-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
No, az első gümi' lecserélve (Metzeler), és hogyhogynem sikerült megfelelő méretű Dunlopot találni jövő hét csütörtökre, úgyhogy akkor azt is megejtem.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz macilaci78 #85998 üzenetére
Van egy olyan gyanúm, hogy mégis a tanksapka lesz, mert körülötte a nyaka olajos (magamnak keverem a benyát). Így marad az új sapka, + kéne egy új karbi tömítés is
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
macilaci78
nagyúr
válasz BLUE TORNADO #85988 üzenetére
Nekem a 2 éve cserélt benzincső izzadta a benzint, kb mint egy átvérző sebtapasz. Mivel a kipufogóra csöpögött, a füst miatt feltűnt, de a forrását csak úgy találtam meg, hogy az idomokat lebontva mentem vele egy karikát.
Illetve van egy túlfolyó cső elvezetve, ahol észrevétlenül távozhat üzemanyag. Légszűrőbe visszajuthat és azon is lehet kiengedő nyílás, de ami onnan kijön, az a deknin látszik.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85994 üzenetére
Akkor ha csak pont annyira necces, hogy nem szorul meg benne, csapagyragasztoval probalnam meg.
FeniX: igazabol ha nem kopott nagyon a lanckerek(tehat csereerett lenne), akkor siman lehet uj lancot felrakni ra. Nekem 3000km korul nem sok kopas latszodik rajta, szoval nem kell azt olyan hamar eldobni. A gyari lanckerek meg valmi 5-6k korul van, nem egy horror, az elso meg meg filleresebb.
-
FeniX-
senior tag
válasz nyogo83 #85992 üzenetére
Egyébként kb. hány km után kopik össze annyira a lánc a lánckerekekkel, hogy ne lehessen már önmagában cserélni?
(A bicajomon is pont ez a probléma, hogy kb. 500 km után elszakadt a rosszul összerakott régi lánc, és az újat most nem tudom használni a 6-os váltó 3., 4., 5. fokozataival, mert leugrik róla, meg ropog.)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85989 üzenetére
Elvileg 6201 a merete es C3-ast szoktak berakni, szoval nalad nem az van hogy a merete nem jo.
Mind a ket oldalra egyforma csapagy megy, ami a problemad, az sajnos surun elofordul
Sokszor nem foglalkoznak a csapaggyal es a beallt csapagy megforog, illetve kiveri a felniben a csapagyfeszket, pont annyira, hogy nem szorul meg benne az uj, hanem kijar… -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85991 üzenetére
Gyari lanc, kellene allitani rajta, de igy hogy gumizva lesz nemsokara en nem bajlodok vele 😃 Amugy is tervben van, hogy valami normalis lancot kap hosszabb tavon. Ezt a ket dolgot emlitettem az elejen(illetve nagyjabol ez masoknak is a tapasztalat), hogy a gumi az nedves uton elegge gaz, meg a lanc az hamar nyulik.
Olajbol en siman az 1 litert bele tudtam tolteni, igaz rendesen kicsopogtettem. Szaraz feltoltes elvileg 1.2, olajcserekor 1.1 liter.
Anno a Motorcenterben szervizkor nekem is boven 1 liter alatt toltottek bele. -
FeniX-
senior tag
válasz nyogo83 #85985 üzenetére
Hát, gondolnám, hogy a "kordiál"-nál bármi jobb, még a Continental is.
Egyelőre az a terv, hogy pénteken megkérdezem 'ezeket' a gumisokat, hogyha hozok gumit, azt is felrakják-e, mert korábban volt ebből kis nézeteltérés. (nyílván, mindenki a saját termékén szeretne keresni, nem a 4000 ft-os felgumizáson)
Ha azt mondja, oké, akkor megrendelem onnan a Dunlop-ot. (Ha tényleg van és nem csak elírás, mert még nem leveleztem le velük)Holnap meg láncfeszesség állítás.
Neked még az eredeti van fent?Amúgy kb. 8,5 deci olaj ment bele, aztán majd figyelem még.
-
Barret001
addikt
válasz BLUE TORNADO #85988 üzenetére
Hát szerintem 4-ből ki kellene jönnie.Az a 7L nagyon sok!
-
malagutif122
tag
Scarabeo 50 első kerékbe milyen méretü csapágy kell?
A régi csapágyon méret nem volt írva, vittem a boltba 6201 2rs zvl-t adtak össze mérték a méretet.
Most meg bele raktam jobb oldalt fixen benne van, balról a fék tárcsánál meg ki esik belőle.
Jobb oldalt gumikalapáccsal bele ütöttem a csapágyat
a tengely ki ütötte a tárcsa oldalit.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Rieju MRX 50 2008
Egy tank benyát (kb. 7 liter) megeszik, nagyjából 100-120 km-en. Én nagyon sokallom ezt a fogyasztását. 16-os Dellorto karbival. A fő fúvókát nem tudom, hogy hanyas lenne. A karbi üllepítő pohár alja állandóan nedves (gondolom, benzin) A csapot szinte mindig elzárom rajta. A tanksapka nem folyik. Valahol mégis szökik a benya. Szerintetek?Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #85986 üzenetére
Szerk:
Mindent összeraktam, nem tudom mi volt a baj, egyszer csak megtáltosodott.
Ha holnap reggel beindul, megyek vele egy pár kört, majd minden okés, akkor öröm.
Annyit vettem még észre hogy a karbi alján túlfolyónál könnyezik.
Nem volt rajta semmi cső, raktam rá és elvezettem. -
Winchester95
őstag
Visszatérve. SCARABEO-ra.
Új hengerfej, új benzincsap.
Gondolom akku lemerült mert semmit nem csinál az önindító...
Rugdostam párat, beindult ment is egy darabig majd leállt.
Minden átnézve, de olyan mint ha nem kapna benzint....
Pedig minden tökéletes.
Csövek is rendben....
Beöntésre indul.
Nem tudok rájönni.... -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85981 üzenetére
Az teljesen normalis, neha elofordul elso olajcserenel, mar az elso par km utan valoszinuleg ott lett volna benne ha nezed, kitudja honnan hordta ki az olaj.
Egyebkent en se vartam meg anno az 1000-et.Az oldalso kemlelo nyilast nem erdemes mercenek alkalmazni, mert ha mennyiseg es nivo palca alapjan megvan a mennyiseg, akkor leallitott motornal teljesen elfedi.
Ha pl az alapjan lovod be az olajszintet, hogy leallitott motornal kb kozepen legyen, akkor jaro motornal teljesen uresnek mutatjaGumibol akkor Dunlop lesz hatra? En elore Pirelli Angel City-t, hatra meg vagy City Demont vagy Bridgestone Exreda Max-ot rakok valoszinuleg(hatsobol amelyiket hamarabb sikerul beszerezni).
Ezekben a meretekben sajnos a Continental kiesett, mert nedves uton nem tul jol viselkedik a tobbihez kepest[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #85983 üzenetére
A mindig "szokásos" Motul technosynthese - vagy hogy mondják-ot (10w40)
Egyébként a manuálban egy 'important notice' bejegyzés alatt valóban ott van, hogy az első 500 km után cseréljen olajat. Hm, érdekes.
Egyébként vajon a lámpabúrámat hogy tudom beállítani oldalirányban? Most kissé átvilágít a szembesávba.
Az r17 oldalán találtam a saját méretemben hátsó gumit, úgyhogy lehet, hogy végsősoron majd onnan megrendelem.
[ Szerkesztve ]
-
BossBoss
őstag
-
FeniX-
senior tag
Megvolt az első olajcsere, mégsem vártam meg az 1000 km-t. Ezzel együtt bevállaltam a garancia mellőzését is.
Némi kopadék volt abban a gyűszűs olajszűrőben, kb. mint ha késsel hegyeznék egy grafit ceruzát és abból lejön egy kis kopadék. Ilyen 1mm-nél kisebb darabkák.
Hobbiszerelő garázs-szomszédom megjegyezte, hogy neki fura, hogy egyáltalán volt a szűrőben valami.A másik, hogy az olaj-kémlelő ablakon van egy H/L felirat, azt beindított motornál kéne nézni? Úgy látom, ha leállítom, teljesen lefolyik az olaj és eltakarja a nyílást, de alapjáraton szépen beáll egy szintre a H/L közé.
-
BossBoss
őstag
Sziasztok!
Került hozzám egy Vespa LX 50 2T, régen robogóztam. Kérdésem, hogy E10-es üzemanyagot szabad bele tenni? Vagy maradjak a 100-asnál. Illetve ha valaki használja az adott típust akkor milyen olaj ajánlott hozzá!
Köszönöm! -
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #85972 üzenetére
Elfogadom, amit írsz. Kisvárosi kertes házakról írtam, ahol 3-500 nm-t kell lenyírni. Oda bőven elegendő az elektromos fűnyíró. Az én bánatom az hogy szinte minden nap ezeket a benzines fűnyírókat, fűkaszákat kell hallgatnom. Nagyobb méreteknél természetesen nagyobb gép kell. Erre mifelénk egyre több a fűnyíró traktor, de azokat nem lakóövezetben használják. Sajnos már két közvetlen szomszédomnak is van, de azok legalább gyorsabban végeznek.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Steve_Brown #85976 üzenetére
Jelenleg olcsóbb új lítium akkukat előállítani, mint az elhasználtakat újrahasznosítani és mivel pénz beszél, így csak tárolják a veszélyes hulladékot. Ez akkor változhat, ha a kitermelés megdrágul, ami vagy a bányászható készletek apadásával, vagy az élő munka drágulásával fog eljönni. Egyik sem vetít előre semmi jót.
A hatásfok is kérdéses. Egyfelől az elektromos energia megtermelésének is van egy hatásfoka, másfelől sok lépcsőn esik át, amíg a kerekre jut, ezeknél a lépcsőknél is fellép veszteség.
A hidrogén hajtás lehet egy jó alternatíva: egyrészt már van olyan kémiai eljárás, ami a klasszikus vízbontástól olcsóbb, gazdaságosabb, másfelől az elégetése nem környezetterhelő és a tárolása, szállítása is megoldható, van rá apparátus.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Steve_Brown
senior tag
válasz FeniX- #85974 üzenetére
Egy hatalmas előnye van az elektromos autóknak, a hatásfokon, a lehetséges tiszta energián és a fékezéssel való energia visszanyerésen kívül. Az pedig az akkumulátorok újrahasznosíthatósága.
Egy elektromos autó nálunk használva 50 ezer kilométer használat után dolgozza le azt a hátrányt amit az előállításának szennyezésével szerez. Ez a svédeknél 15 ezer km.
-
Rivaul
addikt
-
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #85967 üzenetére
Komolyan mondom. Vidéken gyümölcsösben, kertben, kábelessel esélytelen, de az akkumulátoros is hamar feladná a harcot, ha beleeresztem a bozótba. Lehet hogy az NDK-s fűnyíró egy álom, de ami 42cm-t vág, és 42Ft-ot fogyaszt az nálam vicc kategória. Szegélyvágóm erősebb. Jah... nem ordít... mély hangja van, nem túl zavaró.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Rivaul
addikt
-
-
Madball
csendes tag
OMV-nél nekem 2 hete SMKP-ba csak piaci áron adtak. Úgyhogy tegnap már a 250-es Madison forgalmijával tankoltam bele, mindegyik Malaguti, szemből meg nem látszik, hogy hátul nincs rendszám
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #85965 üzenetére
Úgy-e ezt nem gondolod komolyan? Most hogy az elektromos autók verik a üzemanyagosokat, csak kis idő és felülkerekednek.
Az én NDK-s fűnyíróm ma is kiválóan működik, 1050W-os. Óránként 42 Ft-ot fogyaszt, 42 cm-es vágófelülettel. Ezt semmilyen benzines nem tudja felülmúlni. Azok ordítanak, ez meg hangtalan. -
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #85964 üzenetére
Azért megnézném nálunk mit érnél az elektromossal. Egy McCulloch M56-190AWFPX-est használunk, ami Honda GCV190-es motorral van szerelve. Ennél kisebb elvérzik ekkor területen. Villanyossal egy hétig vágnám, így egy bő óra alatt megvan, takarítással együtt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Rivaul
addikt
válasz KTMHobby3 #85962 üzenetére
Smkp az hatósági. Én is ma tankoltam. De vegyesen nem lehet, ki van írva. Ha ezt próbálod akkor az egész tankolás megy kereskedelmi áron. Legalábbis ez van minden kútfejre írva.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Nem tudjátok esetleg, hogy hol adnak még kannába benzint? Ma voltam több kúton és mindenhol csak 20 liter és csak a tankba mehet.
2T Runnerem van, a külön olajozást rég kikötöttem és magamnak keverem az üzemanyagot.Beauty is pain
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85955 üzenetére
Akkor neked valami masabb gumi lehet mint nekem, mert nekem nem tomlos(es elvileg neked se az lenne a gyari).
Irtam is privatot, kozben mit beszeltem Kekholddal, hatso gumibol ami jo is lenne azt most egyelore egyik gyartotol/nagykertol se lehet rendelni. Sajnos nem csak amiatt, mert mintha speci meret lenne, hanem eleg sok gumival ez most a helyzet
Mindenesetre meghagytam, hogy ha haver lat valahol nagykernel barmelyik lehetseges hatso gumibol rendelhetot vagy keszleten levot, szerezze be mindenkepp, aztan akkor egyben cserelem.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #85954 üzenetére
No, hát félúton a Hómofisz és a délutáni munka között beugrottam a nálunk lévő kamion-autó-motorgumishoz és direkt azt a srácot hívtam oda, aki a motorokat szokta szerelni, hogy nézze már meg, hogy mi a pálya.
Mondta, hogy mindkét kerék tömlős, úgyhogy olyat rendeltem. Az első gumit tök jó áron, 30 körül megcsíptem (metzeller, és pénteken fel is rakja) viszont a hátsó az hiánycikk, úgyhogy azt lehet, hogy a kékholdnál fogom, vagy másútt, csak nekem ez volt közel. Mindenesetre, érdekes, hogy tényleg tömlős.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85952 üzenetére
Nincs megkotes markara. Mintazatban valamint tipusban legyen azert azonos.
Nem vagyok benne biztos, hogy belsos kell neked, Nekem is tomlo nelkuli a gumi, ketlem hogy varialtak volna vele(gyari alkatreszek kozott is csak gumit latok, belsot nem). Neked is kullo nelkuli a felnid, tuti nem tomlovel szerelt.
Pl a Keeway TX-nel a gyari alkatreszek kozott is kulon hozza a kulsot/belsot, mindent robbantott abran is. -
nyogo83
Topikgazda
Hosszabb uton mindenkepp alljatok meg pihenni, megmozgatni a vegtagjaitokat [link]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85948 üzenetére
Ha varsz egy kicsit, akkor mondom mit erdemes.
Pont ma reggel gondolkodtam rajta en is, szoval beszelni is akartam Kekhold Ferivel, hogy mi az amit erdemes elore/hatra, ami kaphato is esetleg parban(kicsi az eselye).Neked az elso gumid masabb meretu mint ami nekem kell (neked ugye 110/90 r16, nekem meg 90/90 r17). Egy Mitas MC7 is merfoldekkel faszabb lehet mint a gyari, vagy Heidenau K36.
Hatsobol meg vagy Pirelli City vagy Conti Tour. Bridgetstone lenne meg hatra esetleg.A gond, hogy most rengeteg gumi ami esetleg parban is lenne (pl Dunlop D404) abbol van hogy hatso atmenetileg nem kaphato, de van amelyik parosbol az elso sem
-
FeniX-
senior tag
Na, szórom a kérdéseket. A gumival kapcsolatban. Semmiféle TT/TL jelzést nem találtam a gumimon, csak egy "Tube type ... E4" feliratot. Akkor ez belsővel szerelt gumi, igaz?
(Meg akarom rendelni az elsőt legalább, pláne, ma reggel egy K-lightos kollégával bratyiztam a piros lámpánál, és neki is Dunlop volt fent, sőt külön említette is, hogy esőben csúszott) -
Winchester95
őstag
válasz sityupityu #85943 üzenetére
Igen így volt. Ha megrúgtam akkor irreálisan sok üzemanyag folyt ki.
Amikor minden rajta volt, akkor meg nem volt jó a berúgókar ahogy írtam se az önindító.
Kivettem a gyertyát, rugdostam ott is kb okádta az üzemanyagot.(gyertyánál)Sejtettem én is ezt de úgy voltam vele hogy csak nem.
A tulaj mondta hogy leengedte a benzint mert folyt neki alul... az állásba.
Csak mikor én teletöltöttem akkor nekem nem folyt alul másnap...Akkor gyertya menetjavító fog kelleni és egy új benzincsap is.
-
FeniX-
senior tag
Halihó, nem akarok már itt az elején problémázni, de próbáltam ma megnézni, hogy majd hogy fogok tudni szelephézagot állítani magamnál és gondoltam, ezt a dekorációs "kamu légszűrő" műanyagot le kéne vennem, hogy megnézzem, úgy jobban odaférnék-e a szelepfedélhez. (yt videót néztem előtte)
Nem tudom, mivel rakták össze ezt a képeken látható csavart, de nem akart az istennek sem megnyílni, még kis ütvecsavarozó bevetésével sem. Egyik oldalon sem. Látszik, hogy már eleve a csavar is kezd elnyalódni. Pedig az csak egy szimpla műanyag takaró-dekoráció elem. Nincs tartó szerepe, sem egyéb.
Bármi ötlet, hogy hogy tudnám később kilazítani?
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #85940 üzenetére
"Valamint leszedtem a kipuffogót és ott okádja az üzemanyagot"
Ezt úgy kell érteni, hogy folyt a benzint a kipufogónál? Mert ha igen, akkor ez megmagyarázná azt, hogy miért nem indult az önindítóval, és miért nem tudtad berúgni sem. A motor leállítása után is átengedi az üzemanyagot a vákumos benzincsap, a karburátoron keresztül egészen az égéstérig jutott, tele van a henger. Ha a berúgókarral erőlteted komoly károkat is okozhatsz, de már lehet hogy meg is történt.
Amiket írtam csak akkor érvényesek, ha valóban folyt ki az üzemanyag a kipufogónál. Tapasztalatból írtam le, én is jártam már így.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dond
csendes tag
válasz Winchester95 #85940 üzenetére
Meghajtás dekni mőgé is nézz be, lehet ott esett szét a berugó, vagy a vario mögött a szabadonfutó/önindító..ha ezeket kiszabadítod és a gyertyát is kiveszed, akkor kézzel simán át kell tudnod pörgetni a főtengelyt.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Adott egy Aprilia Scarabeo 2T 50-es.
Gyári rajta minden. Manuális szivatós.1.5 fordulatra van kitekerve mind a kettő állító csavar.
Tegnap mentem vele, szinte tökéletes volt.
(Annyi hibája volt hogy bemelegedés után alapjáraton néha néha kicsit megemelkedett a fordulatszám, meg hidegindításkor többet kellett rugdosni/ indítózni).
Most reggel indítanám és nem tudom lerúgni a berúgókart. Önindító is megakad....
Átnéztem mindent azóta, gyertyát kivettem majd vissza, fordult párat majd megint megakadt...
Valamint leszedtem a kipuffogót és ott okádja az üzemanyagot, mint ha sokat kapna...Valakinek ötlet?
Egyszerűen nem tudok rájönni mi történt tegnap óta az állásban.....
-
dond
csendes tag
válasz malagutif122 #85933 üzenetére
A villanyak szerintem is egyforma, a csavaros nyeregrögzítés sokkal jobb megoldás lehet mint a régi kotyogós/csattanós felakasztós. A keréktengelyt nem tudom, majd megírhatnád, ha meglépted, ez engem is érdekelne, + a "menetes" villaszár alul egyenes, nincs előretolva a keréktengelynél, ha nézel gyári fotókat látszik, hogy avval talán kicsit rövidülhet a tengelytáv, de ez is pozitív lehet városi "szlalomozásnál"
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85933 üzenetére
Egyfajta gyari komplett kormanycsapagy szett van, ami 2T/4T 50-es es 100-as Scarabeoba valo az osszes evjarathoz, szoval en azt mondanam hogy meg kell egyezzen.
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Gyári 50-es 2T Runner, Weber karbinál mi a bevált főfűvóka méret? Most 53-as van benne ha jól emlékszem.
Beauty is pain
-
malagutif122
tag
Nem tudja valaki a 2001-es, scarabeo-nak a villanyaknál
a menet átmérő megegyezik vajon a 2005-ös scarabeoval? A fék nyereg felfogatás másabb de azt megoldom, veszek egyet. -
dond
csendes tag
válasz malagutif122 #85926 üzenetére
Írok priv.
-
Rivaul
addikt
válasz tanulo #85921 üzenetére
Kicsit többet kellene tudni? Eddig is ennyit evett, vagy ez új keletű? Netán így vetted? Ezeket szeretik sufni tuningolni. Az pedig drasztikusan növeli az étvágyat. Egy "gyáriasítás" vissza foghat belőle. Természetesen ez valamelyest a teljesítmény rovására menne.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nod1
csendes tag
válasz malagutif122 #85926 üzenetére
Külföldön nem nézel szét?
Ott nagyobb a felhozatal.
Ha kell a gép, és nem érsz rá várni, akkor szerintem érdemes lenne.
De ha nyogo azt mondja, hogy 2009-ig bármelyik jó, akkor viszont heteken belül biztosan kerül fel valami. -
nod1
csendes tag
válasz tanulo #85921 üzenetére
Hello,
Old SR.
Ne húzd neki annyira, max. félgáz.
Viccet félre téve, nagyon sokat számít, hogy milyen távokat mész vele. Első körben mérni kellene egy kompressziót, az megmutatja, hogy merre tovább.
Nekem is ilyen blokkos a téli robogóm, az is öt litert eszik. Szóval ha számít a fogyasztás, akkor a 4T lesz a jó irány, de az meg a teljesítmény miatt kompromisszumos. -
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85926 üzenetére
Sajnos akkor mast nem tudsz, mint surun nezegetni a Marketplace-t meg a Jofogast, bontasra felrakott Scarabeo miatt. Nagyjabol amugy barmelyik evjaratu(2009-ig) 2T 50-es Scara elso teleszkopja jo neked, a 4T es a DiTech Scara teloja nem jo.
-
Debilon
addikt
válasz malagutif122 #85923 üzenetére
Szerintem ez kuka, a becsúszó szár biztosan ennyi rozsdaval
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85923 üzenetére
Ezzel a teloval mar semmit nem kell csinalni, hanem cserelni
Az egyik oldalt egy csillapito betet van benne, amibol mar gyari nincs, de jo minosegu Buzetti/Marzocchi-t lehet kapni 20-24e kozott.
-
tanulo
tag
Üdv. Van egy aprilia sr 50 1994 es kiadású robogóm minarelli( nem tudom melyik) léghűtéses. Kérdésem az lenne hogy hogy lehet a fogyasztást csökkenteni? Majdnem egy teljes tank benzint megeszik 100km en.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85917 üzenetére
Nem tudom, hogy ez a 125-300-as blokk milyen fejlesztes (ami kis tulzassal a henger/dugo/fotengely trioban kulonbozik ranezesre).
Mindenesetre az mar jelzeserteku, hogy minosegben milyen iranyban probalnak menni, hogy a robogoikbol az uj Vieste 300-as blokkja az kompletten egy 300-as vizhuteses Piaggio blokk, amihez a Keewaynek nincs koze.
Ez sajnos mar az arazasukon is meglatszodik, mert egy egy ilyen modellell kozelednek a nagy markak araihoz a kisebb kobcentis szegmensben.Nekik vannak mas meretu blokkjaik is kulfoldon regota(India, Brazilia, Izrael stb), ahol pl a K-Light-bol van 200-as egyhengeres, illetve identol 250-es kethengeres V blokk. Gyanitom amibol nalunk csak 125-os erheto el, azoknak a blokkjai eselytelen hogy beferjenek az EURO 4-5 besorolasba, mert pl egy 200cc-s K-Light blokk az henger/dugo parositasban ter csak el a 125-tol.
Ez az idei 250-es kethengeres V motoros K-Light, itthon nincs meg rola hir se, hogy lenne. Ez latszolag egy masik fajta V blokk.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz nyogo83 #85914 üzenetére
Na, erről a '25-ösról egyszerre a Honda Varadero 125 jutott az eszembe. Az volt kéthengeres, vizes, 15 lovas.
Amúgy szerintem koppra ugyanaz a két motor, a 125-ös meg a 300-as, az áttételezés, meg a hengerek lökettérfogata lehet eltérés. De valóban nagyobb árkülönbség szokott lenni.
Nekem tetszik, még nem láttam ezt a típust.
Tetszik, de nem veszek. Ahogy írjátok, én is érzem, hogy mennyire ugranak az árak. Ez az elrobbanó üzemanyag, meg alkatrész ár engem teljesen visszavett a nagymotor vásárlástól.
Ilyen kis 125-ös robogóm azért lesz, esetleg egy komolyabb a Liberty-nél, de ennyi.
Ez még fent tartható, és a 2l-es fogyi miatt lehet ez lesz a fő közlekedési eszköz, az autót meg takargatom a garázsba.... -
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #85917 üzenetére
Gondolom, amíg lesz, aki megvegye ezeket a drága motorokat is, nem fogják lejjebb árazni magukat.
Nem kell messzire menni, kb. 1-2 hete olvastam a nagymotoros topicban a bejegyzéseket és nem akarok általánosítani, de ott senki sem volt megijedve az áraktól. :-D
(Ez duplán off, és pejoratív is valamennyire) -
FeniX-
senior tag
válasz nyogo83 #85914 üzenetére
Jól kimaxolták a kategóriákat, mit ne mondjak. Nemrég még a 300 köbcentiből 20-25 lóerőt hoztak ki, hogy meglegyen az EURO 5.
Ezek vajon milyen alap-blokk fejlesztésből indultak ki?
A keewaynek van egyáltalán minden tekintetben saját blokkja?Hát, az árakról lehet egy sor makroökonómiai anyagot nézni, olvasni, de egyelőre mindenki 2-3 évre teszi ennek a folyamatnak a végét, ami nagyban függ a háborútól is. (én is csak a nálam jobban informáltaktól hallottam) :-)
-
gadam10
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Suzuki address 50-es robogóm, karbulátor ki lett tisztítva, szivató cserélve, légszűrő új, gyertya új. Az a problémája, hogy ezek után beindult, másnap is indult e gyből, viszont mentem vele 1-2 kilométert és az első lámpánál, ahogy megálltam esett le az alpjárat és elfulladt, azóta be se indul. Légszűrőt a karbulátorról leszereltem ekkor 5ml üzemanyagot egyből a karbiba fecskendeztem ekkora beindult, alapjáraton szépen járt, viszont amint gázt adtam és ráfékeztem az alapjárat újra leesett és lefulladt, újra nem indult be, közben óriási füstöt püfögött a kipufogó. Tapasztalt már valaki valamit? Nincs már ötletem mi lehet a problémája. Előre is köszönöm a segítséget! -
nyogo83
Topikgazda
Nehez ezekhez a jarmu arakhoz hozzaszoktatni az agyam. Meglattam a Keewaynel egy uj modellt, egybol megfordult a fejemben, hogy de kar hogy nem most akarok motort venni, mert ez nagyon kellene. Egeszen addig volt meg az erzes, ameddig az arat meg nem lattam
Keeway V Cruise, 2 hengeres V motor, szijhajtas, van belole 125cc 14Le es 300cc 30Le valtozat.
A 125-os 1.9 millio a 300-as 2 millio A ketto kozotti 100ks arkulonbozet nem teljesen ertheto.
Viszont miutan meglattam, hogy a 2 eve 600k korul vett motorom 930k, igazabol nem is csodalkozom ezen az aron. Honda/Yamaha/Suzuki fele mar ra se mertem nezni az uj modellek arara. -
FeniX-
senior tag
válasz Rivaul #85910 üzenetére
Az ördög sosem alszik, legközelebb a hírekben látjuk viszont, hogy 2 bull elkötött egy jog-ot, pár körre. :-D
Nekem egy sima motoros láncom+lakatom van amit a lépcsőház lépcsőjéhez láncolok, közvetlenül a főbejárat mellé, de előfordult már tél után, hogy a saját kulcsával nagyon nehezen tudtam kinyitni. Na ilyenkor mi van? Feltörhetem a saját motoromat? :-D
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #85909 üzenetére
Igen jogszabaly szerint nem nezhet kozteruletre kamera
Viszont ami erdekes, hogy beszeltem rendorrel amikor volt a parkban egy kis csetepate es becsongetett a lakokhoz hogy nincs-e valakinek kamera ami a parkra nez, mert szeretnek elkerni a felveteleket.
Akkor mondta, hogy nagyon sok esetben van segitsegukre ilyen celbol kihelyezett kamerak felvetele lopas/rablas/egyeb ugyekben, hiaba nem lehetne. Mindenkinek elmondja, hogy ha lehet akkor valami olyan megoldast talaljon a kamera kihelyezesere, hogy ne a bunelkoveto, hanem a rosszindulatu szomszed ne vegye eszre
Idiota dolognak tartjak ok is, mert tobbet art ha nincs mint ami elkepzelheto visszaelest lehetne a felvetelekkel csinalni. Nem is foglalkoznak ilyesmivel, de ha valaki a NAIH-nal vagy hasonlo szervnel bejelenti, akkor azok kenytelenek eljarni.Amugy ezen kivul en is annak a hive vagyok, hogy egy fokkal legyen jobb a vedelmem, mint a korulottem levoknek. Lakasban szinten Nivo biztonsagi ajto(a tobbieken a regi fa vagy esetleg Hisec) a motorok meg vagy sarlehuzohoz lancolva, vagy ami nehezebb mint a robogo, azon tobb zar/lezaro.
-
Rivaul
addikt
válasz Zoli bácsi #85904 üzenetére
Szintén ilyen kisvárosban élek. De Pesten szocializálódtam. Így a kamerás munkahelyemen nyitott, de elkerített parkolóban a du és éjszakai műszakba láncon van a Jog. Délelőttbe nem. A bolt előtt nem láncolgatom azokra a 10 percekre. Otthon a kulcs is benne van az udvaron, de 2 Pitbullom van Amondó vagyok azért, az ördög sosem alszik.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #85907 üzenetére
Ez ilyen. Uszkve 80 kg a robogóm teletankolva. Volt, hogy lecsupaszítva egyedül tettem fel az asztalra és nem a súlycsökkentés miatt kellett levenni róla az idomokat, hanem hogy a váznál tudjam megfogni.
A kamera a GDPR miatt kényes kérdés. Tavaly újítottunk fel és költöztünk, mi is agyaltunk rajta, de végül levetettük az előző tulaj által felszerelt riasztót. A lépcsőházban ott a kültéri egység, meg az üvegeken a matrica. Az egypálcás bejárati ajtót cseréltük egy komoly Nívóra, van ettől könnyebb célpont is a házban. Nincs nagy rongyrázás, persze egy kabátgomb is hiányozna, ha csak azt vinnék el. Inkább a biztosításnál figyeltünk oda.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
seller007
tag
válasz mumtaz #85906 üzenetére
Látom sokatokat megmozgatja ez a téma. Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Nem fogok láncolni... marad a keréktárcsa lakatolás.
Majd jelentkezek ha elvitték De akkor legalább rá leszek kényszerítve egy 125-re
Amúgy meg nem lehet horror egy lopás casco. Anno kocsira külön kötöttem csak lopás casco-t (csak 1 gyári kulcsom volt és a nevesebb biztosító nem ment bele a lopás elleni védelembe, csak a törésbe) Genertel-nél. Tök barátságok ára volt. Feltételezem egy 125ös robogó se lehet több mint 2 főfogás egy pesti normális étteremben, per év. -
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #85905 üzenetére
Igazabol ez sokszor szerencse kerdese is. Vagy olyan tipusu motorod/robogod van ami szep gyari allapotu es relative sokat er de nincs nagyon vedve, vagy mindegy mi csak epp arra esik a valasztas egy esti korbejaras soran mint konnyen elviheto jarmu.
Nekem anno az olyan allapotu Vinomat, ami ugy nezett ki mintha most toltad volna ki a szalonbol, egyik este elvagtak a vekony lancot amivel az akkori masik Madisonomhoz volt lancolva es feldobtak egy ponyvas koltozteto autora. Ennyi erovel vihettek volna a Madisont is, de azt nem erte meg.
A vicc, hogy meg lattam is oda este leparkolni az autot, de nem gyanakodtam mert akkoriban eleg sokan koltozkodtek itt. Utolag mar leesett, hogy nem azert parkolt olyan szerencsetlenul, hogy masok is elferjenek a parkoloban, hanem hogy a ponyvas resztol nem lehetett ralatni ablakbol a robogokra.Viszont tobbszor volt olyan szerencsetlen esetem, hogy barki elvihette volna. Pentek este leparkoltam motorral/robogoval, epp osszetalalkoztam valakivel es teljesen elterelte a figyelmem. Mind a ket esetben legkozelebb hetfon lett gyanus, hogy nem talalom a kulcsomat, mert benne maradt a gyujtaskapcsoloban egesz hetvegere
Anno szereltem is fel kamerat a lakasomba ami pont a motorokra nez, de amikor egy ket idiota ember eszrevette, akkor hirtelen fontos lett nekik hogy hat oket a kozteruleten parkoloban ne vegye kamera hogy merre mennek(wtf), es ment a fenyegetes feljelentessel.
A legnagyobb poen, hogy nem sokkal azutan hogy leszedtem, az egyik ilyen feljelentgetos okosnak csunyan vegigtarolta az autojanak oldalat egy masik aki ejszaka bejott a parkba megfordulni(4-500e kar).
Vigyorogva kerdeztem tole amikor talalkoztunk, hogy nem ismersz valakit akinek esetleg a kameraja felvette volna hogy ki torte ossze? Nem is nagyon valaszolt ra. Mondtam hogy szerintem 4-500e forintot mindenkepp meger, hogy ne lassak ki hova megy a parkoloban. -
mumtaz
senior tag
válasz seller007 #85901 üzenetére
Rosszat idéztél. Nem baj.
Blahánál vannak olyan zugok, ahol így van. Bár régen pont a Rákóczi tér és Mátyás tér környéke volt ettől sokkal rosszabb. De az a rész szépen kikupálódott azóta és mostanra ez már nem állja meg a helyét.
Egyébként érdekes, hogy volt egy időszak, amikor egy pont olyan Jetforce-ot, mint az enyém ott felejtettek a Bajcsy-Zsilinszky és József Attila utca sarkán. Ok, ott még éjszaka is járkálnak, de az egymagában ott állt vagy két hónapig. Pontosan ugyanott és bármilyen napszakban mentem arra, az ott volt. Le is koszolódott, tehát látszott, hogy nem nyúlt hozzá senki. Nem tucat robogó, de ha valami így ott áll, az azért nem szokott ott maradni ilyen sokáig.
Anno volt egy Runner a Szentendrei úton a Záhony utcával szemben a járdán a korlát mellé tolva. Az is nagyon sokáig ott állt. Talán egy évig is, vagy tovább. Már tiszta dzsuva volt az autók által az útról felvert sár, meg hólé miatt. -
macilaci78
nagyúr
válasz seller007 #85903 üzenetére
Mivel a futásteljesítménye 90-95%-ban garázsból garázsba történne, így a magam részéről nem tartanám fontosnak. De ha a munkahely, vagy a lakhely szerinti címen könnyen hozzáférhető helyen tudnám csak letenni, biztosan meggondolnám a lopás casco árát.
Illetve van gps tracking szerkezetem is, egy nagyobb értékű gépbe ilyen felhasználás mellett beraknám.Zoli bácsi: ne tudd meg, hogy leizzadtam az Auchanban, mikor tavaly észrevettem, hogy a hátizsákom a motoron hagytam a Campona garázsban... Szerencsére megvolt, de szerintem csak annak köszönhető, hogy a fekete idomok közt a kiégett lámpa alatt a sötét háttér előtt állt a motor rajta a fekete hátizsákkal.
Most a munkahely alatti termgarázsban a kulcs is benne van. Igaz, a teremgarázson belül egy zárt garázsban van a gép.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Nekem furcsa amiket írtok, akkor is ha tudom hogy így van. Én egy nyugat MO.-i kisvárosban élek, itt örökkévalóságig kint lehetne az utcán a motor, vagy akármi, benne a kulcs. Nagy valószínűséggel hozzá nem nyúlna senki.
Esetleg pár nap után felfigyelne rá a rendőrjárőr, ha olyan helyen parkolna....Vagy valaki bejelentené. -
seller007
tag
válasz macilaci78 #85902 üzenetére
Rendszámos 125+os robikra már szoktatok direkt lopás casco-t kötni?
Kérdeztem a 50-es robim KGFB biztosítójánál, de csak rendszámosokra lehet.
Ez volna az egyik erős indok számomra, ha váltanék 50-ről. -
macilaci78
nagyúr
válasz seller007 #85901 üzenetére
Éjszaka nincs gond, kamerás mélygarázsban van. - kapucnis, maszkos, kesztyűs emberke könnyen elviszi és meg sem lesz
Nekem is mélygarázsban áll munkahelyen és otthon is, nem lennének illúzióim, ha elvinnék. Sajnos végtelen közönyt, illetve oda sem figyelést látok, amerre csak járok. Gyalog, robogóval, kocsival, tömegközlekedéssel. Senki le sem szarja a másikat, bele vannak temetkezdve a saját dolgaikba, vagy a rosszabb, a telefonjaikba. Ha el akarnék tolni egy robogót, nagyobb bonyodalmat okozna kerülgetni a sok birkát, minthogy valaki akár csak szólna érte.Ezt bárki megerősíthető, aki tolni volt kénytelen a kávédarálót.
Btw: anno ilyen fazonú lakatot használtam tárcsafékre. Most egy vastag láncos zár van szövetharisnyába, 120 centis, illetve egy Abus U-lakat a kerékre. A lánc a robogóban, a lakat a bringán, de mivel egyszerre csak az egyikkel megyek, így a zárak mobilisek.
Munkában és otthon van felügyelet nélkül órákra, de ott zárt helyen van, nem lakatolok.
Pékség, bolt, stb pár perc, ott lusta vagyok.
Ha már beülök egy moziba, vagy 1 órára betévedek egy plázába, akkor már láncolom, lehetőleg kamera látóterében.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LEGO klub
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- iPhone topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...