Hirdetés
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Meggyi001: Több tucat Eiffel torony??? ... Igen, gyere mutatom, hogy hol...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Hieronymus: Kalózkodás. Kalózkodás? hozzászólás
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
Most őszintén.
Mi számít?Ha én és sok ember azt látja hogy az"egyszerű" engine ellenére hogy néz ki a Witcher 3 vagy a Project cars magasról tesz a technikai részére.
Hiába a sok technológiai blabla ha nagyítóval sem veszed észre a forradalmi effekteket.
Ez csak a hozzád hasonló Techfetisisztáknak okoz élvezetet ha leírhatja hogy 18000 drawcalls...stb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig a PBR eléggé sávszélgyilkos. Jóval több bitnyi információ szükséges pixelenként.
Project Cars leképezője abszolút nem modern. A Witcher 3-ba pedig az eredetileg tervezett E3-on bemutatott leképező nem került bele. Ezek a játékok a renderer tekintetében messze elmaradnak attól, amire a Frostbite és a CryEngine képes. Még attól is elmaradnak, amit a leváltott Frostbite 3 tudott, pedig az már öregnek tekinthető.
Az a baj, hogy nagyon sokan vannak már a futottak még kategóriában, tehát nagy átlagban nem tűnik fel, hogy ezek mennyivel rosszabbak, mint amit el lehet érni, csak akkor, ha előveszünk olyan címeket, mint a Star Wars Battlefront, a Ryse vagy az Order 1886. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szávszélre vonatkozó takarékosság ma inkább pénzhiány, vagy mobil fókusz eredménye. Az idei évben nyilvánvalóvá vált, hogy csak pár tradicionálisan PC-s motor fejlődik igazán: a Frostbite, a Nitrous, a LORE és a CryEngine. A többiek vagy nem értékelik az asztali PC-t annyira, hogy pénz rakjanak bele, vagy szűkös költségvetésük van erre.
A piac láthatóan kettészakad. Lesz egy nagyon nagy, elsődlegesen mobil fókuszt előtérbe helyező csoport, és marad pár olyan stúdió, akik szerint az asztali PC még mindig megéri a befektetést. A két opció között viszont nagyon kinyílik az olló. Azt ne tekintsük optimalizálásnak, amikor szimplán pénz hiányában nincs lehetőség olyan szintű PBR-t használni, mint amilyet az új Frostbite használ például. -
-
#52815360
törölt tag
-
Milka 78
nagyúr
válasz
xAcidx
#12689
üzenetére
Mondjuk 980ti-t olcsóbban vettem mint FuryX-et ami kb álva hagyja(nem a tesztekbe szereplő "lassúcska"refet).
Az Nv olyan árvágást csinál a FuryX láttán,(amit kb 10 ember vette meg olyan jól beárazták)hogy míg a Ti-t viszik mint a cukrot,természetesen az árához mérten.260 körül kezdett,de én 200-ért is vettem már wf3oc-t és 210-ért g1-et,míg azonos időben 215-225 volt az.
A 390x egy tisztességes hűtéssel pont annyival volt olcsóbb mint egy hasonló kategóriás 980 aminek ha alárúgsz sok esetben lehagyja az oc-s Fury-t ami finoman szólva is drágább nem is kevéssel.
Ok ez a felső ház,de én nem úgy látom,hogy nem lenne árverseny.Az már más tészta,hogy gyalázatosan drága egy jó vga,de ez már megint más sztori. -
atee
őstag
válasz
xAcidx
#12689
üzenetére
Mèg hozhat nèhány százalèkot ez a free meg g-sync mizèria. Nem mintha aktuálisan kihasználnám ezt a technològiát.
A g-sync pofátlanul drága. Ennek tekintetèben èn most inkább R9 390 kártyát választottam a GTX 970 helyett.
Pedig megmondani nem tudom mikor volt ..talán mèg Ati időkben Radeon kártyám.
Ès eddig komolyan kellemes csalòdás. Problèmamentes, halk, ès nem melegszik jobban mint az elődje egy GTX 760 -
xAcidx
tag
válasz
gainwardgs
#12687
üzenetére
Reméljük villantani fog az AMD és akkor az nV nem kér majd felárat a termékeire "konkurencia" nélkül. Mondjuk most is nagyon meghatotta őket a (többnyire) új AMD VGA-k. Kb. semmit nem estek a Maxwell árak.
-
jacint78
addikt
válasz
Laja333
#12682
üzenetére
a az NV erősségére mennek rá optimalizálásban, akkor értelemszerűen az AMD kártyák nem fognak úgy hasítani.
Vagy, mert arra van szükség, annak van értelme, nagyon csodálatosak a mai agyonshaderezett játékok amiket olykor azok is kikapcsolják akiknél amúgy jól menne, mert egyszerűen randa, vagy szimplán idegesítő.
. -
gainwardgs
veterán
válasz
schawo
#12685
üzenetére
Anno 680-nál is ez ment hogy majd a gcn szarrá alázza meg compute shader stb. aztán kb semmi
Mint kb 8800gtx idejében a nagy hype hogy na majd az r600....Utolsó AMD kártya amit szerettem az a 4800as sorozat volt a 4870-el aztán arra is kezdtek kijönni a bugos catalystok és már nem bírtam idegekkel hogy minden második játékhoz új drivert kellett felraknom meg catalyst hotfix meg a pék fa...
Ha így halad az AMD a következő generációval Pascal ellen is ugyanez lesz mint most
-
schawo
titán
A vicc, hogy arról "volt szó", hogy idővel majd az amd kártyák jobban teljesítenek, mert úgymond fejlettebbek. Ehhez képest fél éve majdnem egálból mostanra szépen beleálltak a betonba. Nagyjából tök mindegy, hogy azért, mert technikailag gyengébbek, vagy azért, mert hagyják, hogy mindent zöldre optimalizáljanak.
(#12683) gainwardgs
3000-5000-ig nagyon nagyon rendben volt az amd ár-érték arányban, de 7000-ig is oké volt. Most se a kártyákkal van baj, hanem az árakkal. Ha mind 20-30%-kal olcsóbb volna, akkor az nv oltás menne itt nonstop. -
Laja333
őstag
válasz
jacint78
#12678
üzenetére
Nincs itt semmiféle összeesküvés elmélet. Pont leírtad miért nincs igazad: Az egyik kártya ebben erős, a másik meg másikban. Ha az NV erősségére mennek rá optimalizálásban, akkor értelemszerűen az AMD kártyák nem fognak úgy hasítani.
NV ezzel tovább is megy, agyon-tesszellálja Geralt haját (meg a bőre alatt folyó tengert), mert a Geforece-ok erősek Tesszellációban. Szükség van a 64x-es Tesszellációra?Nincs, negyedére visszavéve nincs grafikai romlás, de jelentős a teljesítmény növekedés. Kinek fáj ez a legjobban? Hát ebben az esetben pont nekik, mert az AMD-sek CCC-ben levették manuálisan 16x-ra.
Ha egy cikkben azt említik, NV mérnökei segítették a fejlesztőket, kb könyvelheted a megjelenés utáni gyenge AMD szereplést. NV-nek el kéne gondolkodni a mérnökei lecserélésén, mert látszólag nem igazán képesek ellátni a feladatukat.
Később persze felzárkóznak a Radeonok, de addigra már kialakult a kép... -
xAcidx
tag
válasz
Malibutomi
#12679
üzenetére
Az a baj, hogy sokszor az AMD által támogatott címekben is bugosabbak/lasabbak az AMD kártyái. Elég csak benézni a Fiji topikba. Külföldi oldalakat/fórumokat nézve is sokkal több AMD-s panaszkodást találni.
És kétlem, hogy azért lenne mert nem támogatják/segítik a fejlesztőket eléggé.
Inkább az van a háttérbe, hogy annyira nem éri meg AMD-re fejleszteni. Ilyen piaci részesedéssel nem is csodálom. Nem kell ide semmilyen nV pénz, meg össze-vissza zárt rendszer.
Na meg a driver támogatottságuk is szörnyű az utóbbi időkben. Az utolsóra is (ami hozta a sok fejlesztést) rengeteg panasz érkezett.
-
#85552128
törölt tag
válasz
jacint78
#12678
üzenetére
A processzoros dolognak a driverhez van köze, jelenleg ha nem raksz alá egy erősebb Haswell i5-t sanszos, hogy pár játékban/jelenetben CPU limited lesz, miközben ugyanebben a konfigban egy hasonló teljesítményű nV kártyával ez nem fog előjönni. Eurogamernek van erre egy nagyon jó videótesztje.
Az AMD procit meg direkt emeltem ki - nem csak ezekre érvényes - mert ezzel több szempontból is csak maguknak ártanak.Pl. nálam 4 GHz-en ugyanúgy teljesített a Fury mint a 970 (na jó 2 FPS-sel gyorsabb volt...
) a Dragon Age: Inquisitionben - ami még ráadásul AMD játék is - 4.5-re húzva viszont kb. 10%-ot gyorsult az akkori driverekkel önmagához képest a kártya.
Most már sajnos nem tudom lemérni pedig a shadercache funkcióval már a min. FPS-t is pontosan méri le mert nem akad meg a benchmark. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
jacint78
#12678
üzenetére
Nem irta senki hogy az NV gonosz, te nyomod csak ezt a hulyeseget, biztos attol van hogy sokat vered a fejed a falba. En azt irtam ok csinaljak jol.
Ahogy szaby is irta, es az eredeti hozzaszolasodra valaszolva, nem nem gyengebbek az AMD kartyak ennyivel. Ha meg az NV jatek NV optimalizalt, abban nincs semmi furcsa (sot osszeeskuves, meg gonoszsag sem) . Az lenne a fura, ha NV tamogat egy jatekot es azok meg AMD-re optimalizalnanak.
-
jacint78
addikt
válasz
Malibutomi
#12674
üzenetére
Mivel rengeteg jatek van ahol ki vannak hasznalva a kartyak, es ott latszik a sorrend: 980Ti-Fury X-Fury-980-390X-390-970..................
Egyszeru logika jozan esszel megaldott embereknek.
Azért ez nem ilyen fekete-fehér, vannak játékok amik bizonyos erőforrásokat jobban használnak ki, ebből ered a különbség és ez az ami logikus, nem az, hogy a másik gonosz és direkt szopatják egymást..

Te írtad, hogy az AMD szimpatizáns játékok meg mindenen jól futnak, és tudjuk, hogy olykor ennek ellenére NVIDIA kártyán futnak jól. Ez is azért van, mert az NVIDIA gonosz?Szaby
Azért vicc, hogy egy nV kártya+AMD proci jobban teljesít, mint AMD+AMD
A processzor az processzor, ha erősebb a kártya, jobban megy a játék, tehát továbbra is tartom, hogy csak hülye elméletekről van szó, az AMD annyit tud amennyit a játékok pedig nem egyformán használják ki a kártyák képességeit, valamelyik shaderben erősebb, van amelyik textúrázásban és így tovább, ennyi. Az NVIDIA a mában él, mai igényekhez/játékokhoz tervezik a kártyákat és "megdöbbentő" módon ma ez beválik, míg az AMD a "nagy jövőt" vizualizálja, és csodálkoznak, hogy az nem kifizetődő a mában...
Már mikor megjelent a GCN (2012, lassan 2016 van!) és már akkor is megmondták, hogy majd az mit fog menni és máig nem jött el az az idő, miközben már kétszer átnevezték ugyanazt az architektúrát és tulajdonképpen egy helyben toporognak -
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Malibutomi
#12676
üzenetére
Minek optimizáljon? Azért a 18 %-ért?
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
jacint78
#12672
üzenetére
Nincs itt semmi osszeeskuves elmelet. Ez uzlet, ha engem tamogatna az NV en is az o kartyaikra optimalizalnek joreszt. Ez nem genyosag, vagy kicseszes, egyszeruen igy mukodik. Nincs itt semmi hiba.
Mivel rengeteg jatek van ahol ki vannak hasznalva a kartyak, es ott latszik a sorrend: 980Ti-Fury X-Fury-980-390X-390-970..................
Egyszeru logika jozan esszel megaldott embereknek.
A hardver adott, nem tud gyorsabban menni mint a maximuma, csak a kihasznaltsag valtozik.
Az idok folyaman pl jol latszott hogyl a 290X a 970 ellenfele volt rengeteg helyen latszik, nagyjabol egyforman teljesitettek. Ezt most megtuningoltak 390X-kent, tehat gyorsabb lett, altalaban a 980 altt van picivel a tesztekben.
Ha hirtelen a 970 alatt van, akkor a kartya lett gyengebb? Nem. Csak nincs ra optimalizalva a jatek, szoftveres gond van.
Mivel az NV tamogatott jatekoknak van ez altalaban, es az NV hasznal zart rendszert logikus hogy erre ido az AMD-nek optimalizalni, ezert nincs ra 0 day driver toluk.AMD jatek nyitott rendszerben keszulnek, arra konnyu mindket oldalnak optimalizalni.
-
válasz
Malibutomi
#12671
üzenetére
Ez főleg annak tudható be hogy a gépek 70-80%-ában nvidia GPU van... elég egyértelmű melyikkel tesztelik ki a játékokat először a kiadás előtt (és ezért nincs vagy sokkal kevesebb a gond velük, főleg a rajtnál).

Persze az nVidia is rájátszik erre + ugye a game ready program stb stb..

-
jacint78
addikt
válasz
Malibutomi
#12671
üzenetére
Ezzel egyre nagyobb teret nyernek mig az AMD meg szepen elassa magat a fene nagy nyiltsagaval hogy az o altaluk tamogatott jatekok meg mindenen jol futnak.
Komolyan eszetekbe sem jut, hogy azért futnak gyengében AMD-n a játékok mert gyengébbek a kártyák? Miért kell mindenbe összeesküvés elméleteket belelátni?

-
Malibutomi
nagyúr
NV csinalja jol, mindegy nekik hogy milyen a jatek, lenyeg hogy ok tamogatjak, es emiatt NV-re optimalizalva van, AMD-n meg tobbnyire elfut ugy ahogy.
Ezzel egyre nagyobb teret nyernek mig az AMD meg szepen elassa magat a fene nagy nyiltsagaval hogy az o altaluk tamogatott jatekok meg mindenen jol futnak. -
válasz
Malibutomi
#12665
üzenetére
Jogos, így is szoktam. Most csak simán leakadtam az eltérésnél.

-
oliba
őstag
válasz
Malibutomi
#12667
üzenetére
55-60? Háát.... Ha vsync-et be kell kapcsolni, akkor nem. Ugyanis ez az érték jött ki PCHG-n és PCLab-on is.
Igen, van némely játék, ahol nem zavaró az 50. Ez nem azok közé tartozik, sőőt...éppen az ellenkezője.
-
Malibutomi
nagyúr
De 65-70-el azert tudsz nem? Egyeni preferencia kerdese, en mindig ugy allitom be a jatekokat, hogy a leheto legmagasabb legyen, de tartsa a 60fps-t. De van par jatek ahol nem zavart a 40-50 sem, ugyanolyan simanak tunt, ezek jellemzoen azok a jatekok amik nem porgosek, inkabb a jatekmenet vonja el a figyelmet.
-
oliba
őstag
válasz
Malibutomi
#12660
üzenetére
Ez mind szép és jó, csak én nem tudok 40-50FPS-el játszani

-
válasz
Malibutomi
#12663
üzenetére
Köszi, így már világos!

Ahogy nézem, fenti tesztben a gyengébb AMD kártyák elég szépen szerepelnek a zöld párjukkal szemben, 1080p-n.
R9 380 vs GTX960
R7 360 vs GTX750Ti (ez az igazán meglepő, mert az R7 360 csak egy csonkolt 7790)
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
solfilo
#12662
üzenetére
Gondolom mashogy mernek, de a pclab nekem eleg irrealisnak tunik.
EDIT: Ja latom ok csak High beallitassal mertek, mindenki mas Very High-on. Nos ahol High-on van ~80FPS egy 970-el, Very High-on meg ~70FPS ott ott en biztos a VH-t hasznalnam.
Itt is normalisabban szerepelnek a kartyak:

Very highon a pclabnal is ugyanaz jon ki mint a tobbi oldalon (az FPS szam mas, de a sorrend ugyanaz), 1080-ban Fury a 980 alatt kicsivel, 390/X meg a 970 korul
1440-ben Fury a 980Ti alatt, 390X a 980-al meccsel, 390 a 970 felett. -
válasz
Malibutomi
#12660
üzenetére
PClab-nál veri a 970 a Fury X-et is 1080p-n, ebben meg a 390X is a 970 felett szerepel ugyan ezen a felbontáson. Mi okozhatja ezt az eltérést?
-
oliba
őstag
Ez megint gyalázatosra sikeredett. Úgy érzem, hogy ebből Pascal lesz nekem is


-
xAcidx
tag
válasz
wjbhbdux
#12657
üzenetére
A Maxwell a jelenre lett tervezve (DX10/11), ahogy a Pascal is arra lesz (VR/DX12). Nem kell ide Vudu, jóslás, 5-10 éves álmodozások, ígérgetések meg a többi baromság.
Kit érdekel, hogy 2 év múlva mennyivel lesz jobb a jelenlegi AMD generáció az nVidia-nál. Addigra bőven itt a Pascal ami majd szépen ráver *hasraütés* 20-30-40%-ot. Ahogy az AMD-nek is lesz új kártyái, amik ugyanúgy jobbak lesznek a mostaniaknál.
Aki maxon akar játszani veszi a csúcs Pascal-t (vagy AMD megfelelőjét). Akit meg nem érdekel, az meg megveszi aprón a 970/980-akat fillérekért.
-
nonsen5e
veterán
-
xAcidx
tag
Mi történt a Pascal-os hírrel?

Gondoltam készítem a popcorn-t hátha elszabadulnak az indulatok, erre meg eltűnt a hír...
-
Aha, fejlődünk. Júniusban még az volt, hogy azért jó most kiadni a 300-as szériát meg a Fury X-et ebben a formában, mert 1 éven belül 25-30 low level AAA játék lesz, ami masszívan profitál a GCN-ből. Most már nem lesz ennyi, és ezek egy része is olyan lesz, hogy csak az API neve lesz más, amúgy teljesen ugyanazok lesznek az erőviszonyok, mint DX11-ben. Kíváncsi leszek, Q1 végén hol fog tartani ugyanez a téma

Ja, és a VR. Azt is várjuk szeretettel - majd, egyszer...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128
#12646
üzenetére
AAA nem biztos. Nagyon sokan csak úgy építenek low-level támogatást a játékba, hogy lefrissítik az új motorverziót. Az új Unity-ben és UE-ben a DX12 csak egy checkbox. A fejlesztőnek be kell pipálnia és köpi a kódot az SDK. Így készült el a Caffeine is. Bárki aki UE4-re épít, az innentől leszedheti az UE 4.9 DX12-es verzióját. Pipa be a DX12 elé és DX12-es a program. Eddig tart a portolás.
-
wjbhbdux
veterán
Nvidianál pedig annyi lenne levenni a gyári tuningot hogy a control panel/help/debug modeot bekapcsolják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus
#12640
üzenetére
A userek a következő év első felében fognak ebből tömeges szinten profitálni. Ma csak pár DX12-es program van. De egyébként a shaderekkel mindenki küzdeni fog. Bár talán nem annyit, mint a Frostbite, mert nekik eleve az a problémájuk, hogy minden shaderük olyan nyelvben van, amit csak a Mantle fogad el. A többiek szerintem eleve szabványos nyelvre írják át a shadereiket. OpenCL C++ elég jó opció.
A Frostbite Team már ezzel nem akar foglalkozni. Marad ez a nyelv, és onnan fordítgatnak. -
tl;dr
Az van amit előtte írtam... a userek jóval később profitálnak csak az egészből, HA egyáltalán. Az AMD féle dx12/mantle marketing hype tehát semmire se jó, mert mire értelme lesz az nvidiának lesz frissebb és jobb hardvere hozzá... Szal megint vágott egyet a fán maga alatt az AMD. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
nonsen5e
#12638
üzenetére
Az új Frostbite már van az NFS-ben és az SW Battlefrontban. A low-level patch attól függ, hogy mi lesz a megoldás a shaderekre, mert azokat szerintem hét szentség, hogy nem írják újra. Szerintem nekik a Vulkan a legjobb opció, mert írhatnak egy olyan fordítót, ami a meglévő HLSL ext. shadereket lefordítja SPIR-V-re. Azért gondolom nekik sem mindegy, hogy cirka 30-40 ezer kódsort újra kell írni, vagy csak fordítót használnak. És akkor innen maradhat az a fejlesztés, amit használnak. PSSL kódok, abból HLSL ext. konverzió, és ebből megvan az Xbox One és a PC port. PC-n SPIR-V-vel.
-
nonsen5e
veterán
válasz
Locutus
#12636
üzenetére
Bizonyos szempontokból érdekelnek a háttérben lévő újítások, amiket itt is, meg más topicokban hallok, de a végeredményt nézve egyáltalán nem tud meghatni, hogy adott játékban milyen új és jövőbemutató fejlesztéseket tettek:
(i) ha grafikát illetően - ha látszatra kicsivel sem szebb mint a régebbi
(ii) ha teljesítményt illetően - ha nem fut látványosan jobban mint az adott technológiát nem használó program.Végeredmény szempontjából legyen szép és/vagy fusson jól, és ne csak azt ígérgessék, hogy majd szép lesz és/vagy fusson jól, hanem történjenek is meg a változások, és legyen kézzelfogható eredménye.
Manapság meg pont azt az esetet látom (látja mindenki) évek óta, hogy ígérnek fűt meg fát, de még nem láttunk belőle semmi olyat, ami demonstrálná is a fent említett két pontot.
Van egy szem Ashes ami se nem szép, se nem fut jól (dx11 ugyanott van, ha nem előrébb mint a dx12).Az új Frostbite mikorra várható?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus
#12636
üzenetére
Olyan nincs, hogy komolyabban kihasználja, vagy kevésbé. Maga a DX12 és a Vulkan annyira különbözik a DX11-től, hogy teljesen új motorstruktúrát követel meg. A DX11-hez optimalizált struktúrával nem működik. És ez látszik az UE4-en, illetve a Unity 5-ön. Hiába van bennük a DX12 még sok helyen nem gyorsabb, mint a DX11, mert nem alakították át a működési struktúrát.
Ahol először működni fog az a Frostbite új verziója, mert ott már kész a motor struktúrája a low-levelhez. Viszont ott az a gond, hogy egy rakás kódjuk van a fejlesztőknek HLSL ext. nyelven. Ezt a nyelvet sem a DX12, sem pedig a Vulkan nem támogatja direkten. Szóval át kell konvertálni HSLS 5.1-be, vagy írni kell egy SPIR-V-re dolgozó fordítót hozzá.
-
válasz
nonsen5e
#12632
üzenetére
Mielőtt megérkezik Abu, ezt a kérdést azért válasszuk szét úgy, hogy mi a jó a fejlesztőknek, meg mi a jó a usereknek

Mert ugye a nagy api hypeban leginkább a fejlesztők ... van fényesre nyalva, hiába záporoznak ide is a cikkek PH-ra, azokból kb egyik sem a userek szempontjából közelíti meg az előnyöket meg a hátrányokat. A mantleról is kiderült anno, hogy az a kevés haszna is a fejlesztők számára volt a könnyebb portolás miatt, semmint a userek felé valóban érvényesített előny. Kb ugyanez a helyzet a DX12-vel is. Talán jövőre jön 1-2 játék, ami komolyabban használja majd, de addig is még kisírják a szemüket a fejlesztők újra, és újra, hogy most épp mik a gondok meg az akadályok, amiért a user nem lát semmit a csodából. -
-
sayinpety
tag
Sajnos zart middleware beepitese nem egyszeru. A kikapcsolas nem segit. A zart kod meghatarozza a renderert. Sok hasznos optimalizalas nem mukodik. Nem fog mukodni tole az effect. GW SDKval sok PC renderert optimalizalas nelkul kell szallitani. Csak igy mukodik a GW middleware. Nagy szerencse kell az optimalizalt PC porthoz. Velemenyem szerintem a legjobb mar az elejen tudni a GWrol. Legalabb 1.5 evvel a megjelenes elott. 1.5 ev eleg ido, hogy jo PC renderer optimalizalas keszuljon.
Sajnos tobb kiado tul keson kot szerzodest. Par honappal a megjelenes elott nincs mit tenni. A GW middleware mukodeseert le kell butitani a PC renderert. Talan osszes optimalizalast torolni kell. Karba vesz sok munka. Hiaba kapcsolod ki az effectet az optimized renderer path mar nem erheto el.
Rocksteady hibazott nagyot. Nem tud mit kezdeni a Batmannal. Nagyon jol futott a GW integralasaig, am pre-build resource creationnel nem mukodott a GW. Vegul ki kellett kapcsolni minden renderer optimalizalast.
Middlewaret nyilt forraskod nelkul nem szabad hasznalni! -
Laja333
őstag
válasz
daveoff
#12625
üzenetére
Elfogadom amit írsz, tényleg vannak olyan játékok, ahol "meg sem érzed" a GW-t. Pl. a W3 is szépre és jóra sikeredett. Valamint a Fallout4-nél sem az okoz galibát. De van előzménye, ami miatt ilyen a vélemény GW-ről. És nem csak Abu mondja ezt, hanem külföldi fórumok/kommentek is.
(#12627) cain69
Ez a filozófiai döntés sok %-ot vett el tőlük csak idén... De ha látják, hogy ez már nem fenntartható NV-vel szemben, akkor miért erőltetik?
-
válasz
rocket
#12626
üzenetére
az eddig kiszivárgott infók alapján ez az amdnél filozófiai döntés, hogy legyen elég a gpunak a 2 kernel szál, nem pedig képességbeli probléma.
mondjuk pont a just causenál látszik az eredménye. a cpu-n futó waveworks a legmagasabb beállításokkal arányaiban kétszer annyira vámolja meg a 980ti-t, mint a fury xet. -
rocket
nagyúr
válasz
velizare
#12624
üzenetére
Regota sujtja oket a driveruk CPU Overhead problemaja, ha tudtak volna ezen javitani mar megtettek volna.
Azert vicc, hogy 4.4ghz-re tuningolt 4770k-val CPU limit van 1080p-ben a 390x-el.Nem eleg az elmeletileg jo hardver, ha ahoz ilyen pocsek a termektamogatas, mint az AMD-nel.
-
daveoff
veterán
válasz
Laja333
#12614
üzenetére
Dehogy bántottál meg, én sem akartalak téged, és kardoskodni sem állt szándékomban.

Csak kezd kicsit sok lenni, hogy Abu feldob valamit a saját kis elfogultságával, aztán mindenki azt fújja. Az biztos, hogy a GW effektek sokszor a teljesítmény kárára mennek, akár indokolatlan mértékben is, közben egyes esetekben a minőségük kritikán aluli, de akkor is csak opcionális effektekről beszélünk. Ha kikapcsolod, akkor is ott az előny a zöld kártyáknál, innentől kezdve nincs miről beszélni. Magának a játékok optimalizáltságának nem feltétlenül van köze a GW-höz, szerintem...
-
válasz
rocket
#12623
üzenetére
mert más a hardver, és mások a beállítások is. cb igyekszik olyan közös platformon tesztelni, ahol egyik kártyának sincs ismert hibája a grafikai beállításokkal. pl. a cod: bo3nál a 970 lassú memóriarészét is használt az játék az ultra high beállításokon, durván lehúzta volna vele a kártyát. a shadow map highnál feljebb tolása pedig a fijiket végezte volna ki. kompromisszumos megoldásként highon hagyták mindkettőt.
amdnél pedig kimérték, hogy a kártyák folyamatosan visszavesznek az órajelből, mert valószínűleg a proci nem tudja őket rendesen etetni. ezen vagy tudnak segíteni driverből, vagy nem, és akkor így marad.
-
válasz
rocket
#12618
üzenetére
pont most nézem a teszteket. fhdban hozza. 1440pben a 390x a 980nal meccsel. a 980 nagyot bukik a felbontás növelésével, fhdban még a fury xet is megverte, 1440pben meg kikapott tőle 15%kal, és a 390xszel meccsel (átnevezett haiti, megvan még?), 4kban meg le is maradozik tőle.
-
rocket
nagyúr
-
proci985
MODERÁTOR
-
gtamate2
veterán
válasz
nonsen5e
#12608
üzenetére
Inkább sokan szeretik a GW-re fogni ha valami nem klappol a játékban. Ott a GTA V, az is GW-ös volt és minden konfigon jól ment. A játékok nagy része pedig rosszul optimalizált mert szarnak a fejlesztők a pc-s portba, csak a profit érdekli őket, kár emiatt is a gw-t hibáztatni szerintem.
-
#85552128
törölt tag
Just Cause 3 - 4790K/290X 1080p Performance
Itt viszont tuti CPU limit van, sokszor 20-50% környékére esik a GPU kihasználtság, de szinte soha sem stabil... Bár nem is az új driverrel volt.
-
nonsen5e
veterán
válasz
gtamate2
#12607
üzenetére
Ezek szerint mégsem olyan ártatlan a GameWorks, mint ahogy itt időnként szeretik beállítani?
Azzal egyetértek, hogy sokmindent elb*szott az AMD, de a vak is látja, hogy általában ha egy játékban megjelenik a GameWorks, az biztos, hogy rosszabbul fog teljesíteni minden kártyán (AMD-n meg külön rosszabbul).
És az, hogy az adott játék jól fut 5960x és Titan X mellett, nem feltétlen jelenti azt, hogy a játék jól optimalizált. -
gtamate2
veterán
válasz
nonsen5e
#12606
üzenetére
Gondolom hogy az új játékok szinte kivétel nélkül GW támogatással jönnek ergo az nvidia tud optimalizálni előre, plusz a driverek tekintetében sokkal több whql driver volt idén az nv tájékán, szinte minden nagyobb játékhoz jött az update és javítottak is a teljesítményen. Addig az új amd csodadriver pedig a bugjairól lett híres. Persze ott is volt javulás, de az nv drivereiben szerintem ennél jóval nagyobb javulás volt.
Aztán ott van hogy a gameworksos játékok zárt forráskódúak így az amd nem tud rájuk megfelelően optimalizálni, míg az nvidia pontosan tudja a kódot így driverből tudja pofozni a teljesítményt.
Azért tegyük hozzá hogy az nvidia is addig foltozgatja ilyen szinten az új kártyáit ameddig újak, aztán a Pascalnál kíváncsi vagyok mi lesz. De látszik a supportbeli különbség.
-
nonsen5e
veterán
Lehet, hogy én emlékszem rosszul (javítsatok ki ha tévedek), de amikor kijött a Fury X, a mostanában érkező eredményeknél azért jobban szerepeltek a Fiji kártyák (meg az összes többi AMD is), nem?
Mi történt azóta, hogy egyre gyengébben teljesítenek? -
proci985
MODERÁTOR
ez mind szep meg jo, csak ettol meg 5760/4Kra tovabbra is multigpu kell.
ahogy nezem a 980Ti 4Kban tud kemeny 35fpst, szoval megint csak ott tartunk, hogy amig nem jon meg a Pascal (ha tenyleg ver 40%ot a TXre), addig meg mindig a 290x CF / 980 SLI lenne a kb kompromisszummentes megoldas 4K ala, egy GPU tovabbra sem eleg.
a just cause pedig tenyleg az a jatek, ami iszonyatosan profital multimonitorbol.
---
hala egnek tegnap meglattam, hogy 0day DLCvel jon, ami miatt vegul nem rendeltem meg. most epp nagyon ideges lennek valszeg.
-
válasz
guftabi96
#12602
üzenetére
Tulajdonképpen arra ösztönöz hosszútávon, hogy ne vedd meg nulladik napon a játékot. Pár hónap alatt általában használhatóvá kupálják, addigra meg olcsóbb is lehet akár.

Szóval még akár jobban is jársz ha fél éves csúszással veszel pl játékokat.
(Egy két dolgot leszámítva én már így teszek... sőt néha 1 évet is várok ma már.)Esetleg jobb hardver is kijöhet addig, amin már jobban fut ígyis-úgyis.

-
#85552128
törölt tag
válasz
guftabi96
#12599
üzenetére
Eddig még kb. minden nagyobb oldalon vagy tutorial vagy egyjátékos küldetéssel teszteltek ahol jó ha 10 egység van egyszerre a pályán mivel máshogy nem nem lehet... Egy 20vs20 WA-ban biztos nagyobb különbségek lennének.
Na meg az sem elhanyagolható szempont, hogy egészen tegnapig egész pálya részek máshogy/nem jelentek meg AMD kártyákkal ami akár az eredményeket is befolyásolhatta (a játékmenetről nem is beszélve)...
Ahhoz, hogy az AMD 1080p-n rendszeresen elmarad a GW-nek nem sok köze van, a CPU overheadnek annál inkább... -
guftabi96
addikt
válasz
daveoff
#12600
üzenetére
Ezért mondom, hogy nyilván nem csak ez a gond.
Csak sokszor még ez is a sz@rnak egy pofon.És igen, az optimalizálás idén pár játékban vicc kategória.
Ilyenkor örülök, hogy már csak adott játékokkal játszok, ezek meg szerencsére jól futnak.
A többi meg szimplán nem érdekel. -
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Arc Raiders
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Apple asztali gépek
- Autós topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Suzuki topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 NITRO+ - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ASUS ROG STRIX RADEON RX 6650 XT V2 OC EDITION 8GB GDDR6
- ASRock RX 9060 XT 16GB GDDR6 Challenger OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Gigabyte AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16GB GDDR7
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3481,96% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2998, 100% Akksi
- Bomba ár! Lenovo 14W Gen2 - AMD 3015e I 4GB I 128SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Új Asus 16 ROG WUXGA IPS 165Hz G-Sync i9-14900HX 32GB 1TB Nvidia RTX 4070 8GB 140W Win11 Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


.


) a Dragon Age: Inquisitionben - ami még ráadásul AMD játék is - 4.5-re húzva viszont kb. 10%-ot gyorsult az akkori driverekkel önmagához képest a kártya.









![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Elhiszem, hogy dx12-vel ha le nem is nyomja, de ott lesz pl a fury x a Ti nyakán. De a mostani játékok meg kapják be?

