Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2051) MaciG válasza LuckyL (#2050) üzenetére


MaciG
addikt

Én úgy tudom, hogy ha saját árút viszel akkor árufuvarozói kártya (GKI) nem kell, de tacho az igen ha 3,5 T feletti

Mondanám hogy hívd fel az NKH-t, de mikor n azt akartam megkérdezni meddig jó a külföldi joogsítvány itthon arra se tudtak egyértelmű választ adni és akkor még meg se kérdeztem lehet-e vele hivatásszerűen vezetni... :U

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#2052) KAMELOT válasza #81556480 (#2041) üzenetére


KAMELOT
titán

Neked már megvan az E? Amúgy meg totál egyszerű menni naggyal! :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2053) zsid válasza LuckyL (#2050) üzenetére


zsid
senior tag

2.1tonna megengedett legnagyobb össztömegű személyautóval nem igazán húzhatsz 1800 kilós trélert. N1/N1G kategóriás autónál már más a helyzet.
Ha M1-es autóval húzod, akkor nem kell tachográf, N1-nél már kellene ( azt alapból csak úgy vizsgáztatják, ha van benne, aztán a használat alól lehet mentességet kérni ).

Ha személyautóval húzod a trélert, akkor kisebb a bukta esélye (főleg ha valami Volvo XC90 méretű autóval vontatsz ), azt kb senki nem fogja ellenőrizni. Az autószállítót már esélyesebb, bukni is könnyebb vele.

#KAMELOT: Vannak még ahol egész értelmes pénzt adnak az orosz útra. Viszont már néhány helyen egész értelmes pénzt adnak az unióra is :D

Amúgy meg totál egyszerű menni naggyal!

Amíg olyan helyre be nem keveredsz, hogy lecopod magad, mire kijössz onnan. :DDD

<tRucKdriFteR>

(#2054) KAMELOT válasza zsid (#2053) üzenetére


KAMELOT
titán

Unióra keveset adnak főleg ha kiszámolod mennyi az út díj meg az üzemanyag.
Attól is függ hova mész mert moszkvára tudom xarul adnak nem kifizetődő, főleg, hogy a vámon sokat állsz + a többi költség és már nem jöhetsz teli tankal sem visszafele, mert azt is nézik a határon!

Nem kell olyan helyre bemenni és akkor nincs gond! :)

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2055) ooloo válasza KAMELOT (#2054) üzenetére


ooloo
őstag

"Nem kell olyan helyre bemenni és akkor nincs gond! "

Ha ez ilyen egyszerű lenne ........ :N

Majd a pofára esések sorozata után , némi tapasztalattal a tarsolyodban szerényebben fogsz nyilatkozni . :D

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2056) KAMELOT válasza ooloo (#2055) üzenetére


KAMELOT
titán

Most amikor csinálom az E-t direkt mondom az instruktornak jó szűk utcákba menjünk be! Gyakorlok rendesen!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2057) zsid válasza ooloo (#2055) üzenetére


zsid
senior tag

Hol a like gomb? :D

Élesben Dél-Olaszországban kicsit más lesz ám... :)
Bár volt olyan cím itthon, ahova rendszeresen jártam nyergessel, majd egy útfelújítás miatt szoptam akkorát... majdnem összeszedtem az utcában az összes kábeltévés átfeszítést. És ezt ismert terepen... :D

Haveromat egyszer félrenavigálta a rakodója a Bodrogközben télen. 8km-t tolatott 12 tonnással, mert körben 60 centis hó volt és nem tudott sehol megfordulni :D

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#2058) KAMELOT válasza zsid (#2057) üzenetére


KAMELOT
titán

Vannak nem várt helyzetek, erre is fel kell készülni, ezért jobb konvojban menni főleg egy tapasztalt sofőrrel! Törökbe másképp nem is megyek! :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2059) F_Gergely


F_Gergely
őstag

sziasztok,
csatlakoznék a topichoz mint logisztikus :)

(#2060) KAMELOT válasza F_Gergely (#2059) üzenetére


KAMELOT
titán

Van valami jó fuvar?

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2061) F_Gergely válasza KAMELOT (#2060) üzenetére


F_Gergely
őstag

Jelenleg, mint importvezető (tehát a bejövő cuccokkal foglalkozom) dolgozom, külföldre most nem szervezek fuvart, belső szállításra meg saját járműparkunk van :)

(#2062) #81556480 válasza F_Gergely (#2061) üzenetére


#81556480
törölt tag

Éljenek a vectrások :D

(#2063) F_Gergely válasza #81556480 (#2062) üzenetére


F_Gergely
őstag

Kicsi a világ :DD

(#2064) MaciG


MaciG
addikt

Valaki tud esetleg olyan kamionos boltot (ha online shop az is jó) ahol esetleg lehet kapni ilyen ablakra tappancsokkal felragasztható görög zászlót?

BANZAII

(#2065) MaciG


MaciG
addikt

Azon tűnődtem aminap, hogy vajon nemzetköziben kamionozni sokkal rosszabb, mint ilyen viszonylatban buszozni? Előzőnél ott van a kínlódás a árúval vagy pakolással (ha nincs szerencsénk), utóbbinál pedig meg kell felelni mind az ~50 utasnak akik azért egy 15-20 órás útnál már elég nyűgösek és szerintem itt a felelősség is nagyobb. Anyagiakban szinte mindkettő hasonló, de kamionra rengeteg helyre keresnek sofőrt (sok helyen már tapasztalatot se nagyon kérnek), viszont buszra meg irtó nehéz bejutni valahova. :F (Az alkalmi munkától, mint pl. Bécs advent tekintsünk el)

BANZAII

(#2066) SzalaiG válasza MaciG (#2065) üzenetére


SzalaiG
addikt

A busz tisztább, kényelmesebb és több benne a pénz. A szállás szobán van, ahol fürödhetsz és sokszor egy kaja is benne van.
A kamion nyugisabb, mert nincsenek emberek a fülkében.

