- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
Nézd hogy megugrottak a részvények a cikkre
-
füles_
őstag
Elfelejtették lelassítani az AMD kártyákat vagy az Nvidiánal van gond?
-
unrealnoise
senior tag
válasz
Erdei88 #13494 üzenetére
A dollár erősödött. EURO-val meg számtalan más devizával szemben.
Itt van pár grafikon: érdemes átnézni őket. [link]
A forint sokat gyengült a tudjuk kik miatt, de közben a dollár baromira erősödik az utóbbi időben. Ezek 5 éves időtartamot felölelő grafikonok. Volt idő, amikor 180 volt a dollár. (sőt 2008-ban a válság "európai megjelenése" előtt ennél is olcsóbb volt a dollár), most meg 300 Ft lassan egy darab $.
Szóval azt állítani, hogy értékállók a GPUk, meg a processzorok, vagy hogy nem csökken ennek vagy annak az ára az nettó baromság. Csökken az becsülettel, de mit tehetünk, ha közben egyre inkább egy-két lépésre vagyunk a történelmileg leggyengébb forinttól... Nem elég, hogy a dollárhoz képest sem ér már semmit a pénzünk, de az EURO-val szemben sem vagyunk túl fényesek... és akkor finoman fogalmaztam..
-
válasz
Erdei88 #13494 üzenetére
A forint csak annyit, amenyit az EUR-hoz képest gyengült. Az meg jóval kisebb, mint amennyit a dollárhoz képest.
Amugy az EUR is kevesebb dollárt ér már... nem véletlen.
Ráadásul ahogy kinéz, ez csak mégrosszabb lesz (EU gyengíti a valutáját, a dollár meg épp erősödésben van a kamatemelések miatt).
-
Erdei88
veterán
válasz
unrealnoise #13492 üzenetére
Erősödött a dollár? Nem a forint gyengült?
-
Malibutomi
nagyúr
Nyomni kell ki a keszletet ha nyaron jonnek az uj kartyak.
-
#85552128
törölt tag
Volt árcsökkentés a 980 Ti illetve az R300 megjelenésekor meg időleges kedvezmények az ünnepi szezonra mindkét gyártónál, de ezek mondjuk eléggé indokoltak is.
Az AMD semmiből semmi levágott 150$-t a Nano árából amin ráadásul a full chip van, most meg ez. Abban általánosságban elég nagy egyetértés volt, hogy a 3 Fiji kártya erősen túl lett árazva a képességeikhez mérten.Szerintem sem azért csökkentették mert annyira vinnék őket eredeti áron, nincsenek abban a helyzetben, hogy csak úgy lemondanának az extra profitról (már ha egyáltalán van rajta, főleg így
)...
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért csökkentik, mert jóval többet tudnak belőle gyártani az új interposer miatt, így jóval több kerül a piacra is, így ugyanazt a mennyiséget gyorsabban kell eladni. Korábban mondtam, hogy a Fiji esetében problémát jelentett az, hogy külön-külön működött az összes komponens, míg összerakva a csomag már nem működött. Ennek az okát lényegében megkeresték és korrigálták, így most már nem kell eldobni egy csomó Fiji-t.
Lesz még a hónap vége felé egy másik, Fury-ra vonatkozó bejelentés is emellett.(#13481) Locutus: Mondj gyorsabb és olcsóbb VGA-t.
-
válasz
MiklosSaS #13465 üzenetére
vannak benne fura dolgok, nem könnyű megítélni. az árbevétel túlnyomó része q4ben úszott el (majdnem 300 milla), de 14q4 és 15q4 üzemi eredménye 300 millával jobb az utóbbi javára. 15q3hoz képest olyan 100 millerrel kevesebb az árbevételük, de érdekes módon 15q4 üzemi eredménye 100 millával jobb. a hajó q1-3ban megy el, dacára a q4nél nagyobb árbevételnek.
-
#85552128
törölt tag
válasz
schawo #13466 üzenetére
Ahhoz képest, hogy még egy éve sincs, hogy az első HBM-es termék kint van és a hynix volt a technológia atyja meglepett, hogy ennyire le vannak maradva. Még akkor is ha a szabvány adott és így más is gyárthat.
Az lenne még nagy pofon ha a végén az nV-nek hamarabb lenne HBM2-es terméke mint az AMD-nek. -
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
velizare #13459 üzenetére
Mennyi volt a nettó veszteségük?
[3.14]csán kellene rúgni náluk a vezetõsét. Néha az az érzésem hogy szánt szándékkal bénáznak és kenõpénzt fogadtak el az Intel és Nvidiátol hogy ne legyen komoly konkurencia a zsugorodó piacon. Lehetetlen ilyen mesteri fokon bénázni....lehetetlen...
-
#85552128
törölt tag
NVIDIA Rumored To Mass Produce Flagship Pascal GPUs With HBM2 In 1H 2016 – Availability in 2H 2016
"Moving on, SK Hynix has yet to begin mass production of HBM2 DRAMs. SK Hynix is currently eyeing a production timeframe as early as August 2016. "
Most akkor a Samsung előrébb van a HBM2-vel mint maga a hynix
-
A költségek így állnak össze (pár fontos dolog úgyis kimarad, de nagyjából jó lesz):
volumentől független:
hardverfejlesztési költségek (k..va sok)
szoftverfejlesztési költségek (k..va sok)
marketing (sok)volumentől részben függő:
értékesítési hálózat (nem túl sok)volumentől függő:
gyártási költségek (egy kevés)
licencköltségek (aprópénz)Ebből látszik, hogy a mostani rendszerben tényleg buknak minden egyes eladáson. Ha normálisan áraznának, akkor a volumen képes lenne pluszba fordítani a mérleget. Persze azt is tudom, hogy az AMD-nél nem ennyire hülyék ülnek, hogy ezt ne tudnák 1 perc alatt kiszámolni.
Nyilván ez az egész arról szól, hogy nem akarják a jelen sikereivel dugába dönteni a jövő lehetőségeit. Ha most alááraznak a piacnak, akkor ezt várja tőlük majd mindenki, és folyamatos szopórolleren lennének a következő években, függetlenül az éppen atkuális sikerektől. Ezt már eljátszották egyszer a HD3000 és HD4000 sorozat alatt, amikor a hasonló bénázás (X1000, HD2000) után a mai szemmel nézve fillérekért odaadták a termékeiket. A volumen kihozta őket nullára, vagy termeltek némi aprót, de nem voltak elégedettek. Húzták egyre feljebb az árcímkét, és játszottak a kategóriákkal (középkategória: HD5000 sorozatban még 700-as volt, HD6000-nél már 800, aztán R9 300-nál már 90-es), de csak nagyon nehezen tudták elfogadtatni a piaccal, hogy az nvidiához hasonlóan ők is prémiummal szeretnék eladni a termékeiket (szerintem még most sem sikerült).
Most nem hajlandók lemondani erről a szép jövőről (szikrázó napsütés, puha, zöld gyep, szivárványos póni
), inkább benyelik a veszteséget. A létező legrosszabb pillanatban jött ez a gyengélkedés, de akkor sem engednek a 21-ből. Hátránya ennek a tervnek, hogy vagy bejön, és lesz jövőjük, vagy befekszenek a saját maguk által ásott sírba. Én nem lennék most AMD részvényes.
Ha szerencsejátékra vágynék, akkor inkbb Vegasban szórnám el a pénzem, az szórakoztató, AMD részvényesnek lenni csak idegesítő.
-
smkb
őstag
Ez a pillanat is eljött, az AMD tizedét éri piaci értéken a NVdiának az újabb "remek" negyedéves számainak is köszönhetően... és továbbra sem kell senkinek a cég.
-
válasz
schawo #13453 üzenetére
Dehogyisnem, amikor minden egyes eladott példányon bukta van
Amúgy itt bejön egy igen érdekes kérdés, ami az árazást nagyban meghatározza - van a direkt darabköltséged és van a fully loaded darabköltséged, ezek között hogyan határozol meg egy olyan effektív darabköltséget, amire aztán az árazáshoz szükséges profitcélokat ráépíted? Ezt nagyon könnyű elb***arintani, érzésem szerint a 390X-nél pont ez történt. A 380X esetében viszont nehezen tudom elképzelni, hogy tudnák értékelhető mértékben olcsóbban adni.
-
Malibutomi
nagyúr
Nekem mondjuk egesz steames letem alatt egyszer dobta fel ezt a surveyt. Akkor sem kuldtem be
-
Írni kéne a Steam-nek, legyenek szívesek nevesíteni a 300-as és a Fury szériát is (meg a 980Ti-t)...
