Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-01 20:29:55

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#57851) stomi61


stomi61
tag

Sziasztok!
Kíváncsi leszek, ebből mi sül ki?
Először LP..., aztán Eone, most meg CK...NL-re váltott némi akadozás után.

(#57852) Digitalpimp válasza kenand (#57802) üzenetére


Digitalpimp
senior tag

Csak hogy legyen merítés: seller shipping method LT.......NL tracking, hollandban vámolva, átcimkézve, a feladó valami magánszemély, itthon simán jött át mindenféle sarc nélkül, csak menni kellett érte a postára, mert a posta a 21. századra olyan magas szintű lett, hogy már levelet nem kézbesít. ;]

"...a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni." Ford Fairlane kalandjai "Vihar előtti csend, nem jó itt senkinek, csak az a pár szemét érzi jól magát, aki a képernyőről felém integet, az a sok nagy magyar, az a sok jóbarát!" PiCsa

(#57853) V/ válasza floratm (#57849) üzenetére


V/
Topikgazda

A kártyás fizetés banki igazolása és ahogy már írták a számla, de beküldted a nyomtatványukat is?

[ Szerkesztve ]

(#57854) V/ válasza Digitalpimp (#57852) üzenetére


V/
Topikgazda

Mivel Hollandiában került postai feladásra természetes hogy nem esik vámolási téma alá.
Az hogy az Lx-es leveleket nem könyvelt küldeménynek, hanem prime levélnek tekintik, már 2017 óta így van, 2019-től szigorítottak, mert volt olyan posta ahol ennek ellenére kivitték címre ami 24 mm vastagabb és az nem lehetséges.

(#57855) V/ válasza Voice24 (#57848) üzenetére


V/
Topikgazda

Valószínűleg, ha csak nem lett neki valami más azonosítója, mert ez igencsak lehalt.

(#57856) floratm válasza V/ (#57853) üzenetére


floratm
senior tag

Jah..van itt egy letölthető számla tényleg...

De mi a fenéért csesztetik az állampolgárt? Spanyolországon keresztül kértem hogy ne buzeráljonak áfával

(#57857) V/ válasza floratm (#57856) üzenetére


V/
Topikgazda

Tényleg itt volt rövid időn belül és spanyol nyomkövetési számot (ES a vége) kapott? Mert ha nem akkor bizony Kínából jött.

(#57858) ANOka


ANOka
őstag

Úgy néz ki, hogy egy Ali-s rendelésem eltűnt az Express One raktárainak mélyén.

December eleji első levelemre a válasz:
"A küldemény elektronikus adatok nélkül érkezett meg hozzánk, így nem tudtuk feldolgozni és kiszállítani Önnek. Időközben az adatokat megkaptuk, azonban a csomag jelenleg feldolgozás alatt áll. A szállítás reggelén e-mailben fogjuk Önt értesíteni futárunk várható érkezéséről."

Utána az elmúlt napokban érdeklődtem ismét, hogy mi a helyzet. Az arra kapott válasz:
"Jeleztem kollégáimnak, hogy lokalizálják raktárunkban a csomagot, azonban sajnos 12.03 óta nem kezeltük fizikailag, így nem tudom, hogy ez mennyi időt fog igénybe venni. Jelenleg bővebb információval nem rendelkezem."

Védelmi időt már hosszabbíttattam az eladóval, de a max. (?) 90 nap az kb. egy hét múlva letelik. Így dispute fog következni majd utána ismételt megrendelés.
Egyébként ez a termék nem elektronikai csecse-becse, így nem tudom, hogy kinek érhetett ilyen sokat ~70 db "drótkampó".

(#57859) floratm válasza V/ (#57857) üzenetére


floratm
senior tag

Cn nyomkövetési számot kapott, holott az eladó spanyol küldeménynek igérte...

De még akkor is...mi dolguk van velem? Az eladó rendezi az áfát neki már kifizettem.

(#57860) V/ válasza floratm (#57859) üzenetére


V/
Topikgazda

Az a gond hogy ehhez nem kapták meg az AliExpress IOSS azonosítóját, tehát nem tudják hogy fizetve az áfa.

(#57861) lacoka55


lacoka55
aktív tag

Sziasztok ez a csomagom elő fog e kerülni még ? [kép] még mindig nem adták át az Express One-nak a Cainiao-ót fel lehetne e hívni megkérdezni hogy mi van a csomagommal a képen ha jól látom van telefon számuk
más
az utolsó összes rendelésemet 7 db összecsomagolták az ali követője szerint jó lenne ha ez hiánytalanul megérkezne ennek utolsó dátum 21 Dec 2021 Hand over to airline

(#57862) V/ válasza lacoka55 (#57861) üzenetére


V/
Topikgazda

Mint írtam a budapesti Cainiao regionális központ telefonszáma nem ismert és kétlem hogy itt ők tudnak egy csomagról felvilágosítást adni, szóval a telefonálni akarsz akkor egy budapesti telefonszám kellene.

(#57863) lacoka55 válasza V/ (#57862) üzenetére


lacoka55
aktív tag

ott van a képen az nem az ?

(#57864) V/ válasza lacoka55 (#57863) üzenetére


V/
Topikgazda

Az Express One telefonszáma.

(#57865) lacoka55 válasza V/ (#57864) üzenetére


lacoka55
aktív tag

akkor bocsi azt nem néztem de azt hiába hívom egyszer már megpróbáltam de ha nem kapják meg a csomagot akkor ők sem tudnak többet róla már 14 napja itthon van többen már 1 hét után megkapták a csomagjukat ez meg kiesett valahol a konténerből ?

(#57866) V/ válasza lacoka55 (#57865) üzenetére


V/
Topikgazda

Csak arra tudok gondolni hogy nagyon sok küldeményt kell érkeztetni és továbbítani ide és más országokba.

(#57867) mályva


mályva
aktív tag

Most ha így adták fel alin 190 usd értékben a dolgot kapok még rá valami fizetni valót ha megjön?
CK.....NL
ez milyen azonosito? köszi

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#57868) mályva válasza fairi (#57840) üzenetére


mályva
aktív tag

De most ez mi? Nem értem.

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#57869) mályva válasza V/ (#57837) üzenetére


mályva
aktív tag

Hát pedig én már fizettem vat- ot.. Ott van az invoice ban

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#57870) mályva


mályva
aktív tag

Most akkor CK- elvileg china airlane el adta fel is vásárolhatok olyan 215 usd ig? Mert megfizetem a vat-ot, de akkor kapok rá itt bármit a posta dij vámügynökségen kivül?

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#57871) mályva válasza mályva (#57870) üzenetére


mályva
aktív tag

136 eurot fizettem a termékért, viszont a vat belőle 36 euro.
nem értem el direkt a 150 et

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#57872) V/ válasza mályva (#57869) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem lehet, 175 $ körül van a 150 €. Ebbe az értékbe csak a termék ára számol, a szállítási költség nem. Ha még is van áfa levonva akkor te a szállítási költséges árat vetted figyelembe.
Ez így akkor amit most írtál egyértelmű.
Tehát ha 100 € a termék ára és 36 € a szállítási költség és te egy NL végű nyomkövetési számot kaptál akkor nem lesz fizetnivalód mert ez EU-n belüli feladással érkezik a Magyar Postához.
Ha nem EU-s a nyomkövetési szám és minden adat megvan akkor 399 Ft-ot kell fizetni ha kapsz online értesítőt, ha nem kapsz akkor meg átvételkor 799 Ft-ot.
De a Magyar Posta esetén van rá 2 % esély arra hogy a hiányos adatok miatt ők is kérni fogják az áfát és 1399 vagy 1899 Ft kezelési díjat
Egyébként is van még 50 € érték a 150-ből, ami ha nem EU-s a küldemény szállítása akkor az IOSS vámolásba tartozna.
Lényeg az hogy ha a kiírt ár 222 $ alatti (ha levonod az áfát akkor 175 $ alatti) addig benne vagy a 150 €-os IOSS vásárlásban.

