Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2201) zsid válasza MPowerPH (#2198) üzenetére


zsid
senior tag

Dobj egy mailcímet.

<tRucKdriFteR>

(#2202) #27070592 válasza toztaat (#2200) üzenetére


#27070592
törölt tag

Igazából nem látom át hajszálpontosan hogy egy fuvarcég költségvetésében milyen tételekre bomlik a fuvardíj, de az biztos hogy egy keleti cégnek is nagyjából azonos kiadásokkal kell számolnia. Egy adott uniós fuvarnál a költségek nagy része mindenkinek ugyanannyi (útdíj, üzemanyag, amortizáció, szerviz)
Ha a te példádból indulunk ki és tíz százalék diszkont van egy nyugati céghez képest a fuvardíjon, azt a keleti cég csak úgy tudja kigazdálkodni ha csökkenti a működési költségeit, és ezt sajnos döntően a sofőr bérének a rovására teheti meg.
Van néhány olyan cég ahol a sofőr a fuvardíj tíz százalékát kapja.
Tegyük fel hogy a fuvardíj egy euro/km, és havi tízezret gurul az autó. Az ezer euro sofőrbért jelent. Ha egy nyugati cég ugyanazt a fuvart 1.1 vagy 1.15 euro/km díjjal viszi, máris többet adhat a sofőrjének, azonos költségek mellett, főleg ha állandó szerződése van, vagy kap egy kis állami támogatást.
De megint oda jutunk hogy egy keleti cég csak annyival tud "aláigérni" a nyugatinak amennyivel kevesebbet fizet a sofőrnek.
De nem akarok szakérteni kétszer négy cent jack daniel's után. 😀
Hogyan tud egy német vagy francia cég kitermelni kétezer-ötszáz euro sofőrbért?
Lehet hogy ez is a NAGY EJRÓPAI REJTÉLYEK közé tartozik.
Mint ahogy az is nagy rejtély, hogy tud kijönni egy magyar melós a magyar minimálbérből, miközben a magyar Lidl árai hajszálra megegyeznek a német Lidl áraival (amiért mégis eltérés van az a német 7%áfa kontra magyar 27%...)
Azt mondják az okosok a művelt nyugaton hogy aki napi három euróból kénytelen élni ezen a bolygón, az már a mélyszegénység legalsó fokán van. Akkor kérdem én aki napi hat euróból él (magyar minimálbér) itt Magyarországon, és bármit vesz azon 27% áfa van, miközben a boltokban német árszintek vannak, az a mélyszegénység melyik foka?

(#2203) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Üdv. Hátha jár mostmár erre olyan, aki tud választ adni nekem. :R

Ákos felcsaptál kamionosnak? :)

[ Szerkesztve ]

(#2204) MPowerPH válasza KaiotEch (#2203) üzenetére


MPowerPH
félisten

Az tulzas.... Egy hutott puttonyossal megyek, gyogyszereket, vakcinakat szallitok. Azert kellett az ADR is. Meg nagyon beginner vagyok, holnap lesz az elso eles napom.

Egyebkent a tacho ugy mukodik itt, hogy minden nap ki kell szednem, es az office-ban minden muszak utan letoltik az anyagot rola, tehat nem kell nekem semmi egyebet csinalnom, papirokat irogatnom rola.

Don't Tread On Me

(#2205) KaiotEch válasza MPowerPH (#2204) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Nagy cégeknél úgy szokták igen.

(#2206) MPowerPH válasza KaiotEch (#2205) üzenetére


MPowerPH
félisten

Tan Te kamionozol? :) En international nem fogom csinalni, Class 2-es vizsgamra varok jelenleg, mert ketszer mar meghuztak rajta. Aztan azzal van egy ceg itt kint, akivel eltudok helyezkedni nagyon jo helyen. Addig meg gyujtom a tapasztalatokat C1-el. :)

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#2207) KaiotEch válasza MPowerPH (#2206) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Nem, én teljesen más munkakörben dolgozom, csak ismerem ezt a fuvarozós, szállítós közeget. :K

(#2208) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Szoval akkor igy utanolvasva a kovetkezo az en feladatom a tachograffal.
Muszak elejen kartya bedug. Majd beadas, 1 vezeto es beallitom a kezdoorszagot. Okezom, es egybol munkara teszem. Ezzel megkezdtem a napot. Megcsinalom az ellenorzeseket a jarmuvel, majd ha minden kesz, akkor indulhatok.

A muszak vegen pedig szinten 1 vezeto, csak ott celorszag, majd okezom. Idopontot felirom, mert kellhet(kezdes-vegzes).
Aztan kartyat kiszedem. Ennyi?

Don't Tread On Me

(#2209) zsid válasza MPowerPH (#2208) üzenetére


zsid
senior tag

Igen. Azt viszont nem értem miért olvassák ki minden nap? Elég lenne 28 naponta.. :D

<tRucKdriFteR>

(#2210) MPowerPH válasza zsid (#2209) üzenetére


MPowerPH
félisten

Minden nap masik autot hasznalok/kapok. Passz, en sem ertem, de mindenhol igy van itt.

Don't Tread On Me

(#2211) MPowerPH válasza zsid (#2209) üzenetére


MPowerPH
félisten

Akkor megvalami... Egyebkent nem ertem, miert csinaltak ezt ilyen bonyolultra...
Szoval, mikor a kovetkezo nap ujra berakom a kartyat reggel, akkor nekem vissza kell konyvelnem? Tehat, megkerdezi, hogy vissza akarok e konyvelni. En igent nyomok. Itt kiirja majd megint az utolso kivetel idopontjat, es megkerdezi, ez volt e a muszak vege. Ott nekem igen-t vagy nemet kell valasztanom. Igen-el lezarom a tevekenyseget. Ez mit jelent? A nem eseten tovabbdob, es itt kell megadnom a kiveteltol megtett idonek azt, hogy az szunet volt.
Nekem melyiket kell valasztanom? Mert tulajdonkeppen en a kivetelnel lezartam az aznapi muszakot. Az lenne a tevekenyseg? Vagy mit kell alatta erteni?

Don't Tread On Me

(#2212) MPowerPH válasza MPowerPH (#2211) üzenetére


MPowerPH
félisten

Erre gondoltam itt. Kerdezi, hogy igen vagy nem. A csoka nem -et nyom, majd beirja a koztes idore, hogy piheno.
Ellenben elotte a kartyat csak siman kihuzta az elejen, nem irt be celorszagot.(vagy lehet mar o lezarta a muszakjat) Ha en kivetel elott beirom, hogy celorszag, ezzel zarva a napot, akkor mikor visszarakom a kartyat, nekem ugyan ugy be kell taplalnom a koztesen eltelt idot, vagy csak siman nyomok egy tevekenyseg veget?

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#2213) zsid válasza MPowerPH (#2212) üzenetére


zsid
senior tag

Ugyanúgy be kell adnod a köztes időszakot. Ha IGENt nyomsz, akkor a kártyán lesz x óra lyuk, mert oda nem ír semmit a tachográf ( mert pl van tevékenység igazoló lapod ). Ha pihenőd volt, akkor kártya berakáskor a VDO-nál NEM-et kell nyomni, beállítod az időket és a tevékenységet ( pihenő ) majd elmented. Ilyenkor a beállított időre ( alapesetben a kivételtől a berakásig ) visszaírja a beállított pihenőt.

Ki lehet venni a kártyát műszakzárás nélkül is, a VDO-nál hosszan kell nyomni a gombot asszem. A videót nem néztem meg, de például négykezes járat esetén soofőrcserénél kártyát is kell cserélni, viszont olyankor nem kell műszakot zárni/kezdeni. :D

Nem bonyolult ez:
berakod a kártyát> megadod melyik országban kezdesz ( Spanyolország esetén a tartományt is ) >visszaírod a kivételtől eltelt időre amit vissza kell, majd mehet a móka > műszak végén lezárt és kártya ki.

Nem bonyolult ez, a lényeg hogy vagy a kártyán vagy papíron minden időddel el kell tudni számolni percre pontosan.

<tRucKdriFteR>

(#2214) ooloo


ooloo
őstag

A waberer's meglengette , hogy 2016 Januártól napidíjasok leszünk ( 53 euró / nap ) . Igaz , csak hétfőtől szombatig . Egyéb napokon 15 euró / nap . Az alapot is megemelik ... persze csak módjával . Kíváncsian várom , hogy a gyakorlatban mennyi marad a zsebben .... :D Ahogyan én ismerem a céget , valami csavart beraknak . A legtöbben 300.000 ft alatti költségtérítést kapnak alapfizu nélkül . Az 53 eurós napidíjjal ez az összeg 360.000 ft környékén lesz ( 300 ft -os átváltáson ) . Valahogy hihetetlen kategória , ha egy üzletember lemond ekkora összegről . Elképzelhetetlen , hogy lenne cég , aki lemond 100.000.000 ft bevételről / hó . Az előbbi összeg csak saccolva ! Mindenesetre papíron jól néz ki ....

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2215) zsid válasza ooloo (#2214) üzenetére


zsid
senior tag

Nem feltétlen mond le, csak bizonyos részét legalizálja. :D

<tRucKdriFteR>

(#2216) ooloo válasza zsid (#2215) üzenetére


ooloo
őstag

Az , hogy a bevételét "kozmetikázza" és/vagy legalizálja az eddigieknél jobban , arra a társaságnak nincs szüksége . A jelenlegi politikai elit mögötte áll és támogatja . Persze ez nem baráti összetartás , hanem kőkemény érdekközösség , de ebbe most nem mennék bele .

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2217) SzalaiG


SzalaiG
addikt

A fogyasztás norma lesz a trükk illetve a megtakarítás...

(#2218) ooloo válasza SzalaiG (#2217) üzenetére


ooloo
őstag

A mi franchise csoportunknál nem lesz norma , vagy plusz km pénz . Vannak olyan csoportok , ahol napidíj + km pénz (a fogyasztás függvényében) adja a költségtérítést . Én is kételkedéssel fogadtam a hírt ... :Y

[ Szerkesztve ]

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2219) #81556480


#81556480
törölt tag

En közben megkaptam a novemberi béremet ( meg 10. én) 390 e. 7.5t ugyhogy maradok itt egy darabig.

(#2220) SzalaiG válasza ooloo (#2218) üzenetére


SzalaiG
addikt

Olyan nincs, h nincs norma. Átfolyás mérő lesz és ahhoz képest lesz megadva tól-ig érték...

(#2221) fesii válasza #81556480 (#2219) üzenetére


fesii
aktív tag

Én is többet kerestem 7,5-esen mint most tandemen. Kicsit már bánom hogy kevesebbért szopok.. Egyetlen előnye ami a hátránya is hogy jo kis XXXLutz frankó bútorral de legalább max 4-ig dolgozok nem 21orakat...

(#2222) #81556480 válasza fesii (#2221) üzenetére


#81556480
törölt tag

IN TIME-ozott már itt valaki ?

(#2223) ooloo válasza SzalaiG (#2220) üzenetére


ooloo
őstag

Nem szállok vitába ..... az első pár hónap igazolja , vagy cáfolja amit leírtam . Remélem nem Neked lesz igazad . Ezt ne vedd sértésnek ! :N

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2224) SzalaiG válasza #81556480 (#2222) üzenetére


SzalaiG
addikt

Igen. Még furgon és 7,5tonna. Győr - Nürnberg állandó fuvar.
Hatvan Máder - mindenfelé. :)

(#2226) ooloo válasza Lauda (#2225) üzenetére


ooloo
őstag

Szenzációhajhász cikk....... A belga paraszt kiadta földjét JÓ PÉNZÉRT !

"Az egyik helyi párt képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra, hogy az olcsó keleti munkaerő miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Belgiumban."

A másik ország egyik képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra , hogy a silány minőségű olcsó nyugati termékek miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Magyarországon ;]

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2227) huliganboy


huliganboy
addikt

Sziasztok!

Srácok egy gyors kérdés, mivel ti minden nap találkoztok hasonló eszközökkel!

Ha van két gyors csatlakozóm amit használni szeretnék, szerintetek hány bar-t bír ki maximum? Nekem olyan 15-20 bar nyomású helyen lenne rá szükségem!

Köszi annak aki válaszol rá! :R

(#2228) #81556480 válasza huliganboy (#2227) üzenetére


#81556480
törölt tag

MI az alsót használjuk, henco csöves rendszerrel (is ) 14barig teljesen jó! (szerntem tovább is ) a felső azcsővel rátolós bilincses megoldás? ott a bilincs miatt letolhatja a csövet esetleg..

Hány bar-t akarsz, melyikkel, mire ? ha mondasz valami közelitölegeset akkro könyeb dolgunk lesz.

az alsó az szabvány csatlakozo, van ellen darabja is, és roppantani lehet adott csőre

(#2229) huliganboy válasza #81556480 (#2228) üzenetére


huliganboy
addikt

Elviekben a réz színű az ellen darabja.

A menetes értelem szerűen lenne egy menetes foglalatba, melyre a réz színű csatlakozna, melynek a végén 40 bar ellenállású tömlő lenne. Folyékony és légnemű anyagok átfejtése tartályok között a projekt jelenleg!

(#2230) #81556480 válasza huliganboy (#2229) üzenetére


#81556480
törölt tag

Jajj basszus tenyleg ! Nagyon részegen irtam tegnap :D
Szerintem nem alkalmas ilyen nagy nyomásra. Levegővel is szétmegy néha; meg ereszt meg ilyenek. De ez nagyban függ a cső minosegetol is. 40 bar szerintem kizart. 20nal el fog vérezni.

(#2231) huliganboy válasza #81556480 (#2230) üzenetére


huliganboy
addikt

15-20 bar max amit ki kell bírom! Keressek menetes megoldást?

(#2232) zsid válasza huliganboy (#2231) üzenetére


zsid
senior tag

Szerintem keress. Ilyen nyomásnál már a pneumatikus és a hidraulika csövek sem gyors csatlakozósak.

<tRucKdriFteR>

(#2233) MaciG


MaciG
addikt

üdv.

Lehet már volt róla szó, de ha sofőr valami kárt csinál (100% ig saját hibából, pl. túl gyorsan akar kanyarodni és beborul az árokba) a szerelvényben és az árúban, akkor milyen szinten terheli ez őt anyagiakban? (nyilván cégfüggő, csak pár példa erejéig vagyok kíváncsi, mert azért egy kamion, főleg ha újabb, nem két fillér, és még ott az árú is ami lehet elég nagy értékű is)

BANZAII

(#2234) Lauda válasza MaciG (#2233) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Az arut ugy tudom koteles biztositani a ceg, igy ha van ervenyes cmr, az teljesen biztositva van. A ceges autokon pedig szokott lenni casco, hogy ez kotelezo-e, azt nem tudom. Nalunk egy helyi cegnel ugy volt, hogy az onresz osszegeig, de maximum 50 ezer forintig tehetnek anyagilag felelosse. Gartnernal biztos nincs semmi karterites ilyenkor. Ennek utana kell kerdezni, munkaszerzodesben rogziteni kell, vagy hivatkozni kell ra.

(#2235) fesii válasza MaciG (#2233) üzenetére


fesii
aktív tag

Meg van olyan hely is ahol olaszba ellopják a potkereked a kilencesbe.. Természetesen te fizeted..

(#2236) Lauda válasza fesii (#2235) üzenetére


Lauda
félisten

Természetesen te fizeted..

Mar amelyik cegnel.

(#2237) zsid válasza MaciG (#2233) üzenetére


zsid
senior tag

Ez attól is függ, mit írnak a munkaszerződésedbe. A mtv-ben le van írva mi jár gondatlanságból és szándékosságból elkövetett károkozás esetén. Ha ezen felül bele van írva pl : " az egyértelműen sofőr hibájából történő káresemény esetén köteles vagy a casco önrészt kicsengetni " akkor...

Valahol érthető is, sok esetben az alja nép tör-zúz, több százezres kárt csinál a járműben, annál meg jóval kevesebb a mtv alapján lefogható összeg.

<tRucKdriFteR>

(#2238) Earl_Muttley


Earl_Muttley
aktív tag

Üdv!
Nem tudom jó helyre írok-e, csak egy kérdésem lenne.
Végül érvénybe lépett a korhatár módosítás? Ha igen, akkor az csak a C-re vagy a C+E-re is vonatkozik?

Köszönöm :R

Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete

(#2239) Lauda válasza Earl_Muttley (#2238) üzenetére


Lauda
félisten

E kategoria maradt a regiben.

(#2240) Earl_Muttley válasza Lauda (#2239) üzenetére


Earl_Muttley
aktív tag

Köszönöm :R

Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete

(#2241) Lauda válasza Earl_Muttley (#2240) üzenetére


Lauda
félisten

Nincs mit! Egyebkent eletbe lepett a szabalyozas, viszont csak belfoldre ervenyes az a jogsi.

[ Szerkesztve ]

(#2242) zsid válasza Lauda (#2241) üzenetére


zsid
senior tag

Én még nem láttam változást a 326/2011-es kormány rendeletben.

<tRucKdriFteR>

(#2243) MaciG


MaciG
addikt

Azt jól tudom hogy akkor is kell használni a tachográf-ot ha a teherkocsit (üresen) elviszem a szervizbe és onnan vissza? (összesen kb 15 km)

BANZAII

(#2244) Lauda válasza MaciG (#2243) üzenetére


Lauda
félisten

Amennyiben 7.5t feletti a tgk, igen.

(#2245) zsid válasza Lauda (#2244) üzenetére


zsid
senior tag

7,5 tonna alatt nem ? :D

<tRucKdriFteR>

(#2246) Lauda válasza zsid (#2245) üzenetére


Lauda
félisten

Nem ertem mire gondolsz. Ja megvan. Hibasan irtam, 3.5 tonna felett kotelezo. Csak a tagolatlatlansag miatt volt fura. Koszi a kiegeszitest! ;)

[ Szerkesztve ]

(#2247) MaciG


MaciG
addikt

Köszi!

Valaki tud ajánlani olyan videót vagy leírást ami szájbarágósan elmagyarázza hogy kell használni a digitális menetírót, Én eddig még csak anlóggal találkoztam, de nem akarok már egyből az elején balfaxnak tűnni. :) (

BANZAII

(#2248) Lauda válasza MaciG (#2247) üzenetére


Lauda
félisten

Talan igy konnyebb megerteni, mint leirva: [link]

(#2249) MaciG válasza Lauda (#2248) üzenetére


MaciG
addikt

Értem, vagyis lényegében alapjáraton ha minden frankó csak beteszed meg kiveszed (a kártyát :D ) és nem kell semmit nyomkodni.

BANZAII

(#2250) zsid válasza MaciG (#2249) üzenetére


zsid
senior tag

Tachográf válogatja. De kártyázásnál a kezdő és záró országot be kell adni, tehát kell gombozni xDD

<tRucKdriFteR>

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.