Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
-
LOGOUT
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
aujjobba
addikt
válasz
Barret001
#97508
üzenetére
Műnyomólap a neve.
Vagy fenyes vastag magazin papir is jo. -
Postas99
őstag
válasz
Barret001
#97500
üzenetére
Ha megmondod melyiket szeretnéd feléleszteni, akkor paraméterek alapján az ALin lesz olyan akksi ami koppra jó lesz hozzá.
Osztom a többiek véleményét. Haladok a korral , de van egy pont aminél csodálkozom, hogy ez meg mi a fenének kell az X-ik "hülyeség" faktorú jópofa izé-mizé....
-
-
válasz
Barret001
#97485
üzenetére
Félreértesz.
Nem nem akarok tanulni, hanem olyan iszaonyat nehezen megy már bele a fejemb bármi új hogy elfáradok benne agyilag, fejfájásig képes vagyok eljutni.
Erre a gitáros barátomnak van egy jó mondása.
60 körül az agy már elég fixen be van drótozva a 60 éve tudott-tanult rutinokra. És ebből borzasztó nehéz kizökkenteni.
A barátom 10 éves kora óta gitározik és fantasztikusan tudja kezelni a hangszert.
Viszont nem volt jogsija, és 11 éve tette le a jogsit.
Rettenetesen vezet. Saját elmondása szerint is mert már képtelen átprogramozni erre az agyát.
Én 17 éves koromba korengedménnyel 43 éve tettem le a jogsit, és 14 évesen már kismotor jogsim volt.
Azt a rutint, azt a játszi könnyedséget ahogy én hozzá képest vezetek, ezt ő sose fogja már elérni.
Viszont én meg már soha nem fogok tudni századdannyira se gitározni ahogy ő ha most elkezdeném megtanulni.
Van YT.-n egy arab fazon, gyakran nézem a videóit.
Kb. 35 éves lehet, és szerintem 20 éve gyerekkora óta foglalkozik kapcsolóözemű cuccokkal, nagyon jó oktatóvideókat is csinál, nem a gagyi kategórias, pl. smps transzformátor méretezése adott teljesítményre, frekvenciára, blocking, fél és teljes híd meghajtás esetére lépésről lépésre képletekkel adatlapokkal stb.
Álmából felkeltve becsukott szemmel kézrátétellel javít napalemes töltésvezérlőket, invertereket, tápokat mindent.
Erre céloztam az előbb hogy én ezt a szintet már akkor se fogom elérni ha minden nap órákig tanulnám mert ő ebbe született bele és ezt gyakorolja 15-20 éve.
És akkor még hol a mikrokontroller, a pc biosírás, egy mosógép eprom újraírása egyéb ilyen nyalánkságok. -
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Barret001
#97316
üzenetére
Ezek inkább csak konteók, a találmányokat a valóságban inkább ellopják és valami más formában "interpretálják", abból van a haszon.
Még a jelentősebb és valós értékű találmányok ellen is tehetetlen a "háttérhatalom", pláne ha valami igazán korszakalkotó lenne, az nagyot is ütne, nehéz lenne eltusolni. De nem nagyon van ilyen.
Cs. Pál egy szellemileg leépült figura szerintem, igazi szakemberekkel nem is mer konfrontálódni, szövegei szakmailag nagyon zavarosak, sokszor laikus módon is fogalmaz. Valószínű, hogy az általa összerakott toroidos inverter sem teljesen a saját munkája (egyszerűen nem nézem ki a dumájából, hogy ilyenre képes lenne), meg nincs is benne semmi olyan különös, mint azt hangoztatja.
Nagyon jól "kitalálta" a szakadt fűtőszálas fénycsövek begyújtására való elektronikát is, aminek eladásához évekkel ezelőtt vérmes reményeket fűzött. De ezt a trükköt mindenki ismeri a szakmában, simán lophatta a netről is az ötletet, nagyon komolytalan. Tipikusan a laikusok átverését célozza.
De mindennél beszédesebb, hogy a különleges találmány, amely új alapokra helyezte a fizikát, 10 év alatt mekkora karriert futott be (nem röhög).
-
válasz
Barret001
#97294
üzenetére
Hát én ezt kamunak mondom mindaddig amíg Csefkó Pál át nem jön hozzám és pár doboz alkoholmentes sör mellett el nem magyarázza a működését.
Egeíy Gyuri bácsit is a mai napig várom, még nem jött
Inverteres hűtők 70-80%-a aktív pfc-s, vagy azt is teljesen saját terv szerint csinálta...? Zseni..? Kötve hiszem.
Meg 2-3000 forintból több kilowattos, nemá, ezen szállt el az agyam és itt döntöttem el hogy ez clickbait kategória.
A képen látható doboz, kapcsoló, banánaljzatok konnektor se jön ki ennyiből.
De ha mégis, legyen Csefkó Palinak 100% haszna rajtam, 6ezret adok máris egy 3 kilowattosért.
Hol lehet megvenni? -
t72killer
titán
válasz
Barret001
#97109
üzenetére
Még egy dolgot nézek LiFePO4 témában, egy töltöttség indikátort, ami besípol, ha 10%-ra merítettem, mondjuk 12.6Vnál és átkapcsol a második akksira. A koppra levágó BMS nem a legjobb szitu
(csillagászati távcsövet etetne a rendszer, áramszünet esetén kezdhetném a beállítgatást előről). -
Ton-ton
tag
-
.-..-.
tag
-
-
-
lanszelot
addikt
-
-
válasz
Barret001
#96797
üzenetére
Irigylem a kitartásodat.
Én ha pisztollyal fenyegetnének se raknák össze 800-900 darab 18650-et pakkba.
Ezért is döntöttem anno a bontott e-car cellák mellett, még a 14 darab egységet is eluntam mikor pakolgattam össze.
Nálam 360Ah/25,2V, ez sacc. 840 cella lenne. Hát tudod....
-
-
válasz
Barret001
#96773
üzenetére
Azért ez így nem igaz.
30 éve a Zuk benzines teherautóm 14-17 liter evett.
Most arról ne is beszéljünk hogy ha kitapostam a belét se ment 90-100nál többet és komfortja az semmi.
De tényleg semmi, zörgött, csörgött és havonta kardánkereszt csere, karburátor tuning, váltócsere, megszakító, gyertya szopások, olajfolyás megszüntetés, futómű fékjavítás stb. stb.Majd 20 éve átültem egy VW transporterbe, abból egy Opel Vivaroba.
Egyik 7,5 a másik 6,5 litert fogyasztott úgy hogy kényelmesen mentek 100-110-et.
És 99%-ban az elektronikus motorvezérlésnek és a többi sallangnak köszönhető.
Arról megint szó se essen hogy szárazon elmentem a Zuk után, szervókormány, normális fűtés, elektromos ablak, centrálzár, vajsima váltókar, gyorsult, volt benne erő. És még sorolhatnám napestig.Nem olyan rossz az új technika.
Most 2 éve kaptam egy mezei Dacia Sandero-t.
Áldás a tempomat és gyári BT kihangosító meg a pittyegős tolatóradar. Ez utóbbi 2 mentette meg a melóhelyi kölyök kutyus életét mert nem láttam, holttérbe volt a bolond jószág és simán átmentem volna rajta.
Istencsapása a kikapcsolhatatlan övcsipogó, meg még egyéb.
Valamit valamiért. -
aujjobba
addikt
válasz
Barret001
#96773
üzenetére
Sajnos erre van igeny, ha rendesen meg lenne csinalva nem birnank megfizetni.
Van egy 10ezer forintos taviranyitos autoja a gyereknek, egyik kis muanyag fogaskerek megadta magat, 8ezert gyartott le nekem egy bacsika 2db ugyanolyat.
Azota a tuloldalt is kitort a gyari fogaskerek, ergo mindket utangyartott fel van mar hasznalva.
Ha ez is eltorik megy a kukaba az egesz cucc, biztos nem megyek esztergalyoshoz megint miatta. -
válasz
Barret001
#96771
üzenetére
Igen, az anyagok rengeteget változtak.
Elvileg a LED fényerőt is tudták növelni (azonos fogyasztás mellett), lemásolták a szentjánosbogarak fényvisszaverő trükkjeit (nem találom a videót... német egyetem volt pár éve, gondolom szériába is kerülnek ezek).
Ezt a szén nanocsöves kompozit bizbaszt várom.
Másrészt szerintem gyártáskor/tervezéskor a mérnökök nagy része azon dolgozik, h az ideális élettartamot ne lépje túl egy termék, illetve ne lehessen javítani...
-
gabor9991
addikt
válasz
Barret001
#96763
üzenetére
A motorhoz/kompresszorhoz azt gondolom ez tartozik amiről betettem a képet ezen kívül és van egy kicsi fekete téglatest alakú az pedig azt gondolom hogy a ventilátoré, merrt ez egy on-off klíma amiről szó van.Van olyan kondenzátor a weebshopokbanm ami egyben kiszolgálja mindkét motort de itt külön vannak még megoldva a kondenzátorok.
-
ekkold
Topikgazda
válasz
Barret001
#96688
üzenetére
A primer oldali pufferen, táptól függően akár 300...400V feszültség is lehet üzemszerűen.
Passziv PFC-s, vagy régi és PFC nélküli tápban 300V körül, aktív PFC-s tápban 350...400V között valahol ahogy - és amilyenre megtervezték.
A benne levő primer oldali félvezetők is (és a többi környező alkatrész is) ekkora feszültségre - és a hozzá tartozó áramra vannak méretezve. 24V-ról jóval nagyobb áram (10x...15x akkora) kellene ugyanakkora teljesítményhez, mint nagyobb feszültségről, ez meg sok lenne a primer oldali alkatrészeknek.
Tehát ez "agymenésed" maradhat az, ami: agymenés
De mint előttem is írták, léteznek DC-ről működő PC tápok, van ami olyan kicsi, hogy rá van építve az egész az ATX tápcsalakozóra. -
válasz
Barret001
#96592
üzenetére
És Reggie,
tárgytalan, más lesz.
Abban a pillanatban leold mikor elindul a nagy inverterem.
Érdekes lesz megtalálni az okát... Ráadásul ez egy gyári inverter, a kicsi amit én fabrikáltam az éjjelnappal megy február óta, az nem produkálja.
Totál galvanikusan leválasztott a nagy inverterem is. Semmi, megaohmok vannak a 24V és a 230V kimenete között, passzolok, nem 230-as zavar veri le a védelmet. -
válasz
Barret001
#96557
üzenetére
Pedig de
20 éves mezei Skoda hűtőventillátor 200wattot bekajál,
límás autókban a klíma 300, +hűtőventi 400W.
Kisteherbe simán van 5-600W.
Az utastér ventik 120-200W, ablakfűtések 360-600W, ülésfűtések, tükörfűtések több 100W, világítások több 100W, indítákori szívócső melegítés, utastér fűtés rásegítés stb. stb. Ezek a több kW tartományba esnek.
Autó generátor, 20 évvel ezelőtt autómban már 84 amperes azaz 1 kilowattos genrátor volt,
Most nem akarok dobálózni a számokkal de manapság általános a 160 amperes mezei, és 200-250 amperes vízhűtéses generátorok.
Itt egy link sasold meg, 450W ez a hűtőventillátor. Mezei személyautóba való.
[link]
Ezeket onnan udom hogy 30 évig mozogtam autóvillamosságban és még most is hébe-hóba elvállalok apróbb melókat.
Megváltoztak nagyon az autók elektromos igényei
-
Ribi
nagyúr
válasz
Barret001
#96447
üzenetére
Gondolom kondi már van előtte, mivel egy meglévő hangfalba rakta amiben van váltó amúgy is. Csak mivel mások a paraméterei, ezért kell tovább halkítani. Erre meg az ellenállást szokták használni. Nyilván nagy kell bele, de a csipogók amúgy is kisebb terhelésőek. Valszeg 1-2 ohm, 10W és hasonló, de ez csak teszteléssel derül ki. Tesztelésnél meg még elég kisebb ellenállás is. Persze lehet a vágási frekit is kellene tologatni, de ez már finomhangolás.
-
bandi0000
nagyúr
válasz
Barret001
#96421
üzenetére
Nem... Mi jeleztük, mi kezdtük el, a többiek valszeg észre se vették... A lényeg, hogy pont akörül kezdtem el vele foglalkozni, mikor a fater elhunyt, és így nem anyám nevén volt hivatalosan a történet, ezek a szemetek meg arra hivatkozva nem adtak vissza pénzt... Én sem értettem, de hidd el, hogy belefáradtam, volt, hogy hetente hívogattuk őket, hogy basszanak vele valamit, kijöttek mértek, mérőórát tettek fel, és kb ennyibe is maradt
Szóval most újult erővel kezdem elölről az egészet, úgy hogy a a nevünkön van a szolgáltatás
-
bandi0000
nagyúr
válasz
Barret001
#96419
üzenetére
Igen éjfélkor mértem, akkor már 220 volt, a lámpa nem is villogott, szóval én kizártnak tartom, hogy nálunk van gond, az érdekes kérdés, hogy a 2 szoba 2 lámpája miért ennyire érzékeny, de az más kérdés
Amúgy elismerte a szolgáltató is, mert pl a szomszédok kaptak vissza pénzt... Ne kérdezzétek, hogy ők mért, és mi mért nem, hosszú és siralmas történet
-
#78522999
törölt tag
válasz
Barret001
#96395
üzenetére
Nagyon le kene vinni a toltoaramot.
Apro, zart hazban ez meleg is lenne szerintem es a szelessege miatt bele sem ferne.
Most eppen egy 250mAh kis cellat epitenek be egy kis dc motor taplalasra. (kavehabosito, AA elemek helyett)
Illetve milyen feszultsegen van ennek a merulesvedelme? -
Babetta-X
senior tag
válasz
Barret001
#96121
üzenetére
Van abból 12v-s? Amúgy azért szeretnék 12V-t, mert a régi ikarus villtesz kapcsolókban lévő világítás nem mindegyike led-es, sőt sok 24v-s és 12v-n is csak éphogy világít, illetve egyéb kattogó, sípoló relayket is szeretnék beszerelni, és egyszerűbbnek találom így kialakítani, nem is tudom lehet-e 12v-s ledet tákolni villtesz kapcsolóba.
-
-
válasz
Barret001
#96085
üzenetére
Gyerek koromban nem volt még benzin kút a faluban ahol felnőttem de persze motorozni menni kellett a haverokkal mert 80-as években "az volt a menő".Akkoriban volt egy öreg rozoga Simsonom P20-as Pannónia karburátor volt rajta evett is rendesen....
Egyik alkalommal eltaláltam,hogy ha már van otthon egy Barkas amiben eleve keverék benzin van majd abból tankolok egy kicsit és a benzin átvitelére a tejfeles dobozt használom.Kb. 10mp elég is volt,hogy megoldja a benzin és ki is folyt belőle mind.Egy fehér krémes anyaggá változott a doboz
-
zodo
nagyúr
válasz
Barret001
#95992
üzenetére
Értem, köszi csak arra gondoltam mikor a 12V pc ventit 5-7-12V-ra kötik "szabályzás" gyanánt.
Szerk:
Egyik venti 12V 0.08A ez talán nincs 1W másik 12V 0.30A már 3.6W ha minden igaz.
-
-
Dr. Szilikát
őstag
-
válasz
Barret001
#95905
üzenetére
Persze, írtam hogy 10-ből kb. 2x elindul, a többi esetben nem, ilyenkor nem is tudom kézzel megmozdítani a tengelyt, mintha mágnesesen megfogná valami.
A féket leszereltem, az nem.
A tekercselő szaki aki 40 éve teker motorokat azt mondta semmi baja a motornak. Nála hogyan lehetett jó, nálam meg nem indul el...? -
-
-
válasz
Barret001
#95881
üzenetére
TL431, ezzel nem lehet magába hiszterézist elérni, kell egy külső tranzisztor.
Meg kísérletezés
A két szokásos ellenállás az osztó, az alsó meg a hiszterézist állítja be.
Mivel gyakorlatilag mindegyik függ mindegyiktől, ezért vagy nagyon pontosan számolsz, vagy totózol a 3 ellenállással.
Én az ilyet komparátorral, pl. LM358, vagy cmos schmidt kapuval oldom meg pl.4093. -
válasz
Barret001
#95877
üzenetére
Tökéletesen működik analóg munkapontban is, az előbbi kapcsolásod pont egy ilyen volt
Alkalmas lineáris szabályzásra is de nem olyen egyszerűen mint egy tranzisztor. Pl. egy TL431-el kiegészítve tökéletes analóg stabilizátornak vagy szabályozható tápnak.
Az tényleg sok, a 0,28V, az egy féklámpaizzóval sacc. 1,7-1,8A és a feten marad 0,5W veszteség. Ez számolva nem 0,022 hanem 0,16ohm. És csak 1,7 amperről van még szó.
Biztosan eredeti a fet? Én vettem régebben 1000 forintért 10 darab N fetet Facebook Marketplacen és mind hamisított volt, a csatorna ellenállásuk 0,7-0,8 ohm között volt azaz használhatatlanok. -
válasz
Barret001
#95864
üzenetére
Nem, én arra vagyok kíváncsi, amit leírtam.

Régi telefonok, power bankok esetében, amit 5V-on felvett töltést, mondjuk 2000mAh-t, azt tudtam, hogy kb. annyi ment is az akkuba, mert az egyszerű disszipatív töltő elektronika volt, a felesleget elfűtötte. De 9V-on már nyilván ez nem igaz, ezért érdekelne, tudja-e valaki, hogy pontosan ebből a felvett töltésből mennyi ment a cellába, milyen hatásfokú lehet az elektronika? Én így számoltam, hogy 90%-nál csak nem lehet rosszabb a hatásfoka, és akkor 3800mAh lehet a cella által felvett töltés. De ez túl soknak tűnik.

A leadott töltést amúgy se tudnám megmérni, ahhoz ki kellene szednem az akkut a telefonból.
2,8V-ig meríteni amúgy nem lenne értelme, a telefon 3,4V-nál kikapcsol (max.4,43V, 3,86V névleges feszültségű li-po akksi).Mivel amúgy jó minőségű és állapotú a cella (nem sérült, nem zárlatos) feltételezem, hogy a beletett töltést ki is lehet belőle venni.
A gyári névleges kapacitása egyébként 4350mAh, és a számítások/tapasztalat/töltésmérő alkalmazás alapján 70-80% között lehet most az állapota. Ezt szeretném cáfolni vagy igazolni valahogy.
-
PHM
addikt
válasz
Barret001
#95862
üzenetére
Ha nem nyit ki teljesen, akkor (mindig) a D-S- en átfolyó áram és a rajta eső feszültség
szorzata lesz, ami fűti a fetet. Viszont az előbb csúnyán elszámoltam a disszipációt.
Az ugyanis I*I*R, (vagy U*I) és nem I*R, ahogy én számoltam.
Ez 50A-nál 55W, teljes nyitás mellett, de még 40A-nál is több, mint 35W.
Így a kis hűtőbordát is jóval nagyobbra kell méretezni. -
PHM
addikt
válasz
Barret001
#95860
üzenetére
Az adatlap szerint 10V kell a teljes nyitáshoz, ekkor 0,022 ohm a D-S ellenállása.
Ez 50A-nál 1,1W disszipációt jelent.
Személy szerint maximum 40A-ig használnám, egy kisebb hűtőbordával.
A kinyitásához használhatsz 12V-ot is, egy pár ohmos gate ellenálláson keresztül. -
baly81
aktív tag
válasz
Barret001
#95849
üzenetére
És ViZion
Köszi mindkettőtöknek! Szóval a venti jó, 230V-os. A NYÁK-on lévő ventivezérlő relét azért nem cserélném, mert félek, hogy más is kiment a lapon. Annyit meg nem ér meg az egész, hogy kiforrasztgassak mindent, hogy ki tudjam őket mérni. Igazából direktbe is lehetne kötni, de talán elegánsabb lenne ha ezzel a hőmérséklet figyelővel látnám el! Na majd amikor megint nekilátok, akkor kiderül melyik verzió lesz!
Köszi mindkettőtöknek! 👍 -
ekkold
Topikgazda
válasz
Barret001
#95622
üzenetére
Kicsit még pontosítsd, hogy mit szeretnél. Mi az elvárásod az áramkörrel kapcsolatban.
Elég rég volt már, és azóta panelre is megépült, de ilyesmit készítettem:
[link]
A kapcsolás majdnem ugyanaz, csak nincsenek kihagyva belőle a normális működéshez szükséges alkatrészek sem. Az elérhető hatásfok is egész jó (betáplált / kivehető elektromos teljesítmény tekintetében) Emlékleim szerint a 12V/10W-os szofita izzó teljes fénnyel világít a videofelvételen, akkor 12V/1A körüli az áramkör felvétele.Ennek egy kisebb teljesítményű, egyszerű változata itt található:
(majdnem a lap alján) [link]
Ehhez még talán gyári nyákot és alkatrészeket is tudok adni ajándékba (személyesen kell átvenni, postázni nem szeretném) ez valami ilyesmi: [link]
Így hogy most megkerestem, 2017-ben tettem fel a netre a panelen készült verziót.
A legelső verzió [link] pedig 2008-ban készült ebből. -
Ribi
nagyúr
válasz
Barret001
#95619
üzenetére
Mármint milyen hatásfokon?
Ennek jó a hatásfoka ha hideg a tranzisztor. Drót hosszát növeled is 12V és 1.2A megy át rajta. Ha egy fűtőszálat kötnél a tápegysére direktbe a kondi meg tranzisztor helett, akkor is pont ugyan így működne a dolog. Ennek sosem lesz jó a hatásfoka, mert ennek az a lényege hogy elfőtod a dróton az áramot. Max kisebbre veszed az áramot, gondolom a kondi méretének változtatásával és akkor "jobb lesz a hatásfok".Másodikban szerintem a tekercs és "vasmag" miatt a drótnak nagy az ellenállása, emiatt kevés áram folyik át rajta. De amint a vasmag zárul, tud rajta keresztülmenni áram, máris "szarabb lesz a hatásfok". Szerintem itt nem sok szól a hatásfokról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 128GB,Használt,Adatkabelel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 256GB,Átlagos,Adatkabelel, 12 hónap garanciával
- Dell Precision 7730,17.3",FHD,i5-8400H CPU,16GB DDR4,512GB SSD,WIN11
- ÚJ! BONTATLAN! Samsung 860 EVO 1TB SSD,2.5
- Új Prémium vezeték nélküli billentyűzet eladó Magyar (PBT) kupakokkal
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063, 100% Akksi
- Apple iPhone 14 Pro Max / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku Gyári 100%
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T4 ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
majd nézelődök, köszi a linket.
És nincs 1 kiló sem, mint a mostaniak.
Legalábbis jó lenne
(csillagászati távcsövet etetne a rendszer, áramszünet esetén kezdhetném a beállítgatást előről).



ekkold
