- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaben
aktív tag
Sziasztok!
A Bfgoodrich fejtájú gumik milyenek? -
Arpee78
senior tag
Sziasztok!
Üléshuzatot szeretnék az autómba(régi swift), hogy ne az ülés kopjon. Megkérdezem itt mivel totál nem vagyok képben milyen jó v. nem jó.
Elég ha bemegyek tesco-ba vagy autósboltba és megveszem az elsőt aminek jó a színe? Vagy máshol keressem? Pl ez milyen? Nem túl drága v. túl olcsó?
Szóval egy kis helpet megköszönnék.
Árpi
-
gaben
aktív tag
1000-es Swiftbe milyen olajat ajánlotok?
-
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Érdekelne swift 1.0hoz hmm műszaki adatokat tartalmazó pépör
Amire szükségem lenne:
-súly
-max fordulat
-le@fordulat
-nyomaték@fordulat
-váltóáttételek, végáttétel, 1-2-3-4-5
-tank méreteHa valaki esetleg tud segíteni ne habozzon
-
a_tesz
Korrektor
volt alattam 5 évig ilyen swift, 40-45 az még harmadikban is kínzás neki
na jó azért ez túlzás, de 2000 alatt nem igazán érdemes használni (ez negyedikben kb 60km/h) talán csak ötödikben, de ha gyorsítani akarsz innen, kettőt vissza kell tenni könyörtelenül
7000nél tilt, szóval nem kell izgulni ha forog, de remélem olajcsere meg vezérműszíjcsere megvolt már (hiába csak 35ezer km, 9 év alatt elég sokat öregszik a vezérműszíj, gyár szerint 5 évente tanácsos lecserélni. még ha le is cserélték 5 év után, lassan megint ott van, és bár legjobb tudomásom szerint nem ér bele a szelep a dugóba szíjszakadáskor, de nem túl izgalmas télen éjszaka amiatt várni valakit hogy segítsen, mert épp elszakadt
ha meg belever, nem 15ezer lesz a kár)
-
-
válasz
hejesírásó #6135 üzenetére
Hát ezt inkább embere válogatja szerintem. Ismerni kellene a hozzáállását, látni a vezetési stílusát. Kritikusabb helyzetben inkább egy többéves régi, olcsóbb swift 1-et ajánlanék kezdetnek.
Legalábbis én majd a lányaimnál ezt tervezem... -
hejesírásó
senior tag
Hi mindenki!
Szeretném megkérdezni, hogy első autónak olyan embernek aki még életében nem vezetett ajánlatos-é újfajta swiftet venni használtan?
köszi,
-
gaben
aktív tag
Sziasztok!
Most vettem egy 9 esztendős Suzuki swiftet, 1.0 ,kemény 53 lovas motor van benne.
Nem nagyon jártak vele,így csak 35k kilóméter van benne.Kérdésem az lenne,hogy normális,e -hogy 40-45 4.-ben elengedem a gázt,aztán újra rátaposok,először ránt egyet,aztán simán húz.Ez normális-e? kb. 1500 a fordulat.Ez már sok lenne neki?Mi az optimális tartománya az egyes fokozatoknak? -
Uzmany
őstag
Az iridium gyertyákat 105 ezrenként kell cserélni, 6-8k/db attól függ hol veszed. Márkaszervizben még több
Tehetsz bele normált is,de azt jóval gyakrabban kell cserélni.
Amire figyelj még, az a váltóolaj, azt 45 ezrenként csere. Javaslom a Castrol TAF-X-et, igaz ez kb 2700Ft/l,
Ha eddig nem volt, akkor fék és hűtőfolyadék csere.
A hátsó fékpofák is csereidősek -
bod101
aktív tag
Sziasztok!
Most viszem a kocsit majd 105e szervízre (Ignis). Tudja valaki mit fognak cserélni illetve mit illik cserélni. A szervíz szerint a gyertyát biztosan kell cserélni. Ha nincs vele gond, pöcre indul akkor is?
-
válasz
Winner_hun #6125 üzenetére
Részemről ezt megúsztam...
De a fejemet teszem rá, hogy ennek ellenére kapok majd "behívót" valamelyik agresszív kereskedőtől. A múltkorit bekaptam, de már résen vagyok. -
Winner_hun
félisten
-
Juteszembe...
A gyári szélvédőmosó folyadék az fagyálló vajon?
Mert ha nem, veszett gyorsan ki kellene nyomatnom belőle. -
dany27
őstag
-
Itt a fagy, tessenek zárat olajozni, ha eddig nem tették!
Jó hír viszont, hogy elmúlt a zörgés az ajtómból. Azt hiszem valami kissé összébbhúzódott a hidegtől. Ezesetben tavasszal újra találkozom majd vele... -
dany27
őstag
Háth azt én sem! Nem volt mindíg talpalva csak néha szoktamoda lépni neki. Háth valahogy én is így gondolom. Gondolom megkéne bontani blokkot, felfúrni és új dugókat bele vagy valami hasonló....
Mennyibe lenne ez?? Ahogy néztem új dugóknak darabja olyan 10 körül van szóval az már 40 és hol van még a többi....
Pedig hamarosan kell vele valamit kezdeni mert ez csak egyre rosszabb lesz jobb biztosan nem....
-
ett
aktív tag
válasz
Overfiend #6109 üzenetére
Egyetértek. Én mondjuk nem gyilkolom a verdát. Néha odalépek neki tiltásig is akár, de annyi kell ezeknek. Alapvetően átlagosan használom és biztos elég így a 15000-es csere.
Sajnos a magyar használtautók nagy része olyan amit te is írsz, nem törődnek vele rendesen.dany27: Írásodból úgy tűnik, hogy a verdád mocija igen szét van küldve. Minimális olajfogyasztás teljesen normális, de ennyi már egyáltalán nem. Na meg a kékes füst sem éppen egészséges nála. Szerintem nagy gebasz van ott belül. Csak azt nem tudom mitől alakulhatott ki.
csigi: Két évet kibírhat a légszűrőd időfaktorban az biztos, a kérdés csak az, hogy milyen körülmények között használod a járgányt. Legfeljebb egy év után ránézel, ha nem vészes kifújod sűrített levegővel mindig a kilépő oldal felé, aztán még elmegy egy évet. Utána meg csere.
-
dany27
őstag
szerintem ott nem csak az időfaktor számít hanem az is hogy milyen helyen használod az autót. Porosabb helyen gyorsabb szennyeződik így ergó sűrűbben is kell cserélni. Nálam mindíg úgy van hogy miko olaj csere van ránéz a mester azt mondja h még jó vagy kuka. De álatlában kuka szokott lenni. Amúgy is nem egy drága cucc a buzukihoz a légszűrő. Ennyin nem érdemes spórolni.
Olajcsere periódus: 15E km-ként. Nah jó mostanába kicsit sűrűbben mert most gondok vannak a géppel. -
Nem csak a kilométer számít, hanem az idő is. Nekem pl. most 5100 Km-nél volt az olajcsere. Nem is ezzel van a gondom, hanem, hogy ilyen kevés km-nél milyen periódust tartsak a légszűrőnél... ott is van időfaktor is?
Biztos van, de már azt ilyen kevés futásnál nem szivesen cserélem, tán még két év után sem. -
dany27
őstag
Üdv!
Van egy 2002es évjáratú 1.3 GLX-ünk ami egy pöttyet nagyon csipegeti az olajat.
Hogy értsétek. Régebben még nem ette az olajat így annyira nem is nagyon nézegettük a szintet. De ez év nyár elején mondom ránézek háth és mikor kihúztam a nivó pálcát(már törlés után) azt vettem észre hogy ez kopp száraz! Pont jártam a szerelőnk fele mondom beugrok hozzá nézte és azt mondta h innét setovább most azonnal neki áll lecseréli,(vagy nagy mértékben rongálódhat a motor) mikor kiengedte döbbenetre allig volt benn kb 0,5-1L olaj. Mindezt 10000km alatt művelte!
Jó olaj lecserélve Castrol TXT Softec 5W40. Ezek után folyamatosan néztem a szintet. CSökkent megint, beugrottam vettem még egy litert belőle amit szépen folyamatosan bele is kellet öntenem.
Aztán pár hónap múlva elkezdett morogni egy kicsit a kocsi. Közben már megint a nivó pálca alsó 1/3ig ért az olaj.
Elvittem alánézett háth és olyan szinten kivolt rohadva a dob hogy azt mondta ezt már nem tudja heggeszteni. Így kellet egy hátsó és egy középső is.(Mind2nél volt már heggesztve). Potom 24E+munka díjból megúsztam. Ekkor mondtam neki h ez nem kóser h töltöttem rá egy litert és már megint csak az alsó 1/3 ér csak kb bele. Erre kihuzza nézi és mondja micsoda iszen már semennyire nem ér bele. Kiengedte és kb megint ugyan annyi volt benne csak.Az előző csere óta kb 8-9E mentem vele. Nah jó van akko megint csere raktunk bele sűrűbbet(Castrol Magnatec 10W40). Ezzel megint ott tartok hogy ezt is "szereti" most már csak kb az alsó 1/4 ér bele!
Az otóba kb 162.000km van most!
Jah az tűnt fel hogy iszonyú kék füstöt köp olykor jellemzően akkor mikor hidegen indulok vele, de van mikor pl a lámpánál való induláskor is. Jah és random időkönként kigyulad a check engine lámpa. Majd gondol egyet van mikor egy nap múlva van mikor később s kialszik.
Fogyasztása jó ha talpalom is rendesen(fordulat gyakran van 4-4,5E között) akkor sem eszik többet mint 6,5L.Más ilyesféle gondjai voltak e ezzel a szériával??
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Na, én meg mértem egy kis fogyasztást.
90%-ban M0 körgyűrű 90-110 km/h, 10% város, és így jött ki 5,8 liter.
Ja, és mindjárt 5.000 km van a kocsiban. -
Füge007
senior tag
Sziasztok!
Ha valaki esetleg Suzuki SX4 re keres téligumit lemezfelnivel, itt a megoldás
!
Kifogástalan szett eladó!
Üdv!
-
Overfiend
csendes tag
válasz
Szplöttyy #6107 üzenetére
50-60 ezer km körül már elképzelhető, hogy ki akarják majd cserélni a szíjat és a hozzá tartozó dolgokat. Akkor jogos lenne a 35e költség.
Viszont egy sima olaj+olajszűrő+légszűrő cserére lehúzásnak tűnik a 35 ezer.
Szerintem semmi gond nem adódik az átrozsdásodás garanciával, ha otthon letekersz pár kupakot, aztán visszatekered. -
Overfiend
csendes tag
Utolsó hozzászólásom az olajkérdéshez..
Alapvetően igazad van, és normál használatnál én is ezt csinálnám, csak tudod, ez egy gyenge motor, amit muszáj forgatni, mert 5500-nál jön meg az a minimális ereje, ami van. 4000 és 6000 között használom, amit ezek mechanikusan ki is bírnak, kizárólag annyi az igénye, hogy sűrűn és jó olaj legyen benne. Ezt meg is kapja.
Mindenki úgy és azon spórol, amin jólesik, egy motorcsere még mindig nehézkesebb és drágább mutatvány.a magyar használtautók siralmas állapota pont abból adódik, hogy mindenki nyomja mint az állat, olaj a gyári szerint (amit nem ilyen használatra számoltak ki), aztán mikor eladja, alig él szerencsétlen gép
-
ett
aktív tag
válasz
Overfiend #6102 üzenetére
Én is castrol magnatecet raktam bele, nem rossz olaj. Ellenben te meg nézd meg egyszer a könyvet amit az autóhoz adnak. A régi swiftnél nem tudom hány ezer km a csereperiódus, az újnál 15000. És ha a gyár így találta ki hogy elég 15000-enként cserélni, akkor az biztos hogy elég, mivel túl van biztosítva. Az olajat pedig láttam hogy nézett ki, mivel én cseréltem le, és olajfüggő meg motorfüggő is a dolog, mivel vannak olyan típusok, amiket elég például 20000 km-enként szervizelni.
-
Overfiend
csendes tag
válasz
Szplöttyy #6105 üzenetére
Hány kilométernél jár a kocsi?
Motorolajat, olajszűrőt, légszűrőt szokás cserélni 10-15 ezrenként, rendesen mást nem nagyon, ha baja nincs.
Akkor lehet a 35 ezer reális, ha a kilométerszám miatt a vezérműszíjat is cserélni kell. Fékbetétet szokás még cserélgetni, 30-40-50e kilométerenként, de az meg nem kerülne ennyibe, még márkaszervízben sem. (legalábbis remélem, hogy a fenti három kötelező cserével együtt+fékbetét=16-17 ezer forintos alapanyagköltségre nem tesznek rá még egyszer ennyi munkadíjat) -
Overfiend
csendes tag
Nézz meg egyszer egy 10.000-et futott olajat a motorból leeresztés után. Ha te azzal még eljárnál 5000-et, háát, egészségedre, én nem.
Főleg egy ilyen motornál, amit forgatni kell, hogy haladjon is.persze nem vagyok én se próféta, se motortervező mérnök, se az olajcégek reklámembere. egyszerűen azért cserébe, ahogy hajtom, megadom neki, amit kér
-
ett
aktív tag
válasz
Overfiend #6099 üzenetére
No ez nem igaz. 15000 km-enként elég cserélni az olajat, nem hiába ad meg a gyártó annyit. És az is túl van biztosítva. Pont ezért ajánlanak bele a megfelelő minősítéssel rendelkező olajat, pl. a suzuki a shell helix sorozatot. Egyébként a légszűrő is simán kibír 30000 km-et, nekem 15000 után elég tiszta volt.
Csigi:
Nézd meg az autó könyvét ha megvan, ott megvannak a csereperiódusok. Ha azt betartod, gond nem lehet. Ha pedig poros úton használod, akkor ott a fokozott igénybevételnél előírt ellenőrzési és csereperiódusok a könyvben. Legfeljebb ha nagyon parázol, akkor 15000-enként olajcsere ahogy kell, és akkor cseréled a légszűrőt és a pollenszűrőt. Akkor biztos nem lesz gond.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen autót vegyek?
- Netflix
- Ukrajnai háború
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- További aktív témák...
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Ülőgarnitúra 3-2
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- ÁRCSÖKKENTÉS Jura Impressa C5 fehér kávégép eladó
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest