Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz
TommyY2 #7617 üzenetére
Most ismét próbálkoztam az autó Setup-jába belépni, megintcsak sikertelenül.
Én úgy gondolom, hogy ennek a Venga-nak nincs semmilyen beállítási lehetősége (pl. Olajcsere intervallum nullázás, TPMS nyomás beállítás, automata ajtó zárás, stb.), ha mégis van, legyen szíves mondja már meg valaki a tutit.
Köszönöm:
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
Dare2Live #7614 üzenetére
Milyen jó, hogy tovább feszegetem a témát, így mindig tanulok valami újat ("intenzív használatnak minősül").
Szívem szerint a Motul Eco-Nergy 5W-30 olajat tettem volna bele (az ACEA A5/B5, TBN 12.5), de az adatlapon nem volt Kia ajánlása (csak főként Renault) és az olajos boltban az eladó is azt mondta, hogy nam abba való, és jó döntés volt a Motul Eco-Lite.
Már csak az automatikus ajtózár kikapcsolására kellene valami ötlet (otthon ismét próbálkozok), nem igaz, hogy nem találom meg a belépést a menübe (ha egyáltalán létezik azon a kicsi kijelzőn).
TommyY
-
6030D
őstag
Sziasztok!
Egy Tucson hibát dob a 392652F250 számú pm szenzorra, a(z amúgy teljesen korrekt, megbízható) szerelő szerint csak gyári van ~350e Ft áron. Rákeresve viszont van választék: [link] Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
-
szimi57
őstag
válasz
Dare2Live #7614 üzenetére
Nyiván a gyártó nem fog előírni benzines motorba C-s olajat, még akkor sem, ha jobb a motornak. Azért intenzív használat, mert a TBN száma alacsonyabb, mint az A5-B5-nek, vagyis a károsanyag semlegesítő adalék kevesebb benne, ezért felezni kell a csereperiódust. Én legkésőbb 6 ezernél cserélem, nem kell félnem attól, hogy az adalékok kinullázódnak. Fordítva, vajon miért nem jó a C2-C3 helyett az A5-B5? Nem csak az utókezelő rendszerek miatt!!!
-
Dare2Live
félisten
válasz
TommyY2 #7603 üzenetére
Nem hinném 6.sebesség 90nél kb 400rpm difi. 130nál mondjuk kb 600.
Tankolástól tankolásig mérj a fedcomp tud hülye lenni. Elötte guminyomás check.@szimi57 Nem az én kocsim de nekem elég meredek, hogy eltérek a gépkönyvtől úgy hogy láthatólag nem vagytok tisztába még az olaj alapokkal sem. Persze lehet bele önteni C2es olajat A5/B5 helyett de nem véletlen van a gépkönyvben A5/B5.
btw Gammanal KIA ha nem is könyvben hanem honlapon de engedélyezi a C2t avval a kikötéssel, hogy az intenzív használatnak minősül. Azaz felezni kell az olajcsere periódust. És hamár nagyon nem nehéz kérdés: Mért engedélyezi a C2t és mért minősül intenzív használatnak. És mért nem jó egy C2/C3 olaj HTHS szempontjából oda ahova A5/B5 van előírva? -
TommyY2
tag
válasz
szimi57 #7612 üzenetére
Köszönöm.
A Motul olajválasztó is az X-Clean EFE olajat hozza elsőként (ennek van Kia ajánlása, a Suzuki S-Cross autónkba ezt használom, én is pont a nagyobb védelem miatt), meg az Eco-Energy-t (A5/B5, de ennek nincs Kia ajánlása), viszont az Eco-Lite-ot nem hozza, pedig van Kia ajánlása.
Cseréltél már olajat a sebváltóba?
sakal83 írta, hogy ki lehet kapcsolni az automatikus ajtózárást a kormányról vezérelve, de én nem találok semmilyen leírást. Meg tudnátok mondani, hogy kell pontosan (egyáltalán van a Venga-nak setup menüje, ha igen, mivel lehet belépni?)?
Köszönöm:
TommyY
-
szimi57
őstag
válasz
TommyY2 #7607 üzenetére
Szia! Nem vagyok nagy olajszakértő, még csak szakértő sem, csak el tudok igazodni a nagy információ halmazban. Teljesen jó az olaj, amit választottál. Én azért döntöttem az X CLEAN EFE mellett mert a magasabb HTHS érték jobb motorvédelmet biztosít, szemben az A5-B5 némileg kedvezőbb fogyasztási adatával. Nyári kánikulában, tartós 140-150-es autópálya tempónál így nyugodtabb vagyok.
-
TommyY2
tag
válasz
TripleB #7608 üzenetére
Köszönöm a választ, hallottam már a Febi-ről.
Mindenképpen csak márkás, jó minőségű olajat szeretnék beletenni. A Febi is közéjük tartozik?
A Suzuki S-Cross autónkba is lassan esedékes lesz a vàltó olaj csere, abba 75W kell, de abból sem találtam még meg a szimpatikusat. Kicsit Motul mániás vagyok, de abból csak főként félszintetikus olajok vannak.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
szimi57 #7606 üzenetére
Szia!
Az olajos fórumban látom már rég óta, hogy nagy szakértő vagy, ráadásul koreai autód is van.
- Csak szeretném, ha megnyugtatnál (én különösebben nem értek az autókhoz, csak követem az egyes fórumokat), hogy jó olajat tetettem a Kia Vengába (2017, 1.4): Motul Eco-Lite 5W-30 Dexos1.
- Nem tudom, hogy mennyi km van az autódba, de cseréltél már benne váltó olajat?
A gyári előírás 75W. Most van 60.000km az autóban, illene cserélni (annak ellenére, hogy a könyv szerint örök élettartamú)?
Te milyen olajat tettél, illetve tennél bele (van erről tapasztalatod?)?- Nem tudod, hogy ki lehet-e kapcsolni az automatikus ajtó zárást? Van benne valami beállítások menüpont? Én nem találtam semmit (ha van, hogy lehet előhívni?).
Egyébként épp a napokban tettem rá nappali menetfényt, szerintem jól sikerült:
Köszönöm a segítséget:TommyY
-
Dare2Live
félisten
1.6 venga MPI szívóval Szfvár->Pécs (Sárbogárdon át) + 1 hét tavaszi szünet Pécs + vissza össz 417km átlaga 5.8l/100km. Mindez 4fővel és telipakolva.
Ha a Pécsi városozást kivesszük a csak országúti rész ~5liter körül lett volna.
Másik oldala, hogy télen 90% város dugózással fogyi 10l/100kmig is fel tud menni.
A téli időszak átlagfogyim 7.5l/100km lett. -
sakal83
addikt
válasz
macilaci78 #7600 üzenetére
Köszi. Sajnos ettől feltem. Jo etvagyu diesel ez...
A 20 eves 2.0 d4d Corolla Versom eszik ennyit, de inkabb kevesebbet.
-
TommyY2
tag
válasz
TommyY2 #7590 üzenetére
Még azt szeretném kérdezni az itt lévő Kia tulajoktól, hogy kinek hány évet bírt a TPMS szelepe?
Érdemes-e gyárit venni, vagy lehet kapni hosszú élettartamú utángyártottat is? Kell-e tanítani őket, vagy az autó felismeri automatikusan?
Esetleg linkeket kérhetnék? Köszönöm:
TommyY
-
Dzsolo
senior tag
válasz
sakal83 #7577 üzenetére
Hát nem tudom, a sajátom amit a céges mellett használok 2 éves 4 évszakos gumi benne 25.000.- km olyan mint az új egy 130Le autóra van szerelve, makulátlan, majd 30e km cserélem meg őket Elsőt hátra hátsót előre). Feleségem Jazzén 4 éves de az évi 2-4000 km-t fut, azt lassan eladjuk mert még rendes árat lehet kapni érte másnál öregedjen meg, illetve lehet az autó is megy. Cégesemen is 4 éves abban 60e km van és még nem kell aggódnom miatta de jövőre arról is lekerül. Az összes autó amit kintről veszünk, (flottások) mind azzal van szerelve, de legyen igazad, biztos nagyobb tapasztalatod van benne, szíved joga másképp dönteni. Mondjuk részemről csak két márka jöhet szóba a többi hulladékot biztos nem venném. csak a Michelin és a Kléber. A Goodyear 25 éve nem tud rendes gumit csinálni, nem hogy 4 évszakost semmit nem szabad venni, a motoromra se tenném rá... Egyébként a 4 évszakos gumikon belül is rengeteg különbség van, kinek mi a fontos tulajdonsága a guminak aszerint kell választani. A 4 évszakos csak egy gyűjtőfogalom.
Ameddig volt 2 szettem nyáriba Klébert téliben Continentált preferáltam kb 4 évig használtam őket mert öregednek, akkor még jó pénzt lehet értük kapni így az új szett kb. 50%-os áron vásárolható.
Céges autóimon anno volt Hankook téliben alig vártam, hogy lecseréljék igazi hulladék volt, jelenlegi 4 évszakosom lepipálja, nyáriban Michelin az meg gyorsan keményedett és alig kopott, esőben életveszélyes volt azt is alig vártam, hogy megszabaduljak tőle.Nem akarok 5 évnél tovább használni semmilyen abroncsot és e szerint is vásárlok a 4 évszakos 50-60e futásteljesítménnyel hirdették, elvleg tudni is fogja pont 4-5 éves lesz, ha marad minta eladom ha nem akkor eldobom, ennyi, és mindig friss gumikkal járok sorban sem kell állnom megúszom az évi 2 szerelést, nem kell dupla felni mennyiséggel rendelkeznem, nem kell tárolnom a gumikat.
-
gyulaszu
senior tag
válasz
Dare2Live #7594 üzenetére
Az egy százalék persze csak a jelenlegi ismerkedő eredmény. Gondolom több lesz az majd ha lesz benne hűtés/fűtés is. Most még ki lehet bírni bekapcsolt klíma nélkül, illetve nem volt eddig hosszabb út sem az autóval. Ha sikerül majd az autóval 80%-ban elektromosan közlekedni, akkor az kb. évi 2000 km lenne benzines üzemmódban, már elégedett leszek
-
Dare2Live
félisten
válasz
szimi57 #7585 üzenetére
Erről bevillantak a még gyerekként megélt kb 87-94 közti telek. Olyan hó volt, hogy a falu ásta ki magát. Ha hófúvás volt nem mentünk be a városba iskolába mert nem ki se autó se busz a faluból. Amúgy a jéggé taposott hón közlekedtünk azon ment a busz is. Így utólag über durva telek voltak.
Így megy tovább tényleg nemhogy nem kell téli de a négyévszakon is el kell gondolkozni, fölös lesz.
@gyulaszu
Én a gyári előírásnál sűrübb olajcserét szoktam javasolni. De ilyen használathoz jó a gyári. Ha 1évet nézzük hány kmenként lesz olajcsere? 200-300?
@sakal83 Ennél 1.6 benzin kevesebbet kér. 50-90 közti országúti tempóban 5-5.5.
Pálya 110 átlaggal ami kb 6.2
Nem a legsporolósabb dizel az biztos de ha ezt tudtad mért ezt választottad? -
sakal83
addikt
Sajnos nem vigasztal.
Kicsit meglepodtem az orszaguti fogyasztasan. Tudtam h tobbet eszik mint a kortars dieselek, de azt nem hittem egy a 20 eves 2.0 d4d versonal tobbet, ami 5 sebesseges.
A korabeli tarsai 1.5 literrel jobbak ilyen korulmenyek kozott, ami majd 1m 100e kmnel...
Ha nem vmi kiugro fogyasztas volt akkor lehet bucsuzunk. (a diesel kockazat ugyanolyan mint masoknal) -
sakal83
addikt
Sziasztok
Vettem egy Carens 1.7 crdi 141 Le valtozatot. Sajnos a fogyasztasaval ne vagyok elegedett dieselhez kepest. Orszaguton 6.2l/100km.
Chiptuningnak lenne ertelme? Mennyivel csokkenne a fogyasztas? Karositja az autot?
-
TommyY2
tag
válasz
JoolsNOS #7589 üzenetére
Nekem olyan lesz, amilyen alufelnit sikerül vennem hozzá. Ha nem sikerül, marad a 15" lemezfelni, Michelin, Continental, vagy más márkás (pl. Goodyear) 4 évszakos gumikkal.
A 4db komplett kereket a TPMS szenzorokkal és a Toyo téli gumikkal meg őszig eladom.
Még azon is gondolkodtam, hogy téli-nyári szett legyen, mivel egy nyári prémium gumi kibir min. 8 évet és akkor csak a télit kellene cserélni 4-5 évente. Kicsit drágább lenne, viszont télen-nyáron egyaránt jobban tapadna.
Nem tudom, hogy az Alutec felni az milyen minőségű, abból tudnék venni 15"-osat.
TommyY
-
JoolsNOS
veterán
-
szimi57
őstag
A 4 évszakos gumik sem egyformák. Vannak nyárias és télies kaliberűek. Hozzánk inkább a nyáriasak valók. Jelenleg a Vredestein Quatracot használom. Mivel télen keveset megyek, azt is akkor, ha rendben vannak az utak, és mindezt az alföldön, erősen gondolkodom egy nonstop nyári gumi beszerzésén. Nagyban befolyásolják a választást a körülmények. Régebben vagy csak téli, vagy csak nyári gumikon gurultam télen nyáron, főleg céges autókkal.
-
válasz
TommyY2 #7583 üzenetére
A Splash marad, a nejem imádja. A nagy autónak kerestünk utódot, és az új Sportage volt az egyik lehetséges megoldás. Van márkaszervizben ismerős-barát, a vele való egyeztetés után dobtuk a témát.
#7582Jim74:
Nem én vettem az autót!Én a saját megtapasztalásaimat osztottam meg. Természetesen mindenki úgy dönt ahogy akar, és ahogy a korlátai engedik. Ebben egyetértek Veled!
-
TommyY2
tag
válasz
simonjoe #7581 üzenetére
Miért tettél le róla? Csak nem az olajfogyasztás miatt?
Eddig ahány tulajdonossal beszéltem (van két kollégámnak is), senkinek nem ette az olajat, viszont az összes szaki azzal kezdi, hogy a Kia eszi az olajat.
Való igaz, hogy a Splash-nek szebben járt a motorja (a fogyasztása is kevesebb) és egy csepp olajat sem evett, de a Kia azért egy fokkal modernebb és dinamikusabb.
Remélem, hogy ez sem fogja enni az olajat, majd sűrűbben figyelem, valamint műszakilag is legalább annyira megbízható lesz, mint a Suzuki.
TommyY
-
Beszéltem a Continental itthoni képviseletével. Ott azt mondta a faszi, h tíz éves nyári gumi, ha jól volt tárolva és nem kopott, még problémamentesen használható. A téli más tészta, nálam már a nyolc éves is annyira felkeményedett, h nem mertem vele, főleg a szomszéd hegyekbe elindulni, annak ellenére, h a profilmélysége még 5-6mm volt.
#7579TommyY2:
Látótérbe került a Kia, mint lehetséges utód. Letettünk róla, de itt maradtam. -
válasz
TommyY2 #7579 üzenetére
Szia!
Nyolc éves gumikkal én nem járnék már...
Nagyobb felninél peresebb gumi fog kelleni, ami általában növeli az árat. Lehet, hogy jól néz ki, de ezekre a f*s magyar utakra nem való a peres gumi szerintem.
Évi 10ezer km alatt én 4 évszakost vennék, de valami jobb márkát, felette téli/nyári szettet. -
TommyY2
tag
válasz
JoolsNOS #7573 üzenetére
Szia!
Én is most vettem egy Kia Venga autót. 8db komplett kérek van hozzá 15" lemezfelnin, 195/65 R15 nyolc éves gumikkal.
A nyári felnik szinte újak, a téliek kicsit rozsdásak, de mindegyikben eredeti 8 éves TPMS szenzorok vannak (nem tudom, hogy. mennyit birnak, de nincs sok km az autóban) .
Neked mekkora kerekek voltak hozzá? Érdemes venni rá 16" kereket?
Én sem tudom eldönteni, hogy mi lenne a jó megoldás. Eladni a 4db téli kereket és venni a nyári helyett 4 évszakos gumit, vagy a rozsdás felnire új téli gumit (a nyári az prémium contact, kibir még pár évet)?
Én is nézegettem az alufelniket, de nem találtam hozzá valót 15"‐ban. Novemberig még eldől, hogy mi lesz a megoldás.
Egyébként mennyiért lehetne eladni a 4db téli kereket kompletten (egyáltalán lenne rá igény?)?
Simonjoe: meglepődtem, itt is jelen vagy. A Splash helyett vettük a feleségemnek a Vengát. Erre is fogok szerelni menetfényt (köszönöm a Splash-nél a segítséget), remélem, hogy itt is lesz valaki, aki tudja, hová lehet rákötni a motortéri bizti táblában.
TommyY
-
válasz
sakal83 #7577 üzenetére
Ebben teljese igazad van. Sőt, ha azt akarod, h biztonságosan tudj vele kölekedni, akkor nem az alsó polcról kell választani, ami hozza magával, hogy az ára is igen magas. A négyévszakos guma szvsz annak való aki igen keveset megy, bőven 10k alatt évente, keveset pályázik, nem jár külföldre a hegyekbe. A feleségem autóján a Goodyear Vector 4seasons valamivel több mint 3 év után darabokban málott, cc 25k km-el. Ráadásul azt is tapasztaltam vele, h minden évben rohadtul romlott a tapadása. 3 évesen már esőben nagyon óvatosan kellett vele vezetni. Én nem hiszek a csodában, pontosabban abban, h van olyan termék ami mindere(is) alkalmas. Ott valami, valami rovására megy, ezeket meg fentebb leírtam.
-
JoolsNOS
veterán
Köszi akkor a kútik még eljutunk. Egyelőre nincs rendszám, várom a műszaki vizsgát, de a faluban néha megjáratom...Azért a féltank túlzás, a honda jazzbe én midig akkor tankoltam mikor kigyulladt, akkor még volt benne kb 5 liter. Azzal semmi baj nem lehet. Persze mindenkinek szíve joga mikor tankol, de nekem nem hobbim a tankolás, a cégesbe 2 naponta így is kell tankolnom. Amúgy ez a felszívja a koszt az aljáról dolog se nagyon valószínű. Anno leszereltük a 20 éves szívódízel ford tankját, azt hittem majd milyen mocsok lesz az alján, de teljesen tiszta volt.
A négyévszakoson is elgondolkoztam volna, de 1 éves téligumikkal vettem, és nem akarom elpazarolni.
#7575TripleB: sajnos azzal se leszek előrébb ha az én pontos típusom kiderül, mertr attól még nem derül ki a megvételre szánt szenzor száma. (bár amúgy már alis be van rendelve)
-
Dzsolo
senior tag
válasz
JoolsNOS #7573 üzenetére
4 évszakossal járok a legjobb választás, a cégesen és a saját autóinkon is azok vannak, semmi értelme a téliguminak, nincs már tél, meglátásom szerint. (illetve sokak szerint)
A budai oldalon járunk semmi gondunk nincs.TPMS miatt írj szakszerviznek, majd ők kikereseik alvázszám alapján, vagy bemész az alkatrészrendelős pulthoz és megnézik neked.
Ha világít az üzemanyag szint jelző lámpa régen rossz, fél tank alatt tankolni kell a benzinesbe és a dieselbe is, mi sosem várjuk meg, hogy világitson káros lehet, (cégesnél is előírás) nem tudja a rendszer megfelelő hőfokon tartani az üzemanyagot és magasabb hőmérsékleten kerül befecskendezésre, tönkre teheti az injektorokat, ileltve a tank aljáról felszívhatja az üledéket, de mindneki úgy szivatja magát ahogy akarja, magánügy.
Egyébként meg írja a fed komp, amennyiben 0-át ír utána még 50-80km van benne felhasználás függő. -
JoolsNOS
veterán
Nem tudom mi a régi, az van most télivel szerelve nem akarom "bontani". Most vettem az autót, és akarok külön nyári szettet venni. Most van egy eladó garnitúra gyári szenzorral. De csak annyit ír az eladó, hogy hyundai/kia.
Más: ha kigyullad a tank szintjelző, mennyit megy még el kb az autó?
-
Dare2Live
félisten
válasz
JoolsNOS #7567 üzenetére
"Nem ütheti a garit ha máshol szervízeltetsz."
Ne keverjük az első 2 évet az 5/7év garival. Az első 2 évre lehet igaz amit írsz.
Ami nem tvileg előírt ott ha nem náluk szervizelteted elhajthatnak és el is hajtanak. Mondjuk sokszor akkor is ha náluk szervizeltetetted végig. -
JoolsNOS
veterán
Tpms szenzor mennyire típusfüggő? Nézek most egy gyári szette. Hyundai/Kia-ként van hírdetve gyári szenzorokkal. Hyundai felnikupak van rajta, tehát elvileg arra való konkrétan. 205/55/R16 os szett, tehát valami kisebb autón volt. Ezzel vajon az IX20 kapcsolódni fog?
-
Dare2Live
félisten
Nem szemétkedés de vedd elő a hozzá adott gépkönyvet és nézd meg.
Garit szerintem üti ha máshol cseréltetsz olajat. Az más kérdés ezt 99% nem veszik észre. Te döntésed. Én otthon leszívnám feltölteném.
Sajnos tényleg kényes a GDI a 10.000kmes olajcsere mindenképp javasolt. -
wolf13
őstag
Van egy 2021.11-ha Sportage-m. Eddig 10.000 ként cseréltettem szakszervízben az olajat (GDI miatti félelem). Minden évben előrébb csúszott
a vizsgálati idő ezáltal. Most novemberben már műszaki vizsga is lenne. Ezért kérek tanácsot , hogy járna el más.
Esetleg egy köztes olajcsere (nem márkaszervizbe, ha ez nem gond) , így kérdés, hogy pontosan milyet kellene belerakni?
Viszont amit még nem tudok, hogy nyáron is mennyi kilométert teszek bele, ha sikerül motort vennem.
Vagy most letudni a négyéves kötelező szervízt, s novemberben viszem el műszakira.
Nem tudom , mivel járnék jobban, mi üti esetleg a garanciát.
Válaszokat előre is köszönöm. -
csubuka
addikt
válasz
csubuka #7563 üzenetére
Ahogy az autós topikban kiveséztük úgy gondolom valóban leginkább foszfátos (P-OAT) fagyálló kell ebbe.
RAVENOL HJC FL22 egész baráti áron megoldható...
->Azt jól gondolom, hogy azért a fagyálló csere elég érdekes ezen motornál mert a hűtő leeresztőjén csak annyi ereszthető le, hogy visszamarad még 1.5 liter? Szóval a normális csere többkörös folyamat kb... van netán Budapest környékén ajánlott független KIA szerelő akire ez rábízható? Úgyis ideje hátrahagyni a márkaszervízeket a gari lejártával...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Fagyálló cserénél egy 1.25-ös MPI G4LA Kia-nál mennyire fontos, hogy az ázsiai P-HOAT (foszfát alapú?) legyen használva? Az átlag G13 az Si alapú (Si-HOAT?) ezzel szemben....
-
gippazoid
senior tag
válasz
Koncipappa #7559 üzenetére
Márkaszervizben nem próbáltad?
-
Koncipappa
csendes tag
Feleségem Hyundai I20-asában (2013-as) észrevettem, hogy elszakadt az a gumicső, ami összeköti a hűtő kupak alatti részt a kiegyenlítő tartállyal (narancssárga ellipszissel jelölve a képen).
Körbenéztem a hazai autósboltok webshopjában, de nem találkoztam ilyen csővel. Van ötletetek, hogy honnan tudnék szerezni? -
TommyY2
tag
válasz
Dare2Live #7555 üzenetére
Én is néztem a Motul Eco-Nergy 5W-30 olajat, ami már API SP és valóban A5/B5 (TBN 12.5), de nincs KIA ajánlása, a Motul Eco-Lite-nak viszont van. A Dexos1 viszont mindent is lefed és megfelel az ACEA A5/B5-nek.
Egyébként érdekes, hogy ennek ellenére a Motul olajkereső az Eco-Nergy-t és az X-Clean EFE olajat ajánlja bele.
Már csak egy jó olajszűrő és egy jó váltóolaj kellene bele (meg kikapcsolni a felesleges automatikus ajtózárást).
TommyY
-
ElRamos
tag
válasz
csubuka #7553 üzenetére
Én ezt annyiban elcsesztem, hogy nem csináltam fotókat a párásodásról. Aznap, mikor a kötelező szervizbe kellett mennem időpontra, egész nap sütött a nap, jó idő volt, a párásodás eltűnt, a szervizben meg mondták, hogy legalább fotót mutassak. Nekem azt mondták, hogy a párásodást garanciában megoldják, csak kell rá bizonyíték, pl. fotó. Azóta már van jó pár fotóm, nemsokára viszem is a kocsit.
-
ElRamos
tag
válasz
lalibatyo #7554 üzenetére
47 ezer km-rel vettem a kocsit, tavaly ősszel. A márkaszerviz az éves kötelező szerviz alkalmával jelezte, hogy a tárcsák és a betétek cserére szorulnak. Ezután elvittem egy független szerelőhöz és ő is azt mondta, hogy cserélni kell őket. Láttam a tárcsákat meg a betéteket is, tényleg szar állapotban voltak. Valószínűleg nem volt megfelelő a vezetés technikája az előző tulajdonosnak, másra nem tudok gondolni én sem.
-
Dare2Live
félisten
válasz
TommyY2 #7549 üzenetére
Nem rakom bele amit Qru ajánlott. Drága és nem ACEA A5/B5. Ha motult raknék bele akkor ez lenne. [link] Nálam mondjuk annyira nem számítana az A5/B5 mert átlag 6500kmenként olajcserélek de na.
Olajszürőből 2éve sikerült vennem gyárit több dbt olcsón. Még egy darab van utána x mi lesz.
50.000km van az autómban ráadásul átlag ~6.500kmenként olajat cserélek és városban jórészt a 18éves yarist használjuk. Csúnya lenne ha bármi gondja lenne...
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
ElRamos #7550 üzenetére
Hát azért nekem elég beszédes hogy 50 ezer után tárcsa csere. Vagy tényleg nagyon ratyi minőség, vagy vezetés technikai problémák, vagy le akartak nyúlni a szervizben és rád hozták a frászt. - Volt pár autóm már hogy ezt mondjam..... A másik szerviz meg csinálta amit az ügyfél kért......
-
csubuka
addikt
válasz
ElRamos #7550 üzenetére
A bal első fényszóró párásodik, azt biztosan garanciában csinálják
Inkább biztosan nem
Okosba időt kell foglalni és a márkaszervíz szeme előtt 30 percet járatni felkapcsolt fényszóróval pl KIA-nál és ha utána is marad, akkor talán cserére megfontolják
Szerinted mennyire összehozható ez, amikor a párásodás csak időlegesen jön elő és 1-2 héttel leőre lehet csak foglalni időpontot? Én rákérdeznék a Hyundainál hogy mi a csere feltétele, mert felteszem nagyon hasonló...
Én csak hittem ebben, de sajnos ez a helyzet. A gari nem olyan gari amit a tulaj szeretne, vagy amiért éppen KIA-t vett pl félkamu "kidumáljuk" 7 évvel
-
ElRamos
tag
Sziasztok!
Decemberben volt a 4. éves kötelező szervizben az i30, ahol jelezték, hogy az első féktárcsák és betétek cserések, az ajánlat kb. 270k volt. Mondtam, hogy nem, köszi, megoldjuk máshogy. Tegnap voltam szerelőnél, aki számlásan 153k-ért cserélte a tárcsákat és a betéteket is (Brembo), illetve a fékolajat. Mikor mentem a kocsiért, azt mondta, hogy érdekes a kuplungja ennek a kocsinak, neki egyesben rángat. Belém tette az ideget...kb. 49.000 km van a kocsiban, létezik, hogy a kuplung már szar legyen? Ha mégis baj van vele, akkor ezt garanciában cserélik? A bal első fényszóró párásodik, azt biztosan garanciában csinálják, de majd rákérdezek a kuplungra is, biztos ami biztos. Az okozhat esetleg kellemetlen szituációt a márkaszervizben, hogy a tárcsákat meg a betéteket máshol cseréltettem?
-
TommyY2
tag
válasz
Dare2Live #7546 üzenetére
Szia!
Most láttam, hogy az olajos topikban Qru régebben neked is a Motul Eco-Lite Dexos1 olajat ajánlotta az 1.6 Kia autódba (azt töltesz bele azóta is?).
Meg tudnád mondani, hogy milyen olajszűrőt érdemes venni hozzá (a Mann W 811/80 csak 2016-os évjáratig jó)? Van egy másik Mann típus is, vagy vegyek inkább hozzá más megbízható márkát?
A navigációt egyelőre nem frissítem, nem egyértelmű a leírás (úgy is a tolatókamera a lényeg).
Megvan még az autód? Volt vele bármi motor gond (lánc szelephézag állítás, dugattyú csörgés, stb.)?
TommyY
-
csubuka
addikt
válasz
Dare2Live #7547 üzenetére
Hmm, jó tudni. Na olyat tuti nem raknék bele. Ami alacsonyabb HTHS az kilógna a 2018-ban ajánlott specek alsó HTHS limitjéből.
Egyszer toltak csak bele A5/B5 öt a caodás szakszervizek. 5W30at.
Utána követeltük a 0W20at és úgy már nem ment nekik csak C-s olaj.
Részecskeszürő nincs szerencsére csak valami hagyományos katalizátor.
Csak a miérteket akartam megérteni... de viszonylag korán kiokosított a topik. Szóval ilyesmi számlák voltak az utóbbi években C5el
-
Dare2Live
félisten
válasz
TommyY2 #7543 üzenetére
Biztos, hogy befecskendezésre MPI. Örömteli mert nem kokszosodik mint a GDI motorok.
Leegyszerüsítve közérhetőre fogalmazva: "sűrűséget" az 5W30adja meg. Egy 5w30 c2 és c3 nem sürübb mint egy 5w30 a5/b5.
A különbség az a TBN, hamutartalomban, HT/HSben van.
A te autódba A5/B5 az előírás. Azt rakd bele. Ha raktál bele c2 vagy c3 olajat benne maradhat de 5.000kmen belűl cseréld A5/B5re.Meg kell nézni a doksit. Tippre nem lesz tőle magyar de x. Igen ha elszúrod az gond.
Nem véletlenűl írtam a lánc ellenörzést. Igen át tud ugorni a lánc van rá sok példa.
TPMS/Ajtó vonal nekem x.
-
csubuka
addikt
válasz
[CS]Blade2 #7542 üzenetére
Köszönöm szépen!
Jogos, C2-t én sem nagyon találtam ami hozná ami kell
A 0W20-ból meg nem célszerű engedni akkor városi használat esetében
Mondjuk a "tréfás" tényleg az, hogy a márkaszervízben kérdés nélkül nyomták az 5W30-at, nem kérdeztek, hogy pályázás lesz-e (aztán rájuk lett szólva és figyeltek jobban meg lehet a belsős gyári ajánlás is módosult, finomodott az évek haladtával)
Aztán alig, úgysem lehet az 1.2-es ötsebissel értelmesen, kényelmesen hosszútávon pályázni mert szétver az ideg a hangtól... ha ilyen kell másik kocsit viszünk, ez ilyen városi. Arra tök jó. Persze ha lenne utángyártott módosított áttételes 5. sebességhez tartozó váltó fogaskerék lehet élhetőbb pályázós autó lenne... aztán lehet lesz majd előbb utóbb. 100k km-nél úgyis legkésőbb sebváltó olajcsere kell(gondolom én legalábbis...?),ha addig lesz ilyen opció lehet megejtjük
Gari nem lesz már akkor rajta amennyit használva van. (7 év lemegy és 50k van benne)
Sajnos a 6 sebis váltónak fotóról elég más a csavar kiosztása, lehet tévedek persze...
#7544 szimi57:
Köszi, ez tök megnyugtató, szuper. Az aggodalmaimat az is eloszlatta, hogy amúgy 2017/18-ban is már az API SM meg ILSAC GF4 idejében (kocsi gyári ajánlás az is) is a 2.6-os HTHS érték volt a minimum követelmény. Tehát a C5 ezen értéke nem kéne meglepő legyen a motor számára, hiszen a tervezők úgy specifikálták az olajat, hogy ezen limit már jelen volt akkor is, hiába a C5 olajak épp csak megjelentek volna kb... -
TommyY2
tag
válasz
Dare2Live #7532 üzenetére
Szia!
Köszönöm a válaszokat. Az autó lehet, hogy nem is MPI, hanem CVVT, de gondolom ez nem számít (a motor ugyan úgy G4FA (YNS)). Nem tudom, hogy mi az "S" betű az YN után (de így szerepel a forgalmiban)?
- A Motul X-Clean FE 5W-30 az C2/C3, kicsit sűrűbb, mint az A5/B5, viszont API SP és ILSAC GF6a. Elképzelhető, hogy jó lesz hozzá? A Motul Eco-Lite 5W-30 lenne még, ami Dexos1 Gen3 és elvileg megfelel az A5/B5-nek (hígabb, mint az X-Clean FE). Mit gondolsz?
- Az említett navigáció frissítés mit takar? A fejegységet lehet vele frissíteni (esetleg magyar nyelv is lesz benne), vagy csak a térképeket kell külön frissíteni, ami SD kártyán van (esetleg a szoftver frissítés a fejegységen keresztül frissíti az SD kártyán lévő térképeket?)? Tönkre lehet vágni a fejegységet egy "félresikerült" frissítéssel?
- A lánccal kapcsolatban, eddig Suzuki autóink voltak, azokkal nem volt olyan probléma, hogy átogorna a lánc (élettartamra tervezettek voltak), a KIA-nál ez előfordulhat, esetleg van hallható tünete előtte?
- A TPMS szelep nem jelzi ki valamelyik menüben a nyomásértéket? Nincs esetleg aplikáció az OBD olvasóhoz (a Suzukihoz van, szépen kijelzi a TPMS állapotát, elem, nyomás, stb.)?
- Be lehet valahol állítani, hogy menet közben ne zárja be az ajtókat (nem találtam ilyen menüpontot, esetleg van valami gomb kombináció?)?
Köszönöm a válaszokat (mások tapasztalatára is kíváncsi vagyok):
U.I.: Lehet esetleg valahol beszerezni elektronikus kezelési leírást magyar nyelven (akár a navigációhoz is)?
TommyY
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
csubuka #7541 üzenetére
Nekem is ezt a C2-t írja. 165.000km-en volt benne 5W30 A5/B5, most 0W20 C5.
2x Motul Eco-lite 0W20
most meg Total Quartz Ineo Xtra EC6 van benne 5000km óta. (Ez nem is C5, hanem talán C5-re is van vizsgáltatva meg C6-ra.API-ből meg SP-s, ami aszem a legjobb az API skáláján)
[link]
Motul:
[link] Ez is API SP-RC, API-SP.
ACEA-ra nem is vizsgálták.
OEM Recommendations: ACURA, HONDA, HYUNDAI, INFINITI, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI, TOYOTAHa az olaj gyártók felől mész a témára, akkor minden ilyen oil finder a gyártók weboldalán 0W20 C5-öst fog elsőként ajánlani.
Ha megpróbálod megkeresni a 0W20 C2-t, akkor 1 vagy 2 olajat fogsz találni, azt is Fiat dízelhez első sorban.
[link] Fiat gyári 0W-20 motorolaj Euro 6-os dízelmotorokhozSzerintem még a gyári Kia olaj sem C2-es hozzá.
[link]
Ilyenből találjon valaki 0W20 C2-est, elég csak a kép róla.
0W30-as van C2-es, de 0W20 szerintem csak C5.Total Quartz ott a gyári könyvben, és szerintem nekik sincs 0W20 C2. Maximum a márkaszervízeknek csinálnak hordóst, mert nincs ilyen flakonos, de szerintem hordós sincs.
-
csubuka
addikt
válasz
[CS]Blade2 #7540 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
csak annyit variálnék a gyári előírásokon belül, hogy, ha sok a város és a hideg indítás, hideg üzem, akkor a 0W20, ha engedi
Engedi, abszolút. Rövid utas kocsi legtöbbször, szóval akkor maradok a 0W20-nál...
Viszont éppen csak bevezetgették a C5-öt, amikor a motort tervezték kb szerintem
Ámde mindig is 2.6 volt a minimum HTHS limitje a 20-as olajoknak (ez a C5 alsó limitje is persze), szóval készíthették pont erre kihegyezve a motort, de akkor miért C2-t adtak meg az eredeti gyári leírásban
(annak 2.9 a minimum)?
Kaotikus az eredeti leírás is perszeGondolom enged vagy API SN-t vagy SM-t, meg ACEA A5/B5-öt (Nem néztem, hogy milyen kocsiról van szó).
Engedi igen A5/B5-öt is...hosszan pláne autópályán, és még akár rúgva is van neki, akkor a vastagabba, akár 5W30, ha a könyve megengedi.
Ám még autópályázás esetében is lehet jobb a 0W30 nem? A hidegoldali jobb lehet 0-n, hogy hidegen kevésbé kopjon még ilyen pályás használatnál is? Direktbe persze nem volt 0W30 ajánlva, de megengedve viszont igen.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
csubuka #7538 üzenetére
C5-öst ajánlanák az olajos topicban, de igazából az API-t elég lenne nézni japánnál, koreainál. Az EU-s piac adnak meg ACEA-t, de ugyanehhez nekik otthon telibe le...ják.
A C5 szigorúbb, mint az A5/B5. A drágább meg legtöbbször jobb, mint az olcsóbb.Én csak annyit variálnék a gyári előírásokon belül, hogy, ha sok a város és a hideg indítás, hideg üzem, akkor a 0W20, ha engedi, ha pedig inkább az van, hogy fél napokat megy a kocsi, meg egyhuzamban megy hosszan pláne autópályán, és még akár rúgva is van neki, akkor a vastagabba, akár 5W30, ha a könyve megengedi.
Ha nincs részecskeszűrő, akkor nagyon a szabvánnyal nem lehet mellé lőni. Gondolom enged vagy API SN-t vagy SM-t, meg ACEA A5/B5-öt (Nem néztem, hogy milyen kocsiról van szó).
Én 0W20 C5-öst használok, API-ból tudja az SP-t aszem. Ez így elég fullos sok rövid távra. A márkaszervíz Lukoil hordós 5W30-al töltötte 165.000km-en át, és azóta köszöni, el van a 0W20 C5-el.
A felső pöttyig töltöm, és csere előtt ugyanott a felső pöttyön van 0W20-al.Ha erre a 3,5 év 165.000km autópályára 0W20-al töltötték volna, akkor már lehet, hogy enné, mert a cserék előtt már lehet, hogy nem lett volna olyan jó állapotban az olaj. Igaz, hogy ez durván 3-4 havonta volt cserélve. Szóval szerintem jól állapította meg annó a Pappas, hogy 15.000km legyen, és ehhez a felhasználáshoz 5W30-at használjanak.
Én 1-2-10km-eket megyek, napi legalább 2 hideg indításom van, erre nem tennék 5W30-at, mert engedi a könyve a 0W20-at. Sűrűbben is cserélem, az normál és extrém használat között félúton, tehát 9 havonta.
-
csubuka
addikt
válasz
szimi57 #7520 üzenetére
Szia!
Még olvasgattam erről picit...
Ha 0W20-at nézzük, akkor az API és az ILSAC megfelelő szintjeit betartó olaj csak C5 tud lenni, ez van a piacon kb ahogy látom.
->De a C5-nek azért extra alacsony a HTHS értéke. Lehet ezt nem kéne feltétlen erőltetni, bár értem, hogy a motor alacsony HTHS olajokra lett tervezve. De ez annak is a legszéle. Annyira nem lényeges a 0.01 deci üzemanyag megtakarítás, hogy a minimál HTHS irányába elmenjek, felesleges rizikónak érzem. Mert okés, hogy senki sem tapossa a kocsinak nagyon alacsony fordulaton, nem turbós stb... de azért abszolút minimálra nem kell belőni ezt.
Lehet el kéne engedni a 0W20-at... 0W30-ból extrém drágák látszólag az API és az ILSAC megfelelő szintjeit betartó olajok... azt azért felejteném
A kommerszebbnek tűnő 5W30 A5/B5 simán jó lehet, ha az API és az ILSAC megfelelő szintjeit tudja akár nem? Végeredményben ez a nem EU-s ajánlása a Kia hivatalos ajánlójának kb. Ezek 15k körül megvannak (Castrol Magnatec A5). Már korábban raktak ilyet bele márkaszervízben is
Elég randomok voltak pár éve.
-
HellGreg
őstag
Sziasztok! Tegnap sikerült bekapni egy kavicsot a szélvédőre (még gondolkodtam is, beengedjem-e az illetőt magam elé, hát igy hálálta meg - nyilván nem direkt), egy szép 5ft-os méretü kráter lett rajta. Ez olyan dolog, amit bármilyen cégnél javittathatok, vagy ezzel is márkaszervizbe kell menni a garanciavesztés elkereülése végett? Amikor vettem az autót, azt mondták hogy gumicserén kivül mindennel oda kell vinni. Ezért nem vagyok benne biztos.
-
Peter668
csendes tag
válasz
eddie17 #7534 üzenetére
Trafó hiba nincs, de van klíma probléma...
3 éves szervíznél megnézték, belső hőcserélő szivárgás, a megoldás gari csere, de mégis ezek után mit várhatok ettől a kocsitól?Lehet sokáig nem leszünk barátok.....
Javítás húsvét után, szervíz Pappas kárpát utca, megjegyzem ők adták a legjobb árat az olajcserére. -
eddie17
addikt
Egy kis infó akinek 1.5 T-Gdi motorja van.
Nem tudom, hogy az újabbaknál is így van, nekem 2022-es 160 lovas verzió van, arra tuti.
A trafók rossz szigetelés miatt mennek tönkre, pára szépen tönkre teszi őket.
Ezeket garanciában javítják, de előtte megnézik, hogy esetleg a befecskendező rendszerrel minden rendben van-e, mert azt is garanciában javítják.
Ha ezek jók, akkor marad a kokszosodás, az viszont már nem garanciális. Kitakarítják, de csak pénzért.
A múltkori trafó csere után, 1 hónapra újfent elkezdte a rángatást, most a héten derítik fel, hogy újabb trafóhiba vagy esetleg más, szóval az infó friss.
Kaptam megint check engine lámpát, de a szerviz szerint most nem tudtak kiolvasni hibakódot, szóval náluk lesz az autó és menetközben fognak diagnosztikát csinálni és a fenti folyamatokat végig nézni. -
mouzrr
őstag
válasz
macilaci78 #7531 üzenetére
Köszi, úgy lett végül hogy boltba rendeltem és személyesen veszem át.
-
Dare2Live
félisten
válasz
TommyY2 #7528 üzenetére
5w30 A5/B5 az előírás. Márkából amelyik szimpi. Total+shell gyári olaja volt sokáig. Olajcsere max 10.000kmenként, ha túlnyomó részt város, anyataxi... inkább kevesebb.
Navit frissítés hivatalos oldal. Meg lehet csinálni otthon. [link]
Nem Android autos.
10.000kmes olajcsere esetén az 1.4/1.6 MPI nem olajevős. Ha eszi arra oda kell figyelni a nem lényeg 1-2dl/1000km nagyon gyorsan eszkalálódni tud. Láncra 100.000km környékén rá kell nézni ha ugrik az millió+os buli lehet.
6os váltó szerintem csak 1.6hoz volt. 130nál -500-600rpmel kevesebbet pörög tehát az is pörög...
más: új 1.6CRDIkkel is vannak gondok... [link]
@szimi57 Volt belölle 90les kb 2015 elöttiek.
-
mouzrr
őstag
Sziasztok,
honnan, és milyen izzót érdemes venni 2017-es Hyundai i10-hez jobb hátsó féklámpához? Sajnos kiégett.
Köszi!
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most vásároltunk a feleségemnek egy Kia Venga 1.4, 90LE, 2017-es navigációs autót, 60000km-rel (papiron volt gyertyacsere 4 évesen 50e km-nél). Tudnátok válaszolni az alábbi kérdésekre?
- Milyen olaj ajánlott bele (a gyári a Total quarz, ha jol olvastam)? Olaj kereső alapján a Motul X-Clean FE 5W-30 ajánlott (ezt használom a Suzuki S-Cross autókba is). Megfelelő lehet ez a tapasztalatotok alapján. Gondolom, a Mann olajszűrő jó hozzá?
- Milyen a TPMS szelep márkája, hol érdemes venni, ha kimerül, illetve hány évig birhatja?
- Be lehet valahol állítani, hogy menet közben ne zárja be az ajtókat?
- Lehet-e Magyar nyelvűre upgrade-elni a fejegységet, illetve frissiteni a navigációs térképet (hol lehet megnézni, hogy mikori a térkép rajta?)?
- Tudja-e a fejegység az Android Autót?
- Szokta enni ez a típus az olajat, illetve van-e valami tipushibája a motornak, ami előfordulhat (szokott lenni esetleg a lánccal probléma)?
- Amin kicsit meglepődtem, hogy 130-nál közel 4000-et pörög. Jobb lett volna egy 6 sebességes, de a közelben nem találtam.
Köszönöm előre is válaszokat (előbb-utóbb majd mindent kitapasztalok):
TommyY
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok!
Minap vettem egy IX20at. Be lehet valahogy állítani, hogy bezáráskor becsukja a tükröket? Vagy csak a belső gombbal lehet?Illetve felniket szeretnék rá venni. Bámilyen kia/hyundai felni jó?
Mert Honda jazznél futottam bele olyanba, hogy minden méret stimmelt, még az et szám is, de az elsőre mégse ment fel, mert elakadt az első nagyobb féknyeregbe. Jelenleg is úgy van fent a két garnitúra, hogy az eredeti 4 felni van mindig előre rakva,(2 téli-2 nyárigumival) amit méret szerint vettem, azok meg hátra.
Köszi -
Redneck
nagyúr
válasz
macilaci78 #7524 üzenetére
Köszönöm szépen! Továbbítottam az infót, így már biztos boldogul a verdával.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Redneck #7521 üzenetére
Kia Ceed FB csoport, itt a menüben van "Fájlok" menüpont, ott kell szétnézni.
-
F_Zolee
nagyúr
Hello
Ismerősömnek van egy 2015ös 1.4es dízel kombi ceed-je. Ezeknél is jellemző a láncnyúlás/feszítő gond? Néha hidegindításnál valami kopog nagyon 1-3mp-ig. Mivel első dízel autója na meg én se ismerem még milyen a lánccsörgés így nehéz belőni. Szerelő 1x már elhajtotta, hogy jó az de mostanában többször jelentkezik már.
-
Redneck
nagyúr
válasz
macilaci78 #7516 üzenetére
Ez a gépkönyv dolog engem is érdekelne. Hol érdemes pontosan keresni? 2010-es 1.4 benzin KIA Ceedhez kéne a start-stop miatt.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az olajjal kapcsolatban azert egy erdekesseget eszleltem.
2018, szivo, 1.25 Stonic, forgalmi szerint 62 kW.
Stonic: C5
Rio (62.5 kW??? Ez lehet nem ugyanaz, de ki tudja hogy a miénk 61.8 vagy 62.5, a hatóság kerekítési szabályai lehet ellentmondhatnak a normálnak
) : A5/B5
Legelső példányok egyike simán kerülhetett volna bele ez a motor is?
Mivel ezekben a szívókban tuti nincs részecskeszűrő, így nem értem a C5 ajánlást... az A5/B5 műszakilag megfelelőbb lehet nem?Mondjuk
nem az 5W30 hanem a 0W20, de olyan abszolút nem ajánl sehogyse -
-
sakal83
addikt
válasz
macilaci78 #7516 üzenetére
Köszi.
Es tudsz esetleg javasolt karbantartasokrol bizonyok elert kmreknel? (pl 160e kmrnel felujitatni a magasnyomasut hibajelenseg nelkul stb)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sakal83 #7515 üzenetére
Üzemanyagszűrőből mindegy, ugyanazt a dízelt szűröd te is, mint amit az IFA-ba tankolnak.
MANN-nal nem nyúlsz mellé. Minden második olajcsere alkalmával üzemanyagszűrő is mehet.
Fékfolyadék, nem fékolaj.
Fékfolyadékot 2 évente javasolt, mindegy, hogy milyen autó. A fékfolyadék savas kémhatású és magasan van a forráspontja, hogy a fékezéskor keletkező nagy nyomás ellenére sem változzanak a tulajdonságai. Viszont idővel felveszi a vizet, hígul, csökken a forráspontja és ezzel együtt a hatásfoka is. Ezért kell időről időre cserélni.
Váltóolajhoz kellene tudni, hogy milyen váltó? Manuális, vagy automata? De mindegy is, mert egyikre sincs gyári ajánlás: élettartamra szóló olaj van benne elvileg. Persze amikor letérdel a váltó, akkor kiderül, hogy mennyi is az élettartama.
Ha preventív vagy és hosszú távra tervezel vele, akkor 60 ezres csereperiódus az olajra.
A gépkönyv azért nem hülyeség, mert a tematikus fb-csoportokban fel van töltve a pdf. A Ceed-hez én is onnan merítkeztem.
-
sakal83
addikt
Sziasztok
Vettem egy 2017es 1 7 crdi kia carenst.
Segitseget kernek:
- milyen dieselszurot vegyek (gyari v utangyartott), milyen gyakran csereljem
- az olajat 13e km utan v evente cserelnem. Pontosan milyet vegyek es, milyen markat(eneos?) illetve milyen olajszurot hasznaljak?
- fekolaj, valtoolaj mikor es milyet?Illetve mire kell figyelnem meg?
Köszönöm
-
válasz
macilaci78 #7509 üzenetére
Köszönöm
, hetente ellenőrizöm az autót, majd figyelem. Olaj szerintem nincs benne.
@Dare2Live: köszönöm Neked is.
-
Redneck
nagyúr
Nem tudjátok, hogy lehet kikapcsolni a start-stop rendszert, egy 2010-es 1.4 benzines Kia Ceedben? Nem találom egyelőre sehol a neten, manual nincs kéznél, és egyik ismerősöm egy ilyennel kell most járjon.
-
Dare2Live
félisten
válasz
macilaci78 #7509 üzenetére
Kia/Hyundainál is 1liter/1000km a garis határ.
@Jim74 Figyeld rendszeresen pár hétig. Ha tovább emelkedik az azért gyanus...
-
macilaci78
nagyúr
A kiegyenlítőtartályban is megjelenik az olaj, a tetején rétegződik, elszínezi a tartályt, kiül a kupakra is.
Volkswagennél 1 liter/1000 km a lélektani határ, amikor a gyártó garancia hatálya alá tartozónak ítéli meg az olajfogyást. Te 0,1-0,15 liter/1000 km-nél jársz. Tudom, ez másik konszern.
-
Köszi Mindenkinek a hozzászólásokat.
Egyelőre figyelem.
Ha olaj menne a hűtővízbe, akkor az olajfogyáson kívül milyen tünet lenne?
Olajfogyasztás van, 10ezer km-enként 1-1,5 liter kb. De ez valószínűleg attól, hogy hozzám csak 90ezernél került az autó és addig kb. 25ezer km-enként volt olajcsere, azóta 10ezrenként.A szervizben azt mondták, hogy a motorgenerállal majd akkor foglalkozzunk, ha ennek legalább a dupláját eszi.
-
[CS]Blade2
addikt
Melegen tud magasabb lenni a szint, valamint, ha hozzá öntöttek, vagy hozzá tud folyni, de az már minimum olaj. Más lehetőség nincs tudtommal.
Én kiszednék belőle egy kicsit, a min és max közé hidegen. Szerintem semmi baja.
A víz nálam 87,5°C. Tudtommal két termosztát van, ez, és a 90°C-os, szóval jó szögből nézve valszeg annak függőlegesnek kell lennie nálad.
Ha gond lenne, akkor szerintem nem állna meg mondjuk 93°C-nál, hanem rövid idő alatt felforrna. Ha nem öntöttek rá, akkor ráadásul ebben az esetben inkább egyre kevesebb lenne a tartályban. Ha olajos lenne, akkor az olaj szint lenne alacsonyabban.
-
-
-
válasz
szimi57 #7500 üzenetére
Reggel megnézem. Ha maxon van, akkor elengedem a dolgot, ha ugyanúgy max. felett egy ujjal, akkor hívom a szervizt, hogy mikor vihetem be.
Ha hengerfejes lenne, akkor gondolom felforrna a hűtővíz, de a vízhőfok mérő kb. középen van üzemmeleg motornál, talán kicsit 90 fok felett.
Sötét zöldes-kékes a hűtőfolyadék színe, szerintem mindig ilyen volt.
Remélem csak vaklárma lesz...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ezentúl Indiában készülnek majd az USA-ban árusított Apple iPhone-ok
- iPhone topik
- Építő/felújító topik
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nők, nőügyek (18+)
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Bomba ár! HP X2 210 G1Tablet - Intel Quad Z8300 I 2GB I 32GB SSD I 10,1" Touch I Cam I W10 I Gari!
- Intel Core i7-9700 CPU, processzor (SRG13)- Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest