- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
- Gurulunk, WAZE?!
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- sh4d0w: Vigyázz a háttértáradra...
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha – bevezető - igényfelmérés
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Harmadik rész
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akárhogy is nézem, de egy 7950 vs 960 az pont azokat hozza, amiket írsz - sokat fogyaszt, featurehiányos, és a fizikai erőforrásaihoz képest bizony igencsak lassú.
A GPU + sávszél fejtegetés természetesen igaz, csak extrém példaként hoztam az R600-at. De akkor már ne egyszerűsítsünk, ne tömbben beszéljünk a GPU-ról, hanem részegységenként. Az aszinkron ALU-kihasználásnak ui. mindenképpen lesz előnye, de jelentős csak ott, ahol a sebességet az ALU throughput limitálja. A jelenlegi játékokban ez sok esetben nem így van, jól lehet látni a teszteken, mennyi a backend limites motor. Ha meg eleve ROP / sávszél limit van, akkor a shader fázist fel tudod gyorsítani, de összességében sokkal több FPS-ed nem lesz.
Memóriavezérlő (nem csak Neked): sajnos ezt élő ember még nem mérte ki, úgyhogy csak az elméletre tudok támaszkodni. Egy teljes kiépítésű peer-to-peer crossbarnál elméletben nem tudsz gyorsabb általános célű megoldást csinálni (akkor igen, ha ismered előre az egyes adatutak terhelését, de ez egy GPU-nál nemigen jellemző).
A Maxwell PTP crossbar, viszont nem teljes kiépítésű, egy egység egyszerre nem tudja a teljes sávszélességet elérni. Az a feltételezés, hogy pl. egy SM-nek elég a 128-bites adatbusz a priorizált ROP / MC kombóhoz, és a 64-bites a nem priorizálthoz - tekintve, hogy a GM204-ben 4 SM jut egy backend blokkra, ez reálisnak tűnik. Viszont, mivel PTP, elméletileg egyidőben tetszőleges két fél között mehet az adat, azaz több párhuzamos transzfer is lehet.
A GCN hub-os vezérlője némileg talányos, mert nagyon kevés infot lehet olvasni róla. Én úgy értelmezem ezeket, hogy ez egy switched crossbar, ami egyidőben nagyon széles adatcsatornákat tud megnyitni két fél között, viszont a párhuzamos transzferek mennyisége limitált (nem merem állítani, hogy 1, de nagyon több nem lehet, mert elveszne a hub fő előnye, a kevés tranzisztor).Innentől csak következtetés - nagyon erős cache-eléssel és jó adatroutinggal a switched crossbar megközelítheti a PTP sebességét, speciális esetekben felül is múlhatja, de jellemzően lassabb lesz.
(#8377) Malibutomi: ez egy kitűnő példa az elmélet és a gyakorlat különbözőségére. Elméletben olcsó VGA + FreeSync / G-Sync = királyság. Gyakorlatban egyik Sync-hez sincs budget árú monitor...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3205
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 4500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 1660Ti 6GB ZALMAN S3 FSP 500W
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest