Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2101) F_Gergely válasza OgKush (#2100) üzenetére


F_Gergely
őstag

igy hirtelen, a hauszmann alajos utcában van "ipari" terület ott vannak bérelhető raktárak.

(#2102) Lauda válasza fesii (#2098) üzenetére


Lauda
félisten

Ki zargatna es miert?

(#2103) #81556480 válasza Intruder A 6 (#2099) üzenetére


#81556480
törölt tag

MIlyen volt az első egy hónap? 4kézbe toltad ? hogy ment ?

(#2104) Intruder A 6 válasza #81556480 (#2103) üzenetére


Intruder A 6
aktív tag

Ment privát.

(#2105) OgKush válasza F_Gergely (#2101) üzenetére


OgKush
senior tag

:R

(#2106) F_Gergely


F_Gergely
őstag

Most jött hozzánk egy fiatal srác 7,5t kocsival, szerintem friss jogsis mert fiatal a srác 21 év körüli.
Szegény most jött hozzánk először, de az épület oldalán található könnyűszerkezetes tetőt levitte... Azt mondja tolatott, nem figyelt a tető sarka végigszakította a ponyvát, mikor indult előre az meg beakadt, és kitépte az épület falából a tetőszerkezetet.
Sajnálom nagyon a srácot, mert fiatal, oké hogy kárt okozott, de remélem ezért nem rúgják ki :(
Nem elég neki a ponyva megjavítása, még a cég ki fogja számlázni a tetőt is.

(#2107) toztaat válasza zsid (#2092) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Igen, én nem ismerem pontosan a szabályokat, ezért is fordultam hozzátok, és máris sokat tanultam!

A fülkében töltött pihenőidőről: tapasztalataitok szerint a nyugati sofőrök nem a fülkében töltik? Hotelben vagy hazaviszik őket? Mert mintha ők is ott aludnának.

Olyan ez, mintha lenne egy iszonyú kemény szabályrendszer, amit aztán senki sem tart be, és ezért adott esetben mindenki zsarolni tudja a másikat. Klassz.

(#2108) F_Gergely válasza toztaat (#2107) üzenetére


F_Gergely
őstag

Ezek a szabályok nos... Vannak de senki nem tartja be, mert lehetetlen betartani. Ha minden sofőrnek fizetnéd azt hogy ő bérel valami szállást egyrészt nem érné meg a fuvar, plusz ilyenkor már jönne a trükközés "fönök nincsen olcsó szállás csak a királyi lakosztály all inclusive-al ezért ezt vettem ki de most mit tehettem volna tudod a pihenő idő, szóval remélem nem gond most akciósan csak 1500 euró per éjszaka" vagy kér számlát, ő meg szépen alszik a fülkében.
Általános tendencia az hogy a fülkében pihen. Drága rakománynál előre kikötött helyen,, máshol nem állhat meg. Külföldi sofőrők sem pihennek szállodában, nálunk volt olyan rádióaktiv rakomány, gépfegyveres kisérete volt elöl hátul, 2 német kamion hozta. Legszuperebb csili-vili merci nyergesek, a létező full full extra, minden amit akarsz, és még ők sem pihentek máshol, csak a fülkében. Biztos létezik valahol olyan sofőr aki szállodában pihen de én ilyennel nem találkoztam eddig.

(#2109) toztaat válasza F_Gergely (#2108) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Aha, értem,

Ezt akartam már tőled (F_Gergely) kérdezni, hogy az miért nem lehet, hogy pl. egy magyar sofőr jellemzően csak olyan távra ingázzon, ahonnan haza lehet hozni könnyen, mondjuk minden második hétvégére? Annyira nehéz megszervezni, hogy legalább valahol Ausztria környékén legyen, ahol le lehet váltani?

(#2110) #81556480 válasza toztaat (#2109) üzenetére


#81556480
törölt tag

Mert nem az számít merre menjen a fuvar , hanem hogy mennyit fizet. Nem a sofőrnek hanem a cégnek szervezik a fuvart ( gondolom triviális, csak úgy mondom ) Engem mindig egy bizonyos német felrakóhoz forgattak 8-12 nap végére, majd az a német felrakó, az magyar lerakójú volt . szerettem mert kiszámítható. Csak a kocsi volt ótvar.

(#2111) F_Gergely válasza toztaat (#2109) üzenetére


F_Gergely
őstag

Ez egy kicsit problémásabb mint ahogy az elsőnek tűnik. Egyrészt mert ahogy lentebb is írják, a sofőr dolgozik a cégnek nem fordítva. A kamion akkor termel pénzt ha megy, tehát minél kevesebb legyen az üresjárat mert az viszont költség.
Egy 10-20 fős sofőrlétszámmal működő kis cégnél még "megoldható" de ennél nagyobb létszámnál már nem áttekinthető, nem koordinálható. Leegyszerűsítve ez nem kívánságműsor.
Különbséget kell tenni másfelől, hogy az adott kamion gyűjtő fuvarba megy, vagy full to full. Ha gyűjtős, "könnyebb" hazahozni, viszont sok buktatóval járhat, de ha bejön és jó a fuvarszervező, többet keres a cég és a sofőr is rajta mint egy komplett fuvaron. De ezt komplikált összehozni és sajnos nem is mindig sikerül.
Ha full to full azaz felvesz X helyen 32-33 raklapot és Y helyen meg lerakja és a kettő között nincsen se fel/se lerakó ez a kényelmesebb, viszont bevételben kevesebb de stabilabb, könnyebben "hazahozható".
Fuvarszervezésnél az sem mindegy mi a célállomás, milyen ország milyen környék, évnek melyik szaka, milyen kamion, milyen szerelvény. Rengeteg szempontot kell figyelembe venni aminél általában a legutolsó utáni az hogy a sofőr könnyen hazajöhessen. Ez az egyik fele.
A másik hogy a "váltás", az egy folyamat, ahol a sofőr leszámol,nem átadja a kulcsot egy kollégának a parkolóban és akkor jó utat. Ez nagyon kivételes, normál esetben nem így működik.
Kap egy eligazítást, felveszi a pénzt, berámol a kamionba és úgy megy. Ha hazajön ugyan ez, leadja a pénzt, leadja a számlákat elszámolásra stb.

'egy magyar sofőr jellemzően csak olyan távra ingázzon, ahonnan haza lehet hozni "

Haza lehet hozni, de nem érdek. Akkor termel ha külföldön megy. Ha hazajön az nem pénz. Ha kint megy olaszba, majd spanyolba, onnan franciába, majd a csehekhez, majd spanyolba és igy tovább, ez jobban kifizetődő mint hogy kimegy majd hazajön. Akkor hozzuk haza, ha pihennie kell. Vannak állandó fuvarok, pl bp-i felrakó majd francia majd vissza bp itt lerak. Ezek csókós fuvarok, legkevesebb a gond vele, viszont mivel fix, és állandó valamivel kevesebb a fuvardíja mint egy "random" fuvarnak, mert szerződése van a két cégnek egymással.
Olyan is lehet hogy a kamion sofőrrel együtt ki van adva charter-ba ilyenkor pedig nem is a saját cégedtől kapod a melót hanem akivel szerződésben van a cég. Ez szintén külön történet.
Messze nem olyan egyszerű mint ahogy azt az ember gondolná, és nem szívózás a sofőrrel.

(#2112) toztaat válasza F_Gergely (#2111) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Érdekes világ ez, a válaszaitok alapján kicsit más, mint ahogy kívülről tűnik.

Azt még hadd kérdezzem meg, elsősorban a sofőröktől, hogy a kamiont hogyan/mennyire lehet pihenőidő alatt magára hagyni? A parkolókban általában lefüggönyözött fülkéket látok csak, nem tudom, hogy a kamionos bent alszik, vagy sem. Valahol olvastam azt is, hogy van, aki biciklit (?) visz magával, hogy ki tudjon szakadni a fülkéből hétvégén, ezt sem teljesen értem, hogy a raktérbe bepakolja, vagy hogy?

Gondolom a sztrádák melletti parkolókból nincs menekvés, akkor ott kell dekkolni? Szóval mennyire lehet értelmesen tölteni egy hosszabb pihenőt?

(#2113) Zolás válasza toztaat (#2112) üzenetére


Zolás
addikt

Sose hagyom magára a kamiont. Valaki hozzányúl, lelop valamit, te meg kifizeted. Nem egy jó dolog.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2114) zsid válasza #27070592 (#2097) üzenetére


zsid
senior tag

A Wabinál - mármint az anyacégnél - mostanság egész korrekt lett a fizetés, legalábbis pár ismerősömtől ezt hallom. Alapbér+megtakarítás az megvan, a napidíjjal nem tudom pontosan hogy állnak, de ha nem vagy totál hülye akkor a nettó 400-450 az gond nélkül megvan ( igaz 4 hét kint léttel ). Asszem Lauda volt wabis, ő többet tudna mondani :)

Persze, az üzemanyag mátrixban nem lesz magasabb a megtakarításra adott díj, ahogy a km-ben fizető cégek sem fognak magasabb km díjat fizetni. Viszont amit napidíjnak számoltak el, azt el kellett utalniuk vagy kell valami írásos dolog, hogy kifizették, nem csak ellopták. Azok a sofőrök akik a minimál mellett mindent zsebbe kapnak ( leszámítva a napidíjat ) azok jobban járhatnak ezzel.

#2107 toztaat:
A fülkében töltött pihenőidőről: tapasztalataitok szerint a nyugati sofőrök nem a fülkében töltik? Hotelben vagy hazaviszik őket? Mert mintha ők is ott aludnának.

Én itt azért kicsit ellentmondanék F_Gergely-nek. Megint összekeveredett a két dolog : a rendes heti pihenőidő (45h ) és a csökkentett heti pihenőidő (24 óra). Az előbbi a szabályok értelmében nem tölthető a fülkében az utóbbi minden további nélkül. A nyugati országokban annyival mennek máshogy a dolgok, hogy a nyugati sofőrök fuvarját úgy szervezik, hogy legfeljebb a 24-es legyen kint ( sok magyar cég is így csinálja egyébként). Olyankor ő is a kocsiban alszik, ez van. De olyan német,francia,olasz, holland stb.. sofőrt nem fogsz látni 3-4-5-6 hetezni, mint magyart, románt, lengyelt stb...

Nyugaton sincs szállodáztatás, de ott úgy szerveznek, hogy jó legyen és persze az ottaniak nem is vállalják a több hét Hotel Kamiont-t :). Igazából itthon is megoldható lenne ugyanez - mint ahogy sok cégnél meg is oldják - csak akarás kérdése.

Olyan ez, mintha lenne egy iszonyú kemény szabályrendszer, amit aztán senki sem tart be, és ezért adott esetben mindenki zsarolni tudja a másikat. Klassz.
Ahogy mondod. A vezetési és pihenőidőre, a rakományrögzítésre, a szerelvény műszaki állapotára vonatkozó szabályok szigorúan, a betartás meg.... Egyszerű példa: ABS hibás jármű nem kaphat(na) nálunk sem műszakit. Szerinted a 10 évnél idősebb vontatók és pótkocsik hány százaléka dob ABS hibát? ( szerintem olyan 60% )

Valahol olvastam azt is, hogy van, aki biciklit (?) visz magával, hogy ki tudjon szakadni a fülkéből hétvégén, ezt sem teljesen értem, hogy a raktérbe bepakolja, vagy hogy?

Én szerencsés vagyok, mert nekem kényelmesen elfér a fülke mögött:

Abban is szerencsés vagyok, hogy viszonylag fix munkám van és általában hosszabb időt csak a kikötői őrzött parkolóban állok, nyugodtan ott tudom hagyni a kocsit és elmehetek akármerre. Legutóbb egyik vasárnap 60km-t tekertem, átugrottam az egyik tengerparti "üdölővárosba" . Normál autópályás pihenőben azért merészség ott hagyni az autót, sokan vannak akik mindent visznek ami nincs lebetonozva.
Amikor üres konténer volt mögöttem akkor a ljubljanai pihenőből simán bebuszoztam a városba.
A gyakori útvonalakon már vannak bejáratott parkolóhelyek, ahol akár ott is hagyható az autó, persze nem teletankkal és értékes áruval.

<tRucKdriFteR>

(#2115) #27070592 válasza toztaat (#2112) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ausztriában, Németországban simán ott hagyom a szekeret, akár reggeltől estig. Kutya nem nyúlt még hozzá. Francia pálya már más tészta, egyszer elvitték a pótkerekemet hétvégén. De ebből még nem kell általánosítani.
Nyár elején Párizs mellett hétvégéztem, és mindkét nap bementem a belvárosba bringával. Akkor sem nyúlt senki az autóhoz. De Salzburgban környékét is bejártam már párszor, amikor ott hétvégéztem. Vagy például Bordeauxban idén kétszer töltöttem hétvégét, úgy hogy az autóra közben nem figyelt senki, én meg a városban tekeregtem.

Egyébként sok pályán lévő kúthoz vezet alsóbbrendű út amin a kúton dolgozók is járnak, ott ki lehet szabadulni. Persze nem mindenhol, van ahol kulcsra zárják a kaput. De mindent meg lehet oldani..

Bringát egyébként legkönnyebben raklaptartóban tudsz magaddal vinni, ha van a pótkocsin. Én is ott hordom. De láttam már tankerre kötözött bringát is. Akinek kell, az megoldja. Van aki tényleg a platón tartja. De összecsukható bringa akár a jobbegyben is elfér.
Boltba is szinte mindig bringával járok. Megállok egy cégnél, ahol esetleg aznap már nem szednek / raknak, rögtön keresek egy boltot a navin. Tfh öt kilométerre van egy. Gyalog oda-vissza két óra lenne, plusz a cipekedés. Ugyanez bringával kétszer tíz perc, és akár két zsugor ásványvizet is el tudok hozni.
Lehet hogy bringa nélkül nem is csinálnám ezt a melót. Komolyan.

(#2116) F_Gergely


F_Gergely
őstag

Tegnap áll a ház előtt egy nyerges, kereste a címet. Rendszám szerint lengyel. Csávó nem volt szivbajos, elakadásjelző be kiszáll járó motornál azt nekiállt ott sétálgatni. Oké kertváros meg minden de csávó 10-15 percre simán otthagyta járó motorral a kamiont (mégcsak rá sem látott mert utcákat elsétált), az vihette volna el aki akarja, mert elsétált utcatáblákat nézni. Ráadásul fülke nyitva ott vannak a cuccai, gps, pénz, iratok stb.
Ott csodálkoztam hogy ez most normális vagy most mi van...

(#2117) #27070592 válasza F_Gergely (#2116) üzenetére


#27070592
törölt tag

Milyen traktor volt?
A Volvo mostanában nem építi össze a központi zár távirányítót a gyujtáskulccsal. Vagyis járó motorú traktort is be lehet zárni és otthagyni.
De van egy aranyszabály is: telefon, iratok, pénztárca nélkül soha nem szállunk ki a fülkéből.

(#2118) F_Gergely válasza #27070592 (#2117) üzenetére


F_Gergely
őstag

Azt hiszem talán renault volt, de még az ablak is le volt huzva teljesen, tuti hogy nem zárta be.
Én a szemetet vittem ki láttam hogy nézi az utcatáblákat mondom, hozok kocsikulcsot meg telefont kövessen azt megmutatom hova kell mennie (nem beszélt angolt és nehéz lett volna kézzel lábbal elmutogatni).
bementem, kijöttem csávó sehol motor jár, ablakok lent. 10 percig vártam rá aztán bementem vacsorázni.

(#2119) #27070592 válasza zsid (#2114) üzenetére


#27070592
törölt tag

Nem a wabit akartam piszkolni. :) Dolgozik ott egy cimbora, igaz nem az anyacégnél hanem egy kisebb franchise bandánál.
Ő is jókat mond. Állandó autója van, átlag 24-25 napokat van kint és 400-420 között keres.
Én is azt mondom hogy egy fiatal nullkilométeres sofőrnek jó kezdő munkahely, egy év alatt elgurul húsz országba, használja az angol, svéd kompokat, vámol Svájcban stb. Gyakorlatilag új szerelvényekkel.
A gond nem is ezzel van, hanem a cég emberi oldalával. Ha az irányító szemétláda, ha állandó szivatás van hazajövetel helyett, ha minden szirszarért levonogatnak mert kihasználják hogy kezdő vagy, az sok tehetséges fiatal sofőr kedvét elveszi a szakmától.
De ha most kezdeném ezt a cigány életet, lehet hogy én is oda mennék. Egy év hamar elszáll. Közben rá lehet feküdni a nyelvtanulásra, és egy jó alapszintű angol vagy német tudással már lehet nézelődni komolyabb helyeken komolyabb pénzekért.
Sok cég állandóan hirdet mert nincs sofőr. Nem kell leragadni egy helyen, meg kell keresni a legjobbat.

(#2120) zsid válasza #27070592 (#2119) üzenetére


zsid
senior tag

Pedig lehet szidni, nagy cég megbírja :DDD

Waberer's-en belül sem mindegy hol vagy és mit csinálsz. A középút az talán az "anyacég", ha normális irányítót fogsz ki, akkor el lehet lenni. Van egy két franchise ami normálisabb, oda kb bekerülni sem lehet, minden második hétvége itthon, normális fizu stb..
Meg akad egy két baszcsizós, lehúzós franchise is, ahol örülsz ha megkeresel 250-et és a telefont sem veszik fel neked, hogy felmondj.
Ugródeszkának az elején tökéletes, ha meg jobb helyet fog ki az ember, akkor tartósban is elmegy.

<tRucKdriFteR>

(#2121) toztaat válasza zsid (#2120) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Most képezni akarnak 6 ezer új sofőrt, és gondolom, hogy alá kell majd írni pár év "röghöz kötést", - ami ebben az esetben elvileg szerintem rendben is van,hiszen ez olyan, mint egy tanulmányi szerződés. De csak elvileg.

Merthogy azok alapján, amit ti elmondtatok, már most az elején tudni kellene, hogy pontosan milyen feltételekkel kötnek röghöz, mert különben ez egy ugrás a sötétbe. Most már látom, az sem mindegy, hogy a Wabi melyik ágához kerül az ember, no de ezt nyilván nem fogják az orromra kötni.

Az az igazság, hogy ha mutatnak előre egy munkaszerződést, még abból sem tudhatja az ember, hogy évekig szívni fog vagy sem. Nagyon kíváncsi leszek erre, hogy hogyan fog ez az egész menni. Most már azt sejtem, hogy ennek az egésznek az (is) a célja, hogy a Wabinál a fluktuációt csökkentsék. Hiába elégedetlen a sofőr, egy év múlva nem léphet le. Tartok tőle, hogy ezt a 6 ezer embert agyba-főbe fogják szívatni, ha nekik úgy jó.

Ne legyen igazam.

(#2122) F_Gergely válasza toztaat (#2121) üzenetére


F_Gergely
őstag

Nézd bárki bármit mond, legjobb ugródeszka a wabi. Zsir új géppark van, jó a szervizük, ha lerobbansz nem kell napokat várnod mire jön egy szervizautó, és újoncként nullkilóméteresen ennél jobb helyet nem hiszem hogy találna az ember,..

(#2123) ABE


ABE
őstag

Sziasztok,

Lehet, hogy kicsit off, de kéne egy kis infó. Holnap kísérek ki személyautóval egy buszt Prágába, hogy visszahozzam a sofőrt, és nem tudom, hogyan működik az útdíj fizetés. Ha jól tájékozódtam, Magyarországon továbbra is "matricás" rendszer van, de a szlovák és cseh szakaszokon E-útdíj van. Viszont a buszban nincs OBU, így nem tudom, hogyan megy a fizetés? A határon lehet ilyen készüléket iigényelni? Előre is köszi a tippeket.

(#2124) F_Gergely válasza ABE (#2123) üzenetére


F_Gergely
őstag

szia,
igen a határnál tudsz venni ilyen kütyüt, fel tudod tölteni előre (voucher).

(#2125) fesii válasza F_Gergely (#2122) üzenetére


fesii
aktív tag

Hát nem tudom én pont ellenkezőleg látom a helyzetet. Jobb egy kis cégnél kezdeni szerintem türelmesebbek veled persze itt is cége válogatja... Először egy kezdőnek jobb ha fixebb útvonalakon megy nem keresztbe kasul europában. Nálunk például első héten belföldeznek csak ahol megtanulja, hogy kell egy spanit befűzni egyáltalán... papirok kitöltése... Ha pl szombathelyről-pestre kell menni nyilván magyarba könnyebben megy neki hogy nagyából odatudja tenni magát a térképen pl frankfurtba megy nurnbergnél van és fogalma sincs arról, hogy mondjuk frankfurt előtt würzburg van igy ha azt a táblát nézi az is elég neki. Most sarkítok de remélem érthető...
Aztán jöhetnek külföldön a fixebb körök mint pl nálunk: szombathely-nürnberg oda vissza. Ezt eddig mind négykézbe...
Majd ezután jöhet az, hogy kiküldenek egyedül mondjuk a szomszédba az osztrákokhoz.
Ha valamit elbaszol például ha schwechat-ról elindulsz sopronba nem az S1-en majd A2-A3-on vitt a gps hanem levitt achau felé ahol van egy 3,4-es híd... plussz 30km plussz kb...
Ezt egy nagyobb cégnél ahol te vagy 13764-es számú sofőr ott 99%-ra mondom, hogy levonják. Kisebb cégnél ha normális akkor aztmondják ez van most már tudod, hogy arra nem kéne menned most már tudod, hogy 5km-t spórolni akartál lett belőle plussz 30...
Az meg számomra nonszensz amikor azt mondják, hogy amig négykézbe betanulsz addig valami röhejes összeggel kiszúrják a szemed...
Kisebb cégnél nem az 5autósat értem ahol a fáradt olajat öntöd bele az autóba mer jó lesz az még. (láttam ilyet)
Hanem mondjuk egy 40-60autós flotta ahol már tuti, hogy van egy alap saját szervíz ahol az apróságokat megcsinálják.. Ahol nem te mosod le az autót a 45órás pihenőbe hanem viszed a mosóba. Ahol ha valami a másik számára bugyutább problémád van nem elzavarnak hogy pl: én innen az irodából most mit csináljak és mi közöm hozzá hanem megprobálnak segíteni... Természetesen ha 25milliószor tolatod le a rámpát hagyod el a spanis látád azt sehol se tolerálják.
Ti régóta űzitek az ipart ti látjátok a dolgoknak az egyik részét én meg tudom,hogy egy kezdőnek mi okoz problémát és azt egy "kis" helyen vagy egy multinál viselik el jobban. Itt csak azt olvasom, hogy a wabinál kezdőnek király... Hát sztem a legszarabb hely ahol egy kezdő kezdhet...

(#2126) toztaat válasza fesii (#2125) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Nincs olyan navigációs rendszer, ami nem visz bele az alacsony hídba? (Nem ismerem ezeket, komolyan kérdezem)

(#2127) F_Gergely válasza fesii (#2125) üzenetére


F_Gergely
őstag

wabinál négykezesbe vagytok, egyedül nem dobnak be a mélyvízibe. Voltam kis cégnél 30-40 nyerges, zsir új merci traktorok, szép megatrélerek. Na ott viszont nincsen betanítás, ott a kulcs ecsém aztán menjél.
Saját szerviz van, mosó van ezeket valóban nem kell magadnak, de betanítás mint olyan - felejtsd el.
Én a kis cégeknél a mentalitást nem bírom, nagy a rongyrázás, de a sofőr az utolsó utáni ember, Én mikor kezdtem a szakmát, mindent igyekeztem megtanulni, és a sofőrök is azt mondták " ha igazán jó akarsz lenni, menj ki egy hónapra egy sofőrrel, megtanuld mi hogy megy. Ne csak a székből lásd a szállítmányozást hanem a volán mögül is". És ebben igazat adok. Engem sokan utálnak, mert tisztelem a sofőrt, becsülöm és korrekt vagyok vele, nyilván ha paraszt én is tudok az lenni, bár nem szokásom csak szóban kicsit helyre rakom. Nem tartom magam nagyobb embernek, okosabbnak vagy jobban annál mint aki kamiont vezet. Sok kollégám "minek beszélgetsz vele? Csak egy sofőr..." .
Na de visszakanyarodva, pont kis céggel tapasztaltam azt hogy rongyrázás megy, de lóvé sosincs ha kell új gumi, vagy valami kell a gépre. Persze a főnöknek AMG merci meg a gyerekeknek új autó, de ha rá kérdezel nincsen lové, szarul megy a szekér. Pontosan ezért is jöttem el, mert szar volt látni a könyvelést, látni a számlákat, a bevételt, és látni hogy mennyire nem költenek arra amire kéne, ellenben minden másra tolják a pénzt.
Sajnos sok kollégám utál, mert kezet fogok a sofőrrel, köszönök neki és megadom a tiszteletet, sőt én a kollégámnak tekintem mert együtt dolgozunk. Szemlélet kérdése, de én hiába ülök a székben és csinálom a nagy megbízásokat ha nincsen aki beüljön a kamionba és vezessen.

(#2128) ooloo válasza toztaat (#2126) üzenetére


ooloo
őstag

Általában ismerik a GPS-ek a korlátozásokat .... DE ! Spanyolban és Olaszban érhetnek meglepetések és ezért kell figyelni a jelzőtáblákat is . Ha vakon mész a GPS után , akkor előbb utóbb szívni fogsz . Ez garantált ! Az említett két országban az is előfordulhat , hogy nem jelölik táblával még mielőtt kikerülhetnéd . De ne aggódj , mert szökőévenként egyszer ha előfordul ( kis szerencsével ) .

Szóval ... GPS és vizuális tájékozódás kettősével kell közlekedned .... ha jót akarsz .

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2129) #81556480


#81556480
törölt tag

Szerintetek max mennyit lehet keresni magyar cégné, nemzetközibe 7.5-ösön ? Csak kiváncsi vagyok miket tippeltek ;)

[ Szerkesztve ]

(#2130) Dexar007 válasza #81556480 (#2129) üzenetére


Dexar007
veterán

Max? Szerintem max 300 körül. :)

En most csinalom a PAV-ot es a GKI-t aztan indulas.Csak tudnam hova. :D

Give me your cum,bull!

(#2131) fesii válasza #81556480 (#2129) üzenetére


fesii
aktív tag

Nyáron 21nappal (napidij) 391ezer lett 7.5 és 12tonnással... rekordom lett ha kell privibe elküldöm bérlapot azt az egyet eltettem :D
De teszem hozzá légkondit nem nagyon használtam ugyhogy az dobta meg igazán hogy 100 ezer lett az üzemanyagmegtakarítás mig normál esetbe 30-40körül szokott lenni.
Nyergesen mennyi az átlag, és mennyi a rekord amit el lehet érni?

(#2132) #81556480 válasza fesii (#2131) üzenetére


#81556480
törölt tag

Hát ezaz, én nekem 320 volt a max. De ha stabilan 300 fölött fogom tudni tartani, akkor még nem kínlódok az E kategóriával, meg 4kéz betanulással és egyéb körülményekkel :C

(#2133) zsid


zsid
senior tag

Nekem volt valami 425k belföldön és még Pest megyét sem kellett elhagyni. Persze abban a hónapban 65-70 korong elfogyott :DDD

<tRucKdriFteR>

(#2134) #27070592 válasza zsid (#2133) üzenetére


#27070592
törölt tag

És az új doboz korong árát levonták?
😀

(#2135) zsid válasza #27070592 (#2134) üzenetére


zsid
senior tag

Nem vonták le :P

<tRucKdriFteR>

(#2136) lorcsi


lorcsi
veterán

alig tudtam megtalálni ezt a topikot :W
mi a fene köze van ennek a Gazdaság, jog-hoz ?!?!

ezt a cikket olvastátok már?

[ Szerkesztve ]

(#2137) #81556480 válasza lorcsi (#2136) üzenetére


#81556480
törölt tag

Fuvarozás nélkül nincs gazdaság :D A cikk meg sajnos nekem nem mondott semmi újat. Ez a téma egy ideje.

(#2138) marsu. válasza lorcsi (#2136) üzenetére


marsu.
senior tag

Tudom nem ide tartozik, de ilyen téren mi a helyzet a buszozással? Erről tud valaki valamit? Mert folyton csak a kamionozásról lehet olvasni. Persze jóval több a kamion sofőr...

(#2139) #81556480 válasza marsu. (#2138) üzenetére


#81556480
törölt tag

Győrbe van akció, lehet jelentkezni országosan képzésre, majd lehetsz ott buszsofőr , szállást biztosítanak. helyieknek meg cafeteria van.

(#2140) marsu. válasza #81556480 (#2139) üzenetére


marsu.
senior tag

Igazából, arra gondoltam, hogy ebből is akkor a hiány mint a kamionos vonalon(bocsi a félreérthetőségért)? Szvsz hasonlóan állhat a dolog, persze arányaiban.

(#2141) SzalaiG válasza lorcsi (#2136) üzenetére


SzalaiG
addikt

Szokásos erőforrás elszívás... :(

Én is. :U

(#2142) MaciG válasza marsu. (#2140) üzenetére


MaciG
addikt

A helyi (állami) buszos cégeknél is van hiány, de nemzetközi viszonylatban (turista járatok) van elég ember.

BANZAII

(#2143) #81556480


#81556480
törölt tag

19.én indulok 7.5 merci ategoval vissza nemzetközizni, németből és németbe értkező fuvarok lesznek főletg ( nagy átlaggal ellentétben én bírom a német pályát )

bedobnák a nyergesen dolgozó emberek ha napidíjas a fizetésük akkor mennyi? És mennyi az alapdíj?

(#2144) Zolás válasza #81556480 (#2143) üzenetére


Zolás
addikt

15500ft csak napidíj nincs alap.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2145) #27070592 válasza #81556480 (#2143) üzenetére


#27070592
törölt tag

50 euro napidíj. Alap nincs :)
Egyébként 35 Ft/km, plusz vasárnapra 30 euro.
Amelyik több, azt fizetik.
Általában a kilométerpénz több.

(#2146) #81556480 válasza #27070592 (#2145) üzenetére


#81556480
törölt tag

na majd nemsokára ezekre visszatérünk!

Most mondjatok nekem kamionos kajákat, mert sose tudom mit egyek/vegyek.

(#2147) #27070592 válasza #81556480 (#2146) üzenetére


#27070592
törölt tag

Kérdésre kérdés: főzöl magadnak?
Ha csak olyasmi érdekel amit készen lehet kapni, melegíteni sem kell, akkor német Lidl Aldi. Ezek a legolcsóbbak, az otthoni árnál kb. 20 százalékkal. Én mindig itt szoktam bevásárolni.
De az állandó hideg kaja egy idő után baromi unalmas tud lenni. Meg egészségtelen. Normálisabb amerikai cégeknél elő van írva a napi egyszeri főtt étel, amit a cég fizet...
Ha nem számolom a saját munkámat amit a főzésre fordítok, akkor a legolcsóbb és legjobb mindig az amit magamnak csinálok. Csak macerás. Vinned kell a főzős cuccot, gázfőző, legalább egy mély és egy lapos lábas, tányér, kanálgép, mosogatószer, tálca, vágódeszka, séfkés, séfkötény :D fűszerek, műanyag dobozok stb. Ha otthon pakolsz be és ki akkor ok. Ha állandóan másik autóval dolgozol akkor szívás.

(#2148) #81556480 válasza #27070592 (#2147) üzenetére


#81556480
törölt tag

Ja van mindenem! szoktam főzni is, csak nem vagyok kreatív. A lidl, és aldikat is ismerem. Csak ötleteket várok mert nyilván egy töltött káposztának nem állok neki :) Csináltam már gomba pörköltet, paprikás krumplit, rántottát.. ilyen egyszerű dolgokat. De jó lenne valami kevésbé hizlaló :D stLacika videóit nézegetem, de az nekem már magas főzési tudomány

(#2149) #27070592 válasza #81556480 (#2148) üzenetére


#27070592
törölt tag

Cserélgessünk recepteket mint valami vénasszonyok? :)
Apróra vágod a hagymát, kevés olajon üvegesre párolod, ráütsz négy-öt tojást, átsütöd annyira hogy a sárgája még épp folyékony legyen. Só, bors, savanyúság. Két szelet kenyérrel délig elvagy vele. Az egész nincs kétszáz Forint, ugyanez egy német hofban 7-8 Euro. Igaz ahhoz csak oda kell ülni és betúrni.
Hétvégén pipihúsleves volt a menü, sok zöldséggel. Csirke alsócomb fél kiló. Vöröshagyma 3-4 db. Fél kiló sárgarépa. Egy csomó újhagyma. Zöldbabkonzerv. Másfél liter evian. Egy kevés olaj, fűszerek. Öt adag lett belőle, egyet bekajáltam a másik négyet beraktam a hűtőbe.
Második fogás pulykamell-saláta. Fél kiló pulykamell-filé. Kis kockákra vágom, olajon megpirítom. Tonhal törzs is finom helyette, azt nem kell pirítani. Csemege kukorica, csicseriborsó, vörösbab, fehérbab, zöldbab, sárgarépa, zöldborsó, csemege uborka, kockára vágott alma...vagy ami épp a kezembe akad konzerv, 3-4 féle, kivéve a gombát, mert azt ki nem állhatom. Konzervíze van. Az üveges jobb valamivel de annak meg üvegíze van. :D Néhány evőkanál majonéz, joghurtos salátaöntet. Ebből is öt adag lett. Egy-két szelet kenyérrel nagyon laktató kaja.
Tészta. Negyed kiló száraztészta, fél kiló grillkolbász kis kockára vágva, megpirítva. 3-4 fej vöröshagyma miszlikbe aprítva, olajon megpirítva, rá két üveg tésztaszósz. Ez négy adag. Itt a kolbászos szósz sokkal több mint a megfőtt tészta. Reszelt sajt. Ez is laktató és jól esik rá a hideg sör.

(#2150) #81556480 válasza #27070592 (#2149) üzenetére


#81556480
törölt tag

Ezek jók, de még olyan tipp is jöhet mi az amit nem kell főzni és eláll hűtő nélkül.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.