Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Callisto

    őstag

    válasz #20844032 #28275 üzenetére

    Az exluzivok miatt és nincs velük baj mr. igényesség. Megvan a maga helye plusz én nem vagyok miatta beképzelt. Kész vicc vagy. :D
    És neked?

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #20844032 #28275 üzenetére

    A konzolok addig voltak behozhatatlan előnyben, amíg nem voltak itt az explicit API-k. Amióta ezek itt vannak, egy rajzolási parancs beírása a parancspufferbe egymilliószor gyorsabb lett, tehát az az előny, amit a konzolnak biztosítottak az alacsonyabb szintű hozzáférések tulajdonképpen elszállt. De amikor bejelentették a konzolokat, akkor senki sem beszélt explicit API-król. Legkorábban az AMD hozta fel a témát a konzolok megjelenésének évében, de csak ősszel, vagyis jóval a bemutatók után. Akkor már lehetett sejteni, hogy jó lesz ez, mert a PC-s gyártók is látják a problémát és nagyon sürgősen dolgoznak ellene. A többi probléma kezelhető, mert alapvetően csak programozástechnikai. Jobban programozható a konzol? Igen, de mindegy, mert shader modell 6.0-t bármikor kaphat a PC, ahogy a Creators Update-ben már van is egy publikusan tesztelhető implementáció rá. Ezt véglegesítik és a PC ezt a hátrányát is behozza, és onnantól PC-specifikus shaderek sem kellenek a játékokba, vagyis már úgy jöhet a port, hogy a konzolhoz írt, alapvetően optimalizált shadert másolják PC-re. Ergo átjön az optimalizálás is. A shader modell 6.1 is jön igen hamar és az lehetővé teszi azoknak az eljárásoknak a portolását, amit például az Ubi használ a PS4 és X1 játékaihoz (HRAA).

    A WDDM 2.x képességei sincsenek túl messze a konzoloktól, tehát ezekhez is hozzá lehet nyúlni, ha az adott port igényelné. Nem egy az egyben ugyanaz a rendszer, de nem megoldhatatlan az egyes technikák portolása. Persze Windows 10 kell hozzá minimum, de működni fog.

  • Petykemano

    veterán

    válasz #20844032 #28275 üzenetére

    Abu jóslatait oszd el kettővel És vonjál ki belőle kettőt.
    Mert
    A) vagy abu hírforrása egyfajta izgatott a tervektől, vagy maga abu "izgul", de a lényeg, hogy abu jóslatai mindig terveken alapulnak, elképzeléseken. Az amd tervein, elképzelésein, ami ennek a nempublikus változata, belső marketing , ami abuhoz mégis kiszivárog. Abu ezt mondja el. Egy tervet. Például azt, hogy ha majd x86 alapú konzol van, milyen könnyű lesz programozni, meg az amd majd így mekkora piaci részesedést szerez, és hogy a kutya sem fog nvidiára optimalizálni, amikor konzolról portolva amd kártyán alapból kész. Ez volt az elképzelés. A terv, a vágy, a cél. Aztán ami lett, az már többmimdentől függött.
    B) például pont attól, hogy piac más szereplői mit lépnek, mit gondolnak, terveznek és tesznek. Abu elképzelés-terv interpretációiból mindig hiányzik a valóságnak ez a része is.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés