Hirdetés
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Űrhajózás 2023 - Összefoglaló írás
- kilepoblog: Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Klaus Duran: Páramentesítők minősége
Új hozzászólás Aktív témák
-
marsu.
senior tag
válasz
attamero81 #2449 üzenetére
Értem! Köszönöm a felvilágosítást.
-
attamero81
senior tag
A páv1 kivètelevel a többi addig èrvènyes ameddig az orvos azt nem mondja,hogy nem.Nekem a Páv2 2002 óta van meg.Ennèl az egynèl a nemzetközi D kategóriát szokták általában öt èvre mèrsèkelni,de ez ritka.Nekem határozatlan idejű minden kategóriára.
Illetve még annyi,hogy az 1-est 60 èv felett csak èvente adják még. -
marsu.
senior tag
Csupán érdeklődés szintjén kérdezem. A PÁV II-III-at mennyi időre adják? NKH honlapján nem találtam rá konkrétan, hogy is van. Lehet én voltam a figyelmetlen. Egy blogon ezt írják: A PÁV II-IV. kategóriái visszavonásig, pontosabban az alkalmatlanság jogerős megállapításáig érvényesek. Az I. kategória öt évig érvényes, lejárat előtt megújítandó. Speciális esetekben az első csoportra is megállapítható korlátozott érvényességi idő.
-
F_Gergely
őstag
Egyik ceg ahol voltam detto ez.... szippantossal kezdte a pali aztan volt kapcsolat, es a ceg ahova jart kiszervezte a szallitast, es a cegnel az egyik fejessel csinaltak egy szallitmanyozo ceget, es atvettek a ceg osszes kamionjat es soforjet. Amikor odakerultem kerdeztem a nemzetkozi fuvarok csak egy par szazalekat vallaljak el. Azt kiderult azert mert a fonok nem tud csak magyarul a fuvarszervezo srac meg csak nemetul, igy csak azt a fuvart vallaljak el ami vagy magyar vagy tud nemetul a masik speditor... kamionok lepukkanva, de ML merci az kell, meg a fonok fia meseli a muhelyben hogy hetvegente 100at bulizik el a haverjaival, a muhelyben meg kb ennyit kerestek a dolgozok...
Nevetseges...
A masik fele akik meg a tefuvolanbol meg hungarokamionbol maradtak "logisztikusok" papirjuk nincs, jo ha erettsegijuk van, naluk meg a regi rendszer nyomai vannak berogzulve, na veluk se egyszeru. Normalis munkahelyet se talalni, mindenhol dilettansok vannak, volt olyan hely ahol "betanitottak" azt tolem kerdezte a CMR-nel hogy kell kitolteni mert nem tudja, inkabb uresen oda szoktak adni a sofornek. Vicc! -
attamero81
senior tag
Reggel óta egy 16-os Transitot hajtok.Vègre nem kell korongozni.
Jöttem befele Kecskemètre ès a 44-esen a 22-es km-nèl 115-120 közt kellett lenyomnom a RO jelzèsű kamiont.Hát most mond meg.Itt jegyzem meg.Ha MO-ba bevezetnèk kötelezően a 3,5t-nál nem nagyobb Szemèly ès teherszállìtásba a tachot,akkor sok maszek zárna be,mert az azonnali gazdagodás minden remènye elszállna.Nem sok lenne aki áldozna a megfelelő kütyük,papìrokat ès járművek beszerzèsèbe.
MaciG: A traffihunter az egyik legjobb.De beìrod a Play áruházba,hogy traffi ès automatán dobja ki a progikat.
-
MaciG
addikt
Ti ismertek olyan alkalmazást androidra ami Magyarországon jelzi a trafikat és a kpn ellenőrzéseket? Egyik kollégám (azóta se tudom ki) mutogatta hogy gps alapján tudja merre vagy a többit meg belső adatbázisból szedi.
