Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3101) Qtya123 válasza #79335424 (#3100) üzenetére


Qtya123
őstag

Így már világosabb, köszi!
Akkor például, ha jól értem lehet olyan is, hogy a "szürke" zónában a rámpán "kell" húzni egy 3 órás pihenőt a 11esből, aztán a maradék 9et meg valós pihenőidőben tölteni?

Olyan is van, hogy monduk a 11 órás pihenő kifut hajnal 4-re, de mivel épp nem rohansz, akkor kitolod mondjuk reggel 7ig és akkor lesz 15 óra folyamatos pihenő húzva?

(#3102) #79335424 válasza Qtya123 (#3101) üzenetére


#79335424
törölt tag

Igen, és igen, bár a 11 és a 24 óra közti pihenőidőnek legfeljebb a Te kipihentségedben van jelentősége. :) A 24 órás viszont már egy csökkentett heti pihenőidő lehet.

(#3103) zsid válasza Qtya123 (#3099) üzenetére


zsid
senior tag

Tegyük fel olyan napja van a sofőrnek, hogy nincs se rakodás, se semmi, csak megkezdi a műszakot és vezet mondjuk 9 órát. Ebben az esetben is minimum 13 órás munkaidőt kell tartani? A fennmaradó időben kvázi csinálsz, amit akarsz csak munkaidőként kell rögzíteni?

Lehet valamit mégsem értesz. Nincs olyan, hogy 13 és 15 órás munkaidő. A ránk vonatkozó szabályozásban 24 órás ciklusok (napok) vannak és az van megszabva, hogy egy cikluson belül mennyi minimum pihenőidőnek kell meglennie. A napi pihenőidő az alapesetben 11 óra, van a csökkentett napi pihenőidő 9óra és az "osztott" napi pihenőidő ami 3+9 óra. Amelyik adott napra esik azt kivonod a 24-ből és a maradék összes időben végezhetsz munkát,vezethetsz,lehet egyéb tevékenység, az egyik esetben ez max 15 óra a másikban 12 a harmadikban 13 stb.. Olyan nincs, hogy hány óra a napi munka, csak olyan van, hogy mennyinél nem lehet több :)
Az sincs megszabva, hogy a munkának és a pihenőidőnek összesen 24 órának kell lennie.

Ha olyan napod van, hogy csak vezetsz ( pl egy hosszú úton ) akkor megkezded a napot lenyomsz 9 óra vezetést meg egy 45 ös pihenőt és ha nincs más dolgod akkor 9óra 45 perc után le is zárhatod a napot és megkezdheted a pihenőd ami 11 vagy 9 óra ( vagy 24,45 akármennyi.. ) és ha letelt akkor újra kezdheted a napot. Nem kell megvárni a 13 órát, vagy a 15-öt, nincs ilyen szabály.
Ez az egyik oka, hogy sokunknál össze vissza csúsznak a napok.
Egy egyszerű példa, hogy érhetőbb legyen:
elindulok mondjuk vasárnap este 10-kor Budapestről valamikor reggel 10 körül megállok A cseh-német határ és Lipcse között, majd egy 9-es pihenő után este 7-kor tovább indulok, ha minden jól megy kedd hajnal 1-2 között ledobom a konténert tartok még egy 9 órás pihenőt és kedd délelőtt 11-kor továbbmegyek Hamburgba felvenni.

Ha lenne olyan, hogy "munkaidőt kell tartani" akkor nem tudnának így elcsúszni az indulások, hanem minden nap kb ugyanakkor kezdenék.

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#3104) #79335424 válasza zsid (#3103) üzenetére


#79335424
törölt tag

Minden napi indulás előtt ellenőrizned kell az autót (világítás, gumik, stb.). Ez nem pihenőidő. Vagyis, minden műszakot 5 perc munkaidővel kezdesz, és csak utána kezdhetsz vezetni. Tehát, a vége nem 9ó, 45p, hanem 9ó, 50p.

(#3105) Qtya123 válasza #79335424 (#3104) üzenetére


Qtya123
őstag

Köszi mindkettőtöknek, így már érthetőbb. :)
Én "fordított" logikával gondoltam, tévesen. Na majd úgyis megtanulom (elvileg novemberben szeretném elkezdeni a C-s tanfolyamot - ha potyautasként belelátok ebbe a "ritmusba" és úgy érzem menne - aztán E, majd GKI), most még csak olvasgattam a szabályokat.

(#3106) Dexar007 válasza zsid (#3103) üzenetére


Dexar007
veterán

Nem is vezethetsz 9 orat egyhuzamban.. ;]

Give me your cum,bull!

(#3107) #79335424 válasza Dexar007 (#3106) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nem is írt ilyet.

(#3108) Wick29 válasza toztaat (#2992) üzenetére


Wick29
újonc

Ment a p.ü.

(#3109) #81556480 válasza #79335424 (#3096) üzenetére


#81556480
törölt tag

Azt értsd meg hogy ÉN olyan helyen dolgoztam ahol kiszámíthatóak voltak a fuvarok. a "10 órában átszelem az országot" arra írtam hogy 99%-ban 9 órán belül teljesíthető fuvarok voltak, de csak másnapi lerakó, így nem volt nagy hajtás. hiába értem oda " nem fordultam vissza" mivel a fuvarfeladat nem volt teljesítve , csak másnap. Volt hogy az A7 egyik végébe volt a felrakó, másikba meg le, industriába, semmi bundes, pályától 2 km a lerakó. aztán 15km-en belül átálló, és vissza szintén az A7-en, van egy füzetem amiben vezetem ezeket, akár meg is tudom mutatni, ( nem azért mert feltételezem hogy nem hiszed el, csak mert baromi érdekes és jó volt) aztán ez ment egy hétig. kis cégek, nem volt várakoztatás, gyors rakodások. Valahogy a főnök nagyon érezte a dolgot!

(#3110) zsid válasza #79335424 (#3104) üzenetére


zsid
senior tag

Éreztem, hogy lesz aki ezt előhozza. Direkt hagytam ki, mert az az 5 perc a végeredmény szempontjából nem volt lényeges.
Nyilván a 9 óra vezetés sem mindig 9 óra, meg a 45 perc is 47-50-55... :DDD

<tRucKdriFteR>

(#3111) fesii


fesii
aktív tag

Nem kell ráparázni majd a suliba megtanulod. Ha olvasgatni akarod közbe két szó minimum maximum. Minimum 45perc pihenő több lehet kevesebb nem. Maximum 15órás munkaidő kevesebb lehet több nem.

(#3112) #79335424 válasza zsid (#3110) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nem is neked szólt. Még nálunk, a gyakorló kollégák között is többen behibázták. Gondolom, volt belőle bünti, mert többször küldött a cég üzenetet a Comlog -jainkra, hogy ne felejtsük el a műszakot munkaidővel kezdeni. Gondoltam, nem árt, ha valakiben már az elején, a szabályok tanulásánál rögzül ez az infó.

(#3113) toztaat válasza #79335424 (#3100) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Azt olvasom a szabályban, hogy:

"A rendszeres napi pihenőidőnek legalább 11 órának kell lennie, amely heti három alkalommal 9 órára csökkenthető. A rendszeres napi pihenőidő felosztható egy 3 órás és egy azt követő 9 órás pihenő időre."

Ha mondjuk rakodsz egy órát, és az "elvártak szerint" pihenőidőt nyomsz, akkor hogy teljesül a fenti szabály? Nem kell várnod még 2 órát, hogy elindulhass?

Vagy össze lehet adogatni a rakodásnál eltöltött pihenőidőket egy napon belül? Vagy hogy van ez?

(#3114) berek21 válasza toztaat (#3113) üzenetére


berek21
senior tag

Nem adogathatod össze. Az a 3+9 óra csak egy 24 órás intervallumon belül értendő, és csak ebben a bontásban.

LG Velvet eladó!

(#3115) toztaat válasza berek21 (#3114) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Akkor rakodás közben hogyan húzatsz pihenőidőt a tachográffal?

(#3116) #79335424 válasza toztaat (#3113) üzenetére


#79335424
törölt tag

A nap az 24 órás ciklust jelent, ami a napi, vagy heti pihenőidő végétől indul (vagyis akkor, amikor "kisszékről" átvált a tachográf). Minden kötelező, minimális pihenőidőnek ezen belül kell kitöltődnie. A normál napi pihenőidő 11 óra. A 9 órás a csökkentett, amiből csak három lehet két, heti pihenőidő között (mellékvágány: ha a 24 -ből kivonod a 9 -et, akkor kapod a max. 15 órás munkaidőt). De, ha a 24 órás cikluson belül van egy egybefüggő, legalább 3 órás pihenőd, majd egy legalább 9 órás pihenőd, akkor az normál pihenőidőnek minősül, nem csökkentettnek. Vagyis, ilyenből akár 6 is lehet egy héten.

A 3 óránál rövidebb időtartam az nem számolható napi pihenőidőhöz, hanem szünetnek hívják. 4,5 óra vezetőidő után ilyenből kell legyen egy legalább 45 perces, ami felosztható egy 15 percesre, majd egy 30 percesre. Na, ezeket töltjük le rakodás közben. Hogy a munkaadód szerint mikor eszel, és mikor szarsz, az már a 20 Forintos kérdés.

[ Szerkesztve ]

(#3117) toztaat válasza #79335424 (#3116) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Bocs, csak az akasztotta meg a lemezt nálam, hogy azt írtad:

"A gyakorlatban mindegyik munkáltató elvárja, hogy még rakodás közben is pihenőt huzass a tachográffal."

De akkor ezek szerint ezt csak úgy lehet, hogy ha tudod, hogy (minimum) 3 órát igénybe fog venni a várakozással együtt a rakodásod....ha jól értem.

Ez még így is elég szívásnak tűnik, mert erősen csökkenti a tényleges pihenőidőt (alvást, adott esetben).

(#3118) toztaat válasza #79335424 (#3116) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Ja, bocs, most már értem.

(#3119) #79335424 válasza toztaat (#3117) üzenetére


#79335424
törölt tag

Közben szerkesztettem a hsz. -t. Olvasd el azt is!

(#3120) zsid válasza toztaat (#3113) üzenetére


zsid
senior tag

Ha olyan munkád van ,mint az enyém akkor nem ritka a 3-4 órás rakodás és a miénk egy speciális eset is, mivel nekünk nem kell jelen lennünk a rakodásnál így mi szabályosan húzhatjuk olyankor a pihenőt. Volt olyan, hogy egy hónapig minden nap osztott pihenőm volt mert minden nap 4-5-6 órát álltam rámpán :D

Ezzel az "elvárt pihenő nyomással" is van némi morális probléma. Amikor a fuvarozó elvárja, hogy kinyomd akkor szemétköcsög stb.. amikor pénteken sietsz haza és magadnak nyomod ki, hogy haladj akkor nem gond...
Néhány országban rakodás közben is beeshet egy kontroll olyankor ki állja a számlát? Haveroméknál elég gyakran kéri a főnök, hogy csapják fel a mágnest és irány az ég alja. Volt már ebből egyszer probléma, kicsengette a 2x4000 eurot Szlovéniában. A haverom persze ész nélkül "vasalta" a gépet, ha kellett, ha nem majd egyszer belebukott a dologba (szintén Szlovéniában) és saját zsebből kellett kifizetnie a 2000 eurot, mert a főnöke megmondta neki hogy akkor ő nem kérte semmilyen okosságra, sietnie sem kellett.
Ha rakodás közben esik be egy ilyen ellenőrzés biztos, hogy fizetik a büntit? Az ilyen elvárt szabálytalanságoknál az a baj, hogy ha több dologban is sáros a sofőr és egy teljes kontrollnál ez kiderül akkor nagyon sokba kerülhet a vége és a legtöbb esetben a fuvarozó simán kihátrál a dologból, hogy ő ilyet nem kért a sofőrnek pedig kötelessége megtagadni a szabálysértésre utasító parancsokat.

Az az igazság, hogy az ilyen kinyomom pihenőre amikor épp spanizok ezerrel ez a saját magunk szopatása, mert ingyen odaadjuk a főnökünknek azt az időt, ami a saját pihenésünket szolgálná.

<tRucKdriFteR>

(#3121) dlaj válasza zsid (#3120) üzenetére


dlaj
őstag

Jól (hasznos) olvasni egy leendő kamionosnak az ilyen hsz-eket.
Nem tudom, majd a cégemnél (wabi) mit várnak el? Állítólag nem lesznek szabálytalan kérések.

(#3122) #81556480 válasza dlaj (#3121) üzenetére


#81556480
törölt tag

Nyugi, full szabály betartva is ki lehet készíteni az embert :D

(#3123) dlaj válasza #81556480 (#3122) üzenetére


dlaj
őstag

:R
Megnyugtattál! :)

(#3124) #81556480 válasza dlaj (#3123) üzenetére


#81556480
törölt tag

Ne izgulj, de "ne is lény nyugodt" ne bízd el magad, figyelj nagyon az elején, légy óvatos, aztán nem lesz gond.

(#3125) dlaj válasza #81556480 (#3124) üzenetére


dlaj
őstag

:R

(#3126) #81556480 válasza dlaj (#3125) üzenetére


#81556480
törölt tag

Ez igazi közhely tenger volt , így visszaolvasva már látom :DDD

(#3127) dlaj válasza #81556480 (#3126) üzenetére


dlaj
őstag

A szándék a fontos.

(#3128) Qtya123 válasza zsid (#3120) üzenetére


Qtya123
őstag

Gondolom ez akkor változna meg, ha egyik napról a másikra a kamionosok nagy része azt mondaná, hogy oké, ezt én nem csinálom. Onnantól nem lenne ez "elvárás". De nyilván ilyen nem lesz.

(#3129) #79335424 válasza Qtya123 (#3128) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nekem annyira nem fáj, hogy rakodás közben pihenőt húzok. Amire kell, arra úgyis szakítok időt. Nekem a csökkentett pihenőidők sokkal jobban fájnak. Ha rajtam múlna, akkor én nem engedélyezném a csökkentést. Az általános munkaidő 8 óra. Ezzel szemben mi 13 -at dolgozunk. Legyen elég ennyi! Egyrészt a 15 az sok, másrészt a 9 óra pihenő, az bruttó. Abból még lejön a magadra fordított idő. Fürdesz, kajálsz, stb. Reggel sem akkor ébredsz, amikor fordítanod kell a kulcsot. Én bizony nem tudom a maradék idő alatt kipihenni magam. Érzem, hogy napról napra fáradtabb vagyok, és ez nagyon nincs rendben.

(#3130) Dexar007 válasza #79335424 (#3129) üzenetére


Dexar007
veterán

stlacikanak, hogy van ennyi ideje? :D

Give me your cum,bull!

(#3131) Qtya123 válasza #79335424 (#3129) üzenetére


Qtya123
őstag

Én is azon gondolkoztam, hogy oké, hogy 9 óra, de abból alvásra jut max 6 óra.

(#3132) #79335424 válasza Qtya123 (#3131) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nálam 7 -körül szokott sikerülni, de 9 -re lenne szükségem. Ráadásul a 7 is kérdéses, mert nem lehet tudni, hogy hol áll meg az ember. Múltkor a 8 -ason, Ulm után a szerpentín egyik parkolójába tudtam csak befurakodni. Hiába engedtem le a légrugót, meg polcoltam az első tengelyt, folyton elgurultam az ágyon. Vagy, arra ébred az ember, hogy beállt mellé egy hűtős kamion.
Ha a normál 11 -ből levonjuk az egyéb tevékenységeket, akkor pont meglenne a 9.

(#3133) SzalaiG válasza #79335424 (#3129) üzenetére


SzalaiG
addikt

Maximálisan egyetértek. Ráadásul a 8óráshoz képest nem is keresünk annyival többet, mint amennyivel több a munkaóránk.... :U
Ráadásul a cégek elvárják a 15órát heti 3szor... :(( Pedig csak hosszabbítható és nem hosszabbítandó... :K
Ha visszaosztom a fizut az óraszámmal siralmas: :W

(#3134) #79335424 válasza SzalaiG (#3133) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nálunk nyílt titok, hogy a cég fizeti a túlmunkáért kirótt büntit. Volt már 5x15 -öm, és utána még szombaton is gurultam. Eléggé meg voltam viselve. Legutóbb több, mint 5 ezer Km. -t mentem a két hét alatt úgy, hogy az egyik hétfő ünnep volt. Ez elsőre nem hangzik soknak, de mi átlag napi 4 -szer rakodunk. Sejtheted, hogy ez mit jelent munkaidőben.

(#3135) SzalaiG válasza #79335424 (#3134) üzenetére


SzalaiG
addikt

Ugyan így vagyok, de rohadna meg a köcsögje: a pontok a sofőrnek gyűlnek....
+ hozzácsapja a fizuhoz és a nettóban kifizetett büntetést bruttóban kapom meg. :W

(#3136) Qtya123 válasza SzalaiG (#3133) üzenetére


Qtya123
őstag

Igen, ezt múltkor én is számolgatta, hogy oké, hogy jobb pénzt lehet keresni, mist sok más helyen, de munkaórára lebontva igen alacsony az órabér. Jól hangzik, hogy kb 1 hét alatt meg lehet keresni azt, amit mondjuk egy tanárnő 1 havi munkabérként kap, de azalatt az 1 hét alatt a kamionos sokkal több munkaórát is dolgozik. (Emellett ha azt belevesszük, hogy a pihenőidejét is a "munkahelyén" tölti, akkor gyakorlatilag 1 hét alatt 168 órát "dolgozik", tehát annyit, mint más 1 hónap alatt).

Nem akarok nagyon beleokoskodni (ha hülyeség majd kijavítotok) mivel nem űzöm a szakmát (még), de tippem szerint a kamionozást az tudja csak hosszútávon csinálni, aki nem a klasszikus értelemben vett munkaként tekint rá, hanem szereti ezt és nem tudom megfogalmazni jobban, de a munka egy részét egyfajta "hobbiként" éli meg. Máskülönben szerintem a "jaj csak teljen le ma is a munkaidő" mentalitással nem lehet kibírni ennyi munkaórát.

(#3137) #79335424 válasza Qtya123 (#3136) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nyilván. A privát életemódom is hasonlóan nomád, és mindíg is jobban szerettem utazni, mint megérkezni. Másképp sztem gyötrelem lenne ez a meló.

(#3138) #81556480 válasza Qtya123 (#3136) üzenetére


#81556480
törölt tag

Jól mondod!

Nemrég írta itt valaki, hogy még a hét közben az oké, mert hamar elmegy a nap, reggel meg indulsz is, de hogy a hétvége az katasztrófa, meg nem lehet kibírni.

Na én nekem meg úgy megy el a hétvége hogy észre se veszem. 1tb külső vinyó tele filmekkel , sorozatokkal, full HD tv, UPC nagy csomag, Gamer laptop, xbox 360 vezérlővel, 5-6 AAA játékkal ( azaz minőségi játékkal, bár ez nem sok embert érdekel ez a fajta szórakozás). Néhyánszor lenyomtam 6 hetes kört, ami már kicsit sok volt, de simán kibírtam. Főleg téli időszakban, amikor otthon is kb bent ülök és ugyan ezeket csinálom. Családom nincs, ebből a pénzből arany életet élek, úgy hogy már van egy kertes házam. Most a kocsit cserélem fiatalabbra, aztán a házat kicsit felpattintom.

Amikor még csak egy szál telefonom volt na akkor iszonyat lassan telt az idő, ölt meg az unalom. Úgy nem is lehet kibírni. Aki nem hétfőtől péntekig nyomja, annak minimum egy laptopot ajánlatos beszerezni. 100-asért már jókat lehet kapni.

Erről eszembe jut egy csávó, a szokásos nagy duma a 2000 eurós fizetésről, aztán sírt a hétvégén hogy unatkozik, de laptopot nem akar venni, mert az drága. Pedig milyen jó lenne most a rossz időben legalább egy filmet megnézni. (100 ért már kiváló filmezős cuccot lehet venni )

(#3139) toztaat válasza #81556480 (#3138) üzenetére


toztaat
csendes újonc

A hétvégi (vagy heti) pihenőben mennyire lehet elhagyni a kamiont, vagy milyen céges szabályok vannak erre? Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de azt lehet, hogy a parkolóból teszel egy egész napos kirándulást valami közeli városba (pl. ha viszel magaddal biciklit)? Vagy mittudomén rollert, gördeszkát, görkorcsolyát akármit? Vagy akár gyalogtúra? Meddig lehet magára hagyni a szerelvényt?

Nem vagyunk egyformák, ez így van rendjén, megértem a film/játékimádókat, de én pl. attól őrülnék meg, ha monitort kellene bámulnom két napig, az nekem már sok lenne. Meg amúgy nem az lenne a cél, hogy kimozdulj a fülkéből, ha már hétköznap mindig benne kell lenni?

Másik a munkaidőhöz: nagyon sok, amit írtok, de azért azt is vegyük bele, hogy ma már egy 8 órás irodai munkánál is "megengedik a főnökeid" ha kicsit többet dolgozol, mondjuk 10-11-et, és ha csak aludni/enni jársz haza, akkor itt sincs sok szociális életed. Viszont a fizetésed kevesebb (mintha sofőr lennél) ami egyben azt is jelenti, hogy hiába lenne mondjuk esténként több szabadidőd, nincs miből eljárni ide-oda.

Javítsatok ki, ha nem így van, de amikor egy sofőr eljön az egyhetes pihenőre, akkor azért anyagilag és időben is lehet alkalma "hétköznapi" életet élni, és abban a rövidebb időszakban még talán több is, mint egy 8 órásnak nevezett állásban.

(#3140) #81556480 válasza toztaat (#3139) üzenetére


#81556480
törölt tag

Nem kell egész nap monitort bámulni ( én full kocka vagyok) , csak egy lehetőség, amivel elmegy pár óra. napközben általában nagytakarítást csinálok, sőt néha kívülről is lemosom a fülkét. Plusz főzök, ezekkel sok idő elmegy.
De ha esik vagy rossz az idő, téli cudar hideg van, hova mész ? :D
Én be szoktam menni a városba ha van közel, vagy van kijáró a parkolóból, esetleg ha hof-ba állok.

Persze klasszikus jófiúk könyvet olvasnak, meg keresztrejtvényt fejtenek. Én nekem is van mindig 1-2 könyvem, ha olyan a helyzet legyen mihez nyúlni. De pl mostanában angolt tanulok, laptop oktatóprogrammal.

Volt olyan hogy Párizsban éjszaka 8km-et sétáltam ( oda vissza) hogy megnézzem az Eiffel tornyot. Ez pedig csak napi pihenő volt, de nem akartam kihagyni.

Ezekkel csak arra próbálok rávilágítani, hogy aki megáll pénteken, és szétteszi a kezét hogy " úristen mi lesz most hétfő reggelig" azoknak kicsit ötletet adjak. Mert baromi sok dologgal el lehet ütni az időd.

Első hétvégém meg a mostaniak között fényévnyi különbségek vannak kényelem és komfort ügyileg az ilyen dolgok miatt.

(#3141) toztaat válasza #81556480 (#3140) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Ez tök jó, akkor gondolom csak úgy kell szervezni az életet, hogy a hétvégi pihenő ne olyan parkolóra essen, ahonnan nem lehet kimozdulni.

(#3142) berek21 válasza toztaat (#3139) üzenetére


berek21
senior tag

Volt régebben egy kollégám aki foci meccsekre járt németben a hétvégi pihenő alatt. Hamburg, Dortmund, Freiburg... Tudta hol fog hétvégézni, online megvette a jegyet, azután bringa, metro, vagy busz.

LG Velvet eladó!

(#3143) #79335424 válasza toztaat (#3139) üzenetére


#79335424
törölt tag

Tervezem, hogy tavasszal veszek valami jó bringát. Neten meg szoktam nézni, hogy milyen érdekesség van a hétvégézős környéken. Pl. a sinzheimi közlekedési múzeum hatalmas élmény, és a közelben van hof, meg kamionparkoló is. Speyer -ben viszont már messze van a múzeum a megállási lehetőségtől, úgyhogy oda már kéne a bringa. Szóval, hétvégén símán elmehetsz kirándulni. Hétközben örülök, ha hátra mászhatok aludni. Persze, volt már olyan, hogy háromkor értem a svájci céghez, és csak kettőig volt áruátvétel (svájcban nem divat a két műszak). Nyitás másnap reggel hétkor, és a kapu előtt parkoltam. Olyankor belefér egy kis városnézés.

Meg kell találni azt az egyensúlyt, amiben jól érzed magad. Nekem viszonylag alacsony a havi rezsim, ezért nem kell hat kilót keresnem ahhoz, hogy rendben legyek. Így, nekem tökéletes ez a 2 hét/2 hét. Ma rámcsörgött a főnök, és udvariasan megkérdezte, hogy nem -e tudnék visszamenni szerda helyett, már vasárnap. Pont nincs fontos dolgom, úgyhogy igent montam. Az a három nap, plusz 250 Erzsi, úgyhogy 1500 -at fogok kapni, meg egy piros pontot a főnöktől. Az is jól jöhet az még.

toztaat:
Ez rutin és lehetőség kérdése. Pl. én nem szeretek svájcban hétvégézni, ezért, ha necces a helyzet, akkor visszaveszek a tempóból bundáson, hogy épphogy lekéssem a vámspedíciós irodát. Meg, a cégen is múlik. Nálunk nem szólnak azért, ha a htéfői le/felrakódtól 20-40 Km -re állsz meg azért, hogy emberi körülmények között töltsd a hétvégét.

[ Szerkesztve ]

(#3144) #81556480 válasza toztaat (#3141) üzenetére


#81556480
törölt tag

Hát azért óvatosan kell ezzel a dologgal bánni. nekem pl azt mondta egyik főnököm hogy a kártyát vegyem ki akkor ha 1 napnál tovább nem vagyok a kocsiba ! ( elengedett bárhová, csak ezzel figyelmeztetett) mert hogy a román kifigyel (vagy akárki) és betöri az üveget a kártyáért.

Nameg az értékeidért is feltörik a kocsit, ha látják hogy nem vagy benne.

A tapasztalat az ( nem saját, csak hallott, olvasott ) legbiztonságosabb helyeken sincs biztonságban az autó üzemanyag vagy érték lopás ellen. kamerás hofba is meglopnak ha akarnak.

lekopogom , nekem csak eddig egy hátsó ládámat rámolták ki: 2 zsugor ásványvíz, 4-es csomag papírtörlő. nevetségesnek tartottam az 5 eurónyi cuccot ellopni..

Egyik hétvégén egy francia síparadicsomban voltam , mert nem szedtek le pénteken. A hely kihalt volt mert hó még nem volt. WC volt, előtte pont vásároltam, így ottmaradtam.

[ Szerkesztve ]

(#3145) toztaat válasza #81556480 (#3144) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Bazz, focimeccs, síparadicsom, Eiffel torony.
Azt hiszem sikerült árnyalni a képet a hétvégét remeteként elhúzott függöny mögött fülkében töltő kamionosról. :)

(#3146) toztaat válasza #79335424 (#3143) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Somatom: Írok egy privátot, lenne egy kérdésem...

(#3147) #81556480 válasza toztaat (#3145) üzenetére


#81556480
törölt tag

Lehet hogy jól hangzik, de azért olyan gyakran nem kivitelezhető. Sima autópálya parkolóból 10-ből 9x nincs kijárat csak az autópálya.

(#3148) #79335424 válasza toztaat (#3145) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ez szerencse kérdése is. Régebben egy cégnek rendszeresen vittem árut Párizsba. Ha hússzor nem voltam, akkor egyszer sem, de az Eiffel tornyot még csak messziről láttam. Londont viszont már többször is bebarangoltam.

(#3149) Qtya123 válasza #81556480 (#3138) üzenetére


Qtya123
őstag

Na én mondjuk attól biztos nem félnék, hogy nehezen megy el a hétvége. Takarítás, főzés, telefonálás, filmezés, sportolás, netezés, mosás és már el is ment. Még itthon is mindig túl kevés, ha nem megyünk sehová, akkor is. :)

Ja igen mosás... Azon sokat gondolkodtam, hogy hogyan oldjátok meg azt, ha mondjuk nincs mosó+szárítógép a hofban. Egy műanyag lavórban kimossa az ember a cuccot? Ha kint hideg van+menni is kell, hogyan szárítjátok? Teleaggatjátok a fülkét?
Különösen igaz ez arra, aki mondjuk edz is egy kicsit, az izzadt ruháját nem dobhatja be a szennyesbe, mert megőrül a bűztől, de rögtön kimosva meg ott fityeg mindig a fülkében?

(#3150) #81556480 válasza Qtya123 (#3149) üzenetére


#81556480
törölt tag

Hát én minden zuhanyzáskor kimosom amit leveszek, így 1 póló, zokni, gatya lóg felakasztva egész fent egy szárító kötélen. Vagy kettő, mert van hogy csak minden másnap zuhanyozok. Én nem halmozok fel mosnivalót. Este kiakasztom, reggelre megszárad az állófűtés miatt. Így nem is zavar, mert míg alszom hát had legyen ott.

Én ritkán állok mosógépes helyen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.