(#2067) #81556480 válasza SzalaiG (#2066) üzenetére


#81556480
törölt tag

a buszos nem mindig tud reggelizni, mert mire a nép megzabál, neki el kell menni a buszért, rendbetenni, és odaérni a szállodához, sokszor meszsebbre tud csak leparkolni. valaki írta már itt hogy a buszozás sem fenékig tejfel. én nem sokat tudok róla, de szerintem a kamionozás jobban fizet. könnyeb bejutni, szabadabb vagy, nem olyan nyűgös ha ráérzel.

(#2068) F_Gergely válasza MaciG (#2065) üzenetére


F_Gergely
őstag

Én is inkább kamionoznék, van nálunk olyan sofőr aki buszt vezetett aztán most meg kamiont. Kamionban egyedül vagy, nyugisabb, finghatsz büföghetsz, anyázhatsz satöbbi, buszban azért ott vannak az utasok.
Fáj a fejed, minden bajod van nem üvölthetsz a kedves utasnépre hogy kussoljatok vagy megölök mindenkit :DDD

(#2069) toztaat


toztaat
csendes újonc

Sziasztok, új vagyok itt, nem vagyok sofőr, de gondolkodom rajta, hogy belevágok.

Rengeteg kérdésem van, de nem ömleszteném egyből rátok, viszont két általánosat feltennék, és ha tudtok segíteni véleménnyel, előre is kösz.

1. Regisztráltam magam a Wáberer bácsi által kibrusztolt "ingyenes sofőrképzés - cserébe röghöz kötés" programra. Valószínűleg nem adom a fejem erre a rabszolgaságra, de nemsokára lesz a tájékoztató, amire azért elmegyek, mert kíváncsi vagyok. Szerintetek mire kell ott nagyon rákérdezni? Ha ti odamennétek,milyen részleteket szeretnétek megtudni?

2. Látom, hogy bizonyos cégeknél panaszkodnak a sok levonásra, csak azt nem értem, hogy milyen munkaszerződés az, amivel ezt meg lehet csinálni. Hogyan fogalmazzák meg a szerződésben azt, hogy agyba-főbe szívathatják a sofőrt? És szerintetek miért nem lehetett eddig elérni, hogy ilyen szerződést ne lehessen veletek kötni?

kösz

(#2070) ooloo válasza #81556480 (#2067) üzenetére


ooloo
őstag

Én is gondolkodtam a nemzetközi buszsofőrkötésen ..... minden turnusból egy fiatal asszony és/vagy egy "vigasztalásra" váró elvált Hölgyemény ágymelegítő gyanánt . ;]

Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!

(#2071) MaciG


MaciG
addikt

Én is így gondolom, hogy kamion nyugisabb, kevesebb felelősséggel, mégis buszra jóval nehezebb bejutni, pedig nekem az lenne a jó. :F

BANZAII

(#2072) F_Gergely válasza toztaat (#2069) üzenetére


F_Gergely
őstag

2.-re tudom a választ mert ebben dolgozom, aztán majd a többiek sofőr szemmel kiegészítenek.
Levonások általában több részből jönnek össze. Egyrészt van egy átlag fogyasztás mondjuk 30 liter, ezzel kalkulálnak fuvarszervezésnél. Viszont ha tolod akkor nem ennyi lesz hanem 35 liter és a különbséget bizony levonják tőled. Ez azért hülye szitu, mert kétesélyes, vagy tényleg hülye a sofőr vagy basztattak hogy siess és azért toltad neki.Ott vannak a gyorshajtások, közúti büntetések, ha ilyenbe belefutsz a te béredből vonják le. Ha időkapus lerakó van, és nem érsz oda előfordulhat hogy tőled fognak levonni.
Sok helyen a fizetés úgy néz ki, hogy van egy alapbéred mondjuk 200 ezer erre jön rá különböző címeken plusz juttatás, ha pl jó a fogyasztásod, nincsen bírságod stb. ez legyen mondjuk 30+30 ezer. ha bármelyikbe beleszaladsz az ugrik, és lehet a végén csak 200-at kapsz mert volt túlfogyasztásod és mondjuk belerohantál egy büntetésbe.
Ezek mind cégfüggők, most ahol vagyok itt pl a sofőrrel semmi nem fizettetnek ki, pedig már pár zsír új nyergest leamortizáltak, széttörtek, több milliós károkról beszélünk még sem vonták le.
Sőt túlfogyasztás sem volt pedig én azt bizony levontam volna... Szóval cég függő.

(#2073) toztaat válasza F_Gergely (#2072) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Kösz, az elvet (és a gyakorlatot) alapvetően értem, amit nem értek az az, hogy maradva a példádnál: a munkaszerződésben konkrétan benne van, hogy 30 litert kell hozni, és afölött levonás lesz? Amikor a sofőr elszegődik, akkor tudja ezt, és aláírja? Hogy a francba lehet elvárni a dolgozótól, hogy pénzügyi garanciát vállaljon egy olyan tételre, amire adott esetben nincs érdemi befolyása?

Én csak azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne ez ellen védekezni, mert ebből a szempontból rossz híre van a szakmának, és ez senkinek sem jó.

Nem értem, hogy miért kellene a sofőrnek fizetnie azért, mert nem ért oda egy időkapus lerakóhoz, ha szabályosan ment végig. Egyszerűen nem értem, hogy jogilag hogyan teheti meg ezt egy cég az alkalmazottjával. Lehet, naiv vagyok, de mégis.

(#2074) SzalaiG válasza toztaat (#2073) üzenetére


SzalaiG
addikt

Kedves Fiatal Leendő Kolléga!

Csak olyan helyre menj ahol napidíj van. A Wabinál a Székely Intertrans nevű leányvállalat. A Pálinkáshoz soha. Inkább halj éhen itthon, mint ott.
Kezdésnek Magyarországon nincs jobb a Waberers-nél. Kérlek hidd el! Tapasztalatból mondom. Az első három hónap nagyon kemény, de aztán napról napra jobb lesz! :) Betanítanak és fiatal megbízható gépkocsiparkkal kell dolgoznod. Van műszaki háttér és van sok jó ember is aki segít ha kérdezel.
Szánd rá az első két évet a tanulásra és utána Tiéd a nagyvilág. Én éppen németben tekerem a kormányt, de ha hajlandó vagy nyelveket tanulni, akkor a Wabis tapasztalattal bárhol megállod a helyed a világban.
Miért? Mert ők egész Európát bejárják. Voltam Monaco-ban, fürödtem 5tengerben és az óceánban. Írtől-Olaszig, Portugáltól-Dániáig keresztbe kasul.
Jó gurit! :)

(#2075) toztaat válasza SzalaiG (#2074) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Kösz a tippet.

Még sok mindent mérlegre kell tennem, nem vagyok már fiatal, van 8 órás állásom (valójában 11), jól tudok angolul, és még németül sem adnak el. Vonz ez a szakma, de nem kell sietnem sehova, alaposan meg fogom gondolni. Nem könnyíti meg a döntést, hogy kicsit nehéz kívülről tájékozódni, ezért fordultam hozzátok.

(#2076) #81556480


#81556480
törölt tag

csak úgy össze vissza hozzászólnék, nem akaork megbántani senkit, ha olyan lene a hangnem nézzétek el :D

1. a wabin kívül van több cég is aki vállal kezdő betanítást .

2. van pici belső infóm a wabigyuri által kilobbizott sofőrképzéről ha valakit érdekel.

3.a buszba szerintem azért nehéz bekerülni mert jóval kevesebb van.

(#2077) zsid


zsid
senior tag

Akkor csak a tisztánlátásért egy picit:
Ez a "levonás" dolog ez sokféle módon tevődik össze.
A legegyszerűbbet előttem leírták: megmondták mennyit kell enni az autónak és ha nem annyi te állod. Na ez törvénytelen, ezért nyugodtan lehet menni a munkaügyi bíróságra, ezért kiverik a cerkát szöges kesztyűvel... :D

Ez az üzemanyagos kérdés abból indult, hogy réges-régen voltak telhetetlen sofőrök, akik lopták a gázolajat. Később aztán volt olyan is - nem is ritkán - hogy a fuvarozó mondhatni kritikán alul fizetett, ezért így kiegészítették a fizetést. ( hívjuk akárhogy,ez lopás). Olyan is volt, hogy megadtak egy limitet, amíg azt nem éred el, azt csinálsz amit akarsz...

De felvetődik egy kérdés. Ha fillérbaxó Jóska Transz lefutott, retek gumikon gurul, olajcserét nem látott az autó két éve akkor annak is ugyanannyit kell enni,mint a Csillivilli Transzos kocsinak, ami full szervizelt és új Michelin Energy Saver gumikon megy? Ugye? Tudnék mondani kutakat, ahol minden szart belekevernek a gázolajba, használt motorolajat, hígítót, leadott étolajat stb ( ez komoly, nem vicc!!). Ebből a gázolajból is ugyanannyit kell enni az autónak, mint az ÖMV MaxxMotionDieselből? Ki dönti el, hogy 52km/h-s szélben mi a fogyasztás?

Manapság fillérekért elérhető egy rakás GPS-es flottaszolgáltatás, többek között real time adatokkal is és az új autók decire megmondják mennyi fogyott el. Nálam is látja a góré, hogy hány litert evett meg az autó, tudja mennyit tankolok, különbség 0. Ő is nyugodtabban alszik és én is feddhetetlen vagyok. Olyan céghez ahol erre nem adnak, de lobogtatják a fogyasztást kérdést biztos nem írnék alá egy napot sem.

Ehhez még tegyük hozzá, hogy a fuvarozóknál nagyüzemben megy a számlabiznisz, mivel a NAV felé jóval több üzemanyagot lehet elszámolni, mint ami fogyaszt az autó... de azért levonunk a fogyasztásért.. :D

Egy normális munkaszerződésben benne van a munkavállaló feladata és felelőssége is, minimum úgy ahogy a munka törvénykönyve azt leírja, esetleg ez extrákkal bővítve. Egy példa:
azt mindenki tudja milyen kártérítés vonható le a m.tvk. szerint gondatlanság illetve szándékosság esetén. Tegyük fel berakok egy két hónapos szerelvényt az árokba, totálkár, megy a kukába. Mit vonhatnak le tőlem? Van olyan cég aki simán beleírja a munkaszerződésbe, hogy károkozás esetén a kártérítési igénye a casco önrész mértékéig terjedhet. De! Ha elvárás, hogy csalj a tachográffal és kétszer annyit menj amennyit lehet, akkor ki a hunyó? Aki erre kötelez vagy te mert nem tartottad be a szabályokat ( természetesen a munkaszerződésben az áll, hogy te minden szabályt betartva dolgozol). inkorrekt esetben elviszik bíróságra és kicsengetsz egy 3 millás Casco önrészt, ő meg röhög a markában.
Vagy mi van akkor, ha egy balesetet próbáltál elkerülni és azért kötöttél ki ott, csak a többiek leléptek a helyszínről? ( nem nevet, nem ritka az ilyen ).
Az már, hogy ha melózol, meghúzol egy autót... ezzel jár. Ezt levonják ( a levonható rész erejéig ) akkor e van, ilyen munka.

Szokott árukár keletkezni. Furcsamód a feladó sosem felel semmiért, akkor sem ha teljesen szarul van kikomizva az áru, vagy ha látszik, hogy "megvillázták" targoncával az árut, áhh nem ők voltak... :D
Alapból egy teherautónál rendelkezésre kell állnia az autónak illetve a szállítandó árúnak megfelelő rögzítőeszköz. Ez ponyvás autónál mondjuk 25db spanifer. A ponyvás autók felében gyanítom ennek a fele sincs meg. Törik/borul az áru ki a hunyó? ( nemzetköziben ott a cmr biztosítás, belföldön kicsit máshogy megy ez) Mi van, ha a hűtős pótkocsiban 0db rakományrögzítő van és olyan az áru, hogy véletlenül sem tudod normálisan felrakni. Ilyenkor kötelességed megtagadni a fuvart, másnap meg kereshetsz munkát...

Az az általános tapasztalat, hogy a munkához szükséges eszközök az esetek 70%-ban nem állnak rendelkezésre. Legyen az autó, pótkocsi vagy rögzítőeszköz. Természetesen mindent a sofőr ír alá... rá lehet verni a dolgot.
Ismerek olyan raktározócéget, ahol megrakják a kamiont, leplombálják, a lerakó igazolja - fényképpel - hogy a jármű sértetlen plombával érkezett, de áruhiány van. Simán kiszámlázzák a cégnek és kifizettetik a sofőrrel. Holott a komissiós lopta szét a cumót. Vicc, de ilyen van 2015-ben Magyarországon.

Egy másik érdekes dolog: a göngyölegek. Egész pontosan a raklap. Nálunk virágzik a raklapbiznisz, minden fontosabb raktár/ipari terület közelében van minimum egy raklapos. Megy a cserebere, eladás ebből is lehet pénzt keresni.

Legyen egy raktárunk,ami véletlenül egy nagyobb áruházláncnak is raktároz, nevezzünk X KFT-nek. X KFT-nek szerződése van a lánccal, hogy amilyen minőségű raklapot kiküld, olyan kér vissza a különbözetet valaki állja. Természetesen a fa csererakodólap az használódik, annak napi szinten x százalékát selejtezni kellene. Sajnos nem örök életű.
X KFThez beérkezik az áru, aminek a raklapjait ő minősíti.Ha egységraklapok vannak ( egy raklapon egy cím áruja van ) az nyerő, akkor csak ki kell küldeni a megfelelő áruházba. Viszont az áruátvevő dolgozónak nincs raklap minősítési vizsgája, 72 000 nettóért meg pont le is szarja, mint vesz át papíron. Pluszban még kiadják nekik, hogy jó sokat minősítsenek le, mert ez biznisz a raktárnak. Beviszed a jót, leminősíted, visszadsz egy kevésbé jót, neked már van 3-400Ft hasznod. Egy olyan raktárnál, ahonnan napi szinten beérkezik 1000-1400 raklap áru és ki is megy ott azért ez már komoly tétel.
Z KFT beszállít 33 raklap árut amiből 11jó, 11elmegy és 11 selejt minősítést kap ( aztán persze lehet nem is ilyenek..). Ezen már keresett a cég, mert ha lehúz 11 raklapot selejtnek, ami helyett nem ad cserét közben azt a raklapot ki tudja adni "elmegy" minősítésűnek akkor az már 11*500Ft egy bejövő kamionnál. És itt a lényeg. Bevételezi, mint kuka majd a rendszerben átíródik és kiadja, mint "elmegy".

Elosztja az árut az áruházak között és a beérkező selejtnek minősített 11 raklapot kiadja, mint "elmegy" minőségű raklap. Ugye a 11 selejtért ő nem adott cserét, így a raktárnak 11 plusz raklapja van, ezzel keressen 5500Ft-ot. Azzal, hogy ezt felminősítette a második körben kiadás előtt "elmegy" állapotúra, ezzel az értékét megnövelte raklaponként 3-400 Forinttal, így a 11 raklap amiért nem adott cserét már ér 9900 forintot.

Ezt felrakják kamionra, kimegy az áruházba, lefotózzák a plombát, igazolják, hogy sértetlen majd ott is elvégzik a szerződés szerinti raklapminősítést, de ott kiszúrják a hibát leminősítik selejtnek. Az áruház visszaadja a cserét, de csak selejt minőségben, leplombál, plombásan visszaviszed, ott konstatálják, hogy ez selejt és kifizettetik az értékcsökkenést a fuvaroztatóval. Ha mind a 11-es ő vitte, akkor mínusz 11*400Ft=4400Ft

Szóval a raktár bevételezett 11 használható raklapot, aminek a leminősítésével ő lehúzta a beszállítót 11 raklappal, így nyert 5500Ft-ot, majd felminősítette a szart ezzel keresett +4400-at majd a kiszállítással átbaszcsizta a fuvarozót és lehúzta őt is 4400 Ft-tal. Így lehet a nagy büdös semmiből - vagyis 11 raklap papíron átminősítéséből - 14300Ft hasznot csinálni egy nap alatt. Ez 280 munkanappal 4 004 000Ft. Éss nem 33 raklap érkezik be a raktárba naponta, hanem 1200-1500. A többit tessék hozzáképzelni. Éves szinten ez a raktár 20-30-40 millió forintot keres ezzel a módszerrel. Miben érint ez minket? A fuvarozóval kifizetteti a plombával lezárt raktérben keletkező értékvesztést. Ő meg nem tud mit tenni vagy benyeli, vagy kifizetteti a sofőrrel. Ismerek olyan fuvarozócéget, aki évente 1,5-2,5 millió forintot volt kénytelen befizetni ebbe a raktárba. Eleinte még megérte, mert szalad a szekér, de az idők változtak, a szekér lassult majd a végén már elkezdték levonni a sofőröktől. Ez 10 sofőrre vetítve havi 15-25 000Ft levonás.

Ezt pl le merem írni: a Tescoban Herceghalomban és Gyálon ki van írva a falra: raklapválogatás nincs, a kapott raklapot kötelező elvinni. Ha te beviszel 33 hófehér raklapon árut és visszakapsz 33 szecskát, semmit nem tudsz csinálni. :D
Isten hozott Magyarországon,gyakorlatilag ott basznak át, ahol akarnak.

Szokták mondani, hogy a magyarok között nincs összetartás. Igaz ez a fuvarozókra is. A nagyobb részük tipikus gyökér "vállalkozó" aki 5 év alatt akar meggazdagodni, éhesek, szerviz nincs, rendes gumi nincs, új autó nincs, de a kocsi fogyasszon annyit, mint egy vaci új verda ÖMW-s gázolajból. Nagy részük nem törekszik arra, hogy olyan módon jusson piaci előnyhöz, ami a munka hatékonyságán alapul, ésszerű dolgokkal teremtse meg az alacsony önköltséget és bele van kényszerítve a saját fajtájának az árháborújába ezért a nagyobb részük a sofőrön veri le valahogy. Mindig rajta kell megfogni a hasznot, különben letérdel a cég... Hát mondjuk 25-30% kivételtől eltekintve ez a magyar valóság.

Kicsit elkalandoztam, de még kb két oldalt tudnék írni a levonásról meg a többi hülyeségről, ami 90%-ban mindig visszavezethető valamire, ami nem a sofőr sara, csak igazából ő van a sor végén...

<tRucKdriFteR>

(#2078) toztaat válasza zsid (#2077) üzenetére


toztaat
csendes újonc

na, ezt a raklapos dolgot még párszor el kell olvasnom, hogy megértsem, de nagyon kemény.

(#2079) F_Gergely válasza toztaat (#2073) üzenetére


F_Gergely
őstag

sofőrrel olyat iratnak alá, hogy a munkabér a következő képp épül fel:
alapbér nettó 200 ezer
mozgó bér - a havi normákat betartja +30 ezer
mozgó bér - a cég által elvárt norma szintet és utasításokat betartja + 30 ezer
tehát ami neked nettó 260 abból valójában nettó 200 amit fixen kapsz, a maradék nettó 60 ADHATÓ, de bármikor levonható. Csak általában ez apróbetüs meg a munkavállalók nagyrésze sose olvassa el mit ír alá, de egyébként ezt szokták mondani, hogy erre figyeljenek, csak valahogy mindenki megfelejtkezik róla.

A raklap biznisz külön világ, de a sofőröket sem kell félteni, havi 50-100 ezret ők is bezsebelnek a cserélgetésből.

Az üzemanyagról még annyit, nálunk vannak fix járatok, és tegyük fel X és Y város közötti távot 30 literrel csinálják meg. Jön egy sofőr és negyedig rakott autóval csinál 37 literes átlagot mert 93-95-el ment pályán. Én szemrebbenés nélkül vonnám, de jófejség van nálunk és nem vonnak....

(#2080) SzalaiG válasza toztaat (#2075) üzenetére


SzalaiG
addikt

Akkor csak egy évet szánj a Wabira! Annyi élményt gyűjtesz amiből még az unokáknak is lesz mit mesélni... A 8órás melódtól biztos többet. Én az íróasztali 8órásat hagytam ott, de előbb kellett volna... :U
Tedd fel a kérdést: mit veszíthetsz? :)

(#2081) toztaat válasza F_Gergely (#2079) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Kösz, értem a mozgó bért, ezek szerint el kell olvasni az apró betűs részt, és nem kell aláírni (persze annak, aki megteheti).

Viszont zsid írta, hogy vannak mindenféle GPS alapú intelligens mindentudó rendszerek. És te is azt mondod (ha jól értem), hogy látod a 37 literes átlagfogyasztás okát (93-95 km/h), de nem von le a cég. Én persze kívülről könnyen dumálok, de ha így van, akkor miért nincs az, hogy ha szabályosan ment a sofőr, akkor semmiképpen sem lehet levonni tőle, ha viszont nem ment szabályosan, akkor le kell vonni tőle. Mert így olyan összekacsintós az egész: ma én nem vonok le tőled semmit, de lehet, hogy cserébe holnap megkérlek, hogy siess már jobban egy kicsit. Persze gondolom ennél bonyolultabb a helyzet, de nekem, aki nincs benne ebben az egészben, még mindig felfoghatatlan, hogy levonhatnak a fizetésből olyanért is, amire lényegében nincs befolyásom.

Egyébként akkor jól érzékelem, ugye, hogy te speditőrnél dolgozol?

(#2082) #81556480


#81556480
törölt tag

én olyan cégnél voltam eddig, ahol nincs norma, a fizetés pedig napidíjas vagy százalékos. Vannak azért olyan cégek is akik tisztán játszik, és nem kell paráznod mikor mit vonnak le. persze a kollégák most leírták miktől kell félni és mik a lehetőségek. nameg ezért mondják hogy a sofőr vándor ember, mert ahol pl tőlem egyik hónapban levonnak, én következő hónapban már nem dolgozok ott. Visszaélek vele hogy sofőrhiány van, addig megyek míg meg nem állapodok egy korrekt helyen, korrekt feltételekkel. És akkor én is korrekt leszek, ha a főnök megkér hogy most hajtani kéne, akkor hajtok, ha tudom hogy van miért.

(#2083) Lauda


Lauda
félisten

Szivesen elmennek kocsikiseronek: [link] :Y

(#2084) zsid válasza F_Gergely (#2079) üzenetére


zsid
senior tag

Itt felmerül bennem egy kérdés. Akkor ment 93-95öt amikor gurította vagy sík úton. Guritani mindenki szokta,azzal spórolunk. Ha sík úton 95öt megy egy teherautó akkor annak illene leadni a rendszámát,ugyanis nem felel meg a jármű a 6/1990 köhém rendeletnek ( sebességhatároló ). Ha mókolt a határoló azt 800 000rel szokták jutalmazni.

Ezt a fogyasztáskülönbséget sem lehet levonni,pedig látványos. Ha már gps van onnan már csak egy lépés a CAN buszos kommunikáció és simán meg lehet fogni a sofőrt ha lopja a nyálat. Csak akarás kérdése.

Az autókat összehasonlítani sem lehet. Egyszer mentem a góréval egy úton. Mindketten XF105,azonos évjárat kb azonos futás,végig együtt mentünk ő diktálta a tempót. 1200km-en az enyem atlag 1.3 literrel többet evett. :)

A fizetes.. szep az a 200as bejelentés de az esetek nagyobb részén minimálra vannak jelentve a sofőrök. Erre jön jobb helyeken a napidíj. Máshol km pénz,fordulódíj stb.. Persze ezek már járulékmentesen vagy feketén.

<tRucKdriFteR>

(#2085) zsid válasza Lauda (#2083) üzenetére


zsid
senior tag

Én bírom Iwona-t, de inkább Patricija mellé ülnék be [link] :DDD

<tRucKdriFteR>

(#2086) Lauda válasza zsid (#2085) üzenetére


Lauda
félisten

:D Betegek ezek a lengyel csajok. :D Itt jol osszefrocskoltek az arcat. ;]

(#2087) F_Gergely válasza toztaat (#2081) üzenetére


F_Gergely
őstag

"...még mindig felfoghatatlan, hogy levonhatnak a fizetésből olyanért is, amire lényegében nincs befolyásom."

Ez nem levonás, itt a trükk :)
Neked az alapbéred legyen nettó 200. Ez a béred, amit meg is kapsz minden hónapban. A 2x30 ezer plusz az juttatás amit KAPHATSZ, de nem kötelezően járó bérkiegészítés. Tehát ha nem kapod meg az nem levonás mert az csak egy adható plusz. Sokan keverik és beleszámolják ugye mint alapbér, aztán ha nem kapja meg jön a csodálkozás. Nekem is volt ilyen munkahelyem, kérdeztem a kollégákat miért nem mennek szabira ha betegek. Mire mondják hogy azért mert az alapbérük minimálbér (talán nettó 60 volt akkor ) ugye a többi amit kapnak azok ilyen plusz kiegészítések de nem az alapbér része. Így ha elmegy táppénzre ő az alapbér 60%-át kapja ami a nettó 60 ezer 60%-a.
Ilyen dolgokra érdemes figyelni mert lehetnek meglepetések.
Nem speditőrnél vagyok, a cég ahol a dolgozom a saját jármű parkkal rendelkezik, ezekkel dolgozom :)
De dolgoztam speditőr cégnél - elég is volt :)

(#2088) toztaat válasza F_Gergely (#2087) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Ha már szóba került a táppénz, azt szeretném még kérdezni tőletek, hogy ha a sofőr megbetegszik, miközben kint van az unióban, mondjuk semmi komoly, csak belázasodik, el kellene mennie a háziorvosához, pár napot feküdnie kellene stb. akkor mi a teendő? Hogy jön haza? Feltételezem, hogy a valóságban kihordja lábon, lázcsillapítóval, de mégis, mi a rendes kulturált megoldása ennek?

Más: A hirdetésekben gyakran ígért 3/1 és 4/1-es beosztások szerintetek valósak? Olyat is láttam már, ahol azzal csábítanak, hogy még választhatsz is. Ebben van valami egyezség a felek között, hogy mikor hozzák haza?

Ha mondjuk 4/1-es a beosztás, akkor elvileg így működik?:

1. hónapban alapbér + 28 x napidíj
2-5. hónapban alapbér + 21 x napidíj
6. hónapban alapbér + 28 x napidíj
7-10 hónapban alapbér + 21 x napidíj
stb.

(tudom, hogy nem minden hónap 28 napos, csak az egyszerűség kedvéért, hogy értsem a szisztémát...)

És még azt mondjátok már el légy szíves, hogy a sofőrök hogyan veszik ki a szabadságukat? Tökre nem értem, hogy most akkor az egyhetes pihenőn kívül jár a szabadság? Mi van szabadság alatt a napidíjjal? És ha nem tudja egy sofőr előre tervezni, hogy mikor hívják haza pihenni, akkor hogyan lehet normális családi élet szerint betervezni egy nyaralást?

(#2089) #81556480 válasza toztaat (#2088) üzenetére


#81556480
törölt tag

a 3 hét az 21napnál kezdődik de a 24-et is mét 3 hétnek gondolják, az itthon töltött egy hét meg 4 nap :DDD

(#2090) F_Gergely válasza toztaat (#2088) üzenetére


F_Gergely
őstag

Nem igazán van olyan hogy táppénz, illetve van de akkor itthon van. Alap esetben az van amit irtál is, hogy bevesz egy marék gyógyszert és megy tovább. A kamion mindig kell hogy dolgozzon ha ál az költség, minél többet áll annál nagyobb a költség amit csinál. Ha itthon vagy akkor elmehetsz táppénzre, ilyenkor a fizetésed 60%-a jár. (van 14 napod ott 70% jár utána már csak 60%)
Ha nagyon extrém eset van akkor kivisznek egy váltósofőrt, te pedig hazajössz azzal aki kivitte a váltót, de ez nagyon extrém.

A beosztást mindenki ígéri de ezt nagyon nehéz tartani, és a legtöbben nem foglalkoznak vele. Én pl mindig úgy csináltam a fuvarokat hogy kb 1 hetet volt kint aztán pár napot itthon. De értelem szerűen elküldöd a sofőrt 2500 km-re és utána nem hazafele indítod hanem még erre arra, nem fog tudni hazajönni.
Tapasztalatom az hogy amit meghirdetnek, az a valóságban azt jelenti hogy havonta 1-3 napot van itthon a sofőr.

A bérezés attól függ hogy van a bérkalkuláció. Vagy fix bére van (és akkor tökmindegy mennyit megy), ez ritkább inkább "elit" helyeken van és itt nem a wábira gondolok. Vagy km díja van itt számít hogy üresen vagy rakottan megy, illetve szokott lenni egy alapbér amihez jön egy km díj viszont itt nem számítják hogy üresen vagy rakottan megy, legalábbis nem szokták. Előfordulhat még olyan hogy van egy napi díja, és arra jön rá a km díj. ez cégfüggő ki hogy számolja a bért.

Sofőrnek szabadság? Papíron létezik, de itt véget is ér a történet. Dolgozol mint a kis angyal és ennyi. Általában inkább kifizetik, és papíron meg kivetted. Szarabb helyeken meg nincsen fizetett szabadság és pont. Nem tetszik menj máshova dolgozni elv van érvényben. Normális családi életet mint olyat felejtsd el. Szinte az összes sofőrnek borul a házassága, a családja. Viszont akikkel én eddig találkoztam és nemzetköziben tolják, mindegyik azt mondja, olyan ez mint a drog, mert megszokod azt az anyagi hátteret amit kapsz (általában ők havi netto fél millát keresnek) és olyan életvitelhez szoksz, hogy nem számít a pénz. Na ők nem fognak elmenni dolgozni 100-200 ezerért, mert van több házuk, nyaralók, több autó, gyereknek egyetem satöbbi. Cserébe rámegy a család, a gyerek és a magánélet mint olyan megszűnik létezni. Viszont egy kisebb vagyont felhalmoznak, és a pénzre mint olyanra úgy gondolnak hogy gyakorlatilag korlátlan mennyiségben van. Én ezért szoktam pislogni mikor mondják sofőrök hogy 170-200-at keresnek. Nagyon kevés, aki nemzetköziben tolja, és normális cégnél van, 400 a legalja és ettől csak felfele van. Nekem volt olyan sofőröm aki egy hónapban a nettó 700-at megkapta.

(#2091) toztaat válasza F_Gergely (#2090) üzenetére


toztaat
csendes újonc

Hát ez így összességében zsákutcának tűnik.

Annak is, aki jó keresetért kénytelen lemondani mindenről, mert utána nehezen tud kiszállni.

De annak is, aki új munkaerőt akar hozni a piacra. Az embereknek perspektívát kellene tudni mutatni.

Minden tiszteletem azoknak, akik elhivatottak, és szeretik ezt csinálni így is, de ha több sofőrt akarunk, akkor ez így nem fog menni. A többség nem fogja hosszabb távon csinálni, vagy elmegy külföldre, vagy abbahagyja, vagy beleszürkül.

(#2092) zsid válasza toztaat (#2088) üzenetére


zsid
senior tag

Te korábban azt írtad, hogy nem vagy sofőr és még jogsid sincs, így amit most írok, arról szerintem nem is tudhatsz.

A sofőrök munkáját több törvény szabályozza, nem csak a munka törvénykönyve - sőt az a legkevésbé. Ránk az 561/2006-os EU rendelet vonatkozik, ez szabályozza, mikor mennyi és hogy dolgozhatunk.
Ebben rögzítve van a napi és a heti pihenőidő is, aminek a be nem tartásáért 6 jegyű csekket szoktak kiállítani. Nálunk a gépjárművezetőt 800 000FT-ig büntethetik ( kivéve az ADR-es szabálytalanságokat, ahol 25 000 euro és 8 év letöltendő a felső korlát ).

Van olyan, hogy rendszeres heti pihenő, ez minden héten 45 óra és nem tölthető a fülkében! Van olyan, hogy csökkentett heti pihenő, ez azt jelenti, hogy a heti pihenőidő csökkenthető 24 óráig, de a maradékot vissza kell pótolni 3 héten belül - és ez is csak olyan héten lehet, ahol az előző héten meg volt a rendes heti pihenőidő.

3/1hetes és 4/1hetes uniós munkánál a rendes heti pihenőidőt a fülkében töltöd, mert nem fognak neked hotelszobát kivenni, ez pedig csúnyán szabályellenes. Ez nagy divat, ugyanis a keleti munkaerőnek ócó a napidíj és a keleti sofőrök ezeket vállalják, ha ezt komolyan vennék mindenhol, akkor havonta kétszer annyi büntit fizetnél, mint amennyit keresnél :D

Az összes ilyen több hetes kint lét az gyakorlatilag ellentmond az 561-nek. Ilyenkor azért vicces, hogy Wáberer Gyuri bácsi azt nyilatkozta, hogy a tanfolyamot az itthon beszedett büntetésekből fizetné, mert kb az összes nemzetközis sofőrjét meg lehetne ezért csekkezni :D

<tRucKdriFteR>

(#2093) Zolás válasza zsid (#2092) üzenetére


Zolás
addikt

Szerintem arra gondolt, hogy kint vagy 4-5hetet, hazajössz, jól megbüntetnek mert a fülkébe vetted ki a pihenődet, és ingyen dolgozol a cégének 😃. Ő visszakapja a lóvét, amit neked kéne adjon, és meg van oldva.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2094) zsid


zsid
senior tag

Nah, akkor egy kis nem ON :

A pénteki Magyar Közlönyben lett kihirdetve egy minket érintő rendeletmódosítás, ami 2016. január 1-gyel lép életbe:

A Kormány 259/2015. (IX. 10.) Korm. rendelete
a külföldi kiküldetéshez kapcsolódó elismert költségekről szóló 285/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet
módosításáról
A Kormány a  személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 80.  §-ának b)  pontjában kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § A külföldi kiküldetéshez kapcsolódó elismert költségekről szóló 285/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
Kormányrendelet) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.  § A  személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a  továbbiakban: Szja tv.) 3. számú melléklet
II. Igazolás nélkül elszámolható költségek fejezet 7.  pont a)  alpontja szerinti költség a  nemzetközi közúti
M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2015. évi 126. szám 19421
árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély
esetében – amennyiben nem választja a 2. § szerinti elszámolást – napi 60 eurónak megfelelő forintösszeg.”

Január 1-től a jelenlegi 40 euro helyett 60 euro napidíjjal lehet minket elszámolni. Így gyakorlatilag közel 750 000Ft-ra nő az járulékmentesen legálisan adható fizetés. ( minimálbér + 30*60 eur + 100 000Ft üzemanyag megtakarítás ). Ki keres ennyit? :DDD

forrás: [link]

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#2095) Lauda válasza zsid (#2094) üzenetére


Lauda
félisten

Sok ceg a 40-et sem adja meg, szoval ez mese habbal. Meg ezek az adomentesen adhato penzek addig jok, amig le nem betegszel, mert nem szamit bele sehova.

(#2096) zsid válasza Lauda (#2095) üzenetére


zsid
senior tag

Viszont sok cég okosban, borítékban,zsebbe fizet feketén. Most már kb mindenkinek minden utalható.

<tRucKdriFteR>

(#2097) #27070592 válasza zsid (#2094) üzenetére


#27070592
törölt tag

Pénzmosás szagot érzek a levegőben...
Rengeteg cég kilométerre fizeti a sofőrt, ami épp annyi amennyi.
Papíron eddig is minimálbér + napidíj + megtakarítás volt elszámolva a NAV felé.
Nem hiszem hogy ezzel az emeléssel hirtelen a kilométerpénz is fölemelkedne 25ről 33ra pl a wabinál.
Csak a járulékmentesen NAV felé elszámolható bérköltség emelkedik.
Szerintem ugyanaz lesz a műsor mint az elszámolható üzemanyag-fogyasztással. Papíron 45 liter, de a valóságban 21+ tonnánként 0.4 normával gurul az autó.
Kevés olyan vállalkozó lesz, aki ebből a plusz 20 euróból ad a sofőrjeinek is.

De ne legyen igazam és óriási küzdelem és egymásra licitálás induljon be a magyar fuvarozó cégek között.

(#2098) fesii


fesii
aktív tag

sziasztok
Mi a helyzet subennel? nemet oldalon vagyok... csak van annyi eszuk hogy engem nem zargatnak,de ezekbol barmit kinezek..

[ Szerkesztve ]

(#2099) Intruder A 6


Intruder A 6
aktív tag

Sziasztok!

1hónap belföldes nyerges rutinnal munkát keresek, lehetőleg nemzetközibe.

(#2100) OgKush


OgKush
senior tag

Sziasztok!
Kicsit Off lesz a kérdésem, de XI. kerben merre érdemes raktárakat keresni? Alapterületre egy 600m^ lenne az ideális. XI kerben nem sok raktár van ahogy néztem térképeket.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.