Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#20001) kesenyi válasza Avicularia (#20000) üzenetére


kesenyi
tag

Perelni kéne csalásért.

(#20002) Ablakos válasza HoTaZo (#19999) üzenetére


Ablakos
őstag

Értem, köszönöm.

(#20003) KAMELOT válasza Ablakos (#19998) üzenetére


KAMELOT
titán

Igen úgy van!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20004) Di Natale válasza Tüzi (#19975) üzenetére


Di Natale
aktív tag

Gratulálok! :C

Én ma tettem le a CE vizsgát. :) GKI-t nem tudom hol csináljam. Gyöngyös környékén keresek.

(#20005) KAMELOT válasza Di Natale (#20004) üzenetére


KAMELOT
titán

Gratulálok! Akkor irány a kabin :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20006) Tüzi válasza KAMELOT (#20005) üzenetére

Majd gki utan :DDD
Nem olyan rossz melo ez, csak normalis ceget talalni qrva nehez mar...

Di Natale:
Barmelyik autosiskolanal tudsz jelentkezni, ahol van C-s oktatas.
2 honapot szamolj ra.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20007) KAMELOT válasza Tüzi (#20006) üzenetére


KAMELOT
titán

Én normális cégnél dolgozok :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20008) otto14 válasza Di Natale (#20004) üzenetére


otto14
senior tag

Gratula és könnyű munkahelyet kívánok!

asd

(#20009) KAMELOT válasza otto14 (#20008) üzenetére


KAMELOT
titán

Inkább minden passzoljon ott az a lényeg. Kocsi, munka, Főnök, kolekák. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20010) Freiherr válasza KAMELOT (#20009) üzenetére


Freiherr
őstag

Egyébként jól megragadtad a lényeget, több tényező kényes egyensúlya jelenti a jó munkahelyet.

XXX

(#20011) HoTaZo válasza Freiherr (#20010) üzenetére


HoTaZo
őstag

De látod, az én esetem jó példa rá.
Megvan a munkahelyi egyensúly, de a család, a pár hiánya felülírja mindezt.
Ha ez az egyensúly feláll az új helyen is, akkor megérte váltani, ha nem, akkor valamit megint be kell áldozni.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#20012) Freiherr válasza HoTaZo (#20011) üzenetére


Freiherr
őstag

Ezt most nem értem. A családi tényező egy állandó, azt nem tudod variálni.
Max. ha 2/2- re váltasz, amit én meg tudok érteni, mert egy szint fölött már többet számít az idő , mint a pénz.

XXX

(#20013) HoTaZo válasza Freiherr (#20012) üzenetére


HoTaZo
őstag

A család is a képlet része. Sajnos a munkánk tényezője, hogy őket hagyjuk magukra, hogy egy jól fizető munkánk legyen, a jó autó, a jó főnök, a jó kollégák, szerencsés esetben képezik a jó munka fogalmát.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#20014) Tüzi

Azon kezdtem el filozni, hogy nem nagyon van letjogosultsaga a magyar nemzetkozizesnek.
Miert?
Szogezzuk le, hogy en szeretem csinalni, ha hagyjak, hogy ugy csinaljam, ahogy nekem szimpatikus.
Mesz 28 napot, mondjuk 850-900ert, 2 nap otthon *kohhom
Ez nem hangzik rosszul, ugye?
Nem reszletezem, tudjatok mirol van szo munka oldalrol nezve, "biztonsag"ra is gondolva...
Ber oldalon pedig be vagy jelentve mondjuk jo esetben 300-350 kozott, es ezt is csak kvazi koltsegvetesi csalassal sikerul abszolvalniuk a cegeknek.

Namost...
Azon merengtem el, hogy mennyire nem eri ez meg...
Tetelezzuk fel, hogy elmesz tuzoltosagra, vagy mentokhoz, stb C-vel. Mocsok soforhiany van ott _is_
Pirosaknal dolgozol egy honapban 7, azaz het napot, kapsz 320-350et kb soforpotlekkal, plusz cafeteria, fegyverpenz, etc.
Fullon bejelentve nyilvan.
Majd azt mondod, hogy mivel maradt 23 ures napod a honapban, mondjuk 13ban elmesz peldaul helyijaratozni. Buszra. Veszpremben ezert most a Vbusz ha jol remlik 400at ad, plusz cafeteria, de januartol emelik 30-50 ezerrel a lovet.
15 nappal most 450 a netto.
Ez is termeszetesen teljesben bejelentett, plusz meg valami ev vegi kis figyelmesseg is van, es ceges kedvezmenyek.
Es marad 8-10 napod szabad.
Magyaran ezzel mar ott is vagy a nemzetkozis lovenal.

Szamolgattam, es arra jutottam, hogy igazabol 1.2/1.3 alatt egyszeruen nem eri meg. De ha elmebeteg ceg, es ejjel-nappal, nappal-ejjel menni kell, akkor 1.5m alatt nincs letjogosultsaga a nemzetkozi kamionozasnak.
Sok?
Szerintem nem.
Ja kerem, nem 10 kezen kellene atmennie a fuvaroknak, hanem mondjuk max harmon. Ezzel megszunne a "fogalmam nincs ki-mi-hol van" es a tobb oras referencia-szam keresesek korszaka, mert senki nem tudja az irodan, hogy mi a fasz zajlik eppen. Valamint lenne penz a vegeken is, ott, ahol a valojaban zajlik a munka, es lehetne bert fejleszteni.

Szoval ha valamiert megsem mennek ki, akkor ez a verzio lesz megvalositva.
Fel eve szivok a gerincemmel, mert szetrazta a qrva kiskerekes fos mega, es most a gki, es az unnepek alatt itthon ropogtatom helyere a porckorongjaimat.
Soha nem fajt semmim.
Egeszseg meg csak egy van.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20015) kesenyi válasza Tüzi (#20014) üzenetére


kesenyi
tag

"Mesz 28 napot, mondjuk 850-900ert" közepes-nagy cégeknél 21nap alatt megkapod ezt kocsigazdaként és otthon vagy 4-5napot utána. Ha telibe dolgozol egy hónapot 1kiló felett vagy bőven, az más kérdés, hogy 2napra otthonra totál felesleges menni és kiégsz idő előtt, és ha igy sem tudsz gyűjteni lóvét akkor ott nagy baj van.

Katasztrófavédelemnél aka tűzoltóságnál 24/48as műszakok vannak, normális ember nem vágyik oda vonulósnak. Alul vagy fizetve, háromszoros stressz, és szét lett bszva az is ami működött jól régen. Nem hiába van súlyos létszámhiány.

Buszban lehet fantázia, de a sok ökröt felügyelni, fegyelmezni nem egyszerű.

(#20016) KAMELOT válasza Tüzi (#20014) üzenetére


KAMELOT
titán

Amúgy jól látod és ismerek pár embert akik így dolgoznak.
Tehát piros + szabadnapokon meg elmegy itt a környéken dolgozni bármit.

1. nem mindenkinek megfelelő ez vagy már megszokták a munkát.
2. 28 napra 900k nagyon kevés. 25 napra 1M a jó. Napi 100€ alap kéne lenni.
3. SK-ban lehet LIDL teríteni. 5 nappal + 5 otthon + 5 éjjel rezsimben kell dolgozni. 110-120€ / nap. Nem kell nemzetközizni. Pénz meg ugyan annyi és többet vagy otthon.

Egészség az első, úgyhogy ez szerint járj el. Azért szoktam minden egyes vezetés után lenyújtani magamat. Naponta 5-6x is megcsinálom.

kesenyi: Én sem vállalnám egyiket sem. Nagyon sok stressz van ott.
piros ---nagyon nagy stressz + azért balesethez is elsőnek hívnak. Azért fel kell dolgozni amit ott látsz. Itt a fizetésnek 2000-2500€
busz ---pzsichopata retardáltakkal nincs kedvem beszélgetni! :) Szintén 2000-2500€

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20017) HoTaZo válasza Tüzi (#20014) üzenetére


HoTaZo
őstag

He, beütött a pihenő szindróma? ;]

Szerintem, ezt is az anyagi oldaláról közelíted meg - mi éri meg?
Amíg nincs elkötelezettség, vagy a korral járó nehézségek, addig érdemes, talán kell is, belevágni, kipróbálni dolgokat. Aztán jön más prioritás, főleg, ha az anyagi nehézségeken túl van az ember.
Az általad említett két vonal, ami nálam teljesen kizárt. Nem mintha nem bírnám, de nem akarok olyan helyzetet, ahol bármelyiket el kelljen viselnem. S, ez nem anyagi kérdés.

A fuvarszervezéses részhez annyit, hogy M.o. elcseszte. Nyugaton erre, a 0-ás mentén akarták megvalósítani, azt ami most kezd kialakulni. Logisztikai parkok, bázisok, raktárak tömkelegét. Csak hát, kapzsiság, kivagyiság, korrupció közbeszólt. A lengyelek meg jól helyezkedtek. Mi meg kapjuk, ami jut.

S végül, igen, az egészség amire oda kell figyelnünk nagyon!

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#20018) KAMELOT válasza HoTaZo (#20017) üzenetére


KAMELOT
titán

Ha mindent egybeveszünk a kamionozás egy nyugodt munka.
Nincs kollgéga, úgy mész ahogy akarsz és a lóvé is jó.
Ellenben a többi munkánál, már ott van hogy van kolléga, belépofáznak mindenbe. Vitatkozni meg kinek van kedve?!
Lehet belföldezni is csak ott meg a parkolásokkal van a gond. Hol állsz meg?
Hiába adnak ugyan annyit SK-ban belföldre mint külföldre, de sehol nem lehet parkolni, meg menni a tankodrome utakon. Kihagyom ezeket!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20019) Qtya123 válasza Tüzi (#20014) üzenetére


Qtya123
őstag

Én csináltam így két évig. Most is így csinálnám, ha nem cseszték volna szét a munkahelyen a munkarendet.

Úgy dolgoztam, mint a tűzoltók. 24 órás beosztás, havi 6-7 nap. Ezen felül 4-5 napot vállaltam kamionon. A 24es munka (reptérrel kapcsolatos) nyugodtabb volt, mint egy tűzoltó munkája, nem csak azért mert nem kellett a darált húst kivágni az autóból, hanem mert nem nagyon volt rohanás. Mondjuk azt nem tudom, hogy a tűzoltóknál az, aki a teherautót vezeti, az csinál e oltási és roncsokból történő kivágási munkákat.

Szóval nyugis volt a 24, általában 3-4 órákat tudtunk is aludni, de azért mégiscsak belenyúlt a bioritmusba és a kamionon is sokszor kezdtem úgy, hogy éjjel 1-2kor keltem és úgy indultam a telephelyre, majd 13-14 órás műszakok majdnem mindig befigyeltek.
Ezért is volt az, hogy csak 4-5 napot vállaltam, 8at nem akartam, mert mivel nagyrészt éjjel keltem a kamionos napokon, arra rájött még 6-7 nap 24 és így az azt jelentette volna, hogy 15 napon teljesen megborított alvással és bioritmusban vagyok, így inkább csak 4-5 napot vállaltam. Ez így tök jó volt, de minden csoda 3 napig (esetemben 2 évig tartott).

Tűzoltónak meg nem megyek, mert ott arra a 6-7 nap 24re nem kapnék annyit közel sem, mint a repteres munkára, így lényegesen több napot kellene mennem kamionra, akkor még ott vagyok, ahol a párt szakad.

Most irodai munkarendben vagyok vámügyintéző. A pénz kb annyi, mint a 24es melóm + 4 nap kamion bevétele.
Abból a személyes jó, hogy a bioritmus betonba van vésve, otthon vagyok minden nap 17 órára és 7:15-kor kelek. Edzést is be tudtam iktatni, edzés napokon 19:00ra érek haza. Nem azt mondom, hogy a szívem csücske, hogy havi 22 napot kell mennem a korábbi 10-11 helyett, de ez van.
Még adok időt magamnak, kicsit olyan szeretem is meg nem is érzésem van. Az mindenképp jó, hogy minden nap láthatom a feleségem. De azért annyira nem világom ez az irodás munkarend és munkakör. Nyomom még benne, aztán meglátom hová fut ki a jelenlegi bizonytalan érzésem, hogy mit akarok.

Kamionon viszont ez a havi pár nap otthonlét kizárt. Az nem menne. Ha esetleg arra váltok, akkor a 2/2 vagy 2/1 amit el tudok képzelni. Esetleg ha van olyan lehetőség, hogy fix olyan kanyar, ami mondjuk vasárnap este indul és szerdán, vagy csütörtök délelőttre kipörög és utána vasárnap estig ujra otthon.

[ Szerkesztve ]

(#20020) KAMELOT válasza Qtya123 (#20019) üzenetére


KAMELOT
titán

Miért ne lenne olyan?
Hétfőn indulsz és pénteken itthon vagy. Meg lehet beszélni a céggel bármit ha olyan a hozzáállása. Vannak kimondottan kanyarok. HU-FR-HU Elő is rakják neked a pótot és le is szedik. 1 héten csak 1x kell lerakni és 1x felrakni. Még éjjel sem kell menned.

Ha meg jó a lóvé és otthon vagy minden nap + edzeni is tudsz akkor meg mi a gondod a munkával? Szerintem tökéletes minden szempontból.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20021) Qtya123 válasza KAMELOT (#20020) üzenetére


Qtya123
őstag

Nézd, majdnem másfél évtizeden át váltós munkarendem volt. Eleve ilyen munkarendben kezdtem el az iskola után dolgozni. Leginkább 12 órás, a végén az utolsó két év 24es. Plusz nem is fizikai munka, de nem is irodában nyomkodjuk a gépet szép ingben típusú. Hanem kis gép nyomkodás, kis kintlét a repülők között, kis koordinálás, stb.
Nem csodálkozom, hogy még fura és ilyen szeretem is meg nem is érzésem van. Egyik pillanatról a másikra váltottam erre. Egyik nap úgy érzem, hogy rendben van ez, meg tök jó a feleséghez hazaérni továbbá ünnepnapokon vagy hétvégeken mindig vele lenni, a másik pillanatban meg a tököm ki van azzal, hogy na megint egy újabb irodai hétköznap. Még nem álltam át. Érzem az előnyeit, de mivel nem ebbe szocializálódtam, még nem érzem az enyémek. Az idő dönti majd el. 4 hónapja kezdtem, meglátjuk mit gondolok 1 év után.

[ Szerkesztve ]

(#20022) Zolás válasza Qtya123 (#20021) üzenetére


Zolás
addikt

Én szeretnék ilyen minden nap otthon munkát de! nem vagyok benne biztos hogy el tudom viselni az idiótákat körülöttem. Most a kamionba ugye egyedül vagyok, nem szól bele senki semmibe. Egy irodában azért ott vannak a többiek, főnök áll a hátad mögött, beleszól, stb. Most megtehetem, hogy ha valaki hülyeséget akar, elküldöm a francba, mert annyi cég van, szerintem még ma este is találnék új munkahelyet. Egy irodai melónál ez már nem lehetséges.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#20023) KAMELOT válasza Zolás (#20022) üzenetére


KAMELOT
titán

Pont erről írtam, hogy sokan megszokják azt, hogy nincs körülöttük a kolléga, így nem kell hallgatni a zagyvaságokat.
Mindennek van előnye és hátránya, de ami a motiváló erő az a pénz, mert abból veszünk meg mindent.

Qtya123: Igen értem mit írsz. Meglátod 1 év múlva. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20024) HoTaZo


HoTaZo
őstag

Sziasztok! BUÉK!

Mekkora kezdő hibába futottam bele!
Még karácsony előtt kérdezte a helyettes irányítóm, hogy 2-án tudok-e indulni? Bejáratott, Dél-olasz meló. Mondom, ok, nem szórakozok az utolsó hónapomon, így is 23-ától pihentem, pedig már elfogyott a szabim.
Szóval, felmentés Gyálra, megrakodtam, kényelmesen előkészültem, elindultam. Aztán itt a szlovén határ előtt kezdett furcsa lenni, hogy nem látok kollégákat...
Ha időben ránéztem volna a Bans for trucksra, akkor még egy napot pihenhettem volna a párommal. Teljes tilalom van Szlovéniában. :W
Most dekkolhatok itt a határ előtt pár száz méterre. Nem mertem elmenni a határon túli kútra... :U

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#20025) Tüzi válasza HoTaZo (#20024) üzenetére

A vonal masik vegen a srac mit csinalt?!
Nezd a jo oldalat, legalabb nem szabin vagy :))

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20026) HoTaZo válasza Tüzi (#20025) üzenetére


HoTaZo
őstag

Erre mit reagált? Semmi különöset. Kér új ablakot. Elfelejtette ő is megnézni, hogy lesz e tilalom vagy sem.
Szabik terén már így is az ez éviből fogyasztottam tavaly év végén. Nem háborgott senki.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#20027) Tüzi válasza HoTaZo (#20026) üzenetére

Jó hát, ha Téged nem hibáztatnak, akkor oké :) úgy más azért :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20028) HoTaZo válasza Tüzi (#20027) üzenetére


HoTaZo
őstag

Nem szoktak. Meg, gond nélkül kaptak másik ablakot.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#20029) Tüzi

Itt ulok Munchen utan, hazafele kanyart kaptam, erre ma ugye sogorek megint unnepelnek.
Szoval ket nap filmnezes.
Szerencsere nekiallt szakadni a ho is.
Remelem vasarnap ejjel lancolhatom a szekeret :DDD

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20030) kzolisajnos


kzolisajnos
csendes tag

Én a traktoros tüntetés miatt aggódom, hétfő délelőtt indulok Fr-ba Iffezheim felé, de akkor a hó miatt kezdhetnek aggódni :D

(#20031) HoTaZo válasza Tüzi (#20029) üzenetére


HoTaZo
őstag

Bologna alatt kicsivel csak az eső esik egész nap.
Ami meglepett viszont, az a rengeteg lakóautó, ami bejött napközben. :F

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#20032) KAMELOT válasza Tüzi (#20029) üzenetére


KAMELOT
titán

Még jó, hogy nálunk "ünnep" nincs. :)
Így szépen elindultam szombaton délben és eljöttem Bielefeld-hez.
Hol parkolsz az A8-on vagy az A94-en?

kzolisajnos: Először megemelték az útdíjat, most meg az agrár adót. Csak ez viszont mind az embereken csapódik majd le. Elég szomorú, hogy ilyet lépett a német kormány.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20033) Tüzi válasza KAMELOT (#20032) üzenetére

Furthholz, 94en, deli oldal.

A nemet eleg regota nem emelet utdijat.
Lisszabonbol "gyere nemeteknek, arra joval olcsobb" szlogen most majd atertekelodik, lehet jo lesz az olasz is, ami rovidebb is. 1 liter gazolajbol adblueval 3 kg co2 lesz, ha ketszazzal kevesebbet mesz ez miatt, az 150kg co2vel kevesebbet jelent. Egy autonal...
Azt se felejtsuk el, hogy az utdijbol fizetik az epitkezeseket, a karbantartast, kaszalast, szorast, miegymast, es biza emelkedett az emberek berigenye, az epitkezesek koltsege, a cement, meg a minden is, de, hogy egy trivialis peldat mondjak, a gumik ara is, mivel a hozza valo koksz jo reszet ukrajnabol hoztak, az avdiivka melletti kokszgyarat meg most lovik szet a ruszkik... az az mashonnan kell, a csokkent termelesre ugyan az az igeny pedig a gazdasagi torvenyek szerint aremelkedest okoz.
Gumi meg kell a kaszalos autokra, traktorokra, ahol az emberek legalabb inflaciot elero beremelest szeretnenek.
Es a nemet kispolgar meg mindig ingyen autozik a bahnon.
Szoval utdijat emeltek.
Erdekes amugy, a magyar foutra mar kozel 50 cent/km-re emeles ellen nem tiltakozott senki :D

Haverommal is dumaltam errol, hogy emelik az ilyen-olyan adot, csokkentik a tamogatast, es ezert tuntetnek a gazdak.
Hat, az EU-ban van ez a terulet alapu tamogatas, aminel nagyobb piactorzito baromsag nincs a bolygon, raadasul a legdurvabb hatasa van az europai (megmaradt) okoszisztemara.
Az uj 7 eves penzugyi ciklusban nyertek a gazdak, buktak a kornyezetvedok, mar nincs karpotlas (lol?) a kieso teruletek be NEM szantasaert. Kis mocsarak, pocsolyak, gazlok, ahol a naddal, es szik gazokkal kellene versenyeznie a kukoricanak, buzanak, szabad predak, orrba szajba lehet szantani mindent, es penzt kapnak erte. (Vajon miert megy a verekedes odahaza a termofoldekert :D 0 munkaval mar penzt kapnak az eutol)
Kozben az europai elelmiszer 40 szazaleka megy a kukaba.
Szoval ha a nem tul hatekony gazdak, sot a csak a tamogatasbol elo, magukat gazdaknak hazudo bohocok (uj "aranykalaszos" idiotak, sziasztok) kiesnek a szitan, az nem olyan nagy baj, sot. Hasznos. Kicsit dragabb lesz a kaja? Igen. Kevesebb fog kimenni a kukaba ez miatt? Igen. Ezert kevesebbet fognak vasarolni, es lemegy az ara? Igen. Kevesebb terulet lesz szetbarmolva, es jobb lesz a kornyezetnek is? Igen.
Szoval en annyira nem banom, ha nem kepesek piaci alapon megelni, mondjuk fele ennyi tamogatassal (+afa visszaterites, plusz uj eszkoz vasarlasi tamogatas, plusz kisfaszom) akkor hulljanak csak ki.
Hatekonysagot lehet novelni, a pazarlast meg csokkenteni.
Raadasul az egesz nemet gazdasagot (is) at kellett allitani orosz gazrol/olajrol masra, ennek is volt koltsege.
Most egy-ket evig kicsit rosszabb lesz mindenkinek.
Az okokat mindenki talalja ki onmaganak, de kozben erosen nezzen kelet-eszakkeleti iranyba...

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20034) KAMELOT válasza Tüzi (#20033) üzenetére


KAMELOT
titán

Én csak röviden írtam le a dolgot, de köszi, hogy részletesen leírtad és ez így is van. :R
Ahogy írod...lehet, hogy AT, FR és CH rohadt drága az útdíj, de meg is lehet nézni milyen állapotban vannak. TOP minőség még a legxarabb zergebaxó út is.
Azért németeknél az összes hidat fel kell újítani, meg pár ezer km pályát.
0,50€ magyarban az útdíj? Érdekes, hogy senki sem nyavajog.....biztos mindenki lop azért nem szól senki semmit! Még talán ukránban is jobb az út mint magyarban.
Majd Lölőke felújítja a vasutat 1 Milliárd /km :W

Arra akartam reflektálni, hogy nem is értem ezeket a gazdákat, mit nyavajognak akkor. :U
Csinálják itt a cirkuszt meg a blokádot, más meg álljon a dugóban, mert ők sírnak.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20035) kesenyi


kesenyi
tag

Feltételezem egyikőtök sem örülne ha 40%al megvágnák az eddigi fizuját, még akkor sem ha nem azonnal lépnék meg, hanem lépcsőzetesen vezetnék be.

Co2 adó meg egy új humbug, hogy ember okozza nagymértékben blabla. Ültessenek növényeket, fákat, mert azok felhasználják.

[ Szerkesztve ]

(#20036) KAMELOT válasza kesenyi (#20035) üzenetére


KAMELOT
titán

Aha, most olvastam utána jobban. Akkor elnézést rosszul értelmeztem. :R
Idáig volt kedvezmény, most meg el akarják törölni. Szerintem nem lesz ebből semmi, mert a politikusok belátják, hogy ezzel csak kárt tesznek az embereknek a gazdágon keresztül.
Maradni kellett volna az atomenergiánál, mert már a pálya mellett mindenhol csak napelemek vannak, amik jó esetben 30% érnek el. Rengeteg terület így kárbaveszik aztán 15 év múlva lehet kidobni a napelemet, újrahasznosítani meg nem tudják.
Ez is egy zsákutca, mint az elektromos autó lufi.
Ahelyett, hogy másra adnák a támogatásokat, ilyen baromságra szórják el a pénzt.
Vegyél 20M feletti kocsit és adunk 4M támogatást. :W

CO2 már az elején egy átverés volt. Majd pont EU, USA, CAN és Kína fogja megmenteni a földet, mikor a többi kontinenseken meg 30-50 évvel el vannak maradva. Saudiban meg katalizátor sincs a kocsikban akkor miről beszélnek ezek? :U
Kíváncsi leszek, hogy 15-20 év múlva azt a rengeteg aksit hova fogják tenni? Jelenleg az újrahasznosítás pénzileg nem nagyon éri meg és csak kevés helyen van ilyen üzem.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20037) Tüzi válasza KAMELOT (#20034) üzenetére

Az csak a foutas utdij, palya dragabb lett :DDD Fout kozel 200huf ha jol tudom :D

kesenyi
Eleg nehez nem eszrevenni a co2 es a klima szetbarmolasa kozotti osszefuggeseket, szerintem ez a topik keretein tulmutat.
En azt nem ertem, hogy oke, legyen ado, de akkor a miert lehet 25 centes macskafesut rendelni kinabol, fel kilo muanyagba agyazva?
De vissza is lehet mutatni a mezogazdasagra... Amugy is az emberek fele tulsulyos, 30 szazaleka meg kover, szoval nem kell annyit enni.
Meg egeszsegugyi vonzata is lenne, kevesebb kiadas, stb.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20038) KAMELOT válasza Tüzi (#20037) üzenetére


KAMELOT
titán

Inkább nem kell xar kaját enni
Enni viszont kell :)
200Ft /km a pálya? Lassan a legcsóróbb országban lesz a legdrágább a pálya. :U

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20039) kesenyi válasza Tüzi (#20037) üzenetére


kesenyi
tag

Pedig nincs, ciklikusan változik a "klìma" 20-30èvente, egy görbèn tökèletesen lerajzolható, hol növekszik hol csökken nem tegnap óta. Igaz ráèpítettek egy iparàgat vèletlenül pènzkiszivattyúzáshoz, mint zöld projekt. :) A rabszolgaság intèzmènye a mai napig fent maradt, csak tökèletesre lett finomìtva, hogy elhitesse veled van beleszólásunk bármibe, szàmít az életed, az érdeked nézik és téged képviselnek a vezetők stb hol ott csak a javaidat akarja tovàbbra is.

A műanyag mizéria nem az én vagy a te gondod, nem nekünk kell megoldani hanem a kereskedelmi szektorban a giga cégeknek akik ráálltak elárasztani műanyaggal a földet. Pet palack helyett üveg palackok voltak teljesen jó volt. Van lehetősèg nem onnan rendelni, de ettől mèg nem vàltozik meg a kereslet\kìnàlat globálisan.

Az emberek fele nem azért túlsúlyos mert sokat enne, hanem minőségtelen műkajàkhoz jut hozzá főként, mindenfèle hormon maradvànnyal, növényvédőszerrel tele .Másik tényező meg genetika\betegsèg. Minél egészsègtudatosabban akar valaki étkezni annál mèlyebbre kell nyúlni a zsebèben szinte luxus most még.

(#20040) KAMELOT válasza kesenyi (#20039) üzenetére


KAMELOT
titán

Kajálni nem luxus csak meg kell nézni mi a jó minőségben és árban.
Amúgy ja....klíma az emberektől függetlenül változik és a föld önmagát tisztítja. Ez mondjuk a 6.-os természettudomány könyvben is benne van. :) Sokan nem tudják, így elhiszik ezt a "mentsük meg a földet" maszlagot.
Az, hogy olvad a jég??? Kéne látni egy 0-24h videót 365 napon keresztül. Akkor elhinném. Így marad az amit a médiában közölnek (igaz vagy hamis). :U

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20041) kzolisajnos válasza Tüzi (#20037) üzenetére


kzolisajnos
csendes tag

Nem lehet korlátozni ilyen szinten a termelést mert minden a fogyasztásra épül, mindenki a gazdasági növekedést hajtja. Vegyél új autót 5 évente mert az kevesebbet fogyaszt. Ja, ahelyett, hogy 15 évig használnád, ez csak a gazdaságnak jó, a környezetnek aligha. Elektronikai termékeket nem lehet javítani, mosógép, hűtő néhány év után kuka, stb.
A klavaltozast elbagatelizalni nem jó, a gleccserek olvadnak, a hegyek omlanak, síelni nem igazán lehet 2000m alatt, inkább 2500-3000m. Gyerekkoromban még tudtunk szánkózni télen. Mindegy, hogy mi okozzunk vagy természetes folyamat, elég nagy baj lesz rövidesen.

Egyebkent meg belefulladunk a saját szemetünkbe, ami legalább ugyanakkora probléma. Szerintem valamiféle spirituális ébredés nélkül, amely során képessé válunk korlátozni magunkat, végünk, de ez már csak az én a hardcore véleményem :D

(#20042) KAMELOT válasza kzolisajnos (#20041) üzenetére


KAMELOT
titán

Saját szemetünkbe aligha. Van szemétégető, recikláció, szelektív hulladékgyűjtés stb.
Ettől nem kell félni. Inkább ott kell félni, ahol nincs ilyen, de ott meg mindegy nagyok az országok elveszik az a sok szemét.
Tudósok megállapították, hogy évezredekkel ezelőtt volt olyan, hogy 7 évente változott az éghajlat. Ezt ki lehet mutatni a sarkvidéki jégből. Most hogy 20-30 év alatt lassan megváltozik az éghajlat nem kell bexarni.

Na jóvan most már visszatérünk a kamion témára! :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20043) Freiherr


Freiherr
őstag

Jó a buli itt a Birodalomban, másfél óra alatt 1 km, nem viccelnek a parasztok.

XXX

(#20044) Avicularia válasza Freiherr (#20043) üzenetére


Avicularia
veterán

Lázadnak a németek? Majd jól rájuk küldik a katonaságot, meg gondolom a bankszámlazárolást is eltanulhatták trudótól

(#20045) KAMELOT válasza Freiherr (#20043) üzenetére


KAMELOT
titán

Pont kikerültem. Már reggel 6-kor indultak, éppen le tudtam térni a stau előtt. Aztán komplett kikerültem őket Bremen felett. Ezt is megúsztam. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20046) Tüzi válasza kesenyi (#20039) üzenetére

[link] Oke tesa, ha Te mondod... En inkabb a felszini es muholdas mereseknek hiszek

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20047) KAMELOT válasza Tüzi (#20046) üzenetére


KAMELOT
titán

Hány éves a föld? :)
Mérés 1881 óta van. Ebből semmire nem lehet következtetni.
Inkább ilyen kamu videókat ne nézzél.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#20048) Tüzi válasza KAMELOT (#20047) üzenetére

Fizika nem valtozott, ugyan ugy a 15 mikronos infratartomanyt fogja meg a co2 nagyon jol, ugyan ugy a vizpara is tudjuk melyik tartomanyt fogja, ahogy a metan, stb is tudjuk mit nyel legjobban.
A Foldre erkezo napfeny egy resze pedig UVbol infraba valt at miutan az energiajat leadta, ez viszont mar bele tud akadni valamelyik uveghaz-gazba.
Mivel kb 6-800ezer evnyire tudunk a sarki jegmintakba szorult levegobuborekok segitsegevel visszanezni a foldtorteneti korokba, ugy tudjuk megallapitani is, hogy milyen volt a legkor osszetetele*, es a fosszilmintak szenizotopos kormeghatarozasaval fel tudjuk epiteni a "jo kozelitessel ilyen volt" temat.
Ebbol kiderul az, hogy valoban, a Fold klimaja _mindig_ valtozott, valtozik, es valtozni is fog.
Ahogy azt is tudjuk, hogy az uveghazhatasu gazok nelkul nem nagyon lenne elet a bolygon, mert minden jegge lenne fagyva.
A problemanak a megertese ott szokott elkezdodni, amikor az mondom, hogy nezzuk meg a foldtorteneti skalan a bekovetkezett valtozasok gyorsasagat.
Evszazados tavlatokban beszelunk!
Persze, becsapodhat egy meteorit, vagy kitorhet egy vulkan, stb, de ezeket is tudjuk mikor-mit okoztak, de ezek pillanatnyi zavarok.

Es akkor most ezen tudas birtokaban nezd ujra a NASA-s videot, es allapitsd meg, hogy a jelenkori felmelegedes milyen gyorsasaggal utott be, es gondolkodj el rajta, hogy vajon az osszes eddigi kilengesnel sokszorta gyorsabban es eroteljesebben jelen levo mostani felmelegedes biztosan nem a mi sarunk-e.

*jelen tudasunk szerint az elmult nyolcszaz-ezer evben egy rovid, 300as peak kivetelevel soha nem haladta meg a co2 PPM szama a 280at.
Most 450nel vagyunk lassan.
Hagyok idot gondolkodni.
Azt pedig altalanos sulis fizikaoran is megtanultuk, hogy a levego minden egyes Celsius fok emelkedessel 7%al tobb parat tud megtartani. A para is uveghaz-gaz mint irtam.
Es itt most kobkilometeres mennyisegrol beszelunk...

Belemehetunk melyebben ha szeretned, de szerintem fogadjuk el, hogy kurva nagy gaz van, es mi csinaltuk ezt a szarlavinat.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20049) kzolisajnos válasza KAMELOT (#20045) üzenetére


kzolisajnos
csendes tag

Huhh, nem kell nagyon sietnem, de megyek amíg lehet, 22 körül érek Münchenhez, augsburgig el akarok menni, hátha éjjel alszanak a gazdák, majd csak helyem legyen valahol..

(#20050) KAMELOT válasza Tüzi (#20048) üzenetére


KAMELOT
titán

Ez mind okés, látom te is képben vagy a dolgokkal, de nem lehet ennyire lesarkítani, hogy a mi sarunk a felmelegedés. Mint írtam volt olyan időszak, hogy 7 évente változott a nagyon meleg és nagyon hideg idő.
400 éve amikor még semmiféle ipar nem volt mitől volt 300ppm?!
Vulkánkitörés például rengeteg mennyiségű ként lövel a levegőbe, na az még károsabb, mint a CO2.

kzolisajnos: Ahogy értesültem 6:00-12:00 blokkolják egyes helyeken a pályáról /-ra való fel és lehajtást. Valahol bent a kisvárosokban szórakoznak. Utána mennek haza, tehát délután este már okés minden.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.