[ Szerkesztve ]

(#57873) fairi válasza mályva (#57867) üzenetére


fairi
addikt

Ha látod azt az üzit, hogy pre-declaration of the item has been received--->akkor hollandoknál lesz a vámkezelés.
Ha ezt nem látod, akkor Magyarországon a posta fogja vámkezelni ami 400 Ft-ről indul majd.

(#57874) fairi válasza mályva (#57868) üzenetére


fairi
addikt

Kétes üzletet ajánl a kereskedő. Ami végén lehet megszívod.

(#57875) White Mage válasza V/ (#57847) üzenetére


White Mage
újonc

Jha, mert az aláírással több bacit viszel át, mint amennyit a csomagolás összefogdosásával a sok előtted járó?
Te hogyan bizonyítanád be, hogy nem kaptál meg valamit, ha amúgy sosem hitelesítik, hogy TE kaptad meg (értelmezd a hitelesítés kifejezést).

Elárulnád nekem végre annak a rohadt furának a telefonszámát? Ne járjunk már körbe-körbe, mint egy hülye kutya.

A dispute okot nem fogadják el hibásnak, a dispute centerben, ha a végén az van hogy kézbesíve. El se olvassák amit az ember oda ír, hiába jelölöm ki a legördülőből, automatice visszadobják, mint kézbesített, invalid dispute.

(#57876) V/ válasza White Mage (#57875) üzenetére


V/
Topikgazda

Honnan a fenéből tudnám hogy ott nálatok ki a területi Express One futár? Így természetesen nem tudom megadni, de az Express One ügyfélszolgálat az tudja.
A kézbesítési értesítésük mindig tartalmazza a futár telefonszámát is.
Ide másolok egy képet hogy mit szokott tartalmazni az értesítőjük, az itt látható telefonszámot ne hívd mert ez az én EO futárom Szegeden.

Valamelyik nap azt írtad hogy az ügyfélszolgálat azt mondta segít, de egyébként el szokták olvasni, nekem is volt néhány csomagom amit itt helyben kézbesítettek másnak és mégis elfogadta az AliExpress az általam írt okot, hogy én kamu nyomkövetési azonosítót kaptam, nem az enyém és nem kaptam meg a csomagot.

[ Szerkesztve ]

(#57877) ecaddsell válasza ecaddsell (#57822) üzenetére


ecaddsell
aktív tag

Megjött a FedEx válasza: Mivel "a vámkezelés pillanatában az e-vámban a fuvarlevélen és a számlán sem volt feltüntetve az IOSS szám" így nekem kell intézni a NAV-al (fogalmam sincs mit, sosem intéztem ilyet korábban). Azaz bár elküldtem nekik mindent, az ÁFÁ-s számlát amit letöltöttem, az IOSS számot amit az eladó elküldött, de elkéstem.
Eleve ők sosem kerestek engem (lehet az e-mail címem sem jutott el hozzájuk?), csak én őket.
A csomag átadáskor nem kellett fizessek, majd küldenek valami bizonylatot, ez alapján kell az ott megadott számlaszámra fizetni.

Igazán remek ez az IOSS rendszer, megint kétszer lesz ugyanarra a termékre az ÁFA kifizetve (itt nem is keveset bukok ezen, ez nem annyira filléres csomag volt...).

Szerencsére ez volt az utolsó idei rendelésem.

(#57878) Digitalpimp válasza V/ (#57854) üzenetére


Digitalpimp
senior tag

Tudom, csak akkor is egy szánalom az egész posta. Ami nekik gondot okoz, arra szépen kitalálnak mindig valami módosítást, nehogy dolgozni kelljen vele. Arról nem beszélve, hogy szerintem a világ egyik legmagasabb díjszabásával dolgoznak.

"...a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni." Ford Fairlane kalandjai "Vihar előtti csend, nem jó itt senkinek, csak az a pár szemét érzi jól magát, aki a képernyőről felém integet, az a sok nagy magyar, az a sok jóbarát!" PiCsa

(#57879) V/ válasza ecaddsell (#57877) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha véletlenül nem fogsz kapni semmit akkor persze ne csodálkozzál. Egyébként keresniük kellet volna az előzetes vámkezelési információk bekérése miatt és akkor tőled meg tudták volna az IOSS azonosítót és az áfa kifizetési igazolást. Innentől kezdve egy picit sem érzem korrektnek az eljárásukat.

(#57880) V/ válasza Digitalpimp (#57878) üzenetére


V/
Topikgazda

Egyetértek veled, szó nélkül bevezették ezt a baromságot a valójában könyvelt küldeményekre mert az a Lx kezdetűek azok és ki is van fizetve a házoz kézbesítés, én is veszekedtem velük néhányszor. Persze amikor megkérdeztem hogy holland, belga posta felé akkor ugye a küldemény kilónkénti árat és nem a könyvelt küldemény darab árat számlázzák a már nem könyvelt a küldemény, a válasz még ami napig nem érkezett meg 2019 óta.

(#57881) KisApám


KisApám
addikt

FFP2, K95 maszk kellene EU-s szállítással, hogy ne vacakoljak VÁM, ÁFA témakörben.

Valaki rendelt már, LINK-et kérhetnék?

Köszönöm!

̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori

(#57882) V/ válasza KisApám (#57881) üzenetére


V/
Topikgazda

Áfa témában nem vacakolsz, hanem már fizeted a vásárláskor EU-n belül is.
Keress rá, az Összefoglaló 2. pont leírásának a végén leírva hogy miként tudsz EU-s raktárra keresni.

(#57883) vargalex


vargalex
félisten

Sziasztok!

Most érkezett az első olyan küldeményem, amelyre a posta vámeljárási díjat számolt fel. A küldeményen rajta van a telefonszámom és az e-mail címen, de egyszerűen megjelent a postás és 800 Ft-ot kért. Nem az van, hogy online fizetés lenne az első lehetőség, ami csak 400 Ft? Ilyenkor lehet valamit tenni utólag?

Alex

(#57884) V/ válasza vargalex (#57883) üzenetére


V/
Topikgazda

Úgy van ez pontosan ha a feldolgozó program talál elérhetőséget az elektronikus adatok közt akkor küld értesítőt és fizetheted online, de nem nézegeti a küldemény címkéjét, sajnos.
Azt csak a kézbesítő postán nézik, miután már átesett ezen a vámolásos mókán.
Azt lehet tenni, hogy ezeket az adatokat beírod a szállítási címnél a címsor folytatásába, így jó eséllyel lesz elektronikus adat. Viszont ha a csomagod postai szállítót váltott akkor nem minden esetben kerül az új postás adatok közé ez sem. Pl azeri, emirátusi, vanuatui postai azonosítóval érkezik.
Semmit nem tudsz reklamálni.

[ Szerkesztve ]

(#57885) lacoka55 válasza vargalex (#57883) üzenetére


lacoka55
aktív tag

utólag már nem tehetsz semmit csak kifizeted a posta nem nézi a csomagon levő adatokat
ha a csomaggal érkező elektronikus adatok között nem szerepel az email címed vagy az eladó rossz email címet adott meg nem tudnak értesíteni ezért gyakrabban kell nézni a csomag követőket és ha azt látni hogy online fizetés elérhető és nem kapsz értesítést akkor a postától telefonon el kell kérni a kódot hogy be tudjad fizetni azt a 400 ft-ot erre 48 órád van vagy lett volna

[ Szerkesztve ]

(#57886) fairi válasza lacoka55 (#57885) üzenetére


fairi
addikt

ha csomaggal érkező elektronikus adatok között nem szerepel az email cím vagy a telefonszám akkor nem elérhető az online fizetés. Alapból letiltják az opciót es csak utánvétes fizetés engedélyezett. Ez a hivatalos álláspont.
Persze SMS kódot el lehet kérni, de csak hibaüzenet lesz amibe nem szerepel mi a baj.
48 órát csak feltételekkel adják meg!

(#57887) lacoka55 válasza V/ (#57884) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Szia
Mennyi a valószínűsége annak hogy a posta rendszere megtalálja ezt a másodlagosan beírt email címet és erre küldi az értesítést ?
szerintem de lehet hogy tévedek de ez az elektronikus rendszer csak a program szerint megírt jelölt helyen fogja ezt keresni és nem veszi figyelembe a másodlagos helyre beírt email címet
ha az első helyen talál értékelhető címet akkor arra küld értesítést és nem veszi figyelembe hogy az az email cím kié
nekem eddig 3 fizetős csomagom volt az első kettőnél ugyan az az eladó nem volt értesítés a postát felhívtam kérdeztem őket mondták hogy elküldték az értesítést de az nem az én címem volt lehet hogy az eladó a saját email címét adta meg a harmadik csomagnál meg másik eladó jött rendesen az értesítés úgy ahogy kellett volna az első kettőnél

(#57888) Jahno válasza lacoka55 (#57887) üzenetére


Jahno
őstag

Nekem az sem tiszta, hogy néhánynál megtalál, néhánynál nem és ha az email mezőben ott az email, akkor miért nekem kell ilyen címekhez írt valamivel mambójambózni. Tudom, ha a rendszer szart, akkor saját érdekemben próbálkozzak. Ez akkor sem teljesen konstans és működőképes verzió.

(#57889) fairi válasza V/ (#57884) üzenetére


fairi
addikt

Fura, ritkán valaki sikeresen megreklamálja. Mintha ügyintézőn múlna, hogy kinevet vagy visszaadja a pénzed. [link]

(#57890) V/ válasza lacoka55 (#57887) üzenetére


V/
Topikgazda

Rosszul gondolod.
A cím adatok bekerülnek az elektronikus adatok közé, mivel amit javaslunk ez folyamatos cím adat, akkor is benne lesz ha a telefonszám és az e-mail cím ha az egyébként külön adatmező az AliExpressen és az esetleg nem kerül átadásra.
Nézd már meg hogy hogy jön az adatsor, ha ezt nem veszi figyelembe akkor az országot a települést és az irányítószámot sem, ami pedig lehetetlen.
Megvan a nemzetközi postai Unió szabálya a címzésre, a címsor folytatása a címsor része ami folyamatos, akármilyen programot is írtak ezekkel az adatokkal dolgoznia kell.
De szerinted csak az AliExpressről küldött küldeményeket dolgozzák fel? Nem csak, máshol csak egy 150 karakteres címsor van, nincs megosztva.
Mi lenne szerinted a program első második stb helye?
Amit meg írtál a végén a hsz-nek az ugye akkor volt amikor még nem írtad be ide az e-mail címet?
Egyébként meg nem kell elhinni amit mondtak neked, mert általában nem igaz a válaszuk, megkérdezted hogy milyen formában dolgozza fel a program a cím adatokat, mi a sorrend? Mert én igen.
Láttad azt az adatsort amit mondtak neked, ahol az eladó e-mail címe volt? Mindig mellébeszélnek, de konkrét információt nem látsz tőlük.
Sorrendben mindig a címzett adatai az elsők, így azt dolgozza fel előbb.
De ne akkor töröld ki ha szerinted nincs értelme.

(#57891) lacoka55 válasza Jahno (#57888) üzenetére


lacoka55
aktív tag

az én esetemben az eladó nem az én email címemet írta be a megfelelő helyre és a posta erre küldte az értesítést ő nem mérlegel hogy kié az az email cím
ezt az email címet elkértem küldtem egy levelet erre próbából csak ennyit írtam bele hogy helló a levél elment nem jött vissza tehát lehet valós volt az a cím

(#57892) V/ válasza fairi (#57889) üzenetére


V/
Topikgazda

Nézd, egyértelmű hogy nem volt ott az adat, az hogy másodkörben visszaadták a 400 Ft-ot ez mondjuk úgy lényegtelen, karácsonyra való tekintettel hófejkedtek.
Bárcsak a jogtalanul levont áfával is ez történne.

(#57893) V/ válasza Jahno (#57888) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem kötelező beírnod, de ugye lemaradhat a telefonszám és az e-mail cím is a postai adatok közül, mondjuk nem adja meg az eladó annak ellenére hogy az AliExpress-től megkapta.
A javaslat még régebbről ered, ugyanis eBay-es vásárlás esetén futottam olyanba bele hogy nem kaptam sms értesítést sem a Postától, sem a futár cégtől a csomag kézbestéssel kapcsolatban. Amikor nyomozni kezdtem hogy miért, kiderült, hogy ami nálam alapértelmezett, az hogy vevő telefonszámát kérem az eBay-től, az másoknál nincs jelölve, így nem kapják meg, természetes hogy nem tudja ráírni, a szállítás megrendelésekor beírni az adatok közé, egyébként az e-mail címet sem osztja meg az eBay. Mivel nincs időm levelezgetni minden eladóval és az eBay tiltja az ilyen adatcserét, kézenfekvő megoldás volt hogy a címsorba beírom, aztán amikor posta is inkább e-mailezni kezdett, ment az e-mail cím is. Azután nem volt gondom az értesítőkkel.
Ez alapján amikor az AliExpressen felmerült az értesítés elmaradása, jött az eBay-es megoldás javaslata.
Mivel a rendszerüket, a munkafolyamataikat nem tudom megváltoztatni, így marad hogy elébe megyek a problémának, nekem ez nem okoz fáradtságot, hiszen egyszer kell beírni.
Ha valaki szereti magát idegelni, akkor ne írja be és lesz egy csomó lehetősége rá.

(#57894) lacoka55 válasza V/ (#57890) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Már vagy 8 éve vásárolok az aliról azóta van megadva beírva az email címem csak abba a megfelelő egy helyre erre az ali rendszeresen küld értesítéseket reklámokat néha sokat is én a feldolgozó rendszer működését nem ismerem csak nem értem ha jó az email címem akkor az elektronikusan küldött adatokban ez hogyan és miért változhat meg mint írtam kétszer ugyan az az eladó rossz email cím a másik eladónál meg jó email cím jött az elektronikus adatokkal
az eladók nem az ali adatbázisából emeli át az email címet ?
ha az első helyre nem a vásárló címe kerül valamilyen hiba miatt a második meg esetleg látszik jó hogy fog a feldolgozó program választani

(#57896) V/


V/
Topikgazda

(#57897) szabi__memo válasza V/ (#57896) üzenetére


szabi__memo
nagyúr

Köszi szépen! Neked is nagyon Boldog Karácsonyt!
És külön köszönet a rengeteg önzetlen segítségért amit egész évben rengeteg embernek nyújtottál. :R:R:R
Békés Ünnepeket!

(#57898) djsunstealer válasza szabi__memo (#57897) üzenetére


djsunstealer
aktív tag

Csatlakozom! :) Boldog Ünnepeket kívánok minden fórumtársunknak és külön köszönet V/ mesternek az egész éves segítségért, emberfeletti az a türelem, amivel kezeled/kezelted a felmerülő kérdéseket. Maximális tisztelet! :R

(#57899) stomi61 válasza lacoka55 (#57894) üzenetére


stomi61
tag

Mióta beírtam a címsorba az e-mail címemet is, nem fordult elő, hogy nem küldtek értesítést.
Hülyén néz ki, de nem érdekel, mert megkímélem magam a bosszúságtól és esetleg "nyerek" 400 Ft-ot.
Boldog ünnepeket kívánok mindenkinek!

[ Szerkesztve ]

(#57900) Golfplusz


Golfplusz
csendes tag

🎄❄️☃️Áldott Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok nektek!🎄❄️

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.