Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2551) F_Gergely válasza #79335424 (#2550) üzenetére


F_Gergely
őstag

Jo de ha a rendor megallit akkor csak a vezeto mondja azt hogy o a vezeto. A masik azt mondja o szabin van, vagy csak elviszi a kolega egy darabon neki semmi koze a vezeteshez. Mikor minosul negykezesnek, es mikor van a masik sofor szabin?
Probalom megforditani a te szitud, tehat negykezesbe mennek de azt mondja a sofor o szabin van, vagy a kolega csak elviszi egy darabon.

(#2552) #79335424 válasza F_Gergely (#2551) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nem, ilyet nem lehet. A négykezes napot max. egy óra különbséggel kell kezdje a két sofőr, és egyszerre kell befejezniük. Ezen időszak alatt mindkét kártyának a tachográfban kell lennie. Attól négykezes, hogy az adott munkanapon mindkét sofőrnek feladata a jármű vezetése.

[ Szerkesztve ]

(#2553) F_Gergely válasza #79335424 (#2552) üzenetére


F_Gergely
őstag

Ezt nem tudtam, koszi az infot. :R
En is mindig tanulok valami ujat :)

(#2554) ooloo válasza F_Gergely (#2549) üzenetére


ooloo
őstag

Olyan pofonegyszerűnek tűnik .....

Munkaidejét tölti a gépjárműben ? Nem .
Pihenőidejét tölti a gépjárműben ? Nem .
Munkahelyére igyekszik ? Nem .
Éves , rendes szabadságát tölti ? Igen .
Szabadidejével önállóan rendelkezik ? igen.
A gépjármű üzembentartójával - akinek a gépjárművében tartózkodik - érvényes munkaszerződése van ? Igen .

A fentiek figyelembevételével milyen törvényt szeg meg , amiért bírságot szabhatnak ki ........

( A tévedés kockázatát fenntartom magamnak )

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2555) zsid válasza dlaj (#2545) üzenetére


zsid
senior tag

Csak olyan személy lehet a fülkében, akinek az ott tartózkodását a munkáltató engedélyezte ( ADR esetén rendelkezik az adott anyagra vizsgával és van védőfelszerelése). Általában nem szólnak a stopposért.

KAMELOT:
Ha te csak ott vagy semmi köze a zsarunak. Csak utas vagy. Kivezettted a magadét váltottatok.

TRACE 2.2.9.3.

"4. Egy menetíró készülékkel felszerelt jármű átvétele és vezetése céljából a munkáltatója
által meghatározott, annak működési központjától eltérő helyre utazó járművezető a
munkáltatójával szembeni kötelezettségének tesz eleget, ezért nem rendelkezik
szabadon a saját idejével. Ebből következően a járművezető által az e rendelet hatálya
alá tartozó jármű nem a járművezető otthonánál, illetve nem a munkáltatója működési
központjánál található tartózkodási helyére vagy tartózkodási helyéről a jármű
átvételének vagy átadásának céljával induló utazással töltött bármely időszakot „egyéb
munkaként” kell bejegyezni, függetlenül attól, hogy a munkáltató adott-e utasítást az
utazás időpontjára és módjára vonatkozóan, illetve hogy ezt a döntést a járművezető
hozta-e meg (hiv.: a 124/09. sz. ügyben hozott bírósági ítélet9
).
Azt az időt is „egyéb munkaként” kell bejegyezni, amelyet a járművezető egy, a rendelet
hatálya alá nem tartozó jármű vezetésével tölt, miközben a rendelet hatálya alá tartozó
jármű átvétele vagy leadása céljából szokásos munkáltatójának működési központjától
és saját otthonától eltérő helyre megy vagy onnan tér vissza. (Lásd még a mellékletben
található 2. útmutató feljegyzést.)
5. Ez elméletben azt jelenti, hogy az a járművezető, aki munkanapját szokásos
munkahelyétől távol fejezi be, nem végezhet semmilyen további munkát – így például
Magyarázó szöveg, 2.d. 50
ozat
haza sem vezethet – e tevékenység rögzítése és így esetleges jogsértés elkövetése
nélkül.
Amennyiben fennáll a gyanúja annak, hogy a járművezető a rendelet hatálya alá tartozó
tevékenységeket folytatott, de azokat nem rögzítette, akkor ki kell őt kérdezni annak
tisztázása érdekében, hogy pontosan milyen tevékenységeket végzett az érintett
időszakokban.
Azok a bejegyzések, amelyek azt mutatják, hogy a járművezető az egyik nap egy adott
helyen fejezte be a szolgálatát, majd másnap egy másik helyen folytatta azt, az e cikkben
meghatározott tevékenységek rögzítésének elmulasztását jelezhetik.
A járművet az otthonától vagy rendes munkahelyétől távol átvevő járművezetőt ki kell
kérdezni a jármű átvétele céljából megtett útjáról annak megállapításához, hogy nem
valamennyi tevékenységét rögzítette-e.
A rendelet hatálya alá tartozó tevékenységek rögzítésének elmulasztása a 3821/85/EGK
rendelet szerint nagyon súlyos jogsértésnek minősülő szabályszegés."

Somatom:
Az egyik AETR tanácsadónak van egy zárt csoportja face-en, oda feldobtam a kérdést eddig jött érv pro és kontra. Kíváncsi vagyok mit lesz az ellenőr állásfoglalása ez ügyben.

<tRucKdriFteR>

(#2556) dlaj válasza zsid (#2555) üzenetére


dlaj
őstag

Köszi.

(#2557) KAMELOT válasza ooloo (#2554) üzenetére


KAMELOT
titán

Semmilyet...jól írtad!

(#2555) zsid: Azért kell vinni szabadságos papírt! :) Nem 1-et hanem sokat, így kiírod magadnak és hello! Mint írtam a zsaru a kártyádat nézi minden e rendben van, ha okés akkor elköszön és folytathatod az utadat. Érdekes ott ahol nem baxogatják az embreket szépen megy mindenki! Román bulgárban simán mehetsz vasárnap is csak itt van ez a homokos törvény. AKi akar menjen csak legyen meg a heti 24-45 órás pihenője.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2558) zsid válasza KAMELOT (#2557) üzenetére


zsid
senior tag

Nem 1-et hanem sokat, így kiírod magadnak és hello!

Jó ebbe ne menjünk bele, mert ez így megint bele fogsz szaladni egy BTK-s öngólba.

<tRucKdriFteR>

(#2559) #79335424 válasza zsid (#2558) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ööö... miért is? Azt a szabályt törölték el, hogy a cégnek kell kiállítania a szabványos szabispapírt. Én magam is igazolhatom a tachográffal nem rögzített tevékenységeimet. Miért is ne lehetne nálam egy stóc kitöltetlen űrlap?

(#2560) zsid válasza #79335424 (#2559) üzenetére


zsid
senior tag

Azt a szabályt módosították, ami előírja, hogy minden hiányzó adatról papírt kell írni. A jelenlegi rendelkezés szerint azokat a tevékenységeket visszaírhatod, amit a tachográffal vissza lehet írni. Olyan opció nincs a tachográfon, hogy táppénz,rendes éves szabadság, nem 561 alá tartozó jármű vezetése stb.. A tevékenység igazoló lapból egy példánynak nálad kell lennie, egy a munkáltatónál. Út közben hogy töltöd ki, hogy nála is legyen? Előre aláírtok egymásnak 50-50 példányt? :D
Kamelot pont azt írta le, ami a te esetedben is felmerülne egy út közbeni kontrollnál. Az ő esetében kártya ki, mágnes fel vagy beülünk egy másik pilóta mellé és szabispapírral kocsikázunk. Ez súlyos szabálysértés. A te eseted nem ilyen, de ennek a gyanúja ugyanúgy felmerülhet. A Balkánon azért megy ez, mert még meg lehet venni a rendőröket ( ahogy pár hete hallottam, már ott sem mindegyiket).
Nyugat-Európában egyik hatóság sem díjazná, ha találna nálad egy rakás félig kitöltött tevékenységigazoló lapot, bár ha emlékeim nem csalnak már a kézzel írottat pont e miatt nem fogadják el pár éve, csak a nyomtatottat. Mondjuk a nyomtató is elmegy inverterről :D
A szabadságot is a munkáltatódnak kell igazolnia, út közben arról te amúgy sem írhatnál papírt.

<tRucKdriFteR>

(#2561) KAMELOT válasza zsid (#2560) üzenetére


KAMELOT
titán

Nem jól tudod. Ha te kiveszed a kártyát onnantól már írhatod a szabadságos papírt. Ennyi! Azaz igazolod, hogy máshol nem vezetsz, ha meg vezetsz akkor odáig szól a szabipapír és megint kiírhatod ha befejezted. Tehát megint kihúztad a kártyát. Ott a papír a kezedben amivel igazolni tudod a dolgokat! Mást meg úgysem fog kérni!

Akkor én kérdem tőled, ha te mondjuk kint vagy törökben és nem mész 1 hétig akkor ki írja ki neked a szabdságos papírt vagy ott kell ahgynod valahol a kamiont mondjuk mert 4-5 napig nem tudsz menni?

AMúgy meg te csak a dátumot meg az aláírást töltöd ki többit otthon megcsinálja a cég és viheted magaddal.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2562) KAMELOT válasza zsid (#2560) üzenetére


KAMELOT
titán

Én nem írtam semmiféle mágnest. Mágnest max rakodásnál, az is csak akkor, ha szorít az idő.
Balkánon azért megy ez mert ott normálisan állnak hozzáa dolgokhoz. Nem azért állítsák meg a kamiont, hogy megbaxák őket 1000 eurokkal hanem, hogy ellenőrizzék. Azzal, hogy kifizeted a bírságot sajnos nincs elintézve semmi csak a sofőr kedvét veszed el. Itt jó, hogy nem a segglukadat is megnézik az igazoltatás során.
Nézzed meg USA-t. max speed limit 100-130km/h és napi 8 órát kell pihenned. Nincs kártya és egyhuzamban vezethesz 8 órát. Ott az a lényeg, hogy az áru pörögjön, itt meg az a lényeg, hogy baxogassuk a szegény sofőröket.

Meg a nagy nyugat....alig van parkoló. Fürödni sem lehet. Balkán fele meg tele van kamion parkolóval 1 napi parkolás 5 euro, kajálhatsz fürödhetsz van WC. Ja 0-24h kaja van ott. Éjjel 3kor is kiszolgálnak. Itt meg baxnak rád aludjál majd reggel kinyitunk!

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2563) zsid válasza KAMELOT (#2561) üzenetére


zsid
senior tag

Az előbb ezt írtad:

Én vezettem, de a másik sofőrnek nem volt benne a kártyája ő csak jött velem lerakodni, majd másnap jött a másik sofőr és ők mentek ketten tovább 4 kézben.

Erre a köztes időre a bemásolt pont miatt nem húzhatsz pihenőt és nem is írhatsz szabis papírt. Ha végeztél, kiveszed a kártyád, de ha nem ugyanott folytatod, akkor a kettő közti idő nem lehet mind pihenő ha autón utazol. Lehet a balkánon és a törököknél ez így jó, de Nyugat Európában ezért igen sokat fizetnél.

"Akkor én kérdem tőled, ha te mondjuk kint vagy törökben és nem mész 1 hétig akkor ki írja ki neked a szabdságos papírt vagy ott kell ahgynod valahol a kamiont mondjuk mert 4-5 napig nem tudsz menni?"

Ha 4-5 napra le kell raknod valahol a kamiont és nem végzel 561 alá tartozó tevékenységet, akkor az pihenő és simán visszaírod a kártyára utólag.

"AMúgy meg te csak a dátumot meg az aláírást töltöd ki többit otthon megcsinálja a cég és viheted magaddal."
Ismerem a módszert, sok haverom dolgozott így nyugaton, csak nekik arra kellett, hogy mehessenek korongos autóval ész nélkül. Ha előregyártott szabispapír van nálad, azért is biztosan csúnyán néznek rád Nyugat-Európában.

A mágnest és a többit általánosságban írtam, jellemző arra a részre, hogy a sofőrök nagy része mágnessel, kártya nélkül, két kártyával űzi az ipart.

"Nem azért állítsák meg a kamiont, hogy megbaxák őket 1000 eurokkal hanem, hogy ellenőrizzék. Azzal, hogy kifizeted a bírságot sajnos nincs elintézve semmi csak a sofőr kedvét veszed el."
Errefelé is azért van kontroll, hogy ellenőrizzenek. Az elmúlt 10 évben egyszer sem bűntettek meg saját hibámért vagy AETR szabálytalanságért. Vagy egy szabály, a hétvégén is abból idéztem nem is egyszer, ha betartod nem büntetnek meg. Keleten és délen nem azért állítják meg, hogy megb@xxák, de azért a markát tartja mindegyik. Haveromnak a román tavaly még 50-100 euro volt zsebbe és a mágnest sem kellett levenni az autóról, jöhetett vele tovább. Biztos csak ellenőrizni akart a jó fej hatóság... :D

Az USAban a Hours of Service szabályozása mondjuk egyértelműbb, viszont a kontroll ott is kemény. Kicsit csalsz a lapon máris repül a 6-900 USD + kiállít egy napra. Csak ezt nem szokás hozzátenni..[link]

Itt nem a nagy nyugatról vagy a nagy keletről van szó. Van egy ránk vonatkozó szabály, amit be kell tartani, ez a munkánk.

<tRucKdriFteR>

(#2564) KAMELOT válasza zsid (#2563) üzenetére


KAMELOT
titán

Dehogynem akkor neked szabipapírod van tök mindegy hol vagy. A kártyád kint van így szabin vagy.

Románban az a szokás. Leveteti veled a mágnest adsz 50 eurot és mész tovább.

Havrom ott kamionozik Floridában él és chicágo-ban kamionozik. 5-6000 dolcsi megvan neki. Mesélte nekem, hogy megy ott.

Nincs mit tenni be kell tartani a szabályokat (nekem mindig rendben vana kártyám mert inkább előtte 5-10 perccel leparkolok és próbálok mindig 1 órás pihenőt tartani) . Ahol lehet ott meg megpróbálunk picit csalni! :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2565) #81556480


#81556480
törölt tag

Megkaptam életem első levonását, 21 raklapot nem papíroztam le, a cég kiszámlázta 80 ezer forint kb a levont összeg. :O

3 év alatt még nem olyan rossz ez a mérleg nem? Mármint hogy csak ennyi levonásom van :DDD

(#2566) #79335424 válasza #81556480 (#2565) üzenetére


#79335424
törölt tag

Kib...ott raklap mizéria! Gyűlölöm. Sofőr vagyok, nem nepper, hogy raklapokkal alkudozzak. Szerencsére a mostani melóhelyemen nagyon ritka a csereberés fuvar.

(#2567) #81556480 válasza #79335424 (#2566) üzenetére


#81556480
törölt tag

nekem meg szinte folyamatosan van raklap a kocsin. A sok nyomi raktáros meg bevándorolt targoncás meg vagy aláírja a raklapos papirt vagy nem, vagy még köcsögöl is mellé. elég szar dolog ez a része, de sajnos most nekem ez ilyen. Még extra szerencsétlenség hogy 15 raklapos az autó és így sikerült egyszerre feltenni 21 raklapot amit pont elfelejtettem lepapírozni lerakáskor.

(#2568) F_Gergely válasza #79335424 (#2566) üzenetére


F_Gergely
őstag

ez tetszik "Sofőr vagyok, nem nepper" majd mondom a sofőröknek, 95%-uk mind bizniszel a raklappal... nem gyengén... Volt már sofőr akit azért rugtunk ki, rendőrségi feljelentés kíséretében mert lopta a raklapot 100+ mennyiségben havi rendszereséggel.

(#2567) LaciCRM:
nálunk az szokott lenni a gond, bejön a kamion, vinne 33 raklapot de nem tud csak 30-at mert tele van fusi raklapokkal amiket összeharácsolt cégektől... Áru meg nem fér fel... Azt ezzel megy el az idő hogy bepajszerolja a raklapok mellé az árut valahogy.

[ Szerkesztve ]

(#2569) #79335424 válasza F_Gergely (#2568) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ebből én kimaradtam. Ez az első "külsős" melóhelyem. Eddig csak olyan cégeknél dolgoztam, ahol valamilyen szinten haver volt a főnök/tulaj. Annyi volt a "bíznisz", hogy ha beesett potya raklap, akkor azokat elraktam arra az esetre, ha hiányt kell pótolni. De, alapvetően útálom a raklapozást, mert qrva sok nyűg van vele.

Más.
Somatom újabb jogi keresztkérdése. :) Holnap megyek vissza két hét pihiből. Kell nekem szabispapír? Lezártam a kártyát, beírtam a célországot, és kisszékre állítva kivettem a kártyát. Nem külön szabadságon voltam, hanem az a normál havi munkarendem, hogy két hét meló, két hét pihi. Ehhez van kalkulálva a havi fizum. A jogszabály csak a minimális pihenőidőkről rendelkezik, a maximálisról nem. A pihenőidő tachográffal értelmezhető tevékenység. Tehát, holnap bedugom a kártyát, kidobja az utolsó kivétet, meg a kisszéket. Leokézom külön bevitel nélkül, beadom a kezdőországot és ezzel rendben vagyok?

[ Szerkesztve ]

(#2570) fesii válasza #79335424 (#2569) üzenetére


fesii
aktív tag

Rákell "huznod" a kártyára

(#2571) #81556480 válasza fesii (#2570) üzenetére


#81556480
törölt tag

én 'M" beadással szoktam visszapótolni az időt ha nem vagyok a kocsiban. nem használok teviglapot

(#2572) #79335424 válasza fesii (#2570) üzenetére


#79335424
törölt tag

Miért? Ahogy én gondolom:
Lezártam a műszakot, és pihenőn kivettem a kártyát. Amikor két hét múlva berakom, akkor mutatja az utolsó kivétel időpontját, és megkérdezi, hogy akarok -e manuális beadást. Rábökök, hogy nem, és a tachográf továbbra is írja, hogy pihenőn vagyok. Ha nem csinálok manuális beadást, akkor az azt jelenti, hogy nem történt változás a két regisztrált állapot között, vagyis végig pihenőn voltam. A manuális beadás nem azért van, hogy az ettől eltérő, tachográf által rögzíthető tevékenységeket beadjam? Ha nem adok meg manuálisan semmit, akkor miként regisztrálja a kivétel és a berakás közti időszakot?

[ Szerkesztve ]

(#2573) #81556480 válasza #79335424 (#2572) üzenetére


#81556480
törölt tag

ha ágyon vetted ki, és ágyon rakod be, akkor is a kettő közötti időt vissza kell pótolni. nem veszi úgy, hogy akkor nem volt változás.

(#2574) fesii válasza #79335424 (#2572) üzenetére


fesii
aktív tag

28naprol elkell tudj számolni ha nem adsz be neki semmit az nem aztjelenti hogy pihentel hanem hogy nem adtad meg hogy mit csináltál. Ha pihentel azt is kézi beadassal megkell csinálni.

(#2575) zsid válasza #79335424 (#2569) üzenetére


zsid
senior tag

Gyorsan elszaladt ez a két hét :DDD

Amúgy a másik kérdésre sem kaptam az AETR-es csoportban egyértelmű és határozott választ, szóval sikerült olyan problémával előállnod, amire még nem tudjuk mi a megoldás.

Szerintem ha visszatérsz akkor visszaírod pihenőnek. A szabadsággal külön kell elszámolni, ez meg nem szabadság volt.

<tRucKdriFteR>

(#2576) #79335424 válasza zsid (#2575) üzenetére


#79335424
törölt tag

Gyorsan. De, már belerázódtam az itteni szituba, úgyhogy stressz nélkül ülök be megint.
Ezért írtam az elején, hogy szerintem ez a 45 -ös szabály nem teljesen kerek.
Mindenkinek köszönöm a pihenőidős instrukciókat! Manuális beadással (tulképp csak végigokéztam, amit írt) visszaírtam a két hetet. Most vmi háromszázakárhány óra pihenőt írt. :) Remélem, a rendőrnek is meg fog felelni így! :)

(#2577) KAMELOT válasza #81556480 (#2565) üzenetére


KAMELOT
titán

Elég nagy baj, hogy levontak 80k ami nem kis összeg. Azt számolja el magának a cég úgyis van miből!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2578) KAMELOT válasza #79335424 (#2572) üzenetére


KAMELOT
titán

Azt jól is csináltad és úgy is kell. Ha máshol nem vezettél akkor azt automatikusan pihenőnek veszi. Zsaru úgyis látja, hogy nem voltál sehol, tehát nincs semmi más írva a kártyádra!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2579) #81556480 válasza KAMELOT (#2577) üzenetére


#81556480
törölt tag

Hát engem is érzékenyen érintett :(

(#2580) #79335424 válasza #81556480 (#2579) üzenetére


#79335424
törölt tag

Az ilyesmit kompenzálni kell. Eladod az állófűtést, aztán valamilyen hibával szervízbe küldöd az autót. Ősszel boci szemekkel csodálkozol a történteken és rákened a szervízre. :)

[ Szerkesztve ]

(#2581) dlaj válasza #79335424 (#2580) üzenetére


dlaj
őstag

Úgy gondolom most kezdődött el a tanfolyamom. 😃

(#2582) F_Gergely válasza #79335424 (#2580) üzenetére


F_Gergely
őstag

A sofor felejti el lepapirozni es meg ot kell sajnalni? Azert gyerekek.... Ha elbaxunk valamit legyen mar annyi gerinc hogy bevallaljuk.

(#2583) #81556480 válasza F_Gergely (#2582) üzenetére


#81556480
törölt tag

én is így gondolom, nem is problémáztam vele. bár hallottam már olyat hogy a cég benyelte. ez csak pozitívumnak irható fel. ha nem nyeli be az meg nem negatívum. szeirntem

(#2584) F_Gergely válasza #81556480 (#2583) üzenetére


F_Gergely
őstag

Ne erts felre nem veled van bajom, en is csesztem mar el munkaban valamit (mindenki hibazik) csak az ilyenen fennakadok hogy "allo klimat add el aztan haritsd a szervizre".... nem vagyok a levonasok hive, de ha jogos akkor jogos be kell nyelni.

(#2585) #79335424 válasza F_Gergely (#2582) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nézőpont kérdése. Tegnap reggel fél hatra jött értem az autó. Utaztam 800 -at. Este 9 -re ért be a váltóm a telephelyre, mert hazautazása előtt még kidolgozta a 15 órát. 10 -re bepakoltam. Persze, csak reggel fél 4 -kor tolhattam be a kártyát, amikor indulnom kellett a lerakómra. Most vagyok a 14. munkaórámban, és még van egy felrakóm, meg menés, ameddig még belefér. Lenne két kérdésem.
Ha havi fixes vagyok, akkor én ezért nem kapok semmi pluszt. Hány raklap árát termeltem meg a cégnek ezzel a kis csúsztatással?
Hány ilyen alkalom, óra, nap kell ahhoz, hogy ha ilyen előzmények után benézek egy raklapelszámolást, akkor azt mondja a cég, hogy "belefér"?
Akkor most kinek a gerincéről beszélgetünk?

[ Szerkesztve ]

(#2586) F_Gergely válasza #79335424 (#2585) üzenetére


F_Gergely
őstag

értem is a helyzeted meg nem is... Az hogy te ilyen feltételekkel dolgozol, és ezt így bevállalod az a te dolgod, hivatalosan 8 órát dolgozhatsz vagy 9-et kitolva. Pont. Az hogy te már 14 óránál tartasz, a munkáltatód meg a te hibád. Ez más tészta. De én is levonnám azt ha kárt okozol, mert a te felelősséged mint ahogy az is a te felelősséged hogy mennyit dolgozol.

(#2587) #79335424 válasza F_Gergely (#2586) üzenetére


#79335424
törölt tag

Kevered a vezetési időt a munkaidővel, de még így sem stimmel amit írsz, mert a normál vezetési idő az 9 óra, ami heti két, nem egymás utáni alkalommal kitolható 10 órára. A munkaidő az teljesen más dolog.

(#2588) F_Gergely válasza #79335424 (#2587) üzenetére


F_Gergely
őstag

Jogos:
"napi vezetési idő nem haladhatja meg a 9 órát, azonban hetente két alkalommal meghosszabbítható 10 órára."

Nalam a ketto valahogy egy es ugyan az, marmint aki sofor annak annyi a munkaideje amennyit vezet, vagy ami ehhez kapcsolodik. De pl az hogy munkaba mesz, vagy kamionhoz "utazol" az nem. Baaaar a franc tudja biztos van olyan pelda ahol vakarnam a fejem hogy akkor ez most mi...

(#2589) #81556480 válasza F_Gergely (#2588) üzenetére


#81556480
törölt tag

gondolj bele: ha én münchen környékén váltok, akkor 8 óra még kiutazok, utána még vezessek 9 órát, meg dolgozzak meg tököm tudja?? összesen fel lennék vagy 20 órát ( haza útnál előfordul néha). a jogszabály szerint a munkahelyre utazás már a munkaidő része ( vagy nem tudom pontosan minek) d e a lényeg hogy ha elindulsz munkába azt már le kell vonnod az idődből. ezért nálunk kiutazás után csak másnap indul a meló.

hazaút mint írtam néha beesik , hogy ledolgozom a napom és úgy jövök haza. ekkor tisztán amit vezetéssel töltöttem az volt 16 óra, meg pihenő plusz rakodás, + átcuccolás céges személykocsiba + kicsi stau passaunál. Így keltem fel reggel 5-kor, és másnap reggel 4:30kor estem be az ágyba. Na ezt nem engedi a törvény. csak hát kutya se tudja te mit csináltál előtte/utána. Ezért hajtják szét a furgonosokat.

[ Szerkesztve ]

(#2590) F_Gergely válasza #81556480 (#2589) üzenetére


F_Gergely
őstag

Igen, van benne igazsag, en igy meg nem dolgoztam, marmint nem utaztattam sofort uresen, max szerviz auto ment ki a lerobbant kamionhoz, de mindig ugy volt hogy telephelyrol indult, es telephelyre jott vissza.
Na a furgisok az kulon vilag, hallottam sztorikat vezetesi idokrol...

(#2591) #81556480 válasza F_Gergely (#2590) üzenetére


#81556480
törölt tag

Az a kemény, hogy a mostani cégemnél még Magyarországra nem jöttem nagy autóval. azt mondja a főnök hogy mióta ő tolja ezt az ipart, ilyen gyenge év még nem volt. pár 10 éve már csinálja. ezért , mivel nincs magyarba import, a kocsik kint maradnak németbe, főleg Garching-ba, München mellett, és ott váltunk. Én ezt olyan hihetetlennek tartom, hogy nincs fuvar. Eddig kis hitvány cégeknél voltam, sokkal szarabb körülmények között, és haza hoztak. Szerinted van ebbe valami? te mint irányító hogy látod a magyar fuvarokat?

Azt hozzá kell tenni hogy keletiek vagyunk, nem csak Győrig kell jönni, az megint más helyzet lenne. Vagy még azt tudom elképzelni, hogy olcsó fuvart nem akar bevállalni, jobban megéri neki hogy egy opel comboval kimegyek a kolléga meg hazajön.

(#2592) KAMELOT válasza F_Gergely (#2582) üzenetére


KAMELOT
titán

A cucc megvan csak te elfelejtetted lepapirozni. Az nem azt jelenti, hogy a cucc elveszett! :) Már enhgoy egy angy cégnél ez gond legyen. Azért nem kell a sofőr, aki egész nap a kamionban ül megbüntetni!

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2593) #81556480 válasza KAMELOT (#2592) üzenetére


#81556480
törölt tag

szerintem meg a feladó és az átvevő is genyó. valaki hazudik, vagy nem érdekli, vagy simán szemét és pénzt akar keresni rajtad. mai világban nem hiszem el hogy egy nyamvadt aláírás elmaradást ne lehetne lekommunikálni két cég között.

Ez a fuvar még 88euró levonást is tartalmaz, mert mikor meglátta a főnök az elfaxolt papert, egyből hívott hogy lebasszon, mert ez nincs bizony lepapírozva. Ekkor megbüntettek telefonálásért. :O ;] ;]

[ Szerkesztve ]

(#2594) #79335424 válasza #81556480 (#2591) üzenetére


#79335424
törölt tag

Én Osz-car -ral járok. Mármint ott ismertem meg azokat a rendszeres járatokat, akikkel szoktam menni/jönni. Én nem gyötröm sem magam, sem a saját autómat.

(#2595) #79335424 válasza #81556480 (#2593) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ennyit a gerincről!

(#2596) #81556480 válasza #79335424 (#2594) üzenetére


#81556480
törölt tag

Olyan is van! ha rövidebb időre jövök haza, akkor telekocsi, bla bla vagy valami, de ha váltás van akkor kolléga jön szemétkocsival. (saját autóval sose mentem)

Folyamatosan változik ez a cég, mindig valami történik, általában jó irányba, szóval nem panaszkodom, de néha becsúsznak ilyen szopások :D Szerintem tökéletes cég nincs. Most örülök a jó irányításnak, meg a jó kocsinak. a papírokra ezentúl figyelek, miattam nem lesz levonás..

(#2597) F_Gergely válasza #81556480 (#2591) üzenetére


F_Gergely
őstag

Na ez erdekes, ilyennel meg nem talalkoztam, mastol se hallottam meg. Nyilvan a cegtol is fugg milyen fuvarokat vallalnak el (sok mulik a fuvarszervezon). Szerintem nem kevesebb nem lett az arumennyiseg, (mondjuk a wabi eleg nagy piacreszt lefed a flottaval).
En inkabb arra tippelnek, hogy kenyelmesseg, egyszerubb nemetben hagyni a szerelvenyt mert igy minimalis a melo a fuvarszervezesre (foleg ha teljes fuvarrol beszelunk es nem gyujtorol). Itthon annyival lett nehezebb az elet hogy tobb a koltseg es adminisztracio, EKAER szam, utdijj (ez ku*va sok).
Es igen jelentosebb olcsobb szemelyautoval utaztatni a sofort akar nemetbe is mint a szerelvenyre kifizetni az orszagon beluli utikoltsegeket, mert csak orszagon belul egy A-bol B-be es vissza 200 ezres mutatvany es ez csak az utdijj. Ebben nincs uzemanyag, nincsen semmi egyeb koltseg. Szerintem emiatt nem hozzak haza a verdakat es hozzateszem megertem az indokot, a belfoldi aruszallitas mar evekkel ezelott haldoklott es az utdijj, a hugo meg ez a sok szardag hatalmas pofont adott, olyan koltsegeket amiket nem igazan tudsz tovabb haritani. A kiscegek zome beledoglott, mert egyszeruen nem tudod gazdasagosan csinalni. Nem egy ceget tudok ahol allnak a nyergesek az udvaron sok honapja mert meg igy is olcsobb neki mintha dolgozna az auto. Sofort meg nem tudja megfizetni.

(#2598) #81556480 válasza F_Gergely (#2597) üzenetére


#81556480
törölt tag

ja én nem nyergessel járok, csak szólóval, de ugyan ez érvényes arra is.

(#2599) #79335424 válasza #81556480 (#2596) üzenetére


#79335424
törölt tag

A hétfői váltás az nálunk is nyugisabb, de akkor sem szeretnék átkerülni. Nekem kell a két teli hétvége otthon. Bár, most hallottam olyan pletykákat, hogy az újakat már 3hét/1hétre veszi fel az öreg, nem 2/2 -re. A váltómat is megkérte, hogy maradjon még egy hetet. Remélem, hogy engem nem talál meg ezzel, mert a két hetem utáni szombatra már megvan a repjegyem a szöszimhez spanyolba.

(#2600) KAMELOT válasza #81556480 (#2593) üzenetére


KAMELOT
titán

Pont ezt mondom, nehogy már egy nagy cég befosson, azért mert te nem írtad be + telefonáltál. Sok a hibbant ember. Nem lebaszni kéne az embereket, hanem csak normálisan komunikálni.

Mondok egy példát....egyik kollégám nem tette vissza a tanksapkát + esett az eső, majd 500km arrébb észrevette, de ekkor már az összes sáros víz belévágta a tankba. Párizs előtt megállt a kamion. 3600euro huzatás utána valamit csináltak megint kell huzatni megint megállt. 1100euro. Amikor hazahozták a kamiont az összes befecskendezőt át kellett tisztítani. Összessen 6700euro és nem vonta le a fizetéséből! hanem majd fokozatosan apránként levonja neki, ilyen havi 50-100 euroval.
Hozzáteszem a cég 8 kamionból áll.

Milyen hibbant Főnököd van akkor? Valami degenerált lehet az! :) Bexarik 2 papírért, mert nincs aláírva.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.