Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pendragon911
aktív tag
Sziasztok! Van köztetek olyan, aki 2010-es 1.4 benzines i30-ról váltott második generációs (mondjuk 2013-as) Kia CEE'D-re, CVVT 1.4 benzines? Fogyasztás terén mi a tapasztalat? Van-e észlelhető különbség, ha van, milyen irányba?
-
gyalu 1
aktív tag
Sziasztok. Adott egy hyundai ix35 2 l crdi 2013-as évjárat. Motorolajban van gyár által ajánlott vagy mindegy a márka? Az olajmennyiseg tényleg 8+ 0,7 liter?
-
JoolsNOS
veterán
válasz
Pendragon911 #7691 üzenetére
Én már többször benyaltam ilyennel. Rá kell sajnos próbálni. A jazzneél minden stimmelt, et szám stb a gyári adatokkal. Mégsem ment fel előre. Most az ix20nál is kicsit kellett barkácsolnom mire felment. Előtte pedig rápróbáltam két különböző et számos felnit is ami eltért a gyáritól, azokkal nem volt gond, amit meg megvettem végül azzal mókolnom kellett.
-
Pendragon911
aktív tag
Sziasztok! A Hyundai i30-on (2010) lévő kereket rá lehet tenni egy 2013-as CEE'D-re? Sima acélfelni.
-
Dare2Live
félisten
válasz
AMD Power #7688 üzenetére
Nem az 1l/akár 3.000km a gond hanem, hogy az tönkre tudja vágni katit/dpfet ami nem olcsó és könnyen tud eszkalálódni az olajfogyasztás.
Az MPI/CVVT és GDI blokkja alapvetően ugyanaz. Annyi a difi, hogy a GDI DI azaz direktbefecskendezős motor. Ez elég nagy difi mert
Az 1.4/1.6 MPI/CVVTn se a szelep se a dugatyú nem kokszolódik. 1.6 GDIn igen.
Az 1.4/1.6 MPI/CVVTn a befecskendezési kép nem tud elmászni. 1.6GDIn igen.
Az meg nem vicces/olcsó amikor GDIn leválik egy kokszdarab szelep nem tud zárni, végigkaristolja a hengert vagy amikor átég a dugatyú. Ezek a hibák MPI/CVVTNn gyak nem léteznek.
Ráadásul MPIn csak kati van DPF nincs. Komoly előny. -
eddie17
addikt
Ha van lehetőséged erőltesd ki a cserét egy márkaszervizben.
De ha tutira akarsz menni, akkor egy 2-es 3-as padlógáz alacsonyabb fordulatról, kiforgatva 4-5 ezerig, jön a gyönyörű check Engine és már nem fognak elhajtani, hanem cserélik az adott trafót. Sajna egyszerre csak egyet, nálam már kettő cserélve van.
Check Engine után olyan lesz mint ha nem menne csak 3 henger, de leállítod az autót, majd újraindítod és visszatér a normális üzemmódba.
Legalább is nálam így ment, 2022 1.5 T-GDI XCeed. Most van benne 41 ezer km.
De ha ezzel nem akarsz kockáztatni, akkor is érdemes elmenni szervizbe. Ingyenesen cserélik a trafókat.
Persze ott azt mondják, hogy lehet befecskendezés hiba, vagy ugye a kokszosodás, de nálam gyönyörűen megjavult a trafó csere után a rángatás.
Bár ha jól emlékszem Veled beszéltem ezt múltkor is. -
válasz
AMD Power #7681 üzenetére
Amúgy alapvetően ugyanaz mindkettő. A gdi-n tudtommal más a hengerfej és amúgy a motor alapja a "neveddmegesziazolajatfúj" 1.4-es G4FA. Nekem volt egy ilyennel szerelt autóm ami egy gramm olajat nem evett kb. 120k km körül csak totálra törték. Az 1.6-tal azért más a helyzet, cirka 1 litert biztos bekajál 10k km alatt. Amúgy a fogyasztása szerintem korrekt.
-
enddav
aktív tag
Kezd már elég idegesítően bedadogni a kocsi, főleg tartott gáznál, remélem nem valahol a balkánon fossa majd össze magát a nyár folyamán.
A cégnél lévő idősebb és dupla ennyi kilométeres 8-as golfok sokkal szebben mennek.
'24 1.5 T-GDI 32k km Ceed -
AMD Power
titán
Az 1.6 MPI(120Le) és az 1.6GDI (135Le) között mi a különbség? Ezek is láncosak?
-
Pendragon911
aktív tag
Sziasztok, talán kicsit off topic, de megkérdezem, hátha tudtok segíteni. Kecskeméten az egyik kereskedésben találtam egy 2011-es i30 kombit, ami felkeltette az érdeklődésemet. Amennyiben még nem kelt el, úgy szeretném megnézni szombaton, de egyúttal el is venném egy szervizbe egy állapotfelmérésre. Ezzel kapcsolatos a kérdésem, hátha van köztetek kecskeméti lakos. Vannak-e szombaton is elérhető szervizek, akik megcsinálják az átnézést, kit tudtok ajánlani? Esetleg akihez érdemes Hyundai-jal menni, már amennyiben van jelentősége, hogy milyen márkájú autót kell ellenőrizni. Köszi előre is a válaszokat!
-
kopee1980
tag
Sziasztok!
Tud valaki valamit a ceed utódjaként egyre többször emlegetett K4 magyarországi értékesítéséről és áráról?
Köszönettel:
kopee1980
-
TommyY2
tag
válasz
AMD Power #7669 üzenetére
Amennyiben jól látom, SX4-ről akarsz váltani a két autó közül valamelyikre.
Mi is most váltottunk a Splash-ről (17 éves volt már szegény) Kia Vengára, de csak azért, mivel a Suzukiból nincs 4m hosszúságúból újabb kiadás (amennyiben nem szüntették volna meg az SX4 gyártását, azt választottuk volna).
Második autónak nem akartunk nagyot az S-Cross mellé, de mindenképpen magas beülésű kellett (a Splash is az volt).
TommyY
-
TommyY2
tag
Köszi a választ.
Egyébként a vásárlás után elvittem átvizsgálásra (45eFt volt).
Ugye az olajevés az nem látszik, a láncot nem nézték meg, pedig mondtam, hogy motorféknél más hangja van (nekem olyan zsír, vagy traktor hangnak tűnik). szerintük teljesen jó állapotú, állítólag a Kia-knak ilyen hangjuk van (a Suzuki-knak sokkal szebb hangja van és motorféknél sem hangosabb).
Az olajevést még figyelem (sokat nem mentünk vele), de a kipufogó enyhén kormos (az S-Cross autómé teljesen tiszta). Elképzelhető, hogy magasabb szulfáthamú tartalmú (A5/B5) olajjal volt használva, mint a Suzuki (ugye, ott a GPF szűrő miatt nem mehet bele erősen adalékolt olaj)?
TommyY
-
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Hyundai I30 illetve KIA Ceed.
Pl: 1.4 MPI (101Le)
illetve
1.4 CVVT
Melyik motor láncos? Melyik a jobb választás? Főleg városi használatra. Néha rövidebb utakra? -
Aki volt már GDI motort dióztatni megosztaná a tapasztalatait? Most lesz a Sportagemben 80k és lassan tervezem, hogy viszem, de idén lesz csak 5 éves. Garanciát ezáltal megvonhatják, illetve látható, bontani kell hozzá a motort úgy, hogy az észrevehető legyen?
A fék csere sem szakítja meg ugye a garit?
Textar-ra gondoltam előre egy párat. Jó márka?
-
JoolsNOS
veterán
Semmi jelentősége, hogy levettünk onnan 2-3 mm-t. (olyan verziót is láttam már ahol alapból hiányzik ez a merevítés) De épp elhoztuk a kerekeket kb 100 kmről felszerelve, hát már nem fogom visszavinni, hogy bocs nem kell se a gumi se a felni a szerelési díjat is bukom. Esetleg futhattam volna nyomtávszélesítőért, de ez egyszerűbb volt.
-
vjacintka
tag
Sziasztok!
Szemezgetek Hyundai i20 1.25-el(2014es) autóval. Tapasztalatok, tippek, javallatok az adott modellel kapcsolatban?
Előre is köszönöm!
-
enddav
aktív tag
-
JoolsNOS
veterán
válasz
TommyY2 #7658 üzenetére
Igen kellett faragni, mert nem forgott a kerék. Már ezzel ment a vizsgára.
A szenzorokat pár km után felismerte, azaz eltűnk a figyelmeztető piktogramm.
-
gippazoid
senior tag
válasz
TommyY2 #7659 üzenetére
Fene tudja, i30 FB csoportból mintha 2017-es évjáratoknál már nem nagyon írnának olajzabálásról (az a motorfelújítás előtti leggyakoribb tünet).
Én az 1.5 DPi-re is kíváncsi lennék, 2020 körüliek az elsők, eddig semmi negatívum, de azért nem olyan nagy a darabszám sem, mert pl. KIA-ba egyáltalán nem tették. -
TommyY2
tag
válasz
gippazoid #7656 üzenetére
Én is sok helyen olvasom, hogy a G4FA motorokkal sok gond lehet (ha vásárlás előtt olvastam volna, nem mertük volna megvenni).
Arra lennék kíváncsi, hogy az újabb gyártású autók esetében ezeket a hibákat már kiküszöbölték-e?
Pl. A most vásárolt 2017-es 1.4 Kia venga autónk esetében vajon kell-e számítani akár lánc átugrásra, olajfogyasztásra, dugattyú csapszek lötyögésre, vagy egyéb betegségekre?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
JoolsNOS #7657 üzenetére
Látom, hogy felkerültek a 16" kerekek (végül le kellett vágni a féknyergből, hogy elférjen?).
Meg tudnád adni a linket a TPMS szenzorokra? Tegnap voltam gumisnál, rámért a TPMS szenzorokra, még jó bennük az elem, de 8 év után bármikor kimerülhetnek.
Ősszel nekem is kell venni hozzá téli, vagy 4 évszakos gumikat, addig még eldöntöm (mivel nem találtam alufelnit, a gyári fém felnikre fogom felrakatni a gumikat).
Az itteni gumisnál egy TPMS szenzor felprogramozva és beszerelve 20eFt.
Honnan látod, hogy felismerte a szenzorokat (a Kia sajnos nem jelzi a nyomást sehol, csak a sárga jel jönne be, ha nem érzékelné, kitudja, hogy mennyi idő után)?
TommyY
-
JoolsNOS
veterán
Na kapott papírokat és hazaért a kisautó. Az alis kerékszenzorok szerencsére működnek, magától felismerte kis menet után.
-
gippazoid
senior tag
válasz
francia2003 #7655 üzenetére
Ez nem kokszolódik, sima 4 hengeres MPI szívó motor.
Viszont úgy hallottam, meg lehet vele hasonló módon szívni, mint a hírhedt 1.4 szívó G4FA motorral.
Van egy a családban (mi vettük át a szalonban), 2013-as KIA Rio. Jó, ha van már benne 50e km. Kipurcant a lambdaszonda benne 8 éves korára (csak a gyári jó, utángyártottról mindenki lebeszél), aztán nem sokkal később megrepedt kipufogó leömlő is. Városi autónak van használva...
Ha pályán akarsz vele GPS szerint 130-cal menni, akkor készülj sűrű tankolásokra.
16 szelepes, pörgetni kell 4000 fölé, ha gyorsulni is akarsz vele.
Hyundai-nál kétféle teljesítménnyel (LP és HP verzió) árulták ezt a motort, KIA Rio néven csak az erősebbet (86 LE) kapta. (i20 és KIA Rio ugyan az az autó, ahogy a Ceed és az i30 is) -
francia2003
csendes tag
Kedves csoport tagok.
Szeretném kikérni a véleményeteket:
Autó vásárlás elött állok, és ezt néztem ki.
Mire figyeljek vásárlásnál? Mik a buktatók? Motor kokszolódig? Vannak motor problémák ennél a modellnél? Sok pl I30-asnál motor felújítás szükséges.
Kérlek titeket, ha van tapasztalatok, írjátok le nekem.
KöszönömHyundai i20 1.25 Go! Brasil
2014. 6. havi
kb 130.000 km van benne
műszaki:2027.04 -
eddie17
addikt
Nekem ma már a második trafót cserélték az 1.5 T-Gdi xCeed-ben. Egyszer már csak jó lesz
-
válasz
FollowTheORI #7651 üzenetére
Tegnap a szerviz miatt voltam a kia szalonban es hat... Oszinten nem tudom mire cserelnem a ceed kombit. Az ugye kifut, nincs mas csak suv. Talan a sorentonak lehet akkora csomija, a sportage, ev3 kissebb csomagterben es mocsok dragak.
-
-
Megvolt a 3. éves szerviz, 34.000 km-nél. Pappas XI ker, 99.500 Ft. Gyári 0w20 olajjal kérve (én a viszkozitás miatt kérem gyáriként, így tutira 0w20 megy bele), ezen túl olajszűrő, pollenszűrő (ez is pluszban kérve, amúgy nem cserélnék). Volt egy szoftver reset, gyárim alapbeállításokra, mert 1-2 alkalommal lefulladt a lelkem. Meglátjuk ért-e valamit vagy sem.
Fékek 4. szerviznél cserések lesznek elöl.
(Kia ceed 2022 1.5 tgdi 7dct)
-
ParmaBoy
tag
válasz
Dare2Live #7646 üzenetére
Ez egy komoly blama volt nekik, foleg, h beta tesztelonek hasznaltak az usert, de amugy onmagaban ez a kocsi ertekebol nem von le, ha ez a hiba nincs, akkor jo szivvel gondonek rajuk. Inkabba kia garis ugyentezeset lehetett latni, ahogy honaprol honapra romlott... tudom, kovid, haboru, chiphiany is volt egyszerre, de na...
Most egy adag porgott ki, azokat focus 1.5ecoblue automata, kombi titanium business-el potoltam. Oktoberig van focus, 12,8m listaar, de 8,9-ert adtak. Marsdvanyertek jo, tco jo, ezek mar nem nyakaljak az adblue-t, es 8mm-es lanc van, komolyabb hiba nelkulinek gondolom... aztan meglatjuk.
Szeptemberben jon a kovetkezo adag crdi kia, ami kifut, azt meg nem tudom, h mivel potlom.Pont a hetvegere elhoztam a focust tekeregni, tok jo, bejaratosan kellemes. [kép]
-
ParmaBoy
tag
válasz
macilaci78 #7645 üzenetére
Akkor felrertheto voltam: nem, ez a motor meg onmagaban nem jo, a tipushiba 2022 vegen kerult javitasra, de koteleto szerviz eseten (vagy ha tudtal rola, h erintett az autot es megkerested oket) jeleztek, h van egy "modositas" es fel napra le kene rakni az autot, es javitottak a dolgot.
Tehat: ha 2023 januar 1 ota volt markaszervizben a kocsi, akkkr javitva lett a dolgo, ez 90%, de azert, aki szeretne ilyet venni, az jarjon utana, biztos, ami biztos.
-
ParmaBoy
tag
válasz
hdanesz #7642 üzenetére
Tokmindegy a motorcsere, mert okozat, a kerdes, hogy a legfrisebb (cikkszam alapjan ellenorizheto) feszito+SW fusson rajta. 2022 vegen jottek ezek ki, de kotelezo szerviznel szoltak a csere miatt, es gariban inteztek, bar visszahivast sosem rendeltek el.
Meglepodenk, ha lenne auto, amin kimaradt volna (es tulelte az elmult ket nyarat) -
ParmaBoy
tag
válasz
hdanesz #7635 üzenetére
Nincs koze a kilometerhez, ahogy jott a nyar, bekapcsoltak a klimakat, mas terhelest kapott, es a szijfeszitk ekes volt, nem gorgos, cserebe az sw is raadta a kakaot, nem tiltott lw, amikor mar baj volt, a vezerles meg szakadt.
22 oszen oldottak meg a dolgot, de 50% felett hullottak szet (tenyleg, en felkeszitettem a kollegakat, aki ilyennel jart, h barmikor megallhat es aki ment nyaralni, az vigyen valamilyen kulcsosat, ne tegye tonkre a nyaralast, h megkotlik a technika. Csodalom, h nem lett belole nagy cikk/video, nem kapta fel senki, de ezek az mhev dizel kiak idozotett bombak voltak ekkoriban. 21. Nyaran a kia adta a cserekocsit, ha nem volt (marpedig nem volt, mert tomeges jelensegrol beszetunk akkoriban) akkor intezte/fizette a berlest, 22 nyaran mar csak szettettek a kezuket, h adnanak cserekocsit, ha lenne, de 5 db van, es 30 szethullo autot hozott a treler a heten, bocs, old meg, nem fizetunk, orulj, h gariban kapod a javitast.De ezt a problemat megoldotta a kia vegul, csak ellenorizni kell, h a legfrisebb sw es az utolso cikkszamos mild-hibrid feszito van rajta.
-
-
ParmaBoy
tag
válasz
hdanesz #7632 üzenetére
Alapvetoen igen, bar ezek mar adblue-sak, meg egy hibalahetoseg.
Mild hibrid csak, erosebb motorfek, gyorsitasnal rasegit. Egy 48v-os onindito-generator rendszer van, szijjal hajt le es vissza a fotengelyre. Ezzel voltak eleinte problemak, de nagy nehezen megoldotta a kia a dolgot. Jelenleg az 5. Cikkszamu szijfeszitovel fut es sw frissites is kell, de ha megortentek akkor mar nincs vele gond. (Amugy 21 es 22 nyaran sorra szalltak el, treler az osszes, volt ahol vitte a vezerlest is, motorcsere lett)
Illetve ezeken eletrohidraulikus a kuplung, azaz drive by wire, tud vitorlazni, mikozben sebessegben vagy (illetve konnyu nagyon a pedal). Viszont a valto annyira nem forog keveset, 2600 korul 140-nel, nem fog,asztasbajnok. -
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Az újabb 1.6 crdi motorok is megbízhatóak? Ezekben sincs kettőstömegű? Gondolom a regenerálás ezeknél is megvan.
Konkrétan erről a példányról lenne szó. Amúgy ez mitől lenne hibrid? Volt dízel hibrid Kia/Hyundai vonalon? (Nekem csak a Volvo, Peugeot vonal ugrik be...) -
Dare2Live
félisten
válasz
kisza25 #7627 üzenetére
Pécsen jó a közlekedés kevés az érdemi dugó 4sávos párhuzamos utak... ~6.5-7ből szerintem megállna 1.6 Venga. Székesfehérváron 8-9.5. És Szfváron ha maroshegy/feketehegy vonalon laknánk (reggel 20-30perc dugóban indul megáll) 10-15 körül lenne. BPn dugózva detto reális tud lenni 10-15.
Ha kisváros nagyobbat megy az meber 50el 5 alatt teljesen reális.
Pálya 130 meg fixen 7+@szimi57
Nem csak a TBN hanem az elfogyó SAPS tudja tönkre vágni a motort. De ha 6.000kmenként cseréled akkor ez szerintem nem fenyeget. (A5B5 High SAPS C2/C3 LOW/MID SAPS olaj.)
De még így se egyértelmű. Ha magasabb a HTHS (A5/B5 2.9-3.5, C3>3.5) az nem csak magasabb fogyasztást hanem magasabb hőterhelést, kopást is okoz.
Amit én mondani szoktam, hogy amit meg lehet lépni és kvázi gyak csak előnye van az az hogy 5/10W/30as olaj helyett 0W30at rakni. Az is nagyon viszkozus/sűrű lesz még a nyári 40Cben is hidegindításnál a motornak de jobb mint egy 5Ws. -
TommyY2
tag
válasz
Robi_73 #7624 üzenetére
Köszönöm, délután ismét ránézek.
Ahogy a képen is látszik, a kormányon nincs semmilyen hasonló gomb, csak a műszerfalon van a Trip és a Set.
OBN-n keresztül azért nem merek ennyire belenyúlni, egyelőre csak az aktuális elrtékeket (víz hőfok, mivel a műszerfalon nincs hőmérő, sajnos ebben sincs olaj hőfok mérő szenzor) monitoroztam a Toeque app-al.
Az ObdEleven valmiért nem működött, azt le is töröltem (csak EOBD Facile, inCarDoc és Torque van fent). A Kia GDS-t megnézem.
TommyY
-
Robi_73
őstag
válasz
TommyY2 #7623 üzenetére
Csak gyári vagy hasonló tudású, a karosszéria vezérlővel (BCM) kommunikálni képes diagnosztikai eszközzel állítható amit szeretnél.
"Alapbeállítás – gyári menüből
A 2010 utáni Kia Venga modellek esetében előfordulhat, hogy a műszerfal menüjében állítható ez a funkció:
Lépések:
Gyújtáskapcsoló "ON" állásba (motor nem feltétlenül kell járjon).
A kormányon vagy a műszerfalon (általában jobb oldalt) a „Trip” vagy „Mode” gombbal keresd meg a beállítási menüt.
Itt keresd a „Door” vagy „Auto Door Lock” menüpontot.
Választható opciók lehetnek:
Lock at 15/20 km/h
Lock when shifting from P (ha automata)
Off
Unlock on key off / P fokozatba váltáskor
Ha ilyen menüpont nincs, akkor valószínű, hogy ez a funkció csak diagnosztikai eszközzel aktiválható.OBD diagnosztikai eszközzel (például: Kia GDS, vagy univerzális pl. Launch, Autel, Delphi, OBDeleven)
Egyes Venga modelleknél a funkció a központi egységben (Body Control Module – BCM) engedélyezhető.
Példa:
Csatlakoztasd az OBD diagnosztikai eszközt.
Navigálj a BCM vagy „Central Door Lock” modulba.
Keresd a „Auto Lock by Speed” opciót, és állítsd „Enabled”-re." -
TommyY2
tag
Pontosan, így vagyok vele én is, már megtaláltam volna.
A Trip-et nyomkodva csak az A és B számláló, valamint az egyéb fogyasztási adatok jeleníthetők meg, illetve nullázhatók.
A Set-et nyomkodva csak a dátum és az idő állítható.
Ez így elég primitív, nem gondoltam volna (még a TPMS nyomás értékét se lehet kiolvasni, kár is volt beletenni). Nem tudom, hogy ehhez létezik-e valami Kia app, amivel OBD-n keresztül ki lehetne olvasni a TPMS állapotát (a Suzukihoz létezik, ott szépen kijelezi az elemek töltöttségét is)?
Legalább lenne valami gyombnyomás kombináció, amivel kikapcsolhatnám az automatikus ajtózárást.
U.I.: Akinek van navigációja, megoldotta már a fejegység magyarosítást? A térképek esetében is? A navigáció a magyarosítás után magyarul mondja be a manőver információkat (tehát létezik hozzá magyar hang)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
TommyY2 #7617 üzenetére
Most ismét próbálkoztam az autó Setup-jába belépni, megintcsak sikertelenül.
Én úgy gondolom, hogy ennek a Venga-nak nincs semmilyen beállítási lehetősége (pl. Olajcsere intervallum nullázás, TPMS nyomás beállítás, automata ajtó zárás, stb.), ha mégis van, legyen szíves mondja már meg valaki a tutit.
Köszönöm:
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
Dare2Live #7614 üzenetére
Milyen jó, hogy tovább feszegetem a témát, így mindig tanulok valami újat ("intenzív használatnak minősül").
Szívem szerint a Motul Eco-Nergy 5W-30 olajat tettem volna bele (az ACEA A5/B5, TBN 12.5), de az adatlapon nem volt Kia ajánlása (csak főként Renault) és az olajos boltban az eladó is azt mondta, hogy nam abba való, és jó döntés volt a Motul Eco-Lite.
Már csak az automatikus ajtózár kikapcsolására kellene valami ötlet (otthon ismét próbálkozok), nem igaz, hogy nem találom meg a belépést a menübe (ha egyáltalán létezik azon a kicsi kijelzőn).
TommyY
-
6030D
addikt
Sziasztok!
Egy Tucson hibát dob a 392652F250 számú pm szenzorra, a(z amúgy teljesen korrekt, megbízható) szerelő szerint csak gyári van ~350e Ft áron. Rákeresve viszont van választék: [link] Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
-
szimi57
őstag
válasz
Dare2Live #7614 üzenetére
Nyiván a gyártó nem fog előírni benzines motorba C-s olajat, még akkor sem, ha jobb a motornak. Azért intenzív használat, mert a TBN száma alacsonyabb, mint az A5-B5-nek, vagyis a károsanyag semlegesítő adalék kevesebb benne, ezért felezni kell a csereperiódust. Én legkésőbb 6 ezernél cserélem, nem kell félnem attól, hogy az adalékok kinullázódnak. Fordítva, vajon miért nem jó a C2-C3 helyett az A5-B5? Nem csak az utókezelő rendszerek miatt!!!
-
Dare2Live
félisten
válasz
TommyY2 #7603 üzenetére
Nem hinném 6.sebesség 90nél kb 400rpm difi. 130nál mondjuk kb 600.
Tankolástól tankolásig mérj a fedcomp tud hülye lenni. Elötte guminyomás check.@szimi57 Nem az én kocsim de nekem elég meredek, hogy eltérek a gépkönyvtől úgy hogy láthatólag nem vagytok tisztába még az olaj alapokkal sem. Persze lehet bele önteni C2es olajat A5/B5 helyett de nem véletlen van a gépkönyvben A5/B5.
btw Gammanal KIA ha nem is könyvben hanem honlapon de engedélyezi a C2t avval a kikötéssel, hogy az intenzív használatnak minősül. Azaz felezni kell az olajcsere periódust. És hamár nagyon nem nehéz kérdés: Mért engedélyezi a C2t és mért minősül intenzív használatnak. És mért nem jó egy C2/C3 olaj HTHS szempontjából oda ahova A5/B5 van előírva? -
TommyY2
tag
válasz
szimi57 #7612 üzenetére
Köszönöm.
A Motul olajválasztó is az X-Clean EFE olajat hozza elsőként (ennek van Kia ajánlása, a Suzuki S-Cross autónkba ezt használom, én is pont a nagyobb védelem miatt), meg az Eco-Energy-t (A5/B5, de ennek nincs Kia ajánlása), viszont az Eco-Lite-ot nem hozza, pedig van Kia ajánlása.
Cseréltél már olajat a sebváltóba?
sakal83 írta, hogy ki lehet kapcsolni az automatikus ajtózárást a kormányról vezérelve, de én nem találok semmilyen leírást. Meg tudnátok mondani, hogy kell pontosan (egyáltalán van a Venga-nak setup menüje, ha igen, mivel lehet belépni?)?
Köszönöm:
TommyY
-
szimi57
őstag
válasz
TommyY2 #7607 üzenetére
Szia! Nem vagyok nagy olajszakértő, még csak szakértő sem, csak el tudok igazodni a nagy információ halmazban. Teljesen jó az olaj, amit választottál. Én azért döntöttem az X CLEAN EFE mellett mert a magasabb HTHS érték jobb motorvédelmet biztosít, szemben az A5-B5 némileg kedvezőbb fogyasztási adatával. Nyári kánikulában, tartós 140-150-es autópálya tempónál így nyugodtabb vagyok.
-
TommyY2
tag
válasz
TripleB #7608 üzenetére
Köszönöm a választ, hallottam már a Febi-ről.
Mindenképpen csak márkás, jó minőségű olajat szeretnék beletenni. A Febi is közéjük tartozik?
A Suzuki S-Cross autónkba is lassan esedékes lesz a vàltó olaj csere, abba 75W kell, de abból sem találtam még meg a szimpatikusat. Kicsit Motul mániás vagyok, de abból csak főként félszintetikus olajok vannak.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
szimi57 #7606 üzenetére
Szia!
Az olajos fórumban látom már rég óta, hogy nagy szakértő vagy, ráadásul koreai autód is van.
- Csak szeretném, ha megnyugtatnál (én különösebben nem értek az autókhoz, csak követem az egyes fórumokat), hogy jó olajat tetettem a Kia Vengába (2017, 1.4): Motul Eco-Lite 5W-30 Dexos1.
- Nem tudom, hogy mennyi km van az autódba, de cseréltél már benne váltó olajat?
A gyári előírás 75W. Most van 60.000km az autóban, illene cserélni (annak ellenére, hogy a könyv szerint örök élettartamú)?
Te milyen olajat tettél, illetve tennél bele (van erről tapasztalatod?)?- Nem tudod, hogy ki lehet-e kapcsolni az automatikus ajtó zárást? Van benne valami beállítások menüpont? Én nem találtam semmit (ha van, hogy lehet előhívni?).
Egyébként épp a napokban tettem rá nappali menetfényt, szerintem jól sikerült:
Köszönöm a segítséget:TommyY
-
Dare2Live
félisten
1.6 venga MPI szívóval Szfvár->Pécs (Sárbogárdon át) + 1 hét tavaszi szünet Pécs + vissza össz 417km átlaga 5.8l/100km. Mindez 4fővel és telipakolva.
Ha a Pécsi városozást kivesszük a csak országúti rész ~5liter körül lett volna.
Másik oldala, hogy télen 90% város dugózással fogyi 10l/100kmig is fel tud menni.
A téli időszak átlagfogyim 7.5l/100km lett. -
sakal83
addikt
válasz
macilaci78 #7600 üzenetére
Köszi. Sajnos ettől feltem. Jo etvagyu diesel ez...
A 20 eves 2.0 d4d Corolla Versom eszik ennyit, de inkabb kevesebbet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 MAGYAR - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! ASRock Z390 i7 8700K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB Zalman i3 Edge Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest