Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2151) #27070592 válasza #81556480 (#2150) üzenetére


#27070592
törölt tag

Főzni és hűteni sem kell?
Hátööö...
Csoki ropi kóla. :)

(#2152) Dexar007 válasza #81556480 (#2150) üzenetére


Dexar007
veterán

Tejbepapi. ;]

Give me your cum,bull!

(#2153) fesii válasza #81556480 (#2150) üzenetére


fesii
aktív tag

Lassan hidegebb van mint a hűtőbe...

(#2154) Intruder A 6


Intruder A 6
aktív tag

Sziasztok!

[link]

van ez a 4tapadókorongos szivargyújtós Szlovák Box , ez hogyan megy elmondaná valaki?
ezt is töltögetni kell a kúton?
Illetve a Cseh Premid-re mennyit szoktatok rátölteni hogy ha pl Magyarból felmentek Hamburg környékére?
Rákérdeztem az irányítómtól 5000koronát töltöttem rá de hazafelé már az utolsó két kapun duplán pittyegett hogy kevés a pénz rajta.

(#2155) zsid válasza Intruder A 6 (#2154) üzenetére


zsid
senior tag

Felrakod a szélvédőre, bedugod a szivargyújtóba és ennyi. Lehet rajta állítani tengelyszámot és ennyi az összes lehetőséged. :D

Itt találsz róla magyar leírást is , ha a nyelvet átváltod magyarra:
eMyto

Tölteni legegyszerűbben a határátkelőkön található Myto pontokon tudod, de lehet egy rakás benzinkúton is tölteni akár.

<tRucKdriFteR>

(#2156) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Sziasztok! Platóra Ti milyen LED-es világítást ajánlanátok(mondjuk ami eBay-en van)? :R

(#2157) MaciG


MaciG
addikt

Egy ilyen Renault premium-ban gyárilag 1 vagy 2 ágy van a fülkében?

BANZAII

(#2158) Zolás válasza MaciG (#2157) üzenetére


Zolás
addikt

Egy ágy alul, egy függőágy felül. Ha valaki felül fekszik, alul nem tudsz megfordulni, vagy az oldaladra feküdni.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2159) zsid


zsid
senior tag

Nem mindegyik prérinyúlban van felső ágy. Az a függőágy viszont baromi jó. Nekem a Magnumban az volt, irtó kényelmes :D

<tRucKdriFteR>

(#2160) #81556480


#81556480
törölt tag

Na én meg Hollandiában kecskülök egy merciben :D

(#2161) Intruder A 6


Intruder A 6
aktív tag

Nekem meg tegnap Este hazafelé kereszteződésből kifordulva leszaladt a pótom a nyeregről.
Még jó hogy épp nem jött semmi, valami széttört a nyeregben, volt útlezárás daru meg minden.

(#2162) Intruder A 6


Intruder A 6
aktív tag

Áramátalakítóból ki milyet használ?
Nekem egy 600W-os van/volt valami leégett benne a múlt hétvégén, nem tudom cserélik-e, de lehet valami másik típust néznék, bár ez sem volt olcsó 23000ft, de ha a többi is ilyen vacak.

[ Szerkesztve ]

(#2163) zsid válasza Intruder A 6 (#2162) üzenetére


zsid
senior tag

Nekem sima truck shopos 300 wattos van. Eddig még bírja, bár csak laptop meg a telefontöltők mennek róla.

<tRucKdriFteR>

(#2164) ooloo válasza Intruder A 6 (#2162) üzenetére


ooloo
őstag

Szia !

Szerintem nem kell drága áramátalakítóban gondolkodnod .... a laptophoz , vagy éppen a telefon töltéséhez maximálisan elegendő , és megfelelő az [Ócsai úti ] kamionos boltban kapható egyszerű modell is . Nekem egy 600-as modell van kb 2 éve . Ha a laptop akkumulátora feltöltött állapotban van , akkor még az átalakító ventilátora sem szólal meg . Az enyém szivargyújtóról megy , de ha közvetlenül az akkumulátorra kötöd , akkor egy 600 wattos hajszárítót is elbír , ha netán az asszony is veled tart egy fuvarra . A szivargyújtós megoldásnál figyelj oda , mert nekem az 500 wattos utazós hajszárító kivágta a 15 amperes biztit a szivargyújtóban . A direktben az akkumulátorra kötéssel jobban kihasználhatod az áramátalakítót .

Az én 600 wattos készülékem 14000 ft körül volt . Egy átlagos felhasználónak bőven jó és elegendő .

Jó gurit ! :))

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2165) toztaat


toztaat
csendes újonc

Sziasztok,

Tudjátok, van ez az állami támogatásos sofőrképzés, és most jutott el oda a program, hogy indulnak a konkrét tájékoztatók.

Az a játék lényege, hogy egy-egy tájékoztatóra már úgy kell elmenni, hogy az ember választ egy céget, ahova majd a képzés után elkötelezi magát. A tájékoztatón megjelenik ennek a cégnek a képviselője, és elmondja, hogy mi merre hány méter.

Úgy látom, hogy egy ember csak egy tájékoztatóra jelentkezhet, tehát már előre ki kellene találni, hogy melyik céghez érdemes elköteleződni - ami ugye, lehetetlen.

Na de mindegy is, abban kérném a segítségeteket, hogy felsorolom alább a választható cégeket (a budapesti régióban), és kérlek próbáljatok infót adni, hogy melyikhez érdemes elmenni, mert a céges honlapok alapján csak nagyjából tudok tájékozódni.

Ezek vannak:
Transemex
Gartner Intertrans
West-Bridge
Waberers
Ronix-Trans

(A Wabererst nem is kell túlragozni, inkább a többire lennék kíváncsi)

kösz, előre is

(#2166) #81556480


#81556480
törölt tag

150w rol megy nekem tv meg upc. Laptopot egyszerűbb közvetlenül szivargyujtos töltővel hasznalni

(#2167) ooloo válasza toztaat (#2165) üzenetére


ooloo
őstag

Ez nekem magas .... mi a fenének kell Államilag támogatni a labancot ( gartner ) ?

Más....

A nemzeti érzelmektől fűtött szotyivezér Ukrán sofőröket ültet a Magyar rendszámos szerelvényekre . Már dolgozik egynéhány , de jövőre 500 főre akarja felduzzasztani a kozák különítményt .

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2168) SzalaiG válasza toztaat (#2165) üzenetére


SzalaiG
addikt

Ezek közül egyértelműen a Wabi. Betanulni messze a legjobb. :)

Jó géppark. Egész EU munkaterület. Műszaki támogatás. Komoly anyagi háttér.

(#2169) LuckyL válasza ooloo (#2167) üzenetére


LuckyL
őstag

lehet hogy félreértek valamit, de nem a céget támogatja, hanem azt hogy legyen képzett sofőr?
ez tipikus win-win szituáció a cégnek-államnak-doglozónak
vagy nem így van?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#2170) toztaat válasza LuckyL (#2169) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Kösz a válaszokat.

Az állam (meg talán a cégek is részben) fizeti ki a képzést, a cégek csak annyit nyernek, hogy lesz új sofőr, aki aláír 1 évet, és nem mehet el addig.

szerintem egyébként nem jó a konstrukció, asszem nem is vágok bele, de a tájékoztatót még meghallgatom.

(#2171) ooloo válasza LuckyL (#2169) üzenetére


ooloo
őstag

Ha félreérted , az a Te dolgod .

Egyetértek , hogy "ingyenes" képzésben részesítenek olyan munkanélküli Magyar Állampolgárokat , akik érdeklődést mutatnak a kamionos munka irányában . Azonban.... Kíváncsi lennék , hogy a gartner mennyivel szált bele a képzésbe .... legyünk őszinték ... a labanc gartneros sofőr fizetésének a feléért - vagy egy picivel többért - dolgoztatja a magyar sofőröket . Remek ! És még a sofőr utánpótlásról is gondoskodnak a magyarok ? Fantasztikus !
Ez az üzlet kérem ...... :C

Még valami ....

A szotyolásnál egy kezdő , de mások is , bejárja egész Európát . Rutinszerzésnek messze a legjobb cég ! :K

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2172) toztaat válasza ooloo (#2171) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Feltételezem, hogy aki eleve külföldi munkavállalásban gondolkodik, az 1-2 évet lehúz itthon, és utána próbál kimenni.

Na most annyi a változás, hogy nem kell betenni a pénzt a sofőrnek a jogsiba, hanem beteszi helyette az állam. A vállalt kötelező idő leteltével meg ugyanúgy elhúzhat a sofőr külföldre.

Miért jó ez Magyarországnak? Én sem értem.

(#2173) LuckyL válasza ooloo (#2171) üzenetére


LuckyL
őstag

azt nem értem mi baj van azzal hogy az állam munkavállalókat képez
legjobb helyre megy az a pénz
de fanyalogj csak, az meg a te dolgod

cryptot minden termékemért elfogadom

(#2174) #81556480 válasza LuckyL (#2173) üzenetére


#81556480
törölt tag

Pedig igaza van. Miert szabja meg hogy melyik cégnél kell dolgozni? Miert nem csak simán jogsit ad es mondjuk röghöz kot? En sose írnék alá sehol 1 évet az tuti. Majd ha forditva is működni fog. Honnan tudod te fogod e bírni mikor a wabi 6 hétig nem hoz haza. Szegeny nyírségi kollegat ott nyugtattuk az autohofba mert mar 6 hete nem volt otthon. A 3het az mindig tobb,mondjuk 25 nap , az 1het otthon meg 4 nap. En most igen jo helyre kerültem , ugy érzem itt minden adott a megbecsült nyugodt munkához. Csak rajtam múlik mennyit akarok kintlenni a minimumon felül. Plusz a fizetés a kategóriába kiemelkedő. Jo autó, jo reláció.

(#2175) Intruder A 6


Intruder A 6
aktív tag

Sziasztok!

Szlovák Boxot a magyar oldalon feltudom valahol töltetni Eurowag kártyával?
Illetve mennyit szokás rátölteni?

(#2176) fesii válasza Intruder A 6 (#2175) üzenetére


fesii
aktív tag

Szerintem csak a határon de hol mész át?

(#2177) Intruder A 6 válasza fesii (#2176) üzenetére


Intruder A 6
aktív tag

Rajka.

(#2178) #81556480 válasza Intruder A 6 (#2175) üzenetére


#81556480
törölt tag

Arrabona pihenőben lehet goboxot tölteni . Ott kérdezz ra

(#2179) apalaci


apalaci
csendes tag

[link]

Sziasztok!
erről van valakinek infója,ez túl szép hogy igaz legyen :) :Y

Mi8 lite

(#2180) fesii válasza apalaci (#2179) üzenetére


fesii
aktív tag

Hát nem tudom nekem az érdekes, hogy nem ír egy cégnevet... Meg a nagy multik nem Zrt szokott lenni sztem... Első ránézésre kamu de ne legyen igazam.

(#2181) zsid válasza apalaci (#2179) üzenetére


zsid
senior tag

Itthoni bejelentéssel januártól napi 60 euro napidíj adható adómentesen. 70-et nem tudom hol adnak, de még szerintem Németországban sem ( igaz ott magasabb az alapbér ).

Ez picit irreális szerintem, de ne legyen igazam.

<tRucKdriFteR>

(#2182) zsid válasza zsid (#2181) üzenetére


zsid
senior tag

Kamu hirdetés. Az egyik tagunk szivatta ezzel a kamionos csoportot faceen. :D

Én is csak utólag vettem észre a 8300+szerelvényt.

<tRucKdriFteR>

(#2183) #27070592 válasza zsid (#2181) üzenetére


#27070592
törölt tag

Szerintem simán osztani kell kettővel és akkor talán lesz köze a valósághoz.
122ezer pezeta bejelentett, plusz napi 35 euro.
Ez kb megfelel az átlag Wabis franchise cégek bérezésének.
Nem csodálkoznék rajta ha a Gmail cím mögött valamelyik Wabis cég embere lenne, aki csak egy rakás emilcímet akart begyűjteni.

(#2184) #81556480


#81556480
törölt tag

Szerintetek az gyanakvásra adhat okot ha külön utalják a napidíjat meg az alapbért?

Camelfert: 122 az netto vagy bruttó. ?

[ Szerkesztve ]

(#2185) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Hali. Kerdeznek par dolgot a tachograf hasznalatarol. Ugy nez ki, megfogtam egy eleg jo munkat. Orvosi dolgokat kell szallitanom, 7.5T-s autoval, napi 5-6 kiszallas kb., meglett hozza az ADR -em is vegre. Szoval a kerdesem az, mivel meg nincs tapasztalatom... A szabalyokkal tisztaban vagyok, ami a munka/vezetesi/piheno idoket illeti. A vezetesi ido limitet valszeg soha nem fogom atlepni, csak az elso 4.5 orat, ami utan lesz 30 perc szunet. Aztan mar a muszak vegeig nyomom. A kerdesem, hogy hogy inditom a muszakot, es kozben melyik opciora rakom a tachografot, ha eppen nem fezetek, hanem a papirmunkat csinalom, meg mondjuk ki-be rakodok.
Szoval....
-Muszak elejen beszallok az autoba, es azzal kezdem, hogy bedugom a kartyat, elkezdem a munkat. Itt egyeb tevekenysegre rakom a tahot? Ugye meg kell csinalnom a Vehichle check -et is, aztan papirt kitolteni, bevinni az illetekesnek. Majd ha minden klappol akkor indulok. Ilyenkor ugye automatan atvalt a tacho vezetesre, ugye?(vagy at kell magamnak rakni? Bar ugy tanultam, hogy ha mozgasba van az auto, akkor auton valt drivingre)
-Aztan be-ki pakolasnal megint egyeb munkara teszem?
-Az idot azt mutatja, ami vezettem, ugye? Csak hogy ne kelljen kulon merni, nehogy kifussak.
-Ha varakozok akarmire, akkor csak siman atrakom a keszenleti statuszba. Az is beleszamit a munkaidobe?
-Nap vegen, mikor leteszem a muszakot, akkor mit kell csinalni a tachoval? Csak siman kiszedem kartyat?

Ugye kell papiron is vezetnem ezeket. Ott is mindent fel kell tuntetni? ertem ez alatt a munkakezdes, vezetes, a vezetesek kozotti egyeb tevekenysegek, avagy keszenleti varakozas, szunetek.

Bocs, tudom, hogy eleg hulye kerdesek, de nekem ez nagyon uj, es nem szeretnek semmit sem elrontani.

Don't Tread On Me

(#2186) #81556480 válasza MPowerPH (#2185) üzenetére


#81556480
törölt tag

Arra figyelj hogy ha lekezdesz vezetni akkor 6 órán belül pihenőt kell tartani hiaba csak mondjuk 3 órát vezettél. Én reggel indulás előtt beadom a kezdőországot, aztán 5-15 perc ( mikor mennyi időm vagy kedvem van ) kalapács, majd elindulok. Vezetés közben automatán kormányra vált. Az enyém ha vezetés utan megallok mindig kalapácsra vált. Ezt hasznalom rakodáskor, meg varakozaskor. Egyéb munkat nem hasznalom, nemtudom ez baj e. Mult héten volt full kontrollon, ( német BAG) pénteken kartya leolvasas, de senki nem szolt hogy gond lenne. Nap vegen beadom a cel orszagot es Ennyi. Ha kiveszed a kartyat estenkent akkor másnap beadást kell csinálni es visszairni a kivett időt mondjuk ágyként. Mi már nem használunk tevékenység igazoló lapot igy azzal sem kell bajlódni. Papiros kérdésre neg én is varom a választ mert nem vágom teljesen a nemzetközi menetlevelet. Reggel meg este irom oszt cső. Belföldön neked az egész más. Irad mikor hol állsz mé es indulsz majd km allasokat

[ Szerkesztve ]

(#2187) #81556480


#81556480
törölt tag

Ja a 4.5 ora utan csak akkor tarthatsz 30 perc szünetet ha elotte valamikor a vezetés megkezdése utan kivettel legalább 15ot. En a helyedbe nem vennem ki a kartyat estenkent

(#2188) MPowerPH válasza #81556480 (#2187) üzenetére


MPowerPH
félisten

En reggel a telephelyen veszem fel a furgont 6 orakor, majd min. 8 oras a munkaidom, de atlagban 10 orat siman betart majd egy nap. Majd ha befelyeztem, akkor lerakom a kocsit a telephelyen, es hazamegyek. Szoval a kartyat mindenkeppen ki kell vennem.

Nah, ezt pl. nem tudtam, hogy 6 munkaora utan pihenot kell tartanom. Akkor ki kell vennem a 45 percet, majd mehet ismet akar 6 ora? Ugye 15 ora munka a limit egy nap, akkor ez esetben hogy mukodik a szunetek elosztasa, es hogy mukodik a rendes 12 oras rendszerben?

Don't Tread On Me

(#2189) #81556480 válasza MPowerPH (#2188) üzenetére


#81556480
törölt tag

Na most nem tudom pontosan hogy alapból 12 vagy13 óra a munkaidő (13remlik) amit egy héten kétszer 15re bővíthető. Ha elindulsz vezetsz 2 órát majd 2 óra rakodás akkor 2 óra vezetésed utan kell megtartani a 45p pihit mert letelt a 6 óra, hiaba csak 4et vezettél.ezutan megint van 4.5 ora vezetésed. Amit a munkaidő végéig vagy 6 oran belul ki kell vezetni. Vagy megint pihenőt kell tartani de az mar nem osztható fel. Napi pihenőidő 11 ora egy héten 2x 9 órára csökkentheto. Itt es a munkaidő kitolasnal nincs visszaadasi kötelezettség. Amugy azt nem ertem ha minden nap te mész a kocsival akkor miert kell kivenni éjszakára a kartyat? Az kicsit fura. Meg nemrég töröltek el a teviglapot. Ha az meg lenne akkor minden nap papirozhatnal a kivett kartyat miatt.

[ Szerkesztve ]

(#2190) Zolás válasza #81556480 (#2186) üzenetére


Zolás
addikt

Ezt a hat órát hol hallottad? Nem tudok ilyenről.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2191) #81556480 válasza Zolás (#2190) üzenetére


#81556480
törölt tag

Eloszor egy youtubeos oktató videóban, aztán gki oktatáson, majd a főnökömtől aki eléggé benne va. Most a fülkében kecskülök de otthon megkeresem nektek a jogszabályt is akár. A vezetési idő oktató fickó a yt-n egy ilyen rövid promó videóban pot arról beszél hogy a terítőjratosok ott hibáznak hogy ezt tullépik pedig alig vezettek.

(#2192) Zolás válasza #81556480 (#2191) üzenetére


Zolás
addikt

Én egy km ellenőrrel beszéltem erről, oktat is, stb. Nincs ilyen megszorítás. De ha megtalálod akkor természetesen elfogadom.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2193) #81556480 válasza Zolás (#2192) üzenetére


#81556480
törölt tag

Na majd utánanézek. Mindenesetre nem árt olasgatni az aetrt néha . Abban le van biztos irva. En ugy gondolom igaz, meg logikus is. Nem lehet 4.5 ora vezetést elhúzni egesz napra. Pont a teritojaratos pelda miatt lenne olyan sofőr aki pihenő nelkul letudna a napját.

[ Szerkesztve ]

(#2194) Zolás válasza #81556480 (#2193) üzenetére


Zolás
addikt

Pont az 561oldja ezt fel, az oktató meg a főnököd nézzen utána.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2195) Zolás válasza #81556480 (#2193) üzenetére


Zolás
addikt

Igen ezt előírja az MT de a sofőrökre az 1988. évi I. tv. ide vonatkozó rendelkezése vonatkozik, ami a következőt mondja ki: "18/A. §111 (1)112 A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.) rendelkezéseit az e törvényben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni a közúti szállításban közreműködő azon személyek tekintetében, akik a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2006. március 15-i 561/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet, - a vezetési idő, a megszakítás és pihenőidő tekintetében - e törvény, továbbá a 2001. évi IX. törvénnyel kihirdetett, a nemzetközi közúti fuvarozást végző járművek személyzetének munkájáról szóló Európai Megállapodás (AETR) hatálya alá tartozó munkát végeznek.
(2) A 18/C. §-ban foglalt rendelkezéseket abban az esetben is alkalmazni kell, ha a munkavállaló munkavégzése nem esik az (1) bekezdésben meghatározott jogszabály és közösségi jogszabály hatálya alá, azonban a munkaidőkeret időtartama alatt a munkavállaló az említett jogszabály és közösségi jogszabály hatálya alá tartozó munkát is végez.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott munkavállalónak az (1) bekezdésben meghatározott jogszabály és közösségi jogszabály hatálya alá tartozó munkavégzése során e törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
18/C. §117 (1) A 18/A. §-ban említett munkavállalók esetében a munkáltatónak munkaidőkeretet kell megállapítania.
(2) A 18/A. § (1) bekezdésében említett munkavállalók esetében a munkáltató legfeljebb négy hónapos, kollektív szerződés legfeljebb hat hónapos munkaidőkeretet állapíthat meg.
(3) A 18/A. § (2) bekezdésében említett munkavállalók esetében a munkaidőkeret hosszát az Mt.-ben foglaltak szerint kell megállapítani azzal, hogy hat hónaposnál hosszabb munkaidőkeret nem állapítható meg.
(4) A munkaidőkeret átlagában a heti munkaidő a 48 órát nem haladhatja meg.
(5) A heti munkaidő - kollektív szerződés, illetve a 18/A. § (1) bekezdésében meghatározott jogszabály és közösségi jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - a 60 órát nem haladhatja meg.
(6) Amennyiben a munkavállalónak további munkaviszonya áll fenn, bármely négy - kollektív szerződés rendelkezése esetén legfeljebb hat - hónapos időszakban az egybeszámított munkaidő heti átlagban a 48 órát nem haladhatja meg, továbbá a munkaidőkeretet úgy kell megállapítani, hogy bármely naptári héten a munkavállaló valamennyi munkaviszonyában egybeszámított munkaideje - kollektív szerződés eltérő rendelkezése hiányában - a 60 órát ne haladja meg.
(7) A (6) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni abban az esetben is, ha a munkavállaló korábbi munkaviszonya megszűnt vagy megszűnik, de négy hónapnál nem régebben korábbi munkaviszonyában munkát végzett.
(8)118 A (4)-(7) bekezdések alkalmazása során az Mt. 107. § b) pontja szerinti rendkívüli munkaidőt is figyelembe kell venni.
(9) A (6) és (7) bekezdésben foglalt kötelezettségek munkáltatói teljesítése céljából a munkavállaló köteles havonta, illetve a munkáltató által előírt gyakorisággal írásban elszámolni a más munkáltatónál munkavégzéssel töltött időről.
18/F. §121 (1) Amennyiben a 18/A. §-ban megjelölt jogszabály és közösségi jogszabály eltérően nem rendelkezik, a munkaközi szünet nélkül folyamatosan végzett munka a hat órát nem haladhatja meg. Amennyiben a teljes napi munkavégzés ideje hat és kilenc óra közötti, azt legalább 30 perces, amennyiben meghaladja a kilenc órát, legalább 45 perces munkaközi szünettel kell megszakítani.
(2) A munkaközi szünetet egyenként legalább 15 perces időszakokra a munkavállaló feloszthatja.
(3) A rendelkezésre állási idő és az ezt közvetlenül követő munkaidő együttes időtartama a 24 órát nem haladhatja meg, kivéve, ha a munkavégzés határátlépéshez vagy egyéb halaszthatatlan tevékenységhez kapcsolódik. Ebben az esetben a (4) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.
(4) Ha a munkavégzési idő és az azt követő rendelkezésre állási idő együttes tartama a 24 órát meghaladja, a rendelkezésre állást követő első lehetséges időpontban a munkavállalónak legalább 11 óra pihenőidőt kell tartani." Az oktatás csapni való volt ezek szerint. Valóban ez a jogszabály is leírja azt amit te mondasz, de azzal a kikötéssel, hogy ha a közösségi jogszabály másként nem rendelkezik, csak akkor kell alkalmazni, de másképpen rendelkezik, így ez a sofőrökre (utazó munkavállaló) nem vonatkozik.

[ Szerkesztve ]

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2196) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Na akkor most hogy is van ez? :U A vezetessel tisztaban vagyok. Akar splittelhetem 3 fele is, vagy 4.5 ora utan 45 perc pihi, aztan megint 4.5 ora utan vagy 45 perc pihi, es meg mehetek 1 orat, amit egy heten belul ketszer tudok megcsinalni.
Normal esetben 13 ora lehet a maximalis munkaidom, amit 3x kitolhatok 15 orara egy heten.

Na most van egy olyan, hogy egy periodon belul(alapbol 17 het, bovitve 26 het) az atlagos munkaoranak nem szabad atlepnie a heti 48 orat? De heti maximum 60 ora a megengedett, a 48 meg csak az atlag. Hogy van ez? :F Ettol, ha en belegyezem, akkor atlephetem a 48 orat?
Ez ilyen helyi hulyeseg, lehet mashol mashogy van.

A tacho kartyat nem hagyhatom bent az autoban, magammal kell vinnem minden esetben. Tehat ez esetben hogy mukodik az egesz? Mi az amit eszkozolnom kell a nap elejen es vegen?

Don't Tread On Me

(#2197) zsid válasza MPowerPH (#2196) üzenetére


zsid
senior tag

Ez úgy van, hogy az úton legjobb tudomásom szerint senki sem foglalkozik vele. Ott csak az 561 betartását ellenőrzik. Telephely ellenőrzéskor már beleköthetnek a munkaidő keretbe is, de az már téged nem érint, meg te amúgy sem Magyarországon fogsz dolgozni, lehet ez ilyen hungarikum ( nem tudom mennyire egységes a mi MT-nk Európában) . :D

Ha be akarnánk tartani, akkor a két heti maximum vezetéshez legfeljebb 6 óra munka jutna, ami meg azért vicc.. Mondjuk én talán tudnám tartani, mert én nem nagyon dolgozok, de egy ponyvás meló állandó kötözéssel az azért más.

Ha a kártyát nem hagyhatod a kocsiban,akkor :
- berakáskor vissza kell tölteni a hiányzó idő alatti visszatölthető tevékenységet:

bedugod a kártyát és felajánl valami lehetőséget. Nekem a Stoneridge pl megkérdi, hogy eddig pihenő volt, ha igent nyomok akkor megkérdi kiegészítse ( OK ) és visszaírja a pihenőt. Ha végeztél közben más tevékenységet pl tuningoltál valamit a műhelyben, vagy rakományt kötöttél vagy akármi, akkor munkát vagy egyéb tevékenységet kellene visszaírni, de szerintem ilyet még magyar ember nem csinált :D

Visszaírni, csak munkát, egyéb tevékenységet és pihenőidőt tudsz. A szabadságról, betegszabadságról, 561 mentes autó vezetéséről külön tevékenységigazolás kell írni.

Ha végeztél kivétel óta hiányzó idő visszaírásával, akkor megadod a kezdőországot, átdobod munkára és mehet a móka. Sokan azt mondják ilyenkor kellene 5 perc munkát húzni, ami alatt körbenézed a kocsit...

A nap végén beadod a záró országot, kinyomod pihenőre és kiveszed a kártyát.

Ha kell, akkor tudok küldeni leírást Stoneridge SE5000, AFAS és sima Siemens/VDO tachográfhoz. :D

<tRucKdriFteR>

(#2198) MPowerPH válasza zsid (#2197) üzenetére


MPowerPH
félisten

Azokat megkoszonnem, mivel a trening a tachograf hasznalatara nem szolt. A melohelyen meg van ra esely, hogy megmutatjak, holnap megyek korbejarasra, akkor talan tobbet is megtudok.

Don't Tread On Me

(#2199) #27070592 válasza #81556480 (#2184) üzenetére


#27070592
törölt tag

Naná hogy bruttó.
Acicem ez a szakmunkás minimálbér.
Vajon hová jutna a magyar fuvarozó cégtulaj, ha bruttó hatszázezerrel jelentene be és abból kapnánk négy kilót...

(#2200) toztaat válasza #27070592 (#2199) üzenetére


toztaat
csendes újonc

De ugye Nickelsdorftól nyugatra el tudod képzelni ezt, mármint hogy 2 ezer euróra jelenti le és 1300 eurót megkap a sofőr (összegek csak a példa kedvéért) ?
Na de ugyanazt a fuvart viteti a sofőrrel (mondjuk Olaszországból Angliába vagy bármi más) mint a magyar. Akkor ez hogy is van?
OK. rendben, a magyarnak alá kell kínálnia árban, hogy elvigye a fuvart a nyugati elől, de akkor legyen 10 százalékos diszkont, és akkor a bérekben is lehetne csak 10 százalékos eltérés.
Nem értem én ezt az egészet.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.