-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tamás9x
őstag
válasz malagutif122 #86797 üzenetére
Nincs belul rugo ami esetleg el van torve? a gumi nem ragad le a kopason?
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #86796 üzenetére
Annyival arnyalnam ezt a kijelentest, hogy nem jot vett, hogy az utangyartott alkatresz tuti kompatibilitasa a gyarival nem szentiras, barmilyen gyartorol is van szo.
Jartam en mar nagyon sokszor ugy, hogy markas utangyartott alkatresz koszonoviszonyban sem volt a gyari alkatresszel. Minimalis elteres volt, de pont eleg ahhoz, hogy ne legyen jo.
Sok alkatresznel mar en is tudom, hogy X alkatresz gyarto alkatresze Y motorba jo, de Z motorba mar nem, mert ott elszurtak a mereteket/felfogatast/stb.
Ha egyszer egy gyarto az alkatreszet egy bizonyos tipushoz ajanlja, de az nem megsem stimmel, akkor sokszor nem a user a hulye.Mumtazt ismerve meg nem vaktaban vasarol egy olyan blokkhoz amit csukott szemmel osszerak.
-
KTMHobby3
tag
válasz mumtaz #86790 üzenetére
Kedves fórumtársunk, csongi, pontosan leírta, amire én is gondoltam. Nem a Te motorodra való alkatrészt rendeltél. Én a motoromra 6 éve rendeltem Airsal hengerszettet, meg most 2 hónapja. Csak fel kellett szerelnem, minden passzolt. Csak szettben szabad megvásárolni, mert akkor minden méret stimmel, nem csak a dugattyú helyzeténél, hanem az illesztésénél is. Semmit nem kellett reszelnem sehol sem, a gyűrűk is pontos méreten voltak. Pedig nicasilos hengernél nagyon kicsi illesztési hézagok vannak.
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86791 üzenetére
Itt sok változat nincsen, mert csak ez a blokk létezik. Elvben a főtengelyeknek is egyformának kell lenniük. Már ami a geometriát illeti. Nincs megadva, hogy az egyik rövidebb, a másik hosszabb.
Én is mondanám, hogy rosszat vettem, de nincsenek változatok. A benne lévő főtengely utángyártott, de méreteiben teljesen megegyezik a gyárival. Próbaképpen az eredeti gyári és a 70-es Airsal henger is passzol. Csak ez az 50-es Airsal nem. És mivel a hengernek is gyárilag ehhez a blokkhoz nem általános formája van, így az sincs, hogy ezt a hengert más motorhoz gyártották. Akkor mi marad? Csak az, hogy vagy rossz dugattyút csomagoltak mellé, vagy az Airsal eleve nem megfelelő dugattyúkkal párosítja.Azt meg jól gondolod, hogy a henger talptömítéssel már nem lehet játszani. Ha pozitív lenne az eltérés, akkor lehetne, de mínuszban nem. Egyetlen vékony tömítés van alatta. Már nincs mit kivenni.
5-6mm a préstáv. Az rengeteg.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Múltkori téma, kissé bővebben kifejtve: [link]
-
csongi
veterán
válasz mumtaz #86784 üzenetére
Huuha nem ertem.
Sztem, nem hajtokar hiba, ha egyik Holpont jo a masik nem.
Ennek a ket pontnak a tavolsa adott lesz.A video alapjan nem csak fent, de AHP-n is lejebb van a dugo tetej a res nyilastol.
Ha a henger es dugo szettben van, akkor kicsi a valoszinusege a hibanak. De ez ellnorizheto. Illetve milyen vastag a henger alatti hezagolas?
Jelen estbe a fotengellyel nincs parban a hengerszett, ha mar nem lehet lejebb vinni a hengert.Nem megfelelo alkatresz lett valasztva. :).
Semmi extra, en most kuldtem vissza kettot, mert beneztem. -
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86786 üzenetére
Mire gondolsz? Kifejtenéd?
Mert ugyan mi lehwt az, amit nem szereztem be ahhoz, hogy a 70-es hengerszett tökéletesen passzol, de a szintén ehhez a blokkhoz gyártott ugyanazon gyártó 50-es szettje nem?
Esetleg létezne hozzá reszelt blokk? Vagy netán létezne hozzá hosszabb dugattyú, amit alapból meg kell venni külön egy ehgez a blokkhoz gyártott hengerszettel együtt, amihez jár egyébként dugattyú?
Világosíts fel kérlek!
[ Szerkesztve ]
-
-
Szajo
őstag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani valamit a mostani Aprillia SR50 helyett ami kevesebbet eszik?
Van valami robogó (akár 4T injector) ami megvan 1,5-2literrel? -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86782 üzenetére
Főtengely cserés is volt. Első gondolatom az volt, hogy a hajtókar rövidebb, mert azért az Airsal csak nem hibázhat ekkorát. De akkor meg pont, hogy inkább belógna a kipufogó nyílásba. Így csak az marad, hogy vagy a henger van elcseszve, vagy a dugó a rövid.
Tehát, ha a dugó nincs fent kellő magasságban, abból nem következik, hogy lent is automatikusan lejjebb van.Ha a hajtókar rövid, akkor nem megy fel eléggé, de nem is megy le eléggé. Ha a henger magas, vagy a dugó rövid, akkor van ez, ami most nálam.
KTMHobby3: Ez egy injektoros Jetforce. Ezek híresen nagyon érzékenyek a kompresszióra. Márpedig 5mm préstáv az baromi sok és marha negatívan hat a kompresszióra.
Indul pöccre, de elindulni nem lehet vele, mert lent olyan 4000-ig alig akar felpörögni és kb egy benzines fűszegélynyíró erősebb nála. Ráülve elindulni sem lehet.
Ez így nagyon nem jó.
Egyébként a kompresszió vesztett 70-es henger jól áll rajta. Tehát itt mindenképpen a hengerszett a ludas.
Felszerelés előtt nem hasonlítottam össze őket, mert álmomban nem gondoltam, hogy ennyire el van cseszerintve.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Na ettől ne üssön meg a guta!? Ez a már járatott, de még igazándiból nem használt AIRSAL Sport 50-es hengerszett a videón.
Hogy a P-ba lehet, vagy 5mm a préstáv!? De a videó másik részében látszik, hogy az alsó holtpont meg kb. ugyanannyival a kipufogó nyílás pereme alatt van. Megőrülök.
Kajakra, mintha rövidebb lenne a dugattyú. Még nem szedtem szét újra, hogy megnézzem, de más nem lehet.
[VIDEO]
(Kicsit szutyok endoszkóppal csináltam, de a lényeg látszik) -
csongi
veterán
válasz malagutif122 #86776 üzenetére
Nincs ott még egy biztosító gyűrű?
-
zombei
aktív tag
válasz malagutif122 #86776 üzenetére
Ha van hozzá roppantógyűrűd, vagy rossz fékcsöved amit el tudsz vágni, akkor nagy fecskendő bele aztán a nyomás kitolja.
-
Tamás9x
őstag
válasz malagutif122 #86776 üzenetére
Leszeded, atmosod alaposan, es lehet kijon, ne eroltesd. A takaritas csodakra kepes.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Emiatt vettem énis meg újanon a Derbit,de végül hiányzott a kókányolás,és mindig veszek mellé bontószökevényeket.
De az a BWS amit 1 hónapja vettem,tényleg egy gyöngyszem eddig,mert húzom,nyúzom,tesztelgetem rendesen,és eddig minden klappol.368km ment eddig bele.
Tizenpár évvel ezelőtt az Aprilia SR-em volt olyan hogy éveken keresztül hozzá sem kellett nyúlni pedig napi használós volt,de a többi motorom szinte mind kivétel nélkül betegágy volt,Minimum 15 darabról van szó,és ebbe volt pofátlanul olcsó is,de volt 200-300-400 ezres is.
A Freet nem számolom mert az csak hobbi moci volt nálam és baromi keveset mentem vele.
[ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
válasz Grenczii #86773 üzenetére
Tök jó ez a sztori, ahogy leírtad.
Hatalmas kincs egy ilyen nullkilométeres gép, ami lassan húsz éve már a családodban van!
Mindegy, hogy milyen blokkos. Eszméletlen durván néz ki ebben a sárga-lila színben egyébként. Amennyire ritka, simán éri a pénzt később is, szóval olcsóbb már sosem lesz, hosszútávon biztosan visszajön majd a pénz amit beletettél.használt sztori: Utóbbi években nagyon sok robogóm volt, meg ötvenes bokorugróim 2T-4T is. Mindig a kínálat aljáról vettem. Mindig eszméletlen sokat kellett vele szívnom, mire úgy, ahogy összeállt. És mindre elment minimum egy alapszerviz, ami nem tűnik soknak, de manapság már úgy összeszalad egy huszas, csak a szíjra, görgőre, szűrőre, olajra, meg még egy kis kopó-fogyóra, hogy észre sem veszed. Keresni kell a dobozban, hogy mit is vettél.
Most van egy huszonéves minarellim, meg egy tizenöt éves 4T-m, de állandóan, minden évben kérnek valamit. Az Agilityből pl. most minden előjel nélkül kiesett a fékpofákat tartó menetes szár, így vennem kellett pótalkatrészt. De ilyet már újban nem gyártanak, így maradt a bontó, és egy komlett nyereg. És ez az egyik, ha nem a leggyakoribb 50 4T itthon. Szóval igaza van nyogonak, fogynak a gyári alkatrészek is, sajna ezzel is számolni kell. A motoromhoz például komplett karbit kellett vennem, mert nincs hozzá felújító. Pedig nem öreg motor 2008-as, és mindenki azt mondta, hogy Piaggiot kell venni, mert ahhoz itt van Európában az alkatrész, nem kell rá sokat várni. Szóval, ha valami napi használatban van, akkor kellemetlen, ha apróságok miatt le kell állni, akár csak 1-2 napra is. Mostanában, amikor egyre kevesebb az idő, és kedv, többször megfordult a fejemben, hogy eladok mindent, és veszek egy újszerű valamit injektorral, és elengedem ezt a "valamiért mindig koszos lesz a kezem" dolgot.
-
Grenczii
tag
válasz nyogo83 #86772 üzenetére
Lutri a használt is , meg főleg az aminek nincs semmi baja csak sokat "állt"
Suzuki Katanay AY50 (tudom sz*r morini ) ,2004be vettük újonnan , ugye mindenféle sebesség korlátozó fojtás kikerült belőle , kipufogó vakcsonk stb. Mondták cserélték a fúvókát is.Tesóm járt vele rendszeresen , 2014től állt kb 2019ig.
Nehezen indult már mindig, na szedjük szét , nézzük meg mi van (13 ezer km volt benne)
Semmi se volt jó.Elfúvókázták , alapjárati nagyon nagy volt , főfúvóka kicsi (henger,tűgörgő csapágyak minden kapott) Blokk széthúzást nem én csináltam (8 ezer Ftos óradíj , csapágy, főtengely,szimering henger csere plusz végáttétel primer szekunder - ez volt 50-60 ezer)
Mindenből minőségibb került bele, gyakorlatilag megnyitod a Malossistore-t és amit ott kapható hozzá az benne van.Meg még az apróságok. Minden alkatrész összevadászva ebay-ről (német/olasz) legolcsóbb helyekről minden újonnan plusz két új Metzeler gumi meg az apróságok (2019-2021ig készült szépen lassan ahogy jöttek a cuccok de azóta sok minden ára a duplája lett). Összesen kb 480ba állt meg , és nincs benne a rengeteg hangolás amit otthon csináltam és nem kellett fizetni.De most minden stabil minden jó sose adom el Meg inkább hobbi robogó nem napi használós.Ja és sose esett vele senki "karcmentes"
Én nem mernék venni egy huszonéves bármit , mert nagyon bele lehet nyúlni , meg minden második hirdetésbe "karburátor beállítás hangolás kell" , ez olyan mint a csak gáz kell az autó klímába a hirdetésekbe -
nyogo83
Topikgazda
válasz Rivaul #86769 üzenetére
Nezd, szerencsed van.
De ha abbol indulunk ki, hogy ha valaki megvesz egy atlalaban megbizhatonak tartott Kymco Agilityt/Agility City-t. Sok esetben az ember majdnem azonnal megnyer egy gumicseret. A legolcsobb valamire valo par gumi is mar 50e minimum + a szereles. Szijat, gorgot, meg nem cserelt. Nem szaladt bele, hogy esetleg kuplungot kell cserelnie harangostol, vagy a szetkopott variatort. Lehet betegeskedik kicsit az alapjarat/problemas nyelgazon/ egyeb gondok: kiderul hogy a karbi vagy brutalul szet van mar kopva, vagy egyszeruen csak a jotekony magyar kokanyolas miatt mar csak a kisjezus kopkodi a benzint a hengerbe a karbi helyett. Nem merem most osszeadni csak alkatresz arban mennyi ez igy, de boven tobb, mint amennyit te rakoltottel 5 ev alatt.
Ez pedig egy indul/jon megy, kulsore szep allapotu gep, aminek elsore nem ugy tunt, hogy nagyon hatalmas baja lenne.Nagyon sok alkatreszbol mar bizonyos tipusokhoz eselytelen gyarit vagy a gyari minoseghez hasonlo alkatreszt talalni, marad a kiserletezes a mar olcsonak se nevezheto malajziai/taiwani/kinai utangyartott alkatreszekkel, amik nagy resze orosz rulett.
Itt Pest kornyeken lassan 12e+afa oradij alatt szoba se allnak veled szerelok, munkaval tele vannak, vallat von ha nem akarod vele megcsinaltatni. Rosszabbik esetben el se akarja vallalni.
Es a fenti alkatreszek meg csak olyan altalanos alkatreszek, amibe nagyon nagy esellyel belefut barki,. Nincs szo szetkurt vegu, elnyalt ricnis fotengelyrol amire valami jokepessegu epphogy csak felfogatta a variatort eladasig, eppen meg beroffeno 5 baros vegnyomasu blokkal osszetakolt blokkokrol, megvagott vazu olaszbol behozott bontos robogorol.
Az elmult 1-2 evben annyit dragultak az alkatreszek, illetve annyira sok ilyen szar ontotte el a hasznaltpiacot, hogy lassan en se tudok nyugodt szivvel rabolintani havernak egy kinezett peldanyra, hogy nagy gond nem lesz vele.
Ellenben nagyon sok olyan esettel talakoztam 1 even belul, hogy nincs mar olyan alkatresz ami volt hozza 2-3 eve, a bontott mind szar, vagy ha van, akkor kb 3-4x annyiba kerul.Persze engem is legtobbszor akkor keresnek ha baj van, de olyan dolgokkal talalkozok mind alkatresz arak ill. hianyuk, mind szetbarmolasok tekinteteben, hogy csak pislogok.
Szerk:
Ez most nem amellett szol, hogy nem erdemes 100-200-ert robogot venni, vagy mind temetojarat.
Jopar eve en is megvettem meg a blokkhibas gepet, mert autos szemmel nezve fruttiert generaloztam a komplett blokkot. Viszont a mostani alkatresz arakkal azok minosegevel ugy hogy nincs munkadij, sok esetben egyaltalan nem vagnek bele. Az elso pelda meg amit a Kymcorol irtam, azzal tobb mas markaju jonak gondolt robogonal/motornal talakoztam, olyanokkal, amiknek az ara es az egesz osszkep nem indokolta a hulla belsot. En is siman megszivtam volna egy ket peldanynak a megvetelet[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz perge666 #86765 üzenetére
Bocsanat, telefonon nem sikerul tul jol a gepeles.
A kodolt szo, pedig szerelgetes.
Szerszam ugyben , nem szamoltam, de kb 500k felett, es hianyos a keszlet rendesen. :(. kb ennyi kellene meg, es akkor sem ernek el egy egyallasos hivatalos szerviz keszletenek a harmadat sem.
Tovabbra is azt mondom, hogy a sajat othon szerelgetes nem mindenkinel kivitelezheto. Alap javitasok ok, de ettol a jon megy megall kategoria lesz. Ezek a makacs tenyek.
Ha ennyi eleg, akkor eleg. Nincs baj ezzel.
Igy lesz eladva, egy laikus megveszi, orul, aztan paff.
Lehet kezdeni szerszamot venni, informalodni mit hogy.
Tobbet lesz szerelve, mint hasznalva. :).
Az, hogy egy forumba van 5-6-7 ember aki maga takecolja a robeszt, nem relevans.
Bocsanat nem elrontani akarom a kedved. :)Nem mondtam azt sem, hogy ujat kell venni.
Csupan legyen a zsebbe a veteli ar minimum harmada egy javitasra.
Az eves 1500 Km ma mar az e- bikok jatszva toljak, es meg kisebb a szerviz igeny.
1700 at toltam eveken at tekerve. Es akkor a telen 20cm havak voltak. :). A tel oktober vegen bekoszontott, es aprilisba kezdodott a tavasz, a hovirag a ho alol nott ki. :). -
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #86766 üzenetére
Az elmúlt 5 évben nincs 100k-ba kiadásom robogóra összesen. (Sajátokra). Viszont! Tény hogy úgy könnyebb, hogy magam csinálom. Amiből nagyon sokat az itteniektől tanultam.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
csongi
veterán
válasz Rivaul #86764 üzenetére
Amibol ki indult, hogy a Babetta bovden javitasa is gond. Pedig a babettanal minden robogo csak komplikaltabb.
Elszaltak az arak, ez van. Ha nem a kotlokergeto szintet akar az ember, akkor biza zsebbe kell nyulni.
Mint irtam, a jon megy megall, nem azonos a jo allapottal, legalabbis nalam.:). Ezt te is jol latod.De egy autohoz kepest valoban olcsobb kozlekedesi eszkoz.
Ha kihasznalja az ember.Elhiszem, hogy ennyit kozlekedsz. Ennel tobbet bicikliztem.:).
Ettol nem zar be a topik azert.:). Legfeljebb, nyitottabb szemmel nezik a kiszemeltet, es ovatosabban ugranak a vasarlasba.
Ami valoban elonye, hogy a home made szereloknek is lehetoseguk maszekolni, es nem kerul egy vagyonba.
Ha meg radasul jol is csinalja, akkor egy fonyeremeny.
Es meg mindig jobb, mint otthonra szerszamozni, foleg egy panelba.Ha mar kedvcsinallo, akkor lehetne irni egy tipus ajalnlos, nem ajanlost az osszefoglaloba?
-
válasz macilaci78 #86766 üzenetére
Én pont 2 éve vettem 1,3-ért egy Golfot,rá 2 hónapra vettem bele 1 új akkut,tavaly télen kapott új gumikat,idén áprilisban volt műszakin,ekkor lecseréltettem az olajat meg a szűrőket és ennyi,nincs hálistennek semmi baja. Mondjuk agyon hajtva sincs,2 év alatt 16000km ment bele. Előtte a Seat évi 5-6 ezret ment és annak se volt baja,csak hiányzott 1-2 kényelmi funkció és azért cseréltük le,meg 21 éves volt akkor,azzal nem mentünk soha messzire. ( nem is adtam el,sógorom hajtsa )
Van olcsón jó,igaz ki kell fogni…..
-
macilaci78
nagyúr
válasz Rivaul #86756 üzenetére
Veszel 150k-ért egy robogót, rálocsolsz egy év alatt 100k-t több lépcsőben. Alapszerviz (karbi, variátorház tisztítás, beállítás), majd gumizod, mert a gyári 10+ éves gumin a megfelelő profilmélységgel semmire nem mész, elkezd fals levegőt szívni, viszed vissza, stb.
Veszel egy kocsit 1 mFt-ért, egy éven belül rálocsolsz 600k-t, messze nem lesz őszinte a mosolyod, pedig ugyanúgy a vételár 60%-a. Gombok, mi?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz csongi #86763 üzenetére
Elég érdekes egy véleményed van,de szerintem nem sokan tehetik meg hogy új vagy alig használt motort vegyenek több havi fizetésért és mindenki abból gazdálkodik amiből tud..........
Az megint egy érdekes gondolatmenet hogy az olcsóbb szerszámmal nem lehet szerelni csak idézem "szeecizeles" bármit is jelentsen ez. / de gondolom elírás,mert elég sok szót elég volt kibogozni az írásodból.
Te magadnak veszel mindent,vagy van aki megveszi neked?
Tudnék még mit reagálni az előző szösszeneteidre,de inkább hagyom.......Ja és nem veszekedést akarok szítani,most én írtam le a véleményem egy részét,nem is kell válaszolni,mindenki robogjon tovább.
Jóéjt.
Rivaul : Nekem is a fő közlekedési eszközöm az SMKP,ha egyedül indulok el akkor csak is kismotor mind1 hogy tél vagy nyár,na jó szakadó esőben kocsikázok többnyire.
Én valamivel többet megyek nálad évente,azért is vettem meg újanon a Sendát,de mivel azt csak hajtani kell ezért mindig beszerzek mellé valami bontószökevényt van hogy többet is,de erről már volt szó korábban.[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz csongi #86763 üzenetére
Leginkább a saját igényeidet mosod bele a dologba. Amivel nincs baj, de nem lehet rá húzni mindenre. Én télen -10-ben is robogóval járok. Kb évi 300 nap. 1500km minden évben bele megy valamibe és huszon éves gépek. Abban egyetértünk hogy arra rávenni őket hogy menjenek, nem egyenértékű azzal hogy jól menjenek. De a legtöbb embernek bőven elég az előbbi. Ahhoz meg egy 2t minánál, nem kell túl sok. Szóval mások vagyunk Emiatt is mentem ebbe bele. Itt inkább ajánlani kellene és bíztatni. Mert ha a drasztikus végéről fogjuk meg a dolgot, hamar bezár a topic
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
csongi
veterán
válasz Rivaul #86760 üzenetére
Fent korabbi hsznel lathatod a kepet.80 ezer az alkatrsz utangyaetott. Egy szakmuhelybe 4000 rezsi oradij alatt nincs elet. Ha nem akarod akkor beruhazas magadnak .
Egy ilyen javitashoz kell minum 100 ezres szerszamkeszlet.
Az elso beszakadt csavar utan maris atalakul a nezopont.
Mint irtam, nem egy probakoros szerelesrol beszelek.
Egy variator cserehez elegendo a lidl keszlet, annak akinek van tapsztalata. Akinek nincs, annak megaszakado vagy lelazulo csavarok kiserik utjaikat.
De a variator csere, nem tarozik a nagy szervizelesek koze, es ettol nem lesz a legalja. Eloirt km csereperiodusa van neki
Semmi extra.
Egy belso generalhoz keves lesz a lidl szerszam.
Es nem lesz minden szerszam a Lidl- be.
Semmi elrugaszkodott nincs a mai szerszam arak mellett, amit irtam. A szerelesi segedanyagokra is gondolni kell.
A megnevezett arsavban 20 eves egyedek lapulnak.
A leglaja nalam ott lezdodik, mikor egy kosarba elfer a szetszerelt motor. Es a csapagy kiesik a futambol.
Efeltt csak szeecizeles van. :).
Ketkereku kozlekedesi edeny. Amig meg n ragad vegleg, addig mindegyik megy. :).perge666.
Mint ahogy irtam. Jon-megy. Szuper mukodik a blokk.
De ettol egy romhalmaz. Es ha szemre is tetszetosre akarna az ember, akkor megint zsebbe nyulos.
Szoval nincs csoda a nap alatt.
Evekrol beszelunk, de km-ben van a futas teljesitmeny.
Ossze mosodik a ket dolog. Nah ez a megteveszto sztem.De ez csak az en velemenyem, es senkit nem akarok megbantani.
Mindenki a sajat dontese alapjan cselekedjen
-
Madball
csendes tag
válasz Rivaul #86756 üzenetére
Kb. egy éve, mikor megállt a blokk, én vettem egy bontott blokkot 17-ért, átraktam a hajtást meg a karbit és ment tovább a robogó. Szóval lehet találni olcsó alternatívát, én így komótosan ráérek játszani az eredeti blokk felújításával.
Mondjuk azért látszik, hogy az 50-es robogó csak hobbi, még mindig nincs teljesen kész az eredeti blokk -
válasz csongi #86759 üzenetére
Az első félévbe 600-700-800km-eket tett bele havonta mert 2 faluval arrébb járt udvarolni,meg ezzel járt melózni esőbe-hóba-napsütésbe,aztán mikor megnősült akkor már napi 9-10km-t ment csak heti 5-6 alkalommal…..
Nálam jó ha összesen belement 500km.
De a lényeg hogy hálás kis jószág a Free.
Rivaul : Volt postásba Scarabeo is azt hiszem 65-ért ugyanolyan leharcoltan,na azt a pénzt már sajnálnám egy ilyen állapotúra. Azt mondom 30-40-ért bohóckodni vele tökéletes és vagy beválik vagy nem.
Jaaaaa és a BWS-t is abba a kereskedésbe vettem,csak ez Svájcból behozott,eredeti adás-vételivel,gyári állapotban.
Lassan 1 hónapja pihentetem a Derbit és ezzel a Yamahával járok,és még mindig el vagyok tőle ájulva hogy 80-ért hozzá jutottam! -
Rivaul
addikt
válasz csongi #86759 üzenetére
A most említett 150 meg korábban 300k már egy kis autó motorgenerálja. Hol kell 100-200k beruházás? Ha blokkot akarsz húzni iparszerűen, akkor. De egy variot, szíjat stb cserélni elég a lild kulcs, racsnis, csavarhúzó készlet. Azért ez a legtöbb háztartásban meg van, részben biztosan. Nem tudom Te mikkel és hogyan találkozhattál. Nekem közel sem olyanok a tapasztalataim mint amit erről festesz. Pedig ahogy említettem. Nekem a legaljával van a kelleténél szorosabb kapcsolatom. Jelenleg csak 4db robesz van itthon
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
csongi
veterán
válasz Rivaul #86756 üzenetére
Bocsánat, de hol említette, hogy autó javítási árakkal kell kalkulálni?
Mindig van drágább amihez lehet hasonlítani. Egy autó szervizelése nem kerül annyiba, mint a falcon 9 rakéta.
Lesz akinek a falcon nem jelent érezhető kiadást, de lesz akinek az autó igen. De még egy ebike, vagy normál kerékpár is.A gombok, meg mindig akkor derülnek ki, mikor szerelésre kerül egy robi.
Elég kellemetlen, tud lenni, mikor egy 150ezres jó állapotnak tűnő eszközre, a következő 150 is ráugrik.
És nem fogja látni a reál állapotát egy laikus.
A minimál szerszámzat egy ilyen robesznál is kéri a 100-200K beruházást, és kellő tudást, hogy ne csak próbakörökből álljon egy robogó használata. Legyen akármilyen egyszerű is, egy autóhoz képest.
Taknyolni lehet 20K szerszámkészlettel, és pont olyan taknyoltat fog venni a laikus.perge666:
Ez hány km, amit megtett a sok sok éven át?[ Szerkesztve ]
-
válasz Rivaul #86756 üzenetére
Teljesen egyet értek veled.
Nekemis volt már sok bontószökevényem is,és volt amelyik meglepett rendesen.Itt jön a sztori,a kedvencem :
3 éve cimbinek kellett gyorsan egy nagyon olcsó robogó munkába járni mert a kocsiját tk-ra törte.
Elvittem Nyíregyházára motorkereskedésbe ahol már ki voltak szemelve a postás robogók 40-ért.
Volt vagy 15db Piaggio Free,először a szebb állapotúakat kezdtük kipróbálni de az mind gatya volt motorikusan.
Végül egy csúnyát vettünk aminek az ülése szét volt kopva,az idomok mind kötegelővel voltak felfogatva,önindító és duda gombjai kiesva,műszerfal halott,fék,világítás,alapjárat volt,45-50-ig szépen húzott is,1 rúgásra indult.
Haver majdcsak 1 évig nyúzta gond nélkül mire összeszedett egy kis pénzt egy normálisabb kocsira,ekkor felajánlottam neki hogy átveszem tőle,és 30-ba elhoztam.
Én is hajtottam majd 1 évig,igaz én csak heti 1-2 alkalommal ültem rá a kertbe,meg kicsit próbáltam szépítgetni.
Haver csak addig piszkált amíg vissza adtam neki mert ez élete első motorja és megszerette.
A motor köszöni szépen azóta is megy,de mostmár nagyon érik a görgő és variátor szíj csere.
Ez a motor sok mocimat kenterbe vágta tartósság szempontjából. -
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #86752 üzenetére
Én elég sok romot vettem, raktam rendbe és használtam már. De itt egy autóhoz képest gombokról van szó még most is. Egyszerű szerkezetek, kis olvasgatás/kérdezgetés után a dolgok nagyrészét általános szerszámokkal is meg lehet csinálni. Nem egyből az a jó út hogy áhh ne vegyél, mert rom lesz és száz ezrek repkednek majd. Mert nagyon erre éleződött ki én úgy láttam. Szerintem még mindig a leginkább élhető és vállalható megoldás egy kis ötvenes. Aminek szemre nem lóg a bele és normális gyártmány, azzal annyira nem lehet drasztikusan mellé nyúlni. Ha meg igen, akkor sem lesz egy autó generáljának az ára, ez badarság.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
válasz csongi #86754 üzenetére
Értem én hogy az osztrákoknál sem olcsóbb egy gumicsere,de ők nem is ennyit keresnek.
Az is elég komoly hogy a 2 éve 16K-ért vásárolt gumiköpeny ára most 30K.
Na mind1 befejeztem az offolást,ez nem az a fórum.
Széles utat mindenkinek és gumifákat.
A lényeg hogy mostmár nem kell naponta pumpálnom a kereket. -
csongi
veterán
válasz perge666 #86753 üzenetére
A pénzünk értékével van a baj, a mennyisége már így is extrán durva.
De sajnos egy osztrák gumi csere sem lenne kevesebb. A kétkezi munkának eddig nem sok értéke volt a kereskedelemhez képest. Ez változott volna lassan, de ebbe belefejelt a jelenlegi helyzet. És ettől még drasztikusabbnak érződik[ Szerkesztve ]
-
Tegnap rakattam a BWS első kerekébe egy belsőt mert a felninél körbe szökött a levegő,és 4300ft-ot kértek el
Tavaly utánfutó kerékkel jártam ugyanígy,csak az rendes kocsikerék,szóval nagyobb belső kellett bele,és 2400ft-ért csinálták,hihetetlen hogy az árak mennyire mennek felfelé.
A fizetésünk lassan semmire nem elég. -
macilaci78
nagyúr
válasz Rivaul #86749 üzenetére
Szerintem elég felérni ésszel hogy ez is ugyanolyan jármű, mint egy autó abból a szempontból, hogy időnként karbantartást igényel, kopó, fogyó dolgok tervezetten, az egyéb meghibásodások pedig ad hoc. Vagy értesz hozzá, esetleg fel is készülsz anyaggal, szerszámmal, hellyel, vagy megfizeted a szakit és kivárod, amíg elkészül.
Ritka az a példány, aminek olyan magas a rendelkezésre állási aránya, mint egy bicajnak.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Debilon
addikt
válasz IMIIKE1998 #86748 üzenetére
Igen
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
csongi
veterán
válasz Rivaul #86749 üzenetére
Attol, mert jon-megy megall, nem azt jelenti, hogy hibatlan.
Vagy nem tudsz rola, es idovel fogsz tudni rola.
Regio fuggo, es az orszag nyugati felen lecsapodik az ertelmes jarmupark. Delre keletre jelentosen tobb a rom ami lekerul.
Egy tuti allapotu robogo sem orokkevalo. Ha nincs szerelo, es n rudos javitani magad, akkor sem jobb a helyzet. -
Rivaul
addikt
Basszus. Ha újoncként olvastam volna a topicot az elmúlt 2 napban, soha nem lenne robogóm. Még majdnem engem is lehoztatok az életről Azért ennyire nem drasztikus a helyzet szerintem
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz csongi #86743 üzenetére
Hát robogóból mint írtam, nem kell erős, egy sima léghűtéses 50-es jó lenne.A fő probléma, hogy ez tényleg egy "leharcolt" kategória, nagyon meg kell nézni, mit vesz meg az ember, mert mellé lehet fogni nagyon.
#86744macilaci78: Igen, csak ki kell fogni. Mondjuk télen lentebb vannak az árak, lehet akkor érdemes lesz majd nézelődnöm.
#86746Debilon: Jó, de rengeteg 50-es is van, ami többet megy, mint 45, akkor azokat is kapkodni fogják kifele? -
malagutif122
tag
Scarabeo első féknél a fékcsőt le vettem hogy a fékolaj ki follyon azóta nem tudom le légteleniteni, hogy lehet ezt megcsinálni?
-
El-Telya
csendes tag
Robogósokat ellenőriztek a rendőrök .[link]
-
macilaci78
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #86741 üzenetére
Én úgy értettem, hogy a 150 ezres robogóból is jó eséllyel lehet értelmes, stabil gépet csinálni. Pénz és idő kérdése. Ha jó alapot veszel, tehát jó konstrukció (ebben tudnak segíteni a tapasztalt fórumtársak), jó állapot (ehhez kell szerencse és egy hozzáértő az oldaladon vásárláskor), akkor kevesebbe kerül. Ha nem jönne össze, akkor pedig egy jó szerelő, meg tőled valamennyi képesség arra, hogy fel tudd ismerni a hibát és el is tudd magyarázni a szerelőnek. (Durva sokat számít ám, ha egy-egy hibajelenség jól van lekommunikálva.)
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
csongi
veterán
válasz IMIIKE1998 #86741 üzenetére
Gyerek korom jarmuve volt a babetta.
A teljesito kepesseghez merten kell hasznalni.
Emlekszem, a sok kulteren tarolt jarmurol, persze hogy sok volt a muszaki hiba. De nem a motor hibaja.
Es, ha vigyazol ra, ennek az erteke csak novekszik.
Kaphato jo minosegu utangyartott allatresz.Oda kell figyelni ra. A szukseges karbantartasokat meg kell csinalni. Olajozni, allitani...stb.
150 ezeres robogonal sztem nem lovok melle, ha kb 150 koltseggel szamolhatsz egy vizes blokknal.
Amit a kepen latsz, annak a veteli ara 120 ezer volt.
Egyszer koltottek ra 60 ezret, amibe volt ket gumi, es a fekbetet.
Most alkatreszek 80 ezer.
Talan most eletkepes lesz, egy teljes felujitas utan
Blokk, meghajtas, fekek, villamossag.
Kb 100 munkaora. Szerviz munkadij 300 ezer alatt nem lenne meg. Lehet viszonyitani a bovdenhez kepest.
Ezek kozlekedesi edenyek. A vegletekig kihajtva, hiszen csak akkor lesz rentabilis.
Ha nem a telejesitmeny es tuning a cel, akkor a leghuteses robiknal kevesebb a hiba lehetoseg, de kevesebb a tuning potencial is.
De ez csak az en velemyem. :)[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz IMIIKE1998 #86741 üzenetére
Ahogy emeled a szintet, úgy fognak nőni az alkatrész árak is.
Bovden mizzériában, nem rég volt egy egyedi méretem amit nekem kellett megoldanom, keményforrasz rézzel, és még tart... már 2* annyi ideje mint a gyári. Ha van egy öreg nyugdíjjas ismerősöd aki régen szerette ezeket akkor fillérekért megcsinálja neked.Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
IMIIKE1998
őstag
válasz macilaci78 #86732 üzenetére
Igazad van, erre én is gondoltam, hogy a Babettáról legalább tudom, hogy nagyjából milyen állapotban van. Errefelé rengeteg futár van és szinte mindegyik 50-es robikat hajt, télen-nyáron, egy olyan gépbe belefutni óriási szívás lehet.
#86733 csongi: Nem, csak tudod, annyira nem értek hozzá, időm sincs túl sok és azt nem szerelgetéssel akarom tölteni, hanem használni. Jó lenne, ha a rendszeres szervizeltetésen kívül nem kéne ezzel vacakolni, hogy mikor szakad már megint el a bowden vagy hogy miért folyik már megint az üzemanyag/olaj vagy hogy miért nem indul.
Viszont értem, mire gondolsz, rengeteg a lehajtott hulladék, plusz a futárok télen-nyáron, szakadó esőben is gyilkolják ezeket a robogókat és szinte lehetetlen megmondani, hogy nem-e egy ex-futárgépet akarnak rádsózni.(Főleg, ha nem értek annyira hozzá.)[ Szerkesztve ]
-
Gabis
őstag
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.
-
Tamás9x
őstag
Nekem is rajta volt a varrás, és a minta, most olyan passzos,mintha a nagyobbikat próbálnám rá original a fejemre azt a pár hét szenvedést megérte. Esetleg mosdkia bélést, akkor is enged.
Ha fájdalmat okoz akkor már nem a bélés enged, hanem a nikecell nyom.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Gabis
őstag
Rivaul és Tamás9x köszönöm. Nagyon jó áron volt a sisak, ezért motoszkál bennem ez a "majd tágul az annyit" gondolat, de azért a varrásnak nem kellene a búrámon maradnia szerintem se. Ha hátulról megnyomom, akkor sem tudom bedugni még az ujjam hegyét se, pedig nyomást, fájdalmat nem érzek.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Simán beleférhet, ez a fejformától és a kilakítástól függ,olvass utánna mennyit fog engednia sisak,nehogy kotyogjon a végén a fejeden, szorítania kell, de fájdalmat még ne okozzon.
Van az előröl-hátulról nyomós módszer, marad e réshomlokodnál, illetve tart e az arcod vagy ki tud esni a sisakból.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Remélem nem gond ha nem kifejezetten magával a motorral kapcsolatos a téma. Olvastam, hallottam, hogy egy új bukósisaknak kicsit inkább szorítania kell (érzed a tartást). A kérdésem az lenne, hogy ha a homlokom felső része kicsit kipirosodott a próba alatt, és látszódott egy varrásnyom is a homlokomon az még belefér, vagy ennek azért nem szabadna már? Túl kicsi, vagy a fejformámra nem jó?
-
csongi
veterán
válasz IMIIKE1998 #86731 üzenetére
Ez nekem kusza lett.
Rossz minosegu bovden tart vissza a javitastol?
Venni kell jot, es jol kell megcsinalni.
Ha egy Babetta szerelse gondot okoz a szerelonek, akkor egy 150 ezres robogo meg urteknika lesz sztm.Itt egy pelda, szerelonel jart szervizelt vies blokk.
Kokanyolas mentes. Ment a motor, hasznalatban volt.
Jelenleg 80 ezres alkatresz rendeles, es utangyartott, a munkadijat csaccold hozza. Kb 50 ora munkaido memt eddig ra.
Csak azert csinalom, mert csalad tag. Valos helyzetben ez mar bontasra itelt.
Es kb ez a piaci helyzet.
-
macilaci78
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #86731 üzenetére
Hosszú távon megéri egy újabb robogó, kérdés, mibe fog kerülni, mire tényleg jó lesz. Ugye a használt lehet lutri.
Vannak stabil konfigok, amikhez minden is van motor és hajtáslánc oldalon is, pl Minarelli. Ezeket a szerelők is szeretik, mert van alkatrész, ismerik, meg tudják jóra csinálni.Viszont belefuthatsz abba, hogy a 100k-ért motorra ráköltesz még ennyit, mire felgumizod, variátor görgők, szíj, kuplungrugók, karbi, légszűrő, stb. Nem egyszerre, de mondjuk 1 éven belül.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Ti mit tennétek a következő helyzetben?
Közlekedni és motorozgatni kellene egy 50-es kismotor. Jelenleg van egy Babetta 210 a családban, azt használatom, viszont költeni kellene már rá, mert az egész hajtás kopott. Ami viszont ennél nagyobb gond, hogy nehéz hozzá szerelőt találni(aki elvállalja), illetve silány minőségűek a pótalkatrészek.(Bowdenek tartóssága kritikán aluli.) Azt láttam, hogy 100-150k-ért már lehet kapni 50-es 2T robogókat használtan. A kérdés, hogy költsek inkább a Babettára vagy keressek használtan egy "újabb" robogót abban a reményben, hogy találni hozzá szerelőt meg normális pótalkatrészeket. Igazából kezdő motoros vagyok, így nem kell, hogy jobban menjen, mint a Babetta. Továbbá drága motor sem, mivel közös tárolóban lenne.
Előre is köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Zoli bácsi #86719 üzenetére
Koszi.!
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
A Rieju MRX és a Rieju RR tansapka megegyezik egymással? Vagyis az RR sapka felmegy az MRX tankra?Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Tamás9x
őstag
válasz #TOTTI #86714 üzenetére
Gondold át azt a fecskafatkat hátul, az életedbe kerülhet, messze nem merőleges az index a futásirányhoz képest.
Ha nem vllogsz rendesen az ember szemébe vele, nem fogja kersni, mit akarsz épp csinálni, és simán átmegy rajtadInternetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
-
fanci
tag
Sziasztok!
Kaptam már tőletek hasznos tanácsokat talán most is tudtok segíteni. Suzuki sepia robogó 15év állás után harmadik rúgásra beindult de két perc után mindig le is állt. Karbit kipucoltam, probléma megoldódott de jött másik. Alapjárat nagyon magas lett (korábban rendben volt) nem lehet már alapjárat csavaarral állitani rajta, és nagyon nehezen indul.
Most viszont rájöttem hogy ha inditás előtt betömöm egy rongyal a légszűrőház beömlőjét akkor szépen indul és az alapjárat is rendben. Mi lehet a probléma? -
csongi
veterán
AM6 minarelli 50 2T vizes motonál mit jelent a Macifüles elnevezés?
-
Z()L3
tag
válasz sityupityu #86706 üzenetére
Anyagot teljesen kilőtem, szép a gyertyakép...marad ugye a kuplung...tegnap lekéstem a messzebb lévő boltot, a közelebbibe meg nem volt rugó....
Egyébként...pontosan hogyan is kéne váltania a variónak?
A kuplung fogással egyidőben, egyszerre vagy utána?
Én most úgy nézem egyszerre indul el befele a szíj mikor fogni kezd a kuplung, talán egy nagyon minimálisan előbb. -
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #86711 üzenetére
Folyamatosan ezzel mosok, már nem húzok kesztyűt, Ultradermmel összeöntve nagyon szépen leszed, szinte mindent. Gumival eddig nem volt gond.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tamás9x #86710 üzenetére
Csak vigyázzatok vele. Gumi dologra ne menjen, meg a kezetekre se. Húzzatok gumikesztyűt. Egyszer takarítottam, lehet nem pont ezzel a fajtával, hasonlóval. Kesztyű nélkül.... Szinte az ember bőrét is feloldja, napokig nem győztem kézkrémmel kenni a kezem, vékony és száraz lett a bőr...
A brigéciol, főleg a mostaniak, tényleg gyengébb. Más mint régen volt, mintha 10X hígabb lenne..... -
nyogo83
Topikgazda
válasz csongi #86707 üzenetére
En regebben haztartasi zsiroldo, azon belul is kifejezetten suto/grill tisztito folyadekot hasznaltam. Egyik veget ledugozod, masikon felontod es parszor atforgatva, atrazogatva hagyod hogy feloldja a kokszot.
Ha nagyon durva, akkor elotte "fellazitottam" a kokszot. Egy darab 1 meteres drotsodrony, egyik vegen szetbontod a szalakat, a masik veget pedig egy furo/csavarozo gep tokmanyba befogatod. Azt bedugva leomlo felol szepen ki lehet a durvan lerakodott kokszot szedni.
-
csongi
veterán
A kipufogo kiegetesen kivul mas modszer nincs.
Atmosni?
Az ami onnan kieg, siman belehalna egy tucat ember zart terbe.Egettem mar ki.
De kersek mas megoldast. Faj latni mi tortenik.Azon agyaltam, egy alapos asztatasos mosas. Brigeciol pl.
Amit utana le tudok adni mol kuton.
Forro vizzel kiobliteni. Ami bent marad elparologna sztem. -
Topikgazda
-
Z()L3
tag
válasz sityupityu #86704 üzenetére
Ma pont megyek alkatrészbolt felé...nézek rugókat. A kipufogóval mindenképpen dolgom van, ha kiégetés-beállítás után sem lesz jó holnap tuti ez jön.
Mindenképpen be kell állítani, lett ez már mindenfele tekerve.... -
Topikgazda
-
Z()L3
tag
válasz sityupityu #86702 üzenetére
Nem csak hogy lumha, búg, nem pörög ki....ja és füstöl ugyanúgy vált meg vágódik ki a kuplung mint hidegen.
Nagyobb fordulaton kapcsolóra kéne állítani a kuplungot ezek szerint? Túl kicsi fordulaton kapcsolna ahol még nincs erő? -
Topikgazda
Ne fuss felesleges köröket, tipikus variátor (hangolás) hiba amit leírtál, méghozzá kuplung. Hiába cseréltél mindent "gyárira", valami akkor is megváltozott. Nézd meg a kis rugókat a kuplungban, cseréld őket le eggyel erősebbre. Az van, hogy ahogy bemelegszik a variátor, közben minimálisan megváltoznak benne a dolgok. Ez miatt van az, hogy hidegen még jól indul, de bemelegedve meg lomha 20 km/h-ig.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Z()L3
tag
válasz #TOTTI #86698 üzenetére
Köszönöm, anyag gondra gondolok én is. Variátorra nem gyanakszom, minden elem gyári, vált is ahogy illik. (leszedett berúgófedélnél néztem mit csinál) Holnapra ha lenyugszom, megpróbálom higgadtan beállítani a karbit. Már arra is gondoltam hogy az alapjárati fúvókát bizergálta valaki....lehet olyan hogy kicsi lenne? Talán Simsonos leírásban olvastam, hogy bizonyos gázállásig az alapjárati fúvókának is nagy szerepe van. Direkt szűrőm nincs, egyedül a pipát szedtem ki a szűrőből.
Kipufogót is ki kéne égetnem normálisan, mert szerintem ott sem kerek valami....amióta megvettem, iszonyat büdösen pufog ja és eléggé füstöl...egy elcseszett kiégetés során ma pont ugyan olyan fehér füstöt sikerült előcsalogatni...a gondolatom az, hogy el van tömődve és nem tud rendesen kipufogni, felizzik a belseje és azért füstöl...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LEGO klub
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- iPhone topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...