-
zsid
senior tag
válasz
F_Gergely #2443 üzenetére
Én ismerek pár vállalkozót, akik sofőrből lettek vállalkozóvá, volt kapcsolat, némi tőke belefogott anno viszont akármennyire is gyakorolta a szakmát , a szakmai tudása közel nulla és csodálkozik hogy 5-10-15 év után is csak vergődik, mert egyszerűen nincsenek meg az ismeretei ahhoz, hogy racionális szakmai és pénzügyi döntéseket hozzon.
Ismerek olyan fuvarozó vállalkozót, ahol pénz volt, kapcsolat volt és üzleti alapon belevágott, ott meg a szakmai résszel vannak súlyos gondok. Fuvarszervezés, engedélyek, túlsúly, túlméret..Meg ugye van az a réteg, aki 5 év alatt akar meggazdagodni, aztán dolgozz neki heti 220 órát, a gumik már dróton vannak, fék nincs két éve a pótkocsin... de otthon meg új X5 és habzsidőzsi..
-
F_Gergely
őstag
Mashol csinaljak szarul...
Vagy a vezetoseg akar minel tobb penzt a leheto legrovidebb ido alatt kosajtolni, vagy idiotak az iranyitok... nem egy ceget tudok ahol alkalmatlan gyokerek csinaljak a fuvarokat pl nalunk is volt olyan aki valakinek a valakije es betoltak fuvarszervezonek azt volt egy friss diplomaja mint testnevelo tanar. Fogalma nem volt semmirol volt hogy odakuldte a 7,5 tonnast 20 raklap aruert, es hiaba fert bele a sulyba ha kobmeterbe meg sok volt. Azt se tudta mi az a vamzar, behajtasi engedelyek... siman bekuldte volna a nyergest a belvarosba. Sofor mikor szolt nem mehet be mert kint a tabla mondta menj be ugy hogy ne vegyenek eszre... es rengeteg ilyen van. Ezert hanyok mar ettol a szakmatol. Nagyon elfergesedett... -
zsid
senior tag
válasz
attamero81 #2441 üzenetére
"A csalás ma magyarba elfogadott,mert az adott gazdaság sajnos ìgy megy."
Ez nem igaz. Csalás nélkül is megy/menne a gazdaság , csak akkor a vállalkozók nem 3 évente vennének új autót hanem 6 évente és az már nem fér bele..
Én olyan helyen dolgozom, ahol nem csalunk, tilos csalni ( az ilyen pár perc túlvezetés és hasonló apróságoktól eltekintve) , nincs két kártya, nincs kártya nélkül... Csak Euro6-os autóin k vannak,normálisan keresünk, a fizetés mindig pontos, a főnököm sem panaszkodik. Vagy nálunk csinálnak valamit jól, vagy a többieknél csinálnak valamit rosszul. -
attamero81
senior tag
válasz
F_Gergely #2439 üzenetére
Sajnos a tirpák volt az èn irányìtóm is ezèrt hagytam abba a non-stop buszt.Sajnos a kamionosok kihaló fèlbe vannak,de a buszosok már kihaltak.Nem nagyon van ma magyarba aki tartósan egy helyen buszt vezetne.Valami gebasz mindig van ami miatt ott hagyják az adott helyett.A csalás ma magyarba elfogadott,mert az adott gazdaság sajnos ìgy megy.A meglèvő soförök sajnos igen nagy ℅-ban csal valamilyen formában.Ez tőbb emberen múlik,hogy a csalás hogy jön lètre.Raktam már le èn is nyergest iroda előtt ès mondtam,hogy lehet menni vele ahova akartok.Persze előtte a felrakot megjártam.Itt a sofőr ès az irányìtó a kèt pont amin áll vagy bukik a dolog.
-
MaciG
addikt
-
F_Gergely
őstag
Egy kicsit én is beszállok ebbe a témába:
Én úgy gondolom, hogy a vezetési idő fix. Jogszabályba van foglalva, pont. Az hogy "siess" meg satöbbi, ez mind a fuvarszervező hibája, mert egyszerűen vagy hülye, vagy leszarja a sofőrt. Lehet úgy is fuvart szervezni hogy rendben van a vezetési idő, minden csak tudás és hozzá állás kérdése.
Nagyon keményen büntetném ha valaki csal, mint ahogy eleve a kamionosok szabályszegését jóval súlyosabban büntetném. Nem csak pontok levonásával hanem pénzel. Rengeteg pénzel, induló bírság 500 ezer teljesen mindegy mit vétett.
Nálunk is volt olyan sofőr, szólt vasárnap a főnököm vigye ki a megrakott nyergest mert ne legyen cégen belül. Vasárnap kamionstopp idején. És kivitte a barom, holott neki nem főnöke. Amíg ilyen puding, és gyökér sofőrök vannak, mindig lesznek csalások. Mert megtehetik!
De ha lenne egy piros lámpás áthajtás is 800 ezer forintos bírság, nem reszkírozná egyik sem hogy belebukik.
Azért senki nem lehet megróni, kirúgni,büntetni mert betartja a szabályokat. -
#79335424
törölt tag
válasz
attamero81 #2434 üzenetére
Erre való a szakszervezet, csak a magyarok ehhez buták. Ha egyszerre leállnának a kamionok, abból hamar ügy lenne, amire mindenki felfigyelne. Egy papírt igénylő, eleve hiányszakmában honnan szereznének sztrájktörőket? Pár nap alatt rendbe lehetne rakni ezt a helyzetet.
-
zsid
senior tag
válasz
KAMELOT #2410 üzenetére
Tudod az a szomorú, ha MO-n elkapnak, hogy bent a kabinban van mágnes
Szerintem meg az a szomorú, hogy ez szerinted szomorú.
Kilométerre nálatok mennyi Ft-ot adnak, tehát ha rendes ponyvással mész? Átlagban mennyi Ft / km?
Nálunk nincs km alapú bérezés, ponyvás autó sincs. Ha átszámolom Ft/km-be, a 36 forint bőven megvan és nem uniózok.Másik különbség. Itt nálunk 1-1,10eu/liter a nafta, törökben meg 0,50/liter.
Csak a török határon átvihető mennyiség egy ideje már korlátozott, vagy tévedek? Ha emlékezetem nem csal azért korlátozták az átvihető mennyiséget, mert Bulgáriában olcsóbb volt és mindenki azzal seftelt. Rákerestem, Törökországban, most is drágább az üzemanyag, mint Bulgáriában - és mint nálunk. Nem tudom te mit tankolsz 50 centért odakintÉn csak a jogist venném el majd visszaadnám neki 1-2 hónap múlva az lenne a figyelmeztetés. Ha még egyszer elkapnák akkor már újból kéne vizsgáznia!
Én csak a jogsit venném el és örökre eltiltanám a C/D/E kategóriától.Én vezetni járok nem pihenni meg wellnessezni.
Remélem azzal tisztában vagy, hogy amiről most írsz az már nem sima szabálysértés, hanem a BTK hatálya alá eső dolog. Azért fél éves jogsival ez szerintem ciki. Itt a prohardveren PH! nagyúr ranggal meg kicsit etikátlan, nem ?( de minimum a fórum alapszabályaiba ütköző )
attamero81:
Volt olyan,hogy a buszba napokon keresztül csak forgót a korong ès olykor 110-be is belekarcolt
Ha valaki bebukik az árokba hajnal 3kor a billenccsel az M7-esen, az megszívta. Ha valaki berak az árokba egy 54 személyes buszt...Én a helyetekben ezekről a dolgokról óvatosabban beszélnék, főleg fórumokon. A nagy testvér mindent lát.
-
ooloo
őstag
válasz
#79335424 #2429 üzenetére
Arról már hallottam , sőt a saját szememmel láttam , hogy ukrán sofőr ült a waberer's - es szerelvényen ... sőt egy ideig még afrikai ( néger ) sofőrrel is nyomult a waberer's . Persze a néger kilépett azzal az indokkal , hogy Ő nem hajlandó ezt a munkát ilyen feltételek és fizetés mellett végezni , mert Őt felszabadították és már nem rabszolga .
-
ooloo
őstag
Péntek este , a parkolóba bekanyarodva látom , hogy két magyar rendszámos gartneres kolléga már elkezdte a hétvégi pihenőt . Gondoltam melléjük állok . Aztán jött a megdöbbenés ..... az osztrák cég magyar rendszámos vontatóját ukrán sofőrök lakták .
Lehet ezt még tovább cifrázni ?
-
#81556480
törölt tag
En ugy voltam vele hogy annyi sofőr állás van, hogy addig mentem mig egy trukkozes nélküli céget nem találtam. Es milyen meglepő, de sokkal jobban is fizet ez a hely ahol nincs sumakolas. A vez idő szerint kell megszervezni a fuvart. Nem emberi szerveket szállítunk hogy percre pontosan keljen érkezni. stau vagy akármi miatt kések nem is erdekel ( persze nem is lazulok ha lehet menni ) a főnök lejelenti a megbizonak a késést oszt viszlat nalunk ez igy mukodik. Havonta max 1x ha becsúszik ilyen.
-
ooloo
őstag
Jogos ....
Végérvényesen bevonásra kellene kerülnie annak a sofőrnek a jogosítványa , aki mágnest használ . Ezek után még talicska vezetését sem szabadna rábízni . Nem indok a mágnes használatára az , hogy kirúgnak ha nem használom , vagy mert kell a pénz . Nem egy vagy két halálos kimenetelű baleset történt ami a mágnes használata miatt következett be . Mások testi épségének vagy életének veszélyeztetése BŰN !! Aki a mágnes használatával henceg az nem közénk való ... hanem a hárshegyi szanatóriumba , mert önmagára és környezetére is halálos veszélyt jelent .
-
fesii
aktív tag
válasz
KAMELOT #2420 üzenetére
És arra még nem gondoltal hogy odébb állok 100metert vagy amennyit kell majd nyomtatok? Ha egy videót csinálsz róla az meg maga a top.. Nekem a 21oras munkaidom után ne mondja senki hogy 4ora után bekene menni csak megrakodni. Ha 21ora nem volt elég akkor pekh. Benéz ide egy kezdő aki esetleg elsőnek rossz céget is valaszt és azthiszi hogy elfogadott dolog a mágnes meg egyéb baromság. Márpedig nem ha ilyen helyen találja magát az ember onnan egyből lépni kell akármit ígérnek. Aztán nemkell agodni a milliós bírság miatt meg ne adj isten kitiltanak Németországból amivel kb dobhatod a kukába a jogsidat.
Te életed illetve döntésed amit csinálsz de jó lenne ha mást nem csabitanal bele ebbe a nagy buktába, mert egyáltalán nem éri meg. -
KAMELOT
titán
válasz
attamero81 #2421 üzenetére
Hát erre akartam kitérni. Csak a kártyásnál ezt nem tudod megcsinálni. Ez a gond mindent beír neked!
Ha időre mész akkor sajnos csalni kell és ha lehet akkor miért ne! -
attamero81
senior tag
válasz
#79335424 #2419 üzenetére
Sajnos hiába macho,sokszor èn is csalók.Volt olyan,hogy a buszba napokon keresztül csak forgót a korong ès olykor 110-be is belekarcolt,mert a Törökszentmiklós-Mátèszalka-Sopronkövesd-Nyìregyháza-Törökszentmiklós kört nem lehet megcsinálni.Viszont 3-4 óránkènt új korong ès semmi gáz.Èn se szìvesen csalók,de nèha kell,mert a busznál azèrt nem mondhatom a 30-40 embernek,hogy most 11 órás pihi jön.Ezèrt is lèptem ki,mert már nem volt gusztusos csinálni annak ellenère,hogy napi 15-18000 volt a fizu.Ja ès volt szombat vasárnap is.Ennyit a heti 45 vagy 24-ről.
