Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2301) Zolás válasza SPF (#2299) üzenetére


Zolás
addikt

A kormányon lévő gombok a tempomatot vezérlik. A legalsó gomb sebesség limitert kapcsol. Olyan helyekre ahol nem jó a tempomat, de bizonyos sebességnél nem mehetsz gyorsabban.
A sárga jel azt jelzi, hogy nem működik az adblue rendszer.
Ilyen rádióm nem volt.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2302) SPF válasza Zolás (#2301) üzenetére


SPF
senior tag

Köszönöm a válaszokat!

A sárga jel csak gyújtáson világít, ha beindítják, elalszik. Ennek nem így kellene lennie? Mi az az adblue? :B

(#2303) Zolás válasza SPF (#2302) üzenetére


Zolás
addikt

Adblue az egy adalék, de ha indítás után elalszik, akkor nincs vele baj.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2304) Dexar007


Dexar007
veterán

Miazaz adblue? Melyik cegnel adnak igy oda egy kamiont? :DDD

Give me your cum,bull!

(#2305) snipy válasza SPF (#2299) üzenetére


snipy
tag

Hali

Rádió beállítás: Jobbra-balra nyilakkal keresés, 1-5-ig programgomb hosszan nyomva tartani tárolás.
Rádióhoz angol nyelvű leírás a tieddel azonos funkciókkal.

hibajelzés

[ Szerkesztve ]

(#2306) ooloo válasza Dexar007 (#2304) üzenetére


ooloo
őstag

Ha nem lenne az MAN korosabb darab , akkor azt mondanám , hogy waberer's-es .

A fentebb említett céghez mindenkit felvesznek . Az már mellékes , hogy rendelkezik e a megfelelő ismeretekkel . Van ugyan egy 3 napos alapképzés , de annak minősítését hagyjuk ! A 4 hetes tanulójárat is vicckategória . Kis szerencsével egy alkesz mellett találja magát a nebuló , aki csak arra okítja ki , hogy hol lehet olcsó sört vásárolni . Persze a tudást nem adják ingyen ..... ha idő előtt kilép 300.000 ft "képzési" költséget kell visszafizetnie .

Hozzáteszem , ez az alkalmazó cég szégyene ( is ) , amennyiben fuvarban van a kérdező , és nem csak egy műkedvelő érdeklődő .

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2307) #79335424 válasza ooloo (#2306) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ne viccelj! Nincs olyan szar képzés és gyakorlati "oktatás" ami alatt a nebuló nem hall AdBlue -ról. Ott egy tartály a verdád oldalán, kék kupakkal és nem kérdezel rá, hogy abba mi a f...t kell tölteni? Nemá!

(#2308) ooloo válasza #79335424 (#2307) üzenetére


ooloo
őstag

Nem vicceltem.... bárcsak viccnek szántam volna , de nem .

Az "oktatásról" a saját véleményemet mondtam el . Ettől mások véleménye eltérhet .

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2309) SPF


SPF
senior tag

Nem en vezetem, en csak a kerdeseket tovabbitottam.
Koszonom a segitseget mindenkinek!

(#2310) zoo8800


zoo8800
veterán

Üdv.
Nem vagyok szakmabeli.
Az létezik, hogy a nyergesek jelentős része 90-95 km/ó körül megy az autópályákon? Úgy tudtam, hogy 85-89 km/ó körül leszabályoznak, de a GPS-em szerint igencsak 90 felett mennek, mikor mögöttük megyek.

rip and tear, until it is done

(#2311) #79335424 válasza zoo8800 (#2310) üzenetére


#79335424
törölt tag

A "jelentős része" túlzás, de létezik.
1. Lejtőn meg lehet gurítani akár 100 fölé is. A digitális tachográf csak az egy percen túli, folyamatos sebességtúllépést regisztrálja. Ha egy percen belül visszalassul 90 alá, akkor nem marad nyoma.
2. Ekkora kerékátmérőn a gumikopásnak is van befolyásoló hatása, plusz a kalibrálásnak is van tűrése. Tehát, kopott gumival megy tachográfot kalibráltatni, ahol tűrésplafonra állítják a korlátozást. Majd felteszi az új gumit. A tűrés + a nagyobb kerület eredményezhet pár Km/h pluszt.
3. Kiiktatja a tachográfot. Persze, hivatalosan ilyen nincs és ez már nagyon meleg pite.

(#2312) zoo8800 válasza #79335424 (#2311) üzenetére


zoo8800
veterán

oké, köszi

rip and tear, until it is done

(#2313) SzalaiG


SzalaiG
addikt

VW Emden werk toalett:

Ne idegeskedj!!!!
Mert az idegeskedés olyan, mint a halott kamionos: nem vezet sehová... :D

(#2314) F_Gergely


F_Gergely
őstag

sziasztok,
PAV I. van valakinek?

(#2315) SzalaiG


SzalaiG
addikt

A kamionos alvással működik, ha nincs feltöltve alvással nem tud dolgozni.... :(

;]

[ Szerkesztve ]

(#2316) #81556480 válasza SzalaiG (#2297) üzenetére


#81556480
törölt tag

Én most német belfoldezek de ezeket pont elkerültem.

(#2317) MaciG


MaciG
addikt

Ha Szegedről az M5-ös pályán viszek egy felépítményes teherkocsit póttal (ledfalak és nagyobb méretű üveglapok szállítására alkalmas) Budapestre, akkor a pályán lévő mérőállomásra vagy mire be kell hajtani? (nem tudom pontosan mi a neve, kamionokkal szinte mindig beállnak ide)

BANZAII

(#2318) #79335424 válasza MaciG (#2317) üzenetére


#79335424
törölt tag

Igen. Tök mindegy, hogy üres vagy, vagy nem. Ha 3,5t fölött van a megengedett legnagyobb össztömeged, akkor ki kell menned. De, ott van egy súlymérő az aszfaltban és ha könnyű vagy, akkor szinte biztos, hogy a kék, egyenesen nyíl fog kigyulladni, azaz rögtön mehetsz is vissza a pályára.

(#2319) MaciG válasza #79335424 (#2318) üzenetére


MaciG
addikt

Köszi!
És valamire kell figyelni még? Úgy értem, hogy a tulajnak kell-e adjon valami papírt hogy az ő kocsiját viszem, fuvarlevél (bár árút nem viszek), stb. Bocs a hülye kérdésekért, de így teherképkocsit még nem vittem, hogy magamnak kell a dolgokat "megszervezni" :)

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#2320) #79335424 válasza MaciG (#2319) üzenetére


#79335424
törölt tag

Hááát... Ha az egy céges autó, amiről vissza lett igényelve az áfa, akkor az csak cégügyben mehet. Tehát, a "kije vagy Te a cégnek" és ehhez hasonló kérdésekre papírokat kéne tudnod előhúzni.

(#2321) MaciG válasza #79335424 (#2320) üzenetére


MaciG
addikt

Jogos. És itt milyen papírokra gondolsz? (Egyik barátom dolgozik a cégnél és neki kéne vinni, de nem ér rá így én vinném helyette, de nem pénzért viszem, szívességből)

BANZAII

(#2322) F_Gergely válasza MaciG (#2321) üzenetére


F_Gergely
őstag

Sajnos a hatosag nem ismer olyat hogy "szivessegbol" mert akkor minden szallitmanyozo es fuvarozo cegnel csak olyan soforok lennenek akik szivessegbol nyomnak le 2-3 ezer km-t hetenkent mert ok ilyen jofejek. Kell alkalmazotti papir, ceges meghatalmazas, vezeto engedely, satobbi. Ezeknek azert nezz utana mert nagyon sok szaz ezerre buntetnek ha lekapcsolnak...

(#2323) #79335424 válasza MaciG (#2321) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ezt én elhiszem, de sajnos, nem nekem kell megmagyaráznod. Fogalmam sincs, hogy milyen papírok kellenek akkor, ha nem vagy alkalmazott.

(#2324) Zolás válasza MaciG (#2319) üzenetére


Zolás
addikt

Kell róla papír hogy vezetheted a járművet, arról is hogy az áru a cég sajátja.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2325) MaciG


MaciG
addikt

Köszi mindenkinek! :R Akkor ennek még utánajárok, de nagyon megbonyolítják ezek... :(((

BANZAII

(#2326) MaciG


MaciG
addikt

Nem fér bele a szerk.-be.

NKH-t munkaidőben lehet zaklatni ilyen kérdésekkel? Vagy ha ők nem, melyik hivatalos szerv tudná ezt megmondani? Mert végül is amiket írtatok beszerezhetőek, ezzel az alkalmazotti papírral vagyok már csak gondban. :F

BANZAII

(#2327) F_Gergely válasza MaciG (#2326) üzenetére


F_Gergely
őstag

NKH - Kozuti Gepjarmu kozlekedesi hivatal - vagy valami ilyesmi a neve, ok fognak tudni segiteni.

(#2328) #79335424 válasza MaciG (#2326) üzenetére


#79335424
törölt tag

Szerintem ez azon is múlik, hogy mennyire vagy bevállalós. Mindenki ártatlan a bíróság jogerős ítéletéig és ezer oka lehet annak, hogy miért vezeted azt az autót. Ha a tulaj és Te is egybehangzóan állítjátok, hogy hálából vállaltad a fuvart, mert a cég tulaja tavaly kihúzott a jeges Dunából, azzal sztem nem nagyon tudnak mit kezdeni.

(#2329) MaciG


MaciG
addikt

A kpn egyébként átlagosan milyen gyakran szed ki ellenőrzésre valakit havonta, aki teljes munkaidőben belföldezik? Nem sunnyogni akarok, kíváncsiságból kérdezem.

BANZAII

(#2330) apalaci válasza MaciG (#2329) üzenetére


apalaci
csendes tag

Teljesen ki számithatatlan engem decemberben ötször is kiszedtek,azóta csak ma ellenöriztek Szigetszentmiklósnál! :)) Szerencsére rendben volt minden :C

Mi8 lite

(#2331) #79335424 válasza apalaci (#2330) üzenetére


#79335424
törölt tag

+1
Erre sztem sem lehet használható választ adni. Én sokszor voltam "céltábla", mert rendszeresen be kellett mennem 3,5t -s helyekre, meg kamionstop alatt is mentem és mégsem állítottak meg. Máskor meg tök átlag szituban kiszedtek.

(#2332) MaciG


MaciG
addikt

Közben ma megvolt a fuvar. NKH-nál azt mondták ha nincs árú elég a megbízási papír, de árúnál már kell mondjuk egy alkalmi munkavállalói. Viszont a tachográfnál picit bajban voltam, mert egy olyan készülék volt a kocsiban amilyennel még soha nem találkoztam. Ő volt és nem is értettem hogy ez akkor most félig digitális meg analóg vagy mi? :F Kezelési útmutató persze nem volt a kocsiban, én megírtam a korongom, betettem, átnyomtam egyéb munkára ami elindulásnál ugye vezetésre vállt, de mikor végeztem s kivettem a korongot akkor nézem hogy nem írt rá semmit a gép (egyik felére se sóval nem hiszem hogy aa lett volna a baj hogy fordítva van bent)... Most lehet én nem állítottam be valamit vagy csak szimplán rossz volt. (Mondjuk fura is volt menet közben mért villog egy sárga felkiáltójel a műszerfalon. :D

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#2333) F_Gergely válasza MaciG (#2332) üzenetére


F_Gergely
őstag

Rohadt mazlid van... Elmondani nem tudom mennyire de szerintem te is tudod... Nalunk sofort megallutottak, kicsit tovabb tolta a vezetest mint kene 480 ezerre birsagoltak. Namost nalad a tok ures korongal, nem tudom mennyi lett volna a bunti de eleg ha csak ugyan ennyi...

(#2334) zsid válasza #79335424 (#2311) üzenetére


zsid
senior tag

A digitális tachográf csak az egy percen túli, folyamatos sebességtúllépést regisztrálja. Ha egy percen belül visszalassul 90 alá, akkor nem marad nyoma.

Marad nyoma az egy percen belüli gyorshajtásnak is, ugyanis a digitális tachográf ugyanúgy rögzíti a sebességet, mint az analóg. A régebbi digit tachográfokon csak kontroll kártyával lehetett előhozni a V-Diagram menüpontot, az újakon a saját kártyáddal is ki tudod nyomtatni a sebesség diagramot.

2. Ekkora kerékátmérőn a gumikopásnak is van befolyásoló hatása, plusz a kalibrálásnak is van tűrése. Tehát, kopott gumival megy tachográfot kalibráltatni, ahol tűrésplafonra állítják a korlátozást. Majd felteszi az új gumit. A tűrés + a nagyobb kerület eredményezhet pár Km/h pluszt.

Voltam már néhány illesztésen, de nem vágom hogy függ össze a kopott gumi az illesztéssel. A gumi gyári méretének és az impulzusjeladó értékének megfelelően illesztenek, nem tudok róla, hogy a gumi átmérőjének ( kopásának ) bármi szerepe is lenne az illesztésnél.

zoo8800
Az létezik, hogy a nyergesek jelentős része 90-95 km/ó körül megy az autópályákon?

Kizárt. Hivatalosan 90-ig lehet beállítani a sebességhatárolót. Néhány helyen még berizikózzák a 93-95km/h-t ( pl az élőállatosoknál ), de az ilyen "szervizeknek" és a 90 fölé állított határolóknak a száma elenyésző. Lehet találni egy-egy ilyen autót, de ritka. És a GPS sem teljesen pontos.

<tRucKdriFteR>

(#2335) #79335424 válasza zsid (#2334) üzenetére


#79335424
törölt tag

Amikor én voltam illeszteni, akkor két vonal között kellett haladnom egyiktől, a másikig. Ha ezt kopott gumival teszem, akkor adott távolsághoz több kerékfordulat tartozik, mivel kisebb a kerülete. Ha a kis kerülethez beállítják, hogy hány fordulat a 90 Km/h, akkor a nagyobb kerületű gumi, azonos kerékfordulattal, több utat tesz meg, vagyis, nagyobb lesz a valós sebessége a mértnél.

[ Szerkesztve ]

(#2336) MaciG válasza F_Gergely (#2333) üzenetére


MaciG
addikt

Ez igaz. De ha elromlik a tachográf akkor is lehet x napig vagy a telephelyre visszaérkezésig vezetni, nem? És ilyenkor gondolom nem előre kell kézzel húzni a vonalakat a korongon hanem mikor megérkezünk, hisz előre honnan tudnánk mikor érkezünk.

BANZAII

(#2337) #79335424 válasza MaciG (#2336) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nekem volt ilyen story -m. Beszart a tachográf, de úgy, hogy a kártyát sem adta ki. Hazajöttem, a főnök meg elvitte az autót szervízbe. Legközelebb szabispapírral indultam. Kiintett az osztrák rendőr és közölte, hogy nem stimmel a papírom, mert a kártya szerint akkor dolgoztam. Éreztem a ziccert és a világ legtermészetesebb hangsúlyával közöltem, hogy stimmel az a papír, mert az adott időszakban más használta a kártyámat, én szabin voltam. Látnod kellett volna a fejét! Aztán persze elmondtam neki a story -t és megmutattam a tachográfcseréről a hivatalos dokumentációt. Úgy már nem volt gond.

[ Szerkesztve ]

(#2338) F_Gergely


F_Gergely
őstag

Nekem a saját tapasztalatom az, hogy hajnalban a nyerges napocskás kamion úgy tolt le 130-al a pályán mint a sz@rt, annyira rám állt, hogy már csak a hűtőmaszkot láttam a kamionból, emiatt kerülnöm is kellett gödöllő fele mert ha befékezek a lehajtónál bedarál...
Kérdeztem más kamionosokat, többen is mondták hogy van ilyen, ha nekem mondja más nem hiszem el. De mivel nem csak én ültem az autóban direkt megkérdeztem a mellettem ülőt hogy jól látom-e amit látok...
Kérdeztem egy ismerőst is mondta ő 147-el jött haza, de neki totál le volt kötve a tacho, tehát egyáltalán nem is működött.
Az már más kérdés hogy ha megállít a hatóság akkor helyszínen, hátulról, szárazon, és durván...
Nálunk is van nyerges az 97-et tud menni, találkoztam már össze vele M7-en mikor látom belső sávban nyerges előz, gondoltam tuti román... Aztán látom a traktor rendszámát, mondom wazz ez a mienk.

(#2339) #79335424 válasza F_Gergely (#2338) üzenetére


#79335424
törölt tag

Az első nemzetközis nyergesem egy DAF volt, korongos tachográffal. Abban volt kapcsoló. A tacho pihenőt húzott, nem volt korlátozás és a TollCollect automata sem ment. Olyat ment az autó, hogy nem hittem a szememnek. De, talán kétszer használtam. Mondtam a főnöknek, hogy ez nekem nem lesz így jó. Szerencsére valami fura hang kezdett jönni hátúlról. Kiderült, hogy néhány fog hiányzott a difi kúpkerekéről. Legközelebb már egy új, bérelt DAF -fal indultam (ami az első lerakón rajta maradt a rampán. Önindító csere).

(#2340) #79335424


#79335424
törölt tag

Tud valaki linkelni kamionstop táblázatot legalább máciusra és áprilisra? Első sorban Németország és Svájc kellene. Milyenek most az útviszonyok délnémetben? Holnap este kezdek egy hathetezést.

(#2341) #81556480 válasza #79335424 (#2340) üzenetére


#81556480
törölt tag

münchentől jöttem basel felé, most freiburgnál vagyok, tegnap 12 fok, ma meg végig esett a hó a 8-ason, az 5-ösön ahogy délnek vettem az irányt, már csak eső.

szerintem már nagy zimankó nem igen lesz. mondjuk én most vagyok kint 6. hete, és amiről feljebb beszéltetek, abból semmit nem vettem észre.

más:

néha gondjaim vannak a raklapok papirozásval. nálatok fordult már elő ilyen? állandóan át akarnak vágni a bevándorló targoncások. van is kb 12 hiányom.

tegnap megvágtak 88 eurora telefonálásért. pont a főnök hivott. , remélem kifizeti :DDD

(#2342) #79335424 válasza #81556480 (#2341) üzenetére


#79335424
törölt tag

Köszi az infót! Sajnos, nem tudok segíteni, mert én nagyon ritkán viszek raklapos árut és olyankor is ordító betükkel írják rá minden papírra, hogy nincs csere.
Nekünk beépített kihangosítónk van a céges mobilhoz. A sajátomhoz pedig egy Huawei Talkband B2 -t használok. Ezt tudom ajánlani, nekem nagyon bevált. A Telekom a P8 -asokhoz nyomja ajándékba, ezért hardveraprón, vaterán 20 rugó alatt lehet találni zsír újat.

[ Szerkesztve ]

(#2343) Earl_Muttley válasza SPF (#2299) üzenetére


Earl_Muttley
aktív tag

Ha a rádió olyan, mint a személyautón, akkor miután a kívánt frekvencián van, hosszan meg kell nyomni, annak a gombját hosszan, amelyik helyre mentenéd.

(utolsó hsz-nek hittem, mea culpa)

[ Szerkesztve ]

Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete

(#2344) #81556480 válasza #79335424 (#2342) üzenetére


#81556480
törölt tag

Hat ezaz. Ha nincs csere akkor kell rola papir hogy nem vettel vissza. Na ez a papir szokott elmaradni mert vagy nem adnak vagy nem irjak alá az enyém.

(#2345) #79335424 válasza #81556480 (#2344) üzenetére


#79335424
törölt tag

Símán ráírom mindkét Lieferschein -re, hogy kein palettentausch. Akkor az ő példányán és az enyémen is szerepel, amit meg aláír, hiszen azzal veszi át az árut.

(#2346) fesii


fesii
aktív tag

Sziasztok
Hutozik itt valaki? Első kérdésem hogy a toast kenyér tényleg romlandó áru? Ennyire erővel a konzerv is az.
Másik kérdésem hogy lerakás utan hany kilométert lehet megtenni üresen van rá valamiyen szabály? (már kamionstopban...) egyáltalán valami honlap ahol ilyesmikről tájékozódni lehet?
Valaszt előre is koszi

(#2347) Zolás válasza fesii (#2346) üzenetére


Zolás
addikt

Nem tudok róla hogy a toast kenyér romlandó lenne. Lerakás után az első parkolóig szoktam menni. Ilyesmi nincs leírva sehova, hogy mennyit mehetsz. Elvileg semennyit.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2348) fesii válasza Zolás (#2347) üzenetére


fesii
aktív tag

Igazából nekünk is érdekes mer papirunk nincsen hogy romlandó lenne.. Meg nem tom útvonal engedélyt szoktak adni vagy egy napra szól az engedély igazából fingunk sincs semmiről.. Iranyitotol sms-t megkaptuk főnök tudja az aggalyainkat ugyhogy varjuk hogy megbuntessenek :D 150km-re van a határ a lerakotol kicsit huzos elcsettegni jol erzem ugye? :)

[ Szerkesztve ]

(#2349) ooloo


ooloo
őstag

Üdv,

A napidíjasoktól , és aki otthon van a témában azoktól kérdezem ...... A napidíj bér jellegű kifizetés . Ez eddig világos . Viszont amit nem találtam sehol leírva , hogy az adott hónapban ténylegesen külföldön töltött összes időt ki kell ( ?! ) fizetni az adott hónapot követő hónap 15. ig , vagy különböző indokokkal áttolhat pár napot a következő hónapra ? A munkabér nem bontható meg ( törvény van rá ) . Leírok egy példát is , ha érthetetlen lenne amit eddig írtam . Az Országhatárt 2016 03. 01 . én léped át déli 12:10 kor ( 8 óra külföldön tartózkodás rendben ). Egész hónapot külföldön töltöd ..... Március 29. én leraksz , és még azon a napon felrakodsz , amit 2016 04. 02. én raksz le . Azt mondja a góré , hogy mivel a 03. 29. én felvett fuvart csak 04. 02. án rakod le . Ezért 2 napra járó napidíjat majd az Áprilisi béreddel fogja elszámolni . A napidíj kiszámításával tisztában vagyok . De a kifizetéséhez kapcsolódó jogszabályról nem tudok semmit .

Az válaszokat köszönöm !

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2350) fesii válasza ooloo (#2349) üzenetére


fesii
aktív tag

Nálunk úgy van, hogy ha pl most Március 31. éjfélig osztrák határt lépek azt még április 10.-én megkapom.
Szerk: De mi mondjuk 3-6napokat vagyunk kinn szóval 10.-e előtt bőven hazaérek...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.