Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:35:44

LOGOUT.hu

A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#47051) adika4444 válasza V/ (#47047) üzenetére


adika4444
addikt

Van, USD és Eur is, de még is Huf lett. Megpróbálom a lenntebbi alapértelmezettté állítást. Végül is ritkán fogadok pénzt PP-n át, szóval jó lesz így is :D
#47050Rick4
Köszi, beállítottam az eurót aztán remélhetőleg így jó lesz :)

üdv, adika4444

(#47052) V/ válasza Rick4 (#47050) üzenetére


V/
Topikgazda

Nekem nem kellett alapértelmezettként állítgatni az egyenleget.
Küldésnél ha magyarnak küldik a PayPal azt adja fel hogy miben érkezzen meg, így küldőnek erre is figyelnie kell, USD-USD kell.
Kínából nem lehet személyes tranzakciót küldenő, üzleti fiókról egyébként sem lehet

(#47053) Rick4 válasza V/ (#47052) üzenetére


Rick4
félisten

Nem tudom, mi a különbség, anno 2009-ben még amerikai címmel regeltem ezt az accountot, később lett módosítva magyarra, más külömbség nem hiszem hogy lenne.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#47054) V/ válasza Rick4 (#47053) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem is tudom, mert emlékeim szerint már akkor tájt csak úgy lehetett címet váltani egy másik országra ha új regisztráció történik, de 2011-ben már biztos így volt.

[ Szerkesztve ]

(#47055) Rick4 válasza V/ (#47054) üzenetére


Rick4
félisten

Nem is 2009 hanem 2008-as...

És márpedig gond nélkül megvolt, bár cím akkor is volt magyar cím, a kinti is változott.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#47056) xcvbxcvb


xcvbxcvb
aktív tag

Paypal-on keresztül barátként fizetnének ki valamit. Úgy tudom, hogy ezt a kifizetést már nem tudják refundoltatni vagy valahogy "visszakérni". Jól tudom? :)

ELADÓ Work Sharp® Precision Adjust Knife Sharpener™ kézi késélező https://hardverapro.hu/apro/work_sharp_precision_adjust_knife_sharpener_kezi_k/hsz_1-50.html

(#47057) V/ válasza xcvbxcvb (#47056) üzenetére


V/
Topikgazda

Úgy lenne,de ha eladást valamit akkor csak kereskedelmi tranzakcióval mehet a szerződési feltételekben tiltott ilyen esetben a személyes tranzakció. Így valójában nem fizethetnek neked.

(#47058) xcvbxcvb válasza V/ (#47057) üzenetére


xcvbxcvb
aktív tag

Köszi a választ. :R.
Személyes átvétel lenne az eladásnál.
Üzleti tranzakciónál kérhetne refundot miután átadtam a terméket, ez nekem nem jó. Ha kivenné a pénzt az plussz költség lenne neki.

ELADÓ Work Sharp® Precision Adjust Knife Sharpener™ kézi késélező https://hardverapro.hu/apro/work_sharp_precision_adjust_knife_sharpener_kezi_k/hsz_1-50.html

(#47059) Robyka


Robyka
aktív tag

külföldről érkezett csomagot sérülten kaptam DHL
amit a magyar posta leragasztotta azzal a szöveggel higy semmi baja de lett baja több helyen sérült deforálodott a küldemény.
az eladó feladás előtt küldött képeket minden hiba sérülés mentes volt.
paypallal fizettem.
ilyenkor mi a teendő?

(#47060) Rick4 válasza Robyka (#47059) üzenetére


Rick4
félisten

A kicsomagolásról készített videofelvételt elküldöd a posta panasz oldalára, és teljes kártalanítást kérsz.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#47061) V/ válasza xcvbxcvb (#47058) üzenetére


V/
Topikgazda

Tévedsz, mert a személyes átvétel esetén nincs utólagos reklamáció, ez ki van zárva a dispute feltételek közül.

(#47062) V/ válasza Robyka (#47059) üzenetére


V/
Topikgazda

Reklamálsz az eladónál, majd kártérít és behajtja a kártérítést annál a cégnél ahol feladta a csomagot. Neked el kell juttatni neki minden bizonyítékot a sérült termékről, a csomagról. Ha nem mond le írásban a javadra a kártérítési igényéről akkor a Posta nem fogad el tőled semmit.

[ Szerkesztve ]

(#47063) Rick4 válasza V/ (#47062) üzenetére


Rick4
félisten

Jött kínából csomagom, kijelzővédő üveg volt benne, paypallal fizettem, utólag kicosmagoláskorderült ki, hogy törött volt a termék.
A kicsomagolásról készült videot csatoltam a postának tett panaszlevélben, és kértem a teljes kár megtérítését, ők magyaráztak a válaszlevélben, hogy a feladó meg így meg úgy, erre gyorsan le lettek oltva, mondtam, hogy a termék kiszállítása határidős, nem fogom tudni újra rendelni, ha ők akarják, beszéljék le az eladóval, de teljesen nyilvánvaló, hogy akkor sérült meg a termék, amikor ők kezelték, az eladó nem fog sérült terméket postázni.
Fizessék csak ki a káromat.
Egy héttel később jött szépen a postás, és hozta a kért összeget!

Nem most volt, vagy 10 éve, nem tudom változott-e bármiféle szabályozás, de akkor két mailból el lehetett intézni.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#47064) V/ válasza Rick4 (#47063) üzenetére


V/
Topikgazda

Nagyon sok minden változott. Pl. az hogy még mindig a feladó az elsődleges jogosult aki csomag elvesztése, sérülése esetén reklamálni annál a postánál aki átvette szállításra. Hiába van az hogy csak a kézbesítés után szűnik meg a feladó tulajdonjoga a terméken.

(#47065) ripla


ripla
őstag

Üdv.

Tegnapi nap folyamán rendeltem egy Lego terméket, amire elhasználtam egy -15.000 forintos kedvezményt, Paypallal fizettem, viszont a számláról az eredeti ár lett levonva és nem a termék akciós ára. Ezzel kapcsolatban felvilágosítottak, hogy vissza fog kerülni a különbözet a számlára. Nos, nagyon remélem hogy így lesz, nem értem miért nem lehet elsőre a kedvezményes árat levonni.

Viszont a mai nappal megint eltűnt a számláról -1725 forint, ez csak úgy, se sms, se email, hogy mi akar ez lenni, a számlainfók között sem szerepel.
A telefonos azonosításom aktív és a kétlépcsős biztonság is be van kapcsolva.

Főleg az utóbbi érdekelne, az a -1725 forintos tétel. Ez most mi akar lenni? Mi az hogy csak úgy eltűnik a pénz a számláról?

[ Szerkesztve ]

(#47066) V/ válasza ripla (#47065) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem tűnhet el, nézd meg a rendszeres levonások részt mert csak arról mehet el pénz, de egyébként a tranzakció leírása nem ad információt hogy hova lett fizetve?

(#47067) ripla válasza V/ (#47066) üzenetére


ripla
őstag

A Lego oldalról rendeltem egy 81.490 forintos tételt, amire volt -15.000 forint kedvezményem. Fizetéskor a teljes árat vonták le, miközben a Lego által küldött számlán az szerepel hogy

RÉSZÖSSZEG: 81490 Ft
RENDELÉS ÖSSZESEN: 66490 Ft

A Paypal is küldött erről egy emailt, ott is szerepel a kedvezményes ár, de a teljes ár lett levonva a felsorolás alapján. A Legos topikban azt mondják, hogy ezt a 15.000 forintot vissza fogom kapni, de már ebben sem hiszek.

És akkor mindezek mellé jön az, hogy a tegnapi naphoz képest mára 1725 forint eltűnt a számlámról. Sem utalás, sem sms, sem email nem jött róla, egyszerűen csak ennyivel kevesebb lett és kész. A mobiltelefon applikációs kétlépcsős azonosításom is aktív, de nem jelzett semmit. A számla egyetlen tulajdonosa én vagyok, csak én használom.

Ezt a "rendszeres levonások" részt hol találom?
Az utolsó kifizetésem ez a Lego vásárlás, a legutóbbi tevékenységek felsorolásánál nincs más.

[ Szerkesztve ]

(#47068) Llew


Llew
senior tag

Regota van fiokom, de mindig csak ugy használtam hogy volt mögötte egy virtualis kartya.
Most egy streaming előfizetés van fizetve róla rendszeresen, de lejart a mögötte lévő kartya, amit nem biztos, jogy időben cseréltem.
Ilyenkor mi van? Ha az egyenleg 0 es a kartya sem jó akkor nyilván nem tudjak kifizetni a lehívast.

Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

(#47069) V/ válasza Llew (#47068) üzenetére


V/
Topikgazda

Adj hozzá új kártyát és cseréld arra a rendszeres fizetésnél, mert már ez is lehetséges.

(#47070) V/ válasza ripla (#47067) üzenetére


V/
Topikgazda

Azért van megkülönbeztetve mert az nem kerül bele a vásárlás listába. Fogaskerék ikon és a fizetési dolgok. Összefoglaló GYIK 9. pont.

(#47071) ripla válasza V/ (#47070) üzenetére


ripla
őstag

Megnéztem, ott egy World of Warcraft előfizetés az utolsó, de az 5000 forint körüli összeg még július végéről, azt is innen fizetem, de most épp szüneteltetve van.

Továbbra sem értem hová tűnt el 1725 forint.
40.028 volt még tegnap, mára ebből lett 38.303 forint. Csak úgy. A Lego vásárláson kívül azóta semmilyen tranzakció nem történt.

[ Szerkesztve ]

(#47072) V/ válasza ripla (#47071) üzenetére


V/
Topikgazda

Forintban fizettél és mi volt a pénzforrás?

(#47073) ripla válasza V/ (#47072) üzenetére


ripla
őstag

Forintban ment, és a Paypal számláról természetesen. De mondom, ez most szüneteltetve van már 2 hete, szóval nem ez a bűnös.

[ Szerkesztve ]

(#47074) Llew válasza V/ (#47069) üzenetére


Llew
senior tag

Persze, ezt megtettem, csak latom azt valahol hogy a regi kartyat probaltak terhelni?

Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

(#47075) gyulaszu válasza ripla (#47073) üzenetére


gyulaszu
senior tag

A legót miben fizetted, biztos hogy forintban volt meghirdetve?
Nem az van hogy valamilyen árfolyamon mutattak valamit és egy másikon terhelődött be?

gyulaszu

(#47076) ripla válasza gyulaszu (#47075) üzenetére


ripla
őstag

A hivatalos Lego oldalon történt a rendelés, ami magyar nyelven is működik és forintban mutatja az árakat. Küldtek számlát is róla, ott is minden forintban szerepelt. A Paypal ugyanez, forintos számlát küldött.
Utána ott volt a számlán a kedvezmény nélküli levont ár, erről már írtam a Legonak, azt írták hogy a kedvezmény vissza lesz utalva.
Viszont miután másnap ránéztem a Paypal oldalára, miután már ki lett fizetve a Lego és le is lett vonva, lejjebb ugrott az összeg újabb -1725 forinttal, ami eddig a pillanatig nem került vissza a számlára.

Jelenleg így állunk most, a Legot ma feladták, viszont a kedvezmény még nincs visszautalva, meglátjuk mi lesz hétfőn.

[ Szerkesztve ]

(#47077) V/ válasza ripla (#47076) üzenetére


V/
Topikgazda

Mi volt az alapértelmezett deviza egyenleg és már nem értem nincs másik levont könyvelt tétel? Lehet hogy a Lego rádterhelte a PayPal jutalékot amit nekik kellene fizetni

(#47078) V/ válasza Llew (#47074) üzenetére


V/
Topikgazda

Azt nem látod, a szolgáltató majd jelzi hogy nem lett kifizetve. A lejárat kártyára a bank automatikusan elutasítja a terhelést.

(#47079) ripla válasza V/ (#47077) üzenetére


ripla
őstag

A Paypalomon minden forintban szerepel és minden kifizetésem forintban történik, itt a Lego esetében is így volt.
Azt érteném hogy rám terheli, de semmilyen értesítést nem kaptam róla, mondom, se sms, se email, se semmi. Egyszerűen csak kevesebb lett az összeg.
Illetve, hogyan történhetett ez meg, amikor én csak az adott termék kifizetésére adtam jogosultságot? Ezek szerint akinek fizetek, az utólag levonhat tőlem úgy pénzt, hogy nem kell hozzá az engedélyem? Kicsit durva lenne.

[ Szerkesztve ]

(#47080) V/ válasza ripla (#47079) üzenetére


V/
Topikgazda

Én az egyenleget kérdeztem, mert magyar fiók esetén minden forintosítva van ha magyar nyelvűre van állítva. Nem tűnhet el nyomtalanul pénz az egyenlegedről. Nyisd le ezt a Lego vásárlást a böngészős verzióban és nézd meg a fizetés részleteit, a pontos összeget. Mi ennek a Légi oldalnak a linkjét holnap ránéznék hogy akkor hogy is van náluk a PayPal fizetés.
De akár a PayPal-nál is rákérdezhetnél.

[ Szerkesztve ]

(#47081) ripla válasza V/ (#47080) üzenetére


ripla
őstag

Az alapértelmezett devizaegyenleg forint volt, minden forintban volt megadva. A Lego oldalán is forintban szerepelnek az árak, a Paypal is forintban írja ki a pénzemet, a vásárlás is forintban történt, és a kapott számlán is minden forintban leírva szerepel.

