Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-06 17:10:11

LOGOUT.hu



Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17651) schawo válasza zsozsa74 (#17644) üzenetére


schawo
titán

meg kell nézni a cpu kihasználtságot

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#17652) s7evcsenko válasza a2d2 (#17649) üzenetére


s7evcsenko
addikt

Nem biztos, hogy jól értem a dolgot, de én úgy gondolom, hogy csak az az információ van duplán kiszámolva a két szemre, amit VR-ben jelenítenek meg.
Ami simán 2d-ben jön, az azonos a 2 lencsén is, nem?
Márpedig a PC2-ben a fülkén kívül semmi sem VR szerintem.
Vagy rosszul gondolom?

(#17653) Raymond:
Érzésre semmiképp sem. :(

[ Szerkesztve ]

"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

(#17653) Raymond válasza s7evcsenko (#17652) üzenetére


Raymond
félisten

"Márpedig a PC2-ben a fülkén kívül semmi sem VR szerintem.
Vagy rosszul gondolom?"

Igen :) Az egesz jatek VR.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#17654) schawo válasza s7evcsenko (#17652) üzenetére


schawo
titán

Az meg hogy?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#17655) Dyingsoul válasza s7evcsenko (#17652) üzenetére


Dyingsoul
Topikgazda

Hogy miiiiii? :DDD

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#17656) -Solt- válasza schawo (#17651) üzenetére


-Solt-
veterán

Helyett a GPU kihasználtságot...

www.smart-bus.hu

(#17657) s7evcsenko válasza s7evcsenko (#17652) üzenetére


s7evcsenko
addikt

Jó, akkor átgondolom. :B

"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

(#17658) schawo válasza -Solt- (#17656) üzenetére


schawo
titán

az is egy jó indikátor

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#17659) izitom


izitom
tag

Mivel tegnap én is megkaptam a Pimax5K-t, egy gyors és szubjektív beszámoló:
Csomagolás: nincs túl nagy jelentősége, megfelel de semmi több, jellegtelen dobozban a szükséges minimum.
HMD minősége: kínai középkategória, a HMD anyaga rideg, olcsó műanyag, kicsit recseg-ropog, a jobb képernyőn egyből egy fekete pixel, a balon egy uv zöld "lcd megfolyás" szerű valami, valószínűleg a két képernyő színei sem azonosak teljesen, hozzá kell tennem ezek a hibák játék közben szinte észrevehetetlenek, nagyon erősen kell koncentrálni hogy megtaláld őket.Ha erősen megnyomom a HMD sarkát elveszíti a lighthouse követést.A hozzáadott fejpánt tényleg csak alap szintű megoldás, a HMD valóban nagyon könnyű, de gyors mozgásoknál nem tudja megakadályozni az elmozdulását a fejen.
"Élmény" a HMD-ben: én már kinyomtatott csatlakozókkal, Vive DAS-sal vártam a megérkezést, egy-két óra alatt sikerült is applikálni ezt a megoldást, így már a súly érezhetően nagyobb mint az Oculusnál, és ez sem tudja elmozdulás nélkül a fejen tartani, a DAS is túlságosan "felűről" tartja a HMD-t, olyan megoldást kell keresnem ami alul is az arcomhoz húzza.De jöjjön a jobbik rész :) ."Szúnyogháló" még határozottan megvan, de most már tényleg szúnyogháló amin átnézel, és egyáltalán nem zavar.Normál FOV- hirtelen nem tűnik drámai előrelépésnek, egyszerűen csak természetes, a lencse torzítás látható a külső széleken, de igazából nem nézel oda.Ha visszaveszem az Oculust, na akkor viszont drámai az előrelépés(kb. 1 vs. 3 monitor).Szimulátoros megközelítésben eddig kb. 100-150 méter volt a látótávolság, utána kezdtek elveszni a részletek, na ez most megduplázódott, és 5-600 méterre is határozottan "látom" a többi autót.A színek alapvetően rendben vannak, nappali versenyzésnél az érzés kb. mintha egy kicsit naposabb időben mennél,de az igazi feketére nincs sok esély(próbáltam egy rF2 éjszakai futamot, kb. mintha egy projektoron néznél egy onboard-ot, mindig lesz valamilyen mértékű "bevilágítás").A beépített szenzoros tracking teljesen rendben van, kb. egy órát mentem vele mindenféle anomália, pontatlanság ill. rosszullét nélkül, ülő szimulátorozáshoz nekem teljesen elfogadható.A játék+pitool-steamvr felbontások kikísérletezése még heteket fog igénybe venni, szerintem egy 2080Ti is kevés jelenleg hogy ezt az eszközt kihajtsa, nálam egy 1080Ti-vel erős kompromisszumokat kell kötni.
Összefoglalva: VR technológia: 1.5, kivitelezés: 0,7-0,8
Jó esetben ezt a legyártott 5-6000 Pimaxot tekinthetjük még előszériás terméknek, én a problémákat lejelentem a Pimaxnak, a legújabb hírek szerint előbb megkapom a cseredarabot, minthogy visszaküldjem a régit, de én ezzel biztos megvárom a tavaszi fesztivál végét. :)

(#17660) Raymond válasza izitom (#17659) üzenetére


Raymond
félisten

Gratula! :)

Akkor tenyleg ez van amit a keygensulyozottabb visszajelzesekbol le lehetett szurni - az ergonomia nem az igazi, a kepminoseg jo amikor mukodnek a dolgok.

A display problemak miatt en is reklamaltam volna. Egyebkent nemek ugy tunik hogy azert tudjak leszallitani a termekt az osszes backer-nek januar elott mert eliminalak par QA lepest. Ugy voltak vele hogy sok a display problema, de ha ezeket mind visszatartanak akkor nem lenne meg a januar vegi milestone. Risk assemssment utan az jott le hogy "majd csereljuk" amikor reklamal a kuncsaft :)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#17661) zilazil válasza zilazil (#17627) üzenetére


zilazil
senior tag

Rápillantottam az FPS-re, kikapcsolt ASW-nél 67 FPS-t mér stabilan, a CPU 50% körül, a GPU 99 és 80% között, de inkább a maximumon.

(#17662) izomman1 válasza Raymond (#17660) üzenetére


izomman1
senior tag

Pre -order rendelésemnél remélem a minőség ellenőrzést komolyabban kezelik majd.. bár nincsenek illúzióim valószínűleg fifty -fifty esélyem van arra, hogy lesz kis hibája a készüléknek ahogy az itteni beszámolókat olvasom…
Minden esetre ha ez a policy, hogy csere darabot előbb küldenek, mint hogy visszaküld az tök jó nincs kiesés.. 😊
Kár hogy a nagyok még nagyon nem léptek a wide FOV irányba … Vive Cosmos is csak ugyanazt az FOV erőlteti az Oculus meg jó ha év végén a Connect en bejelent valamit ami jövő tavasszal jelenik meg.. És még nagyon optimista hogy ha akkor jön a Half -Dome ….
Knuckles kontroller meg a szívfájdalmam már évek óta tesztelgetik 3. prototípus és még sehol semmi… gyakorlatilag igy kénytelen voltam vissza térni az alapokhoz és venni egy Vive ot.. (Eddig reménykedtem hátha a Pimax kihozza a kontrollert januárra ígérték , hogy tesztre oda adják a nagy youtubereknek , de úgy néz ki semmi se lesz belőle) A másik csalódás, hogy a Pimax fejpántból sincs még egy prototípus sem , pedig elvileg azon is gőzerőn dolgoznak… Tehát nagyon lassan halad a szekér és megannyi kompromisszummal tudok csak Pimaxezni (fejpánt , kontroller , szenzor hiány = őrjítő pénzt kell így beleölni )
De látszik, hogy nagyban gondolkodnak, ha már USA -ba is és UK -ba is van központ , ez azt jelenti jelentős mennyiségben akarják az eszközt teríteni , mert úgy gondolják van igény rá…. Reméljük és akkor lesz szoftver fejlesztés is mögötte ami nem hal el pár hónap vagy év után…

(#17663) s7evcsenko


s7evcsenko
addikt

Talán megér $1-t. :B
Remnith

"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

(#17664) tobias88888 válasza zsozsa74 (#17644) üzenetére


tobias88888
őstag

Az ACC béta cucc. Próbáld ki az Assetto Corsa-t, ott normálisan megy a VR. Project Cars 2 már kész, ACC meg majd kb 1 év múlva lesz az és akkor optimalizálnak majd. VR-ban amúgy még mindig messze az iRacing a legszebb. Ott kijön az, hogy az faék egyszerű model ami 10 év alatt állt össze és nem igényel nagy gépet. Nem csillog villog, de VR-ban ez nem is számit annyira

(#17665) zsozsa74 válasza tobias88888 (#17664) üzenetére


zsozsa74
senior tag

Írtam, hogy AC-ben, pcars-ban minden ok. És iRacingben is jó volt egy éve, amikor használtam.

Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74

(#17666) a2d2 válasza s7evcsenko (#17663) üzenetére


a2d2
addikt

Már kattintottam a megvételre, még jó hogy szólt előtte hogy 360 fokos szenzorokra van szüksége.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#17667) s7evcsenko válasza a2d2 (#17666) üzenetére


s7evcsenko
addikt

Félek, hogy megint hülyeséget mondok, de szerintem azt a teló-kontroller páros tudja.
Az a lényeg, hogy 360°-ban körbe tudj forogni, és ez a telóval adott, nem?

Engem is figyelmeztetett, nekem 2db szenzorom van elöl, de még így is simán körbefordulok a játékban, már amennyire a kábel engedi.

"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

(#17668) a2d2 válasza s7evcsenko (#17667) üzenetére


a2d2
addikt

Igen, ha a forgószéken körbeforgok akkor a játékban is körbeforgok. Ennyi kellene csak? Azt hittem hogy room scale miatt kell neki.
(A rift szenzorok nélkül nem tudja egyébként ezt? Eddig úgy gondoltam hogy a szenzorok kizárólag a 6DOF kontrollereknek kellenek)

[ Szerkesztve ]

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#17669) kiskuplung válasza a2d2 (#17668) üzenetére


kiskuplung
őstag

A telefonod csak a beépített IMU szenzorra hagyatkozik, a Rift a külső szenzorokkal pontosan tudja, hogy hol helyezkedik el a térben.

Az, hogy a Te készülékedben ez mennyire pontos, azt nem tudom.

Én annak idején Sony Z3-mal játszottam, ott kb 5 percenként kellett resetelni a pozíciót, addigra annyi hibát szedett össze.

(#17670) kiskuplung


kiskuplung
őstag

Senki se írt egész nap, hát akkor itthagyok egy kis wall-of-textet, olvasnivalónak :)

Elég sok új belépőnk van a VR világába, és mostanában nem hangzott el, de az egyik legolcsóbb beszerzési forrás a VR-os anyagokra a Viveport, ami pár hónapja már az Oculus Riftet is támogatja.
Itt ugyanúgy meg lehet venni a játékokat, mint Steamen vagy az Oculus Store-ban, de van egy sokkal érdekesebb opció is, a Subscription, azaz előfizetés.
Ennek keretében havonta 5 játékot lehet kiválasztani, amiket az adott hónapban korlátlanul lehet játszani. Szerintem már ez is jó ajánlat, de még jobb, hogy van 2 hetes ingyenes kipróbálási lehetőség is. Innen lett meg a Fallout VR is, ingyen, plusz egy rakat egészen jó játék 1$-os akcióban.

Én az elmúlt 2 évben kb. az összes értelmezhető VR játékot megvettem Steamen és Oculusban, de így maradt egy csomó olyan, amire sajnáltam a pénzt. Ezeket most kipróbáltam Viveporttal, és röviden le is írnám, hogy szerintem melyikkel érdemes próbálkozni (és melyikkel nem).

Apex Construct - sztorialapú íjászkodós játék, elég jó harcrendszerrel. A történet megértéséhez kell egy jó közepes angol. Nagyon szép játék, és jól kihasználja a VR-ban lévő lehetőségeket (néha meg kicsit túlzásba is vitték, pl még DOS-os gépekbe is kell gépelni). Ami nem tetszett, az a nehézségi szint ingadozása, ugyanis 2 olyan "tüske" is van benne, ahol az amúgy közepesen nehéz játék Dark Soul-os szívatásba megy át.

The Gallery - szintén sztorizós, epizódalapú játéksorozat, aminek eddig két része jelent meg. Aki szereti a jórészt fejtörőkből álló, kifejezetten szép játékokat, annak mindenképpen ajánlott. Különösen a második rész, érződik, hogy az első rész tapasztalataiból sokat tanult a kis fejlesztőcsapat. Technikai oldalról vannak problémák vele, az első résznek nálam folyamatosan "remegő kezes tracking" problémái voltak. Erős angol itt is ajánlott, de anélkül is játszható, csak úgy nem érti meg az ember, hogy mi is történik, különösen a végén :)

Ultrawings - ez volt az a játék amire utoljára csaptam le, és már régóta nézegettem, de mindig sajnáltam rá a zsetont. Most viszont úgy érzem, hogy a Viveportnak köszönhetően ez véglegesen is megveszem, mert nagyon tetszik. Lényegében egy arcade repülőszimulátor, amiben egy (kezdésként legalábbis) egy sárkányrepcsivel kell (akrobatikus, versenyzős, stb) küldetéseket végrehajtani. VR élménynek 10/10, kicsit még sok is, legalábbis nekem a War Thunder/Elite-hez nevelkedett gyomromat itt-ott megülte.

Torn - a The Gallery-hez hasonlóan egy sztorizós játék, amit sajnos főleg csak a történet visz el a hátán. Ez az egyik legszebben kidolgozott VR játék, amivel találkoztam, de a játékmenettel nem foglalkoztak annyit, mint a grafikával. A játék lényegében egy "gravity gun"-os puzzle, ahol mintákat kell keresni és azokra megfelelő mintájú tárgyakat elhelyezni. Kb. 6 óra alatt kivégezhető, a történet miatt szerintem megéri. Nagyon jó benne a szinkron.

Guns n stories - ez már egy régebbi, szimpla wave shooter, western tematikájú. Elég humoros. Egy nagypapa meséli az unokájának a történeteit, kicsit felturbózva, szóval előkerülnek a lézerfegyverek is, amikor a coltok már nem elegek ;) Ezt szokták 5 euró környékén is akciózni, annyit talán megér.

Witching Tower - fantasy RPG, nagyon szép grafikával, és ígéretes kezdettel valamint játékmenettel. Nagyon élvezetes kis fejtörők vannak benne, és a világban is el lehet veszni (legalábbis egy ős-RPG-snek :P) Sajnos később előjönnek a problémák, a hitbox nem tökéletes, illetve ugyanabban a problémában szenved mint A Mages Tale, hogy egyszerűen hiába hightlightol tárgyakat, nem hajlandó megfogni azokat, vagy ládát nem lehet kinyitni rendesen emiatt.
Eléggé élveztem, egész addig a pontig, ahol kb fél órával a vége előtt nem volt hajlandó bevenni egy mozdulatot, úgyhogy ott kiléptem és inkább megnéztem a végigjátszást YT-n. És itt derült ki, hogy a 1,5 órás játékommal majdnem a végére is értem. 20 dollárért adják, annyit semmiképpen sem ér meg. Kár érte, mert amúgy nagyon jó kis játék is lehetett volna. Pár patch-csel és egy 80%-os árengedménnyel érdekes lehet.

Transpose - a külföldi sajtó nagyon el volt ájulva ettől a játéktől, és tény, hogy elég innovatív a játékmenet. LÉnyegében arról szól, hogy a startpontról elindulva a játék rögzíti a mozdulataidat. Aztán a karodon lévő eszközzel vissza tudsz térni a kezdőpontra, és ezt X alkalommal meg tudod ismételni, de ezúttal már úgy, hogy a korábbi "éneid" ott maradnak a játéktéren, és így kell különböző feladatokat végrehajtani. Pl. egy másik "éned"-nek dobni a kulcsokat, vagy csak egyik oldaltól működtethető hidakat manipulálni, stb. Tényleg jól hangzik a koncepció, de nálam 2 óra alatt oda jutott, hogy nem indítottam el többet abban a hónapban, és újra meg nem szerettem volna indítani, mert elfogyott a motiváció. A grafikát én amúgy stílusosnak (kicsit Tron-osnak) mondanám.

Pixel ripped - igazi hülyeségnek tűnt a trailerek alapján, mégis, jó 2 órát tekertem bele elsőre is, ahol már olyan nehézzé vált, hogy hanyagoltam inkább. Az az alapkoncepció, hogy kapsz a kezedbe egy Gameboy-szerű játékot, és egy 80-as évekbeli iskolában kell játszani vele, az órán. A VR része igazából abban merül ki, hogy a körülötted lévő tájat nézegetheted, és egy köpőcsővel különböző zavarokat hozhatsz létre, amivel eltereled a tanár figyelmét, hogy ne vegye észre, hogy játszol. Maga a 8 bites játék amúgy nagyon nehéz, én a második pálya végéig jutottam el (összesen 3 van, ha jól vettem ki). Touchot nem támogat, és szerintem kontroller nélkül nem is működik. Ami nagyon-nagyon jó, az a 80-as évek hangulat.

Futottak még kategória:
Together VR - barátnő szimulátor, aminek az első felében a nagymellű csajt dartsban kellene lenyomni, de olyan irányíthatatlan, hogy kb 15 percig élt nálam ez a játék.

Neurosa - szabadulószoba, a jobbik fajtából. Nekem nagyon tetszett, de sajnos a 2x2,5 szoba nem elég neki, folyamatosan akadályokba ütköztem. És ez egy idő után annyira frusztrált, hogy végig sem tudtam vinni. De a látvány az nagyon ott van. Az irányítás már kevésbé, itt is tetten érhető az igénytelen tracking.

(#17671) Raymond válasza kiskuplung (#17670) üzenetére


Raymond
félisten

Ultrawings - allithatod hogy mennyi kabin legyen korulotted, a zartabbak nem olyan problemasak, de en full open jatszom mert jo latni mi tortenik. A kuldetesek eleinte konnyuk, de eleg meredeken felmegy a nehezsegi fok foleg amikor mar Mt. Thompson-t is megvetted.

Nekem nagyon bejon, megvettem Rift-en es Go-n is :)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#17672) Picco válasza kiskuplung (#17670) üzenetére


Picco
addikt

Ultrawings volt az egyetlen jatek amire aztmondta a gyomrom hogy allj, netovabb. Mondjuk 20 perc amig jatszottam vele nem szegyelloskodtem, bukfencezgettem/porogtem a tengelyem korul mintha fizetnenek erte :) Nem fps problema.

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#17673) nortsen válasza kiskuplung (#17670) üzenetére


nortsen
aktív tag

Köszi, igazán hasznos volt!

Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani

(#17674) izomman1 válasza izitom (#17659) üzenetére


izomman1
senior tag

Ezt láttad már?

[link]

Elvileg van 2 verzió a Pimax 5K+ ből úgy ahogy írod egy elő szériás egy gyengébb anyagokból készült ( véknyabb műanyag stb amit említesz kicsit össze nyomod és már veszít a követésből.. Pff remélem én nem valami elő szériás vacakot kapok..
Látszik az is a videón, hogy a világítás kicsit zöldesz az elő szériásnál míg a másik kék.. Elvileg ezeket ( nálad biztos, mert hibás is ) ki fogják cserélni … Szóval a kérdés te is a zöld világítású gyengébb műanyag verziót kaptad? Pedig nem az első 500 támogató között voltál ha jól tudom..
Picit aggódom, hogy nehogy egy gyengébb verziót kapjak majd az előrendelésemre, „mert az volt raktáron „ elven..
A Vive DAS on én is gondolkodom, de csak azért , mert a WMR féle eléd lógadjuk a képernyőt korona jellegű megoldás szerintem nem elég fix az arcodon és ha mozgatod a fejed lebeg előtted a képernyő.. Én ezt nem szerettem az Odyssey -ban , de előny az volt, hogy egyáltalán nem nyomta az arcom és
kényelmesebb volt.. Láttam képeket , hogy a PImax fejpántja is ez a koronás ( PS VR )szerinti módszerrel lenne rögzítve, hát ekkora kijelzőnél nem tudom mennyire lenne stabil és mennyire gátolná meg a fény beszűrődést, mikor a Samsungnál se volt ez tökéletes és az sokkal kisebb kijelző..
Azért nagy dilema ez, mert elvileg én is kapom ajándékba a fejpántot is (ki tudja mikor) , de ha ez a koronás verzió lenne borítékolható akkor nem lesz jó… … De akkor a Vive DAS fejpánt se tökéletes szerinted?

(#17675) a2d2 válasza kiskuplung (#17669) üzenetére


a2d2
addikt

GearVR-nál nincs ilyen gond, mert a saját érzékelőit használja, amik jobbak a telókba építetteknél: [link]

[ Szerkesztve ]

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#17676) tal-garius


tal-garius
aktív tag

Hello. Érdekelne Oculus Rift Bundle esetleg a Marveles dobozban mik vannak? 2 érzékelő van? Gondolom a gyári tartozékokkal el tudom úgy helyezni a szobában, hogy ne legyen vakfolt. Tervben van a vásárlás és sajnos ezeket az inffókat sehol sem találtam. Ja és még valami, gondolom a kontroller rezgős.

(#17677) zsolti_20 válasza izomman1 (#17674) üzenetére


zsolti_20
senior tag

Ez a Pimax mitől lett mostanában ennyire felkapott? Mennyivel jobb mint a HTC Vive?

[ Szerkesztve ]

(#17678) izomman1 válasza zsolti_20 (#17677) üzenetére


izomman1
senior tag

Kolléga meg sokan mások szépen leírták már mit tud és mik a hiányosságok.. akinek van gépe és energiája bütykölni (állítgatni ) vele egész jó képet tud kihozni belőle jobban mint a jelenlegi generáció ... (Legalább is ezt mondja mindenki és ez az elvárásom is az eszközzel szemben :)

(#17679) #54625216 válasza zsolti_20 (#17677) üzenetére


#54625216
törölt tag

A Vive-hoz képest jóval nagyobb a felbontása és a látószög. Hátránya a nem túl tőkeerős kínai fejlesztő, csúszó szállítások, bizonytalan support és hogy nagyon friss termék, amit sokat kell még matatni, hogy működjön is.
Ezen túl a pimax csak a hmd-t adja, külön kell megvenni a vive-os kontrollereket és lighthouse-okat.
Azaz - jelenleg - annak éri meg, aki csak 1-2 játékkal tolja és hajlandó mind pénzben, mint ráfordított időben megadni az extra képminőség árát.

(#17680) zsolti_20 válasza #54625216 (#17679) üzenetére


zsolti_20
senior tag

Akkor ha jól értem ez egy oylan hackelt headset ami kompatibilis a Vive eszközeivel? Kijelzőről/panelről lehet tudni valamit már?

(#17681) Picco válasza zsolti_20 (#17680) üzenetére


Picco
addikt

Igen, vive lighthouse es wand. Millioszor ki lett mar vesezve a topicban es mivel mar megjelent es tesztek is vannak google a baratod ;] :P

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#17682) #54625216 válasza tal-garius (#17676) üzenetére


#54625216
törölt tag

A Rift-Touch bundle doboz tartalma:

- rift
- 2db. touch kontroller
- 2db. szenzor Sensors
- 2db. AA elem (a touch-okba)
- oculus matrica
- fülhallgató eltávolító eszköz
- lencse törlőkendő
- dokumentáció

[link]

A Marveles doboz tartalmát nem ismerem, de feltételezem, hogy - a fentieken felül - minimum van benne még egy kód, amivel hozzáadhatod a játékot az accountodhoz.

Hogy a roomscale telepítéséhez elég-e a két szenzor, az a játéktér méretén múlik.
A 2x2m körüli játéktérhez alapjáraton elég a két szenzor, ha átlóban, kb. fejmagasság fölé 50 centivel rakod úgy, hogy rálássanak a teljes játéktérre.
A szenzorokhoz alapból csak pár méter usb kábel tartozik, azaz ha az egyiket közvetlenül a gép mellé rakod, akkor is kell egy min. 5 méteres usb3 hosszabbító kábel.
Ezen túl nézd meg, hogy az alaplapodon van-e elég usb3 port (3 db. a riftnek és a szenzoroknak +amit még a gépre akarsz kötni) és hogy az usb3 vezérlőchip 100%-osan kompatibilis-e az usb3 szabvánnyal. Ha nem, akkor célszerű beszerezni egy inateck usb3 kártyát.
Ha a játéktér nagyobb, mint 2x2m, akkor ajánlott egy harmadik szenzor beszerzése, ez már mehet usb2 csatlakozóba és hosszabbító kábelnek is elég a passzív usb2.

Roomscale helyett persze telepítheted a riftet standing módba is, ekkor a doboz tartalma mindenre elég (a PC usb3 csatlakozóit leszámítva). Ilyenkor a szenzorokat az asztal két szélére kell rakni kb. testmagasságban úgy, hogy párhuzamosan előre nézzenek és játéktérnek is elég annyi helyet kialakítani, hogy állva hadonászva nehogy leverj valamit.
Mondjuk bármennyire is csábító az egyszerűbb kiépítés, ha teheted mindenképpen próbáld meg beüzemelni a roomscale-t, mert hatalmas pluszt ad az élményhez és sok program nem is támogatja a standing módot.

[ Szerkesztve ]

(#17683) a2d2 válasza #54625216 (#17679) üzenetére


a2d2
addikt

Ez a pimax mondjuk elősegíthetné a különálló kontrollerszettek terjedését.
Ahogy nézem a NOLO-t erőltették eddig (legalábbis alzán láttam így szettben), nem lenne rossz ha kiadnának egy HMD nélküli vive szettet mert nekem is pont ez kellene de külön összevadászva drágább mint a HMD-s csomag.
Felvettem amúgy a kapcsolatot a FinchShift csapattal. Kérdeztem hogy pl beatsaber-ben hogy érzékeli a guggolást/elhajlást. Ja hát kérem szépen azt pl csak egy Vive fókusszal tudja aminek van inside out trackingje.
Szóval sajnos ez sem a GearVR mellé való tökéletes 6DOF csomag.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#17684) #54625216 válasza a2d2 (#17683) üzenetére


#54625216
törölt tag

Szvsz a telefonos VR-ra már senki sem fejleszt kiegészítőket komolyabban, mert maga a műfaj is kihaló félben van.
A legtöbben a telefonos VR-ral nem szórakoznak pár óránál többet, megvolt a kezdeti wow élmény, utána max. haveroknak mutogatni veszik elő. Sajna a VR hamar lezabálja az aksit és az emberek nem akarják nap közben tölteni a telefonjukat pár óra vr-ezés miatt.
Az Oculus már átállt a telefon nélküli, önálló hardveres hmd-kre és a többi gyártó is inkább ezt a vonalat követi.

Az önálló VR kontrollerek megjelenése nem valószínű, mivel a tracking-et a VR eszközök API szinten kezelik, azaz ahány VR szabvány, annyi követési megoldás, ráadásul egyre inkább a külső szenzor nélküli megoldások terjednek.

(#17685) izomman1 válasza #54625216 (#17684) üzenetére


izomman1
senior tag

Hát igen az inside out tracking megoldás olcsóbb és kézenfekvőbb, de hátrányai ugye megvannak , mert gyengébb a követés is arcod előtt pár centire akad a követés, illetve hátad mögött kihagy… Erre jön az oldalt érzékelős megoldás ami már követi a fejednél oldalt is a mozgást rendesen (Vive Cosmos ) de hátad mögött az se fog követni és közel 10 cm re kihagyhat..
A Vive ra visszatérve a követés felüdülés pontos hibátlan, de ez egy költséges technológia viszont a Vive Wand ok kifejezetten otrombák még egy WMR kontrollerhez képest is ( Oculus Touch ról meg ne is beszéljünk)
Knuckles kontroller lenne egy szuper dolog ha végre kijönne , de ez egy vicc, hogy már a 3. prototípus kint van és még mindig még csak körülbelüli megjelenési dátumot sem tudunk. (következő genre tartalékolják szerintem tuti) . 1,5 éve biztos fejlesztik már.. Ha ebből indulok ki , hogy a Pimax mégcsak egy prototipust se tudott kihozni ( működőt ) mindezidáig akkor mikor lesz belőle valami? Szerintem 2021 előtt semmi sem lesz .. Egyel könnyebb dolog lenne a headstrap kifejlesztése, de még abból se láttunk még csak egy prototípust sem.. Nyilván a kijelző a lényeg örül is mindenki neki, de azért rengeteg más eszköz is kellene egy full csomaghoz , hogy ne csak a megszállottak vegyék akinek van otthon sima Vive ja is.. Headstrap re visszatérve lehet nagyon sokáig a HTC Deluxe Audio Strap lesz a Pimaxhoz is az etalon ajándék fejpánt ide vagy oda lehet be kellene szereznem mire jön a készülék..

(#17686) tal-garius válasza #54625216 (#17682) üzenetére


tal-garius
aktív tag

Köszi szépen a részletes leírást. Msi lapom van, dobozán virít a vr ready logo. De szerintem kell majd egy usb kártya, az a biztos.

Akkor a szenzorokat átlóba egyiket lent másikat fent, vagy mindkettő fent ahogy írtad?
Másik Usb kábel milyen legyen, ipontól rendelnék mindent, addig ok h 5 méteres. Egyéb kellék ajánlott?

[ Szerkesztve ]

(#17687) zsolti_20 válasza kiskuplung (#17670) üzenetére


zsolti_20
senior tag

Véletlenül várvédős játékokkal nem találkoztál? Szivesen játszanám VR-ban is. Ez az egyik kedvnc játék típusom. Amikrovan egy adott útvonal, ahol az ellenség jön és két oldalt tornyokat kell telepíteni, amik levadásszák az ellenséget.

(#17688) Raymond válasza zsolti_20 (#17687) üzenetére


Raymond
félisten

Ezekbol is van egy rakat. Asztalnezetes (Defense Grid 2 vagy Tethered) es FPS nyilas is (pl. Elven Assassin).

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#17689) Enton válasza zsolti_20 (#17687) üzenetére


Enton
addikt

Hold the door!

Egynek jó, főleg hogy free. :K

"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

(#17690) #54625216 válasza tal-garius (#17686) üzenetére


#54625216
törölt tag

Átlóba és mindkettőt fel, kb. fél métterel a fejed fölé úgy, hogy a talajra is mindkettő rálásson.
Nálam az egyik szenzor közvetlenül az asztal felett van úgy, hogy az asztal széle és a monitorok ne takarják ki neki a talajt, de ha leülök, akkor ne legyek túl közel a szenzorhoz. A másik azzal átellenben a szoba sarkában van, a játéktér kb. 1.5x2m.
Így ha beülök a gép elé, akkor tudok az ülős játékokkal játszani kontrollerrel, ha meg hátratolom a széket, akkor működik a roomscale.

(#17691) Tomdriver válasza #54625216 (#17690) üzenetére


Tomdriver
őstag

+1, pont ebből a megfontolásból nálam is ugyanígy vannak elhelyezve. :K

(#17692) kiskuplung válasza zsolti_20 (#17687) üzenetére


kiskuplung
őstag

Nem, de ilyenből erre azt mondják, hogy nagyon jó : Sacralith

Fenn van Oculus Store-ban is. Sajnos Viveporton nincs.

(#17693) Jolly87


Jolly87
tag

Van köztünk olyan aki foglalkozik 3D nyomtatással? Esetleg készített/rendelt már tartó konzolt, gun stockot?
Gun stockról véleményt szívesen fogadnék.

Ez lenne a terv: [link]

Tibor

(#17694) szente válasza Jolly87 (#17693) üzenetére


szente
addikt

Én bementem a 3D nyomtatós topikba és megkérdeztem, hogy valaki megcsinálná e nekem. Mondjuk kaptam érte egy kis kokit, mert ugye üzlet, de van aki jelentkezett. De óvatosabban fogalmazva szerintem sikerrel járhatsz. ;)

(#17695) kiskuplung válasza Jolly87 (#17693) üzenetére


kiskuplung
őstag

VR-ban úgyse látod, hogy milyen fancy fegyvert fogsz, szóval én inkább ilyen megoldást javaslok: [link]

(#17696) izomman1 válasza izitom (#17659) üzenetére


izomman1
senior tag

Szia izitom

Egy kérdés a Vive DAS hoz amit a Pimax 5K+ hoz alkalmazol… Fejed esetleg az átlagtól nem kisebb? Mert akkor lehet az oldalsó pánt nem húzza úgy a fejedre a headsetet.. Short vagy long verziót nyomtattad ki az oldal konzolnak? (bár nincs méretben nagy különbség ahogy látom)

Tyriel Wood videóján is látszik, hogy teljes összehúzással jó neki csak a DAS… bár nem tudom így ekkora fejjel lötyöghet e a fejeden a cucc.. ( Nekem is kb. ekkora a fejméretem)

[link]

Valamint te az alábbi linkről pontosan miket töltöttél le és nyomtattál ki? (mert több is van benne és nem egyértelmű számomra)
[link]
Ezek lennének a jók?

DAS-Adapter_TopClip.STL - 1 db
DAS-Adapter_TopPeg.STL – 1 db
DAS_Adapter_Short.STL – 2 db

Vagy véleményed szerint mivel ez se tökéletes felesleges erre pénzt ölni várjam meg inkább a „gyári” Pimax fejpántot?

Köszi a segítséget előre is!

[ Szerkesztve ]

(#17697) szente válasza kiskuplung (#17695) üzenetére


szente
addikt

Ha hasonló árképzésű embert talál mind én, akkor akár olcsóbban is megúszhatja nyomtatva, mint a lefolyócsövek ára. ;)
Nekem 4.000 Ft volt postával együtt 2db szenzortartó, 2db touch tartó, 1 db hmd tartó, 1db fejhallgató tartó.

[ Szerkesztve ]

(#17698) schawo válasza kiskuplung (#17695) üzenetére


schawo
titán

[link] 60 euró

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#17699) nortsen válasza szente (#17697) üzenetére


nortsen
aktív tag

Én csak azt nem tudom, amikor virtuálisan egy pisztolyt fogsz a kezedbe, akkor lecseréled egy másik konzolra?
Nem igazán értem ennek a jelentőségét.
Mondom ezt úgy, hogy van 3D nyomtatóm, és nézegettem én is pár napja, csak nem látom miért lenne ez nekem annyira jó.
A másik meg, hogy a kontrollereket nem akarom "bugyiba" rakni, mert természetesen karcilódik ha állandóan ki-be rakosgatod őket. Ugye itt a produktum rétegekből tevődik össze, azaz nem lesz sima felületű.

[ Szerkesztve ]

Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani

(#17700) szente válasza nortsen (#17699) üzenetére


szente
addikt

Mivel 2 kézzel kell fogni a gépfegyvereket, nekem nagyon idegen volt úgy, hogy nem volt a két touch összekötve egy merevítéssel. Célozni is rosszabb , meg úgy idegen az egész, nem tudtam beleélni magam.
Ugyan nem próbáltam még így, de simán el tudom képzelni, hogy jobb lesz tőle az élmény.
Kb, mint ha autó szimulátoroznál VR-ban bill.-el, vagy kormánnyal.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.