- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Peter.70 #3199 üzenetére
Nevetni fogsz (én akkor speciel nem) de tényleg kb ez zajlott le. Látom ott pingvinezik egy kisgyerek Bubinál egy hó't mocskos locsolókannának tűnő műanyag edénnyel a kezében. Mondom az mi?! Majd hátramutat, hogy az: egy Castrol feliratú fémhordó. Mondom ezt ugye nem az enyémbe akarod beleönteni...?! Mondta, hogy felárért kérhetek Motul oljat. Kértem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
polonic #3194 üzenetére
Az LM is jó minőség és ez tudja a neked szükséges Renault előírást is. Ha olcsóbb én az LM-et venném.
mod:
stickermajom: Ne is mondd, egyszer hordós Castrolt akartak tenni az autómba aminek még a viszkozitása sem stimmelt a gyári 5W30 helyett 5W40-es volt. Szerencsére még időben észrevettem.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
stickermajom #3190 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #3190 üzenetére
De legalább nem noname olajat tesznek bele (Shell Helix), ha már a viszkozitást nem tartják.
-
i-sti
senior tag
válasz
Motion_Blur #3189 üzenetére
Azt hittem csak velem van ilyen baj.
Még van kb 2000km 10ig.
Már alig várom hogy tudjak menni olaj cseréreSticker: ez nem felel meg annak? [Mobil-1-ESP-x2-0W20]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #3186 üzenetére
Nem egyedi eset, a Honda ugyanezt csinálja itthon tapasztalataim alapján. A Jazzem gyári ajánlása is 0W20 a gépkönyv szerint. A márkaszerviz mégis 5W30-at rak(ott) bele...
-
tboldi
nagyúr
válasz
stickermajom #3186 üzenetére
Múltkor végiglapoztam a WagonR számláit, új kora óta (vagyis 2004 óta) gyűjtögeti apum őket, 95%-ban márkaszervizesek. Többször volt benne 10W40, mint a belevaló 5W30.
Plusz váltóolajat is én cseréltem benne először, azelőtt 2x kifizetteték velünk a semmit.szerk.: Mondjuk én meg 0W30-at öntöttem most bele, egyelőre még megy.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
gyáliSanyi #3178 üzenetére
Ha valaki megkérdezi hogy "milyen olajat...", az már feltételez egy olyan minimális igényszintet, ami azt feltételezi, hogy az illető szeretne egy a jármű motorja számára ideális, vagy az elérhető optimális/legjobb megoldást megtalálni. Az átlegember vagy beadja a szervizbe, és leszarja mit tesznek bele(cserélik vagy csak felöntik), vagy ha mindenáron olcsón akarja csak megúszni, akkor bemegy a teszkóba, levesz egy olcsó olajat a polcról, és beleönti/belerakatja.
A minimális igényszint azt jelenti, hogy az illetőnek legalább kicsit fontos hogy a motorja megfelelően működjön, esetleg hosszú távra tervez vele, és nem szeretné, hogy 10-20-50-100 ezer km után csak egy tákolt, egyre sűrűbb olajkrémmel locsolt, állandóan kehes, füstölő, olajzabáló ótvar lepukkant szarja legyen, amitől majd megszabadulni is nehezen fog tudni.
Sajnos trend még mindig, főleg a szerelők körében, de sok felhasználónál is, hogy a motornak a kenés az valami jó sűrű zsírszerű ragacsos anyagot jelent, tehát mindig minden esetben jobb a sűrűbb, töményebb, vastagabb olaj, ami ráadásul még olcsóbb is (ráadásul még a szerelők is olcsóbban jutnak hozzá)
Ugyanakkor a valóság az, hogy sok esetben a 0W20-as olajra tervezett, gazdaságosságra és környezetvédelemre optimalizált motorok esetében követelmény lenne előírni a megfelelő viszkozitást, csakhogy az autógyárak nem ismerhetik az üzemeltetés körülményeit, ezért többfélét is megad(hat)nak. Az már utána a vásárló, felhasználó, üzemeltető felelőssége, hogy megveszi az autót és a motor számára legfontosabb üzemanyagon, a motorolajon próbál spórolni néhány száz vagy ezer forintot. Megspórol 5 év alatt mondjuk 20 ezret, majd amikor a Toyotához hasonló eset bekövetkezik, hogy megrottyan a motor, akkor lehet bontogatni, javítgatni, szerelgetni, felújítgatni, alkatrészt keresgélni, és a végén belekerül 5-800ezerbe, amit 20ezer befektetésével tudott volna elkerülni. Nem ezen kellene spórolni, hanem a tüzelőanyagon (benzin/gázolaj) Olajból évente vesz 4-5 litert, de benzinből több százat.Persze ha abszolút cél a fogyasztói társadalom, a 3 évre tervezett autók, az állandó körforgás, akkor nyugodt lélekkel lehet üzemeltetni a legolcsóbb anyagokkal, úgyis teljesen mindegy...
-
i-sti
senior tag
válasz
gyáliSanyi #3178 üzenetére
Én szoktam reklámozni a 0W-20-at.
Keress rá a Honda csoportban a #csak0W20 tagreItt is él a mondás, hogy "olcsó olajnak híg a leve"
Mindig a legdrágábbat kell venni, mert csak az a jó.
Viccet félretéve, itt is és Honda csoportban is keress rá BlackSoul hozászolásaira olajtémában.
(#3168) gaston63:
Nagyon szép válogatás, Qru olaj korrekciójával.
Esetleg ü.a szűrőből is nem a gyári az ajánlott?
Azt milyen sűrűm cseréled? -
bul07
nagyúr
válasz
gyáliSanyi #3178 üzenetére
Keres rá a Toyota 1.33 motorok ügyére és ott ara jutottak hogy 20-as helyet 30-as olaj lehetett a gond, így érdemes jól megfontolni és a jobbat belerakni
De itt van
[link] -
Motion_Blur
félisten
válasz
gyáliSanyi #3178 üzenetére
Én reklámozom? Az a gyári előírás a motorhoz
Honda topikba érdemes benézni, 0W20-at vagy 0W30-at rak bele mindenki.
Nálam nem a pénz az elsődleges egy olajcserénél. Évente egyszer férjen bele hogy nem 8k-t hanem 12k-t költünk olajra. Vagy amennyibe kerül.
-
gyáliSanyi
őstag
válasz
Motion_Blur #3174 üzenetére
Ezt a 0-20W-t miért reklámozod ennyire? Elég drága cucc.
Miért jobb. Egy 5w30 is elég kíméletes a motorhoz, biztos kell a 0-20w? -
Peter.70
addikt
válasz
Motion_Blur #3176 üzenetére
Köszönöm szépen
-
Peter.70
addikt
válasz
Motion_Blur #3174 üzenetére
Ez oké, de ACEA A3/B3, A5/B5, vagy A1/B1?
Eddig Mobil volt benne
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gaston63 #3168 üzenetére
Motul 8100 eco-clean C2 0W-30
Ez kell bele pontosan. A cseretöltet 5.5 liter ha jól bogozom ki a leírást.Szűrőket jól válogattad össze, minőségi mind.
-
gaston63
tag
Sziasztok!
Olvasgatom egy ideje a topicot, lássuk mit tanultam.
Frissen vásárolt Honda CRV III 2,2i dtech 4WD automata (2012-es) autón szeretnék minden kenőanyagot, szűrőt cserélni. Meg van az elképzelésem lsz. erősítsétek ill. bíráljátok azt.
Motul 8100 eco-clean 0W-30
gyári olajszűrő
Mahle levegőszűrő
Mahle üz.a. szűrő
Mann pollen
gyári automata váltóolaj, hozzá gyári szűrő
gyári difiolaj(nem tom ehhez kell szűrő)Érdekes, hogy kértem ajánlatot helyi Honda szerviztől, ahol 5W-30-at ajánlottak.
Na és miből mennyit??
Hát biztosan velem van a baj, de nekem ez nem egyértelmű.Előre is köszönöm a bírálatokat és a segítséget.
üdv mindenkinek
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gyáliSanyi #3164 üzenetére
Az ACEA C-s olaj nem csak dízelbe való, csupán azt jelenti hogy katalizátor/DPF/GPF kímélő összetételű azaz alacsonyabb a szulfáthamu tartalma mint az A/B-s olajoknak, így kevésbé tömíti el ezeket a szűrőket.
Katalizátorbarát olajok :
C1 low SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s
), kis viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén, de behatárolt szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett.C2 mid SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a a C1-04 esetében.C3 mid SAPS tartalmú olaj magas HTHS-viszkozitással ( > 3,5 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A3/B4 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a C1-04 esetében.C4 low SAPS tartalmú olaj magas HTHS-viszkozitással ( > 3,5 mPa*s ), DPF és TWC esetén, azok működképességét meghosszabbítva.
ACEA szabvány benzines motorok gázolajos motorok alsó szint ACEA A1 ACEA B1, ACEA A2, ACEA B2
közepes szint ACEA A3, ACEA B3,
ACEA A4, ACEA B4, ACEA C3,
magas szint ACEA A5, ACEA B5, ACEA C1, ACEA C2.
[link] -
salieri.
őstag
0w20
Nem jó bele állítólag.nekem 5w30 az hozott a total keresője. Mannolbol melyik a jó akkor? -
gyáliSanyi
őstag
válasz
salieri. #3162 üzenetére
Ez nekem gyanús egy kicsit.
"Használata optimális motorüzemet biztosít a GDI, D-4D valamint a NEO-DI befecskendező rendszerrel szerelt motorokhoz, turbófeltöltővel vagy nélküle."
Akkor ez most egy benzineshez való motorolaj, dízel specifikáciokkal?! Api C? meg sehol sincs feltüntetve?Castrol olajkereső szerint 5W30 jó bele. Így a melegebb nyári üzemre biztos. De azért egy Eneos minőséget amit a kolléga mondott megérdemel. 10k alatt van az is.
Szűrő a lentebb említettek +Mahle. -
salieri.
őstag
Sziasztok!
Suzuki splashbe ez az olaj megfelelő?
Milyen szűrőket javasoltok bele? -
gyáliSanyi
őstag
válasz
molnarpeter #3160 üzenetére
Nincs csak annyi, hogy Hypoid oil SAE 90. Egy régi magasnyomású gép tartályára van írva.
Gondolom akkor ma már egy GL-5 bőven teljesíti egy 20 éves hypoid olaj teljesítményét? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
gyáliSanyi #3159 üzenetére
API GL4/GL5 vagy hasonló nincs feltüntetve? Sima SAE 90-es hajtóműolaj gyakorlatilag, hipoid a fogaskerék fogazása, némileg nagyobb igénybevételre tervezett olajat kíván.
-
gyáliSanyi
őstag
Sziasztok!
A Hypoid oil SAE 90 az milyen olaj? Vagy milyen olajjal helyettesíthető?
-
polonic
félisten
Eddig ezt az olajat használtam a Renault 1,6 dci-be.
Most kinéztem ezt a Motult.
Nagyon pici eltérések vannak az adatokban. Ez jelenthet bármit is? Vagy ezek annyira kicsik? Pl forráspont baj, hogy 16 fokkal alacsonyabb a Motulnál.
-
stickermajom
addikt
válasz
stickermajom #3155 üzenetére
Na, nem is gyártják már az Eurol olajat.
Legyen akkor egy jó Mannol Extreme 5W-40? Viszonylag olcsó A3/B4 olaj.
-
stickermajom
addikt
válasz
molnarpeter #3154 üzenetére
Ez még 2008-as, talán tartós darab. Nem találtam semmilyen feljegyzést/flakont, hogy eddig mit kapott. 96 órát mutat a műszer, passzolom, hogy ez csak nálunk ment bele, vagy az egész pályafutása alatt. Jobban belegondolva azt sem tudom mióta van nálunk.
Viszont előfordulhat, hogy ősszel is kell majd mennem egy kört vele, lehet le kéne mondanom az Eurolt. -
molnarpeter
nagyúr
Jó mondás
Briggs minőséget illetően gondolom próbálnak olcsóbban gyártani, semmi nem a régi már
A Makita érdekes, mert nincs olajszűrő, gyári előírás 50 óránként cserét mond, én 40-nél szoktam. Nincs agyonhajtva, 1-2 olajcsere elég évente. Ha más olajat tennénk bele, megromlana a nagyja a flakonban valószínű, így viszont az autók is ugyanazt kapják, mindig kiürül, kevesebb hulladék.
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #3152 üzenetére
A Briggs egy egyszerű, olcsó, de tényleg használható motor.
Nekem lassan 10 éve van meg, kétszer kellett membránt kell cserélni a karbiba és ennyi a hibalista....
( Állítólag az új Briggsek sem ilyen jók már)Lassan kiöregszik, ha lesz lehetőségem, akkor egy Honda motorosra cserélem. Ha nem lesz, marad a Briggs.
Az 5W40 jobb alalpolajú, de csökkentett ZnDDP tartalmú, ezért mertem ajánlani az A3/B4 olajat.
A lényeg, hogy időben cseréld. Anno a suliban az oktató azt mondta, hogy : "olajat nem akkor cserélünk, amikor elhasználódott, hanem előtte."
-
molnarpeter
nagyúr
Én is inkább valami kétértékű cuccot néznék, ha szezonon kívül is odébb kell vele állni néha
Ez a kritérium nagyjából a legyen benne valami szerintem, igénytelen konstrukciók (jó értelemben). Nekünk a Makita pl. 10W30-at ajánl, de 5W40-et kap, az mindig van otthon, és magasabbak a minősítései is, bár kis eltérés van a viszkozitásban.
-
csiga8
senior tag
válasz
stickermajom #3150 üzenetére
Ebay, ha nem sürgős.
Egyébként őt ajánlom: kertmotor
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Canon EOS DSLR topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- Formula-1
- Apple MacBook
- Vezetékes FEJhallgatók
- Könyvajánló
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Országos! KÉSZPÉNZES - UTALÁSOS VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS! Korrekt áron! AMD!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest