisebb, 40 km elvi hatótávú Ninebot F40E-vel tervezem ezt. (Xiaomi Pro 2: 12400 mAh és elvi 45 km, Ninebot F40E pedig 10200 mAh és 40 km elvi hatótáv). Necces lesz, de majdnem ugyanezt a távot egy 50 kg körüli hölgy Xiaomi m365-tel megtette. Nem lehetetlen.

    A Xiaomi rollerknél azt az ígéretet vállalták, hogy 500 (teljes) töltési ciklus után az akku kapacitása még legalább 70%-os lesz.
    Ha 500 töltés környékén még mondjuk 74%-os az akku, akkor a sima M365 az elvi 30 km helyett még elvi 22,2 km-t tud. Egyszerűség kedvéért egyenletes öregedéssel számolva azt jelenti, hogy 500 töltés alatt 13.050 km ment a rollerba. (13.050 = 500 × 26,1 km. A 26,1 úgy jött ki, hogy ez a 30 és 22,2 középértéke). És akkor ez csak az elvi hatótáv, gyakorlati az eléggé személy függő, 50 és 80% között lehet, én kétharmaddal szoktam számolni, ami kereken 8.700 km-t jelentene.

    Az általad megtett 9.262 km távval már jóval az általam számolt gyakorlati hatótáv fölött vagy. Most lehetne szembesíteni velük, hogy tudja-e még az eredeti hatótáv legalább 70%-át.

    Viszont ami érdekes, hogy a 9.262 km-t te 364 teljes töltési ciklus alatt abszolváltad, azaz töltésenként 25,4 km-t tudtál megtenni vele. Furcsán számolnak ezek az appok, mert a fenti számítás szerint már kisebb számnak kellene lennie.
    Nálam azonos akkumérettel rendelkező 1S-nél 1871 km-t 67 teljes töltéssel értem el (és 160-on állt az összes töltőre dugás száma). Ez 27,9 km teljes töltésenként, pedig ennyit biztosan nem tudnék kihozni a rollerből. Amikor hosszan és kíméletesen húztam neki, akkor is inkább csak 23 km körül jött ki belőle. Ezek alapján úgy tűnik ez a teljes töltési ciklusonként megtett út lehet egy jó mérőszám az akku állapotára vonatkozóan.

    Az akku degradációja használattól függetlenül évente pár százalék. Nagyjából 2%, így 5 év alatt annak már 10% körül kellene lennie.

    A két rolleres megoldás nekem is nagyon bejött. Az OKAI Neon Lite megvásárlásakor a Xiaomi 1S-t el szerettem volna adni, de hirtelen beestek az árak, nekem más dolgom akadt, esztétikailag kicsit le is amortizáltam az 1S-t, így megtartottam. Közben rájöttem mennyire jó, ha 2 rollere van az embernek. Kisebb utakra, rohangálásra a Xiaomit használtam, hosszabbakra a féltett Okai-t. Aztán 99-ért tudtam venni használt, jó állapotú 10-es kerekű Ninebot F40E-t, így a középső roller feleslegessé vált. Pedig ha egyet kellett volna megtartani, biztosan az Okai-t választottam volna.

    Még annyi, hogy a Pro 2-dnél a 2.089 km-t 50 töltésből oldottad meg, ami 41,78 km töltésenként. Ez is sok. Lehet máshogy számol ez az app. Külön veszi, amikor 100%-ig, töltőn a zöld LED jelzésig töltöd, és olyan töltésekre, amikor előbb leveszed.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés