Németet nem ismerem, francia, spanyol, olasz, leginkább. Voltam sofőr mellett mikor kezdtem a szakmát, azzal is tisztában vagyok, hogy történik a pakolás, és az is előfordulhat amit te mondasz hogy van 1 darab targoncás és helló. Raktárban kezdtem, tehát szépen végigjártam a létrát nem csak úgy behuppantam a székbe és osztom az észt.
De ez megint csak irányításon és szervezésen múlik, te én pl mikor a jelenlegi céghez kerültem minden sofőrrel beszéltem, ki milyen fuvarokat csinál milyen cégekhez jár stb hogy felvegyem a fonalat. Tudom ha X helyre megy, ott hogy megy a rakodás, mennyi idő szokott lenni, satöbbi.
Tudom ha Y céghez megy, hiába mondják kész a vámpapír, és csak felrakodik és mehet ha reggel 8-ra odamegy délnél előbb tuti hogy nem jön el. Ha új céghez megy valaki ahova korábban nem, akkor előtte a céggel egyeztetek, megy oda kamion, váratják vagy nem, mit látnak satöbbi.
Nálunk pl úgy van a konténer hogy 5 óra van megérkezéstől számítva, arra hogy a konténer ki legyen rakodva és elinduljon, utána kötbér van. És ha az összes targonca lerobban, és tűzgolyók esnek akkor is meg kell oldani.
Egyik sofőrrel sem vagyok rosszban, együtt kell dolgozni, mert úgy vagyunk a leghatékonyabbak. Ők is tudják mit lehet mit nem. Pl raklapokkal való biznisz nálam nincs és nem is engedem.
ADR miatt is jártatom a szám, egyik másik simán elhoz ADR-es cuccot mert "engem nem érdekel, honnan tudtam volna hogy ADR én csak sofőr vagyok"... Múltkor 70-el ment 50 helyett, jött a bünti és még neki állt feljebb...
Németországot nem ismerem annyira (münchenben voltam személyesen de kb ennyi), de biztos van megoldás a pihenőre.