Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:35:44

LOGOUT.hu

A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#38001) cadgers


cadgers
aktív tag

Sziasztok! Egy kis tanácsot szeretnék kérni!

Gyakorlatilag ugyanaz a problémám, mint C.E.-nek, hogy az eladó teljesen más terméket küldött, mint amit kellett volna, a Paypal meg azt kéri, hogy SAJÁT KÖLTSÉGRE küldjem vissza az eladónak bontatlanul eredeti csomagolásban a terméket, és ha az eladó visszajelez, hogy megkapta, akkor esetleg visszakapom az árát. Rendkívül méltánytalannak tartom ezt a magatartást a Paypal részéről, hogy a szándékosan megkárosító eladó ha vissza is adja a pénzt, akkor neki csak azt kell visszaadnia, amit tőlem kapott, így 0-ban lesz, nekem viszont egyértelműen többezer Ft bukó mindenképp a postaköltség miatt.

Mit javasoltok?

(#38002) V/ válasza cadgers (#38001) üzenetére


V/
Topikgazda

9300 Ft-ig fizeti a PayPal és a feladás után rögtön ki is fizeti. Lásd Összefoglaló, 8. PayPal-tól termék visszaküldés esetén a postai költség visszatérítésének módja
Ugye nem a PayPal-on vásároltál, az adott helyen mi volt a vásárlói védelemmel? A fogyasztóvédelmi szabályok szerint is vissza kell küldeni a terméket és azután kapod meg a kifizetett vételárat, azt miért nem kifogásoljátok? Ez a jogi előírás, miért a PayPal lenne a hibás ezért? Nincs itt semmi méltánytalanság.
Egyébként sem kötelező a PayPal-t használni a fizetésre, lehet fizetni bankkártyával és igénybe venni a bank vásárlói védelmét ha van valami probléma. Gond az hogy a bank nem biztosít ilyet.
Az PayPal a szerződési feltételiben 13. PayPal Vásárlói védelem egyértelműen leírja hogy miként működik, teljesen korrekt. Az hogy igénybe veszed mert az eladó átvágott azt is jelenti hogy a PayPal -összhangban a fogyasztóvédelmi szabályokkal- szabályait kell használnod.
Ha nincs PayPal akkor miként érvényesítenéd az egyébként jogos követelésedet?

[ Szerkesztve ]

(#38003) kalapacsolok


kalapacsolok
senior tag

Sziasztok! Elég speckó az esetem... Vettem egy félmilliós műszert Ebay-en. Elég bonyolult, így amint megkaptam, elvittem a hivatalos céghez bevizsgáltatni, amikor kiderült bent, hogy hibás, pár dolgot javítani kell. Hát visszavonni már nem tudtam, megcsinálták, kb. 60 ezer forintért. Most próbálnám behajtani a pénzt, de Ebay nem csinál semmit, Paypal is azt mondja, hogy küldjem vissza (ami őrült drága lenne értékbiztosítással). De hát ha vissza is küldöm, egyrészt bukom a javítás árát, másrészt rengeteget a postaköltségen, másrészt az eladó mondhatja, hogy javítva lett belül, ez már nem abban a formában érkezett meg hozzá, amiben küldte, tehát ismét szopás... Van valakinek ötlete, tapasztalata, ilyenkor lehet-e bármit tenni?

(#38004) V/ válasza kalapacsolok (#38003) üzenetére


V/
Topikgazda

Van az eBy-nek vásárlói védelem, azon keresztül kell kezdeni a rendezést. NMaguktól nme tesznek semmit ha te azt a vonalat nem indítod.
Jelzed a problémát, az eladó arra reagál valamit, ha nem tudtok megegyezni akkor x idő múlva kérheted az eBay segítségét. Ez a védelem a várható szállítási időtartam utolsó dátumától számolt 30 nap, de persze inkább a kézhezvétel után kell jelezni.
A hivatalos céges bevizsgálással az gond, hogy az eladó állíthatja azt hogy ott lett elrontva, az hogy automatikusan javították ilyen nagy értékben az nekem nem logikus. Úgy adtad be hogy ha valami gond van javítsák ki szó nélkül? Se telefon, se valami jóváhagyás kérés?
Ha rossz, akkor eleve vissza az eladónak.

Valójában az lett volna megoldás hogy kipróbálod, nem működik és úgy állsz el a vásárlástól hogy visszaküldöd. Tényleg ez a folyamat, ha gond van azzal amit megveszünk. Nincs bevizsgálgatás, meg ilyesmi.
Persze meg lehet egyezni az eladóval abban is hogy javításra kerül és azt kifizeti és nem küldöd vissza. Feltéve ha elismeri a hibás teljesítést. (Én mielőtt elküldöm azt amit eladók, kipróbálom vés videóra veszem, aztán ha reklamál a vevő van bizonyíték.)
Az ő tudta nélkül javíttatni, úgy hogy nincs is jelzés feléje, hát.nem is tudom.
Nektek kell rendezni a problémát. Ha az nem megy, akkor eBay segítsége, ha az sem megy akkor a PayPal segítsége.
Egyébként az eladó reakciója mi volt? milyen garanciát vállalt? Lehet hogy ő fizeti a visszaküldést, mert rossz amit eladott, a PayPal 9300 Ft-ig kifizeti egyébként a szállítási költséget.
De ez a "hivatalos céges" dologgal teljesen el lett az egész rontva.

[ Szerkesztve ]

(#38005) kiskakas


kiskakas
senior tag

Sziasztok,
egy banggood-os kozben raktarbol kifutott termek visszateriteset kertem, banggood vissza is utalta a penzt, paypalon latom, ott a megjegyzesben szerepel,h visszautaljak a 'bankkartyamra'.

mi a tapasztalat, ez kb mennyi idot vesz igenybe? koszonom! :)

(#38006) V/ válasza kiskakas (#38005) üzenetére


V/
Topikgazda

ÖF, Gyik.
3. Kérdés: PayPal fiók szerint megkaptam a refund összeget. Ennek mekkora átfutási ideje van, hogy a kártyához tartozó számlaszámomon látható legyen?
Nem látszik az egyenlegen a refund összege.

Válasz: 1-3 banki munkanap, ha az 5. napon sincs a bankkártyához tartozó számlán, hívni kell a bankot.
A visszatérítés - refund - automatikusan, ahonnan indult a pénz, oda fog visszakerülni. Ha az egyenlegről, akkor oda, ha bankkártyáról, akkor arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.
Nem lehet a kártyás fizetés pénzét a PayPal egyenlegre irányítani, ott parkoltatni.

(#38007) Anonymusxx


Anonymusxx
aktív tag

Fura fehér kép jelenik meg középen, miután ha másnak akarok fizetni, az emailcím beírása utáni lépésnél, próbáltam más böngészővel is.

https://ibb.co/5ndFNhv

Ez mi lenne?

(#38008) V/ válasza Anonymusxx (#38007) üzenetére


V/
Topikgazda

Törölnöd kellene nem csak a PayPal sütiket, hanem a böngésző gyorsítótárat is, de ennél a tovább lépés alul a sötétkék, most a képen felirat nélküli gomb a PayPal Buyer Protection szöveg alatt.
Ez a vásárlói védelmes küldés tájékoztató ablaka.

[ Szerkesztve ]

(#38009) IG55


IG55
senior tag

Üdv!

Két lépcsős azonosítást használok, autentikátor app-pal. Valamit elkúrtam, és nem működik. Paypal belépésnél nincs lehetőség az autentikátor app kikerülésére, és így sosem fogok tudni belépni az accountomba. Írtam a Paypal-nak, azt mondták hívjam fel őket. Felhívtam, azzal kezdték, hogy ilyen esetben forduljak a Microsoft-hoz, mert az ő app-jukkal lehet a probléma.
Na ezt a lépést én már nem fogom megtenni, mert úgy érzem értelmetlen lenne, szerintem csak leráztak. A Microsoft authenticatorból eltűnt a Paypal, újból felvenni meg nem tudom, mert nincs rá lehetőség. Nem kapok QR kódot.
Milyen lehetőségeim vannak, mit tudok tenni?

(#38010) V/ válasza IG55 (#38009) üzenetére


V/
Topikgazda

Igazuk volt az MS probléma volt, megoldás a Microsoftnál keresendő, addig állitsd be az sms védelmet

[ Szerkesztve ]

(#38011) IG55 válasza V/ (#38010) üzenetére


IG55
senior tag

Nem tudok változtatni a 2 faktoros belépés metódusán, nem ad opciót. Nincs választásom. Várja a 6 digites kódot, és egy continue-n kívül nincs más gomb. Próbáltam password resetet, nem változott a helyzet.
Ha újratelepítek egy telefont, vagy másik telefont kezdek használni, akkor az auth appban meg kéne jelennie a Paypal-nak automatikusan? Nem kellene ott újból felvenni? Amit amúgy nem tudok, mert nem ad QR kódot a Paypal.

(#38012) V/ válasza IG55 (#38011) üzenetére


V/
Topikgazda

Szerintem kevered az app működést, ha a Ms fiókodban nincs engedélyezve a szinkronizáció vagy nem müködik akkor az előző engedélyek nem mennek át.
A jelszóval nem volt baj nálad sem de mindenki azt kezdi cserélgetni, köze nincs ahhoz hogy az azonosítás , sms vagy app nem müködik. Lehet kérni telefonon keresztül a PayPal-tól hogy kapcsolják ki a belépési védelmet aztán belépés után be tudod állítani újból

(#38013) IG55 válasza V/ (#38012) üzenetére


IG55
senior tag

Egyszerre két telefonon volt telepítve az MS authenticator app. Az egyikbe fel volt véve a Paypal, a másikba nem. Jött is rendesen a kód, de csak abba, amelyikben ott volt a Paypal. Aztán töröltem ebből is, tehát már egyikben sem volt felvéve a Paypal. És innentől kezdve meg is halt az egész. A nyomorult Paypal nem hajlandó alternatívát adni belépésnél.
Az MS fiókomban töröltem az Identity verification appokat:


(Turn off all existing apps)

A telefonokon ki is írta, hogy törölve lett az authenticator app. Gondoltam ez talán ad egy lökést a Paypalnak, hogy ne próbálkozzon ezzel a módszerrel, és felkínáljon végre valami alternatívát. Nem segített.
Felraktam a Google autentikáló appját is, de értelmetlenül, a Paypal nem ad lehetőséget arra, hogy beregisztráljam bárhova is.

[ Szerkesztve ]

(#38014) V/ válasza IG55 (#38013) üzenetére


V/
Topikgazda

Leírtam a megoldást, kérd a belépési védelem törlését.
Ez szerintem nem egészen jó: két telefonon volt telepítve az MS authenticator app. Tudomásom szerint az app is "ragaszkodik" ahhoz a telefonhoz, amelyiken telepítve van.
A PayPal csak az egyikhez köthető, megjegyzi hogy melyik eszközön lévőről jöhet az érvényesítés, ha ezek keverednek én tiltanám a belépést mert akár feltörési kísérlet is lehet.
Régebben is volt a PayPal-nál ilyesmi rendszer, nem lehetett keverni az app-okat a két PayPal fiókhoz külön-külön kódos aktivált app-ok voltak a telefonokon. Simán letiltott ha másikról adtam meg a kódot.

(#38015) Atomgeszi


Atomgeszi
veterán

Sziasztok.

Elakadtam a garanciális PP visszaposta fizetésével kapcsolatban.
Felvettem a kapcsolatot a fasttech-el, mondták, hogy próbáljam meg megjavíttatni helyileg a terméket, vagy ,ha nem sikerül, akkor küldenek RMA számot és küldjem vissza.
Mivel nem tudják itthon megcsinálni, úgy döntöttem, hogy visszaküldöm a terméket. Az összefoglalóban megtaláltam a leírást. [link]

Május 27-én történt a kifizetés, szóval elvileg még november 27-ig van vásárló védelmem, de az activtiy alatt nem ajánlja fel ennél, hogy "Visszaszállítási díj visszatérítéseVisszaszállítási díj visszatérítésének igénylése"

Hanem csak ennyit ír:
Segíthetünk?Probléma esetén az alábbi időpontig vegye fel a kapcsolatot az eladóval a PayPal rendszerén keresztül: 2019. november 23.. Előfordulhat, hogy jogosult a vásárlói védelemre.

Akkor most mi van? Nem tudom már kérni tőlük a visszatérítést? Nem fél évig lehetséges?

(#38016) Atomgeszi válasza Atomgeszi (#38015) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Kiégek, megtaláltam a ászf-ben:
A több mint százötven (150) nappal a visszatérítési kérelem benyújtása előtt történt vásárlás.

Na most épp 155 napnál tartunk

Slusszpoén, hogy 21 nappal ezelőtti jeleztem a fasttechnek, akik időt kértek, hogy várnak a gyártónak a válaszára. Erre nem válaszoltak majd 15 napig, és tegnap írták, hogy akkor küldjem vissza.

Van még így esély a paypalnál, hogy én már 21 napja jeleztem a cégnek, erről ugye megvannak a ticketek, és eszerint bírálják el?

(#38017) V/ válasza Atomgeszi (#38015) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez a visszaküldési költségtérítés nem vonatkozik garanciális ügyintézésre. Csak közvetlen az átvétel utáni gondok és a nem tetszik, meggondoltam magam visszaküldés addig az időtartamig amit az eladó megadott visszaküldési időnek.
A te eladód 45 napot ír.
You may return undamaged items to us postmarked within 45 calendar days of delivery
Ráadásul 3 hónapon belül fizetik 40 $-ig a visszaküldést, így akkor sem járna a PP-től

[ Szerkesztve ]

(#38018) Atomgeszi válasza V/ (#38017) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Az oké.

De 6 hónap garancia van rá. És ők mondták, hogy visszaküldöm RMA számmal, akkor küldik a replacementet. 1-2 éve már csináltam ugyanezt, akkor sem rögtön küldtem, hanem pont fél éven belül mukkant meg ugyanúgy egy cucc tőlük. Ott a Paypal visszafizette a postámat. Csak akkor még 150 napon belül voltam pont.

(#38019) V/ válasza Atomgeszi (#38018) üzenetére


V/
Topikgazda

Ezt írják:
Product Warranty (faulty / defective over normal use)
Unless otherwise noted on the product page, product warranty is 6 months counted from the date of shipment.
Within 3 months from shipment: Upon returning, defective items are replaced and shipped back to customers for free. Return shipping reimbursement is USD 40 or 50% of the item's price, whichever is lower.
Within 6 months from shipment: Upon returning, defective items are replaced and shipped back to customers for free. Return shipping reimbursement is unavailable.
Nem a kézhezvételtől számolják az időt.

Nem véletlen írtam hogy a garanciálist nem fizetik, ez a 150 napos dologtól független, no mindegy, ha ott a link a visszatérítés igénylésre akkor lehet kérni, aztán majd kiderül.

[ Szerkesztve ]

(#38020) Atomgeszi válasza V/ (#38019) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Ez már akkor is volt. Mégis kifizették.

Mondjuk akkor 2700 volt a visszaposta.. most ahogy nézem a külföldi csomag erre 14140 ft... :Y

De, ha levélként küldeném ajánlva elsőbbségivel akkor 3000.

Kérdés, hogy levélként elmenne-e a bubis boríték?! Olyan 20x25-ös bubisba beleférne.

(#38021) V/ válasza Atomgeszi (#38020) üzenetére


V/
Topikgazda

90 cm befoglaló méretig levélküldemény (30*30*30, 20*30*40), ha 500 g alatt van akkor olcsó

[ Szerkesztve ]

(#38022) Atomgeszi válasza V/ (#38021) üzenetére


Atomgeszi
veterán

:R

(#38023) kiskakas


kiskakas
senior tag

Par napja kerdeztem,h mennyi ido lehet,amig a paypalra visszautalt (banggood) osszeg visszakerul a bankkartyamra. Hat, marha gyors volt,sztem 3-4 munkanap ;)

(#38024) rushty válasza kiskakas (#38023) üzenetére


rushty
senior tag

Tud valaki egy jó sablonszöveget angolul?
Privi plz!

Kérdés, ha időközben lejárt a kártya, hova érkezik a visszautalás?

[ Szerkesztve ]

Revolut meghívó pü-ben

(#38025) V/ válasza kiskakas (#38023) üzenetére


V/
Topikgazda

Nekem 2 munkanap szokott lenni az Ersténél, de 4 napig az tényleg jó.

(#38026) ubyegon2


ubyegon2
nagyúr

Sziasztok!

Visszaolvasva nem találtam hasonló esetet, így leírom és tanácsot kérnék, mit tehetek az ügyben!

Reggel kaptam elutasító emailt a PP-tól....

Megkaptuk a következő napon benyújtott reklamációját: 2019. szeptember 8.

Megvizsgáltuk az esetet, és elutasítjuk a reklamációt. Azért döntöttünk így, mert nem kaptunk olyan bizonyítékot vagy követési számot, amely igazolta volna, hogy visszaküldte az árut.

Elnézését kérjük a tranzakcióval/tranzakciókkal kapcsolatban felmerült problémák miatt.

Ezzel annyi a gondom, hogy a disput során a visszaküldést igazoló postai feladóvevényt feltöltöttem az oldalra és az alapján vissza is igazolták, hogy megtörtént, majd vissza is utaltak a postaköltségből 30 dollárt!

A mai email fentiek alapján valami tévedés lehet, de belépve a PP profilomba, látható, hogy le is zárták az ügyemet.

Mit tehetek most, hogy visszakapjam a visszaküldött áru értékét? Van fellebezési lehetőség a PP téves döntése ellen?

előre is köszönöm :R

(#38027) V/ válasza ubyegon2 (#38026) üzenetére


V/
Topikgazda

A visszaküldés költségét nem ők térítették vissza. Az más volt, nem a dispute-hoz tartozik.
A visszaküldési dispute-nál van egy rubrika ahova be kell írni a nyomkövetési számot, azt megcsináltad-e? Lehet kérni a döntés felülvizsgálatát, azt kellene igazolnod hogy elküldted és a címzett át is vette, tehát kézbesítve lett, az nem elegendő hogy az adott országba megérkezett. Ha az akinek visszaküldted leigazolja hogy tényleg megkapta, az még jobban segít neked.
Szokott lenni egy Appeal link a dispute-nál, de ha nincs akkor is 10 napon belül lehet kérni a döntésük átértékelését, de lényegi bizonyítékot kell adni nekik.

(#38028) ubyegon2 válasza V/ (#38027) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

A visszaküldési dispute-nál van egy rubrika ahova be kell írni a nyomkövetési számot, azt megcsináltad-e?

Anno azt írták, csatoljam a scannelt képet, azt feltöltöttem, de most már nem tudom hová, megnézni sem tudom. De, most már emlékszem, beírtam a postai számot! :K (viszont már nem tudom elérni a dispute-ot)

Szokott lenni egy Appeal link a dispute-nál, de ha nincs akkor is 10 napon belül lehet kérni a döntésük átértékelését, de lényegi bizonyítékot kell adni nekik.

Megnézem ezt is, eddig nem találtam, de az a gond, hogy a csomagot nem vették még át, mert 04-e óta a célvárosban vám alatt áll, pedig rá lett írva, hogy visszáru. Már az is értelmetlen volt, hogy visszaküldették velem és csak akkor fizetnek, ha az eladó visszaigazolja a megkapott csomagot, mert a képeim alapján egy idióta is látja, hogy szándékos átverés volt, abszolút nem azokat kaptam, amik az eladó weboldalán voltak. A csaló ugyanúgy küldözgeti a termékeit.

service@intl.paypal.com ide írjak, ha nincs meg az az appeal link?

Sajnos bizonyítékom csak a postai feladó okmány van, semmi más. Ha kicsit foglalkoznának érdemben a reklamációval, már a fotók alapján és az alapján, hogy 7 darab őszi/téli kabát be sem fér egy 30x30-as dobozba, simán dönthettek volna a javamra. Itt nem az áru visszaküldése lenne a fontos, hanem a csalás ténye.

Mindegy, szerintem ez így nem fair a PP részéről, mert egyértelműen a csaló mellé állt.

Köszönöm a segítséget, ha van valami fejlemény, még jövök.

[ Szerkesztve ]

(#38029) GAbre


GAbre
veterán

Variál nekem itt 1 gyerek,ha elküldtem a kódot,és később nyit 1 ügyet,ugyanolyan nem ő volt szöveggel,akkor még aznap is el tudom küldeni a nyomkövetéses csomagot?
Vagy az már nem számít?

Avatar

(#38030) V/ válasza ubyegon2 (#38028) üzenetére


V/
Topikgazda

Ne oda írj, van az Üzenet központjuk oda kell írni.
Ez a témakör és a megfelelő dispute,

van amikor elsőként egy automata üzenet jön és arra válaszul leírod az eredetileg elküldöttet.

(#38031) medica


medica
senior tag

Hi! Paypalhoz kártyát elfogadta, most szerettem volna bankszámlát hozzáadni de azt írja ki hogy pillanatnyilag nem tudják teljesíteni. Reggel óta ez megy. Találkozott valaki ilyennel? Mi lehet a probléma?

Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz

(#38032) medica válasza medica (#38031) üzenetére


medica
senior tag

Ezt írja ki: "Sajnáljuk. Jelenleg nem tudjuk feldolgozni a kérését. Próbálja újra később."

Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz

(#38033) ubyegon2 válasza V/ (#38030) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

Értem, köszönöm! Ezt a felületet láttam is reggel, csak nem volt teljesen tiszta, hogy ez kéne nekem. Így már tisztább a kép. :)

(#38034) V/ válasza medica (#38031) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen és változó a hiba oka. Van akinél a bank név miatt nem megy, nem adhatod meg pl a K & H formában, K H bank a jó.
Van aki virtuális bankszámlát akar hozzáadni. Azt nem lehet.
Magyar regisztráció esetén magyar bank forintban vezetett pénzforgalmi bankszámla adható hozzá, amely bankion kívülről is tud pénzt fogadni.
Van amikor egy biztonsági beállítás nem teszi lehetővé a feltételeknek egyébként megfelelő bankszámla hozzáadást, ilyenkor telefonon fel kell hívni őket és úgy majd meg lesz oldva.
Azt azért vedd figyelembe, ha nem fognak nagyobb összegeket a PayPal egyenlegedre küldeni, vagy inkább csak elvásárolod az így érkező pénzeket és nem a bankszámládra akarod kiutaltatni, akkor felesleges a bankszámlán görcsölni, nem kell hozzáadni, az alpa vásárlási tevékenységet ez nem befolyásolja.

[ Szerkesztve ]

(#38035) medica válasza V/ (#38034) üzenetére


medica
senior tag

Köszi! Menne ki számlára. Unicredites a számla meg a kártya is (azt engedte). Mindenféle permutációját próbáltam a bank nevének. Hívjam az unicreditet?

Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz

(#38036) V/ válasza medica (#38035) üzenetére


V/
Topikgazda

Azzal nincs gond, gondolom nem a kártya alszámláját akartad hozzáadni, így szerintem rendszer blokkolta, egyébként ha még nem volt számla hozzáadva az Unicredites számlát ha nincs banki karbantartás akkor elszokta fogadni.
Ugyan megpróbálhatod később is, de ha a rendszer blokkolta valamiért mindenképp telefonálni kellene nekik. Gyorsítja az eljárást ha kérsz kódot, mert akkor eleve tudják hogy te fiókodról van szó. leírás az Összefoglaló, Tippek az egyszerűbb PayPal használathoz
6. Az telefonos ügyfélszolgálat felhívásához a kód kérése.

(#38037) ubyegon2 válasza ubyegon2 (#38033) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

Közben csak meglett az esetleírásban, aminek hiányára hivatkozva elutasítottak....

Tracking number, kép a bizonylatról, ennek ellenére azt írják, hogy nem adtam meg a szükséges nyomkövetési adatokat! Mindenütt azt olvasom, hogy a PP-lal fizess, mert akkor biztonságban van a tranzakciód.....ahhoz képest fizettünk 192 dollárt, kaptunk hamis termékeket, majd fizettük a visszaküldést és a csaló tetü megkapja a pénzt és még az áruját is visszakapja. A csomag meg még mindig vámolás alatt van, de erről én tehetek? Másfél hónapja feladtam a csomagot! :(

Ja még egy kérdés, ha írok nekik, azt csak angolul tehetem? Eddig azt tettem, de mindig magyar nyelvű választ kaptam.

(#38038) V/ válasza ubyegon2 (#38037) üzenetére


V/
Topikgazda

Most inkább idézek a magyar nyelvű Felhasználói szerződésből:
1.4 Az Önnel folytatott kommunikáció.
1.4.1 Nyelvek. Ezt a megállapodást kizárólag angol nyelven kötjük meg. Kizárólag angol nyelven kommunikálunk Önnel.

Nem magyarul intézzük a dolgokat, még ha magyarul válaszolnak is, mert a döntést hozó nem feltétlenül fogja érteni a nyelvünket, egyébként sem azt írják.

(#38039) ubyegon2 válasza V/ (#38038) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

Értem, köszi, csak megzavart, hogy mindig normál magyarsággal írnak vissza. Írtam a Messages centerbe, de amit írtam, annak csak max fele jeleníthető meg a message box-ban. Sok jelentősége mondjuk nincs, mert eddig novellányit írtam neki és minden válaszból egyértelműsíthető volt, hogy értik mi a gondom. A végén mégis elutasítottak egy nyilvánvalóan igaztalan indoklással.

Fura, de már lassan meglepődök, ha nem a tetü csaló galádok jönnek ki egy vitás esetből, bárhol az élet területén. :(

Mellesleg a döntéshozó ha félig meddig érti csak, amit írnak, a termékekről készült fotók, weboldalon és a csomagban megkapott, szóval ezek láttán egy analfabéta is egyből látja miről van szó.

[ Szerkesztve ]

(#38040) Halexa


Halexa
friss újonc

Sziasztok! Segítséget szeretnénk kérni. Vettünk ebayen egy hőcserélőt Olaszországból, természetesen nem jót küldött az eladó. Megbeszéltük vele h visszaküldjük a terméket ő visszafizeti az árát, belement. Küldött címet, hova, mivel küldjük vissza, azt hiszem valami előrenyomtatott szálllítólevél félét, de ha jól tudom itthon nem volt ilyen futár ezért mi másikkal gls küldtük. Az ebayen kitöltöttük az adatlapot, h visszaküldjük a cuccot, de nem engedett a szállító módosítani, ezért így ment tovább a folyamat. A gls nyomonkövetés szerint október 22-én elment a termék és október 25-én átvették, de az ebayen csak az látszik, h elment, az átvétel nem. Küldtünk emailt az eladónak h jelezze vissza az ebay felé h megkapta, de attól félek nem teszi meg. Gondolom az ebay az ő visszajelzésére vár. Kérdésem az lenne, h mit lehet tenni ha nem jelez vissza, az ebay ad neki bizonyos határidőt erre és ha ez eredménytelenül telik el akkor ad nekünk lehetőséget h jelezzük panaszunkat az ebay, paypal irányába? Válaszotokat, segítségeteket előre is köszönöm, egy kezdő ebayes.

[ Szerkesztve ]

(#38042) V/ válasza Halexa (#38040) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez még mindig eBay probléma, a PayPal-on teljesen felesleges indítani bármit is még.

Ha megkapja 2 munkanapon belül vissza kell adnia pénzt, te a GLS nyomkövetéssel tudod igazolni hogy átvette, ez a bizonyítékod és csatolod a reklamációhoz.
Once the seller receives the item back from you, or once they've agreed to refund you and let you keep the item, they have 2 business days to issue your refund.

Az eBay nem vár semmire, hiszen az eladónak kell küldeni a pénzt.
Nem azt kell kérni hogy visszajelezzem, hanem azt hogy küldje a pénzt, kérdezz rá és ha semmi reakció akkor kérd az eBay segítségét. A visszaküldési procedúra nyitásától számolt 21 napon belül van rá lehetőséged.

[ Szerkesztve ]

(#38043) ubyegon2 válasza ubyegon2 (#38039) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

Visszaírt a Paypal az elutasított ügyemmel kapcsolatban, azt írják, hogy a tracking number alapján a csomag 10.03.-a óta a kínai vámnál van, így mivel nem kapta meg az eladó a csomagomat, elutasították az ügyemet.

Ennyit a vásárlói védelem-ről, hiába jártam el szabályosan és jóhiszeműen és hiába bizonyítottam fotókkal is, hogy a kapott termékek hamisítványok, akkor is én veszítek.

Mi ebben a vásárlói védelem? Én tehetek arról, hogy kínában elakad a csomag a vámon? Miért nem számít ilyen ügyeknél, ha bizonyítható a csalás?

kb ennyi a különbség

[ Szerkesztve ]

(#38044) V/ válasza ubyegon2 (#38043) üzenetére


V/
Topikgazda

Érdekes, inkább nem szokták átvenni, nem pedig vámon akad fel. A vámárúnyilatkozaton jelölted hogy visszaküldött dolog?

(#38045) HoTaZo


HoTaZo
őstag

Sziasztok!
Amerikából rendeletem PP-lal cuccot.
Subtotal $28.00 USD
Shipping and handling $11.83 USD
Total $39.83 USD
Payment $39.83 USD

Kell-e számolnom egyéb költséggel, eljárással?

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#38046) V/ válasza HoTaZo (#38045) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem kell, lásd mondjuk az eBay Összefoglaló vámolásos témáját a 19. Vámügyintézésről néhány gondolat. Az áfa nem fizetési határ az most 41,26 $
Ettől függetlenül kérhetik vámeljárs alá vonhatják és bekérik az vételár igazolását, de a leírtak szerint beküldve az okmányokat, nem lesz fizetni valód.
Bár ez a PayPal-tól független, mert csak fizettél a PayPal-on keresztül.

[ Szerkesztve ]

(#38047) HoTaZo válasza V/ (#38046) üzenetére


HoTaZo
őstag

Köszönöm!
Mivel nem az e-bayről vásároltam, így ezért nem hozzájuk fordultam.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#38048) ubyegon2 válasza V/ (#38044) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

Ettől tartottam én is, hogy nem veszi át az ürge, mivel tudja, hogy gyakorlatilag értéktelen holmi és ha átveszi, akkor fizetnie kell. Gyakorlatilag a csaló döntésén múlik, hogy visszakapom-e a pénzem! Ez lenne a vásárlói védelem? Az egész procedúra kizárólag az eladó érdekeinek felel meg.

Postán be lett írva a csomagcimkébe, hogy visszáru, persze.

Amúgy azt se értem, miért utasították el a panaszomat, mivel látszik, hogy a vámon van a csomag, kínai relációban egy hónap nem hosszú idő.

Mindegy, ez már elúszott, csak kicsit csalódtam a PP vásárlói védelemben és a hamis terméket forgalmazó csaló ugyanúgy veri át tovább az embereket.

(#38049) V/ válasza ubyegon2 (#38048) üzenetére


V/
Topikgazda

Valójában azt írják hogy ha visszajut az eladóhoz a termék, akkor kapod vissza a pénzed, az hogy nem veszi át, azt még az első elutasítás után figyelembe lehet velük vetetni.
De gondold el ha tényleg hamis, akkor a kínai vámosok sem engednék be, még akkor sem ha eredetileg tőlük indult, náluk is tiltott külföldről hamis termék behozása. Ha ők is kértek valami igazolást a címzettől akkor lehet hogy megrémült.
Innen Kínába egy ajánlott, elsőbbségi levél legtöbb esetben 5-10 munkanap tájékán kézbesítésre kerül, ha az érkezés napján levámolják. Oda nem 60 napokban mérendő az idő.

[ Szerkesztve ]

(#38050) modflow


modflow
veterán

Ha ebay-en úgy fizettem paypal-al, hogy az a bankkártyámat használja, akkor hol látom a kifizetett összeget?

Mert nincs sehol. Ebay support írta még az azonosítót is, de én nem látom.
Refundolni szeretném, de így nem tudom, mert nem is szerepel a kifizetés a listában.

Tudnátok segíteni?

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.