A digitális tachográf csak az egy percen túli, folyamatos sebességtúllépést regisztrálja. Ha egy percen belül visszalassul 90 alá, akkor nem marad nyoma.
Marad nyoma az egy percen belüli gyorshajtásnak is, ugyanis a digitális tachográf ugyanúgy rögzíti a sebességet, mint az analóg. A régebbi digit tachográfokon csak kontroll kártyával lehetett előhozni a V-Diagram menüpontot, az újakon a saját kártyáddal is ki tudod nyomtatni a sebesség diagramot.
2. Ekkora kerékátmérőn a gumikopásnak is van befolyásoló hatása, plusz a kalibrálásnak is van tűrése. Tehát, kopott gumival megy tachográfot kalibráltatni, ahol tűrésplafonra állítják a korlátozást. Majd felteszi az új gumit. A tűrés + a nagyobb kerület eredményezhet pár Km/h pluszt.
Voltam már néhány illesztésen, de nem vágom hogy függ össze a kopott gumi az illesztéssel. A gumi gyári méretének és az impulzusjeladó értékének megfelelően illesztenek, nem tudok róla, hogy a gumi átmérőjének ( kopásának ) bármi szerepe is lenne az illesztésnél.
zoo8800
Az létezik, hogy a nyergesek jelentős része 90-95 km/ó körül megy az autópályákon?
Kizárt. Hivatalosan 90-ig lehet beállítani a sebességhatárolót. Néhány helyen még berizikózzák a 93-95km/h-t ( pl az élőállatosoknál ), de az ilyen "szervizeknek" és a 90 fölé állított határolóknak a száma elenyésző. Lehet találni egy-egy ilyen autót, de ritka. És a GPS sem teljesen pontos.
<tRucKdriFteR>