Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2501) #79335424


#79335424
törölt tag

Most látom, hogy kaptam még egy papírt. A cég keres Magyarul és németül jól beszélő irányítót.

(#2502) F_Gergely


F_Gergely
őstag

ezzel kapcsolatban tapasztalatok?
most kezdtem el olvasni, de egyenlőre még lennének kérdéseim....

(#2503) #79335424 válasza F_Gergely (#2502) üzenetére


#79335424
törölt tag

Útálok jogszabályokat olvasni, de megteszem, ha muszáj. Svájcba szoktam menni, megbízott vámspeditőr által készített okmányokkal. Sofőrként kell nekem ismernem ezt a vámkódex izét?

[ Szerkesztve ]

(#2504) F_Gergely válasza #79335424 (#2503) üzenetére


F_Gergely
őstag

téged mint sofőrt nem érint, engem mint speditőrt viszont igen, a vámjogszabályok, és a vámáruk azok szállítása változott igen keményen....
Azért dobtam fel hátha van itt még speditőr és valami tapasztalata, nálunk még kicsit ködös a dolog, de a reptéri speditőrök is "valahogy lesz".

(#2505) #79335424 válasza F_Gergely (#2504) üzenetére


#79335424
törölt tag

Persze, a topikcím alapján idevágó,csak kérdeztem, hogy nekem kell -e ezzel (is) foglalkoznom. Így is kell keresnem vmi AETR -es szagértőt, mert nem értem, hogy milyen jogszabályi háttér alapján hepciáskodnak egyes országokban az autóban töltött 45 -ös pihenőkkel, meg néhány tachográfkezelési módot is tisztáznom kéne.

(#2506) F_Gergely válasza #79335424 (#2505) üzenetére


F_Gergely
őstag

A helyzet az hogy hivatalosan a 45-ös pihenő időt nem töltheted a fülkében mivel TILOS!
Az EU-ban már egy ideje elkezdték egyre komolyabban ellenőrizni a jogszabályban leírt (és egyébként EGYÉRTELMŰ) rendelkezést, miszerint CSAKIS a napi pihenőidők (bármelyik) és a csökkentett heti pihenők tölthetők a járműben, a hosszú heti pihenő NEM.
Ehhez valamilyen szállást kell biztosítani a sofőrnek, amit akár a kiküldetési napi díjból is lehet fizetni (hiszen ezért kapja, bár rendszerint nem erre használják fel).

Sokaknak ez még mindig az újdonság erejével hat (vagy nem érdekli őket).

Több ezer eurós bírságot is kaphat ezért a sofőr, és az EU területén egyre szigorúbban ellenőrzik ezt!

(#2507) #79335424 válasza F_Gergely (#2506) üzenetére


#79335424
törölt tag

Szerintem ez nem ennyire egyértelmű. Mitől tilos? Úgy tudom, hogy csak annyit ír a szabály, hogy a 24 órás pihenő az autóban is tölthető. A 45 -ösről egy szó sincs (mint ahogy a napi pihenőidőkre vonatkozólag sem tudok külön helymeghatározásról). Egy demokratikus jogrendszer nem arra alapul, hogy mindent tilos, kivéve azt, ami kifejezetten engedélyezett, hanem arra, hogy minden engedélyezett, ami kifejezetten nincs tiltva.
De, ezen túlmenően is felmerül néhány kérdés. Mi a helyzet a tevékenységigazolásokkal? Tudomásom szerint ezt eltörölték azzal az indokkal, hogy személységi jogokat sért az, hogy egy személyt a munkájához kapcsolódóan, a szabadidejéről számoltassanak el. A pihenőidő az nem szabadidő? Milyen alapon akar a rendőr elszámoltatni engem arról, hogy hol töltöm a szabadidőmet?
Közelítsük meg másfelől is! A jogszabály szerint mitől is minősülök sofőrnek? Attól, hogy a fuvarfeladatom része a jármű vezetése. Mitől lesz az? Attól, hogy a kártyám benne van a tachográfban. Tehát, ha nincs benne, akkor nem minősülök sofőrnek.
Írok két szitut, amikben számomra nem világos, hogy mi a teendő.

1. Hétfő óta gályázom, szombat este megállok. Vasárnap délután jön a kontroll. Ha a rendőr a személyazonosságom igazolásán túl, bármi mást kér, ami a munkámhoz kapcsolódik, akkor a pihenőidőmmel már nem szabadon rendelkezem, ergo nem lehetek pihenőidőben. Tehát ott, a rendőr előtt követek el szabálysértést, ha nem nyomom át azonnal a tachográfot. Ezzel két bibi van. Az egyik az, hogy automatikusan megkezdem a hetedik műszakomat, ami ugyebár tilos. A másik meg az, hogy az ellenőrzés befejezése után kezdhetem meg újra a 24 órás pihenőt, tehát csak hétfő délután indulhatnék tovább. A lerakóm viszont a hétfő reggel 8 -as időkapus. Mi ennek a hivatalos, jogszerű elintézése?

2. Péntek délután végzek Párizs mellett, egy barcelonai fuvar felrakójával. Elgurulok egy parkolóig, és kész, vége a dalnak, két hét szabi jön. Ezt a barátnőmnél szeretném eltölteni Alicante -ban. Kiveszem a kártyámat és hazajöhetnék a pénteki, céges busszal. DE! A szombati gépet nem érném el, a következő viszont csak kedden este indul. Megbeszélem a főnökkel, hogy inkább maradok az autóban, vasárnap jön a váltás, aki levisz Barcelona -ba, ahonnan egy belföldi járat pár fityingért elrepít Alicante -ba. Épp az Eiffel toronynál tett sétában megfáradt lábaimat nyújtóztatom, amikor begördül a kontroll.
Na, most milyen minőségemben igazoltathat, hiszen akkor én már turistaként a szabadságomat töltöm.
Csavarjunk egyet a szitun!
Vasárnap este felhív a főnök, hogy baj van, lebetegedett a váltóm. Gond lenne, ha nekem kéne levinnem a fuvart Barcelona -ba? Természetesen nem gond, hiszen "szabispapír" már nem kötelező, én meg amúgy is odamennék. Este 10 -kor kártya be, és irány Barcelona.
Elkövettem vmi szabálysértést?

[ Szerkesztve ]

(#2508) F_Gergely válasza #79335424 (#2507) üzenetére


F_Gergely
őstag

a jogszabály az alábbit irja le:
561/2006 EK II./8 cikk (8) Ha a járművezető ezt választja, a napi pihenőidők és a csökkentett heti pihenőidők, melyekre a telephelytől távol kerül sor, a járműben is tarthatók, amennyiben az megfelelő háló-vagy fekvőhellyel rendelkezik minden járművezető számára, és a jármű, álló helyzetben van.

Amit a jogszabály nem tilt meg, azt senki nem is akadályozhatja meg, s amit nem rendel el, arra senkit kényszeríteni nem lehet! Tehát a jogalkotó azt írta, hogy a csökkentett heti pihenőidők tölthetők a járműben! Ha a jogalkotó azt akarta volna, hogy mindkét fajta heti pihenőidőre (csökkentett és heti pihenő) igaz legyen, hogy a járműben is eltölthető, akkor azt írta volna le. A jogszabály betartása illetve betartatása a gépkocsivezetővel a munkáltató feladata.
A jogszabály nem mondja, meg hol kell eltölteni a 45-ös illetve annál hosszabb pihenőt, azt mondja ki, hogy melyik pihenőt lehet az autóban tölteni. A munkáltató nem köteles hazavinni, de szerencsés, ha saját telephelyre vezényli az autót.
Minden Eu-s tagállamban az ellenőrző hatóságnak joga van nem csak az adott hétvégén ellenőrizni, hanem 28 napra visszamenőleg bármit ellenőrizhet, büntethet egy másik tagállamban elkövetett szabályszegés miatt

'Ha a rendőr a személyazonosságom igazolásán túl, bármi mást kér, ami a munkámhoz kapcsolódik, akkor a pihenőidőmmel már nem szabadon rendelkezem. " Ezt nem igazán értem, ha arra gondolsz hogy ilyenkor egy helyben állsz és "papíroztok" az ugyan úgy a munkaidődbe számít bele, olyan mintha mennél.

Péntek délután végzek Párizs mellett...Vasárnap este felhív a főnök Este 10 -kor kártya be, és irány Barcelona.
Elkövettem vmi szabálysértést? - Igen, a fent leírtak miatt.

(#2509) attamero81 válasza F_Gergely (#2508) üzenetére


attamero81
senior tag

Ez a sok szabályok,buktatók után ne csodálkozzanak,hogy a sofőr szakma kihalóban van.

Nem érhetne hamarabb véget a film,mielőtt földet érek??!!

(#2510) #79335424 válasza F_Gergely (#2508) üzenetére


#79335424
törölt tag

"Ha a jogalkotó azt akarta volna, hogy mindkét fajta heti pihenőidőre (csökkentett és heti pihenő) igaz legyen, hogy a járműben is eltölthető, akkor azt írta volna le."

Ez nem egy verselemzés, hogy egy költő 500 évvel korábban írt versének ixedik sorát vajon hogyan értette. Ha a jogalkotó tiltani akar valamit, akkor konkrétan definiálja a tiltást! Egy engedélyezési lista nem egyenlő a tiltások definiálásával.

Ami az 1. szitut illeti, két probléma van vele. A rendőrnek igazolnia kell, hogy hatósági utasításra kezdtem meg a hetedik műszakomat, megszakítva a 24 órás pihenőmet. OK, tegyük fel, hogy megteszi! De, ettől még nem lesz egybefüggő, 24 órás pihenőm, csak akkor, ha hétfő délutánig nem mozdulok. Gondolom, azt nem kell ecsetelnem, hogy ez milyen károkat okozhat a cégnek. Ezért ki és hogyan vállalja a felelősséget? A rendőrnek igazolnia kell, hogy hatósági ellenőrzés történt ettől, eddig, és csak annak befejeztével kezdhettem meg újra a 24 órás pihimet.

A 2. példában értem az érvedet, csak a mondanivalóm lényegét hagytad figyelmen kívül. A jogszabály az AETR alá tartozó járművek személyzetére vonatkozik. De, ha nincs a kártyám a tachográfban, akkor milyen jogszabály alapján minősülök a jármű személyzetének? Egy szabadságon levő túrista vagyok, akinek a jármű tulajdonosa megengedte, hogy a járműben tartózkodjon. A rendőr nem intézkedhet ellenem olyan jogszabály alapján, ami nem vonatkozik rám.

[ Szerkesztve ]

(#2511) F_Gergely válasza #79335424 (#2510) üzenetére


F_Gergely
őstag

Nézd én nem vitatkozni,hanem segíteni szeretnék, a jog azt írja le, hogy a sofőr milyen esetben töltheti az idejét a vezetőfülkében.
Tehát ha én azt mondom te kedden és szerdán vezethetsz közúton, akkor ebből egyértelműen következik az hogy a többi napon nem vezethetsz. Nyilván ezt nekiállhatsz megmagyarázni csak kb nulla rá az esélyed.

"A jogszabály az AETR alá tartozó járművek személyzetére vonatkozik. De, ha nincs a kártyám a tachográfban, akkor milyen jogszabály alapján minősülök a jármű személyzetének?"
Te mint sofőr, mint alkalmazott X céghez tartozol. Hiába nincsen a kártyád a verdában, ha neked 45-ös pihenő van, nem tartózkodhatsz fülkében. Pont. Hiába mondod hogy te kivetted a kártyát, szabin vagy, stoppos vagy satöbbi, nem lehetsz benne a fülkében, mert 45-ös pihenőd van. Attól még ugyan úgy sofőr vagy, sőt ha péntek délután már nem vagy alkalmazott, és beülsz egy tök másik kamionba ott sem vezethetsz mert 45-ös pihenőd van, ami mindentől független.

"Egy szabadságon levő turista vagyok, akinek a jármű tulajdonosa megengedte, hogy a járműben tartózkodjon." Hiába vagy "szabadságon" nem lehetsz fülkében mert a pihenőd töltöd.

Nem mondom hogy a szabály helyes, azt sem hogy ésszerű vagy könnyű betartani, de ez van sajnos.

(#2512) #79335424 válasza F_Gergely (#2511) üzenetére


#79335424
törölt tag

Tévedés. Én nem a 45 -ös pihenőmet töltöm, hanem az éves szabadságomat. Ha ennek keretében én stopposként, egy kamionnal szeretném körbeutazni európát, ahhoz a rendőrnek semmi köze. Akkor lesz ebből 45 -ös pihenő, amikor vasárnap este visszatolom a kártyát. De, mivel a hétvégén nem volt a kártya a tachográfban, ezért utólag ezt az időszakot legfeljebb szabispapírral kéne igazolnom, de azt meg eltörölték.

(#2513) F_Gergely válasza #79335424 (#2512) üzenetére


F_Gergely
őstag

Ha van igazolasod a szabadsagrol akkor "elvben" nincs gond. Szabispapir meg kell, mert nincs eltorolve.

(#2514) #79335424 válasza F_Gergely (#2513) üzenetére


#79335424
törölt tag

No, ez sem annyira fekete-fehér. A szabispapír valóban nincs eltörölve, csupán a használata nem kötelező. Vagyis, a vállalkozás azon kötelezettsége szűnt meg, hogy egy egységes formanyomtatvánnyal igazolja a menetíró által nem rögzített tevékenységeimet. Ezt "kézi feljegyzéssel" magam is megtehetem. Mikor kell ezt legkésőbb megtennem? A menetíróval rögzített tevékenység megkezdésekor. Vagyis, a vasárnapi kontrollnál, ha nincs kártya a tachográfban és nem rendelkezem semmilyen tevékenységigazolással a kártya kivételétől eltelt időszakra, azzal még nem követtem el szabálysértést. Majd csak a kártya behelyezésekor kell rendelkeznem valamilyen (akár saját magam által írt, kézi feljegyzéses) igazolással.

[ Szerkesztve ]

(#2515) zsid válasza #79335424 (#2514) üzenetére


zsid
senior tag

"No, ez sem annyira fekete-fehér. A szabispapír valóban nincs eltörölve, csupán a használata nem kötelező."

Szerintem elég egyértelmű. Olyan tevékenységhez, amelyet utólag a tachográfon rögzíteni tudsz nem kell tevékenység igazoló lapot írni. Olyan tevékenységhez, amit nem tudsz rögzíteni, ahhoz meg kell. Ezen mi nem egyértelmű?

<tRucKdriFteR>

(#2516) #79335424 válasza zsid (#2515) üzenetére


#79335424
törölt tag

Az, hogy vasárnap délután (amikor a rendőrök a 45 -ösöket szokták ellenőrizni) teljesen szabályos, hogy semmilyen igazolás sincs nálam a tachográf által nem rögzítet tevékenységemről, hiszen az majd csak akkortól kell, amikor újra megkezdem a tachográf által rögzített tevékenységet. Akkor viszont már nem áll ott a rendőr, és nem tudja bizonyítani, hogy én az autóban töltöttem a hétvégét. A kártya nem volt a tachográfban, akár egy barátomnál is lehettem vendégségben, amiről a barátok ritkán szoktak számlát kiállítani.

(#2517) #81556480 válasza #79335424 (#2516) üzenetére


#81556480
törölt tag

Én ezt nem értem. a kocsiban vagy de nincs benne a kártya, vagy mi ?

(#2518) #79335424 válasza #81556480 (#2517) üzenetére


#79335424
törölt tag

Igen. Pénteken végeztem, megyek szabira, kivettem a kártyát, mert a továbbiakban nem én fogom vezetni a járművet, és várom a váltást, a barátomat, aki értem jön, a megrendelt reptéri transzfert, vagy a menetrend szerinti, következő, repülő csészealjat. Tök mindegy, a lényeg az, hogy nem 45 -ös pihenőt töltő sofőr minőségemben tartózkodom a járműben.

[ Szerkesztve ]

(#2519) #81556480 válasza #79335424 (#2518) üzenetére


#81556480
törölt tag

És kaptál már ezért büntetést??? itt nem értem a problémát. ha mégis te mész tovább , beteszed a kártyát, visszapótolod az időt és kész. ha jön a rendőr mit kér?? kártyát. odaadod neki. nem értem mi a gond.Hogy te a kocsiba vagy, a kártya meg a zsebbe? Ez miért lenne gond ?

Én rendszeresen járok céges kártyaleolvasásra, és mikor jön a váltás , már én is szoktam úgy a kocsiban ülni, hogy nincs a kártya a gépben.

[ Szerkesztve ]

(#2520) #79335424 válasza #81556480 (#2519) üzenetére


#79335424
törölt tag

Volt már ilyen kontrollod? Vasárnap délután ellepik a parkolót a sünök és akinek 45 -nél hosszabb pihije van, az bukott. A kérdés az, hogy az általam írt szituban büntethet -e engem a rendőr vasárnap délután?
A másik kérdés pedig az, hogy utólag büntethető vagyok-e, ha az ilyen módon eltöltött, 45 -ös pihenőmről csak saját magam által írt, kézi feljegyzésem van, mert a barátom nem adott hivatalos számlát arról, hogy nála töltöttem a hétvégét (ami valóban megtörtént már velem, nem is egyszer).

(#2521) #81556480 válasza #79335424 (#2520) üzenetére


#81556480
törölt tag

most itt arra gondolsz hogy a 45-ös pihenőt nem lehet fülkében tölteni és azért büntetne meg?
Ezért csak a francia meg belga bünteti. németbe volt már 45-ösben ellenőrzésem ( túl voltam 45-ön tö9bbszrn is ). Ők ebből nem csinálnak gondot. De a törvény szerint meg ha fuvarfeladat közben vagy, tehát pénteken felraktál, és hétfőn raksz le, akkor a belga sem és a francia sem büntet meg. Ha meg bármiféle gond van belőle az kizárólag a munkáltató felelőssége, azaz őt bírságolják. Ezek az én ismereteim. Személy szerint örülnék neki, ha a 4.5 órás vezetési idő túllépéshez hasonlóan, ezt is durván szankcionálnák. (Elvégre ugyan úgy mind a kettő egyértelműen benne van az aetr-ben). Nem kéne 4 hétvégét egymás után kint töltenem :D

(#2522) #79335424 válasza #81556480 (#2521) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nem értek egyet veled. Sztem ez nem kívánságműsor. Nemzetközizünk, a hétvégézés a munkánkkal jár, vállaltuk. Ez az egész 45 -ös büntetősdi egy nagy kamu, aminek semmi köze sincs a mi pihenésünkhöz. Napokon keresztül, 13-15 óra melót "pihensz ki" azon az ágyon, de amikor két napig állsz, akkor nem tudod rajta kipihenni magad? Ez nevetséges. A német rendőr valóban nem büntet érte, de miért nem? Hol itt az egységes szabályzás? Vagy, Németországban ki tudod pihenni magad, Franciaországban meg nem? Ugyan már! Teljesen másról szól ez. Nemzetköziben hányszor találkozol francia rendszámos kamionnal? Az ő áraikkal nem tudnak versenyképesek lenni. Megtalálták ezt a szabályt, amivel emelhetik a távoli fuvarozó cégek működési költségeit, illetve nehezíthetik a fuvarozási feltételeit. Persze, ezzel is kit abajgat a rendőr? Naná, hogy a sofőrt. Király!

[ Szerkesztve ]

(#2523) zsid válasza #79335424 (#2518) üzenetére


zsid
senior tag

Az a baj a te eseteddel, hogy ez így szívás. Ha az autó tulajdonosánál dolgozol és az autóban ülsz, akkor neked a kártyádnak a kocsiban kell lenni. Akkor is, ha nem dolgozol, akkor is ha más dolgozik és te csak utazol mellette. Ha nincs bent kártya akkor kontrollnál az bukta.
Ha más cég autójában ülsz, amikor nem vagy munkajogi viszonyban a céggel és nincs meghatalmazásod az autó használatára, akkor nem kell beraknod a kártyát, mert te ott nem végezhetsz 561 alá tartozó tevékenységet. Saját munkaadó kocsijában mindig bent kell lenni a kártyának.

Nálunk konténereseknél gyakori, hogy ha valakinek nincs csak kedden visszfuvarja Koperből akkor valamelyik kolléga elviszi Pestig és akkor a családdal tud lenni 2-3 napot, nem kell a kikötőben várnia. Volt nemrég ilyenből gond a szlovén hatóságnál, kontroll út közben, csak egy kártya volt bent rögtön ment az 1000 euro környéki csekk. Az az igazság, hogy a szlovéneknek már tele a tökük a kártya nélkül vagy mágnessel száguldó magyarokkal,románokkal,bolgárokkal így akkor is megbüntet, ha nem annál a cégnél dolgozol és te csak stoppolsz hazafelé. Ilyenre is volt példa tavaly.

A járműben töltött "szabadidő" sajnos nem olyan, mint egy termelőegységben kávézás a kichekkolás után.

<tRucKdriFteR>

(#2524) #79335424 válasza zsid (#2523) üzenetére


#79335424
törölt tag

Itt vmi nagyon nem stimmel. A cégre csak az vonatkozik az áfa törvény alapján, hogy a jármű csak cég ügyben mehet. Nem tudok olyan korlátozásról, hogy a cég engedélyével ne ülhetne bárki az anyóson. A pihenőidőkre vonatkozó jogszabályok között sem tudok ilyen korlátozásról. Csak akkor kell mindkét kártyának a tachográfban lennie, ha a munkaidő alatt mindkét sofőrnek feladata a jármű vezetése. Ez ugyebár a "négykezes". De, nem tudok olyan szabályról, hogy ha két nemzetközi sofőr minősítéssel rendelkező alkalmazott ül egy autóban, akkor az automatikusan négykezesnek minősül, tehát mindkét kártyát be kell rakni a tachográfba. Ha egy rendőr büntet, akkor a büntetés okának ütköznie kell valamilyen jogszabállyal. Milyen jogszabállyal ütközik, hogy két kártyából, csak egy van a tachográfban, ha a munkavégzés megfelel az egy sofőr esetére vonatkozó szabályoknak?

(#2525) #81556480 válasza #79335424 (#2522) üzenetére


#81556480
törölt tag

Nem baj , hogy nem értünk egyet, ez csak az én véleményem. 5-6 hét körül már nagyon fáradt vagyok. Harmadik hétvége lehet péntek délutántól hétfő reggelig, akkor sem valami pihentető hosszú távon egy fülkében élni. Nem fizikálisan, hanem mentálisan fáradhat el az ember, amit csak otthon tudsz jó esetben feltölteni. 1 rövid hétvége még okés lenne, csak sokan átestek a ló túlsó oldalára és a cégek az extra profit érdekében nem hozzák haza a kocsit. Ezért örülnék ha lenne ez kicsit szabályozva.

A fülkében tartózkodás pedig az én tudomásom szerint is tilos ha nem vagy munkaviszonyban.Mivel ez nem telekocsi, hanem munka eszköz. Ezt egy vámos haverom mondta, mert pár éve pont ezt ellenőrizték. És ő neki nem kell semmit bizonyítania. Ha a gépbe vagy, úgy értelmezi hogy neked az a munkahelyed. Én kísérőszemélyzet is voltam jópár éve, csak jobboldalt ültem.Ha nem lett volna munkaszerződésem, akkor az feketemunka, hiába nem csináltam semmit. Még ha rokonom a sofőr akkor se vihet magával.

(#2526) #79335424 válasza #81556480 (#2525) üzenetére


#79335424
törölt tag

Hányan viszik a barátnőjüket/feleségüket magukkal. De, jó, hogy említed. Nem végezhetek más feladatot is a cégnél? Lehetek őr, kocsikísérő, stb. Ebben az esetben sincs a kártyám a tachográfban. De, ha visszaolvasol, láthatod, hogy az egész úgy kezdődött, hogy megírtam, a jogszabályi háttérre vagyok kíváncsi. Konkrétan milyen jogszabály rendelkezik az autóban utazásról? Jogszabály nélkül ez csak parkolói pletyka.

[ Szerkesztve ]

(#2527) #81556480 válasza #79335424 (#2526) üzenetére


#81556480
törölt tag

Nekem egy nemzeti adó és vámhivatali dolgozó mondta. Ha a kocsiban ülsz, kell hogy legyen meghatalmazásod az autó vezetéséről. Ha nem vagy sofőr akkor meg olyan papír ami az egyéb munkádat igazolja. Erre mondtam, hogy neked kell bizonyítani, ha nem dolgoztál sofprként, nem az ellenőrzőnek hogy igen.

Zsebedben van egy füves cigi, nem mondhatod hogy nem te tetted oda meg nem is szívtad el ..

Csak arra próbálok rávilágítani hogy akkor nekem a vámos srác hasonlóan magyarázta, hogy Neked kell bizonyítani az igazadat. És ha nem tudod akkor bajban vagy.

de megkérdezem melyik jogszabály mondja ezt, és megkeresem. a vámos gyerek azóta is a haverom.

(#2528) zsid válasza #79335424 (#2524) üzenetére


zsid
senior tag

Nem tudok olyan korlátozásról, hogy a cég engedélyével ne ülhetne bárki az anyóson.

A cég engedélyével bárki ülhet ott.

"Csak akkor kell mindkét kártyának a tachográfban lennie, ha a munkaidő alatt mindkét sofőrnek feladata a jármű vezetése. Ez ugyebár a "négykezes". De, nem tudok olyan szabályról, hogy ha két nemzetközi sofőr minősítéssel rendelkező alkalmazott ül egy autóban, akkor az automatikusan négykezesnek minősül, tehát mindkét kártyát be kell rakni a tachográfba."

Nem írtam, hogy automatikusan négykezesnek minősül. Lássuk mit ír az 561/2006-os EK rendelet 9. cikke:

(2) A járművezető által utazással töltött bármely időszak, annak érdekében hogy eljusson arra a helyre, vagy oda visszatérjen, ahol az ezen rendelet hatálya alá eső jármű található, azért, hogy azt a járművet átvegye, amely továbbá nem a járművezető otthonánál és nem is a járművezető általános tartózkodási helyeként szolgáló munkáltatói működési központnál található, nem számít pihenőnek, illetve szünetnek, hacsak nincs a járművezető kompon vagy vonaton, és nem áll a rendelkezésére háló-vagy fekvőhely.

(3) A járművezető által egy ezen rendelet hatályán kívül eső jármű vezetésével annak érdekében töltött bármely időszak, hogy eljusson vagy visszatérjen az ezen rendelet hatálya alá tartozó járműhöz, amely nem a járművezető otthonánál és nem is a járművezető általános tartózkodási helyeként szolgáló munkáltatói működési központnál található, egyéb munkának számít.

És idézem, hogy erre az esetre mit ír a TRACE:

4. Egy menetíró készülékkel felszerelt jármű átvétele és vezetése céljából a munkáltatója
által meghatározott, annak működési központjától eltérő helyre utazó járművezető a
munkáltatójával szembeni kötelezettségének tesz eleget, ezért nem rendelkezik
szabadon a saját idejével. Ebből következően a járművezető által az e rendelet hatálya
alá tartozó jármű nem a járművezető otthonánál, illetve nem a munkáltatója működési
központjánál található tartózkodási helyére vagy tartózkodási helyéről a jármű
átvételének vagy átadásának céljával induló utazással töltött bármely időszakot „egyéb
munkaként” kell bejegyezni, függetlenül attól, hogy a munkáltató adott-e utasítást az
utazás időpontjára és módjára vonatkozóan, illetve hogy ezt a döntést a járművezető
hozta-e meg (hiv.: a 124/09. sz. ügyben hozott bírósági ítélet).
Azt az időt is „egyéb munkaként” kell bejegyezni, amelyet a járművezető egy, a rendelet
hatálya alá nem tartozó jármű vezetésével tölt, miközben a rendelet hatálya alá tartozó
jármű átvétele vagy leadása céljából szokásos munkáltatójának működési központjától
és saját otthonától eltérő helyre megy vagy onnan tér vissza. (Lásd még a mellékletben
található 2. útmutató feljegyzést.)
5. Ez elméletben azt jelenti, hogy az a járművezető, aki munkanapját szokásos
munkahelyétől távol fejezi be, nem végezhet semmilyen további munkát – így például haza sem vezethet – e tevékenység rögzítése és így esetleges jogsértés elkövetése
nélkül.

Ebből az következik, hogy neked erre az időszakra adatrögzítési kötelességed van,amit ha a járművön van csak egy módon tudsz megvalósítani szabályosan, ha bent van a kártyád.

561/2006EK 6. cikk:

(5) A járművezetőnek egyéb munkaként kell bejegyeznie minden, a 4. cikk e) pontjában meghatározott módon töltött időt, valamint minden, az ezen rendelet hatálya alá nem tartozó kereskedelmi célú jármű vezetésével töltött időt, továbbá be kell jegyeznie minden, a 3821/85/EGK rendelet 15. cikke (3) bekezdésének c) pontjában meghatározott készenléti időt az utolsó napi vagy heti pihenőideje óta. Ezt a bejegyzést kézzel kell megtenni az adatrögzítő lapon, a kinyomaton, vagy azt kézzel kell bevinni a menetíró készülékbe.

Ez esetben a bünti alapja:
4. melléklet a 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelethez G15 Adatrögzítő lapok vagy járművezetői kártya nem engedélyezett kivétele, amely hatással van az érintett adatok rögzítésére: 400 000,-
Illetve ha ezen felül megállapítják, hogy már belecsúsztál a napi pihenőidőbe akkor annak megfelelően megtoldják ezt még egy kicsit :D

Így forrásokkal alátámasztva megfelel? :)

Ennek az elbírálása attól is függ, hol történik és milyen körülmények között. Ha egy német cégnél dolgozol és egy másik német cég sofőrje elvisz, azért nem hiszem hogy szólni fog a BAG. A magyar hatóságoknál ez változó. Nem túl régi sztory, egyik ismerőssel esett meg: nemzetközizik, hazafelé volt egy fuvarja, de lejárt a vezetési ideje. Vittek neki egy váltósofőrt aki vezetett tovább, ő kivett kártyával kempingezett a jobb1ben. Szolnoknál NKH kontroll, nyomtak egy szalagot, kérdezte az NKH-s és a másik? Mondta a srác: " ő most hivatalosan nincs itt ". Az NKH-snak nem volt kedve dolgozni és azt mondta oké. Pedig ez gyakorlatilag egy rakás szabály megsértése és úgy meg lehetett volna csekkezni, hogy megbolondul :DDD

Az ellenőr szemszögéből mi a különbség a te eseted és az ő esete között? Semmi, ül egy alkalmazott sofőr kártya nélkül a jobb egyben.
A szlovén rendőrök nagyon ráizgultak erre, ezért nem is hozok el munkatársaimon kívül senkit Koperből. Mi betartunk mindent, mindenkinek van a céghez munkaszerződése,bedobja a kártyáját a 2. helyre és húzza az egyéb tevékenységet út közben. Ha felveszek egy másik sofőrt, de neki nincs munkaszerződése akkor a kártyáját be sem rakhatja a tachográfba, ha nincs bent kártya és jön a kontroll akkor szívás. Ha berakja, jön egy kontroll és kiderül, hogy sáros a kártyája,akkor bünti van és a szlovén addig nem enged el, amíg ki nem fizeted... Ha otthon van a határon vagy az M7-esen NAV kontroll, bent van a kártyája , de nincs munkaszerződése az megint egy 300 000-res tétel, ha nincs bent azt otthon még kimagyarázom, de Szlovéniában mindenképp benne kellene lennie, szóval ha a határig bent van utána meg nincs bent azt hogy magyarázom ki ? :D

Források:
561/2006EK
TRACE
156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet

<tRucKdriFteR>

(#2529) #79335424 válasza zsid (#2528) üzenetére


#79335424
törölt tag

Az összes idézetedben szerepel az, hogy a "jármű vezetése céljából". Az általam említett esetben én a szabadságomat töltöm, a vasárnap délutáni kontroll időpontjában nekem egyáltalán nem célom a jármű vezetése, így ezek a szabályok nem vonatkozhatnak rám.

(#2530) F_Gergely válasza #79335424 (#2529) üzenetére


F_Gergely
őstag

Elmeletben ha van hivatalos szabis papirod (amivel te igazolod hogy most szabadsagon vagy) nem lehet gond.

(#2531) #79335424 válasza F_Gergely (#2530) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ezt is írtam. Igazolnom nem akkor kell, amikor szabin vagyok, hanem a szabi befejeztével, amikor újra tachográf által rögzített tevékenységbe kezdek. Vasárnap délután még szabin vagyok, tehát nem kell rendelkeznem semmilyen igazolással a kártya kivétele óta végzett tevékenységemről.

(#2532) F_Gergely válasza #79335424 (#2531) üzenetére


F_Gergely
őstag

Nalunk szabi elott van egy szabadsagot nyilvantarto papir, mely irja hany nap szabadsagod van egy evben, es mikor veszel ki szabit. Ezt alairja az aki kiveszi a szabit es az aki kiadja a reszere,meg szabadsag kivetele elott.
Ilyen erovel akkor minden sofor azt mondja "elnezest biztos ur en szabadsagon vagyok"

(#2533) #79335424 válasza F_Gergely (#2532) üzenetére


#79335424
törölt tag

Én két hetet melózok, aztán kettőt nem, és erről semmilyen papír sincs.

(#2534) zsid válasza #79335424 (#2529) üzenetére


zsid
senior tag

Akkor te vasárnap délután ülsz a kamionban, nincs bent a kártyád és te ott szabadságot töltesz és rád olyankor nem vonatkozik az 561.Értem. Hát sok sikert :DDD

<tRucKdriFteR>

(#2535) #79335424 válasza zsid (#2534) üzenetére


#79335424
törölt tag

Amit írtam, az egy életszerű szituáció. A barátnőm tényleg ott él, tényleg így indulnak a repülőjáratok, tényleg jobban járnék egy barcelona -ból induló, belföldi járattal. Tehát, ha Párizsban végeznék, akkor tényleg nem jönnék haza, hanem ott megvárnám a váltást, és levitetném magam Barcelona -ba. Annál is inkább, mert eddig n+1 -szer jártam Párizsban fuvarban, de még az Eiffel toronyhoz nem jutottam el. Engem a parkolókon kívül, más is érdekel a világból. A kérdés az, hogy kellene -e emiatt szállodába mennem?

(#2536) #81556480 válasza zsid (#2534) üzenetére


#81556480
törölt tag

Én már rég a "sok sikert" kategóriába soroltam ezt a dolgot, mert olyan mintha a kolléga direkt nem akarná érteni. Nekem nyóc. majd a hatóságnak lehet magyarázni, hogy oké én a kocsiban vagyok, meg sofőr is vagyok de én biza nem szándékoztam vezetni!

(#2537) F_Gergely válasza #81556480 (#2536) üzenetére


F_Gergely
őstag

Kicsit olyan erzesem van amikor a sofor megprobalja megmagyarazni hogy az 1500 liter nitrohigito nem ADR kategoria, es kulonben sem o tehet rola, neki semmi koze hozza, es kulonben is majd o jol megmondja a kpm-esnek.

(#2538) zsid válasza #79335424 (#2535) üzenetére


zsid
senior tag

Azt értem, hogy a helyzet életszerű csak nagyon nem szabályos.

<tRucKdriFteR>

(#2539) #79335424 válasza #81556480 (#2536) üzenetére


#79335424
törölt tag

Csakhogy én nem a "sok sikert" -re vagyok kíváncsi, hanem konkrétan a szabályok jogi értelmezésére. Az csak egy dolog, hogy a rendőr mit dönt a helyszínen. Fölötte is áll még néhány hatóság. Lásd a példát, amikor az időeltolódás beállítása miatt büntetgették az Angliából jövő kamionokat. Az EU bíróság símán az orrukra koppintott.

(#2540) #81556480 válasza #79335424 (#2539) üzenetére


#81556480
törölt tag

Én már nem teljesen tudom követni a sztorit, de feljebb mintha jogszabályok is lettek volna. Én azért is nem vágom ezeket mert csak az egyszerű szabályok szerint játszok. kártya bent van, napi vezetés és pihenő, heti - kétheti vezetés és pihenő + munkaidő betartva. Ezeket betartom, nem cifrázom, reggel kelek, este fekszek,csak akkor veszem ki a kártyát mikor átülök személyautóba és ennyi.(persze ez nem mindenkinek ilyen egyszerű azt elhiszem) A nagy jogszabálytengerben én nem tudok lavírozni. Megint azt mondom hogy nem tudom követni a sztorit, de ha a kocsiban vagy miért is nincs bent a kártyád ?Mert vársz ? vagy máshol pihenőztél? ha beülsz , visszapótolod az időt "ágyon" és kész, megy tovább a pihenő.

(#2541) #79335424 válasza #81556480 (#2540) üzenetére


#79335424
törölt tag

Azért nincs bent a kártyám, mert én már végeztem, szabin vagyok, csak nem indultam el haza, mert vasárnap este érkezik a váltóm, aki hétfő reggel viszi le a fuvart Barcelona -ba, és én is vele tartanék utasként, hogy onnan mehessek tovább repcsivel. Vagyis, nekem sofőrként már nincs feladatom az autóval, akkor meg miért legyen benne a kártya? Sőt, szombaton el is hagyom az autót, mert bemegyek Párizsba körülnézni. Akkor meg pláne nem hagyom benne a kártyámat.

[ Szerkesztve ]

(#2542) zsid válasza #79335424 (#2541) üzenetére


zsid
senior tag

Hagy tegyek fel ezzel kapcsolatban néhány kérdést:
- ha esetleg ma kapsz egy kontrollt, hogy fogod kimagyarázni a francia hatóságnál, hogy te ott ülsz a kocsiban, kártyád nincs benne, de szabadságon vagy?
-ha út közben kaptok a váltóddal egy kontrollt, akkor hogy fogjátok kimagyarázni, hogy te a cég dolgozója vagy, de a kártyád nincs bent a tachográfban? Ha letöltik a készüléken tárolt adatokat, látják majd, hogy két hétig te vezetted, most meg csak úgy ott ülsz. Szerintem az életben nem magyarázzátok ki, hogy ti most igazából épp nem csaltok, csak te olcsóbban utazol a barátnődhöz..
-ha esetleg út közben egy hatósági kontrollnál téged is elővesznek, hogy fogsz elszámolni a kártyáról hiányzó adatokkal?
-a főnököd tud róla, hogy épp ilyesmit csinálsz pont Franciaországban?

<tRucKdriFteR>

(#2543) #79335424 válasza zsid (#2542) üzenetére


#79335424
törölt tag

A kérdés az, hogy kell -e ezeket egyáltalán magyarázni? Van -e olyan jogszabály, ami alapján kérdőre vonhat a rendőr, hogy mit keresek abban az autóban, ha a kártyám nincs a tachográfban? Egyedül az biztos, hogy utólag el kell számolnom, de arra van egyértelmű szabály. A szabadságon töltött időt visszaírom a kártyára, és írok róla egy szabispapírt.

(#2544) KAMELOT válasza zsid (#2542) üzenetére


KAMELOT
titán

Ha te csak ott vagy semmi köze a zsarunak. Csak utas vagy. Kivezettted a magadét váltottatok. Múltkor én is voltam így. Én vezettem, de a másik sofőrnek nem volt benne a kártyája ő csak jött velem lerakodni, majd másnap jött a másik sofőr és ők mentek ketten tovább 4 kézben. Csak azt nézi aki vezet. A másikhoz semmi köze ha nincs benne a kártyád.
Ja és kifelejtettem, hogy te arra az időre automatikusan szabispapírt írsz ki.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2545) dlaj válasza KAMELOT (#2544) üzenetére


dlaj
őstag

Vagy akár stoppos is lehet. Vagy a kamionosok nem vehetnek fel stoposokat?
(Még nem kezdődött el a tanfolyamom. :) )

(#2546) KAMELOT válasza dlaj (#2545) üzenetére


KAMELOT
titán

Stoppost nem vihetsz. Haver, barátnő vagy kolléga! Az, hogy te ott ülsz a zsarunak semmi köze. Ha meg sofőr vagy elkérheti a kártyádat, leellenőrzi + megmutatod a szabispapírt és kész! Zsaru úgyis csak azt nézi minden rendben e van.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#2547) #79335424 válasza dlaj (#2545) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ez is része ennek a mateknak. :) Szerintem erről csak a munkáltatóm felé tartozok elszámolással, a rendőr felé nem.

(#2548) dlaj válasza KAMELOT (#2546) üzenetére


dlaj
őstag

Köszi, legalább ma már tanultam valamit. :R

Somatom, :R

(#2549) F_Gergely válasza KAMELOT (#2546) üzenetére


F_Gergely
őstag

De neki nincs szabis papirja, majd csak akkor ir ha veget ert a szabadsag.
Ezen logika menten, mikor 4 kezesbe toljak, akkor aki epp nem vezet mindegyik azt mondja szabadsagon van, azt annyi. Nem igazan ertem ezt mert akkor mindenki azt mond amit akar, mindenki hirtelen szabadsagon lesz mikor epp ellenorzi a rendor.

(#2550) #79335424 válasza F_Gergely (#2549) üzenetére


#79335424
törölt tag

A négykezest ne keverd bele, mert az egy teljesen más szitu! Annál az adott munkanapon mindkét sofőrnek feladata a jármű vezetése, ezért mindkét kártyának a tachográfban kell lennie (kivéve az első órát).

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.