Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5601) Mr.Grincs


Mr.Grincs
veterán

Amúgy a splash is nagybuli szerintem. Jól is néz ki, meg lehet bele pakolni. Két fő részére tökéletes akár hosszú útra is. Az 1,3 DDIS az ugyanaz a 16 szelepes motor mint ami az igniszekben volt:)

 /  MacBook Air A1466 /  Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF /  iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!

(#5602) a_tesz válasza (Kolombusz) (#5600) üzenetére


a_tesz
Korrektor

nem mennék bele a kötekedésbe, de azt írtad, a nagyobbik motorral is lomha :) aláírom, az 1.5 az 1.3hoz képest semmit nem nyújt, csak +1 litert fogyasztásban, mentem már azzal is. a másik meg, nem tudom te milyen autókhoz vagy szokva, gondolom 2-3x ekkora lökettérfogatúakhoz, de hát nem vagyunk egyformák, és gondolom arra gondolsz, hogy kis fordulatról nem húz, hát akkor tessék kamiont venni :D. mellesleg nem nyomatékszegény ez, csak a technikából adódóan forgatni kell, és akkor van nyomaték is :)

szerk: na szóval hogy az az egész lényege, hogy aki swift kategóriában gondolkozik, annak szerintem az egyik legjobb ajánlat, főleg ha a menetteljesítmény is érdekli, ennyiért kap 1.2es rezsót meg fóccvágent, aztán mehet vele az ifa mögött nagykanizsáig...

[ Szerkesztve ]

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#5603) (Kolombusz) válasza a_tesz (#5602) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Azért írtam, hogy a nagyobbikkal is, mert a franc se gondolta, hogy a kisebbel meg nem az. :DDD

Én dízel motorokhoz vagyok szokva, melyek nyomatékát csak értelmesebb méretű (2 liter feletti) benzinesek tudnak kompenzálni.

(#5604) süti5 válasza (Kolombusz) (#5603) üzenetére


süti5
őstag

Vagy akkor kis autóban neked vannak kitalálva a kis turbósok, pl. renault 1.2 turbo vagy fiat 1.4 turbo, amiknek azért jó nagy a nyomatéka lent is.
Pl. a fiat punto 1.4 turbojet 120 lóerős, kb olyat megy mint a swift sport viszont a nyomatéka van vagy 200nm, míg a swiftnek 148.....
Viszont nem kikapcsolható az esp-je, nem olyan jó a futóműve stb, de ha ezek nem érdeklenek neked sztem kitűnő választás.
Tény az, hogy alapról a sport sem húz, viszont nagyon szereti a pörgetést, leszabályzásig :) 3000-től húz sztem értelmesen, 5000 körül még egyet rádob.

(#5605) DeadMeat válasza a_tesz (#5602) üzenetére


DeadMeat
veterán

Igen a "vagány" swiftesek rendesen meg is szoktak lepödni a lusta fócvágenen.És de nyomatékszegény.Egy szar 3 hengeres motor tud annyit mint az 1,3--as swift. :U
Mellesleg szeretem a swiftet,anno azért nem ö lett,mert nem fértem bele ugy,hogy mellém beszált a haver is,és nem ért össze a könyökünk.
Nameg utána a sport,ha adnák normális hitelre... értsd nem 10 évre.....

t1:1100kg vs 800kg? szerinted? :D Amugy útálatos motorok,nem is értem minek eröltetik öket...

[ Szerkesztve ]

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#5606) t1 válasza DeadMeat (#5605) üzenetére


t1
addikt

Nekünk 07-es 1.2 16V-s Fabiánk van...3 henger...lustább dög mint az 1.0 Swiftem

(#5607) DeadMeat válasza süti5 (#5604) üzenetére


DeadMeat
veterán

Áhh ne hasonlítsd a sportot a puntóhoz,nem egy kategória.Lehet,hogy a motorja jobb?,de az nem minden.Nagyságrendekkel autózhatóbb a swift mint a puntó.

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#5608) süti5 válasza DeadMeat (#5607) üzenetére


süti5
őstag

Hát, a motorja sem jobb, meglátjuk mondjuk 200.000km-nél milyen állapotban lesz az a turbó....mellesleg sok olyen dolog van, amit alapból beletesznek a swiftbe a puntoba meg nem, ezért én sem szoktam érteni, mikor csak a lóerőt nézi valaki.

Mellesleg nekem egy sportos autónál egyáltalán nem rossz tulajdonság, ha pörgetni kell....sőt, előny, egy külön élmény, ahogy ki kell centiznem, hogy a bika erőért dolgoznom kell, és mindig mondjuk tiltás előtt váltani, nem pedig már 6000 körül, vagy még korábban, mert már kifullad.

(#5609) t1 válasza DeadMeat (#5605) üzenetére


t1
addikt

én sem, de fogyija megáll 6.5ből nekem -1-1.5l :)

(#5610) DeadMeat válasza süti5 (#5608) üzenetére


DeadMeat
veterán

Hát nézd.A régi puntókban,unókban is volt turbós moci,mennek még most is,ha okos a user.Ezekkel sem lesz baj,ha... Nincsenek ezek csucsra járatva a turbóval.Ha a fosvágennek az 1,4-es motorjaiban van 170-180le.És azokra is 100k km gari van.
Nade a sport swiftnek nem a motorja az erössége szerintem.Az 1,6-ból 120le nem kimagasló.De a fütómü az :K

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#5611) süti5 válasza DeadMeat (#5610) üzenetére


süti5
őstag

125 le, nem 120, de ez mondjuk részletkérdés:)

Ha eltekintünk a VTI motoroktól, akkor ez nem rossz egy nagy szériában gyártott 1.6-ostól, ennél többet egyik se nagyon tud, max 130le-t.
A 170-180 lóerő 1.4-ből csak turbó és kompresszor együttes alkalmazásával jön ki a VW-eknél is.
Hát, nekem fiat unom volt, igaz csak 1.1-es, de mindig is egy 1.4 vagy 1.3 turbora vágytam, viszont elrettentett az a mennyiségű szerelés amit mindenki eszközölt rajtuk....mondjuk főleg eletkronikai hibák, de egy annyi éves kocsinál már minden előjött, pláne sportosabb vezetés mellett, na de ki venne csak 3000-ig pörgetni egy 100-120 lóerős 800 kilós kocsit?

A sport futóművét tényleg nagyon eltalálták, a fékjei is nagyon jók és sztem a váltója is. Ami kellemetlen lehet aki sokat megy autópályán, hogy minden fokozat rövig, az 5. különösen, az más kocsinál már pihentető fokozat, itt még az is húz, és hiába megy ki vele 200-ig, 130 körül már 4000 felett forog. Tehát nem tipikus utazóautó ez tuti, de persze aki ritkán használja pályán - mint én is - azt nem zavarja.

(#5612) Viktor0610


Viktor0610
MODERÁTOR

A minap életemben másodszor autópályra merészkedtem a kis Szuzival. :)

Az normális, hogy szegény nagyjából 100 km/ó sebességnél, ötösben kb. kétezres fordulaton "kínlódott"? Ami fontosabb számomra, hogy akkora volt a beszűrődő menetzaj (szél), hogy a navigációt max. hangerőn nem/alig hallottam. Ez utóbbit lehet csökkenteni?

94-ben született a gyerek. :D

Samsung Galaxy A54

(#5613) zsolt1129 válasza Viktor0610 (#5612) üzenetére


zsolt1129
addikt

Én is egy ilyet hajtotam 3 évig,és most a cégesautó is egy suzuki. Sajnos alapból sok zaj szürődik be nagyobb sebességnél. De ha nagyon zajos,az lehet a gumitömitések elöregedése miatt is.

(#5614) Grillo


Grillo
senior tag

Hát, én sokat autópáylázok (96-os 1,6-os), de úgy 110-120-ig elviselhető a zaj, felette már nehéz beszélgetni. Mondjuk nekem kissé lóg a balelső ajtó. A futómű is hangos, meg azért akkor már motorzaj is van.

(#5615) trassher


trassher
addikt

Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy 1es swiftben volt-e valaha gyári könyöktámasz? Most szeretnék egyet beszerezni és nem tudom volt-e valamelyikben gyárilag vagy sem. Univerzálisból találtam többfélét is. Áruk 5-15K között mozog. Akinek volt már dolga ilyesmivel attól nagyon szívesen venném ha írva valami infót vagy tanácsot. Előre is köszi a válaszokat. :) :R

Viktor0610: Suzukiban az 5ös épphogy csak dísz. Pályán elég gáz, mert ugye 4ben ordít a 0 hangszigetelésnek hála, 5ben meg agyhalál és sehova se megy.

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#5616) Grillo válasza trassher (#5615) üzenetére


Grillo
senior tag

Én úgy tudom, hogy van gyári könyöktámasz, azt hiszem be is szerezhető 10k körül.

Az enyémben az 5. sebesség nem dísz, autópályán nagyon is hasznos, 130-nál még szépen gyorsít, mondjuk gondolom az 1,6 miatt.

(#5617) t1 válasza trassher (#5615) üzenetére


t1
addikt

Azt, hogy volt e gyárilag azt nem tudom, de lehet venni univerzálisat mint említetted ami beszerelhető, csak annyi, lesz a gáz, ha van elektromos ablakemelőd (kézifék mögött) akkor nehezebben éred el, hasznos kis dolog amúgy havernak van, könnyű beszerelni és hasznos is. [link]

Amúgy nekem az 1.0-ban az 5. teljesen jól használható, arra jó h ne egyen az autó, a 4. a használhatatlan, semmire nem jó.

[ Szerkesztve ]

(#5618) trassher


trassher
addikt

Gyári könyöktámaszt eddig sehol nem találtam csak 2es stifthez.
Ezt találtam ami univerzális és jobb fajt de semmi csicsa. Villanyos ablak nincs szóval azt sem zavarná. Ha tudtok linkelni gyárit azt megköszönném. Közben keresek még én is hátha...

Redmi Note 7

(#5619) pc-user


pc-user
aktív tag

Suzuki Swiftet (nem a legújabb típust) használok.
Nemrég lettem figyelmes arra, hogy a sár összegyűlik egy hézagban, a bal első ajtó és a sárvédő mögötti zugban, ahol elvileg ugye a víznek kellene kifolynia...Úgy lehetett kipucolni belőle a sarat, hogy egyikőnk egy vékony fadarabbal kapirgálta, a másikunk meg felülről locsolta. Így nagy nehezen kijött belőle. Magas nyomású mosóval valószínű egyszerűbb lett volna a dolog, csak hát éppen nem volt olyan a közelben...

(#5620) as_Rock


as_Rock
őstag

Francba! :W

"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi

(#5621) pc-user válasza pc-user (#5619) üzenetére


pc-user
aktív tag

Na jó, nem tragédia, csak ugyebár az ilyen eltömődött zegzugokban gyorsan megindul a korrózió...

(#5622) ksanyo


ksanyo
tag

Sziasztok!

Régiswifthez mennyibe van egy 100e szerviz? Miket kell cserélni?

Gyertyák, gyújtáskábelek, fékbetétek, vezérműszíj, görgök, vízpumpa?, kipufogo cserés lesz az már hallatszik.
Mi még?

(#5623) pc-user válasza ksanyo (#5622) üzenetére


pc-user
aktív tag

Szerintem nagyjából ezeket kell megnézegetni.

(#5624) t1 válasza ksanyo (#5622) üzenetére


t1
addikt

Vezérműszíj, görgő,
Ha a többi volt rendszeresen mást nem kell a vízpumpa elmegy 200k km-t is.

(#5625) csigi válasza pc-user (#5619) üzenetére


csigi
addikt

Nekem is volt ilyen, valami agyagos földút után lehettem, mert szépen beleállt a sűrű mázga. Én csak amúgy egyszerűen alulról az ujjacskámmal elintéztem. ;]

Más a régebbi Swiftről: Mostanában képtelen vagyok kinyitni a csomitartót, meg az ajtót. Akad a kulcs. Nem a kulcs baja, a másikkal ugyanaz. Szóval a zár lesz.
Régebben tél elején befújtam kis zárolajzó-jégoldóval, és jó volt egy évig. Ez most is segített, viszont csak 3-4 hétig... tegnap már csak belülről nyílt a csomagtartó.
Most mi van, kopik belül a zárszerkezet? Remélem nem kell cserélni.

nofene

(#5626) pc-user válasza csigi (#5625) üzenetére


pc-user
aktív tag

Ez a csomagtartó záras kellemetlenség velem is előfordult már a "régi" Suzival... Én szorgalmasan "fújogattam" a zárat...
Neked a kulcs nem fordul el benne, vagy nem akar "kattanni"?

(#5627) pc-user válasza csigi (#5625) üzenetére


pc-user
aktív tag

(Ez az utolsó mondat kicsit kacifántosra sikerült...)

(#5628) csigi válasza pc-user (#5626) üzenetére


csigi
addikt

Értem azért a kérdést. Nekem az van, hogy bedugom a kulcsot, és nem akar sem jobbra, sem balra elfordulni. Kicsit erőlködöm, rázogatom, tekergetem és akkor egyszer csak elindul. Ezután már finoman fordul bármely irányba (mivel párhete olajoztam).
Ha hagyom így egy darabig, akkor meg végül már sehogyan sem tudom elfordítani a kulcsot.
Na ezek után olajoztam, de csak néhány hétig tartott.
Neked is ez volt? :R

nofene

(#5629) pc-user válasza csigi (#5628) üzenetére


pc-user
aktív tag

Igen, ilyesmi...Olyan volt, mintha nem a zárba való kulccsal próbálkoznék. (Viszont újraolajozással megint kibírta egy darabig.) Ezek kopásra utaló tünetek (is?) lehetnek - bár a mostani autónk még csak 5 éves és már ennél is tapasztaltam hasonlót.

Csak télen tapasztalod ezt a problémát?

[ Szerkesztve ]

(#5630) csigi válasza pc-user (#5629) üzenetére


csigi
addikt

Egyenlőre csak télen tapasztaltam, mert most kezdte tél eleje felé...

Tavasszal eladni tervezem, ennek is pont most kellett elkopnia. :W

nofene

(#5631) pc-user válasza csigi (#5630) üzenetére


pc-user
aktív tag

Szerintem ahogy enyhül majd az idő, megszűnnek ezek a gondok...

Egyébkét hány éves?

[ Szerkesztve ]

(#5632) csigi válasza pc-user (#5631) üzenetére


csigi
addikt

Nemsokára hét.
Egyébként közben ismét adtam neki zárolajzóval, egyből jó is lett. :K

Juteszembe... Tavasz felé nem érdekel valakit egy 2002-es Sedan? :B :R

nofene

(#5633) pc-user válasza csigi (#5632) üzenetére


pc-user
aktív tag

Az még fiatal...
Sok sikert!

(#5634) as_Rock válasza csigi (#5632) üzenetére


as_Rock
őstag

Légkondi, légzsák? :U :DDD

"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi

(#5635) csigi válasza as_Rock (#5634) üzenetére


csigi
addikt

Légkondit az újba sem akarok (ez mondjuk nehéz lesz, az akciós fullos darabokban mindig van), ebben sincs.
Légzsák meg még nem volt ebben a korban\modellben.

nofene

(#5636) bobsys válasza csigi (#5635) üzenetére


bobsys
addikt

miert nem akarsz legkondit?
nehez lesz ugy kocsit talalni amiben nincsen benne

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#5637) as_Rock válasza csigi (#5635) üzenetére


as_Rock
őstag

Pedig jól tud az jönni nyáron dugóban, legfeljebb ha nem kell nem használod :D

"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi

(#5638) hcs57 válasza csigi (#5625) üzenetére


hcs57
őstag

Az a baj a "zárolajozó jégoldó"-val, hogy oldja a gyári kenést is, s utánna kiszárad a zár... na az már könnyen befagy. Ellenszer: csak kenőanyagot szabad használni, akkor nem fog befagyni.

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

(#5639) csigi válasza bobsys (#5636) üzenetére


csigi
addikt

Erre már rájöttem, jönnek sorban az ajánlatok, eddig csak egy cég tudott légkondi nélküli autót ajánlani. :(((
Most azért vegyek ilyen kütyüt, hogy majd egyszer jobban lehessen eladni. De addig is foglalkozni kellene vele, kölünben ha nem használom, minden baja lesz? :W
De van ilyen verzió: GLX 1.3 CD.
Csak a kereskedők nem ezt tartják, mert kevesen keresik.

hcs57: Aha. Ez bezony lehet, ugyanis mára éreztem, hogy kezd akadni (két nap alatt)! :Y Bezsírozzam valahogy a kulcs segítségével? Vagy mit tehetek vele, szétszedés nélkül?

[ Szerkesztve ]

nofene

(#5640) csigi válasza as_Rock (#5637) üzenetére


csigi
addikt

Úgy tudom, ha nem haszálom kiszáradnak a tömítések, leereszthet, akármi. Egy kollégám eklődött hasonlóval.
Nekem meg tényleg 6 Km lesz a maximum, amit megy, azt is reggel. Délutáni kánikulában ezt a távot három részben futja majd. Légkondival sem hűlne ki tán...
Tán egy évben néhány alkalommal lenne értelme bekapcsolni, ha külön elindulok vele, és a család máshová megy, így foglalt a fő autó.

nofene

(#5641) Grillo


Grillo
senior tag

Nekem is akadozott a csomagtérzár, de WD40 segített rajta. Mondjuk 12 éves...

Szerk: a fenét, idén már 13. :D

[ Szerkesztve ]

(#5642) csigi válasza Grillo (#5641) üzenetére


csigi
addikt

WD40... senki többet? ;]
Köszi.

nofene

(#5643) pc-user válasza csigi (#5642) üzenetére


pc-user
aktív tag

Az jutott eszembe, hogy egy sima lakatba (ami télen-nyáron kint van a szabad ég alatt) egyszer "mezei" olajat öntöttem és a nagy hidegekben is minden gond nélkül nyitni tudtam..
De ezt csak zárójelben jegyzem meg...

(#5644) csigi válasza pc-user (#5643) üzenetére


csigi
addikt

"Mezei" olaj másodszor... ;]
Neked is köszi.

nofene

(#5645) hcs57 válasza csigi (#5642) üzenetére


hcs57
őstag

Finom helyekre javasolt a varrógépolaj és a kenőzsír 1:1 arányu keveréke... nagyon hatásos, és minden kicsi résbe is könnyen bejut.

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

(#5646) csigi válasza hcs57 (#5645) üzenetére


csigi
addikt

Hmmm, eddig ez a lefurább. Zsír-olaj keverék...
Ma este kapok kölcsön WD40-et. Az hirtelen egyszerűbb. De ha nem jönne be, kotyvasztok ilyen keveréket.
Köszi.

nofene

(#5647) hcs57 válasza csigi (#5646) üzenetére


hcs57
őstag

Ezt a keveréket használják, műszerészek, a horgászorsómat is így kenem.. nagyon hatásos, és nem keményedik be, valamint nem szárad ki sem.

[ Szerkesztve ]

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

(#5648) Grillo


Grillo
senior tag

A WD40 amiatt is jó, mert a hozzá adott kis csövecskével könnyedén befújsz mahába a zárba, mert be lehet nyomni, mint a kulcsot.

(#5649) csigi válasza hcs57 (#5647) üzenetére


csigi
addikt

WD40 nálam van, hétvégén megjátszom. Ha elbukik, jön a varázskeveréked. :R

Hogy ON is legyek:
Kedden kértem online ajánlatokat egy Swift 1.3 GLX CD -re, plussz néhány extra kiegészítőre. Egyenlőre Budapestieket és beszámítós cserét. Három válasz jött a kétnapos határidő alatt, ráadásul egyik csak légkondist tudott ajánlani. Nem sok.
Még néhányat megkeresek célzottan, azután személyesen meglesem az első párat.
Valaki itt nem dolgozik kereskedésben? Tőle is kérnék ajánlatot.
Esetleg tapasztalatokat kérnék, hogy melyik cég a jó, melyikkel vigyázzak, és mire.
Köszönöm. :R

nofene

(#5650) hcs57 válasza csigi (#5649) üzenetére


hcs57
őstag

A WD40 ideiglenesen jó.. sajnos nem tartós.

Az autót hitelre veszed?

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.