Hirdetés
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Oldman2: A KOReader ebook olvasó program
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Klaus Duran: Nem csajos Samsung Z Flip
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hallgat
csendes tag
válasz
atillaahun #19596 üzenetére
Va ez így néha
2003-ban:
Jobb egérgomb a parancsikonok felett, majd a Visual Basic eszköztár bepipálása. "Vezérlők eszközkészlete" gomb, feladja a kipakolható elemeket tartalmazó ablakot.Másként: Nézet -> Eszköztárak -> Visual Basic
-
baderoli
tag
válasz
Delila_1 #19576 üzenetére
Sajnos nem jutottam vele előrébb
, az nekem megoldás lenne ha egy új munkafüzetben összesíteném a dolgokat. Odáig eljutottam hogy az összesítő gomb után betallózom a kívánt filet, de utána nem működik a darabteli függvény amit előzőleg írtál ha beírom. Esetleg erre van megoldás?
-
atillaahun
veterán
válasz
Delila_1 #19585 üzenetére
Köszönöm.
Gondolom ezt a Parancsgombot az Active-X vezérlők közül kellene kiválasztanom, de ott minden szürke.
Nincs fent az Analysis Toolpak - VBA. Gondolom ez a baja, de sajnos arra meg hibát dob ahogy raknám fel, hogy a fájl nem elérhető/megnyitható, pedig ott virít ahol kell.
Ez van 2010-ben, 2003-ban viszont már egy órája keresem a tetves fejlesztőeszközöket, meg gombokat de sehol sincsenek. -
nelsonmanian
senior tag
válasz
nelsonmanian #19572 üzenetére
túl nehezet kérdeztem?
-
bbTamas77
aktív tag
Sziasztok!
DARABTELI függvénynél nem igazán értem, hogy kell pontosan kritériumot megadni.
Az alábbi kritérium nem értem:
"<"&C24Valaki elmagyarázná, hogy mit csinál ez a kritérium köszönöm.
Legjobban a & érdekel. -
Grass
aktív tag
válasz
Delila_1 #19587 üzenetére
Alternatív megoldásként ez működött most (tartalmat úgy ahogy visszakapom még ha a formát nem is
Adatok - Egyéb adatforrából - XML adatimportálásból => itt kiválasztom az excelt és beteszi az adatokat fülenként vkiálasztva.Nekem így se működik a link hogy kijavítottad, nem értem mi a gond de az adatimportálás legalább sikerült.
Köszönöm szépen!
-
Grass
aktív tag
=D:\Munka\2013 munkalapok\PHU\N\N-1300 MCV tábla tesztelése 2013.10.31.xls\Munka1'A1
Nekm erre képlet hibát ír pedig ez a helye. Valami slash vagy zárójelet rosszul használok? -
Delila_1
veterán
válasz
atillaahun #19583 üzenetére
Kiteszed a gombot, amit az Excel elnevez CommandButton1-nek. Ezen duplán klikkelve a VB szerkesztőben beírja a hozzá tartozó makró első-, és utolsó sorát. Már csak e kettő közé kell írni a feladatot. Együtt a sorok
Private Sub CommandButton1_Click()
If Rows("5:10").Hidden = True Then
Rows("5:10").Hidden = False
Else
Rows("5:10").Hidden = True
End If
End SubEz a makró az 5-től 10-ig sorokat rejti, ill. fedi fel.
-
Delila_1
veterán
Próbáld meg a következőt.
Nyitsz egy új füzetet. Az A1 cellába beírod a megbuggyant fájlod útvonalára, első lapjának A1 cellájára történő hivatkozást. Ilyesmi lesz: ='C:\Mappa\Almappa\[Elveszett.xls]Munka1'!A1
Ügyelj, hogy ne fix hivatkozás legyen, csak sima A1. Ezt a képletet másolod jobbra, és le, ameddig szükséges. A többi lapot is ezzel a módszerrel képletezd be.Nekem már sikerült így létrehoznom egy új füzetet. Utána a képletek helyére értékként beillesztettem az adatokat. Ezután következett, hogy a régi képleteket visszaállítsam az új fájlban.
-
Grass
aktív tag
Sziasztok,
Volt egy frankón felépített excel táblám mely valamilyne oknál fogva elszállt (nem munka közben, hanem amikor újra meg akartam nyitni akokr hibát írt ki és helyre akarta állítani).
Korábban is volt ilyen de akokr csak a formázás veszett el, most viszont szinte minden lényegi adat.
Ahova az excel teszi a helyreállítandó fájlokat ott nyoma sincs.
Az excel mérete továbbra is 3.6 mega ami esetleg arra engedhet következtetni hogy valahol még csak benne vannak az adatok és akkor az esetleg visszanyerhető valamilyen módon.
Ilyen jellegű helyreállítással kapcsolatban van valakinek tapasztalat? -
Delila_1
veterán
válasz
atillaahun #19580 üzenetére
Nincs mit.
-
nimmy001
csendes tag
válasz
nimmy001 #19567 üzenetére
"Sziasztok,
Mitől lehet az, hogy egy közös használatú excel közös használat közben a fájl aktuális használóinak időnként fogja magát és kiírja, hogy "A fájl zárolva van..." aztán aki eközben lép be a fájlba már azt az üzenetet kapja, hogy helyre kell állítani, mert olvashatatlan tartalom van a fájlban...? És természetesen pár sornyi adat is elvész. Eddig nem találtunk magyarázatot, makrós excelről van szó, és van benne pár függvény is, ami más excelből hív be ide adatokat. Jó lenne ezt a rejtélyes jelenséget megszüntetni, mert munka közben zavaró."
Itt egy hibaüzenet, amit a leírt problémánál az aktuális felhasználók látnak. Nem nagyon értjük, hálózati kapcsolat megszakadása is volt tipp, de nem tapasztaljuk, hogy megszakadna a hálózati kapcsolat. Már az is eszembe jutott, hogy a kábeleket kellene megnézni, nincs ötletem, megköszönném, ha valakinek van, esetleg találkozott már hasonlóval, amit sikerült megoldani.
-
Delila_1
veterán
válasz
atillaahun #19575 üzenetére
A beállításoknál kapcsolhatod ki. Régebbi verziókban Cellarácsok, 2007-től Rácsvonalak megjelenítése.
-
Delila_1
veterán
válasz
baderoli #19571 üzenetére
Az egyes lapokon az oszlopok és sorok azonos sorrendben legyenek. Tehát ha új ember jött, akkor a belépésétől kezdve új sorba kerüljön a neve. Ha viszont év közben elmegy valaki, ne töröld ki onnantól a nevét, vagy legalább hagyd üresen a sorát, ne kerüljenek feljebb az alatta lévő sorok, másképp hamis eredményt kapsz.
Az ábrán 4 lap látszik, amik közül az Összesítő B2 cellájának a képlete látszik a szerkesztőlécen. Ezt a képletet átalakítod a saját lapjaidnak a nevéhez igazítva (első lap neve : utolsó lap neve), és másolhatod jobbra, ill. le.
-
atillaahun
veterán
Helló,
honlaptervet készítgetek Excelben (máshoz sajna nem értek) és kicsit zavaró a rácsszerkezet.
Nem lehet ezt kikapcsolni? Anélkül hogy az összes cella hátterét fehérre állítanám, mert az most háttérkép miatt nem jó. -
Delila_1
veterán
válasz
apeelme #19570 üzenetére
Jobb klikkel rákattintva megnézed, a kettő közül melyik a Calendar1. Azt meghagyod, a másikat törlöd.
A makrók:
Private Sub Calendar1_Click()
If Selection.Column = 2 Then Cells(Selection.Row, 2) = Me.Calendar1.Value
If Selection.Column = 3 Then Cells(Selection.Row, 3) = Me.Calendar1.Value
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
Me.Calendar1.Today
Cells(Selection.Row, 2) = Me.Calendar1.Value
End Sub
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Select Case Target.Column
Case 2
Me.Calendar1.Left = ActiveCell.Left + ActiveCell.Width + 2
Me.Calendar1.Top = ActiveCell.Top + ActiveCell.Height
Me.Calendar1.Visible = True
Me.CommandButton1.Left = Me.Calendar1.Left
Me.CommandButton1.Top = Me.Calendar1.Top + Me.Calendar1.Height
Me.CommandButton1.Visible = True
Case 3
Me.Calendar1.Left = ActiveCell.Left + ActiveCell.Width + 2
Me.Calendar1.Top = ActiveCell.Top + ActiveCell.Height
Me.Calendar1.Visible = True
Me.CommandButton1.Left = Me.Calendar1.Left
Me.CommandButton1.Top = Me.Calendar1.Top + Me.Calendar1.Height
Me.CommandButton1.Visible = True
Case Else
Me.Calendar1.Visible = False
Me.CommandButton1.Visible = False
End Select
End Sub -
nelsonmanian
senior tag
Üdv!
Lenne itt egy megoldandó feladat.Adott egy weboldal, ahonnan folyamatosan frissülő adatokat szeretnék listába tenni.
Ehhez az adatforrásként megadtam a weblap ide vonatkozó részét és meg is jelennek a táblámban. Ezt percenként frissíti nekem azExcel így mindig friss adatokat kapok. Ez eddig rendben is van.Azt szeretném elérni, hogy ezek az adatok frissítésenként bekerüljenek egy folyamatosan bővülő listába, persze ismétlődések nélkül.
Ötlet?
-
baderoli
tag
Van az eddig év minden munka napjára külön táblázatom, oszlopokra van osztva a tevékenység, sorokban vannak a személyek. Ha megtörtént az adott feladat akkor a keresztmetszetben van egy X. Ezeket az xeket szeretném össze számolni egész évre. A file nevekben az eltérés a dátum. pl. iparos 2013.11.18, iparos 2013.11.19 stb...
Nem tudom hogyan kezdjek hozzá. Egyesíteni kell a munkafüzeteket, vagy van egy képlet ami össze számolja minden egyes munkafüzetből oszloponként az xeket és összeadja?
-
apeelme
addikt
válasz
Delila_1 #14674 üzenetére
Felhasználván a leírásod, kreáltam magamnak egy dátumválasztót a munkafüzetemben (office2003).
Minden szuper de a megjelenése valamitől egyszer csak "tönkre ment", fogalmam sincs mit csináltam, de akármit módosítok most már így jelenik meg. Talán jobban végiggondolva onnantól lett rossz hogy a 3. oszlopra is akartam egy ugyanilyet term. módosított kóddal.
Így jelenik meg:
Két naptárnak látszik de ténylegesen csak egy, a belső naptár a kattintható, viszont úgy tűnik hogy a nagyobbhoz illeszkedik a gomb. Ha kattintok egy dátumon akkor a külső eltűnik. És a külső megfelel a megadott méretnek.
Ez mitől lehet?Private Sub Calendar1_Click()
Cells(Selection.Row, 2) = Me.Calendar1.Value
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
Me.Calendar1.Today
Cells(Selection.Row, 2) = Me.Calendar1.Value
End Sub
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 2 Then
Me.Calendar1.Value = Cells(Selection.Row, 2)
Me.Calendar1.Left = ActiveCell.Left + ActiveCell.Width + 2
Me.Calendar1.Top = ActiveCell.Top + ActiveCell.Height
Me.CommandButton1.Left = Me.Calendar1.Left
Me.CommandButton1.Top = Me.Calendar1.Top + Me.Calendar1.Height
Me.Calendar1.Visible = True
Me.CommandButton1.Visible = True
Else
Me.Calendar1.Visible = False
Me.CommandButton1.Visible = False
End If
End Sub -
lappy
őstag
-
nimmy001
csendes tag
Sziasztok,
Mitől lehet az, hogy egy közös használatú excel közös használat közben a fájl aktuális használóinak időnként fogja magát és kiírja, hogy "A fájl zárolva van..." aztán aki eközben lép be a fájlba már azt az üzenetet kapja, hogy helyre kell állítani, mert olvashatatlan tartalom van a fájlban...? És természetesen pár sornyi adat is elvész. Eddig nem találtunk magyarázatot, makrós excelről van szó, és van benne pár függvény is, ami más excelből hív be ide adatokat. Jó lenne ezt a rejtélyes jelenséget megszüntetni, mert munka közben zavaró.
-
baderoli
tag
Sziasztok! Szeretnék tőletek kérni egy képletet, ami összeszámolja hogy egy adott oszlopban hány db X van. Üdv! Olivér
-
Minyon
csendes tag
Sziasztok!
Akadt egy kis, problémám az excel 2010 használata közben, sajnos nem vagyok túl jártas a függvények, de legfőképpen makrók írásában, így gondoltam feldobom a témát a fórumra. (szerintem akinek több tapasztalata van röhögve meg tudja oldani ezt a problémát) Tulajdonképpen egy alapanyag nyilvántartásról van szó, így bal oldalt látható, hogy különböző dátumokon az adott munkaalaphoz, az adott beérkezése anyagból ha kiveszek, vagy hozzá adok akkor az egyaránt megjelenik középen, illetve jobb oldalt beérkezésenként. (a beérkezések azt jelentik, hogy egy D6-os anyagból többször is rendeltünk az évben, azaz különböző műbizonylatok tartoznak hozzá; tehét jobb oldalon mindig látom a mennyiségeket amik beérkezésenként raktáron vannak, középen pedig az összes beérkezés együtt véve)
A dolog lényege:
jobb oldalt írok egy azonosító számot jelen esetben (2) illetve (3), valamint mellé egy beérkezett alapanyag mennyiséget (800) és (600) méterben persze. ha ki veszek az anyagból, akkor bal oldalt beírom, hogy melyik alapanyagból vettem ki pl (2) és hogy mennyit pl (400). azt kellene elérni, hogy akárhányszor veszek ki a (2) vagy (3) alapanyagból, az megjelenjen jobb oldalon az x helyén. nyilvánvalóan ha (2)-ből veszek ki akkor jobb oldalon csak a (2)-ből vonja ki.Remélem érthetően írtam a dolgot.:S
Ha esetleg valaki úgy érzi, hogy van kedve képessége segíteni, azt nagyon megköszönném!! -
hallgat
csendes tag
válasz
szata.68 #19541 üzenetére
Csak egy minta, nem a legelegánsabb megoldás...
Feltételeztem, hogy adataid (amit szorozni kell) A2-től lefelé vannak.
B1 értéke nálam a képlet, azaz =A1*1,5A makró megnézi, hogy meddig vannak adataid "A" oszlopban, addig a sorig "B" oszlopban bemásolja a képletet B1-ből B2-től az utolsó sorig.
Ezt követően ezzel az értékkel felülírja "A" oszlop értékeit, majd törli "B" oszlopot.
Sub Makró1()
'
' Makró1 Makró
'
Dim usor As Integer
usor = Sheets("Munka1").Range("A1").End(xlDown).Row
Range("B1").Copy
Range("B2:" & "B" & usor).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, _
SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Range("B2:" & "B" & usor).Copy
Range("A2:" & "A" & usor).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Columns("B:B").Delete Shift:=xlToLeft
Application.CutCopyMode = False
End Sub -
Mittu88
senior tag
válasz
hallgat #19546 üzenetére
Köszi szépen mindkettőtöknek a segítséget. A kimutatást hétvégén próbálgatom majd (most is melóból érek, úgyhogy nagyon nem érek rá), kb 3 percet tudtam "játszani" vele, de tetszik
Amúgy ez a dinamikus adatérvényesítés az, amit keresek. Kicsi az adatbázis, úgyhogy ez lesz a befutó
Még egyszer köszi
-
Winner_hun
félisten
Rákattintok egy keskeny mezőre és a tőle jobbra levő mezőt is kijelöli. Ha egy széles mezőre kattintok akkor ha a közepétől jobbra kattintok abban az esetben kijelöli a tőle jobbra levő mezőt is, ha a bal oldalára akkor viszont csak azt a mezőt amire kattintok. Mi van elállítva?
-
Mittu88
senior tag
válasz
Mittu88 #19542 üzenetére
Na jó, rájöttem, hogy így se lesz jó.
Az a k.. érvényesítés így se fogja elfogadni.
Szóval a lényeg az lenne:
Van egy költséghely lista, pl:
1000 üzem
2000 raktár
3000 központi irányítás
stb.A lényeg az lenne, hogy legördülő listával lehessen a költséghelyet kiválasztani, alatta egy másik cellában szintén legördülő listával az jelenjen meg, hogy azon a költséghelyen milyen nyomtatók vannak (ehhez is van adatbázis).
pl ha kiválasztja, hogy Üzem:
Epson xy
HP xy
...Ha átállítja raktárra:
Samsung xy
Konica Minolta xy
...és így tovább.
Ezt hogy lehet megoldani? Szerintem VBA-ban egyszerű lehet, de ahhoz nem értek annyira :/
Érvényesítéssel meg szűrővel szenvedek, de rossz végén állok a brének -
Mittu88
senior tag
Próbáltam az egyszerűbb verziót, szépen le is szűri első alkalommal, aztán megbolondul az egész excel (mintha folyamatosan szűrne) és ezt a hibaüzenetet dobja:
Runtime error '-2147417848 (80010108)':
Automation error
The object invoked has disconnected from its clients.Mit lehet a gond?
Így néz ki eddig a munkalap worksheet kódja:
"Private Sub Worksheet_Calculate()
Const cella As String = "D6"Range("D7").Value = Range(cella).Value
Worksheets("Törzsadatok").Columns("A").AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range(cella).Value
End Sub"
-
szata.68
senior tag
Helló
Adott egy excel dokumentum,amiben a egyik oszlopban lévő (kb 100 szám) tartalmazó cellák értékét meg kéne szoroznom 1,5-tel úgy,hogy azokat felülírja.
Lehetséges ez valahogy?Üdv.
Tamás
-
Mutt
senior tag
válasz
Mittu88 #19539 üzenetére
Hello,
Kiegészítheted a korábbi makrót ezzel a sorral.
Worksheets("masik lap").Columns("A:D").AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range(cella).Value
Így lefut a szűrés minden alkalommal.
A gond, hogy pont emiatt erőforrás pazarló, ezért egy kicsit lehet hangolni rajta:
Dim EredetiErtek
Const cella As String = "A2"
Private Sub Worksheet_Calculate()
'kikapcsoljuk az eseménykezelést, mivel a következősor újabb eseményt (change) indítana el
Application.EnableEvents = False
'értéket másolunk eggyel a keresett cella alá
Range(cella).Offset(1).Value = Range(cella).Value
'eseménykezelést visszakapcsoljuk
Application.EnableEvents = True
End Sub
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'csak akkor engedjük futni a szűrést, ha változott a szűrési feltétel
If EredetiErtek <> Range(cella).Value Then
Worksheets("UDF").Columns("A:D").AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range(cella).Value
EredetiErtek = Range(cella).Value
End If
End Subüdv
-
Mittu88
senior tag
Még egy olyat had kérdezzek, hogy hogy lehet leprogramozni azt, hogy a makró a célcella értéke alapján szűrjön le egy oszlopot?
' proba Makró
'
' Billentyűparancs: Ctrl+m
'
Columns("A: D").Select
Selection.AutoFilter
ActiveSheet.Range("$A$1:$D$17").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="60100"
End SubJelenleg így néz ki, az A oszlopban kellene, hogy leszűrje a költséghelyet, tehát a Criteria1-nek kellene, hogy cellára hivatkozás legyen (másik munkalapra).
-
Mittu88
senior tag
Sziasztok!
Fél napot elcsesztem, segítsetek légyszi:
Van egy cella, amiben Fkeres függvénnyel változik az érték. (ez amúgy érvényesítéssel legördülő listából szedi az adatot, nem tudom fontos-e)
Nekem egy másik cellába kellene az a szám, amit kidob (de nem képlet, hanem maga az érték).
Ezt hogy lehet megcsinálni?Pl.:
A1 cellában legördülő lista, költséghelyekről: üzem; raktár stb.
A2 cellában fkeres(A1;másik munkalapon a költséghelyhez tartozó szám)
A3 cellába kellene ez a szám értékként (úgy, hogy ha rákattintok, ne képlet legyen benne)Üdv,
Ádám -
Simba86
senior tag
válasz
hallgat #19534 üzenetére
köszönöm neked is!
(ez a pénztárkönyvesdi még új nekem, keveset könyveltem így, de a 2 tétel úgy értendő, hogy mondjuk egy tescós számlán van 18 és 27-es áfás tétel is, de attól az még egy számla
)
de ha rosszul tudom, javítsd ki persze!
szerencsére a cégeket könyvelhetem programmal, bele is bolondulnék nélküle...
-
hallgat
csendes tag
válasz
Simba86 #19530 üzenetére
Szia!
Bocsánat, csak trollkodom.
ÁFA számításnál az osztás ad pontosabb eredményt, nem a közelítő értékkel való szorzás.
A bruttó értékből úgy kapod meg a nettót, hogy elosztod 1 egész + ÁFA értéke tizedesekben megadva, azaz 1,27-tel, ha 27%-os az ÁFA kulcs.Ha megnézed lappy válaszát, ugyan ezt csinálja, csak két lépésben, azaz elosztja 127-tel (megkapja az 1%-ot), majd szorozza 100-zal (megvan a 100%).
Én azért választanám Delila megoldását, mert nincs a képletbe "égetve" az ÁFA értéke. Ha változás van, vagy új érték jön be a képbe, csak a listát kell bővíteni/helyesbíteni. Elgépelni sem lehet, mert érvényesítésnél csak a listában szereplő értékeket veheti fel a cella, kisebb a hiba lehetősége.
Persze ez mindenkinek a saját ízlése ;-)
Még egyszer elnézést a belekotyogásért!
Hogy a kérdésedre is legyen némi segítség:
A két bruttó 1000-es cellád alapjainak összegét kiszámoltathatod lappy képletével úgy is, hogy a két képletet (x áfa és y áfa) összeadásjellel egymás mögé fűzöd. Így a képlet kiszámolja az első cella értékéből a nettó értéket, majd hozzáadja második cella értékéből számolt nettó értéket és ezt jeleníti meg.
Az kérdés, hogy egy pénztárkönyvben miért is írnál 2 tételt egy sorba?
De ez már a Te szakterületed.Peace, love r'n'r!
-
Mutt
senior tag
válasz
Simba86 #19530 üzenetére
Hali,
A3-ban a képlet:
=C3/(1+$C$1)+D3/(1+$D$1)+E3/(1+$E$1)
B3-ban pedig:
=SZUM(C3:E3)-A3A képlet a nettóérték számításhoz nem a szorzásos változatot használja (mivel a szorzószám csak közelítőértékként van többnyire megadva) hanem az osztásost. Az első sorban rögzítve vannak az áfa kulcsok, így a képlet tud rájuk hivatkozni.
A nettóértéket kiszámolva az áfa már könnyen számolható a bruttóból kivonva.Esetleg az A3-ra egy kerekítést dobhatsz.
üdv
-
Simba86
senior tag
NAGYON köszönöm lappy! tökéletes!!!
még egy kérdésem lenne, de az gondolom már tényleg lehetetlen: ha két oszlopba írok (mondjuk egy számlán van kétféle áfával rendelkező tétel is), akkor szerinted lehetséges, hogy összeadja a két alapot vagy a két áfát? (mert ugye a pénztárgykönyvben a különböző áfás tételek alapjai is összevonandók)
(pl: 1000 az egyik, 1000 a másik oszlopba, az egyiknek az alapja így 847, míg a másiké 952, így az alaphoz tartozó cellába ennek a kettőnek az összege kerülne)
(mondjuk erre van megoldás, két külön sorba írom a két tételt, csak érdekel a dolog
)
Delila! köszönöm a segítséged, de sajnos ez bonyolultabb ennél. 27%-os áfánál az alapot úgy kell kiszámolni, hogy a bruttót szorzom 0,7874-gyel, míg 18%-osnál 0,8475-tel, mert a bruttó tartalmazza az áfát, azaz a bruttó nem 100%, hanem 127,118, ill. 105. De mindenképpen köszönöm a segítőkészséged, értékelem!
-
Simba86
senior tag
üdv emberek!
pénztárkönyvet szeretnék készíteni excelben, viszont van egy probléma, amit nem tudok megoldani, és fogalmam sincs, egyáltalán van-e ilyenre lehetőség
szóval:
áfát szeretnék számolni úgy, hogy egy adott oszlopba beírom a bruttót, az excel meg felbontja két oszlopra (alap+áfa) ez a része még megy, hiszen egyszerű szorzás, de...
hogy tudom azt megoldani:
adott 3 oszlop (5, 18, 27%-os áfa), és amikor értelemszerűen csak az egyik oszlopba írok bruttót, akkor a megfelelő oszlopokban (alap és áfa ismét) rendesen számoljon, azaz egy négyzeten belül 3 képlet legyen, azaz, hogy azt a képletet használja, amelyiket éppen kell (értelemszerűen amikor az 5%-osba írok, akkor úgy bontson, és így tovább...)pl: adott az A3-as és a B3-as cella (alap és áfa)
az 5,18,27 %-os tételek bruttói rendre az E3, F3, G3-ban vannak. azt szeretném, hogy csak az utolsó 3 cellába kelljen írnom és az A3 és a B3-as cella úgy töltődjön ki, hogy a megfelelő bontás jöhessen létre.
van erre lehetőség, vagy felejtős? köszönöm szépen a segítséget előre is!
-
MarioAna
senior tag
Üdv!
Olyan problémám lenne, hogy darabteli (bár ez most mind1) függvénynél, több olyan tartományt akarok megadni (amiben keressen), amik nem egymás mellett vannak (oszlopok), ám mivel ezeket ;-el választaná el, ezért már a következő oszlopot kritériumnak veszi.
Hogy tudnám ezt megoldani, hogy pl van
1.A1-A20
2.D1-D20
3.F1-F20
tartományaim
és ebben keresnék egy mondjuk
B15-ös cellában lévő kritériumot.
Ebben az esetben a függvény így nézne ki
=DARABTELI(A1:A20; D1: D20; F1: F20; B15) (szóközök a smileyk miatt)
ugye a B15 lenne a kritérium, de már az első ; után lévő D1-D20-at veszi annak.
Próbáltam úgy, hogy az fx gombra kattintva külön kijelölgetve a tartományt és a kritériumot, de úgy is összekeverte. -
adam0913
tag
Van olyan excel függvény, amely azt mondja meg hogy az adott szám egész-e és nem kerekítgeti meg stb..?
-
nimmy001
csendes tag
Sziasztok,
Rejtély megoldásához szeretnék segítséget kérni. Adott egy excel fájl egy hálózati mappában, ami nincs közös használatra beállítva, tehát egyszerre csak egy felhasználó írhat bele, mindenki más akkor csak olvashatja. Hogy lehet az, hogy ha éppen senkinél nincs nyitva, és valaki megnyitja éppen, akkor az excel mégis azt jelzi éppen, hogy valaki más használja (ki is írja a felhasználót, hogy szerinte kicsoda) és felajánlja, hogy megnyissuk olvasásra (tehát beleírni nem enged)? Olyan, mint ha a fájl nem venné észre, hogy kikapcsolták. Hogy lehet az excellel megértetni, hogy aki szerinte használja, az már rég otthon pihen hálózati kapcsolat nélkül?
-
Oliverda
félisten
Na akkor még egyszer, hátha...
Excel 2007 alatt vajon miért nem akar működni az ismétlés funkció?
Egy fájlban akad néhány a fentihez hasonló rész, amit rendszeresen sorba kell rendezgetni felbontás alapján. Excel 2003-ban meg lehetett csinálni, hogy csak egyszer adtam meg neki a szempontokat, majd ezután a többit kijelölgettem és F4, de ez most valamiért nem működik.
Ötlet, tipp, valami?
Köszi!
-
D5
aktív tag
Sziasztok!
Nagy segítség kellene:
A1 cellában található: "F54" (fkeres függvény találati eredménye)
A2 cellában található: "F60" (fkeres függvény találati eredménye)Én átlagot szeretnék számolni egyébként az F54 és F60 cellákból (ahol az F oszlopban 1-100-as sorig számok szerepelnek. Vagyis olyan képletet szeretnék, ami úgy számolja az átlagot, hogy "ÁTLAG(A1:A2)" (ahol ugye az A1-es cella az "F45" értéket tartalmazza, az A2-es cella pedig az "F60" értéket tartalmazza)
Mivel az A1 és A2 cella attól függően változik, hogy mit adok meg paraméternek (tehát az A1-es cella lehet "F78", míg az A2-es cella lehet "F88"), ezért könnyítés lenne számomra, ha az átlag számításkor automatikusan számoljon.
Tudtok segíteni?
-
Mecsi92
újonc
Sziasztok!
Újabb kérdéssel fordulnék Hozzátok!
Van 2 munkanap. Az egyiknél túl léptük a munkaidőt, de a másiknál meg kevesebb lett. Hogyan tudnám egy képletbe írni, hogy ha túl lépjük, akkor kiírja rendesen, de ha nem lépjük túl, akkor meg mínuszosan írja ki nekem az óraszámot.
Illetve, hogyan tudom összeadni a mínuszos óraszámot a rendessel? Próbálkoztam szum-mal is, meg szimplán összeadással is, de sehogy se akarja hozzáadni.
Kérlek segítsetek!
Előre is köszönöm!
-
Delila_1
veterán
válasz
terencehIII #19506 üzenetére
Annál a 3-4 cellánál a cella formázásánál vedd ki a pipát a "Zárolt" négyzetből (Védelem fül), ezután védd le a lapot.
-
terencehIII
tag
sziasztok!
azt hogy tudnám megcsinálni ha egy munkalapon azt szeretném hogy 3-4 cellán kívül az összes többit ne lehessen módosítani??? (lapvédelemmel próbáltam de akkor semmit nem lehet változtatni)
2007-es verziót használok -
Delila_1
veterán
válasz
retesz147 #19497 üzenetére
A képeken nem látszanak a sor- és oszlopazonosítók, így nem tudom megírni a képletet. Nem baj, a SZUMHA függvénnyel Te is meg tudod írni.
Figyelj a hivatkozásokra! A tartomány és a kritérium meghatározásánál fix oszlopok legyenek, az összegtartomány relatív oszlopra hivatkozzon.
Új hozzászólás Aktív témák
- iKing.Hu -Xiaomi 14T Pro Titan Gray Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB tárhely
- GYÖNYÖRŰ iPhone XR 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3200, 100% Akkumulátor
- Részletfizetés. Utolsó darab! Dell Latitude Ultra7 12 részletre, bank nélkül, azonnal vihető!
- Bomba ár! Dell Latitude 5300 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 256GB FHD 144Hz
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest