Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  PlayStation 3 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:30:42

LOGOUT.hu

PlayStation 3 összefoglaló.
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#70301) $p@rr0w válasza kevepapa (#70299) üzenetére


$p@rr0w
őstag

Ps4 szintre viszont 50k-bol felhozhatod.

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

(#70302) Sirandrish válasza kevepapa (#70299) üzenetére


Sirandrish
legenda

Veszel bele egy jobb VGA-t 30K-ért és minden mai játékra alkalmas lesz.
Sőt, szerintem most is az, max kompromisszumokat kell kötni...de sajnos azt ma már konzolon is meg kell tenni :W

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70303) perge666 válasza Sirandrish (#70302) üzenetére


perge666
veterán

De legalább konzolon nem kell fejlesztgetni. :)

(#70304) Robi86


Robi86
senior tag

Miért ajánljátok neki a PC fejlesztését? Ez már majdnem olyan mint mikor ebbe a topicba jönnek olyan kérdéssel, hogy xbox vagy PS, és a boxot ajánlanátok :(

(#70305) perge666 válasza Robi86 (#70304) üzenetére


perge666
veterán

Mert gondolom ők PC-nyomják,legalábbis Andris biztosan.
Nincs ebből semmi gond szerintem,nem vagyunk egyformák ezt el kell fogadni.

(#70306) Sirandrish válasza Robi86 (#70304) üzenetére


Sirandrish
legenda

Egyáltalán nem ajánlom neki a PC fejlesztést, de panaszkodott hogy milyen drága lenne mai szintre hozni.
Én meg úgy gondolom hogy i5ös proci mellett nem kerül olyan sokba.

Perge: Ezt el se kezd...parttalan vitához vezetne és a lényegen nem is változtatna. :N

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70307) perge666 válasza Sirandrish (#70306) üzenetére


perge666
veterán

Távol áll tőlem a vita!

(#70308) Sirandrish válasza perge666 (#70307) üzenetére


Sirandrish
legenda

Hát még tőlem...és ha vitáznék is akkor sem a PC oldalán :N

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70309) perge666 válasza Sirandrish (#70308) üzenetére


perge666
veterán

:R
Amúgy meg van még a PS3-ad vagy sikerült eladnod/elcserélned?

(#70310) Sirandrish válasza perge666 (#70309) üzenetére


Sirandrish
legenda

Kölcsön van adva de megvan még :K

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70311) perge666 válasza Sirandrish (#70310) üzenetére


perge666
veterán

Jó is az ha megvan. :)
Én se sűrün használom,de ha kedvem támad hozzá bekapcsolom és játszok.

(#70312) A`rpi válasza Sirandrish (#70302) üzenetére


A`rpi
Topikgazda

Bennem is ez fogalmazódott meg.
Bár az árcédula amire én gondoltam, az 100 000 forinthoz közelített volna.

Amiből meg egy PS is kijönne.

Konzolos, géming az én olvasatomban mindig is kompromisszumos volt.
Multiplatform címek "közepes" 2-3 éves 150 ezres gépen elmennek.
Ehhez közelít PS ereje szerintem minden generációra rá lehet ezt húzni kis túlzással.
Csak ugye PC-n megy a mókolás, míg PS sokkal sokkal kompaktabb, és az exkluzív tartalmakról még nem is beszéltük...

PS1 korszakban nem tudtam megfizetni mert még gyerek voltam.
PS2-őm talán lehetett volna, de akkoriban a PC jobban érdekelt, mondhatom úgy is az jelentett számomra mindent. Ezek mellett nem is hajlottam rá mert a JOY nem igazán állt kézre. Mire elérhető volt számomra a PS3 addigra PC-n "kiéltem" magam, és PC gémingből is kiábrándultam. (Nagyon maximalista vagyok, és ezt anyagilag nem is igazán tudtam, meg nem is akartam finanszírozni.)

Most is kezdek kiábrándulni de most már ámblokk az egyrészt géming iparból.
Részben ez annak tudható be, hogy különleges vagyok mint a tejbe tök.
De valahogy nem érzékelem az innovációt, úgy érzem játékok 99 százalékában ugyan azt kapom, játékmenet minimálisan, grafika ímmel-ámmal fejlődik. Érződik mindent csak szépen lassan csepegtetnek, profitéhség dominál csupán.
Ettől függetlenül van igényem a játékokra, de érzem valami nincs rendben.

(#70313) Sirandrish válasza A`rpi (#70312) üzenetére


Sirandrish
legenda

Én jelenleg ott tartok (perpill) hogy kényelmesebb a PC-s gaming. És el is mondom miért.
Azért mert manapság NAGYON ritka az olyan játék ami elé leülök és majd csak 2-3 óra múlva állok fel. Ilyen nincs mostanság. Nálam ma ez úgy néz ki hogy elindítok valamit(konzolon) és már 15-20perc múlva fészkelődök. Érdekel a játék nem nem szippant be...mint mondjuk anno az Ocarina of Time tette vagy a többi Zelda, vagy mint a The Last of Us vagy GoW...évente egy ilyen van. PC-n viszont játszok 20percet..alt-tab, szétnézek forumon...vissza játékba..megint 20perc megint tálca, face-re is rákukkantok és így megy amíg ki nem lépek.
Ezt konzolon nem vagy csak nagyon körülményesen tudnám megcsinálni.
Szóval most így vagyok. Ettől még imádom a konzolt, de a mostani életvitelemhez meg felfogásomhoz a PC jobban dukál...ennyi.

Persze tervbe van hogy veszek egy konzolt, de mára már annyira elbizonytalanodtam hogy azt se tudom mi van. Vegyek PS4et a MAJDANI exkluzívokért? Vagy Wii-Ut a Zelda remake meg a sok poénos cucc miatt? Hát a Franc se tudja. Épp ezért építettem először egy akváriumot (ami mellesleg 20 perce jött meg:D).
Halam még nincs, de már benne van összességében egy PS4 meg egy XO, de nem érdekel...most erre gerjedtem rá éppen :))

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70314) Brian_GT válasza Sirandrish (#70277) üzenetére


Brian_GT
őstag

+ azért rendelik elő, mert mint úgy mindig jár valami plusszal az előrendelés...nekem az SW-hez pl lesz ingyen és bérmentve hozzáférésem a DLC-hez hetekkel előbb, mint másnak...sőt lehet az másnak fizetős is lesz. ( PC)

Ghostpetya: Ez azért nagyon nem így van. Hallgasd meg egy podkedd adását ahol a külföldi cd projekt-nél dolgozik egy magyar fejlesztő srác... húúú területi grafikus talán a titulusa. Nah a lényeg, ő is megmondta még az utolsó pillanatokban is kellett változtatni dolgokon, mert rájöttek az úgy nem lesz okés...nem fogják elbírni a gépek... össze fog akadni dolgokkal stb...és mondta, hogy volt ezekért a dolgokért heteket nyomták éjjel is a melót...volt olyan mesélte 1 hétig bent laktak a cégnél, csak hogy orvosolják a dolgokat!!! Szóval ne a sátánt keressük már egyből!!! Azt meg fogadjuk már el, hogy a ps3-xbox360 a múlt... és van egy jelen generáció!! + minél több gyártó akar előző generációra is koncentrálni, annál jobban szívjuk meg, mert erőforrásokat kell átmozgatni még plusszban arra is...ergó nem mindenki gőzerőn dolgozik a mostani generáción...bakik vannak stb aztán jön a user, hogy ...de f**om ez mekkora szar...g**g fejlesztők :) !! Hát nem kell mikrora meg kenyérpiritóra is kérni őket fejlesszék le!!!!

[ Szerkesztve ]

- Csak a Puffin ad nekem erőt és mindent lebíró akaratot! -

(#70315) A`rpi válasza Brian_GT (#70314) üzenetére


A`rpi
Topikgazda

még az utolsó pillanatokban is kellett változtatni dolgokon, mert rájöttek az úgy nem lesz okés

Kicsit azért vicces, pont úgy csinálnak mintha az adott konzol erejével nem lennének tisztában?

Nem értek a dolgokhoz, túlzottan, de azért józan paraszti ésszel valami elképzelésem van:
alapvetőleg "váznak" van egy fix igénye, ezen felül tudnak valamennyi erőforrást textúrákra áldozni, de ha már a grafikus motor minden erőt felemészt, akkor egy textúr(ák) mókolásával nem tudom mit lehet elérni? Megjelenés közeli dátumkor nem gondolom hogy túlzott módosításokat eszközölnek a játék "lelkén" a motoron.

Szóval az ilyen fejletlenségek az én olvasatomban inkább tapasztalatlanságra utalnak, mintsem, hatalmas nehézségekre...

(#70316) KaitouP válasza Brian_GT (#70314) üzenetére


KaitouP
veterán

Ez elég hülyeség, mert: CDProjekt? Milyen játékokkal foglalkoznak? Witcher 3, jövőben Cyberpunk 2077. Mindegyik igazán szép grafikailag, (vagy lesz) nagy terek stb. ezek esetében az ember elhiszi, hogy a régi konzol nem bírja. Ám adott egy új CoD ami hangyányit se szebb az előző résznél, és utóbbi kiválóan fut a régi konzolokon. Akkor miért is nem lehetséges egy normális portot csinálni? Azért mert plusz pénz, idő, és üzletileg nem éri meg. És a hiba ez! Nem arról van szó a CoD esetében hogy nem bírná, holott házon belül (Activison) a nagyobb pályákat, sokkal több tartalmat, egészen szép látványeffektekkel bíró Destiny kiválóan fut PS3 -on. Akkor a gyengébb CoD az nem? Vicces! Gondolkozz azért...

Még egy példa: Metal Gear Solid V. Igaz a PS3 -mas port szarabb lett, de a 360 -as verzió jól megy, a két gép hasonló hardverű, a játék meg szép, open world. Igaz néha döcög, csak 720p és 30 FPS, de szebb mint egy CoD, és ha előbbi megy, akkor a CoD -nak szárnyalnia kéne.

[ Szerkesztve ]

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#70317) Tdizsolt válasza Sirandrish (#70313) üzenetére


Tdizsolt
senior tag

Nekem is volt akváriumom...(tehát nem vagyok buzi... :DD )
Egy kis 200 lityós annó még a panelba...majdnem a szobám felét kitette... :DDD

Most én is terveztem/tervezek egyet majd,a nappali-konyha közé,de az sajnos nem kettő,hanem legalább 6 ps4 árába kerülne...A fal és az oszlop közé kerülne,kvázi mint egy térelválasztó...egy méter magas,1.5m széles és 45 cm mély lenne...Csak az akksi két kiló,plusz a többi sallang,állvány,stb. Gondolom ezt nem kell ecsetelnem Neked... :K
Szép lenne,meg jó....csak a 6 kiló hiányzik hozzá... :))

Psn ID: Tdizsolt

(#70318) Sirandrish válasza Tdizsolt (#70317) üzenetére


Sirandrish
legenda

Az enyém 120x50x50es 300lityis és halak nélkül megvan 2 kilóból. +30 centi nem dobna majd fél millát :)
Amúgy lehet csak rég néztél ilyen árakat...én is kb 2szer ennyire számítottam, de mikor először kiszámoltam, kellemes meglepetés ért :B

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70319) Brian_GT válasza A`rpi (#70315) üzenetére


Brian_GT
őstag

Azért ez nem ennyire egyszerű. A tervezésnél nyilván van egy alap, hogy milyen területek-karakterek stb legyen, szóval a ,, lényeg". Miután ténylegesen eljut a dolog oda, hogy az adott grafikus megcsinálja azt a részt, hang kerül rá, effektek stb..kiderülhet vagy nem jó vagy másképp kellene lennie. Nehéz ezt így elmondani, ezért javaslom hallgassátok meg azt az adást akit érdekel, youtube-on megtalálod...podkedd és nem kell keresni, címében benne van, hogy ki a vendég.
Nem akarok hülyeséget mondani, de asszem ő is mondta a ,,riport" alatt, hogy amire sokan utaltak a witcher 3 megjelenése után ,hogy mintha 1-2 dolog eltűnt volna, mint látvány...akkor azt is tök jól elmondta miért kényszerültek erre. Nekem nem játékgrafikus de programozó ismerősöm van, aki itt dolgozik magyarországon egy elég elit cégnél és meséli sokszor milyen meló megcsinálni amit kérnek... mi agymunka stb. Nyilván nem rád értem, de sokan azt hiszik, odarakom a karaktert, a pályát és kész a játék. Bűdületesen nehéz egy szakma...szép stb mert egy rajzolónak-grafikusnak maga az álom, mint ennek a magyar srácnak is...de hát meséli, hogy a túlóra egy ilyen szakmában mást jelent :D

Ghostpetya: Nyilván persze ebben is van igazság...csak akkor is más-más a motor. Ne felejtsük el, az acti nem feltétlen fő fejlesztő is...ő inkább már kiadó csak. Szóval nem egy azonos motor hajtja a destiny-t meg a mgs-t és a cod-ot. Alapvető programozási gondok lehetnek, vagy nehézségek...és hát van aki ezt bevállalja, mert úgy látja megéri...valakik nem.

[ Szerkesztve ]

- Csak a Puffin ad nekem erőt és mindent lebíró akaratot! -

(#70320) kevepapa válasza Sirandrish (#70302) üzenetére


kevepapa
aktív tag

Egy jobb vga kártya szerintem is minimum 70-100 között van, ami akár két három évig jó lesz. Ráadásul Pc-n sosem szerettem minimumbeallitason játszani, bosszantott h nem láthatom mit tud az adott játék. Ráadásul a konzolbol tényleg mindig mindent kisajtolnak, elkepeszto h pl a last of us vagy gta V mit tud egy tíz éves vason (ok, tudom h a framerate és a felbontás az ára). Szóval szerintem egy használt next gen konzol jövőre 60-80k közötti áron jobb befektetés ha játszani akar az ember.

[ Szerkesztve ]

(#70321) A`rpi válasza Brian_GT (#70319) üzenetére


A`rpi
Topikgazda

Ismerősöd biztos többet tudna erről mesélni, konzolgyártó biztosítja a fejlesztőkörnyezetet, aminek a része egy "mérő", mennyi számítást bír el konzol hardvere.

Szóval nem hasráütésszerűen lövik be, ha nem elég a gép "ereje" akkor szimplán figyelmetlenek...
Pláne akkor ha ez a megjelenés előtt pár héttel derül ki...

(#70322) Sirandrish válasza kevepapa (#70320) üzenetére


Sirandrish
legenda

Nehogy már 70-100K-s VGA kelljen egy PS4 szint eléréséhez mert egyből fejen pörgök :DDD

A`rpi Azért a fejlesztés nem ennyiből áll hogy lefuttatnak egy algoritmust hogy elég lesz-e és had szóljon.
Szerintem bőven a fejlesztés közepe-vége fele is ötletelnek és kerülnek is be dolgok, amikkel mondjuk az elején nem számoltak. :K

[ Szerkesztve ]

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70323) perge666 válasza Sirandrish (#70322) üzenetére


perge666
veterán

Na a végén csak lesz vita,de nem velem,ilyenekbe nem avatkozok bele. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#70324) erahurka válasza Robi86 (#70304) üzenetére


erahurka
félisten

Én személy szerint ki nem állhatom, mikor valamelyik topik lakói mind véres szájú fanboyok és akasztás megy ha bárki azt meri állítani, rossz a termék vagy nem tetszik neki.

(#70325) Sirandrish válasza perge666 (#70323) üzenetére


Sirandrish
legenda

Nem lesz! Nem kívánok mélyebben belemenni :N
Ez a fejlesztéses téma viszont érdekes :K

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70326) $p@rr0w válasza Robi86 (#70304) üzenetére


$p@rr0w
őstag

Nekem 2 konzolom is van, megis inkabba pc fejlesztest javaslom neki, mert jo alapja van hozza. Nekem core2-vel meg ddr2-vel 150-200k-ba fog fajni az uj gep jovore, neki van egy i5 alapja vesz egy vga-t es ps4 szinten van, szerintem ez logikusabb az o szamara.

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

(#70327) Rezuhu válasza $p@rr0w (#70326) üzenetére


Rezuhu
aktív tag

A Pc-re kiadott játékokhoz meddig lesz elegendő, ha vesz egy új vga-t?
2-3 év, és az azután megjelenő játékok már lehet el sem indulnak majd az "új" vga-val.
A Ps4-nek még jó esetben lesz 5-6 éve.
Ennyit nem húz ki az olcsó vga-val.
Szóval vagy combosabbat vesz, vagy 2x fejleszt a Ps4 ideje alatt.
Kinek mi a fontosabb?
Ha nem akarja piszkálni a vasat, akkor Ps4, ha belefér, akkor Pc.
És ott van az exkluzívok kérdése is (már akinek ez fontos).

(#70328) Cry0


Cry0
őstag

Sziasztok van egy Tracer Zonda nevű kormányom tavaly év elején lett véve 2 év garival hibátlan állapotban kb mennyit érhet?
megéri megvenni helyette 20-25 ezerért egy Logintech Gt Force kormányt ?

Iphone 15 Pro Max Kék Titán

(#70329) A`rpi válasza Sirandrish (#70322) üzenetére


A`rpi
Topikgazda

Én nem így képzelem el, "real time"-ban tudniuk kell a fejlesztőknek mennyi ráhagyás van, vagy épp nincs.

Ennek megfelelően kellene alakítani a játékot.

Nem a semmiből jön szerintem hogy "hopp kellene még processzoridő, vagy több memória.

(#70330) Sirandrish válasza A`rpi (#70329) üzenetére


Sirandrish
legenda

Nem így értettem.
Hanem hogy szerintem simán előfordul akár a fejlesztés vége felé is hogy átnézik és akkor
"huu, ide kéne még 6 darab fa mert nem elég sűrű az erdő"
"jéé,tök kihalt a falu..rakjunk még bele vagy 3-4 NPC-t"
"legyen dúsabb a fű"
"ide fér még néhány épület"

és holnap reggelig sorolhatnám még...ezeket előre biztosan nem tudják kiszámolni.
Legalábbis én erősen kétlem hogy mindig és minden "terv szerint" megy, és minden úgy van mondjuk az 1-3 vagy akárhány éves fejlesztés utolsó pillanatiban is, ahogy azt az első hetekben a tervezőasztalon megálmodták. Sőt..szerintem arra még nem volt példa a történelemben :DDD

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70331) A`rpi válasza Sirandrish (#70330) üzenetére


A`rpi
Topikgazda

Van benne valami viszont ezek leginkább memóriát igényelnek, motor relatív kész, remélhetőleg ha pár hét választ el a megjelenéstől.

Szóval, ha belefér, beleteszik, ha nem akkor kimarad, vagy átdolgozzák.

Jelen kori probléma ez, régen nem voltak ilyen gondok érdekes módon, PS1-2 idejében nem engedhették meg maguknak a félkész játékokat.

Szóval, én egy percig sem védem a fejlesztőket, mondva csinált problémák sem érdekelnek, az hogy megjelenés előtt fejletlenség van számomra nonszensz.

(#70332) #58000384 válasza A`rpi (#70315) üzenetére


#58000384
törölt tag

A modern játékok grafikus motorból, fizikai motorból, hangért felelős modulból, mesterséges intelligenciából és egy mindent összekötő egységből állnak (dióhéjban, mellette scriptektől kezdve mindenféle kód is van).
A játék a hardverekkel API-kon (application programming interface) keresztül kommunikál. Ilyen PC-n a DirectX, amiből X360-on a 9-es verzió támogatott, XOne-on most jön (vagy kint van már?) a 12 is. PS3-on például LibGCM és PSGL néven kell keresni. De sok másik is van.

Ezekből időnként érkezik frissítés, ami valamit hatékonyabban kezel, könnyebben, rövidebb kóddal old meg. Aztán ott van az is, hogy a fejlesztő még nem tudja kihasználni a hardver minden képességét, vagy nem optimálisan. A textúrák mókolásával VRAM takarítható meg, de a legtöbbször nem ez a gond (hiszen a felbontás csökkentésével ez relatíve könnyen megoldható, lásd 900p-s játékok next gen-en). A játékok majdnem minden eleme a processzoron csügg, így egyáltalán nem lehet csak így rábökni, hogy "hát igen, ez egy 2,4GHz-es, 4 magos proci, akkor ennyit meg annyit fog bírni, mehet!".
A kódot folyamatosan optimalizálni kell, ahogy készül, különben lesz egy nagy massza, ami talán le sem fut. Ezért van az, hogy sokszor időt kérnek a fejlesztők, mert az optimalizálás a legfontosabb folyamatok egyike. Ez lehet akár olyan módosítás is, hogy a grafikus motor mit hogyan rajzol ki, esetleg az árnyékok részletességén csökkentenek (ez okozhat például megjelenítési hibákat vagy olyan dolgok kirajzolását, amit éppen akkor nem kéne), vagy a mesterséges intelligencián kell csiszolni (ez meg játékbeli bugokat okozhat, akár softlock is lehet a vége), stb.
Multiplatform címeknél főleg hozott anyagból dolgoznak. PC-n megírták, ott a sok szemét az utcán, 3 gyerek ugrál körben, a pocsolya hullámzik, ezt így nem feltétlenül lehet egy az egyben ráhúzni a konzolra. Ez a kis városi kép pedig folyamatok összessége, nem elég picit megnyirbálni itt-ott.

Rettentően bonyolult folyamat a fejlesztés, akkor is, ha fix a gép. Az API-k ismeretében a hardverből mindent ki lehet sajtolni, de ez mindig a generáció életciklusának végén hozta el eddig a legjobb játékokat. Addigra lett "kiforrott".

Az pedig hülyeség, hogy méregdrága hardverekkel csak néhány évig lehet játszani PC-n. Valóban elég egy 35 ezres VGA ahhoz, hogy például a Witcher 3 közepes grafikán teljesen simán fusson.
Gépet nem kell mindig újat venni. Ha vettél 4 éve 8 giga memóriát (mikor még tényleg olcsó volt) 10-15 ezer forintért, akkor az még most is bőven elég. A következő procihoz lehet, hogy jó a régi alaplap. A táp is jó lesz. Esetleg eddig a proci visszafogta a videokártya teljesítményét, így ezután annak is érezhetően magasabb lesz.

A játékok meg általánosságban véve olcsóbbak PC-n, a vásárok idején pedig lényegesen olcsóbbak. Ami egy egyszeri nagyobb tétel lehet, az hosszú távon megtérül.

Azt megértem, ha valaki szívesebben játszik konzolon, nincs ezzel semmi baj. Exkluzív címek esetén meg főleg megértem. Nekem is van nem egy kiváló játékom PS3-ra (szerintem már le sem kell írnom, hogy melyikek :D ), de például a GTA IV-re kiadott pénzt nagyon sajnálom. Egy rakás szemét a port. De a Sonic Unleashed is csalódás, úgy tud szaggatni, hogy rossz nézni.
Egy PC-n ez a probléma könnyedén orvosolható, de konzolon az van, amit kapsz.

#70331: Ez sem igaz, régen is voltak ugyanúgy hibás játékok, esetleg amik rosszul voltak optimalizálva. Sőt, már a NES-en is volt nem egy ilyen játék, és ott nem volt ám patch, ott esetleg az európai vagy az amerikai kiadásban javították.
PC-n volt játék, amit alapból úgy dobozoltak, hogy mellette volt egy bocsánatkérő cetli, hogy ingyen küldenek egy új példányt belőle, mert valami kimaradt.

Bocsi, hosszú lett :B

[ Szerkesztve ]

(#70333) A`rpi válasza #58000384 (#70332) üzenetére


A`rpi
Topikgazda

Első bekezdéseddel teljesen egyetértek, én egy motor hardverigénye alatt általad taglalt részegységeket értettem.
Így ennek van egy fogyasztása, erre húznak egy skint, utóbbi relatív egyszerű. A pályákat össze legózzák, az is nyilvánvaló, pályánként meg kell lenni az egyensúlynak, valahol több fizika, valahol több mpc stb stb. Lényegen nem változtat tudniuk kell mi mennyit "fogyaszt."

Ha ezt a fejlesztők idő előtt nem veszik észre, csak sajnálni tudom őket.

Abba ne menjünk bele most mekkora blődségeket írok, belátható időn belül nem fog kiderülni földi halandók számára mi áll a dolgok mögött:

Hogy csak egy példát hozzak, okosított PS3 (nem fat) gépek natívan támogatják lemezes PS2 játékokat állítólagos hardver nélkül, elgondolkodtató.

900p-s játékok next gen dologhoz csak annyit, szerintem nem is alacsony szintű hozzáférést használnak jelenleg, és ennyi sikerült. Nagyon drága a motorfejlesztés, szerintem még mindig prevgen motor alapjaira építkeznek, abba ne menjünk bele milyen nevekre keresztelik el, talál Frostbite 3-nál jár az EA?

Multiplatform játékok készítésénél, pedig párhuzamosan fejlesztenek minden platformra, így a leggyengébb határozza meg a többi platform alapját.

Sőt, PS4 fejlesztésénél is szempont volt a PS3 skálázhatósága. Ez be is igazolódott.

Láss csodát Xbox féle visszafele kompatibilitás, korábban mikor erről beszéltem, az "okosok" megmondták lehetetlen teljesen más architektúra. (Én akkor is azt hajtottam, nem létezik hogy ezek nem egymásra épülnek, egyik pillanatról a másikra egyik fejlesztőgárda sem fog nulláról új motort készíteni, ezt leközölte Naughty Dog is.) Megoldás már élő példa valamennyire engem igazol. Ne menjünk bele mennyire minőségi, működni működik...

[ Szerkesztve ]

(#70334) Elims válasza Brian_GT (#70314) üzenetére


Elims
veterán

"...aztán jön a user, hogy ...de f**om ez mekkora szar...g**g fejlesztők !! Hát nem kell mikrora meg kenyérpiritóra is kérni őket fejlesszék le!!!!"

Lehet ezt itt mondogatni,hogy "last gen" meg "next gen",meg,hogy màr elavult szar,stb.,DE ezekből tudnak a gyàrtòk/fejlesztók/eladòk/stb. enni,nyaralni,kokainozni,ùj kocsikat venni,stb.
Azt kell àrulni amit Vesznek.És ha "last gen"-re van még igény -màrpedig bizony van(!!!)- akkor arra kell fejleszteni/àtportolni.Nem kell az embereket ràkényszeríteni a "next gen"-re.Ha x kell az embereknek akkor nem y-t adunk. (Igaz,most kell x,y meg z,de ebből csak a "next"-et erőltetik.Ez nem teljesen jò üzletpolitika."
Ezzel,hogy hanyagoljàk a ps3-mat buknak pàr Ft-ot,de vannak olyan emberek akik megmagyaràzzàk ezzel a "next gen" kell szöveggel és bizony sokan bedőlnek nekik.

Ne érts félre,nem ellened beszélek csak megpròbàlom leírni a valòs dolgot és nem azt ami most folyik.

(#70335) Brian_GT


Brian_GT
őstag

Hozzászólva a pc-t vegyek vagy fűkaszát...izé konzolt kérdéshez.

Azt hiszem Andris írta, hogy nehogy már 80-100k kelljen egy vga-hoz...vagy vmi ilyesmi volt.

Ha valaki tényleg olyan pc-t akar összerakni, ami megmutatja pl egy witcher 3-ból mit hoztak ki, netán egy érkező fallout-ból stb. akkor oda bizony pont egy 100 körüli kártya a belép szint. Azt hiszem te úgy fogalmaztál, hogy konzol verő vga-hoz... azt osztom, ahhoz valóban nem kell, csak annak nem látom értelmét. Valaki vagy vegyen egy jó pc-t ami legalább bírja 1 évig vagy vegyen konzolt. Annak én nem látom értelmét, hogy valaki összerak 150-ből egy olyan gépet, ami bírja a játékokat fél évig...majd a drágán megvett pc-t már nézni kell, mit cseréljek, hogy fusson rajta majd a kövi cod, a kövi battlefield...az új witcher stb. Akkor vagy adja lejjebb az igényeket és vegyen konzolt...vagy spóróljon ki annyit, hogy kijöjjön egy gtx970 szintű mai vas.

Csak azért mondom így, mert haver is most vesz majd gépet és tisztában vagyok vele mit kér.Sajnos rengeteg ember van, aki bizonygatja, hogy xy játék ilyen-olyan konfiggal elfut maxon... közelében nem jár az igazságnak. Nem ide értem a topicra...álá világban...ebben az a rossz sajnos a 70%-uknak még a munkájuk is ez és ne mutogassak magyar számtech boltokra :D :D

Ha tárgyiasitok akkor viszont ne felejtsük el, ami neked-neki ( bocsi, nem tudok visszalesni nevedre ) van i5 procid...az egy 5 éves proci. Az azért lessük meg urak, hányadik generációs core lehet...min 3al visszább... az pedig már nagyon nem okés... arra építeni egy mai konfigot botor dolog nagyon. Directx 12 küszöbén beruházni úgy vga-ra stb, hogy tudjuk még ahhoz is kevés lesz. Attól, hogy corei5 nagyon le van maradva azokkal a technológiákkal amik a mostani és az előző generációban már benne voltak és ma már követelmény.

Én azt mondom ha van pénzed újjíts be egy új pc-t... vagy sprórólj még rá. Ha olyan konzol körüli összeged van csak, akkor pedig konzolt. Az a baj és sajna ezt sokan nem számolják... pc-s játékokhoz képest horror áron vannak a konzolos játékok... és most ne jöjjünk srácok azzal, hogy van már 4-5000ért is ps4 játék... 4-5000Ft-ért én egy nagyobb origin vagy steam leárazásnál veszek 10 játékot... mert humble bundle és társai léteznek. Szóval gyakorlatilag rövidebb-hosszabb távon, amit elkölt az ember konzol játékra...az kiteszi egy komolyabb vga és egy közepes vga közötti árat simán.

Én is szeretnék konzolt venni végre...ps3 mellé... csak sajna most úgy vagyok, hogy amikért vennék 4-et...last of us...driveclub...uncharted...god of war... stb... ezeket mire megveszem... és sajnos ne is beszéljünk arról, hogy mit fog még kavarni a ps3-as játékainkkal a sony a now végett. Mert most meglépi azt, hogy fuccs...kuka az összes plusos játékom amit évek alatt szedtem össze... ha akarok velük játszani, béreljek now-t és fizessek megint azért, amiért 1x már fizettem??? Ha ezt meglépi a Sony én örökre átmentem Xboxra!!!

- Csak a Puffin ad nekem erőt és mindent lebíró akaratot! -

(#70336) A`rpi válasza Brian_GT (#70335) üzenetére


A`rpi
Topikgazda

Processzor témában pedig pont hogy eléggé nagy állóvíz van, szóval sok éves i5 pont jó alapnak.

Izmosabb VGA, és 16GB RAM bőven elég némi kompromisszummal.

(#70337) Sirandrish válasza A`rpi (#70331) üzenetére


Sirandrish
legenda

Félreértettél. Eszem ágában sincs védeni a fejlesztőket...lusta disznó mind! :DD
Csak a problémára írtam hogy nem úgy van az szerintem :K

Brian_GT Nem akarok ebbe már nagyon belefolyni meg távol álljon tőlem a PC védelme, de akkor sem kell ennyit költeni.
Én kb 3 éve vettem a jelenlegi gépemet monitor nélkül, de nulláról..100K-ért. És ma is elmegy rajta a játékok 99%a. Oké..FC4hez, GTA5höz kevés...de ebbe egy 3 éve is 12K-s (új ár) proci van. Ha vennék bele egy i5ös procit (ami a fenti kollégának adott) akkor azok a játékok is mennének. Ha akkor i5ös procit veszek, és ma eladom a VGA-m, majd toldok rá 30K-t hogy vegyek egy másikat akkor simán megvan a PS4 verő konfigom.

És persze lehet hogy 3 év múlva megint lesz 4 játék amihez már kevés, de most egy 30K-s fejlesztésről beszéltünk. Nyilván ha maximalista vagyok akkor a gatyám is rámegy a PC-re, de ha megnézed a konfigimat rájöhetsz hogy én pl nem vagyok az :)

Amúgy értem én...3 év múlva a PS4 még mindig viszi a rá írt játékokat. Nem kell bemutatni, én konzol párti vagyok. A téma csak annyi volt hogy a kolléga panaszkodott hogy milyen drága lenne mai szintre hozni a PC-jét, ami szerintem nem igaz. Ennyi :K

[ Szerkesztve ]

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70338) erahurka válasza Brian_GT (#70335) üzenetére


erahurka
félisten

Én is hozzászólnék a konzol vs. PC vitához.

Sokan felhozzák PC ellen az árat. Abba viszont senki sem gondol bele, hogy ha konzolod van, akkor is van egy PC-d netezéshez, munkához, stb. Tehát ha a PC és a konzol árát hasonlítjuk össze, egy alap használatra elegendő konfig és egy gamer PC közti árkülönbséget kellene figyelembe venni. Így számolva már nem olyan jelentős a konzolok árelőnye.

Ezen kívül a játékok is olcsóbbak, hamarabb kerülnek nagyobb mértékben akciózásra. És azt se feledjük, hogy míg konzolon egy generációváltás alkalmával mehet minden megvett játék a kukába, addig gyakorlatilag örök a kompatibilitás.

"adja lejjebb az igényeket és vegyen konzolt"
Ezzel az erővel lejjebb kattinthatja a grafikai beállításokat, és mindjárt nincs szükség 100,000 forintos VGA-ra.

Ha ezt összegezzük, hosszú távon nincs jelentős különbség a két platform fenntartása közt. Konzol mellett jelenleg szerintem két dolog szólhat: az exkluzív címek, és az egyszerűség (nem kell agyalni, hogy mire mennyit költsön az ember, megveszi, bedugja a konnektorba azt' kész).

Én egyébként azt várom, hogy ezek a streamelős megoldások szintet lépjenek, elérhetőek legyenek olcsóbban, több eszközre. Szerintem nem lesz következő konzolgeneráció, hanem ez fogja átvenni a platform helyét.

Remélem nem gázoltam bele senki lelkébe :R

[ Szerkesztve ]

(#70339) perge666 válasza Sirandrish (#70337) üzenetére


perge666
veterán

Tyűha mi van itt kéremszépen,csak pislogok itt csipás szemmel. :DDD

erahurka : Tavaly nekem is volt egy "gamer PC-m" 140-150K-t fektettem bele,de távolról sem volt gamer,de az égvilágon minden játék elindult rajta Full HD-ben,magas felbontáson,de zavart hogy 1-1 játékot 30-40-50 percig is kellett b.sztatni hogy normálisan működjön. :U
Meg volt aminél a kontrollerr kompatibilitással küzködtem,pedig a legjobb Logitechem volt........

Most van egy régi 2 magos gépem 4GB memóriával,alap HDMI-s VGA-val,amit már csak filmezésre használok,netezni is telefonról szoktam.
Ezt a gépet 20K-ba hirdettem meg hogy eladom,és a kutya nem érdeklődött utána. :F

Na jó részemről ennyi,tényleg nem akarok jobban belemenni ebbe,pedig tudnék mit írni,mint ahogy szerintem mindenki.

Röviden : Konzolpárti vagyok,voltam,leszek,és mindenki más azt csinál amit akar. :))

[ Szerkesztve ]

(#70340) Sirandrish válasza perge666 (#70339) üzenetére


Sirandrish
legenda

Nah mi van? Ez nem vita :N

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70341) erahurka válasza Sirandrish (#70340) üzenetére


erahurka
félisten

Nem Vita, hanem PS3 topik :D

(#70342) Sirandrish válasza erahurka (#70341) üzenetére


Sirandrish
legenda

FB-n ez lenne a top komment :C

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70343) perge666 válasza Sirandrish (#70340) üzenetére


perge666
veterán

Nemnem látom. :D
Kicsit csak ba..za a szemem,de ilyen is kell néha.

(#70344) #58000384 válasza A`rpi (#70333) üzenetére


#58000384
törölt tag

A "skin" a játéknak csak egy része (egyébként elég nagy része). A háttérben zajló folyamatoknak nagy az erőforrásigénye, ebbe beletartozik a fizika is (ahogy írtad), viszont az nem úgy megy, hogy egyik pályán X fizika van, ami butább, a másikon Y, ami komolyabb. A legózás sem így megy, azért konzisztensnek kell lennie ezeknek az alap dolgoknak a játékban. Mint írtam, ha egy apró dolgon változtatsz, akkor lehet, hogy pillangóhatás-szerűen valamit nagyon elront a játékban.

"Multiplatform játékok készítésénél, pedig párhuzamosan fejlesztenek minden platformra, így a leggyengébb határozza meg a többi platform alapját."
Call of Duty Black Ops 3? :) Nincs SP, 30 FPS van, nincs Season Pass, buta a grafika. Ahogy fogalmaztál, van egy váz, amit agyon butítanak az előző generációra, viszont nem az az elsődleges platform (ez abból is látszik, hogy inkább kivesznek belőle és 30 FPS-re limitálják, minthogy addig optimalizálják, hogy jobb legyen az eredmény).
Ezeket a játékokat PC-n írják, elsősorban PC-re, majd optimalizálják a kötött hardverre (és a gyengébb PC-s alkatrészekre).

A motorokra: ott az Order 1886. 1st party cím, a Sonyé, 30 FPS-re lett limitálva, RAD engine-t használ, abból is a 4.0-t, ami elvileg már kifejezetten a PS4-hez készült, mégsem lett 60 FPS.

A CFW-s megoldás amúgy annyi, hogy a PS2-es iso-t fel lehet másolni, és a telepített mókolóprogramok átalakítják PS2 Classics-ra, amihez generálnak egy licencet. Ahogy néztem, csak azok a játékok működnek így, amik hivatalosan ki lettek adva. Hogy ez pontosan mit csinál, azt nem tudom.

(#70334) Elims: A fejlesztők a kiadók pénzéből tudnak nyaralni. Ha a kiadónak üzleti szempontból jobban megéri a next gen, mint a régi, akkor bizony nincs mese. És valljuk be, hogy sokkal több lehetőség van az új konzolokban, mint a 10 éves PS3-ban. Ha kiadnak egy butított, ronda verziót a játékból, ami még lassan is fut, az nem tesz jót a fejlesztő/kiadó megítélésének. A 7. generáció ennyi volt :) Konzolból is kell újat venni.

(#70335) Brian_GT: Dehogy kell 100 ezres kártya :D Ha tényleg maxon akarsz játszani minden játékkal, akkor esetleg, de a játékokhoz nem kell. Nekem egy 30 ezres GTX 750-em van (a sima), közepesre állítva 70+ FPS-sel fut a Witcher 3 vele (1050p). Nem stabilan, lassulás előfordul, de folyamatos marad. Mellette van egy i5 4440 (ezt a procis részét nem is értem a mondandódnak :D). A legújabb játékokhoz lehet, hogy kevés (mármint a magas grafikához), de eddig nem volt olyan, ami nem futott volna simán. És itt a VGA korlátozza a procit.

(#70339) perge666: "1-1 játékot 30-40-50 percig is kellett b.sztatni hogy normálisan működjön" Feltételezem, hogy a grafikai beállításokra gondolsz, nem pedig a játék okosítására :D Ott valami gond volt, ha ez tényleg így volt. Elindítod a Steamet (vagy akármit), az felrak minden szükséges dolgot, aztán ha lassú, akkor a grafikán pár kattintással állítasz, és kész is vagy.
A kontrollernél meg az a fontos, hogy támogassa az Xinput-ot (mint az Xbox kontroller), különben nem minden játékkal fog működni, ennek csak utána kell nézni.

[ Szerkesztve ]

(#70345) Sirandrish válasza perge666 (#70339) üzenetére


Sirandrish
legenda

A 30-40-50percet rettentő túlzónak tartom. Szerintem max 2-5 lehetett, csak komor emlék ezért felnagyítod :)
A controller meg...igen, tudom hogy a Logitech fasza márka..de nem erre. X360 joy és MINDEN gond nélkül felismeri. Ráadásul nem is sokkal drágább mint egy Logitech :N

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70346) supercow


supercow
őstag

Sok játék azért félkész mert a menedzserek és a marketing osztály mondja meg a megjelenési dátumot, közben fogalmuk sincs az adott cuccot mennyi idő, energia megvalósítani. A fejlesztőket korbáccsal hajtják napi 12-16 órát. Rengeteg cikkben lehet olvasni hogy a kiégett programozók bent alszanak az irodában, családjukat nem látják hetekig, azták kirúgják őket miután megjelent a játék, mert nem éri meg fenntartani a nagy létszámú csapatot, a patcheket majd csinálja aki maradt. A tesztelők még rosszabb helyzetben vannak, ők külső közvetítő cég alkalmazásában vannak és szinte éhbérért csinálják.
Ne a programozót szidd, hanem a céget. Ubisoft, EA, Capcom stb a szinte kötelezö éves megjelenésekkel és DLC lehúzásokkal rontják az iparág hírét.

In nomine Pasta, et Fusilli, et Spaghetti Sancti. Ramen.

(#70347) Tdizsolt válasza Sirandrish (#70318) üzenetére


Tdizsolt
senior tag

Természetesen nem az üres akvárium 600K...az egyéb felszerelésekkel és kiegészítőkkel együtt értetem. (szűrők,levegőztető,állvány,berendezési tárgyak,etető,világítás,HALAK,stb)...Ha elfogadsz egy ötletet,nekem kvarchomok volt benne(úgy 30 kg) plusz fehér és fekete zúzott kő(elszeparálva,hogy ne keveredjen a homokkal),és egy nagyobb "szikla" is volt a közepén....rohadt jól nézett ki! :K

[ Szerkesztve ]

Psn ID: Tdizsolt

(#70348) Sirandrish válasza Tdizsolt (#70347) üzenetére


Sirandrish
legenda

Én se az akira gondoltam te. Nekem is benne van ebben az árban a külső szűrő, a szűrőanyag, 40kiló aljzat (kvarchomok, bár nem fehér), fűtő, állvány,világítás, kövek (kőkereskedésből), szőlőtőke (ezt is vettem), meg minden egyéb...a halakon kívül :K

Persze ha 20-30K-s halakat vennél, akkor a 6kiló is kevés :D

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#70349) KaitouP válasza perge666 (#70343) üzenetére


KaitouP
veterán

Call of Duty Black Ops 3? :) Nincs SP, 30 FPS van, nincs Season Pass, buta a grafika. Ahogy fogalmaztál, van egy váz, amit agyon butítanak az előző generációra

Adott egy váz, ami idősebb mint maga a PS3, a váz, amit évről évre csak foltozgatnak, közbe azt mondják a készítők: ez már egy igazi next-gen CoD lesz. Aha. Ghosts óta ezt mondják, utóbbival demozták is hogy hú de magas a mesterséges intelligencia: a halak elúsznak előled a vízben. (Ebből sok meme is született) Közbe PC -n max. grafikai beállításokkal a játék nem zabált 256 MB -nél több ramot, de azért 4GB alatt nem indult el a játék. Úristen de nextgen. Ott az AW, helyenként hibás a hanyag munka miatt, de jól fut PS3 -on és nem annyira csúnya. A BO 3 sem lesz szebb. Láttál gameplayt a bétából? Ugyan az a nulla fizika, ugyan azok a mozgási animációk, meghalási animációk már 10 éve, stb. De a PS3 már nem bírja a sztorit, a 60 FPS -st, Season Pass -t... Vicc az egész.

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#70350) #58000384 válasza KaitouP (#70349) üzenetére


#58000384
törölt tag

Az id Tech 3 Engine-t nyomokban tartalmazza, talán logikai szinten, de ez már rég nem az. Egyébként ha utánanézel, akkor az összes mai motor visszavezethető egy régebbire. Ráadásul az IW (vagy most BO3) motor sem írható le ennyire egyszerűen. Modulok összessége, amiben vannak új meg régi részek. Nem csak a számításokról van szó, az sem mindegy, hogy miként jelenik meg a monitoron, hogyan renderel.
Lehet, hogy vannak olyan megoldások, amik semminek tűnhetnek, de mégis számításigényesek. Gondolom nem látsz bele a kódba.
Nem mondom, hogy nem lehetne megcsinálni, hogy rondább grafikával, kevesebb funkcióval 60FPS-t produkáljon, de nem vagyok fejlesztő, nem látom a forrást.

A Ghosts-ot anno játszottam az ingyen hétvégén, és nálam gyakran felkúszott 3-3,5 gigára is a RAM-használat.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  PlayStation 3 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.