Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3601) #79335424 válasza KAMELOT (#3600) üzenetére


#79335424
törölt tag

Pl. az Operett szokott a Wabival szállíttatni. Megkapod a behajtási engedélyeket, és hajrá München belváros. Vagy, amit még imádtam, költöztetés Londonba, reklámtábla kihelyezés Párizsban, stb. Na, ezek sztem nem mennek kéthetes rutinnal. A mostani melómban gyakran kell manővereznünk úgy, hogy le kell engedni a póton a bogitengelyt, mert felhúzott bogival nem lehetne betolatni. Kicsit most én is parázok, mert tegnap vettem át az új pótot. Ha ezen egy karcolás is lesz, akkor .....

[ Szerkesztve ]

(#3602) ooloo válasza #79335424 (#3601) üzenetére


ooloo
őstag

Tény , hogy nem egyszerű... de mi is eljutottunk valamilyen szintre . Ki ilyenre , ki olyanra . Mindenki beletanul a saját képességeinek megfelelően . Egy sokad rangú kérdés , hogy belföldön , avagy külföldön érdemes e kezdeni . Mindkettőnek vannak előnyei , hátrányai .

A kéthetes rutin semmire nem elég .... ;]

Igen ... nagy felelősség a zsír új pótkocsi vagy szerelvény . És igen .... nem kell Olaszba , vagy spanyolba menni , hogy leizzadj . Tény az is , hogy minden megoldódik , minden címre odatalálsz , minden rakomány lekerül a platóról .... igaz , az odáig vezető út néha rögös , de ilyen az élet . Agyban sokat segíthet magán az ember . Ha folyton görcsölsz - az első pár hónapot leszámítva - akkor sokat ártasz magadnak . Minden extrém helyzet egyben kihívás is , amiből tanulhatsz . Kvázi , építő jellegű is lehet . Persze , vannak kimondottan szar melók , ahol minden cérna elszakad , de ez nem napi rendszerességgel történik .

Akik dolgoznak , azoknak jó gurit , balesetmentes közlekedést . :R

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#3603) KAMELOT válasza #79335424 (#3601) üzenetére


KAMELOT
titán

Ilyenek nálunk nincsenek. Mi csak Szlovák-cseh-francia-t járjuk. Összes városon kívüli gyártelep és cégtelepekre. Pótcsere sincs.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#3604) #79335424 válasza KAMELOT (#3603) üzenetére


#79335424
törölt tag

Az jó, csak ebből ne általánosíts! Az a meló lehet, hogy megy két hetes rutinnal is, de ebből nem lehet azt következtetni, hogy minden meló ilyen.

(#3605) MaciG


MaciG
addikt

Ti milyen navigációt használtok? Kipróbáltam egy iGO Primo 9.6-ot, beállítottam neki hogy busz( és megadtam egy nagy dög emeletes paramétereit), kipróbáltam Budapesten, de simán bevisz olyan helyekre ahova be sem fér a busz, vagy egyéb korlátozás miatt nem is mehet (súly,stb.). Ez külföldi célnál is vajon így lenne és csak nálunk nem elég fejlett ez a funkció?

BANZAII

(#3606) KAMELOT válasza #79335424 (#3604) üzenetére


KAMELOT
titán

Természetesen. Van ilyen is olyan is! :)

(#3605) MaciG: Én is azt használom. Szuperul visz mindenhova.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#3607) MaciG válasza KAMELOT (#3606) üzenetére


MaciG
addikt

Nah de akkor nem visz be olyan utcába ahova egyébként nem hajthatnál be/nem férnél el? Mert ha nem akkor lehet csak a busz mod a bugos

BANZAII

(#3608) #81556480 válasza MaciG (#3607) üzenetére


#81556480
törölt tag

Soha nem volt magasság gondom igo primoval.

(#3609) #81556480


#81556480
törölt tag

kis közvéleménykutatás:

Én személy szerint mindig valami német oda vissza munkára vágytam, ahol általában ugyan arra az 5-6 címre kel járni ( igen , imádom a kiszámíthatóságot, és a az ismert terepet) jó a "mindig más is" de nekem ez jön be.Sőt, a nagy átlaggal ellentétben nekem a kedvencem a német terep. ( egy év német rendszámos belföldezés)

Most lenne egy munka ami szinte mindig ugyan oda, a néhány címre menne, csak éppen angol - magyar oda vissza.

Kb fél éve van csak angolos rutinom, azóta 4-5 alkalommal voltam. Abban az időben ugye amikor zimankó volt, nem volt menekült mozgás tök nyugi volt. Nem kellett városba mennem, viszonylag könnyen megtaláltam a címet, igazából nem volt gondom a balos közlekedéssel se, meg a kompozással se. Úgy hogy 0 instrukcióval küldtek ki, csak a címet adták meg és cső. De még kicsit tartok tőle. Ti bevállalnátok?

Mi a vélemény az angolozásról? jó idő beköszöntével szerintem megint lesz az a bizonyos probléma, amit most csak a mi szakmánk szemszögéből nézzük, ne politikailag.

(#3610) zsid válasza KAMELOT (#3600) üzenetére


zsid
senior tag

Mondjuk egy 6 felrakós észak-olasz hegyvidéki gyűjtő, ahogy írták a belvárosi melók, extrém szar ifára épített raktárak és gyárak. A waberers-es fika posztok nagy része mind a rutintalanság miatt keletkezik. Ott volt pl a csaj aki kitolatta a kerítést, mert nem tudott megfordulni, pedig már bejárta fél Európát :D

Van egy állandó melónk, a kínaiaknak viszünk konténert a régi Ganzba a Kőbányai útra, de csak este 6 után mehetünk, mert akkor nincs bent forgalom. Sötétedés után, 70 fokban jobbra hátra tolass be egy 2,70 széles ajtón az épületbe úgy hogy nincs helyed előre kihúzni és nincs térvilágítás. Két hetes rutinnal nekem simán nem ment volna.

Az üllői Auchan raktárban is elég sokan szoktak rutinozni, mire betolatnak a két betoncsík közé.

Ilyen szempontól az "industriaból-industriába" az tényleg egyszerűbb.

<tRucKdriFteR>

(#3611) KAMELOT válasza MaciG (#3607) üzenetére


KAMELOT
titán

Mindent beállítasz majd szépen visz téged az utakon. Természetesen előtte átnézed az utat.

(#3610) zsid: Ezeket a helyeket meghagyom másnak. Én ezeket szeretem 1500-2000km aztán lerakó áttálló felrakóra és irány a köv. lerakó. Éjjel vezetek, így mindig időben ott vagyok mindenhol. Nappal nem vezetek csak amikor le és felrakó van. :)
Legjobb lenne számomra Török bulgár határtól spanyol tengerpartra vinni dolgokat csak mi ilyen utakat nem járunk. cca 5000km :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#3612) #79335424 válasza MaciG (#3605) üzenetére


#79335424
törölt tag

Szintén Primo 2.4, Gurjon skin -nel. A truck -nak két feltétele van. Az egyik a licensz fájl. Ez vszínűleg megvan neked, mert enélkül nem tudnál méreteket megadni. A másik a térképállományok kamionos infói (az .ftr kiterjesztésű fájlok a content mappában). Én sem vagyok teljesen elégedett a Primoval, mert pl. a súlykorlátos áthajtás tiltásokat egyáltalán nem ismeri, továbbá bugos is, de sztem más navi sem lenne jobb.

LaciCRM:
Egyetértek. Én is jobban kedvelem a bejáratott címeket, útvonalakat. Azoknál lehet tudni a dugi parkolóhelyeket, közérteket, azt, hogy hol fürödhetek, hol lesz netem, stb.

(#3613) MaciG válasza #79335424 (#3612) üzenetére


MaciG
addikt

Köszi a tippeket! Magával a navigációval nincs baj, nagyon jól teszi a dolgát, csak ez a külön ertx nem az igaz akkor ezek szerint.

BANZAII

(#3614) MaciG


MaciG
addikt

Kicsit alap kérdés, de arra van valami korlátozás, hogy vezetés közben mi a legkisebb egység (idő) amikor a menetírót át lehet tenni pihenőre/egyéb munkára? Olyasmire gondolok, hogy pl. megyek, de út közben megállok ilyen 5-10 percekre egyéb tevékenységet végezni akkor áttolhatom egyéb munkára?

BANZAII

(#3615) #79335424 válasza MaciG (#3614) üzenetére


#79335424
törölt tag

Többféleképpen be lehet állítani a menetírót. Sztem az a jó, amikor járó motorral megállásnál automatikusan átáll munkaidőre, leállításnál meg pihenőre. A munkaidőre váltás tudomásom szerint 1 percen túl érvényesül. A pihenőidőnél a 15 percnél rövidebb időtartamnak nincs jelentősége, mert nincs mihez hozzászámolni. Az más kérdés, hogy egyes menetírók, ha pihenőből bemozdulsz, majd egy percen belül visszaállsz pihenőre, akkor nem szakítják meg a pihenőt. De, csak a kártyára nem írják fel! Ha a rendőr a gépet olvassa ki, az mutatni fogja a bemozdulást.

(#3616) KAMELOT válasza #79335424 (#3615) üzenetére


KAMELOT
titán

Ez úgy vna ahogy írod és általában egyből a kártya után a kamiont is kiolvassa a kis géppel ami 5 percig ott van a kamionban. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#3617) #81556480


#81556480
törölt tag

zsid, nem ismered véletlenül a Borsod Kamion Transz céget ?

(#3618) MaciG válasza #79335424 (#3615) üzenetére


MaciG
addikt

Köszi! De ha pihenő nem éri el a 15 percet, akkor is érdemes lehet átállítani rá nem? Mert akkor az a mondjuk 10 perc, nem a munkaidőből/vezetési időből megy.
Mert az egyértelmű hogy 4,5 óra után 45 perc pihi ha nem osztom ketté (15 és 30).
pl. 15p vezetés, 10p egyéb munka, 10p vezetés 12p egyéb, stb. És akkor így nincs megszabva hányszor lehet megszakítani a 4,5 órá, és ebbe a 4,5órába csak az számít bele amit konkrétan vezettem, gurult a jármű?

BANZAII

(#3619) #79335424 válasza MaciG (#3618) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ez nem teljesen így van. A vezetőidő, az valóban a nettó gurulás. Ha egy dugóban megállsz járó motorral, akkor rögtön átvált munkaidőre, és ha egy percig nem mozdulsz, akkor onnantól azt munkaidőnek számolja. A pihenőidővel viszont más a szitu. A 15 percen belüli pihenőidőt induláskor lenullázza, mintha meg sem történt volna. Ha megvolt a 15 -ös pihid, akkor pedig a 30 percen belülit törli, és visszaáll 15 percre. Ha megvolt a 15+30, akkor is nulláz, de akkor a pillanatnyi vezetőidőt is nullázza.

[ Szerkesztve ]

(#3620) dlaj válasza #79335424 (#3619) üzenetére


dlaj
őstag

Köszi, ez egy hasznos hsz volt. :R

(#3621) zsid válasza #79335424 (#3615) üzenetére


zsid
senior tag

Ha nem vált át a km számláló bemozduláskor illetve nem nézik az adott napi V diagramot akkor nem veszik észre, mert a kiértékelő szoftver nem dobja ki hibának. :)

LaciCRM: láttam már kocsijukat, de nem ismerem a céget.

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#3622) MaciG válasza #79335424 (#3619) üzenetére


MaciG
addikt

Aha, és akkor a pl lenulláz egy 12 perces pihit, akkor mit ír helyette arra az időre? Egyéb munkát?
Illetve azt jól tudom, hogy a menetíró jelzi, ha már közeledsz a 4,5óra vezetési idő végéhez?

BANZAII

(#3623) Qtya123 válasza MaciG (#3622) üzenetére


Qtya123
őstag

Azokhoz a fórumtársakhoz lenne egy kérdésem, akik most csinálják, vagy nem olyan rég csinálták meg a C, vagy C+E kategóriát:
Ti kb hány órát vezettetek a városban a forgalmi vizsga előtt?

Én most csinálom a C-t, eddig komoly 2 órát vezettem le a városban, de már beírtak forgalmi vizsgára két hét múlva és azt mondták, hogy addig még úgy 4 alkalommal tudok vezetni, mert nagyon sok a tanuló és az oktatónak nem fér be több alkalom.... Én ezt egy kicsit kevésnek érzem. Gyakorlatilag most kezdem egyáltalán agyban felfogni, hogy nem személyautó magasságom van és bizonyos helyeken például a felezőn kell mennem, mert különben a belógó fák széttépik a felépítményt. Nem beszélve a 14 éves autós beidegződéseimről. Szóval én nagyon kevésnek érzem ezt. 1-2 emberrel beszéltem más iskoláktól is és ők is ilyen 7-8 órás vezetésekkel lettek elküldve vizsgára és kaptak jogsit. Szerintem ez nagyon kevés. Nem azt mondom, hogy az iskola feladata, hogy mindenre felkészítsen, de nekem ez olyannak tűnik, hogy éppen annyi gyakorlással adunk jogsit az embereknek, hogy a következő kanyarig ne törjék össze magukat és másokat.

[ Szerkesztve ]

(#3624) #81556480 válasza Qtya123 (#3623) üzenetére


#81556480
törölt tag

Kevés hát! De ezek nem tanítanak meg alap szinten teherautót vezetni sajnos, csak annyira hogy a vizsgán átmenj. :(

Mindenhol ez van.

Vagy saját zsebből vehetsz nyergessel külön órákat, hogy meg is tanítsanak valamennyire.

(#3625) MaciG válasza Qtya123 (#3623) üzenetére


MaciG
addikt

A C-re tuti kevés amit írtál. De ha már meg van a C, akkor a C+E-re viszont szerintem elég a minimum. (azért szerintem, mert nekem bőven elég volt, de én közben ugyanabban a városban csuklós busszal róttam köröket nap mint nap)

BANZAII

(#3626) #79335424 válasza MaciG (#3622) üzenetére


#79335424
törölt tag

Igen is, meg nem is. A pihenőidők, és a vezetőidők vannak meghatározva (illetve, pl. 4 -kézben a készenlét). A többi az egyéb tevékenység. Mivel a 12 perc nem minősül sem pihenőnek, sem vezetésnek, ezért marad a harmadik eset. Azt nem kell külön számolni, hiszen a másik kettőből adódik.

Ha jól tudom, akkor a figyelmeztetés is beállításon múlik, de 4:15 -nél szoktak jelezni. Villog a menetíró kijelzője, és megjelenik egy T -betű a műszerfalon. De, a vezetőidők annyira fontosak, hogy nekem (meg a kollegáimnak is) az van kirakva főpanelra a műszerfalon. Ráadásul ott az össz vezetőidő is megjelenik, ami szintén fontos a napi vezetőidő számolásához. Minden reggel, indulás előtt feljegyzem, hogy mikor kezdtem a napi járműellenőrzést (munkaidő kezdete), és mennyi az össz vezetőidőm.

(#3627) dlaj válasza Qtya123 (#3623) üzenetére


dlaj
őstag

Én 89-ben szereztem C-s jogsit. Utána a honvédvégnél (89-90) vezettem laktanyán belül kb 100 km-t. (repülőgépeket vontattam, gondolhatod mekkora rutint szereztem) Azóta nulla kilométer mentem teherautóval.

Tavaly (27 évvel később) kezdtem a C+E kategóriát. A rutin pályára ki volt írva 6 óra (gondolom azt el is számolták), ehelyett vezettem 1,5 órát, persze, hogy megbuktam az első vizsgán. Másodikra sikerült.

Majd jött a városi vezetés. Két alkalmam volt. Az első alkalom kb 4 óra tiszta vezetés volt (55 km), persze sötétben a délutáni csúcsforgalomban. Az oktató jó néhányszor rám üvöltött. Persze elmondta ő indulás előtt, hogyan kell vezetni a pótkocsis szerelvényt a közúton, de 30 éves szgk vezetési rutint nem lehet 30 perc alatt felülírni elméletben.
Azután jött a második alkalom, ami szombat delelőt gyér forgalomban történt, kb 1.5 óra (17 km). Ezután azt mondta az oktató, ha így megy vizsgán nem lesz gond. Nem is volt, átmentem elsőre. Szerintem van érzékem hozzá, de tényleg nem 72 km városi vezetés után kellene nekiindulni.

Szóval összefoglalva; én két alakommal vezettem (csak C+E), kb 5.5 órát (72 km). Szerintem más kezdőnek sem jut sokkal több.
(Tandem-pót szerelvénnyel vezettem.)

(#3628) Qtya123 válasza dlaj (#3627) üzenetére


Qtya123
őstag

"30 éves szgk vezetési rutint nem lehet 30 perc alatt felülírni elméletben"

Na itt a lényeg! Nekem is mondta az oktató a faágak esetében, hogy legyek tudatában annak, hogy magasak vagyunk. Persze legyek tudatában 2 óra után, mikor 2 óra arra nem elég, hogyha lecseréled a személyautódat egy másikra, akkor az eltérő méreteket teljesen kitapasztald.

Akkor ahogy látom a hozzászólások alapján, felesleges majd az E kategóriát másik iskolánál kezdeni, mert mindenhol ez van...
Ezzel az a baj, ha még balesetet nem is okozol, mert annyira azért tegyük fel megy, de pályakezdőként igen megemeli az esélyt arra, hogy a cég járművében kárt okoz az ember (nem beszélve arról, hogy az iskolák kifizettetik a 20-30 órát, aztán a pénzed 2/3 része megy a semmire).

(#3629) #81556480


#81556480
törölt tag

(#3630) dlaj válasza Qtya123 (#3628) üzenetére


dlaj
őstag

Szerintem ne válts iskolát, tök mindegy hol kapod meg a jogsit, lényeg, hogy meglegyen.

Az első munkaadódnál úgy is úgy kezelnek, hogy kopasz vagy, csak tapasztalt sofőrrel engednek ki 4 kézben, mindegy hogy 2 napra, 2 hétre, vagy 2 hónapra.
Az első önálló fuvarodat úgyis csak akkor kapod meg, ha a "mentorod", és Te is úgy érezed, hogy egyedül is képes vagy a feladatra.

(#3631) zsid


zsid
senior tag

Pár hozzászólással korábban témáztunk itt a rutinon meg a gyakorlaton, lehet azt a mostani témával kellett volna kezdeni.
Itthon sehol nem tanítanak meg vezetni. Én anno a C-nál kivezettem minden órát, nyomtunk fusi fuvarokat is a platós Starral. :DDD
Az E kategória összes gyakorlati részét megcsináltam 10 nap alatt. Hétfőn vezettem először pótkocsis szerelvényt, következő hét közepén forgalom vizsgáztam! A sikeres vizsga után elméletileg én alkalmas voltam bármilyen pótos- vagy nyergesszerelvénnyel bárhova elmenni...

Sajnos az egész C de főleg az E képzés az csak pénzlehúzás közel nulla hozzáadott tartalommal. A legtöbb iskolából kikerülő sofőrök még nagyon nem alkalmasak a közlekedésre. Egy-két autósiskolán kívül sehol nem szerzel nyergessel tapasztalatot, a többieknél meg csoda ha kivezetsz 5-6 órát. Arról nem beszélve, hogy a tanulóautók nagyobb része hulladék. Ha emlékeim nem csalnak a pótkocsi vonószemének nem lehet lógása a vonócsapon, mert akkor idővel eltörik a vonószem. A tanulóautón majd egy centi lógása volt, olyan volt az indulás/megállás mint egy tehervonatnál ( persze engem meg b@sztattak, hogy óvatosabban...).

Olyan magyarosan sz@r ez az egész képzés.

<tRucKdriFteR>

(#3632) MaciG


MaciG
addikt

Ha a munka végeztével kiveszem a kártyát, majd masnap reggel be, és nyomatom neki hogy "műszak vége" igen, akkor az ugyan az mintha este benne hagytam volna ágyikón? Csak azért gondoltam kivenni, mert aksi ládában áramtalanítok biztos ami biztos alapon, és úgy a menetiró úgysem kap áramot így nem tudom csinál e valamit

BANZAII

(#3633) berek21 válasza MaciG (#3632) üzenetére


berek21
senior tag

Nem tudom hogy milyen autóról van szó, de én még olyat nem láttam ami áramtalanításkor a tachográfot is lekapcsolja. Extrém esetben előfordulhat, de akkor ott hiba van a mátrixban.

LG Velvet eladó!

(#3634) #79335424 válasza berek21 (#3633) üzenetére


#79335424
törölt tag

Már maga az egy hiba a mátrixban, ha rendszeresen áramtalanítani kell. Hűtő? Állófűtés? Lipcse környékén vagyok, most 3 fok van.

(#3635) MaciG válasza berek21 (#3633) üzenetére


MaciG
addikt

Ha ismeretlen autóval megyek, akkor szoktam így, tuti ne szívja le semmi az aksit.

BANZAII

(#3636) Zolás válasza MaciG (#3635) üzenetére


Zolás
addikt

Vagy vesztek új Volvót, az folyamatosan csilingel hogy szar az akksi, és inkább nyomod a kapcsolót biztos ami biztos.
A tachográfot nem kapcsolhatod le vele, hacsak nem valami nagyon öreg gép, amit Jóska Pista már össze szerelt mindent mindennel.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#3637) zsid válasza #79335424 (#3634) üzenetére


zsid
senior tag

Az ADR-es autók maguktól áramtalanítanak 30 perc után.

<tRucKdriFteR>

(#3638) #79335424 válasza zsid (#3637) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ahha. Az ADR -es sofőrök pedig megfagynak éjszaka, ugye?

(#3639) Zolás válasza #79335424 (#3638) üzenetére


Zolás
addikt

A Volvo két óra után áramtalanít, az állófűtés és a hűtő megy, minden más kikapcsol. Ha kikapcsolod a fűtést, nem tudod visszakapcsolni, míg nem adsz rá gyújtást, vagy nyitsz ki egy ajtót.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#3640) MaciG válasza Zolás (#3636) üzenetére


MaciG
addikt

Jó, de én itt beugrós vagyok, de a lényeg hogy ha kiveszem a kártyám estére azzal rosszat nem csináltam, így probléma megoldva :)

BANZAII

(#3641) #79335424 válasza Zolás (#3639) üzenetére


#79335424
törölt tag

Vagyis, akkor nem áramtalanít. :) Tudod mi az áramtalanítás? Amikor leveszem az akkusarut. Minden más csak humbuk.

[ Szerkesztve ]

(#3642) zsid válasza #79335424 (#3638) üzenetére


zsid
senior tag

Nem fagynak meg. :D
Ha kiveszed a gyújtáskapcsolóból a kulcsot akkor az ADR tartányvizsgás autóknak 30 perc múlva legkésőbb áramtalanítaniuk kell automatikusan, ez előírás. A hűtőt általában meghekkelik valami megkerülő vezetékkel, mert szívás hogy mindig lekapcsol. Sokan két kulccsal nyomják, egyet a gyújtáskapcsolóban hagynak a másikkal zárják a központit. Dolgoztam ilyen autóval,elég szívás néha :)

<tRucKdriFteR>

(#3643) #79335424 válasza zsid (#3642) üzenetére


#79335424
törölt tag

Na jó, de mi van az állófűtéssel? Mínusz tízben nem lehet fűtés nélkül lenni.

(#3644) Teodor52


Teodor52
senior tag

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem!

Tudtok olyan céget ajánlani lehet ez külföldi és belföldi is ami déli irányba fuvaroz?
Lehet Spanyol,de lehet Görög is illetve közelebbi desztinációk is megfelelnek pl Románia Szerbia,Horvátország stb.

Előre is köszönöm!

(#3645) zsid válasza #79335424 (#3643) üzenetére


zsid
senior tag

Amíg benne a kulcs nincs gond, miután kivetted a gyújtáskapcsolóból a kulcsot utána áramtalanít.

<tRucKdriFteR>

(#3646) #79335424 válasza zsid (#3645) üzenetére


#79335424
törölt tag

Jaaaa, úgy már egész más a leányzó fekvése.

(#3647) KAMELOT válasza Zolás (#3639) üzenetére


KAMELOT
titán

Nekem a MAN-ban, ha kikapcsolod a fűtést visszakapcsolhatod bármikor. Hűtőn meg van egy gomb amivel ki vagy bekapcsolhatom.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#3648) #79335424 válasza KAMELOT (#3647) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nekem is. De a tied ADR -es?

(#3649) KAMELOT válasza #79335424 (#3648) üzenetére


KAMELOT
titán

Nem ADR-s, de van ADR-s kártyám ponyvásra. :) Nekem jó itt franciában. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#3650) #79335424 válasza KAMELOT (#3649) üzenetére


#79335424
törölt tag

De, itt most az ADR -es autók áramtalanítódásáról diskuráltunk. A nem ADR -esen persze, hogy megy minden akkor is, ha kiveszed a kulcsot, meg a fűtést, hűtőt is kapcsolgathatod.

Nem tudjátok, hogy hány fokos a bodeni tó vize? Hideg lehet. Remélem, nem süllyed el a komp! :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.