Szerintem is a 15% "other"-ben vannak ezek... csak későn szerkesztettem bele előző hozzászólásba.
Ebben mondjuk tényleg vagy fél éves lemaradásban lehetnek... így már értem.
A dolgok "nevesítésében".Sőt ahogy nézem a Titan X óta nincs nevesítve semmi... az meg tavasszal vagy mikor jött ki.
Talán idén tavasszal megint frissítik a listát.
-
#85552128
törölt tag
válasz
FollowTheORI #13452 üzenetére
Úgy értem a lemaradást, hogy még máig sem sikerült olyan/annyi gépe(ke)t felmérni amelyekben ilyen kártyák lennének, de nem azért mert ennyire keveset adnának el.
Az, hogy a szupercsapat (Fury, Fury X, Nano) nincs ott még hihető, a 980 Ti-t is belehet valahogy magyarázni, de hogy az R300-ból (az R9 380 és 390 azért elég jók) semmi nincs miközben a Titan X meg "mérhető" az kicsit abszurd.
-
-
válasz
#85552128 #13450 üzenetére
Nincs fél év lemaradás... ott van a decemberi oszlop.
(Tőlem is december végén volt pl épp survey, ami szépen összegyűjtött mindent a gépről ami kell).Szerintem szimplán nem nyilatkozott annyi ember, hogy mérhető legyen a számuk. Mert ez önkéntes és beleegyezéssel megy. Magától nem gyűjti az adatokat be.
Illetve maga Steam nem ismeri ezeket fel és beteszi az "Other" kategóriába, ami ugy ~15%... szóval nem kevés "azonosítatlan" kártya van.
-
#85552128
törölt tag
válasz
solfilo #13449 üzenetére
Miért sorolná oda ?
Azért mondom, hogy mintha kb. fél év elmaradás lenne a statnál, ezért nincs se 980 Ti, se Fury, se 300 a listában, de a hamarabb megjelent Titan X meg már benne van úgyhogy még az ár sem lehet kifogás.A steam is változó mikor ajánlja fel az újraküldést, nem is emlékszem mikor kérdezte utoljára, de biztos van már pár hónapja...
-
válasz
Malibutomi #13447 üzenetére
Én nagyon remélem, hogy nem az R9 200 szériába sorolja az R9 300-at, mert akkor az azt jelentené, hogy az R9 270/270X/280/280X/285/290/290X/380/380X/390/390X-ből harmadannyi van a Steam usereknél, mint a GTX970-ből.
Az OEM gyártók erejét mutatja, hogy a csak nekik szállított HD8800 széria AMD-n belül a második helyen van.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #13446 üzenetére
De lattam, de en a Furyra vagyok kivancsi, ha azt megemlitetted, hogy a lista aljat sem latja, akkor a 980Ti-nel miert kifogas az ar?
Egyebkent ahogy Cain irja a 200-as sorozat novekedett pedig nem is kapni, ugyhogy erosen eselyes hogy a 300-as kartyakat oda sorolja a felmeres. Ami kulon erdekes osszevetve a 970-el, majdnem ugyanannyival nott (970 0.14% - R9200 0.12%)
-
válasz
Malibutomi #13445 üzenetére
A 300 volt a lényeg, a Fury csak érdekesség. Vagy te csak a Furyt láttad, a 300-at nem?
-
válasz
schawo #13443 üzenetére
a 300as széria május óta kapható, és nem igazán hozott akkora újdonságot, ami miatt rögtön váltani kellene rá. nem meglepő, hogy evolúciós termékként nem kapott egyből akkora részesedést, az veszi őket, aki egyébként a 200asból venne, csak éppen olyat már nem kapni. aszt mégis a decemberi részesedése 0.12%kal magasabb a novemberihez képest.
-
válasz
Valdez #13428 üzenetére
Nem mint architektúrát? Amikor a 220mm2-es GTX960 cca. 20% lemaradásban van a 360mm2-es R9-380X-hez képest? Akkor mi kellene ahhoz, hogy jónak ítéld az architektúrát?
(#13436) schawo: a fenti miatt az árazással is eléggé bajban lehetnek, jó árhoz kell egy mérethatékony GPU - ld. RV770.
(#13435) Rubbi: a Steam kliens időnként feldobja. Ott bukik el sokaknál a dolog, hogy a HW mellett el akarja küldeni az összes installált szoftver listáját is. Kis kíváncsi...
-
válasz
FollowTheORI #13431 üzenetére
A teljes R200-as sorozat összesen 1,5%-on van, az R300 és a Fury a lista alját sem látja. Ez katasztrófa. Ebből is látszik hogy az AMD utolsó normálisan beárazni sikerült terméke a 79x0 volt. Nem értem mit művelnek ezek az idióták. Mert olyan nincs, hogy rossz termék, csak olyan, hogy rossz ár.
-
SpongyaBob
veterán
Mondjuk nekem lövésem sem volt, hogy van ilyen felmérés
Bár ezzel lehet hogy egyedül vagyok.
-
Igen. Énis nagyon várom mi lesz idén... akkora ugrás van technológiában, ami évek óta nem volt már.
Ráadásul mind a két cég belengette a nagy GPU-t (16-18 millió tranyó), így most nem tudják ellőni hogy egy kisebbel jönnek csak ki a felsőházba, mint "csúcs" és majd a következő évben jönnek a naggyal leváltva az addigi közepes "csúcsot", mert a másik jön a nagyobbal.El is döntöttem nem fogok kapkodni... 980-al kihúzom addig amíg mindenki mindent piacra dob (közepes tavasszal GDDR5, nagy nyáron HBM2-vel... még mindig ezt az ütemezést várom). És utána eldöntöm merre lépek tovább.
No meg az árazás hogy alakul majd az év során...
-
daveoff
veterán
válasz
#Morcosmedve #13430 üzenetére
Ezek után AMD-nél már nem elég ha jó kártyát csinálnak, olcsóbban is kell adniuk(ahogy azt megszoktuk tőlük), hogy megvegyék a felhasználók, szoftveres hátteret is nagyon rendbe kell rakni, meg az ilyen csíkozódós sztorikat el kell felejteni. Szóval sok minden kell, hogy visszanyerjék a bizalmat.
(#13431) NetTom: Még az a széria, ami teljesen rendben volt, szerettem is! 290X se volt rossz, csak ugye nem véletlenül ment a kazánozás abban a szériában sem, a másik hogy nagyon kell alá a proci erő...
-
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
daveoff #13429 üzenetére
És az a durva, hogy 170k egy Fury Nano, meg is venném, mert miért ne, aztán megnézem a friss driver-es mérést és alig-alig jobb a 980-nál, sőt van, ahol 970-nél van, hát basszus, hogy lehet egy, azért nem rossz kártyát, így ellehetetleníteni... és ehhez semmilyen marketinget nem is társítok, hogy mennyiért adták kezdő áron stb.
970 meg a "botrány" előtt és utána is ugyan úgy megy, kérdés a driver-es kivéreztetés, mint a780-nél, mert azt valljuk be, hogy a 290X egy jó vásár volt, sok évre anno. Ezt megcsinálhatták volna a Fury-kkal is.
-
daveoff
veterán
A memória botrány ellenére még mindig a legjobb ár/érték/teljesítmény arányú kártyáról van szó, nem csoda, hogy népszerű. Stratégia, és marketing szempontjából ég, és föld a két gyártó. Ez a széria hatalmas lendületet adott az NV-nek, AMD-nek meg hatalmas bukta volt, nagyon kíváncsi vagyok idén mi sül ki ebből az egészből.
(#13428) Valdez: szvsz az architektúrával sincs semmi baj, arra jó, amire használjuk, többi nem számít..
-
válasz
daveoff #13424 üzenetére
Óriási tanulság a GM204 mindenkinek, aki a tech iparban el akar adni valamit.
- Van egy GPU-d, aminek a szintjét korábban a 200-250 USD-s ársávban árultad
- Jobban ráéreztél, hogy mire lesz szükség a következő 2 évben, mint a vetélytársad, így a GPU fél kategóriával jobbra sikerül - ezért felemeled egy kategóriával feljebb, ahol 500-550 USD (full) és 400 USD (harvest) az árszint
- A fullos GPU-t adod 550-ért
- A harvesteltet hihetetlen nagyvonalúsággal leengeded 329-re. Ennek érdekében egy kicsit csalsz a specekkel, de ügyesen elbagatellizálod, így vihar lesz a biliben, és az eladásaidat egyetlen hónap erejéig veti vissza.
- A harvestelt GPU-ra épült kártya 16 hónap múlva a legnépszerűbb VGA lesz egy nem mindentudó, de azért elég reprezentatív felmérésben
- Mivel az árát nem kellett csökkentened, a kártyák példányonként 130 USD extra profitot termelnek 16 hónapja. A fullos GPU pedig 300 és 220 között, meglehetősen lankásan csökkenve.
- Rohadt sok pénzt kerestél, miközben a vásárlók nagy része szeret, és jó eséllyel a következő generációban is tőled vásárolA tanulságokat mindenki vonja le maga - szándékosan nem minősítettem egyik mozzanatot sem.
-
daveoff
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #13416 üzenetére
Nem nehezebb vagy költségesebb, csak ha nem jó a motor struktúrája, akkor úgy járnak, mint a Unity vagy az Unreal Engine 4. Mindkét motornak van DX12 módja és megfelezi a sebességet.
A legfőbb gond az, hogy kvázi hasonló időben elérhető volt két explicit API. Most ne számítsuk a nagyon korai elérést. Az AMD Mantle a tömegek számára nagyjából 2014 februárjától, míg az Apple Metal márciustól vált elérhetővé. Majdnem azonos időben, az az egy hónap nem számít. Számos cég a Mantle-t igényelte, míg a másik tömeg az Metált. Ekkor már mindenki tudta, hogy lesz DX12, tehát akartak valami tapasztalatot róla.
A Frostbite Team, a Rebellion, a Firaxis, az Oxide, a Nixxes, az EIDOS Montreal, a CIG, az Arkane Studios, a Capcom, a Crytek, a Crystal Dynamics, a Codemasters, a Bohemia Interactive, stb a Mantle-t kezdték tesztelni és erre írták át a motorokat. Nekik a DX12 (és a Vulkan is persze - csak az akkor még nem létezett) implementálása egyszerű volt, mert tulajdonképpen a Mantle a két új PC-s API apja, tehát hasonlók az igények. Emiatt tudott az Oxide előállni egy DX12-es tesztprogrammal viszonylag hamar, és ezek közül a cégek közül más sem panaszkodott gondra. Ezzel szemben voltak akik az Apple Metalt implementálták elsődlegesen, ami persze ment. Ilyen cég az Epic, a Unity, pár Zenimax és WB stúdió, és akik ezeket a motorokat használják erősen panaszkodnak, mert amíg a Metal nem igényel új motorstruktúrát, addig a DX12 igen. Tehát az az elmélet, hogy először tesztelem a Mantle vagy a Metal API-t és aztán majd onnan megyek szabványra csak a Mantle-lel működik. Nem azért mert a Metal rossz, hanem azért, mert túl sok az eltérés a DX12-höz képest. A Unity motorprogramozója ennek teljes előadásokat szentelt az előző évben, hogy portolta a motort Metalra, aktiválta és alázott a teljesítmény, aztán innen portolta DX12-re és még a DX11-hez képest felére esett a tempó. Nem helyrehozhatatlan csak az elmélet nem találkozott a gyakorlattal. Tipikusan egyébként azoknál a cégeknél van a baj, ahol a motor nagyon öreg, így a konzolokon sem használják az alacsonyabb szintű elérést, tehát rá sem voltak kényszerítve arra, hogy modern struktúrát tervezzenek.
Aztán még ott vannak a gyártói profilozó és debug eszközök, amelyek nagyon bugosak a DX12-re vonatkozóan. Ezek javítása nem kevés időt vesz igénybe, tehát a kódok ellenőrzése igen lassan halad. Jellemzően azok a cégek állnak jól, akik írtak maguknak DX12 profilozót, mint az Oxide, mert még az MS cuccával sem lehet igazán haladni. Valószínűleg sokat segít, hogy az AMD a saját fejlesztőcsomagjának a forráskódják nyilvánosságra hozza, hogy lehessen javítani a bugokat a fejlesztőcsomag biztosítója nélkül is. -
Malibutomi
nagyúr
-
daveoff
veterán
válasz
hugo chávez #13411 üzenetére
Abu pont azt mondta az elejétől kezdve, hogy a fejlesztők sírták ki maguknak a Low Levelt, mert nagymértékben leegyszerűsíti, megkönnyíti a munkájukat, Sayinpeti is ezt mondja. Most meg kiderül, hogy sokkal nehezebb vele dolgozni, ráadásul költségesebb is...?!
-
AMD-nek lehet amúgy kis szerencséje, mert a visszafelé kompatibilitás szerintem fel fog értékelődni a jövőben (már most is az végülis, nem véletlen hogy az MS megcsinálta, és az sem a Sony nagyon szeretné a PS3 játékokat valahogy áthozni - felhőből, vagy így vagy úgy, persze eddig kevésbé sikeresen).
És jelenleg még mindig ők az egyetlen olyan cég aki tud x86 CPU-t és GPU-t egyben adni.Hacsak az nVidia nem áll össze valamilyen módon az intellel, vagy az intel nem lép valami nagyot GPU irányban... neadjisten az x86 valamilyen formában nem válik licencelhetővé mindenki számára (egy esetleges AMD bedőlés esetén, ha nem siker pl a Zen).
-
válasz
wjbhbdux #13413 üzenetére
Nem ez miatt... ez a része eszembe sem jutott.
Egyszerűen a nappaliban ottlét miatt... azt nem hiszem fel akarják adni.
Ez a jövő... max azt tudom elképzelni hogy egy appleTV szerű cucc lesz csak (ha vissza akarnak vonulni konzol szintről), a többi meg PC (ala Steam gépek, kinek milyen kell).
Másrészt meg elég szép bevételt hoz... erről sem mondanak le egyhamar tutira.
Ami miatt főhet a fejük (meg úgy az összes konzolgyártónak), hogy az eladott konzolok száma, a piac már nem fog nagyon tovább nőni.
Az hogy mennyit adnak el a jövőben már csak azon fog múlni milyen gyakran cserélik a vasat, milyen gyakran jön új generáció (aka PC). Maga az összeladás nagyon nem lesz már több.Eladtak mondjuk 300 milló konzolt az előző generációból (csak írtam egy számot lehet nem ennyi), majd most megint eladnak kb annyit... de több nem lesz. Több játékos sem lesz.
A mai növekedés alapú gazdaságban ez nem épp jó... ugyanazzal a problémával fognak szembesülni mint a mobiltelefon piac pl vagy a PC/notebook piac (ahol a piac már nem igazán nő, csak egymástól tudnak vásárlókat elvenni (vándorlás egymás között), kicsi a haszon, nagy a verseny).Nagyon kíváncsi leszek felgyorsítják e pl a generációkat emiatt. (Aka, minden "évben új telefon"... nyilván persze évente nem lehet konzolt kiadni (még?), de pár évente.)
-
wjbhbdux
veterán
válasz
FollowTheORI #13412 üzenetére
ne hidd hogy érdekli őket hogy mi lesz azzal aki már korábban vett valamit náluk, lásd a games for windows vásárlások elérhetetlenné tételét 2 hónapja..
-
válasz
wjbhbdux #13399 üzenetére
Ebben csak akkor látnék igazi rációt, ha a microsoft megnyitná a boxot a PC felé... értsd windows 10 alatt futtatni lehetne valahogy a boxos játékokat "natívan".
Mivel a box amugyis egy pc, így onnantól nekik mindegy lenne a vas, a lényeg hogy windows 10 legyen amin fut a szoftver.
Elég kicsi esélyt látok amugy erre (meg arra is hogy otthagynák a játékpiacot).
-
hugo chávez
aktív tag
"A fejlesztők pedig eddig állítólag lángoló hajjal, égnek emelt kézzel imádkoztak a low-level API-kért, aztán meg lehet nézni, hány játék jött ki eddig egyáltalán bármilyen támogatással (ugye legalább kill CPU-overhead), nem beszélve egy új elvek szerint felépített motorról, aszinkron kutyfülével meg minden. Vagy a fejlesztők vágyai lettek aránytalanul felnagyítva, vagy tényleg ez volt a kis szívük minden vágya addig, legalábbis addig, amíg csak szövegelni kellett..."
Na igen... Tök jó dolog az explicit API, meg sokat ki lehet vele hozni a hardverből, de ennek ára van. Ami a sok-sok munka, amíg a megfelelő struktúrájú engine-eket megírják rájuk. És, ha valakinek nincsenek extrém igényei (olyanok, amiket DX11-ben már nem lehet megcsinálni, vagy csak komoly trükközéssel), akkor egyszerűbb maradnia a magasabb szintű API-n, mert azzal jóval könnyebb dolgozni ebben az esetben... Én legalábbis a kezdetektől fogva ezt szűrtem le az "explicit API történetből".
-
válasz
Malibutomi #13408 üzenetére
Ennél egy kicsit komplikáltabb a dolog. A DirectX 11 jól láthatóan zsákutca, túl sok előrelépési lehetőség nem látszik benne, ugyanakkor olyan komplikált lett, hogy egyes IHV-k már alig tudnak hozzá drivert írni
Mindenki tisztában volt vele, hogy ennek előbb-utóbb változnia kell, de az erősebb szereplőknek ez nem állt érdekében, mert a Microsoftnak kényelmes volt, hogy a versenyképtelen OpenGL-lel szemben mindenkinek Windows + DX-et tud eladni, az nVidia meg szívesen elad mindenkinek évente egy új kártyát DX11-re optimalizált architektúrákkal.
Ezzel szemben az AMD-nek 2012. március óta folyamatosan termelte a felesleges extra költséget a post-DX11 architektúra, ezért nekik fontos volt az elmozdulás, és szerencséjükre a fejlesztők irányából is érkeztek jelzések (fene tudja, mennyire erősek, de érkeztek), hogy erre lenne igény. Jött a Mantle. Erre lépni kellett az MS-nek a DX12-vel, amire meg válaszul a Khronos egy elegáns mozdulattal megpróbálta átugrani a konkurenciát a Vulkannal. Eddig a pillanatig a cselekmény nagy része pofázásból állt, utána jött volna az, hogy a fejlesztőcégek dollártízmilliókat öntenek az új API-kra való átállásra. Ez utóbbinak a közepén vagyunk most, és mint azt tudjuk, júniusig 20-25 low-level API-t használó játéknak kell érkeznieHa ez nem történik meg, akkor levonhatjuk a következtetést, hogy a dollártízmilliók öntése helyett csak jelentősen szerényebb összegek csepegtetése valósult meg, és akkor ott tartunk, amit kettővel ezelőtt írtam.
-
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #13406 üzenetére
Ebben igazad van.Egyből haszonnal értékesítik.
Ha így is viszik akkor miért kockáztassanak.Most kellene egy negyedik versenyző aki kicsit kibillentené a kényelmes helyzetből a három nagyot.
Egy SEGA konzolt szívesen látnék.Tudom,álmodik a nyomor. -
-
válasz
Malibutomi #13404 üzenetére
Tehát a platformról van szó, nem a játékokról. Erre két jó okuk is van:
- Win10 iránti igény gerjesztése - erre csak kapóra jött, nem ez a mozgatórugó
- Lépés tartása a konkurenciával. Nyilván nekik is eszükbe jutott 2013. őszén, hogy mi van, ha az OpenGL átveszi az AMD Mantle-jét, és lesz egy grafikus API, ami egy jó nagy lépéssel előttük jár, ráadásul cross-platform. Muszáj volt ezt csinálniuk, nagyon sok múlik az ökoszisztéma lock-in-en. -
imi123
őstag
válasz
wjbhbdux #13401 üzenetére
Egyszerűen nem is értem hogy egy ekkora cégnél hogy engedhettek egy ilyen vasat kiadni
A Sony-t még csak megértem mert szorongatják Tv és telefon piacon a Koreai és Kínai cégek.Nincs már az a régi Sony minőség sem.
De a MS-t nem értem hogy hogy engedett egy ilyen .... kiadni. -
wjbhbdux
veterán
válasz
#Morcosmedve #13400 üzenetére
úgy kellett kikönyörögni az új főnöknél, hogy ne állítsa le azonnal az xbox one értékesítését.. bár jobban tette volna mert már kétszeres a Sony előnye, és ez nagyon rossz képet fest a cégről.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Emlékezetes gamer élmény, amit megvásárolhatsz VAGY akár ki is bérelhetsz! Akár rèszletre is!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3130, 94% Akkumulátor
- HP 14 Elitebook 1040 G9 FHD+ IPS i5-1245U 10mag 16GB 512GB 5G Modem Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3111
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest