- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
honda 1993
senior tag
válasz
mohabá 007 #42510 üzenetére
Köszi a képeket és a leírást.
De lehet hogy nekem nincs is ilyen problémám, mert amióta le lett pucolva, azóta szép és tiszta.. Szerintetek? -
mohabá 007
aktív tag
No akkor álljunk meg:…
Honda1993 korábban ezt írta: „Amúgy a komplett vezérlés + vízpumpa csere munkadíjjal 55 ezer Ft lenne.”
Én megnéztem az árakat:
Vezérműszíj klt: 25000Ft (irányár)
Vízpumpa: 10000Ft (irányár) és itt már tudom mi milyen minőség,és mennyibe kerül,és nem csak beleteszik a legolcsóbbat a szervizesek,és még az sem biztos,hogy kapok számlát! Mindezt MINIMUM húszezeré!!Megnéztem a számlámat,2013.06 havi: Munka:1.90 óra. (nincs 2 óra sem hivatalosan) 10.260Ft ! 27% -ÁFÁ-val!!
A hosszbordás szíj feszítő görgő cserét azért javasoltam,(5000Ft) mert a csapágyazása hasonló,mint a vezérműszíj feszítő görgőké,és nem is tartósabb.A gép előélete meg nem ismert,ha meg már szét van kapva,Én nem hagynám ki.Én se cseréltettem ki,két éve a sötét éjszakába az országúton behalt a csapágya,de olyan csúnyán,hogy még a csapágygolyók is kirepültek a csapágyból. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
honda 1993 #42501 üzenetére
Nagyon leegyszerűsítve: a hengerfej tetején van a szelepfedél.Ez betakarja a vezérmü tengelyeket,és társait,és védi a környezetet,hogy a felkerült motorolaj csak kenni tudjon.
Mivel a fémet a fémmel tömíteni rendesen nem lehet,ezért kell a szelepfedél pakolás,ami többnyire hengeres alakú gumiszerű anyag ,ami idővel megöregszik,elévül.Ahol megadta magát,ott átereszti az olajat.A képen egy b veki szelepfedél látható.
Körben a szélein,és középen is látszik egy vékony nút,na abba illeszkedik a kerek,gumiszerű szelepfedél pakolás.
A szelepfedelet pedig csavarokkal rögzítik a hengerfejre. (a képen 10 csavar) -
w333
félisten
válasz
mohabá 007 #42505 üzenetére
Köszi, megnyugtattál
-
gban
veterán
válasz
honda 1993 #42507 üzenetére
Ha a szelepfedeles dologra gondolsz, akkor az nem a hengerfej tömítés.
A szelepfedél-tömítést én is most cseréltettem, 15 évesen, 235e km után, az simán engedhet, nem gond, a csere 10 perc, az anyag 1-2 ezer ft - csak figyelni kell hogy milyet veszel, mert azonos motorkódnál is lehet többféle megoldás.
Nekem ránéztek, aha, ez műanyag fedél, ebbe ez kell, kb. ennyi a boltosnak (ha képben van - én Opel boltoshoz járok mondjuk). -
honda 1993
senior tag
válasz
mohabá 007 #42505 üzenetére
Feljebb kérdeztem egyet. Azt megnéznéd?
-
honda 1993
senior tag
Köszi a választ mindenkinek.
-
gban
veterán
válasz
honda 1993 #42500 üzenetére
Arról lényegében (a szerelőm szerint) ránézésre kideríthető hogy milyen állapotban van.
Elvileg csak a generátort meg a szervópumpát hajtja, és nem is szokása megadni magát.
De ha mégis, elmegy a töltés és a szervó, de egyik sem maradandó.
De mondom, ha a szerelő megnézi, és ért is hozzá, és azt mondja, maradhat, akkor egyáltalán nem sürgős a cseréje.AMD: vízpumpát nálunk nem ez hajtja, és szerintem nála sem - akkor a szervó nélkülire is hosszbordás menne, nem ékszíj.
-
AMD Power
titán
válasz
honda 1993 #42500 üzenetére
Ha az ékszíj (hosszbordás szíj) elszakad, akkor nem hajtja a generátort, a vízpumpát is ez szokta, a szervót és esetleg klímaszivattyút. Éppen ez, nem tud olyan nagy kárt tenni. Károsodás csak akkor következhet, be, ha utána huzamosabb ideig még üzemel a motor(túlmelegedhet).
-
honda 1993
senior tag
válasz
mohabá 007 #42452 üzenetére
Őő...
Ezt a részt "átenged a szelepfedel pakolás" csak most látom.
Ez mit is takar? Ez ugye nem a hengerfej? -
AMD Power
titán
Egy ilyen nagyon jó buli lehet....
Mondjuk még a "mi" Váci úti Tesco talink sem jött össze eddig ebben az évben!
-
gban
veterán
válasz
mohabá 007 #42485 üzenetére
Na álljunk meg egy szóra
Vezérlés cseréről volt szó, nem vezérlés + hosszbordásról (indokolt a hosszbordás is, csak nem erre kapta az árat).
Ahogy AMD is írta, az azért bőven kevesebből kijön.
Plusz nem tudjuk, hosszbordás kell-e, vagyis szervós-e az autó (vagy tudjuk, csak én siklottam el fölötte?)
Az viszont igaz, a vezérlés drágább mint a mienk, így a végösszeg is magasabb lesz. -
w333
félisten
válasz
mohabá 007 #42490 üzenetére
Ok köszi ... neked is 4 csavar fogja a kereket ?
-
gzbotii
nagyúr
válasz
PhaetonV10 #42494 üzenetére
Na bazz...erre nem is gondoltam.
Mondjuk, kuplung szagot nem éreztemHidegen, üresben az egyenetlen járásra nem lenne magyarázat. Plusz, amikor az emelkedőn tökig nyomtam a gázt, akkor sem szökött meg "indokolatlanul" a fordulat. De attól ez sem lehetetlen.
-
Calogero
addikt
válasz
trassher #42484 üzenetére
Semmi átverés mert gyárilag a szervizkönyve nem követeli meg a dexos2-t.
Én három éves kora óta először szerviz3+, majd 4 éves kora óta szervíz4+ ban cseréltettem benne olajat, motor csomagot (H Astra esetén)
2010-es modellév utáni autók szervizkönyvébe került bele a dexos2. Ezek előttibe meg GM-ll-a-025 és GM-ll-b-025 szerepel. -
gzbotii
nagyúr
Volt szervizben a kicsike (B Corsa, '95, 1.4 16v X14XE).
Egy pakolás a motor felső részén (nem tudom most névről pontosan) cserélve, EGR pucolva, gyertyák cserélve.
Továbbra is fura dolgokat produkál, hidegen pl, egyenetlen a járása a motornak. Sík terepen jól húz, 80-90re is hamar felgyorsul, de ha emelkedő kerül akkor megfekszik. Ma egy 5-6% emelkedőn (3-4km hosszú) alig tudtam kimenni vele, fordulat volt (2-3000), motor egyenletesen járt, de fura volt a hangja de mégsem volt erő.Felhívtam a szerelőt, hogy mégis mi lehet, elvégre tegnap hoztam el tőle. Szerinte a befecskendezők.
Amúgy ezek voltak a hibák, amikor oda vittem hozza: [link]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
honda 1993 #42486 üzenetére
Amit felsoroltam cuccokat mindet cseréltesd ki.
-
w333
félisten
Na megjöttek az alkatrészek, csak egy kérdésem lenne ...
Az mennyire normális hogy a Brembo 6 lyuk + 1 tartó furat van rajta
Különben szerintem 99% hogy jelenleg is ilyen tárcsa van az autón (a középső kivágott rész pont ugyan így néz ki)vagy ez a szabvány sszerinti belső hűtésű féktárcsáknál ez mind ilyen ?LOL most nézem hogy a gyári féktárcsa is pont ugyan így néz ki mint a Brembo kép róla (középső kivágás) akkor mégis lehetséges hogy jelenleg a gyári féktárcsa van még rajta
-
honda 1993
senior tag
válasz
mohabá 007 #42485 üzenetére
Akkor az 55 egyáltalán nem rossz köszi
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
honda 1993 #42463 üzenetére
A cromax-nál megnéztem a hozzávetőleges árakat (középkategória)Ha már csere,ezeket ki kell cserélni:
Vezérműszíj klt: 25000Ft (irányár)
Vízpumpa: 10000Ft (irányár)
Hosszbordás szíj: 4000Ft (irányár)
Hosszbordás szíj feszítő görgő: 5000Ft (komplett szíjfeszítő:18000Ft)
Munkadíj kb:2.5 óra 15000Ft (irányár)
Összesen: 59000Ft -
trassher
addikt
Most láttam az opel szervíz 4+ reklámot. Azt írták hogy az x14xe motoros astra g-hez 10w40-es olajjal 9900 forint. A bibi csak ott van hogy 10w40-es olaj nincs ami teljesíti a dexos2-t. Csak én érzem hogy át akarják verni a népet?
-
-
trassher
addikt
Az autó szerelőnél van, csinálják a klímát. Holnapra kész lesz, az a kérdés csak hogy miért lőtte ki a relét a rendszer ha nincs bent biztosíték és a mégnestekercs sem volt jó. Remélem minden simán megy majd.
Esetleg azt tudja valaki hogy ózonos klímatisztításért jó ár e 5000 pénz? -
sitotomi
tag
Ha a benti levegőt keringeti, akkor sem fúj ott hideget, ha kintről kapja a levegőt, akkor sem fúj.
Azzal is próbálkoztam már, hogy lábtól ablakig végigtekergettem, hogy hova fújjon, hátha csak beakadt valahol, de ez többszörös próbálkozás után sem hozott változást.
Illetve erősséget is össze vissza állítgatom, de semmi. :/A széleken nagyon frankó hideg, csak ugye semmit sem ér, ha a középső meg meleget fúj.
120-130-al a hátsó sorokhoz kifejezetten meleg levegő áramlik az ülések közti fúvókákból. -
Mikuland
tag
Insignia fúvókák beszerelve!
Nagyon szépen porlaszt, persze az elsőnél eltört a rögzítő pöcök.,Nem gond, olyan szorosan van a helyén...
Piros pont a Cromaxos fiúknak, hogy felhívtak, mert két egyformát rendeltem.
Szombaton itt is kiderül, hogy műxik é a klíma.
Most kapott egy levendulás spray-t.
Addig izzadjunk rendesen! -
sitotomi
tag
Sziasztok!
Mikor is máskor legyen klíma gond, mint most a 30 fokban...
A rövid történet; egyszer csak érzem, hogy nem nagyon hűt a kocsi, gondoltam gyorsan elugrok beméretni a klímát.
Kiderült, hogy hűtene ő valójában, de...Az oldalsó, ajtók felőli fúvókákból 6-7 fokos hideg levegő jön, viszont a középső fúvókák, illetve az ülések közti hátsósoros fúvókák nem fújnak. Azt mondják, mintha valami nem nyitná/zárná a középső szelepeket, és így nem tud áramolni a levegő a középső ágon.
Valaki találkozott már ilyennel? Most le kell bontani a fél autót, esetleg ezt valami elektronika szabályozza?
Van valami tippetek?(c vectra, manuális klíma)
-
AMD Power
titán
válasz
honda 1993 #42454 üzenetére
55e? Nekem most kedvezménnyel volt a készlet + a vízpumpa (Gates + Dolz) durván 17000Ft. A vezérlés csere még nem történt meg idő hiányában de tesóm szerelője 10e megcsinálja. Máshol ilyen 20e mondtak rá.
-
bzoly
aktív tag
Sziasztok,
A G Astrámban azt vettem észre, hogy állandóan megy az a kis motor, ami a külső és a belső levegő keringetését állítja. Hol van ez a cucc? Mennyire egyszerű kiszerelni?
Köszi, Zoli
-
válasz
honda 1993 #42466 üzenetére
Nekem is nemreg szolalt meg a gorgo, azonnal csereltem mindent
-
Markizmark
addikt
válasz
honda 1993 #42466 üzenetére
Ha biztosra akarsz menni, akkor ne nagyon autózz, főleg ha már hangja van a feszítőnek. Az ördög sosem alszik, ezért karikás a szeme. Én a szervizen kívül másfelé nem mennék már vele.
-
honda 1993
senior tag
válasz
PhaetonV10 #42465 üzenetére
Na most akkor ha ez "bármikor" elszakadhat, akkor miért be lehetne h éppen most történne meg?
Amúgy meg a szíjfeszítő görgőnek már lehet hallani a hangját, szóval ki tudja... -
PhaetonV10
tag
válasz
honda 1993 #42463 üzenetére
Nyugodtan menj csak. Hallottam már olyat, hogy autó vételből hazafele szakadt el.
Egyébként úgy se lesz akkora balszerencséd, h pont mostanában fog szakadni. Ez csak elővigyázatosság, tiszta lap az autónak.
-
honda 1993
senior tag
válasz
mohabá 007 #42459 üzenetére
Köszönöm, bár előtted azt mondták hogy az 55 Az sok...
Azért szerintem ha ebben benne van a komplett vezérlés (szíj, + görgők stb) + a vízpumpa és a munkadíj akkor annyira azért nem vészes..
Amúgy nem a melegedés az ami miatt nem akarok elindulni, (ez a melegedés probléma amúgy is csak a városi dugóban jön elő)
Hanem attol félek hogy ezalatt a 15 km alatt amit oda-vissza teszek meg, elszakadna a vezérlés, mert hát sajnos nem lehet tudni hogy mikor lett cserélve. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
honda 1993 #42454 üzenetére
Azért lesz a gyertya olajos,mert a szelepfedél pakolás átengedi az olajat,és ha a pakolás belső része adta meg magát,a gyertya lentebb,mélyebben van ott gyűlik össze. Ha meg a külső része lett rossz ott átereszti az olajat,a forró részre érve füstöl,ráég.Az óvatosság nem árt, én közlekednék vele,figyelve a vízhőfokot,hogy ne menjen feljebb 110 C foknál.A komplett csere reális ár. Csak szervízbe csináltasd,számlára,mert így az elvégzett munkára van garancia.Az anyagra akkor van garancia,ha a szervíz rendeli meg,de Te mondod meg milyet tegyen bele.Így ha baj lenne,nem neked kell össze vissza rohangálni,kilincselni,igazadat számlákkal bizonyítani.Legyen ez a szervíz gondja.
-
gban
veterán
válasz
haddent #42456 üzenetére
Nem gondolnám hogy egy foggal odébb rakják, nem is ez a legnagyobb veszélyforrás.
Hanem a feszítők, vízpumpa hibás beszerelése, amitől meg vagy laza lesz a szíj és átugrik, vagy feszes, és megszorul, vagy bármi egyéb.Vagy mint a kollégám, amikor egy nem nagyon ismert telefon-modellt rábíztam, hogy tessék, itt a telefon szétszedve, megjött az alkatrész, tedd bele, rakd össze, próbáld ki.
Fél óra múlva jött, hogy kész, ki is próbálta, hibátlan.
Oda is adta a telefont. Meg mellé egy marék alkatrészt, hogy ezekre nem volt szükség...10 az teljesen korrekt ár rá, még az F-re is - bár nem biztos hogy indokolt, de ahogy nőnek a modellek betűjelei, úgy nő az alkatrészek ára, és a munkadíjjal meg próbálnak ehhez igazodni a szakik
-
válasz
mohabá 007 #42453 üzenetére
15-17ezer Ft ujonnan
-
haddent
addikt
válasz
mohabá 007 #42453 üzenetére
Elnézted, 15 ezer max
honda 1993 gyertya olajos az kb azt jelenti hogy az égéstér tele van baxva olajjal, füstöl, nem húz stb.
Elég sértődékeny vagy szóval próbálok nagyon szofisztikáltan fogalmazni: NEHOGY megbontsd a vezérlést ilyen szaktudással. És a haverod se. Ott egy foggal elállítva rakjátok vissza ránt egyet aztán egyből le is viszi a vadi új vezérlést meg a motort.gban nekem a legelső szerelő H -ra 10 -et mondott munkadíjra, ezt én el is fogadnám, vezérlésnél fizesse meg az ember a munkát ne szarozzunk ez nem egy sárvédő
-
gban
veterán
válasz
honda 1993 #42454 üzenetére
Egyrészt az 55 az elég sok, másrészt nem egyszerű azért a csere, igen sokmindenre oda kell figyelni és ismerni kell a trükköket is.
Magyarán rutin nélkül csak elcseszni lehet szerintem.
AMD írta korábban hogy mennyiért, milyen cuccokat vett, ő is most cseréltet vezérlést ha jól emlékszem, és talán árakat is tud mondani anyagra, munkára. -
honda 1993
senior tag
válasz
mohabá 007 #42452 üzenetére
Megnéztem magam is miután elhozhatom a szerelőtől és egyáltalán nem volt olajos, mert amikor megnézte akkor le is pucolta. Azóta egy árva olajfolt sem jelent meg, sőt azt mondta hogy csak ott volt olajos ahol képen is látni lehetett. (a motor alján már egyáltalán nem volt olaj)
Egyébként csak hogy okosabb legyek, mit jelent az ha a gyertyák is olajosak?
Most ott tart a dolog, hogy jövő héten pénteken megyek vissza a komplett vezérlés + vízpumpa cseréje miatt (sajnos csak akkorra kaptam időpontot)
Addig amíg az nem lesz kicserélve addig tudom hogy kockázatos közlekedni vele mert ha elszakad akkor baj van, de ha csak kb 15 km-ert mennék vele ma a suliba, az is okozhat bajt?
Illetve a másik kérdés hogy a haverom folyamatosan azzal próbál meggyőzni hogy sokkal jobban járnék ha magam cserélném ki, mert ő olcsón tud alkatrészeket szerezni.
Szerintem baromság volna mert az egyik hogy még sosem csináltam ilyet, de a nagyobbik baj hogy ha az új szíj elszakad és elcseszi a motort akkor lehet hogy még csak a garanciát sem tudom érvényesíteni mert azt mondanák hogy szakszerűtlenül lett megcsinálva..
Szóval szerinted?Amúgy a komplett vezérlés + vízpumpa csere munkadíjjal 55 ezer Ft lenne.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
honda 1993 #42445 üzenetére
az olajra meg azt mondja hogy megnezte de az meg egyáltalán nem rendellenes.
Szerinte.Szerintem meg nem normális.
A képen a pirossal jelölt részen a felszálló füst, és a másik képen látható olajsár nekem azt mondja,hogy átenged az szelepfedél pakolás,engedi az olajat.
A gyertyák nem úsznak az olajban?
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS blog: B650 alapokon
- Melyik tápegységet vegyem?
- Metal topik
- Óra topik
- Bluetooth hangszórók
- NBA és kosárlabda topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nintendo Switch 2
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Z Flip 3 256GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest