Volt mar? [link]
Give me your cum,bull!
Volt mar? [link]
Give me your cum,bull!
Ez ránk nem vonatkozik!
Tegnap én is ott voltam kb. 10 percel előttem történhetet. Ezért jó ha van kamera!
Bulgár kamionos fullba megrakva!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Nekem most egész héten osztrák rakodásaim lesznek, meg van már minden papír itt nálam. Meg kaptam egy nyomtatót a fülkébe, hogy ha legközelebb ilyen van, ne kelljen utánam hozni, hanem nyomtassam ki emailből xD
A bolgár sofőrnek szívproblémái voltak, de szerencsére megúszta.
<tRucKdriFteR>
Sziasztok!
Nemrég szereztem meg minden papírt a munkavégzéshez. Szerintetek Gartnernel érdemes jelentkezni teljesen kezdőként?
Ez az új osztrák szabályozás mit jelent? Gondolom ettől még a munkaadó ugyanúgy magyar minimálbér környékén jelent be. Fizetés nagy része ha jól tudom a legtöbb esetben napidíj.
Ez mennyi szokott lenni? 40-50€?
Köszi az esetleges válaszokat előre is.
És azt nemtudjátok mi volt az a8 on tegnap karsruhe felé ahol ketté válik a pálya? Ott az előtti parkoló le volt zárva es fullon volt rendőrrel.
Veszprémi cégegek tudtok mondani ahol felvesznek kezdőket is? Előre is köszi!
Egyik csoportba láttam, hogy az Alba-Zöchling-et annyira nem szidták mint amennyire a cégeket leszokták húzni. Veszprémtől nincs messze. Kezdőket ofásokat vesznek fel azt olvastam,de nekem zéró tapasztalatom van a céggel kapcsolatban.
Üdv!
Kérdésem lenne, hogy a 45 perces szünet 15 és 30 percre bontás esetében a vezetési idő tetszőleges arányban felosztható? Pl: 1:45 vezetés 15 szünet 2:45 vezetés 30 pihi és végére a maradék 4:30?
Előre is
Igen. Csak az számít, hogy 4:30 -on belül legyen meg a 15 -ös, és a 30 -as szünet is.
Köszönet!
Tudja valaki, hogy a Manciban melyik a tolatólámpa biztosítékja? A piktogrammok között sem találom.
[ Szerkesztve ]
Hát én F2000 mannál tudtam régen, de ott több dolog volt 1 biztin. Nincs róla papírod ?
De, igen. Autóvillamossági műszerész papírom van, de hogy jön ez ide? Túrni, kutatni én is tudok, csak reméltem, hogy itt rávágja valaki.
Nem arról vazze MAN-ba szokott lenni egy a4-es lap amin a biztitábla számai mellé van írva hogy mi micsoda
Szerinted volt időm körülnézni? Ez egy ilyen szakma. Öt perccel ezelőttig egy rohanás volt az egész napom. De, csak azért, hogy kiderüljön, hogy az utolsó felrakómon holnap reggel hétig a fű sem nő. Most már lett időm utánanézni.
na teljesen félrement ez a téma is. veled mindig élmény beszélgetni.
nemtudom volt e időd megnézni. azt hittem nem tudod megállapítani hogy melyik a tolatólámpa bizti. nem mentem tovább a feltételezgetésekben, hogy a megállapítás hiánya miért fordult elő. csak segíteni akartam
Lekaptam az anyósülés előtti panelt. Az alatt vannak a biztik, a panel hátulján meg a piktogrammok, hogy melyik bizti, micsoda. Na, az alapján nem tudok rájönni, hogy melyik lehet a tolatólámpa biztije. Egy olyan pótot vonszolok, amire felaggattak 4 plusz halogént. Anno, a mi pótunk is ilyen volt, és a gyári bizti nem bírta. Ebben az új Manciban sem. Ki kéne cserélni nagyobbra, ha tudnám, hogy melyik az. Nagyon szar vakon tolatni.
[ Szerkesztve ]
Írtad, hogy plusz halogéneket szereltek fel. Nem lehet, hogy valahol máshol van egy lengő biztosíték?
Motortér, műszerfal alatt, esetleg a biztosíték panel lepattintása alatt lehet valami.
(egy szintén 86-ban végzett autóvillamossági szerelő ötleteit olvashattátok, aki a szakmában 0 percet töltött el.)
Nem. A pótkocsin vannak a plusz lámpák, és a vontató gyári biztije nem bírta.
Berek21:
Lehet, hogy itt van, de hol? Nem látok TGX infót.
Szerintem holnap felhívom az irányítómat, és kérek helpet.
Az nem járja hogy végignézed ami gyanús ?
Már végignéztem, de ez nem olyan egyszerű. A gyári biztiken nem látom, hogy melyik van kimenve. Álló motornál hiába kapcsolok hátramenetet, mert úgy tűnik, hogy a jelet a váltóból kapja. Ha viszont járó motornál kapcsolom, akkor az automatika egy idő után kikapcsolja, hogy ne menjen tönkre a kuplung. Szóval, bizti csere, hátramenetbe váltás, hátramenés, megnézés, vissza a fülkébe, üresbe visszaváltás, majd másik bizti csere, ....
[ Szerkesztve ]
Vágom! Nem egyszerű. F2000 MAN-ét meg hiába mondom neked, azóta elég sok idő eltelt, nem hinném hogy ugyan az lenne.
Na mi van már azzal a tolatólámpával ? 😈
Esetleg a pótnak nincs saját biztitáblája ?
Mi lenne? Az van, hogy vakon tolatok. Szted bevittek szervízbe? Majd elvágom az ABS kábelt, és akkor be fognak vinni. Nincs annak a pótnak semmi külön extrája. Ős régi fostalicska. Azt igérték, hogy a héten kihúzzák alólam, és kapok valami normális pótot. De, ma már kispéntek van, és még 600 -ra vagyok a telephelytől.
pedig eddig azt hittem hogy te tapasztalt vén róka vagy , az élet császára , és veled senki nem szórakozhat
Pfff... Te ilyen "King Of The Road" -táblás, parkolós megmondóembernek gondolsz engem? Nem vagyok az. Ebben a szakmában mindenki kurva. Az én fenekem sem lehet szűz. A megmondóemberek feneke sem az, legfeljebb fájdalomcsillapító helyett lökik a sódert.
nem annyira na csak néha mikor azt mondod hogy a 2000 eur kevés, meg a 1400 7.5 tonnáson kevés.. közben meg anyámék 80at kapnak itthon
Önmagában egy összeg nem sokat jelent. A lényeg az, hogy milyen munkáért, mennyit fizetnek. Ha ezek annyira jó pénzek a mi munkánkért, akkor miért van sofőrhiány?
Infó az utókornak (meg magamnak).
MAN TGX tolatólámpa biztosíték a 20 -as számú. Hogy gebedne meg!
[ Szerkesztve ]
Jelenleg még a C+E megszerzésénél tartok, de hamarosan -remélem- a volán mögé ülhetek. Hogy miért van sofőrhiány? Mert az emberek lusták dolgozni, ez a mindennapi tapasztalatom. Ha semmi munkával kereshet -így vagy úgy- havi százezret, vagy kereshet kamionnal ennél sokkal többet (annak minden velejárójával), akkor marad a havi száznál.
Erről akkor beszélgessünk, ha már nemzetközizel! Akkor leszel majd képben azokkal a bizonyos velejárókkal. De, a képlet sztem egyszerű. Addig kell emelni a fizetéseket, és javítani a munkakörülményeket, amíg annyi embernek lesz alternatíva ez a munka, amennyitől megszűnik a sofőrhiány. Egyszerű piacgazdaság.
[ Szerkesztve ]
Azért ez nem ilyen egyszerű... Én is most csinálom a jogsit és közben mennyi ilyen "okosságot" hallok a többi tanulótól:
- á csak vezetni kell, az nem munka és adnak érte 500e Ft-ot
- simán menni fog egy nap 9 óra vezetés, mert a nyaraláskor is levezetek ennyit és nem fáradok el
- csak beütöm a gps-be a címet és megyek, ehhez nem kell diploma
Van egy olyan érzésem, hogy az állami sofőrprogramban végzett emberek közül sokan 2-3 hónap múlva sírva menekülnek haza a nagy álommelóból és örökre elfelejtik a kamionozást... Sokan nagy álomvilágban élnek.
Én próbálok két lábbal a földön állva a nemzetközizésre gondolni, illetve sok infót begyűjteni, a lehető legtöbb dologra felkészülni. Mégis félek attól, mi van, ha nem megy majd, mert akármennyire is próbálok reálisan elképzelni egy ilyen életet, a végén esetleg ott ülök a fülkében és nézek bután, hogy jaaa, bakker ez ilyen?
Nálunk mindketten dolgozunk a feleségemmel, van két kiskorú gyerekünk és hó végén nincs megtaki. Azt nem mondom, hogy rosszul élünk (de nem is nagy lábon), de ehhez minden pénzünk el is megy. Értékelhető béremelésre nincs remény. Marad tehát a változás, ami esetemben a kamionozás (szűlész-nőgyógyász szakról már esélyes, hogy lemaradtam). Vagy felemelem a seggem és csinálom, vagy marad a kényelmes dagonya, üres zsebbel hóvégén.
Másodpercig nem mondtam, hogy egyszerű. Közel két éve rágom magam rajta, végül belevágtam, mert egyrészt érdekel, másrészt nem tudok hirtelen mást, ami érzékelhető mértékben lendítene rajtam.
Pont ez a lényeg, amit Te is írsz, hogy valószínűleg nem egyszerű, ezért sokan nem azért nem csinálják amit fentebb írtál (lusták), hanem mert nem akarják, nem való nekik ez az életforma (van aki el nem tudja képzelni azt, hogy egy kamion fülkéjében éljen, aludjon és nincs is ezzel baj), vagy szimplán lenézik az egészet.
Én nem két éve, hanem kb 18 éves korom óta rágom magam ezen, ugyanis azóta vagyok úgy vele, hogy egyetlen dologra tudom azt mondani, hogy érdekel és csinálnám munkaként, az pedig a kamionozás. Most 30 vagyok, informatikus diplomával, jó fizetéssel és kínszenvedés minden napom a munkában. Azért lettem az, mert a szüleim anno rámtukmálták, hogy fiam kamionos nem lehetsz, az cigány élet és kuli munka, tanulj tovább. Idáig bírtam, most váltok. És az a rossz, hogy hiába gondolom azt, hogy szeretem és tudnám csinálni, erre semmi garancia nincs.
[ Szerkesztve ]
Az én szüleim is rámerőltették a szakmámat (karosszérialakatos), pedig programozó akartam lenni, és most kamionozom, pedig nem vagyok oda érte.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Bakker, magam is az vónék ... Mára már kiörgedtem belőle, mert lássuk be, azért ehhez friss agy kell. Agyilag már elfáradtam, sokszor ézem így mostanság. Én jól érzem magam fizikai munkában is, bár ma csak ez hobbi, nem 24 óra, ami nem ugyanaz. Mindegy, belecsapok a lecsóba, azután utánam az özönvíz
Nyugi, én 47 évesen kezdek, és semmi hátrányát nem látom. (bár lehet, hogy én vagyok a vak)
Sztem nem vagy vak. Ha nem szereted, akkor mindegy hány éves vagy, úgyis abbahagyod. A baj az, ha megszereted, vagy ha már nem tudsz kijönni kevesebből, mert akkor nem tudsz belőle kiszállni. Meg, nincs is hova kiszállni, mert idegenné válsz mindenütt. Otthon, a családodnál, a barátaidnál. Ezt mekkora jövedelem tudja kompenzálni? Mert sztem igazából emiatt van sofőrhiány. Én azért csak két hetet melózok havonta, hogy ezt ne kelljen átélnem, ne váljak otthon idegenné.
[ Szerkesztve ]
Á én nem informatikusként dolgozom. Találtam egy munkát, ahol "beszámították" a diplomát, de a munkám kb 5-10%-ban szól informatikáról, abból is elég egyszerű dolgokról. Főiskola 2. évében már tudtam, hogy nagy valószínűséggel én nem infós munkát fogok végezni, az iskolát is részben azért csináltam végig, hogy ne okozzak csalódást a szülőknek.
(#3441) Somatom: Ezt az idegen dolgot én is így látom. Én úgy vagyok vele, hogy inkább ne keressek annyit, de nem 3-4 napokat akarok otthon lenni a feleségemmel 1 hónapban. Azért az életemet nem akarom eladni. Persze a betanulás és a kezdő időszakban ezt bevállalnám, de kellő tapasztalat után a célom a 2/2, esetleg a 3/1 hét.
Mondjuk 2/2 esetén jól gondolom, hogy szinte csak külföldi cégek alkalmazásában éri meg dolgozni? Egyáltalán mennyire bevett a 2/2? Sok cégnél választható, vagy csak elvétve lehet találni olyanokat, akiknél lehet?
A 2/2 fehér holló, és hazai cégnél nem fizetnek annyit, hogy megérje.
Szerintem csak akarat kérdése lesz meddig jutsz. Én 20 évvel ezelőtt pont úgy gondoltam mit most te. Közben ragadt rám rutin, és nyelvtudás. Ezekkel már több esélyem lett külföldi munkát találni. Most egy osztrák cégnél belföldezek, egy órányira az otthonomtól. Van kollégám aki 15 percre lakik(magyar). Sőt, van aki Kisvárdáról költözött Körmendre emiatt. Minden hétvége otthon, plusz hétköznap is hazajárok elég sűrün. Vannak lehetőségeid, amire majd később fogsz rájönni.
LG Velvet eladó!
Vannak ilyen álommelók, de ilyenekbe csak kihalásos módon lehet bekerülni. Ahhoz meg rutin, idő, kapcsolat, nyelvtudás kell. Persze, nem vagyunk egyformák. Ami az egyiknek álom, az nem biztos, hogy a másiknak is az. Nekem van egy második otthonom is, ami Budapesttől 2800Km. Oda kevés lenne egy hétvége. Nekem a 2/2 jobban megfelel. Főleg úgy, hogy ez nincs bebetonozva, tudok rajta variálni, ha épp több pénz, vagy több szabadidő kell. Plusz, most úgy néz ki, hogy fogok találni egy 13. havi fizut.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyunk egyformák, de ebből is látszik hogy mindenki megtalálhatja a neki mrgfelelő leosztást. Én már gyökeret vertem otthon, feleség, gyerekek, ház. Nekem már nem opció a több hét kint. Bizony az is igaz, hogy mire ez a meló összejött, sokat kellett várnom. De lehetetlen nem volt.
LG Velvet eladó!
Külföldön is nagyon fehér holló?
Persze, hogy nem lehetetlen. De, ilyen melót nem hírdetnek, nem lehet ágyból megszerezni. Az ilyenhez aktívan gépen kell lenni, ismerettségeket kötni, stb. Közben eltelik mondjuk öt év a fosban. Addig mi lesz a családdal?
Qtya123:
Hallottam máshol is 2/2 -ről, de elég ritka.
Elöbb a meló volt, mármint a fos. Utána jött a család, és a gond, hogy ez így nem lesz jó. Addigra már voltak spanok itt-ott, tehát nekiálltam keresni. Nem volt könnyű, a sok szemétből kivakarni azt, amelyik megfelelt nekem. 4 évig tartott, de megérte. Pedig az elején paráztam rendesen.
LG Velvet eladó!
Ezt értem, de nem konkrétan rád gondoltam, hanem egy általános szitut vázoltam. Elkezdi az ember a szakmát, otthagyja a családot, barátokat, és mire talál egy jó melót, már nincs miért hazajöjjön. Rengeteg ilyet látok hallok. A kamionos házasságok vagy azért lesznek oda, mert az ember kiszakad a családból, vagy azért, mert visszakerül. Na, ezt mekkora fizetés kompenzálná?