Ilyet hogy, beadás 1es vezető - > célország - > H majd oke, kezdésnél meg ugyanaz csak "kezdő ország" muszáj megcsinálni? Vagy elég csak a nap végén átrakni ágyra, reggel meg egyéb munkára a kezdésnél?
BANZAII
Ilyet hogy, beadás 1es vezető - > célország - > H majd oke, kezdésnél meg ugyanaz csak "kezdő ország" muszáj megcsinálni? Vagy elég csak a nap végén átrakni ágyra, reggel meg egyéb munkára a kezdésnél?
BANZAII
9,5°C - ha elsüllyed akkor tempózhatsz rendesen, hogy meg ne fázz
<tRucKdriFteR>
Jó kérdés. Meló közben én csak átrakom ágyra, reggel meg műszakra.
zsid:
Már átjuottam. De, hétfőn kétszer is kell kompolnom.
[ Szerkesztve ]
[link] Jo olvasgatast.
,,Be kell adni a tachográfba a cél országot is. Ez az az ország, ahol épen tartózkodunk! (ez érvényes a reggeli kezdő országra is) Van olyan kolléga, aki kezdő országnak Magyarországot ír, hiszen ott kezdett, cél országnak meg Írországot ír, mert oda igyekszik! Ez súlyos hiba! A kezdő, illetve cél ország mindig az az ország, ahol éppen áll az autó! Többen azt írják, hogy EU. Ezt sem javaslom senkinek. A közúti ellenőrzési jegyzőkönyvön van egy rovat: nem megfelelő ország kód használata. Szerinted ez mire szolgál? Szerintem arra, hogy ezért is megbüntethessenek, ha nem jól csinálod!"
Give me your cum,bull!
Ez komoly ?
Igen általában ezt csak a német és osztrák rendőrök nézik. Abból is a osztrákok a legszigórúbban.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Az tök mindegy, nekem ez olyan alap dolog mint hogy nem vezetünk 4.5 oranal tobbet. Reggel nyitok, este zárok.
Mármint mi?
Hát hogy reggel kezdőország, este célország.
Én 4-4-2 vagy 3-3-2 rezsimben vezetek, de általában nem szoktam kivezetni a 9 vagy a 10 órát. Mindig hagyok tartalékot. 10 óra alatt idáig a rekordom 825 km. 9 óra alatt ilyen 720-730km szoktam menni.
Én meg este kezdek, reggel zárok.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
jó, én csak példának írtam. én is jobban fel szokta osztani, de a témához nem kapcsolódik, a lényeg hogy műszak elejét/végét jelezni kell. csak ennyit akartam mondani. ez egy alapszabály. az hogy valahol nem büntetnek érte, engem nem vigasztal.
Komoly. Csak akkor pötyögöm be, ha berakom, vagy kiveszem a kártyát. Ha két 13-15 órás műszak között van egy 9-11 órás, egybefüggő pihenő, arról lezárás/indítás nélkül nem tudja megállapítani a rendőr, hogy vajon mi lehetett? Lehet azt bármi másnak számolni, mint napi pihenőidőnek?
Egyébként tudnál linkelni egy jogszabályt erről? Kíváncsi lennék arra, hogy ezt pontosan hogyan is kell csinálni.
nem tudok linkelni, mert már régen olvastam.
Egyébként van rá logikus magyarázat.
Ha 2-3 órát várakozol hogy lesz e még fuvar , azaz készenlétben vagy, az nem pihenő. És ha mégse lesz semmi , akkor elment 3 óra a 9-esedből, azaz csak 6-ot pihentél, de a kártyán ez 9-nek látszik. Ezért kell lezárni a napot, hogy lássa a hatóság, hogy te tudatosan megálltál, és elkezdted a pihenődet.
remélem érthető.
Olyan ez mint mikor parkolót keresel és túlvezetsz. Látszik hogy le le lassítottál, de ha nem nyomtatsz akkor meg fognak büntetni ( most abba ne menjünk bele, hogy lehet hogy még szalaggal is így is), hiába látszik a tachográfon.
Pihenő is hiába látszik egybefüggően, ha nem zártad le a napot, az büntethető. Indulás előtt úgyis kell kalapácsolni 5-10 percet míg ellenőrzöd a gépet, na én előtte mindig beadom a kezdőországot.
Én nem vagyok nagy tachográf szakértő, egyszerű szabályokat alkalmazok, hogy ne bonyolódjak bele, és eddig még nem volt gondom. Egyszer még meg is dicsért a BAG-os
Ezt most nem értem. Ha műszak közben pihenőn vagy 3 órát, utána megint melózol, majd kiveszel egy 9 -est, akkor pont attól a 3 órától lesz normál napi pihenőidő, nem pedig csökkentett. Az előző pihenőhöz nem számolható, mert előbb a 3 órás kell, aztán a 9 -es. A készenlét, az meg nem pihenőidő, hanem a műszakod része. Ez világosan kiderül a kiértékelésnél minden külön hókuszpókusz nélkül is.
[ Szerkesztve ]
Jó, akkor legyen 2 óra.
Ha nap végén állsz 2 órát mert még van vezetési időd, és lehet hogy kapsz fuvart, az nem pihenő. Aztán mégse kapsz, szól a főnök, hogy jó pihenést, na neked akkor kell lezárni a napot a célország beadásával, és megkezdheted a pihenődet innentől számítva.
Én nem tudom jobban elmagyarázni, hogy ha nem zárod le a napot akkor nem kezdted meg a napi pihenődet. Az, hogy sokan nem büntetnek érte, vagy nem foglalkoznak vele, nem jelenti azt hogy nem kell zárni és nyitni. nekem elég ha egyszer futok bele, a magyar díja : 80.000 ft ha jól emlékszem
[ Szerkesztve ]
3821/85EGK rendelet 15.cikk:
"(5a) A járművezető az I. B. mellékletben foglaltaknak megfelelő
menetíró készülékbe beírja azoknak az országoknak a betűjeleit,
amelyekben munkanapját megkezdi és befejezi. Bármely tagállam előírhatja
azonban, hogy az olyan járművek vezetői, amelyek a határaikon
belül folytatnak szállításokat, az ország betűjele mellett részletesebb
földrajzi leírásokat is adjanak meg, feltéve hogy az adott tagállam
azokat még 1998. április 1. előtt bejelentette a Bizottságnál, és azok
száma nem haladja meg a húszat."
A szankció:
476/2016. (XII. 27.) Korm. rend
"Kapcsoló berendezés helytelen használata NSJ 150 000
Kapcsoló berendezés helytelen használata, amennyiben az értékelhetőséget nem akadályozza 50 000"
<tRucKdriFteR>
köszönöm szépen . na
A pihenőidejével a sofőr szabadon rendelkezhet.Ha te készenlétben vagy, mert munkára vársz, az nem pihenőidő, tehát nem rakhatod pihenőre a menetírót, tehát semmiképpen sem fogja pihenőidőnek számolni.
zsid:
Köszönöm! Erre voltam kíváncsi. Ezek szerint rosszul csinálom, bár az nem derül ki, hogy ez mi a túrónak kell. Mindegy, ezentúl majd ezt is pötyögöm. Milyen menüpontban van ez?
[ Szerkesztve ]
Igazán nincs mit Philips kapitány
<tRucKdriFteR>
Én csak kártya kivétel-behelyezés alkalmával ütök be országot. Napi zárást pedig soha. Mióta kártyás kocsival dolgozom, ez így megy nálam. Osztrák belföld, hosszú évek óta, számtalan kontrollal fűszerezve, és még probléma nem volt. Ilyen is van.
LG Velvet eladó!
Jóvanmáá...Azért ne már ilyenért büntessen a zsaru. A zsaruk többsége csak azt nézi, be e tartottad a pihenőt és ha valami szabálytalanságot követtél el akkor azt tudod e igazolni.
pl. nekem volt most olyan, hogy lerakodtam reggel majd délután 3-kor véget ért a 15 órás munkaidőm, de csak 15 órakkor raktak meg majd le kellett kötni és még onnét el kellett mennem 24km-ert egy benzinkútra. Így csak 17 órakkor tudtam leállni. Utána nyomtattam és ráírtam az okot. Már volt ilyenem és ellenőriztek is. Zsaru mondta okés minden aláírtam a papírt és jó utat kívánt.
Más: Franciában sok kamionos látok, hogy bejön a parkolóba valamit nyomogat a tachográfon, majd 5 perc utána elindul. Valaki tudja mi ez vagy miért csinálja?
(#3670) berek21: Én is csak a kártya ki és betételkor ütök országot.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
de ezért is kell zárni a napot, hogy ne várakozz pihenőidőben, mint ahogy sokan csinálják.
émmá kajak kiégtem most ebből a témából, szerintem aki akarja megérti mit sugárzok
hót egyszerű, nem értem mit nem értesz ezen: a nap zárásakor kezded meg a napi pihenőidődet.
azcsinászamitakarsz
kiegészités: azcsinálTOK amit akartok, de aki uniózik az előbb utóbb mekkúrják majd érte. mert eleinte én se zárogattam még vagy 4 éve, és osztrák-német kontrollos nem is szólt érte. De franciába én már paráznék miatta mostanában, hogy mindenért bacctatnak.
Továbbra is azt mondom, hogy ez szabály, amit tartson be az, aki biztonságba akarja érezni magát pénzügyileg szerintem ne sugalljátok azt, hogy nem kell betartani mert "nekem még nem volt bajom belőle".
[ Szerkesztve ]
Azért kell, mert kitalálták. Spanyolországban nem csak az országkódot hanem a tartományt is be kell ülni, különben repülnek az eurók az első kontrollnál. Milyen tachográfod van? a VDOnál valami Beadás>Járművezető> Kezdőország / Célország
<tRucKdriFteR>
Megvan. Beadás -> 1 -es vezető. Hát legyen! Bepötyögtem neki. Úgyis elég most a 24 -es pihi, mert a múlt héten megvolt a 45 -ös, szerdán meg finish. Reggel fél 8 -kor kezdtem, úgyhogy a 13 órában is benne vagyok a mostani lezárással.
[ Szerkesztve ]
Tényleg nincs felvétel a waberesnél? vagy ez valami vicc ?
Mit hallottál?
Hát.....
Én 8. (nyolcadik) hete vagyok miattuk munkanélküli. Pedig szerződésem van velük. Fel sem hívnak, vissza sem hívnak. Ezt a céget nem tudom minősíteni.
Köszi srácok az infókat.
Bár kicsit úgy érzem minél többet olvasok tachograf ügyben annál bizonytalanabb vagyok :S
BANZAII
Ha valami nem világos kérdezz azt segítünk
<tRucKdriFteR>
Nyugi! Tizen éve nyomom, és látod, hogy még így is tanulok újat.
Van egy kollégám, aki tuti, hogy nem zárogat, meg nyitogat. A héten volt egy 2,5 órás BAG kontrollja, és nem büntették meg. Szóval, ha normális a rendőr, akkor nem fog ilyenekkel foglalkozni. Ha meg nem, akkor tök mindegy, hogy van sapka rajtad, vagy nincs. Akkor jön a gázpalack a fülkében, vagy a spaniferek lejárati dátuma, meg ehhez hasonlók.
[ Szerkesztve ]
A gázpalackról van egy érdekes sztorym, pár hete történt. Az egyik autónkban a sofőrnél van ilyen 3 kilós palack két égőfejjel, összeszerelve. Új FH, a bal oldali tárolóban volt a cucc, jött a beugrósunk egy napra, kivette a bal oldali tárolóból a csapszegvágót, hogy kinyissa a konténert majd amikor végzett visszarakta. Viszont olyan szerencsétlenül sikerült visszarakni, hogy az egyik égőfejen eltekerte a gázcsapot és ez nem bimetálos cucc volt. Pár órával később érezte, hogy valami büdös, de nem jött rá mi. Lerakta a kocsit a telepen reggel, este jött vissza de akkor már brutál büdös volt a fülkében. Kiszellőztetett, elvitte leadni a konténert visszaállt a telepre és neki állt egy másik munkatársammal keresni a megromlott kaját ( azt hitték az ilyen büdös).
Ekkor érkeztem én is a telepre, mondták mi a szitu, szagoljak már be. Elsőre megéreztem, mondtam is, hogy ez merkaptán és nem kaja, hol a gázpalack? Kinyitottuk az oldalát és ki volt nyitva az egyik égőfej és szivárgott a gáz. Ha épp olyan száll be délután a kocsiba aki dohányzik, az tuti magára robbantotta volna a fülkét
Ez a gázpalackos buziskodás szerintem nem hülyeség.
KAMELOT:ez nem úgy működik, hogy "ne büntessen má' ezé' beztosúrrr"
Az összes kiolvasó szoftver ismeri ezt és jelzi hibának. Ha meg akar büntetni ezért is meg fog,ha egy két ilyen elmarad akkor nem szólnak érte, de a spanyoloknál ha nem ütsz tartományt az ilyen 1000 euro környéke. Nemrég egy ismerősöm vették ki ott kontrollra, volt egy pár perces túlvezetése, volt szalagja azt a rendőr visszadobta hogy őt nem érdekli és ment a csekk.
A szlovén az egyenesen gyökér az a tachográfot is kiszedi a műszerfalból, meg áttúrja a fülkédet, csak hogy találjon valamit amiért megcsekkezhet...
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Azt még meg is értem. De, a kis gázfőzővel mi a bajuk? Elcsomagolni sem tudod úgy, hogy ne válaszd le a palackot a fejtől. Akkor aztán nyitogathatod a csapot.
Az meg nem úgy működik, hogy a rendőrt nem érdekli a szalag. Küldheti a csekket, de fölötte is áll még néhány hatóság, amikhez lehet fordulni jogorvoslatért. A jogszabály világosan leírja, hogy milyen körülmények között térhetsz el a meghatározott vezetési időtől.
[ Szerkesztve ]
Érdekes. Engem a elmúlt fél év alatt 3x is ellenőriztek és ilyen hibát amit te írsz még véltelenül sem írt ki a gép pedig a ellenőr odahívott a géphez és együtt néztük a monitort.
Ha van szallagod azt kötelessége elfogadni. Akkor jól átbaxta őt a zsaru. A szallagra rá kell lenni írva az időpontnak az oknak, hogy miért volt az.
Jó, hogy ilyen tetves helyekre én nem járok.
Spanyol is más tészta.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Jaja. Viszont akkor ezt a nyitás/zárást csak akkor kell, ha bent van a kártya (pl. elöző napról) vagy bent hagyom ( pl. kövi napra).
Amikor reggel beteszem, meg esete ki akkor nem kell külön a beadás menüre menni, igaz?
BANZAII
Akkor kell csak igazán. A menetíróval nem rögzített tevékenységeket manuálisan be kell adni.
Igen, azt tudom, hogy vissza kell írni pl. pihenőt, de ha este kiveszem a kártyát (akkor megkérdezi előtte hogy célország? ) akkor is külön még le kell a kivétel előtt zárni egy beadással?
Egyébként az a vicc ,hogy ott van a gki, amiért elég sok pénzt elkérnek, és igazából annak az elméleti részét, bárki meg tudja tanulni otthon, és igazából a gyakorlat lenne fontos, de azt meg nem igazán erőltetik. Nekünk pl. legutóbb (igaz ez megújító volt) behoztak egy tachografot, az oktató elkezdte megmutatni, illetve csak elkezdte volna, mert rájött hogy nem ért hozzá, így ez elmaradt...
[ Szerkesztve ]
BANZAII
Ezeket miért teszed OFF -ba? Totál húsbavágó téma.
Más. Új parkolós pletyka. Állítólag jövő hó elsejétől Németországban is életbe lép az a rendelet, ami alapján büntetni fogják a fülkében töltött 45 -ös pihenőket. Tud erről vki hiteles infót?
ha jól emlékszem 1,5 éve van jogsid, szóval örülj neki , hogy eddig nem volt bajod belőle
német&osztrákon kívül is van azért élet
Jogos
4,5 óra felosztására van valami szabály azon kívül hogy első legalább 15 második meg legalább 30p ?
Például azt lehet-e hogy elindulok, 10 perc vezetés, 15perc pihi, 4óra40perc vezetés, 30 perc pihi és még 4,5óra vezetés
BANZAII
Nemzetközi gabonaszállítás milyen meló tud lenni?
Van valakinek itt tapasztalatai, ismeretei ezzel kapcsolatban?
A 4ó 40p az már 10p túlvezetés.
Én szoktam olyat, hogy reggel 5p gépkocsiellenőrzés, aztán bemozdulok, majd 15perc pihi. Akkor "élesben" már csak 30 -ra kell megállnom. Még az előző melómban, amikor tudtam, hogy csak vezetésem lesz, akkor bekezdtem, majd három óra pihi után indultam el. Így, ha 9 órást vettem ki este, az nem minősült csökkentett pihenőnek. Persze, ezeket csak akkor lehet, ha előtte a pihenődben van ennyi plusz időd.
[ Szerkesztve ]
nem vezethetsz 4:40 percet utána, csak 4:20-at, így lesz meg a 4,5 óra ( négy és fél) a pihenőt 15 és 30-ra lehet felosztani, a vezetést akárhogy. ha egy nap kétszer kell 45perces pihit kivenned mert mondjuk 10 órát vezetsz, akkor csak az első pihenőt lehet felosztani.
magát a 4:30 perc vezetést akárhogy feloszthatod
,,akkor csak az elso 45 percest lehet felosztani" Wat?
Give me your cum,bull!
Ez nekem is új.
Javaslom ismereteitek frissíteni, mert ez a két dolog mint a napi zárás / indítás és a pihenő felosztás is alapveto dolog kellene hogy legyen. Mondjuk én meg a 2 heti összvezetéssel szoktam bajban lenni...
Linkelnéd a "frissítést"?
Na most ugrik a LaciCMR a vizbe.
Give me your cum,bull!