A Paypalnak már írtam egy kérdést, hogy miképp tűnhetett el az az 1725 forint, egyelőre nem válaszoltak. Angolul írtam, természetesen.
A Legonál meg azt válaszolták, hogy vissza lesz utalva a 15.000 forintos kedvezmény, erre kíváncsi leszek.

Mármint a Lego oldalát kérdezed? Simán lego pont com.

[ Szerkesztve ]

(#47082) ripla


ripla
őstag

A mai napra meg 84 forinttal több lett a számlán, és megint nincs róla semmilyen tranzakció vagy bármilyen visszajelzés. Esküszöm nem értem mi történik.

(#47083) V/ válasza ripla (#47082) üzenetére


V/
Topikgazda

Mondjuk devizában van a pénzed (EUR vagy USD egyenleg), azt forintosként látod kiírva és ez változik amikor az árfolyam is változik, akár naponta többször is

(#47084) ripla válasza V/ (#47083) üzenetére


ripla
őstag

Erre gondoltam én is, de ezzel mit lehet kezdeni?

(#47085) ripla válasza V/ (#47083) üzenetére


ripla
őstag

Mármint úgy értem, hogy eddig ilyet nem csinált, hogy magától változott az összeg az aktuális árfolyamhoz viszonyítva. Ha meg akarom ezt szüntetni, akkor át kellene váltanom forintra, gondolom. Vagy nem? Ha igen, akkor hogy? Átváltható euróba is? A legtöbb vásárlásom amúgy is abban történik, pl. Steam.

[ Szerkesztve ]

(#47086) V/ válasza ripla (#47085) üzenetére


V/
Topikgazda

A Paypal is két árfolyammal dolgozik, a HUF átváltható egyenleget közt EUR-ra ez kedvezőbb mint amikor vásárlásnál váltja, mielőtt fizetnék EUR-ban arra figyelj hogy az EUR egyenleg legyen az elsődleges mert ha nem akkor "nem látja" az EUR-t

(#47087) Qwery


Qwery
tag

Sziasztok. Kicsit reménytelennek érzem a dolgot, de hátha van itt valaki olyan aki tudna nekem segíteni a témában.

Augusztus 5. napon rendeltem egy kontrollert a Nintendo német webshopjából, 29 euró értékben, PayPalon keresztül. OTP-s kártyámat csere óta nem fogadja el semmi (netflix, Nintendo sem), így marad a Paypal, de eddig nem volt semmi gondom. (pénz nincs rajta, csak azon keresztül fizetek)

5-én jött is az OTP-s üzenet, hogy levontak 29 jurót. Eddig minden rendben. De a 3-5 napos határidő letelt, 16-án elkezdtem levelezni a Nintendo-val, hogy mi a füttyfürütty. Ekkor megnéztem azért a PayPalt, nehogy elsiklottam valami sikertelen fizetés felett, én meg itt verem a tamtamot. A Paypalon furcsamód nem levonásként szerepelt az összeg, csak ...sajnos nem jegyeztem meg, de valami olyan kifejezés volt, hogy ellenőrizték, rendelkezésre áll-e az összeg (ami már akkor fura volt, mert az OTP levonta a számlámról az összeget). Közben a Nintendónál meg is futtatták, válaszoltak, küldik. Szuper.

Csakhogy ekkor, 16-án ismét kaptam az OTP-től egy üzenetet. Ismét levonták a 29 eurót. Így egymás után, kétszer szerepel a 29 eurós mínusz a számlámon. Mivel még aktív ticketem volt, gyorsan rákérdeztem, de állításuk szerint egyszer terheltek. A Paypal alkalmazásban a korábbi, 5-ei "megpingelős" tranzakció eltűnt, csak 16-i kifizetés szerepel. OTP appban ott figyel a két fizetés szépen, egymás alatt, jóváírás, sztornó tétel nincs.

Merre indulhatnék el az ügyben? Köszi előre is a segítséget.

42

(#47088) V/ válasza Qwery (#47087) üzenetére


V/
Topikgazda

OTP az akinél pattog a labda, de ne app hanem a böngészős verzióban nézz rá a Netbankra, de a kártyás fizetés elsőként zárolásra kerül, aztán pár nap múlva a kereskedő bankjának elutalják. Az bank egy vásárlàs egy terheléssel működik, így nem fogják újból lekérni. Szerintem csak zárolt állapotban van ez az összeg, legkésőbb 15 nap és felszabadítja az OTP

[ Szerkesztve ]

(#47089) ripla válasza V/ (#47086) üzenetére


ripla
őstag

Folyamatosan változik az összeg értéke amit mutat, az elmúlt 1 hétben legalább 4000 forinttal lett kevesebb. Ki is írja hogy "becsült összeg az átváltási díjjal együtt". Viszont átváltani forintra, hogy fixen mutassa az összeget, nem merem, mert rengeteget buknék rajta.
Euróra kellene inkább, de mi van ha mondjuk hazai webshopból vásárolok? Magától átváltja forintra?

[ Szerkesztve ]

(#47090) Qwery válasza V/ (#47088) üzenetére


Qwery
tag

Próbáltam a netbankot neten. Amióta ez az "új" netbank van, azóta a webes verzió gyakorlatilag a mobilos app nagyképernyős verziója. Aktuális egyenleget nézegetni nagyon jó, másra nem annyira. Mindkét tétel "könyvelés alatt" stádiumban van. Előző alkalmazás mutatta, ha volt a számlámon zárolt összeg, itt nincs.
PP is válaszolt, ők is azt mondják, egy terhelés volt.
Azt hiszem jövő héten lesz egy köröm a bankba...

42

(#47091) DefJamHUN


DefJamHUN
aktív tag

Valaki tudna segiteni, most láttam, hogy lehet a paypalrol bankkártyára is közvetlen pénzt küldeni. Az volna a kérdés, hogy ott hogy jelzi akinek küldöm, hogy kitől kapta a pénzt? Ami a paypalon szerepel név lesz megadva?
Fontos lenne az anonimitás az utalásnál és ezért kérdezem!

" Vegyetek jót ha tudtok "

(#47092) V/ válasza DefJamHUN (#47091) üzenetére


V/
Topikgazda

Magyarként ezt nem használhatod. A Xoom az meg úgy PayPal, (külön cég) hogy pénzforrásként hazsnálhatod a PayPal egyenlegedet.
Mást nem adhatnak meg. Nincs rejtett, névtelen vagy más néven pénzküldés, a pénzmosás elleni szabályozás korlátozza ezt.

(#47093) DefJamHUN válasza V/ (#47092) üzenetére


DefJamHUN
aktív tag

Ja értem. Akkor mást kell kitalálnom! :)
( nyilván nem pénzt akarok mosni, csak egyszerűen nem szeretném, hogyha a fogadó tudná, hogy ki segítette! :) )

" Vegyetek jót ha tudtok "

(#47094) V/ válasza DefJamHUN (#47093) üzenetére


V/
Topikgazda

Értem, de a PP-nek "meg van kötve a keze".

(#47095) V/


V/
Topikgazda

Némileg off, de nem annyira. Nemrég kaptam az információt MADcat MODERÁTOR kollégától, használjátok, de mértékkel a képek méretét illetően. Ha véletlenül nem működik akkor meg a régi módszert használjátok, bár nekem megy rendesen.
Mostantól van drag and drop illetve copy-paste képfeltöltés.
Azaz automatikusan feltölti, a default képfeltöltési opciókkal. Ez pl ott is hasznos, hogy csinálsz képernyőképet, aztán csak másolás és beillesztés, nem kell külön elmenteni fájlba, majd feltölteni. De magát a fájlt is be lehet dobni ide a szövegmezőbe.

(#47096) Robyka


Robyka
aktív tag

vettem Kleinanzeigen oldalon elektronikai eszközt ami meghibásodott mai nap, paypalon fizettem (nem barátként).
ebben az esetben mi a teendő? írtam az eladónak meg csináltam neki róla videot.

(#47097) gyulaszu válasza Robyka (#47096) üzenetére


gyulaszu
senior tag

Szerintem így jártál...
el kell könyvelni veszteségként, főleg ha használt volt

gyulaszu

(#47098) ACE- válasza gyulaszu (#47097) üzenetére


ACE-
addikt

Most miért mondod? A vásárlói védelmet éppen erre találták ki, feltéve ha mostanában vette, mert ha nem akkor nyilván nincs rá garancia használt cuccra...

[ Szerkesztve ]

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#47099) gyulaszu válasza ACE- (#47098) üzenetére


gyulaszu
senior tag

Ha a meghirdetett állapotával ellentétben hibásan érkezett meg és ez egyértelműen bizonyítható, akkor valószínűleg érvényesíthető a védelem. Ha nem így volt, akkor gondolom úgy, amit írtam.

gyulaszu

(#47100) V/ válasza ACE- (#47098) üzenetére


V/
Topikgazda

Kleinanzeigen oldal az olyan mint a Jófogás apróhirdetési oldal és a német jogszabályok magánszemélynek nem írnak elő semmiféle garancia, jótállás szabályokat, főleg használt dolgok esetén, ha ilyen nincs akkor nincs PayPal védelem sem, mert azért az sem egyetemes szabály, van amikor nem érvényes.

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.