Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [mustang08:] MÁV
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [N€T0X|N:] Soyes XS16 mini, Droidos minifon
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [hege8888:] Retro Kocka Kuckó 3D tour
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BlacKSouL
addikt
Azért hogy megijedtünk, mikor a 300 Ft alatti benzinnel riogattak Tiszta stresszben voltam, hogy becsődöl az olajipar.
demars: tegnapelőtt nekem is lecserélődött a váltóolaj, a motorolaj, a motorolaj szűrő, a benzinszűrő, így most érzésre ha erősebb nem is lett a kocsi, de érezni, hogy sokkal finomabban, kevésbé nyersen működik az egész szerkezet. A motor is simábban jár, hirtelenebbül veszi a fordulatot, néha túlságosan is hirtelen, ha 2800 körül egyenletesen haladva próbálom tartani, akkor be kell nyomni a tempomatot, mert a pedállal meg-megrángatja ahogy vagy teljesen elveszi a gázt, vagy épp adagol egy kicsit.
A váltó viszont kifejezetten lágyabb, puhább, könnyebben jár, nem koppan a fokozatokban, illetve az 1-2-1 oda-vissza váltások kis sebességnél is zökkenőmentesek, egyáltalán nem akad, és az 1-est bármilyen erőlködés nélkül veszi.
A szerelő szerint fölösleges a benzinszűrő-csere is, de fölösleges (volt) a váltóolaj csere is, de megcsinálták, mert nekik mégis munka. Nade tiszteletem mellett: a váltóból leengedett olaj sötétszürke, csaknem feketés árnyalatú, és kb. víz állagú. Mivel a motorolajtól eltérően - ahol égéstermékkel, üzemanyaggal, korommal, vízzel, miegymással érintkezik, és magas a hőterhelése, ezért ezeknek megfelelően adalékolják - itt a váltó alapvetően teljesen zárt rendszer, és ideális esetben sosem melegszik motorolaj hőmérsékletűre, vagy afölé, vagyis se korom, se hamu, se víz, se más egyéb szennyeződés nem kerül bele "kívülről". Ergo a sötétszürke szín a fogaskerekek, gyűrűk, tolóvillák és csapágyak fémkopadéka. Egyrészt ennyi anyag lekopik ezekből az alkatrészekből, másrészt meg a vizes állag alapján a szénláncok a használatnak megfelelően a nyíróerők miatt épp így széttöredeznek, ahogy, és onnantól már nem azt a védelmet, kenést adják a váltónak. A víz nem túl jó kenőanyag.
Tehát szerintem nagyon nem fölösleges a váltóolaj csere. Minél rövidebb az intervallum, vagyis az előírt periódust minél szűkebbre vesszük, annál jobban megkíméljük a váltót a kopástól. Nyilván nem kell évente cserélni, de nem érdemes hosszan halogatni. Plusz ha valaki sokat vált, városi módban sokat használja, az 15-20%-al is jobban "elkoptatja" az olajat a váltóban. Tartós országúti/autópálya üzem valamivel csökkenti, de a fogaskerék-hajtás ott is állandó.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Xbox Series S 512GB 12 hónap garancia, webshoptól!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 510-15ISK- i7-6G I 8GB I 128SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i7-8665U I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- IPAD AIR 4. Gen 2020. Wi-Fi+CELLULAR 64GB GARANCIÁVAL, üzletből