-
KAMELOT
titán
válasz
#79335424 #2419 üzenetére
Én figyelembe veszem! Megint nem értik sokan mit írok. Azt írtam, hogy ha másikkal megyek akkor ott lehet csalni. Most minek elcseszni a vezetési időt mikor huzogatod a kamiont? ha kártyával megyek akkor természetesen betartok mindent ahogy kell mert 28 napra visszamenőleg megnézik. Ott ninsc mágnesezés mert mint írtam nem fogja a mágnes a kamiont.
Éjjel amerre mi járunk a kutya sem megy! Csak tudod hülyén van megcsinálva az egész. Lényeg az lenne, hogy naponta pihenj 9 órát. Nem itt folyamatos 9 óra meg munkaidő meg stb. Meg ha te megmozdulsz csak egy picit akkor veszett a pl. 4 órád, így kezdheted megint a pihenőt előről. Áttállásról beszélek vagy csak arébb kéne menni! Tenni nem tudok ellene, úgyhogy így kell csinálni, ahogy a szabályban van. -
-
#79335424
törölt tag
válasz
KAMELOT #2414 üzenetére
Svájcban ezt egyszerűen megoldották. 22-07 között nincs mozgás 3,5t fölött (06 -tól üresen mehetsz). Ennyi. Aludj! 17h -kor bezárnak a spedíciós irodák és onnantól a fű sem nő. Délután rakok svájci fuvart. Legurulok a határig és hétfőig annyi. Hétfő 06 -kor beadom a papírjaimat, 06:40 -kor vámolok, 07:00 -kor átmegyek. Ezt most, pénteken, onnan 400km -ről tudom, hogy így lesz. Na, ez román fele még sohasem sikerült. Aztán jött az aradi "körgyűrű".
-
KAMELOT
titán
-
KAMELOT
titán
válasz
F_Gergely #2411 üzenetére
Én is ezt csinálnám. Én csak a jogist venném el majd visszaadnám neki 1-2 hónap múlva az lenne a figyelmeztetés. Ha még egyszer elkapnák akkor már újból kéne vizsgáznia!
Mert tutod, így aszondja, hogy kifizetem szevasz! De úgy meg elgondolkodik rajta, hogy meg e csinálja mégegszer ezt a húzást!
-
KAMELOT
titán
Azért annyi a fizetése mert veszélyes anyagot visz.
Tudod az a szomorú, ha MO-n elkapnak, hogy bent a kabinban van mágnes akkor 1000euro a büntetés vagy több. Ha meg románban elkapnak, hogy mágnessel mész akkor 50 euro és csak elveszi a mágnesedet!
Sajnos mágnessel nemtudok menni sőt az újakkal már tuti nem mert mind kerámiás, így nem fogja meg a mágnes!Kilométerre nálatok mennyi Ft-ot adnak, tehát ha rendes ponyvással mész? Átlagban mennyi Ft / km?
Másik különbség. Itt nálunk 1-1,10eu/liter a nafta, törökben meg 0,50/liter.
-
zsid
senior tag
Háát a 36Ft/km az karcsú - szerintem. Meg a km díjazás is khm..
Engem sehol nem szekálnak a rendőrök, az elmúlt ~10 évben nem volt még csak trafis és tilosban előzéses büntim, de lehet én csinálom rosszul.Viszont van pár ismerősöm, akik állandóan Görögországba, Törökországba járnak, majdnem mindegyik két kártyával, mágnessel, kártya nélkül.. ezek úgy általában tartozékai a keleti utaknak. Szóval ha nem csak TVt nézni, bámészkodni jársz oda, hanem a Romániát és Bulgáriát végigvered mágnessel, akkor még haladsz is
Engem is csábítottak a török pályára, Manissaba kellett volna tartályos ADR-rel járni én kihagytam
attamero81:
Ha ADR vizsgázni akarsz akkor vegyél egy ADR kézikönyvet, olvasgasd át párszor, ha úgy érzed megértetted akkor jöhetnek a tartányos könyvek, csak ezek után menj el tanfolyamra. A küldeménydarabos és a tartányos tanfolyamot lezavarják egy hét alatt és elsőre annyira tömény, hogy nem bírod megtanulni ennyi idő alatt.
Amúgy nem olyan vészes.Nemrég beszélgettem egy moltrans-ossal, azt mondta a tavalyi átlag fizetése az 285 000/hó volt és minden nap otthon...
-
KAMELOT
titán
válasz
#79335424 #2404 üzenetére
Persze hát ezen csodálkozok én is, hgoy sok söfőr kint van évekig és alig tud valami nyelvet. Én már 8 nap után törökül kezdtem el gondolkozni. Nálam van kis kéziszótár. Bulgár román ott elég az orosz. Törökben meg törökül. nyugaton meg elég az angol ha csak áthaladsz rajta, de franciában illendő megszólalni franciául legalább azt a pár szót!
Én csak nyáron csináltam meg a jogsit. betanulóutam a román hegyek voltak, ahol kanyarban leolvasod a pótkocsid rendszámtábláját!Végezetül, aki akar az megtanul németül és mindjárt több fizut kap!
-
attamero81
senior tag
-
#79335424
törölt tag
válasz
KAMELOT #2403 üzenetére
Pont ezért nem értem egyes cégek és sofőrök hozzáállását. A cégek miért akarják gombokkal kiszúrni a sofőrök szemét? Annyival nem mennek alá az áraknak, hogy ne lehessen normális fizetést adni. A sofőrök meg miért mennek bele ilyenbe? Az út ugyanaz, a kormány többnyire ugyanott van, a kék kártya pedig nemzetközi munkavállalásra jogosít. Mi a különbség? A nyelv. De, hogy lehet az, hogy 10-20 év nemzetközis gyakorlattal ne tanuljon meg valaki egyetlen idegen nyelvet se? Ott van kint, hogy gyakorolja és vezetés közben orrvérzésig hallgathat nyelvleckéket.
-
-
attamero81
senior tag
válasz
KAMELOT #2400 üzenetére
Ez a Transemex ahol vág,?Ott vannak a török kanyarok ADR-el.Mondjuk a Balkán szerintem szebb vidèk,mint Eu,de a nèpek is barbárabbak.Vagy hogy látod ezt?
Az útóbbi időben felcsigázott az ADR-es vizsga.A tartály,plusz a 2-3as csoport ès akkor a Szajoli Mol bázison már aktuális is lenne a Tanker sofőri állás. -
#79335424
törölt tag
válasz
KAMELOT #2394 üzenetére
Miért, az olyan nagy kunszt? Mindenhol keresnek sofőrt. A német cégeknél is.
Önrakodós (Schubboden) pótokkal többnyire papírt szállítunk mindenféle formájában. De, néha akad más is. 80% -ban német címeink vannak, 15% Svájc és néha egy-egy francia, vagy belga. De, szerintem ez lényegtelen. Csak az számít, hogy az ember elégedett legyen és én az vagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xbox Series X|S
- Nintendo Switch 2
- Horgász topik
- További aktív témák...
- ÚJ !! MacBook Pro 14.2" INCH (M4 PRO - 2024) 14C / 20C / 24 GB / 1 TB / 100% AKKU - Magyar
- Crucial Ballistix Sport LT 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz
- Kingston NV3 1TB (SNV3S/1000G)
- Lenovo Thinkpad P15v Workstation Laptop -50% i7-10750H 6Magos 16/512 Intel UHD Graphics FHD IPS
- PS5 Slim Digital Edition 17hó Garancia
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest