Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6101) ett válasza Overfiend (#6099) üzenetére


ett
aktív tag

No ez nem igaz. 15000 km-enként elég cserélni az olajat, nem hiába ad meg a gyártó annyit. És az is túl van biztosítva. Pont ezért ajánlanak bele a megfelelő minősítéssel rendelkező olajat, pl. a suzuki a shell helix sorozatot. Egyébként a légszűrő is simán kibír 30000 km-et, nekem 15000 után elég tiszta volt.
Csigi:
Nézd meg az autó könyvét ha megvan, ott megvannak a csereperiódusok. Ha azt betartod, gond nem lehet. Ha pedig poros úton használod, akkor ott a fokozott igénybevételnél előírt ellenőrzési és csereperiódusok a könyvben. Legfeljebb ha nagyon parázol, akkor 15000-enként olajcsere ahogy kell, és akkor cseréled a légszűrőt és a pollenszűrőt. Akkor biztos nem lesz gond.

[ Szerkesztve ]

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#6102) Overfiend válasza ett (#6101) üzenetére


Overfiend
csendes tag

Nézz meg egyszer egy 10.000-et futott olajat a motorból leeresztés után. Ha te azzal még eljárnál 5000-et, háát, egészségedre, én nem.
Főleg egy ilyen motornál, amit forgatni kell, hogy haladjon is.

persze nem vagyok én se próféta, se motortervező mérnök, se az olajcégek reklámembere. egyszerűen azért cserébe, ahogy hajtom, megadom neki, amit kér

[ Szerkesztve ]

(#6103) Szplöttyy válasza Szplöttyy (#6097) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Upp :U

Smoke & Torque

(#6104) Overfiend válasza Szplöttyy (#6097) üzenetére


Overfiend
csendes tag

Én 10W40-es Castrol Magnatecet használok, sajnos légszűrővel és olajszűrővel már 10.000 fölött van az ára ennek a mókának.
A légszűrő egy ezres körül van, a gyári olajszűrő 7-800, helytől függően.

(#6105) Szplöttyy válasza Overfiend (#6104) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

És mit szokás még cserélni? Mert elvileg ~35k lenne a szervíz. Most vagy kurvára le akarnak húzni, vagy kéne még valamit cserélni.

Smoke & Torque

(#6106) Overfiend válasza Szplöttyy (#6105) üzenetére


Overfiend
csendes tag

Hány kilométernél jár a kocsi?
Motorolajat, olajszűrőt, légszűrőt szokás cserélni 10-15 ezrenként, rendesen mást nem nagyon, ha baja nincs.
Akkor lehet a 35 ezer reális, ha a kilométerszám miatt a vezérműszíjat is cserélni kell. Fékbetétet szokás még cserélgetni, 30-40-50e kilométerenként, de az meg nem kerülne ennyibe, még márkaszervízben sem. (legalábbis remélem, hogy a fenti három kötelező cserével együtt+fékbetét=16-17 ezer forintos alapanyagköltségre nem tesznek rá még egyszer ennyi munkadíjat)

(#6107) Szplöttyy válasza Overfiend (#6106) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

2005ös és azthiszem fúú 40-45e lehet benne, de csak "nagyon kb". Majd megnézem pontosan. Meg, ugye garancia már nincs rá, csak az átrozsdásodás elleni gari. Ha otthon csinálom meg, ezt nem vonják vissza, ugye?

Smoke & Torque

(#6108) ett válasza Overfiend (#6102) üzenetére


ett
aktív tag

Én is castrol magnatecet raktam bele, nem rossz olaj. Ellenben te meg nézd meg egyszer a könyvet amit az autóhoz adnak. A régi swiftnél nem tudom hány ezer km a csereperiódus, az újnál 15000. És ha a gyár így találta ki hogy elég 15000-enként cserélni, akkor az biztos hogy elég, mivel túl van biztosítva. Az olajat pedig láttam hogy nézett ki, mivel én cseréltem le, és olajfüggő meg motorfüggő is a dolog, mivel vannak olyan típusok, amiket elég például 20000 km-enként szervizelni.

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#6109) Overfiend válasza ett (#6108) üzenetére


Overfiend
csendes tag

Utolsó hozzászólásom az olajkérdéshez..
Alapvetően igazad van, és normál használatnál én is ezt csinálnám, csak tudod, ez egy gyenge motor, amit muszáj forgatni, mert 5500-nál jön meg az a minimális ereje, ami van. 4000 és 6000 között használom, amit ezek mechanikusan ki is bírnak, kizárólag annyi az igénye, hogy sűrűn és jó olaj legyen benne. Ezt meg is kapja.
Mindenki úgy és azon spórol, amin jólesik, egy motorcsere még mindig nehézkesebb és drágább mutatvány.

a magyar használtautók siralmas állapota pont abból adódik, hogy mindenki nyomja mint az állat, olaj a gyári szerint (amit nem ilyen használatra számoltak ki), aztán mikor eladja, alig él szerencsétlen gép

[ Szerkesztve ]

(#6110) Overfiend válasza Szplöttyy (#6107) üzenetére


Overfiend
csendes tag

50-60 ezer km körül már elképzelhető, hogy ki akarják majd cserélni a szíjat és a hozzá tartozó dolgokat. Akkor jogos lenne a 35e költség.
Viszont egy sima olaj+olajszűrő+légszűrő cserére lehúzásnak tűnik a 35 ezer.
Szerintem semmi gond nem adódik az átrozsdásodás garanciával, ha otthon letekersz pár kupakot, aztán visszatekered. :)

(#6111) Füge007


Füge007
senior tag

Sziasztok!

Ha valaki esetleg Suzuki SX4 re keres téligumit lemezfelnivel, itt a megoldás :) !

Kifogástalan szett eladó!

Üdv!

Füge

(#6112) Tigi


Tigi
őstag

Sziasztok

Na, én meg mértem egy kis fogyasztást.
90%-ban M0 körgyűrű 90-110 km/h, 10% város, és így jött ki 5,8 liter.
Ja, és mindjárt 5.000 km van a kocsiban. :D

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#6113) dany27


dany27
őstag

Üdv!

Van egy 2002es évjáratú 1.3 GLX-ünk ami egy pöttyet nagyon csipegeti az olajat.
Hogy értsétek. Régebben még nem ette az olajat így annyira nem is nagyon nézegettük a szintet. De ez év nyár elején mondom ránézek háth és mikor kihúztam a nivó pálcát(már törlés után) azt vettem észre hogy ez kopp száraz! Pont jártam a szerelőnk fele mondom beugrok hozzá nézte és azt mondta h innét setovább most azonnal neki áll lecseréli,(vagy nagy mértékben rongálódhat a motor) mikor kiengedte döbbenetre allig volt benn kb 0,5-1L olaj. Mindezt 10000km alatt művelte!
Jó olaj lecserélve Castrol TXT Softec 5W40. Ezek után folyamatosan néztem a szintet. CSökkent megint, beugrottam vettem még egy litert belőle amit szépen folyamatosan bele is kellet öntenem.
Aztán pár hónap múlva elkezdett morogni egy kicsit a kocsi. Közben már megint a nivó pálca alsó 1/3ig ért az olaj.
Elvittem alánézett háth és olyan szinten kivolt rohadva a dob hogy azt mondta ezt már nem tudja heggeszteni. Így kellet egy hátsó és egy középső is.(Mind2nél volt már heggesztve). Potom 24E+munka díjból megúsztam. Ekkor mondtam neki h ez nem kóser h töltöttem rá egy litert és már megint csak az alsó 1/3 ér csak kb bele. Erre kihuzza nézi és mondja micsoda iszen már semennyire nem ér bele. Kiengedte és kb megint ugyan annyi volt benne csak.Az előző csere óta kb 8-9E mentem vele. Nah jó van akko megint csere raktunk bele sűrűbbet(Castrol Magnatec 10W40). Ezzel megint ott tartok hogy ezt is "szereti" most már csak kb az alsó 1/4 ér bele!
Az otóba kb 162.000km van most!
Jah az tűnt fel hogy iszonyú kék füstöt köp olykor jellemzően akkor mikor hidegen indulok vele, de van mikor pl a lámpánál való induláskor is. Jah és random időkönként kigyulad a check engine lámpa. Majd gondol egyet van mikor egy nap múlva van mikor később s kialszik.
Fogyasztása jó ha talpalom is rendesen(fordulat gyakran van 4-4,5E között) akkor sem eszik többet mint 6,5L.

Más ilyesféle gondjai voltak e ezzel a szériával??

(#6114) csigi válasza ett (#6101) üzenetére


csigi
addikt

Nem csak a kilométer számít, hanem az idő is. Nekem pl. most 5100 Km-nél volt az olajcsere. Nem is ezzel van a gondom, hanem, hogy ilyen kevés km-nél milyen periódust tartsak a légszűrőnél... ott is van időfaktor is?
Biztos van, de már azt ilyen kevés futásnál nem szivesen cserélem, tán még két év után sem. :U

nofene

(#6115) dany27 válasza csigi (#6114) üzenetére


dany27
őstag

szerintem ott nem csak az időfaktor számít hanem az is hogy milyen helyen használod az autót. Porosabb helyen gyorsabb szennyeződik így ergó sűrűbben is kell cserélni. Nálam mindíg úgy van hogy miko olaj csere van ránéz a mester azt mondja h még jó vagy kuka. De álatlában kuka szokott lenni. Amúgy is nem egy drága cucc a buzukihoz a légszűrő. Ennyin nem érdemes spórolni.
Olajcsere periódus: 15E km-ként. Nah jó mostanába kicsit sűrűbben mert most gondok vannak a géppel.

[ Szerkesztve ]

(#6116) ett válasza Overfiend (#6109) üzenetére


ett
aktív tag

Egyetértek. Én mondjuk nem gyilkolom a verdát. Néha odalépek neki tiltásig is akár, de annyi kell ezeknek. Alapvetően átlagosan használom és biztos elég így a 15000-es csere.
Sajnos a magyar használtautók nagy része olyan amit te is írsz, nem törődnek vele rendesen. :(

dany27: Írásodból úgy tűnik, hogy a verdád mocija igen szét van küldve. Minimális olajfogyasztás teljesen normális, de ennyi már egyáltalán nem. Na meg a kékes füst sem éppen egészséges nála. Szerintem nagy gebasz van ott belül. Csak azt nem tudom mitől alakulhatott ki.

csigi: Két évet kibírhat a légszűrőd időfaktorban az biztos, a kérdés csak az, hogy milyen körülmények között használod a járgányt. Legfeljebb egy év után ránézel, ha nem vészes kifújod sűrített levegővel mindig a kilépő oldal felé, aztán még elmegy egy évet. Utána meg csere.

[ Szerkesztve ]

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#6117) dany27 válasza ett (#6116) üzenetére


dany27
őstag

Háth azt én sem! Nem volt mindíg talpalva csak néha szoktamoda lépni neki. Háth valahogy én is így gondolom. Gondolom megkéne bontani blokkot, felfúrni és új dugókat bele vagy valami hasonló....

Mennyibe lenne ez?? Ahogy néztem új dugóknak darabja olyan 10 körül van szóval az már 40 és hol van még a többi....

Pedig hamarosan kell vele valamit kezdeni mert ez csak egyre rosszabb lesz jobb biztosan nem....

(#6118) csigi


csigi
addikt

Itt a fagy, tessenek zárat olajozni, ha eddig nem tették!
Jó hír viszont, hogy elmúlt a zörgés az ajtómból. Azt hiszem valami kissé összébbhúzódott a hidegtől. Ezesetben tavasszal újra találkozom majd vele...

nofene

(#6119) Kis Fraky válasza ett (#6092) üzenetére


Kis Fraky
aktív tag

Jó még az OMV Bixxol is! Nekem az van benne, én nem szeretem a Shell Helix-et!

"Stay Hungry Stay Foolish"

(#6120) dany27 válasza Kis Fraky (#6119) üzenetére


dany27
őstag

Nekem Castrol Magnatec 10W40 de előtte TXT Softec 5W40 volt benn. Mind2 jó csak kicsit oda van a motor így kell bele a sürűbb amúgy előtte mindíg az 5W40es TXT softec volt bennt!

Állítólag valami gumik vannak oda a szelepeknél ezért engedi be az olajat.....

[ Szerkesztve ]

(#6121) ett válasza Kis Fraky (#6119) üzenetére


ett
aktív tag

Haver régi swiftjében bixxol van. Tényleg jó az is. :)

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#6122) csigi


csigi
addikt

Juteszembe...
A gyári szélvédőmosó folyadék az fagyálló vajon? :U
Mert ha nem, veszett gyorsan ki kellene nyomatnom belőle.

nofene

(#6123) ett válasza csigi (#6122) üzenetére


ett
aktív tag

Nekem kemény fél liter ha volt benne, de az még új korában elment. Sosem használtad vagy mi?:)

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#6124) csigi válasza ett (#6123) üzenetére


csigi
addikt

Á nem nagyon szoktam nyomogatni. Nyáron nem kell, esőben sem, csak amolyan szmötyis időben használom néha. :B
Szóval még a gyári van benne. És akkor az fagyálló vagy nem?

nofene

(#6125) Winner_hun


Winner_hun
félisten

Rozsdásodás miatt hívják vissza a magyar Swifteket

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#6126) csigi válasza Winner_hun (#6125) üzenetére


csigi
addikt

Részemről ezt megúsztam...
De a fejemet teszem rá, hogy ennek ellenére kapok majd "behívót" valamelyik agresszív kereskedőtől. A múltkorit bekaptam, de már résen vagyok. ;]

nofene

(#6127) bod101


bod101
aktív tag

Sziasztok!

Most viszem a kocsit majd 105e szervízre (Ignis). Tudja valaki mit fognak cserélni illetve mit illik cserélni. A szervíz szerint a gyertyát biztosan kell cserélni. Ha nincs vele gond, pöcre indul akkor is?

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#6128) csigi válasza bod101 (#6127) üzenetére


csigi
addikt

Olaj és olajszűrőn kívül azt cseréljenek, amit Te mondasz nekik. Ehhez viszont kell tudnod, mikor, mi lett cserélve korábban... Pl. a gyertyák mikor voltak?

nofene

(#6129) bod101 válasza csigi (#6128) üzenetére


bod101
aktív tag

A gyerta még az original :DD .

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#6130) csigi válasza bod101 (#6129) üzenetére


csigi
addikt

Hopsza! :Y Erre nem gondoltam, akkor valóban kell az a gyertyacsere...
Egyébként meg szép volt a mostanitól, hogy ilyen sokáig bírta.

nofene

(#6131) bod101 válasza csigi (#6130) üzenetére


bod101
aktív tag

Tökéletesen működik, elsőre indul még mindig.
Meddig bírja általában a gyertya (mindig viszem és vittem a kötelező szervízekre, de ott még nem cserélték) ?

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#6132) Uzmany válasza bod101 (#6131) üzenetére


Uzmany
őstag

Az iridium gyertyákat 105 ezrenként kell cserélni, 6-8k/db attól függ hol veszed. Márkaszervizben még több :)
Tehetsz bele normált is,de azt jóval gyakrabban kell cserélni.
Amire figyelj még, az a váltóolaj, azt 45 ezrenként csere. Javaslom a Castrol TAF-X-et, igaz ez kb 2700Ft/l,
Ha eddig nem volt, akkor fék és hűtőfolyadék csere.
A hátsó fékpofák is csereidősek :)

[ Szerkesztve ]

® visions created with passion

(#6133) bod101 válasza Uzmany (#6132) üzenetére


bod101
aktív tag

Köszönöm :R .

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#6134) gaben


gaben
aktív tag

Sziasztok!
Most vettem egy 9 esztendős Suzuki swiftet, 1.0 ,kemény 53 lovas motor van benne.
Nem nagyon jártak vele,így csak 35k kilóméter van benne.Kérdésem az lenne,hogy normális,e -hogy 40-45 4.-ben elengedem a gázt,aztán újra rátaposok,először ránt egyet,aztán simán húz.Ez normális-e? kb. 1500 a fordulat.Ez már sok lenne neki?Mi az optimális tartománya az egyes fokozatoknak?

(#6135) hejesírásó


hejesírásó
senior tag

Hi mindenki!

Szeretném megkérdezni, hogy első autónak olyan embernek aki még életében nem vezetett ajánlatos-é újfajta swiftet venni használtan?

köszi,

:R

(#6136) csigi válasza hejesírásó (#6135) üzenetére


csigi
addikt

Hát ezt inkább embere válogatja szerintem. Ismerni kellene a hozzáállását, látni a vezetési stílusát. Kritikusabb helyzetben inkább egy többéves régi, olcsóbb swift 1-et ajánlanék kezdetnek.
Legalábbis én majd a lányaimnál ezt tervezem... ;)

nofene

(#6137) tomee007007 válasza gaben (#6134) üzenetére


tomee007007
őstag

szerintem normális, még egy 1,4 es 100 lovas motor sem ugrik meg 40-nél 4-ben... mondjuk az 1,0-ás swiftnek nem ismerem a karakterisztikáját, csak átlagbn tudom mondani, mert lehet hogy 1500-on pörög, de a 4-ik áttlétele miat alacsony a nyomaték

(#6138) a_tesz válasza gaben (#6134) üzenetére


a_tesz
Korrektor

volt alattam 5 évig ilyen swift, 40-45 az még harmadikban is kínzás neki :D na jó azért ez túlzás, de 2000 alatt nem igazán érdemes használni (ez negyedikben kb 60km/h) talán csak ötödikben, de ha gyorsítani akarsz innen, kettőt vissza kell tenni könyörtelenül :D

7000nél tilt, szóval nem kell izgulni ha forog, de remélem olajcsere meg vezérműszíjcsere megvolt már (hiába csak 35ezer km, 9 év alatt elég sokat öregszik a vezérműszíj, gyár szerint 5 évente tanácsos lecserélni. még ha le is cserélték 5 év után, lassan megint ott van, és bár legjobb tudomásom szerint nem ér bele a szelep a dugóba szíjszakadáskor, de nem túl izgalmas télen éjszaka amiatt várni valakit hogy segítsen, mert épp elszakadt :) ha meg belever, nem 15ezer lesz a kár)

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#6139) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

Sziasztok!

Érdekelne swift 1.0hoz hmm műszaki adatokat tartalmazó pépör :)
Amire szükségem lenne:
-súly
-max fordulat
-le@fordulat
-nyomaték@fordulat
-váltóáttételek, végáttétel, 1-2-3-4-5
-tank mérete

Ha valaki esetleg tud segíteni ne habozzon :)

Smoke & Torque

(#6140) gaben válasza Szplöttyy (#6139) üzenetére


gaben
aktív tag

Elutaztam otthonról,így nincs nálam a könyve.De a tank méretére emléxem,hoyg 40 liter.
A súly asszem 775 kg,de ez nem tuti...

(#6141) gaben válasza a_tesz (#6138) üzenetére


gaben
aktív tag

köszönöm a hozzászólást!

(#6142) a_tesz válasza Szplöttyy (#6139) üzenetére


a_tesz
Korrektor

tömeg az 740kg a 3 ajtós, 775 az ötajtós
max fordulat 7000 1/min
53LE/5700 1/min
76Nm/3300 1/min
tank mérete 40 liter

az áttételeket meg holnap megkeresem

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#6143) Szplöttyy válasza a_tesz (#6142) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Nagyonszépen köszönöm!

Smoke & Torque

(#6144) gaben


gaben
aktív tag

1000-es Swiftbe milyen olajat ajánlotok?

(#6145) t1 válasza gaben (#6144) üzenetére


t1
addikt

Én 10W40 Castrol Magnatech-et használok :)

(#6146) SzalaiG válasza gaben (#6144) üzenetére


SzalaiG
addikt

Shell 10W40 :)

(#6147) Arpee78


Arpee78
senior tag

Sziasztok!

Üléshuzatot szeretnék az autómba(régi swift), hogy ne az ülés kopjon. Megkérdezem itt mivel totál nem vagyok képben milyen jó v. nem jó.

Elég ha bemegyek tesco-ba vagy autósboltba és megveszem az elsőt aminek jó a színe? Vagy máshol keressem? Pl ez milyen? Nem túl drága v. túl olcsó?

Szóval egy kis helpet megköszönnék.

Árpi

(#6148) gaben


gaben
aktív tag

Sziasztok!
A Bfgoodrich fejtájú gumik milyenek?

(#6149) Arpee78 válasza gaben (#6148) üzenetére


Arpee78
senior tag

Ezt a gumis topicban kellene kérdezni, én is ezt tettem.

Amúgy középkategóriás márka szerintem. Bővebben itt vagy itt.

ADAC tesztekben nem igazán szerepel, de ezen oldalon lehet viszonyítani.

(#6150) gaben válasza Arpee78 (#6149) üzenetére


gaben
aktív tag

Ott akartam,elnéztem... :B

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.