- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sgery
őstag
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok.
Teljes céges munkanaplót vezetek excel-ben, ezzel kapcsolatban nem-e tudom, hogy meg lehet-e valahogy oldani excel tábázatnál azt, hogy:
- Ha egy adott oszlopba pl. a kiadások vannak, valamilyen algoritmus ki tudja-e venni szöveg alapján a hozzá párosított, következö oszlopban lévö értékeket? Pl. beírom, hogy "személygépkocsi tankolás" következö oszlop 5000 Ft, akkor summával egy megadott cellába összeszámolja az összes személygépkocsi tankolást?
- Másik excel file-ba átvezet szöveg alapján sorokat. Pl. Van egy excel file, benne vezetem a munkákat. Beleírom folyamatában, hogy kinél, mikor, mit csináltunk. Át tudom ezt vezetni automatikusan úgy, hogy ha beírom XY nevét, akkor a hozzá rendelt sort átmásolja az XY elszámolásához tartozó file-ba?
Egyszerüsíteni szeretném az elszámolásokat minden ügyféllel, hogy ne kelljen egyesével kírni, kinél mikor voltunk, hiszen megtenné az algoritmus.
Vagy ez már túl sok lenne?Elöre is hálás köszönet
-
Wollie
tag
Sziasztok!
Seggítségetekre lenne szügségem.
Olyan feladatom van, hogy egy oszlopban szereplő szövegek "féleségét" kell megszámolnom.
Ez fügvény nélkül elég hosszadallmas, sok oszlopról/munkalapról van szó.
Pl az oszlopban szereplő szövegekről: Alma543, Alma543, Körte1, Körte poshadt 54444, Pálinka, Naptár, Óra8, Óra/33/g, Falióra, Falióra...
Sok féle van más és más így egyenként meghatározni nem tudom, vagy szintén sok idő lenne.
Csak annyi kellene, hogy hány féle szöveg van. Pl amit írtam az 9 féle. Nem tudom megvalósítható e, valamint egyáltalán érthető e a kérdésem.Jelenleg leszűröm ABC sorrendbe és úgy számolgatom hány félét látok.
Remélem tudok segíteni.
Előre is Köszönöm!
-
Latis
csendes tag
Sziasztok,
Abban kérném a segítségeteket hogy makróban hogyan lehet a következőt megvalósítani.
Adott egy táblázat amely első oszlopa tartalmaz számomra hasznos információkat a következő formátumbanaaaa: valami szöveg
bbbbbb: valami szöveg2
cc: valami szöveg3Azt szeretném hogy egy változóba olvassa ki a : előtti információt.
Addig eljutottam hogy egy fix hosszúságra ha beállítom az működik de az sajnos nem elég.
Köszi a segítséget!
-
Mittu88
senior tag
válasz
Delila_1 #19990 üzenetére
Fúúú köszi, végül a BeforeSave-re esett a választásom, jobb lenne, ha még mentés előtt lefutna a dolog.
Még egy olyan kérdésem lenne (bocsánat a mohóságomért), hogy ha van egy vizsgálatom (pl. egyik cella üres-e) és If függvénnyel vizsgálom makróban, akkor csak akkor hajtsa végre a mentést, ha igaz az eredménye (különben ne mentsen).
Eddig így néz ki a dolog:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
If Worksheets("Igénylő").Range("C8").Value = 0 Then
Worksheets("Igénylő").Range("C8").Activate
MsgBox ("Először add meg a kitöltő nevét!")
End IfEnd Sub
Szerk.: Azt hiszem sikerült. a Cancel-nek kellett True értéket adni, ugye?
-
Mittu88
senior tag
Sziasztok!
Makróval hogy lehet leprogramozni, hogy Mentés vagy Mentés másként művelet végrehajtása előtt fusson pár utasítás? Pl. pár if függvény. Megoldható?
-
Delila_1
veterán
válasz
WildBoarTeam #19987 üzenetére
Küldd el a fájlt, hátha tudok egyszerűsíteni a takarításban.
-
WildBoarTeam
senior tag
válasz
Delila_1 #19982 üzenetére
Sajnos ez így nem veszi figyelmebe a típust, ami alapján lenne az összegzés.
A baj ott kezdődik, hogy kaptam a táblát és totál felesleges sorok vannak benne összevont cellákkal, ami miatt rengeteg képet nem működik (Pl, ha két egymást követő sorban ugyanolyan típus van, vagy összevonták a cellákat, vagy a másodikba nem írták bele).
Szóval úgy néz ki, hogy előbb ezt a többszázsoros állományt át kell bogarásznom és megszűntetni minden hátráltató tényezőt...Természetesen köszi, ha sikerült kiszűrtnöm mindent, lehet újra kérdezek.
-
csongi
veterán
Sziasztok!
Újra felétek fordulok segítségért.
Office 2009
A1 =x vételi összeg
B1=y eladási összeg
C1 értékét szeretném megkapni százalékosan. Vagyis, a haszonkulcsot százalékban.
Milyen képletet kell alkalmazni ehhez? -
Delila_1
veterán
válasz
WildBoarTeam #19981 üzenetére
=darab2(Másik_fül!A:A)-1
Ez akkor igaz, ha a Másik_fül nevű lap A oszlopában vannak a megszámolandó adatok, a -1 a végén a címsort vonja le az összes darabból.
-
WildBoarTeam
senior tag
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség, megakadtam.
A feladat a következő:
Adott egy táblázat több oszlopból, de az eredményhez 3-at kell majd felhasználni, aminek az eredménye egy másik fülön jelenne meg.
Típus, méret és darabszám. (ebből a típus és méret oszlopok adatai egy másik fülön már ki vannak gyűjtve, tehát csak melléjük kellene iratni a darabszámot)Tehát a típus és a méret alapján kellene összesítenem a darabszám oszlopban lévő értékeket.
Elsőként autoszűrővel próblákoztam, de nincs minden sor kitöltve, így nem szűrt normálisan.Az szumha függvény kritériumával pedig nem bírtam megbírkózni (lehet az üres cellák miatt, de nem adott eredményt).
Előre is köszi az ötleteket!
-
DExT3R
csendes tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy exportáltam egy programból egy táblázatot. Vannak olyan cellák amik így néznek ki: 3 138 Ft illetve 567 Ft, de sajnos valamiért nem tudok így függvényt alkalmazni rájuk, mert pl. a szum fv. nem adja hozzá a 3 138 Ft cellában lévő szóköz miatt. Hogyan tudom én azt kitörölni miután átalakítottam számmá, tehát, hogy így nézzen ki: 3138 Ft? A Ft sem igazán kéne oda, elég lenne csak egyben maga a szám.
Előre is köszönöm!
Dex.
-
Geryson
addikt
Sziasztok! Egy Excel (2007) táblázatot szeretnék jelszóval levédeni, de egyszerűen nem lelem, hogy hol kell. Nem azt szeretném, hogy ne legyen szerkeszthető a cella mérete meg ilyenek (lap és füzetvédelem), nem azt, hogy ne lehessen megnyitni (dokumentum titkosítása), hanem azt, hogy amikor megnyitod, akkor kérjen jelszót és ha nincs ez meg, akkor csak olvasásra nyissa meg.
A múltkor be tudtam állítani, de egyszerűen most nem találom...
-
psg5
veterán
Sziasztok!
Egy munkafüzeten belül 6 fül, füleken pedig azonos szövegekhez rendelve különböző számok.
Egy hetedik fülre szeretném behívni úgy az adatokat, hogy az adott szöveghez tartozóan egyesítse a hozzájuk tartozó fülönkénti számokat, vagy le lehessen szűrni egy szövegre.
Mely függvényekkel érdemes kombinálni? -
the radish
senior tag
Jelenleg így néz ki a mentés:
CreateBackup:=False
ActiveWorkbook.Save
ActiveWindow.CloseSzeretném, ha bármiféle kérdés nélkül mentené el.
Van rá megoldás?Köszönöm.
-
Lackó86
tag
Sziasztok!
Hogyan tudok helyesen beírni egyenletet. arctg úgy h ne radiánba számolja hanem fokban.
példa.
=arctg mű / cos bétaköszi!
-
lappy
őstag
válasz
the radish #19961 üzenetére
Nem a macro szedi szét neked? Talán azt kellene megnézni, hogy mit is csinál és utána azt a részt törölni.
-
the radish
senior tag
Sziasztok.
csv kiterjesztésű file-t szeretném EBBEN a formában (azaz egy oszlopban maradjanak az adatok) megnyitni macroval, azonban a futtatást követően EZT kapom.
Van rá valamilyen mód, hogy utóbbi esetben se szedje szét? A kiterjesztés átnevezése esetén ugyan működne, de ez nem megoldás számomra.
Köszi előre is. -
Mutt
senior tag
Makró nélkül az alábbi módon lehet egy könyvtár tartalmát listázni.
1. Névkezelőben egy új nevet hozzál létre (pl. Lista).
Hivatkozásnak ezt add meg =FÁJLOK(Munka1!A1)
2. A Munka1 lapon az A1 cellába írj be egy elérési útvonalat, pl: c:\Dokumentumok
Használhatsz szűrést is pl. c:\Dokumentumok\*.xls*
3. B-oszlopba írd be ezt és húzd le: =HAHIBA(INDEX(Lista;SOR());"")Annyi csalás van, hogy valójában makrót használunk ezért makróbarát füzetként kell mentened a fájlt.
A FÁJLOK valójában egy régi makró (Excel4).
Innen lehet leírásokat letölteni.üdv
-
Mutt
senior tag
válasz
exceltanulo #19958 üzenetére
Hello,
A képleted így lesz jó:
=INDIREKT("'["&A3&".xlsx]A4'!B2")Azonban az INDREKT függvény bezárt fájlokon nem működik, ilyenkor #HIV hibaüzenet jelenik meg.
Megoldás lehet, hogy makróval állítod elő a hivatkozást, amely bezárt fájlokon is működik,
Sub hivatkozik()
Application.DisplayAlerts = False
For i = 1 To 30
Range("A" & i).Formula = "='[" & i & ".xlsx]A4'!B2"
Next i
Application.DisplayAlerts = True
End Subüdv
-
exceltanulo
csendes tag
válasz
föccer #19957 üzenetére
Szia! Köszönöm a válaszod!
Próbáltam az összefűzzel korábban is, de nem jött össze a dolog.Pl.: =ÖSSZEFŰZ("[";A3;".xlsx]";A4!$B$2) // A3=1, ez a cella tartalmazza a sorszám első elemét
Az indirekttel sem jutottam tovább. Esetleg egy példát írnál ennek a használatára, ebben az esetben?
Tehát a függvény: =[1.xlsx]A4!$B$2 (Az 1-es sorszám az A3-ban van)
-
föccer
nagyúr
válasz
exceltanulo #19956 üzenetére
Használd az indirekt függvényt. Vagy ha elég 1 cellába összerakni a nevet, akkor használd az összefűz függvényt.
üdv, föccer
-
exceltanulo
csendes tag
Sziasztok! Sajnos elakadtam, így szeretnék egy kis segítséget kérni.
Van egy táblázatom, aminek első oszlopában növekvő sorszámok vannak 1 - 30..., a sorszámokhoz különböző excel fájlok tartoznak (pl.: 1.xlsx, 2.xlsx...)
Ezekből a fájlokből szeretnék a "központi" excelfájlba adatokat importálni lehetőleg függvénnyel, úgy hogy az egyes sorszám mellé beírom és csak húzom lefelé. Ugye ez alapesetben így néz ki: =[1.xlsx]A4!$B$2Mivel tudom automatikusan változtatni a sorszámnak megfelelő fájlnevet a függvényben?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Don_
tag
Sziasztok!
Egy szerintem egyszerű problémára keresnék megoldást, hátha tudtok segíteni...
A oszlop tartalmaz összegeket
B oszlop tartalmaz fizetési határidő dátumokat
C oszlop pedig tartalmazza az összeg tényleges beérkezési dátumátSzeretnék egy olyan cellát ami a kintlévőségek végösszegét tartalmazza. Ha a C oszlop egyik sorába beírnám a dátumot, akkor a kintlévőségek végösszege a sor összegével csökkenne.
Előre is köszönöm a segítséget
-
lhurgoyf
tag
Sziasztok!
Microsoft Excel 2007-esem pár hete azt csinálja, hogy beírok egy számot egy cellába, nyomok egy entert, és automatikusan elosztja százzal. Próbáltam már a cellaformázásban mindent, csak a "szöveg" kiválasztásakor nem teszi ezt, de akkor ugyebár nem tudok vele számolni. Mi lehet a baj?
-
-szabi-
addikt
Nem tudom kell e: MS Office 2010 pro plus.
-
Delila_1
veterán
válasz
-szabi- #19936 üzenetére
Akkor viszont szövegként szerepelnek a cellákban az adatok, a formátum ellenére. Nézz szét itt.
-
-szabi-
addikt
Hi
Adott a következő:
A1 B1 C1 D1
01 02 03 04
Erre az ÖSSZEFŰZ ezt adja: 1234
Hová lettek a nullák?Szándékosan jelenítem meg őket, mert szükségem van rá erre csak azért is elhagyja.
Mit lehet tenni ellene?üdv
szabi -
Delila_1
veterán
válasz
csferke #19926 üzenetére
A laphoz rendeld a makrót. Az utolsó esetben, a D6 beírása után a C1-be állítottam be a fókuszt, majd eldöntöd, jó-e így.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Select Case Target.Address
Case "$C$1"
Range("C2").Select
Case "$C$2"
Range("D3").Select
Case "$D$3"
Range("M1").Select
Case "$M$1"
Range("D6").Select
Case "$D$6"
Range("C1").Select
End Select
End Sub -
#48525824
törölt tag
sziasztok,
olyan gondom van, hogy van egy számsorom külön oszlopokban amit össze szeretnék fűzni így "szöveg1 szöveg2 szöveg3", tehát köztük legyen szóköz. Ezzel nincs is gond, a baj ott kezdődik, hogy a szöveg2 esetén vannak olyan formátumú jegyek aminek az elején 0 van.
Ha összefűzöm ezeket akkor kiveszi a nullát az összefűzött eredményből, hogy lehetne megoldani, hogy az a nulla megmaradjon?
formátum: 8KL | 008 | 123-345
elválasztás a külön oszlopokat jelenti
és ez jön ki összefűzés után: 8KL 8 123-345
és ennek kéne: 8KL 008 123-345nem minden esetben van ott nulla, tehát nullát beszúrni sajna nem megoldás.
előre is köszi a segítséget.
-
csferke
senior tag
válasz
Delila_1 #19925 üzenetére
Háát, nem pontosan erre gondoltam.
Szeretném ha a makróval ugrálhatnák celláról cellára (c1 -> c2 -> d3 -> m1 -> d6...). Aktívvá tudom tenni a Range("???").Select-el csak nem tudom az adott cellában megállítani a makró futását, hogy adatot írjak be és az Enter-el lépjek tovább a makróban.
Mint ahogyan írtam is, nem szeretnék InputBox vagy valami hasonlót használni, hanem csak simán a cellákba írni -
Delila_1
veterán
válasz
csferke #19923 üzenetére
A cellák alapértelmezésben zároltak. Azoknál a celláknál, amikbe írhatsz, a cellaformázás védelem fülén vedd ki a pipát a "Zárolt" négyzetből. A zárolás akkor lép érvénybe, mikor a lapot levéded.
Nem szükséges jelszót adni a védelemhez, csak arra ügyelj, hogy a védelem beállításakor vedd ki a pipát a "Zárolt cellák kijelölése" elől. Így eléred, hogy a nem módosítható cellákra nem fut rá a kijelölés.
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Azt szeretném elérni makróval (de más megoldás is jó lenne), hogy egy munkalap adott celláira ugorva adatokat írjak a cellákba és az Enter lenyomására lépjen a következő cellába (amelyek nem feltétlenül szomszédosak).
pl. Range("???").Select C1 > C2 > M1 > D5 .....
Ha a cellában már van adat akkor az enter-rel tovább lépni, az adat változatlan marad. Vagy új adatot beírni és az enter után az új maradjon.Nem szeretnék InputBox vagy valami hasonlót használni, hanem csak simán a cellába írni.
köszi
-
Mutt
senior tag
válasz
nimmy001 #19902 üzenetére
Hello,
Nem erőssége az Excelnek a collaboration, ezért jó eredményt nem fogsz tudni elérni.
Ha nagyon desktop Excel kell, akkor
- esetedben a sheet protect-unprotect nem fog működni,
- vagy minden felhasználónak létrehozol egy dedikált lapot ahova írhat és onnan kóddal másolod a végső helyére az értékeket (a Worksheet_Deactivate() eseménnyel meg tudod akadályozni, hogy elmászkoljon),
- vagy létrehozol egy beviteli űrlapot (userform) és azon keresztül töltöd az adatokat és
- a kimeneti eredményt egy olyan lapon kell megjelenítened, amely csak hivatkozik az adatokra de nem ott vannak (pl. első munkalapra viszik be az adatokat a felhasználók, amelyet te a másodikon pl. sorbarendezel és a harmadikon formázva megjelenítesz, ekkor a második lap lehet rejtett, a harmadik lap pedig zárolt).Ha van lehetőség, akkor Accessben már jobb eredmény érhető el, mert ott a több felhasználó és a jogosultság jobban van kezelve. Továbbá kevésbé sérülékeny a fájl, hátrány hogy kevesebb vizuális eszköz van.
üdv
-
Mutt
senior tag
válasz
tPedro_ #19901 üzenetére
Hello,
Én is Excel táblát javaslok a pivothoz ha az adatok folyamatosan változnak, mert ilyenkor az Excel automatikusan növeli/csökkenti az adatforrás tartományát.
Azonban ha mégsem Excel táblával akarod megoldani, akkor dinamikus tartománnyal is elérhető ugyanez. Dinamikus tartományt az OFSZET (2010-től ELTOLÁS) függvénnyel tudsz létrehozni.
Az alábbi előnyei vannak:
- korábbi Excel verziókban is elérhető,
- ha ugyanaz a tartománya több pivot táblának akkor közös pivotcache-t használ és ez ritkán nem előnyös: viszont ha több név alatt definiálod ugyanazt a dinamikus tartományt, akkor ezek független cache-be kerülnek.üdv
-
Delila_1
veterán
válasz
tPedro_ #19914 üzenetére
Ezután egyik pivot-ot sem kell kijelölnöd a frissítéshez, csak a frissítés ikonjára, a felkiáltójelre kell kattintanod, automatikusan követi a kitöltött rekordok számát.
Igazad van, nem jól értelmezhetően írtam le. Azt próbáld ki, hogy mindegyiknél benne kell-e állnod a pivot-ban frissítéskor, vagy nem. Azt hiszem, ha azonos táblázatból képezted a sok kis pivot-ot, elég, ha az egyikben állva frissítesz, a többi is frissül automatikusan. Kijelölni semmiképp nem kell, elég, ha bárhol benne állsz.
-
tPedro_
őstag
válasz
tPedro_ #19912 üzenetére
Talaltam egy ilyet, erre gondoltal Te is:
Q4: What’s the best way to update a PivotTable’s source data range when the data source grows larger?
A4: Before creating a PivotTable in Excel 2010 or 2007, first convert the source data to a Table by selecting the source data (or by selecting a single cell in your source data, assuming that your source data contains no blank rows or columns and has a blank row above the column headings). Then from the Insert tab, select Table, OK. Thereafter, refreshing PivotTables created from this source data will automatically include any new column or row data you add to your source data table. (The Table feature is not available in Excel 2003.)
Tehat tablazatta alakitom, utana pedig eleg a Refresh.
Igy mar csak egy dolog nem vilagos:
Ezután egyik pivot-ot sem kell kijelölnöd a frissítéshez, csak az ikonjára, a felkiáltójelre kell kattintanod, automatikusan követi a kitöltött rekordok számát.
Ezt hol talalom?
Ill. sor kitorlesenel a tablabol, ha frissitem a pivot tablat, akkor bekerul egy (blank) bejegyzes,
ha meg ala irok par sort akkor az sem kerul be magatol a tablaba.
Nekem ugy tunik, hogy a pivot tablakat igy egyszerubb frissiteni, de elotte mindig frissiteni kell a tablat is. -
Delila_1
veterán
válasz
tPedro_ #19912 üzenetére
Úgy látom, angol nyelvű Exceled van. Magyarban a Beszúrás menünél, balról a 2. almenüvel alakíthatod táblázattá. Nálam Ctrl+T-t ír gyorsbillentyűnek, de ez csak kijelöli a teljes adatterületet, viszont az előbb írt Ctrl+r átalakítja. Ekkor az egyes sorok páronként valamilyen háttérszínt vesznek fel.
Nézz el ide, és megtudhatod, milyen előnyökkel jár az átalakítás.
-
tPedro_
őstag
válasz
Delila_1 #19905 üzenetére
Ez nem teljesen vilagos, pontosabban egyaltalan nem az.
Azt a tablazatot alakitsam tablazatta, ami alapjan a pivot tabla kleszult?
A ctrl+r az a fill right parancs.Megprobalom kicsit reszletesebben elmagyarazni, hatha nem jol irtam:
A "nagy" tablazat elso oszlopa egy ID, a tobbi oszlop pedig az adott bejegyzes ertekei, szamok, nevek, datumok vegyesen, van vagy 20 db.
A kis pivot tablak egy adott ertekre szurnek ra, pl a datum oszlopban (honap/nap) azonos datummal szereplo bejegyzesek darabszama es hasonlok.A nagy tablazatban van mundjuk 300 sor. Ha hozzaadok/elveszek belole akkor kene frissiteni.
Ezt a Change Data Source-szal probalom megoldani (ctrl+a a forras tablan allva), ami bizonyos pivot tablak eseteben mukodik (tenyleg annyi cellat jelol ki a lapon, amiben adatok vannak), masok eseteben viszont kijeloli az egesz lapot lapot ures cellakkal egyutt. -
-
Delila_1
veterán
válasz
Hauptmann #19903 üzenetére
Próbáld így:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
Cells(1).Select: Selection.CurrentRegion.Select
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
End SubA helyedben nem az első oszlopba történő beíráshoz rendelném a rendezést, hanem az utolsóhoz, ami az esetedben a hatodik (F). Még azt is beletenném, hogy a következő sor elejére ugorjon a fókusz.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 6 Then
'Rendezés
Cells(1).Select: Selection.CurrentRegion.Select
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
'Első üres sor A oszlopába állás
Range("A" & WorksheetFunction.CountA(Columns(1)) + 1).Select
End If
End Sub -
Delila_1
veterán
válasz
tPedro_ #19901 üzenetére
A pivot-ok alapját képező táblázatot alakítsd táblázattá (nem én találtam ki ezt a remek elnevezést, hanem az Excel fordítói). A táblázatban állva Ctrl+r-rel azonnal létrehozhatod.
Ezután egyik pivot-ot sem kell kijelölnöd a frissítéshez, csak az ikonjára, a felkiáltójelre kell kattintanod, automatikusan követi a kitöltött rekordok számát.
-
Polllen
nagyúr
Üdv,
kellene egy kis segítség, a következő sor miért nem működik?
Worksheets("Sheet3").Range("A1", Range("A1").End(xlDown).End(xlToRight)).Clear
Csak így:
Worksheets("Sheet3").Select
Range("A1", Range("A1").End(xlDown).End(xlToRight)).ClearNem különösebben okoz gondot nekem, de több fülön is mókolok, jobb lenne a váltogatás nélkül megoldani.
Köszi!
-
Hauptmann
veterán
Sziasztok,
Van egy excel táblám, amit szeretnék automatikusan sorba rendezni, hogy az adatok beírása után egyből megtörténjen a rendezés.
.
Így néznek ki az oszlopok:Név, Program, Fizetési mód, Fizetési dátum, Összeg, Összesen
Név szerint kellene rendezni ABC szerint növekvő sorrendben, de a rendezésből ki kell hagyni az A1, B1, C1, D1, E1 cellákat, mert ezek az oszlopok nevei, illetve a teljes F sort (Összesen), mert ide egy SUM függvénnyel lesz az Összeg oszlop összeadva.
Találtam rá egy makrót, ami alapvetően jó lenne, de ez belerendezi a fentieket is. Ez lenne az.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If (Target.Column = 1) Then
uj = Target.Value
ActiveSheet.Cells.Sort (Cells(1, 1))
ActiveSheet.Cells.Find(uj).Activate
End If
End Sub -
nimmy001
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Adott egy excel táblázat, amit több felhasználó használ.
Néhány embernek csak olvasnia kell tudni, néhánynak írni is (akár egyszerre).
Kipróbáltuk, hogy a fájlt használók különböző jogosultságokat kaptak, illetve meg is osztottuk közös használatra. Ezután a táblázatban lévő szűrések, sor-oszlop elrejtések nem egyformán jelentek meg a különböző gépeken, de ugyanúgy kellene látszani mindenhol. Kipróbáltuk a Közös használat beállításainál az Egyéni beállítások mentésénél, hogy ahol csak olvasásra kellene megnyitni, ott a Szűrési beállításokból kivettük a pipát. Mentettük, mentettük az egyik fő gépen is, ahol írni is kell tudni, de így se volt jó, ráadásul a kivett pipa visszakerült újbóli megnyitáskor.
Most kivettük az egyéni jogosultságokat meg a megosztást is, így legalább rendesen látszik mindenhol minden, ahogy kell, de szeretnénk közösen használni úgy, hogy a szűrések és elrejtések is minden gépen ugyanúgy nézzenek ki, ha a "központi" felhasználó gépén ilyen változás következik be. Csak a tartalom frissül, a kinézet nem.
Volna valakinek valami tippje felhasználói oldalról? (Rendszergazda megoldásokra nincs lehetőségünk.) -
tPedro_
őstag
Sziasztok!
Van egy excel tablazat, tobb sor/oszlop adattal. Egyik lapon keszult jo par pivot tabla a hozza tartozo grafikonokkal, melyek az elozo tablazatbol olvassak ki az adatokat.
A pivot tablak frissitesenel ranyomok a Change Data Source-ra, utana pedig ctrl+a.
Na itt nem stimmel valami. Egyes pivot tablak eseteben rendesen kijelolodnek azok a cellak amikben adat van, pl $A$1:$AS$28. Ez rendben van.
Mas pivot tablaknal viszont az egesz lap kijelolodik $1:$1048576.Egyszeruen nem jovok ra, hogy mi lehet a gond. Netan Excel bug? Vagy a tablaval nem stimmel valami? Rossz beallitas?
Koszi elore is a segitseget.
Udv.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Generációs lemaradásban a Huawei chipek, de a cég kitalált valamit
- PlayStation 5
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hobby elektronika
- Apple MacBook
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen egeret válasszak?
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Eladó steam/ubisoft/EA/stb. kulcsok Bank/Revolut/Wise (EUR, USD, crypto OK)
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap - NYÁRI AKCIÓ!
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L480 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest