Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz dzsidzsas #24223 üzenetére

    halottam olyanról
    Nekem meg égett is le Kugoo S1 vezérlőm lejtőn ráfékezve.:DDD Meg olvadt össze motorvezérlő kábelem is sajnos. Az a baj, hogy a lejtő az egy különleges helyzet, hiszen a roller jobban fel tud gyorsulni, mint síkon (önerőből) bármikor, és onnantól gyorsan túl tudja nőni a BEMF az akkufeszültséget... Mégpedig elég komoly mértékben, ha nagyon elszaladnak a lovak, szóval a legtöbb vezérlő ilyenkor is aktívan próbál "hajtani" (ha nyomod gázt) azaz korlátozni a végsebességet. Ha viszont "üresben" (se gáz, se fék) megküldöd, abból gyorsan lehet baj sajnos... Amint összekapcsolódik az akku és az addig üresen forgó motor a vezérlőn keresztül (akár gázadásra, akár fékezésre), ez a kialakult feszültségkülönbség könnyen problémákat okoz (ilyenkor szokta eldobni az S1 a féket, hogy inkább guruljon tovább gyorsulva, csak meg ne haljon benne minden, a pilóta meg "álljon meg, ahogy tud", mert amúgy a hátsó sárhányó-taposón kívül nincs rajta mechanikus fék: na ez veszélyes, szerintem, így ilyen rollert azóta már senkinek nem ajánlok, minimum egy mechanikus fék legyen rajta).:D Szerk: itt az utolsó linken amúgy a kolléga pont a visszatöltést okolta, de valójában csak túl gyorsan ment. Az S1 vezérlő egyáltalán nem töltött vissza (legalábbis nem emelte meg a feszültséget, szándékosan, csupán a lejtőn való "gyorshajtás" miatt tűnhetett úgy).

    Nekem a VESC simán megtolja 30-40A-rel is az akkut, ha kérem, és olyat fékez, mint az állat.:K Igen, ha nem tudna ennyit, akkor kevésbé lehetne rábízni magad a motorfékre, viszont ha meg tud ennyit, akkor meg muszáj, hogy szabályozható legyen, nem frankó a szokásos kapcsolós fékkar, ami ON/OFF fékezést csinál. (Szoktak még trükközni a vezérlők, hogy oké, ON/OFF a kapcsoló, de valami felfutási görbe be van rá állítva: pl. a Wolf King GT is ilyen volt. Ezzel csak egy bajom van, hogy kiszámíthatatlan. És lassulás közben, ha már amúgy egész jól belőtted, hogy jó lesz ez így, egy hirtelen ráerősítő fékhatás minimum kellemetlen, de akár balesetveszélyes is lehet. Nekem ez kifejezetten nem tetszett a GT-n.:( Ha tartom a fékkart, akkor tartsa a fékerőt, ne szórakozzon "befékezéssel".:R)

    Ui: megjegyzem a visszatöltős fékezés a tempó csökkenésével szükségképpen gyengül, szóval teljes megállásra alkalmatlan, cserébe kombinálva a tárcsafékkel akár ABS-ként is működhet (hiszen amint a kerék megáll, az e-fékhatás azonnal megszűnik, csak a mechanikus marad, ami mellett a kerék újra forogni képes, így megszűnik a csúszás: meglepően jó eredménnyel lehet ökör módjára is fékezni a hátsó fékkel). Elsőt mondjuk nem próbálnám, de ott most nincs is motor.:))

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés