-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nod1
csendes tag
Hello!
Biztos, hogy száraz volt az aszfalt?
Csak azért kérdem, mert a héten amíg nem jöttek meg az erős szelek gyakorlatilag egész nap nedves volt az úttest, ami a felhordott sárréteggel pont a legrosszabb kombó. Én is majdnem eldobtam egy szimpla balos kanyar, lejtő alja, elindulásnál. Szóval nagyon megtévesztő lehet, mert nem is gondolod, hogy figyelni kell, pedig alattomos ez a saras cucc, ami kinn van.
Milyen gumival tolod egyébként?
Mert mondanak itt a kollgák mindent, de a lényeg, hogy téli robogózáshoz, főleg ha egész nap rajta ülsz, be kell ruházni egy minimum négyévszakos gumira. -
nod1
csendes tag
Sajnálom, hogy nem lett jó elsőre.
Én is ugyanezeket a köröket futottam, és mondani is akartam, hogy nézz rá az automata szivatóra is majd, hogy rendesen megy e a patron.
Nekem általában akkor romlott el, amikor bejöttek az első hidegek, szóval 20 fok fölött semmi gond nem volt vele, alatta meg hektikus volt.
A kartergáz elvezetőd megvan, vagy már le lett dugózva? -
nod1
csendes tag
Hello! Az a helyzet, hogy nem emlkeszem mar a gyari beallitasra. En ezt mindig fulre allitottam, mivel nincs fordulatszammero. Most hogy jonnek a hidegek, ugyis kicsit tibb kell neki, mint nyaron a kanikulaban.
ha mar le van bontva, nezhetsz egy gyertyakepet is, hogy mennyire kormol. Ha kicsereled a membrant, akkor elvileg minden olyan lesz mint volt a hibajelenseg elott.
Sajna nem talaltam semmi bovebb infot az alapjarat allitasrol csak ennyit
Es a tuning hajtasrol:
Siman lehet, hogy mashol mukodik. Nekem a gyari Kymcohoz kepest a hajtas tuning utan sem hozott a 4t Honda annyit, amennyire szamitottam.
De siman lehet, hogy egy masik blokkban sokkal latvanyosabb valtozast okoz.
Hat akkor balesetmentes telet az Agilityhez, en egyaltalan nem varom, hogy pattintsam a plexit, meg a matyizsakot. Remelem nem lesznek kemeny hidegek, olyan tellel kiegyeznek mint a legutobbi. -
nod1
csendes tag
Ez még a gyári karbid neked?
Én már nem is emlékszem, hogy hanyadik beállítás után vagy, és valamit mindig dob a gép, ha nem ez, akkor a múltkor a hengerrel szívtál.
Díjazom a kitartásod.
Mondtak rá egy jó utángyártott karbit annó, mikor még én is benne voltam a Kínzó projektben.
De Kínából találnál hozzá tényleg bagóért újat, lehet olcsóbb lenne egyben cserélni az egészet, és utána beállítani, aztán gyí. Elvileg egyszer kell megcsinálni, de persze tudjuk, hogy sosem így van.Szerintem engedd el a hajtás tuningot.
Nekem az új robeszba benne van a komplett polini hajtás, malossi kevlár szíjjal. úgyanolyan lepkefing, mint az Agility volt. -
nod1
csendes tag
válasz FeniX- #91431 üzenetére
Hello,
projektnek nem vállalod be?
Nagyon jó kis motorok, ezek szerintem sanszos, hogy leselejtezett postás motorok. Azt a Suzuki blokkot lehetetlen szétütni. Nekem volt olyan kis varrógépem, és megvolt a hangulata a csöppnyi levegősnek, ahogy kattogtak a szelepek.
A kettőből egyet tuti össze lehetne kukázni, és nagyon-nagyon- tényleg nagyon olcsók hozzá az utángyártott alkatrészek. Még mindig ezzel a blokkal jár a fél harmadik világ.
Én nyilván azonnal rákívántam, és tök korrekt a felajánlás. De sajna messze van. Mondjuk ha esetleg megírod, hogy van okmány, akkor viszont még az is lehet, hogy elbizonytalanodok. -
nod1
csendes tag
Szerintem még soha nem láttam ennyiért működő, érvényes okmányokkal rendelkező, képről első blikkre egyben lévő robogót.
Tudom, öreg, meg nincs alkatrész, meg kiskerék, blablabla..
De ez túléli a mai fröccsöntött, eldobható, túlárazott társait. Nekem inkább ez fáj a legjobban. -
nod1
csendes tag
válasz Pistike1985 #91021 üzenetére
Hello!
Eleg gyakori blokk ez, minden bokorban talasz hozza manualt a neten. Ott feluletesen vagy alaposabban is leirjak a beallitast, pl.:
-
nod1
csendes tag
Meg annyit megprobalhatsz, hogy leveszed a harangot, es megnezed a kuplungpofan, hogy a harom felfekvo reteg nincs e megegve, hogy kopott be. Ezen lehet segiteni, ha leheletvekonyan megcsisszantod, vagy ott azokon a reszeken ahol nem megfeleloen erintkezik a harang belso feluletevel.
-
nod1
csendes tag
válasz hucsikoi #90635 üzenetére
Ket kilo kornyeken kapsz nagykereku, ketutemu robogot, aminek ha jo a motorja meg sokaig elmegy. Nem mondom, hogy nem kell ra kolteni, de hasznalati erteke sokkal tobb mint egy biciklinek. Pl. lehet vele csomagot szallitani, nem izzadtan ersz be vele meloba, es idojarasallo (bringahoz kepest). Csak gondoltam kepviselje valaki a masik oldalt is, ha mar alapvetoen egy robogos-kismotoros forumon vagyunk.
En most egy honapot kenyszerbol Joggal toltam a tel kellos kozepen, szoval ezert javaslom inkabb a nagykereket, ha rossz az ut.
Viszont ha max. 250 a keret, akkor neccesen, szervizelessel egyutt szinte egyaltalan nem fog beleferni a keretedbe az, hogy egy husz eves robogot rendberakj. Szoval tenyleg marad a bicikli. -
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #90531 üzenetére
Szép a színe a Hondának, gratula hozzá! Ha tiszta, akkor, szépet mutat napfényben.
De a BWS is mennyire egyben van. Ritka látni ilyen makulátlan, egyben lévő robogót, látszik, hogy figyelsz rá, foglalkozol vele! -
nod1
csendes tag
hello,
vedd le ha úgy van. van szerepe a hézagolásnál, de én használtam tömítés nélkül, nálam nem volt gond. Azt gondolom, hogy inkább a port, vizet, párát tartja kinn, szóval így télen ez lenne az elsődleges funkciója. De ha gyárilag oda tervezték, akkor lehet szerepe abban is, hogy rendesen álljon a dekni, és ezálltal pl. a kuplungtengely csapágy is illeszkedjen oda, ahova kell, de most nincs előttem már, hogy ebben a dekniben pl. van e ilyen.
Berúgó:
Deknid nem tört még szét a berúgó körül? Nekem végül az is megadta magát.
Én is ritkán írok ide, szóval új infó neked, hogy elengedtem az Agility kezét. Finom, fiatal, ropogós új robogóra váltottam, egy igazi japán csodára, ééés injektoros.
És képzeld, ez is egy igazi foshalom.
Tisztellek, hogy küldöd még az Agilitynek? Gondolom a csodás gazdasági helyzet miatt nincs még meg a nagy buresz. -
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #89849 üzenetére
Ezt semmi más nem tudja, CSAK A Ditech.
-
nod1
csendes tag
Szeirintem kapott az már eleve nagyobb fúvókát. De valamennyivel nyilván több üzemanyag kell neki, és talán a hűtés miatt sem árt, ha egy lehelletnyivel dúsabb a keverék.
Jó játék ez, hogy esténként kis állítás, melóba menet tesztkör, aztán meló után bontasz, gyertyaképet nézel, és örülsz, ha egyre közelebb vagy az ideálishoz.
De ahogy Tamás9x is írja, ha marad még a jó idő beállta után is szamár, akkor megint mehet a játék. -
nod1
csendes tag
Ennek a gyorsitopumpanak csak akkor kell mukodnie, ha gazfroccsot adsz, tehat egy gyorsitasnal tobb uzemanyagot juttat a karbiba. Folyamatos, kitartott gaznal nem.
De a mukodeset ugy tudnad legjobban megnezni ha kotsz a karbira benzint, es megnezed, hogy milyen gazallass mellett mennyit adagol. -
nod1
csendes tag
Hello,
jo lenne azt is szetszedned, es kitakaritani.
Szerintem egy minimalis holtjateknak lennie kell.
De latni kellene eloben. Ennyit tudok igy hirtelen. -
nod1
csendes tag
Ez nem nagy összeg (mondjuk a minősége olyan is lesz), és ha le tudod tenni egy hétvégére, akkor kényelmesen eljáthatsz vele. Kárt nem csinálsz vele, sőt. A tömítéseknek is jót tesz ha új megy bele. Főleg ha nem 100-ast tankolsz.
Én az enyémnél tavaly szezon elején megcsináltam ezt a karbifelújítós mókát. Mintha.. jobb lett volna utána, de fene tudja, lehet, hogy placebo. -
nod1
csendes tag
Vagy kopott már a karbid. Vagy valahol még falsol.
Automata szivatód volt cserélve, megnézted, hogy jó e?
Jobban kellene ejtenie a fordulatot gázfröccs után.De ha csak hidegen akar leállni, akkor szerintem már jó, mert tudsz kicsit tovább melegíteni, vagy játszani a gázzal indulás után.
Olajat nézted, nem eszi? -
nod1
csendes tag
Nagyon érzékenyek a hidegre, meg nyirkos időre. Ezt már én is megfigyeltem az enyémnél(főleg hidegindításra. Ma elővettem egyébként én is, mert kidőlt a téli robogóm.
Háát. Az enyém is torpan nagy gázra, és fura volt ez a hokedli érzés, de 55-60-al elvitt ma melóba, meg haza. 2.8-at eszik nyáron extrém rövid távokon. Szóval közlekedni még mindig nincs olcsóbb megoldás. Bár, most a Levegősök elkezdték csesztetni a robogósokat (mint járműkategória ) , de szerintem alapjába véve a 2T bökheti a csőrüket.
MInden esetre én is ugyanígy gondolom, napi használatra télen/nyáron bajos a karbis gép, főleg ha már öreg, és kopott, mint az enyém is.
Jó lenne injektor, de sajna egekben az árak: most 4 kiló alatt nincs még 50-esben sem elfogadható. 125-ös meg 6 kiló, és még lehet rendszám se' lesz rajta, plusz a nullrevízió.
Azért remélem neked összejön tavasszal a Burgesz! -
nod1
csendes tag
válasz Tamás9x #87483 üzenetére
Magadnak csinálod, így ha elrontod, csak magadat okolhatod. Így mondaná az átlagos szerelő.
Én meg azt mondom, hogy magadnak csinálod, és legalább tudod, hogy mit tettél bele, és azt is, hogy mindent le is húztál, ahogy kell, mert magadnak csináltad, nem csak összecsaptad, mint az átlagos szerelők (főleg a robogót).
Sokat elmond a szerelőről ez, jól mondod. De a legtöbb beleszarik az egészbe.
És van egy kis réteg, aki még szívvel-lélekkel csinálja, mert tudja, hogy ez vagy munkaeszköz (nekem, meg NYPD-nek is), vagy szerelem egy átlagos motorosnak. Mind a kettőt motoros szívvvel kellene kiszolgálni. Na az ilyenhez ha van is időpont kb. 2 hónappal későbbre tud adni.
Találkoztam már ilyennel, mikor megnéztem a munkáját, úgy esett le az állam, mint amikor a gumis elővette a nyomatékkulcsot, miután átgumizta a verdát. -
nod1
csendes tag
válasz Tamás9x #87479 üzenetére
Pedig sajnos nem egyedi eset. Én láttam már ugyanilyet robogómnál, de a motoromnál is, amikor elhoztam.
Sőt olyan is volt, hogy a gyári bilincsek tüntek el, és került a helyére ilyen vasedényes, vagy gyorskötöző. Ha szóvá teszed, akkor azonnal elhajt, hogy " de mennyit dolgoztunk a szarodon, és ha felszámoljuk a munkadíjat".
Amire rájöttem, hogy nem érdemes velük kedveskedni. Odaviszed, leírod papírra amit kell, mikor átveszed átnézed tételesen, és ha valami kimaradt jelezni. Semmi pacsizás. Nekem eddig soha nem jött be.
A legjobb pedig, ha megtanulsz szerelni. Csak ahhoz meg idő, és hely kell, na meg szerszám. -
nod1
csendes tag
Hello,
csak most olvasom, mert riktán járok fel.
De ennek mi a létjogosultsága a hagyományos matyizsák mellett?
Minden alkalommal fel kell venned magadra. A cipőd vizes lesz, ha esik az eső. Ráadásul a lábad között nem tudsz semmit vinni.
Szerintem a tucano a tökéletes megoldás a téli robogózásra. Főleg ha még vizes robogód van, aminek a hűtője pont beveri alá a meleget (pl régi runner), na az olyan, mint egy ki kazán. -
nod1
csendes tag
Hello!
Lehet kicsit állítanod kellene a karbin, most, hogy jön a hideg nem jó neki a nyáron beállított levegő/benzin keverék. Én lehet tennék bele gyertyából is egyel melegebbet.
Az enyém 10 fok környékén teljesen meghülyült, nem akart bemelegedni, össze vissza járt. Próbáltam játszani a karbival, de jó sosem lett.
Hidegindításnál egy tipp, hogy ha sokáig kell tekertetned akksival, akkor inkább gyújtás, kettőt-hármat csavarsz a gázon, és rárúgsz egyet. Elvileg így el is kellene indulnia szinte azonnal.Ha már leveszed a varitorházat nézz rá a szíjra, hogy milyen.
És hajtóműolajat mikor cseréltél utoljára?
Illetve ha már tisztogatod a karbit, a szekunder levegő rendszerre is ránézhetsz. A hengerfejen van a csatlakozója, abból indul egy hosszabb műanyag cső, rajta egy szűrő. az a kipufogógáz visszavezető szűrő. Amikor én néztem az enyémet, elég dzsuvás volt, megköszöni az is a takarítást. Taposó alatt kell lennie, alulról be tudsz nyúlni. De sokról ledugózzák egyébként, nem tudom, hogy a tiéden rajta lesz e még.Ha megunod a karbival a szívást, és hosszútávra tervezel, van a Motoforce-nak egy karbija, többen dícsérték akik a gyárit ledobták, és ilyennel etetik akár a nagyobb hetvenes hengert is.
Csak ennek is elment az ára..
De a karbid kapott felújítást annó nem?
át is fúvókázták, ha jól emlékszem -
nod1
csendes tag
válasz Grenczii #86773 üzenetére
Tök jó ez a sztori, ahogy leírtad.
Hatalmas kincs egy ilyen nullkilométeres gép, ami lassan húsz éve már a családodban van!
Mindegy, hogy milyen blokkos. Eszméletlen durván néz ki ebben a sárga-lila színben egyébként. Amennyire ritka, simán éri a pénzt később is, szóval olcsóbb már sosem lesz, hosszútávon biztosan visszajön majd a pénz amit beletettél.használt sztori: Utóbbi években nagyon sok robogóm volt, meg ötvenes bokorugróim 2T-4T is. Mindig a kínálat aljáról vettem. Mindig eszméletlen sokat kellett vele szívnom, mire úgy, ahogy összeállt. És mindre elment minimum egy alapszerviz, ami nem tűnik soknak, de manapság már úgy összeszalad egy huszas, csak a szíjra, görgőre, szűrőre, olajra, meg még egy kis kopó-fogyóra, hogy észre sem veszed. Keresni kell a dobozban, hogy mit is vettél.
Most van egy huszonéves minarellim, meg egy tizenöt éves 4T-m, de állandóan, minden évben kérnek valamit. Az Agilityből pl. most minden előjel nélkül kiesett a fékpofákat tartó menetes szár, így vennem kellett pótalkatrészt. De ilyet már újban nem gyártanak, így maradt a bontó, és egy komlett nyereg. És ez az egyik, ha nem a leggyakoribb 50 4T itthon. Szóval igaza van nyogonak, fogynak a gyári alkatrészek is, sajna ezzel is számolni kell. A motoromhoz például komplett karbit kellett vennem, mert nincs hozzá felújító. Pedig nem öreg motor 2008-as, és mindenki azt mondta, hogy Piaggiot kell venni, mert ahhoz itt van Európában az alkatrész, nem kell rá sokat várni. Szóval, ha valami napi használatban van, akkor kellemetlen, ha apróságok miatt le kell állni, akár csak 1-2 napra is. Mostanában, amikor egyre kevesebb az idő, és kedv, többször megfordult a fejemben, hogy eladok mindent, és veszek egy újszerű valamit injektorral, és elengedem ezt a "valamiért mindig koszos lesz a kezem" dolgot.
-
nod1
csendes tag
-
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #86573 üzenetére
A motorozás más. Ott te vagy a mindent vivő kártya, főleg egy nagyobb, akár 500 cc-is motoron, mert már az is tud közel úgy gyorsulni, mint egy M3-as BMW (a 46 os szériából persze). Azért az nagyon más világ az átlagos 70-100 Le-s autókhoz képest.
Minden szinten uralod a forgalmat, hiszen jobban látsz, rugalmasabb vagy, más dimenzióban mozogsz. Pont a napokban volt lehetőségem felülni egy igazi motorra, és jöttem rá arra, hogy teljesen felesleges. Motorozni mindennel lehet, ezért van 125-ös motorom 16 éve kb.
De teleportálni eszméletlen élmény egy ilyen géppel. Sajnos közúton a tempó könnyen sok lesz, bocsánat viszont nincs. Én nem éreztem, hogy szükségem van erre, de pár kilométer alatt láttam, hogy az a motor amin ültem milyen hamar átcsábíthat egy még erősebbre. Nagyon sokan vannak ezzel így, kapásból 600-asra ülnek firss jogsival, aztán a kanyarfotón meg jaszkariznak, közben meg úgy kanyarodnak, mint egy krumpliszsák.
Szóval visszatéve, a felvetésre. Hiába vagy erős autóval, körbe vagy zárva, nem látod úgy magad körül az utat, és fizikailag nagyobb helyet foglalsz el, tehát nem is tolod úgy neki. Motornál nincs olyan, hogy nem fér el, csak akarni kell. Persze van, amikor nem adja ki..
És még valami, 600-as CBR jellegéből adódóan nem sétakocsikázós a csutkakormányával, és fekvős pózával 90-nél még simán tartani kell magát, mert a menetszél még kevés ilyenkor. Nem összeveszésből, vagy ilyesmi, de durva, hogy milyen különbözőek vagyunk. -
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #86472 üzenetére
-
nod1
csendes tag
válasz malagutif122 #85926 üzenetére
Külföldön nem nézel szét?
Ott nagyobb a felhozatal.
Ha kell a gép, és nem érsz rá várni, akkor szerintem érdemes lenne.
De ha nyogo azt mondja, hogy 2009-ig bármelyik jó, akkor viszont heteken belül biztosan kerül fel valami. -
nod1
csendes tag
válasz tanulo #85921 üzenetére
Hello,
Old SR.
Ne húzd neki annyira, max. félgáz.
Viccet félre téve, nagyon sokat számít, hogy milyen távokat mész vele. Első körben mérni kellene egy kompressziót, az megmutatja, hogy merre tovább.
Nekem is ilyen blokkos a téli robogóm, az is öt litert eszik. Szóval ha számít a fogyasztás, akkor a 4T lesz a jó irány, de az meg a teljesítmény miatt kompromisszumos. -
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #85827 üzenetére
A poén az, hogy itt is az ülés alatt van a tanksapka.
Eszméletlen eső lehetett, ha tényleg így is befolyt.
Vagy, fel volt hajtva a háttámla. -
nod1
csendes tag
válasz cool13 #85050 üzenetére
Szia
Milyen blokkos? Ez már Piaggio gondolom.
Legegyszerűbb, ha lehúzod a karbiról a legvékonyabb csövet, és meglátod, hogy alapjáraton szépen jönnek a cseppek. De ezzel haladni kell, mert ugye addig nincs kenés.
Piaggionál dekni le, és a variátor előtt lesz az olajpumpa, amin tudod ellenőrizni, hogy jelen van e.
Olajpumpa nem az elromlós alkatrész egy robogónál. Minőségi olaj, jó benzin. Ennyit tehetsz felhasználói oldalon. Az olajpumpa mindig annyit ad amennyi kell. Mindig vita van erről, én azt mondom ne nyúlj bele abba, mit annó a mérnökök megterveztek, és működik. Tuning más, de ha gyári a cucc, akkor maradjon ez is az. -
nod1
csendes tag
válasz Chereiose #85041 üzenetére
Na, ha szimpi, akkor jó lesz. MOndjuk azért a tipikus nepperdumát belengették, de hihető a sztori. 8 kiló körül vannakmost akciósan az új Libertyk, amik kb. hasonló teljesítmény szinten mozognak, szóval ha innen nézed, akkor tényleg nulla közeli bukóval ki tudsz majd szállni belőle, főleg ha mg szezon vége előtt áruba bocsjátod.
Nálam volt egy ugyanilyen ZIP tavaly csak 2T-ben. Én szerettem egyébként, kicsi, agilis. Mondjuk az 2T volt. De 50-55-el elketyeg alattad majd ez is.
20 ezer elég komoly pénz egy fél órás munkára, amiben már a kézmosás is benne van. Kegyetlen árak vannak.
És a csiligelés az önindító bendix lehetett, az szokott lenni, aminek nem árt egy kis takarítás, és vékony olajfilm. Ha kéred a szervizet, mondd, hogy vegyék le a deknit, és csinálják meg. -
nod1
csendes tag
Hello
karbi lesz valószínű.
Azt nem értem, hogy elvitted egy szervizbe a robogót, hogy javítsák meg. Aztán mondtad nekik, hogy nem lett jó, és csináljanak vele valamit?
Vagy mivel gyorsan kellett másnap, így belenyúltál, utána meg már nem akartad?
Én azt mondom, hogy a szerelő, ha már fizetsz érte, akkor addig csinálja amíg nem jó. Főleg, hogy egy csomó pénzt otthagytál rá.
Egyébként nem is értem ezt a 60 ccm-it sem. 70-es hengert szoktak feltenni, és ahhoz sokan dícsérik a Motoforce Racing 4t karbit, akik swappoltak állítólag ezzel lesz tartós, és nem kell állítgatni sokat.
Az a baj, hogy ez megint kb. 30k
De ha valaki elindul a tuning rögös útján.
-
nod1
csendes tag
-
nod1
csendes tag
válasz Chereiose #84875 üzenetére
Tudom, hogy már keret fölött, de még egy ilyen is finom lehet. De nem vagyok képben a 4T blokkal. Viszont ha egyezik a Gear-el, akkor egy tartós konstrukció. Ettől picit fiatalabb Neos fut a családban pár éve, és a kedvencem. Isteni a futóműve, jó a kerékméret, van alatta fék is, és tűrhető csomagtartója.. Mondjuk az 2T, így a dinamika is jön vele.
-
nod1
csendes tag
válasz Chereiose #84875 üzenetére
Én is pont benne vagyok most egy ilyen sztoriban, ezért rápillantottam már a piacra.
Az a baj, hogy ami most elérhető, az mindkettő Szegeden van. Ha nem jössz kis Pestről, akkor még nehezebb lesz, de nem lehetetlen.
Nagyon sokat drágultak a robogók is. Ha vársz vele, akkor mivel nyakunkon a szezon, még menni fog fentebb az áruk. Én azt mondom, ha nem sietős, akkor nézelődj, próbálj ki egy párat, aztán ha beesik valami, akkor már lesz mihez hasonlítanod. -
nod1
csendes tag
válasz Chereiose #84872 üzenetére
Ha maradsz a 4T vonalon, akkor még a Scarabeo 50 4T-t, és a Ciak 50 4T-t is beteheted a figyelőbe, mert ezekben ugyanaz a blokk van, és árban talán a sztárolt Liberty alatt kapható egy kicsivel, főleg a Ciak. Pedig az egy titkos tipp a 16-os (elől-hátul) kerekei, és a taposó alatti nagy tankkal, ami jobb hatótávot, és nagyobb csomagtartót is ad.
Agility City, és People 50 S is jó még. Ezekben is ugyanaz a blokk van, mint az Agilityben, csak nagykerekűek. Árban az olaszok alatt, minőségben is, de nagyon tartós, és jó az alkatrész ellátás, ahogy nyogo is mondta. Belpiacos japánt ne. Én fél évet szívtam egy Addressel, mire összeállt. Nem akarnám újra.Fura lesz 2T után a papás dinamika, és sajnos a 4T érzékeny az olajra, meg úgy összességében kevésbé viseli el a csak hajtom üzemet.
-
nod1
csendes tag
Ezt nézted? Hátra meg ezt.
A használtat jó lenne személyesen megnézni, mert öreg a gumi, és kérdés, hogy mennyire maradt jó a szerkezete, és lágy a futófelület. Csak azért linkeltem, mert jelentősen olcsóbb, mint az új, és ha a Michelinjeidhez képest még így is jobban tapad, akkor érdekes lehet.
Mert így, hogy utolsó szezonod vele, felesleges rátenned még 30-40 E Forintot (szerintem), mert használtan már nem fogod tudni jól eladni.
Ha nem számítana a pénz, akkor az IRC-t mondják a legjobbnak, persze arról nekem személyes tapasztalatom nincs.
Sajnálom, hogy húzódik a vásárlás. Minden megdrágult, és valószínű nem is itt fog megállni. -
nod1
csendes tag
Hello,
jókat írnak róla a külföldi fórumokon. Nyilván horror az ára, szóval a helyedben én sem venném meg újban, ha tavasszal eladod a gépet. Használtban néztél? Az Agilitynek elég gyakori a mérete. Én eddig használtam egy szezonban Heidenau négyévszakosat, most már második szezonban Heidenau K66 Snowtexet. Már tavaly sem volt olcsó (40k a pár ), idén biztos ráment egy 10-15 % . De nincs más opció, ha télen mész. És ez annyira téli, hogy nem is lehet használni nyáron egyáltalán. Szóval érezhetően jobban tapad, mint a négyévszakos.
Szerintem amit találsz(márkában mindegy, még a Mitas négyévszakosa sem rossz) azt rakd fel, de mindenképpen gumiztasd át.
Vizsga sikerült? -
nod1
csendes tag
Elütöttek egy robogóst.
Nem látom, hogy égett e a lámpája. Ha nem, akkor azért jár a hibapont neki.
Takarás honnan lehetett? Sarkon álló kisteher, vagy mi szerintetek?Minden tiszteletem a pesti motorsoknak/robogósoknak, akik mindennap közlekednek ilyen helyeken. Életveszélyes..
-
nod1
csendes tag
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Kilométeróra állást nem írtál.
Állapota tükrözte az árát?
Nagyon kevesen értenek a robogókhoz, ez az évjárat meghatározás egy laikus számára lehet, hogy nem is direkt, hanem egyszerűen csak lustaságból, vagy hozzá nem értésből adódott.
Vinni kell minden esetben olyat magaddal, aki látott már közelről robogót, és így elkerülhetőek a csapdák. Runnernél, Aeroxnál, NRG-nél mindennapos, hogy nem tudják meghatározni az évjáratot, de ha pl. fészbuk csoportban hirdetik, ott mindig ki is javítják az eladót, akinek általában fogalma sincs, hogy mit árul, apró részletekből viszont kiderül (pl. dobos fék, műszerfal, kipufogó).Ahogy a többiek is írják, soha nem évjáratot, hanem állapotot veszünk!
-
nod1
csendes tag
Nahát, én is pont reggel gondolkodtam rajta, hogy fázik ott, hiába a Tucano.
Mondjuk ha a hűtőn átmenő már meleg levegőt visszavezetné a Tucanoba (Pl. Runnernél), akkor szerintem klasszisokkal jobb lenne a hőérzet.
Ami eszembe jutott először, egy egyszerűbb, és olcsóbb dolog, a birkaszőr.
Ha ők mondják hogy jó, talán van benne valami, és egy próbát megérhet. Szinte süt esténként a műbőr ülés, mikor indulok haza.. -
nod1
csendes tag
válasz tibbike01 #83857 üzenetére
hello,
liberty:
gumik képről lassan, vagy azonnal cserélendőek(bár rossz minőségű a kép)
hátsó fék azonnal cserés
balos tükör nem gyári.
használták télen is, mert rozsdás több csavar is.
blokktartó tűgörgőkre kell ránézni. Ha próbakörön olyan érzésed van, mintha két nyomon menne, akkor az is csere.
Úgy rászalad 20-30 ezer Forint(csak anyag ktsg.), hogy észre sem veszed.
Ezzel kalkulálj, amiket meg leírtam jó alkualap lehet.Peugeot, őszintébb a gép, de bármi kell hozzá, ahogy a többiek is írják szívni fogsz vele. De én a kettő közül lehet inkább afelé mennék mégis.
És még valami(marketplace, kepesmotoron is nézz szét)
Horror, hogy bőven a szezon végén is milyen árak vannak. Ha még pár hetet várnál, lehet találnál még jobb ajánlatot olyantól, akinek télre nincs hova tenni, és el kell adnia nyomottabb, szezonvégi áron. -
nod1
csendes tag
Nagyon sokat drágultak a gumik az utóbbi időben..
Ha sikerül a vizsgád, akkor én egy szezon miatt már nem erőltetném, hogy beruházz rá.
Inkább tedd félre a Burgman átírására.
Tavaly télen is egyszer volt olyan hó, amikor elgondolkodtam, hogy benn hagyom a melóhelyen, aztán mégsem. Csak ott csúsztam meg vele, ahol nem volt takarítva/sózva. A hókásás úton is szépen elgurultunk. Szóval nem tudom mik az előrejelzések, de nincsenek manapság olyan igazi heteken át tartó nagy mínuszok, és sokáig havas utak sem. -
nod1
csendes tag
Hello
Tudod nekem is ez van az Agilityn. Mondjuk mérvadó nem vagyok, mert ha bejön az igazi tél akkor átülök a másira amin téligumi van, azzal már nem is mertem melegben menni, mert megmondták, hogy nagyon hamar elkopik úgy.
Amit viszont észrevettem ennel a Michelinnél, hogy nagyon durván öregszik, de ilyen ez ha jó tapadást akarsz. Mondjuk nekem az első még mindig fordítva van fenn. Hiába bizonygattam a gumisnak, odajött egy spanja, és kánonban nyomták, hogy a mintát kell nézni, nem a forgásirányt. Nem bírtam az öreg szakival, de ilyenek ezek. Majd most ősszel leadom ha átgumizom az autót. Csak az a baj, hogy ezért fizetnem kell.
Kicsit engedj majd a nyomásból, ha tartósan bejönnek a latyakos, hideg utak. Bár ha tolod te is végig, én elgondolkodnék a helyedben csak télin. -
nod1
csendes tag
válasz FeniX- #82997 üzenetére
Én 1700 méterre járok velük dolgozni évek óta minden nap megteszem 2x, télen nyáron.
És nincs bűntudatom.
Sőt, a sarki boltba is leugrok vele, ha már ROBOGóm van.
Sokszor feljött már ez a téma itt. De én továbbra is azt mondom, hogy nem szeretek megizzadva megérkezni melóba. És egy húzós nap után a franc se kívánna 5 kilométert még letekerni.
Az meg, hogy beindítani semmit nem érdemes? Egy ötven köbcentis motorblokk szinte azonnal bemelegszik. Mert, ha még vizes lenne, de az Amico egy szögegyszerű Mina léghűtéses blokk. . . -
nod1
csendes tag
válasz Volley1224 #82983 üzenetére
Hello!
MC2-őt biztos, hogy 12-essel szerelték, olyan 2000 környékén állhattak át 17,5-re. Így az MC3- későbbi évjáratai már azokkal mentek, lehet a tiéd valami korai darab.
Nekem is volt 12-es karbival szerelt robogóm, és sokat szívtam vele én is, és a szerelőm is, mert főleg a nyári leállás után mindig karburálni kellett. Utoljára már nem is lehetett mit kezdeni vele.
17,5 stabilabb konstrukció. Létezik belőle kínai koppintás 10.000 Ft körül. De én még olyat nem hallottam szerelőtől, aki azt mondta volna, hogy jó. Nehéz rendesen bekarburálni.
Használtan is van belőle, mert Derbi Sendától kezdve Piaggio Zipen keresztül Aprilia SR-ig mindenbe tették. Tehát lehet belőle találni 10-15.000 Ft körül. Én is kerestem, de végül külföldről vettem használtat, talán ott kisebb eséllyel futsz bele mókoltba. Factory Ditech-be kellett, és elsőre frankón össze is állt vele a cucc. Szóval ahogy Tothgera is, én is azt mondom, hogy ha hosszútávra tervezel a robogóval, akkor engedd el azt a karbit. -
nod1
csendes tag
Ez a saját véleményem, nem értek az elektronikához, majd a tanult kollégák kijavítanak:
Beleteheted, de a generátort nem erre a fogyasztóra tervezték. A tekercs elvileg túlmelegedhet, ha nem gyári teljesítményű izzót teszel be. Ha fényszóró izzóról lenne szó, akkor azt mondanám, hogy ne. De ez szerintem határeset. -
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #82871 üzenetére
Rendszámot csak én nem látok rajta?
Valami kis 125-ös sportmotornak tűnik, a virsli gumikból talán CBR 125? -
nod1
csendes tag
válasz seller007 #82859 üzenetére
Szia,
max licensz. Mint ahogy a CPI is Minarelli koppintás 2T-ben, ez meg valami GY6. Napi használósnak nem javaslom. Idomok sérülékenyek, extrém gyorsan mattul be rajta minden, olyan esetleges az egész. Ha ragaszkodsz a 4T-hez, akkor legálisan Agility, amivel éppen, hogy el lehet lenni. 2T-ből nagykerekű olasz.
Ha van jogsid, akkor 4t 125-ben Leader blokkos bármi. Van hozzá alkatrész, ismerik a szerelők, és nem fognak, vidd a ***ba a kínai ***odat típusú hozzászólással elhajtani. Vagy még a -megcsinálta, de ide többet ne hozd- a kedvencem. :-)
Szóval ha napi járóst akarsz, akkor nem javaslom. -
nod1
csendes tag
Okmányirodák sorozatot kapnak, ezért lehet, hogy szembe jön egy közeli.
Na, akkor rendeltetésszerűen használod a gépet, árokból ki-be. :-)
Szerintem nem kapott akkora ütést, hogy a váltókar a tengelyt elhajlítsa. De ha bármi elment a váltási érzet azonnal megmutatja. Egyébként tuti, hogy 2-3 ezer Ft-ért kapsz komplett váltókart hozzá, én ennyiért nem állnék neki hajlítgatni.
Minden motorikus alkatrész gombokért van ehhez a blokkhoz, ezért is nagyon jó választás szerintem. -
nod1
csendes tag
hajrá!
Meglepően hamar bele lehet rázódni, ha megvan a megfelelő ismétlésszám, és nem esik ki idő, tehát legalább heti 2 alkalom meglesz.
És nyugi, az elején főleg váltós rutin nélkül nagyon szokatlan a dolog. Nekem is az volt. Ja, és a pálya. Az első alkalommal örültem, hogy a motort egyenesben tartom, később, mikor már ment a kezelés, akkor kezdtem el a pályát megtanulni. Bár érdekes, amit mesélsz, mert engem először egy mini rometre (Póni ) parancsolt rá az oktatóm, hogy összeálljon a rendszer. Aztán jött az 125-ös MZ, az volt a tanulómotorom. Persze már a Simsonos múltam bőven megvolt, tehát a váltási rutin adott volt, de a "nagymotor" még így is elvitt nagyon, rendesen megizzadtam rutin első óráján. A2-re CBF 250 nagy A-ra meg GS 500 volt a harci szekér. Persze ez 2006-ban volt, azóta már eltelt pár év, de nem is értem, hogy valami kínai 4T-t (mondjuk skyteam 50 vagy 125, vagy bármilyen pitbike) miért nem rendszeresít az oktató, hogy legalább a váltás, kuplung, holtjáték meglegyen. Borogatják a motorjait, aztán ha valami van, akkor meg kiesnek, és nincs vizsga..
És még valami, mondtad, hogy az Agility után felülsz a kanapéra. Nem találtál olyan sulit, ahol automatával oktatnak, ha nem cél a váltós motor, vagy azért benne van a pakliban? -
nod1
csendes tag
Akkor sok balesetmentes kilometert kivanok hozza. A jogsiig nagyon ne eroltesd, nehogy baj legyen. De persze tudom, hogy nehez kibirni. En most honositasig vagyok hasonlo cipoben, mar sokat adnek azert, hogy motorozhassak, de varnom kell a rendszamra, es meg alkatreszekre is, hogy osszealljon a sztori.
A por max. A lancnak tud artani, a tobbit siman moshatod, ha mar eleg osszegyult rajta.Es, hogy honnan gondoltam, hogy kinti? A rendszam, es allapot. Itthon nagyitoval kell keresni a 10 eves+ kategoriaban az ilyen allapotot. Foleg a 125 os kategoriaban. Ezeket sajnos hamar lelakjak.
-
nod1
csendes tag
Szép hangja van. Ha nem ismerném ezt a blokkot, azt mondanám rá, hogy szelephangja van, de ezek az őskövület Suzuki blokkok ilyen varrógépesen járnak. Az enyém is ilyen volt, csak azon még nem volt injektor. De ez jó lesz majd, ha le akarod tenni, mert a műanyag tank, injektoros, levegős blokk nem lesz finnyás a tavaszi indításra, vagy arra sem, ha nem használod gyakran.
Mindenképpen cserélném az olajat, (1 liter körül megy bele) olajszűrőt, levegőszűrőt megnézni, láncot állítani, tisztítani, kenni.
Ami ráér, de nem árt ha megcsinálod, fékfolyadék, teleszkópokban olajcsere, szelepekre, vezérlésre ránézni.Annyira egyszerű ez a levegős blokk, hogy sok bajod nem lesz vele. És gyönyörű szép tiszta a maga a blokk, semmi kopás, folyás, nem látszik. Gyárinak tűnik, szóval biztosan volt gazdája. Én is ilyet akartam egyébként a Sendám után, nekem végül nem jött össze. Látom a tiéd kintről jött.
-
nod1
csendes tag
válasz FeniX- #82741 üzenetére
Hello,
Alin nézted? Ott harminc körül van, plusz sajnos a vám.
Illetve használtan 20asért találtam. Képről jó, ha megmondja az eladó, hogy hány kilométeres motorból bontották, akkor be tudod lőni, hogy mennyit kaphatott, persze nem csak kilométer, hanem vezető, vagy útviszonyok is tönkre tudják tenni. Egyébként foglalkoznak felújítással is(Pesten kárászy a legismertebb), még ott is futhatsz egy kört, hogy mennyiért javítanák. -
nod1
csendes tag
válasz nbukta77 #82688 üzenetére
Hello,
gyönyörű a gép. Nem is láttam még ilyen harlequin Vespát.
Teljesítményhez: nyogo83 Nem tudom, de ehhez a 4t-hez nem lehet használni Malossi Multivar-t? Esetleg dinamikában adhat hozzá valamit?
Bejáratás: Ha az enyém lenne megfelezném az első olajcserét. Tehát 500-nál ledobnám az olajat. Talán a kopadékok így kevésbé károsítanák a blokkot. De persze, ha garivesztés veszélye fennáll, akkor nem érdemes hozzányúlni.
Nagyon feltűnő, és gyönyörű robogó. Szoktad hosszabb időre utcán tárolni? Mert ha igen, valami komolyabb láncot/lakatot néznék hozzá. Utóbbi időben többen mesélték Ausztriából, és Németországból is, hogy tűnnek el új, nagyértékű robogók. Sajna már ott is kifejezetten figyelni kell a biztonságra. -
nod1
csendes tag
válasz tothferenc #82650 üzenetére
Nálam is szenvedés van. Indulni is nehezen akart (kínai 2T 50ccm. gyári.), és menni sem úgy ment ahogy szokott. A levegős blokkok érzékenyek a melegre egyébként is, ez a szahara meg sokat méginkább vesz le a teljesítményből. A hajtás meg alapból is melegszik, egy-egy izmosabb menet után, még hűvösebb időben is melegszik, ilyenkor meg főleg.
-
nod1
csendes tag
válasz tamas_0123 #82611 üzenetére
Hello,
én küzdöttem annó egy jó fél évet egy belpiacos Addressel(v50g), ott egy szeleptörés volt, és emiatt sok új motorikus alkatrészt kellett vennem, illetve felújjíttatnom. Nos, a végén nem lett olyan, amilyet szerettem volna. Nincs hozzá itthon gyári alkatrész, csak külföldi (japán) webshopból lehetett volna rendelni(ez 1-2 éve volt). Szóval bármi olyan baja lesz, ami nem kopó/fogyó, lehet, hogy hosszabb időre parkolópályára kerülhet.
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de ezt is tudni kell.
És annyival igyekszem segíteni, hogy vallásos áhítattal figyeld az olajszintet. És ne sajnáld belőle a jóminűségű olajat, és a csereperiódust inkább alulról, mint felülről tartsd be.
Alkatrészben itt nézz szét először, hátha.
De szíjból és görgőkből, ha megvan a méret, azt fogsz kapni itthon is. -
nod1
csendes tag
válasz KTMHobby3 #82497 üzenetére
Ne terjesszunk hulyeseget. Semmi koze nincs a Hondahoz. Ez egy kinaban gyartott moped. Kinaban gyartott motorblokkal, es alkatreszekkel. A markanev ami valaha jelentett valamit. A Sachs maskor csinalt olyat, hogy atvett nagy gyartoktol motorblokkot es beepitette a vazba, pl. Roadster.
De ennek semmi koze nincs a Hondahoz.
A fekvohengeres, hosszuszelepes otvenes blokk egy legenda, de a nyolcvanas evekben megszunt.
Azota a fel vilag masolja, de sosem er az eredeti kozelebe, mert olyan muszert csak a japan kezek tudnak epiteni. Pl. Amit itt korabban torok motort linkelt nyogo, a Kuba, annak is hasonlo blokkja van.
A Madass nem alkalmas mindennapi hasznalatra, az egy kult cucc. Az ulese ertekelhetetlen, a poz nagyon fekvos. De teny, hogy allat, mikor megvolt tobbet fotoztak barmelyik motormnal. -
nod1
csendes tag
Ami még okozhat hang változást, az a szekunder levegő rendszer.
Ha egy keveset tudsz bontani, akkor meglátod, hogy valamelyik cső esetleg nincs e kirepedezve. De ha talppal érzed a rezonálást, az biztos, hogy valami ettől markánsabb dolog lesz. De attól ha alánézel, meg a csöveket megnézed nem veszítesz sokat.
Olajat dobd le mindenképpen, ha mostanság nem volt, cserélj benne szűrőt is, filléres sztori.Az enyémen ki volt repedve az egyik cső, utána csendesebb lett. Hiányzik már egyébként, még mindig nem vettem elő, pedig most már kevesebb a ruha rajtam, egyre jobban zavar a 2T csík, amit húzok magam után reggel melóban.
-
nod1
csendes tag
Nekem az első generációs Agility van, szóval lógnak az indexek a fejidom alatt.
Valószínű időközben a tiédről valamelyik első tulajdonos levette, átalakította a gyári hátsó sárvédőt, ami gyárilag egyébként az átlaghoz képest hatalmas, így ez sokszor a racse oltárán elvész, legalábbis én sokat láttam vágott, vagy hátsó sárvédő nélkül szaladgálni.A jogsi így már tisztasor. A2 egyébként szerintem mindenre elég már, biztosan nem lépnék tovább ha meglenne.
-
nod1
csendes tag
Nem akarok belevauzni, de amire neked kell, tehat utni vagni, es jaratlan utakon hasznalni a Piaggio Free lenne az idealis megoldas.
Harmadaron megkapod, mint a Libertyt, kis vodor(igaz, nem a diszperzites) befer a labad koze, es hatra tudsz a gyari csomagtartora felszerelni barmilyen vodrot/dobozt.
Mi innen a forumrol tobben is hasznaltunk, vagy hasznalunk ilyet(volt aki terepen is), szerintem semmivel sem rosszabb(kiveve a kisebb kerek) a Libertytol.
Abban az arban ahol keresel mar nagyon szepeket is talhatsz ebbol. -
nod1
csendes tag
válasz tothferenc #81858 üzenetére
Szuper!
Az ilyen nagy gyártókkal azért ritkán lehet mellényúlni. Örülök, hogy bejött.
Én is alig várom, hogy felpattintsam az Agility-re. Lassan jön a jó idő.. -
nod1
csendes tag
válasz #50433536 #81852 üzenetére
Tudsz mutatni képet egy ilyen szűkítőről?
Mert ha gyári alkatrész, akkor biztos van cikkszáma.
Kíváncsi vagyok rá, mert még sosem hallottam róla.
Volt a kezemben 12-es karbihoz szívócsonk a Freemhez, meg a 98-as Runneremhez, és most a 2010-es Zip-hez. A Freen 12-es, a Runneren, és a Zipen 17,5-es Dellorto van( mindkettő gyárilag így jött egyébként) de a szívócsonk keresztmetszete megegyezik. Ezért érdekelne.
Köszi. -
nod1
csendes tag
válasz #51970304 #81804 üzenetére
Ezen kívül kelleni fog még egy kétnyelvű adásvételi, és fontos, hogy azzal szerződj, akinek a forgalmiban is a nevén van a robogó.Elvileg így, hogy van rajta érvényes TÜV, csak honosítani fogják a műszakit. Nekem be sem kellett állni a vizsgasorra, hanem kijött a biztos, és a parkolóban körbefotózta, megnézte az összes világító/jelzőt, és a kipufogóra rámért.
Szóval nem árt, ha mindenből gyári van fenn a robogón.
Így is sok idő lehet mire kapsz időpontot, mondjuk hamarabb, mintha egyedi forgalomba helyezést kérnél, ez ugye akkor lenne ha nincs rajta TÜV. Itt sokkal háklisabbak a sori biztosok, nekem volt egy necces szitum a fékkel, mert határon volt az első, de végül megúsztam. Ilyenkor ha ott bukik, akkor ugrik a díj, és nyilván újra fizetni kell majd a következő próbálkozásnál is. Szóval ha mindened megvan, akkor minél hamarabb jelentkezz be NKH-hoz, mert tuti, hogy csak 1-2 héten belül fogsz időpontot kapni. -
nod1
csendes tag
Nem tudom, hogy a szerelod motorokat is javit e, de ha igen, akkor lehet azert razott le, mert itt a szezon kezdete, jonnek a gyors, egyszeruelok ( karbiszinkron, ultrahangos tisztitas, gumizas, ) amin lehet keresni. Robogon meg kb.a blokk szethuzas, amin ertekelheto penz van..
Kenjed neki, aztan ugyis kiderul. 😉
Az en Ciakomon a kapcsolo romlott el, igy folyamatosan eg a tompitott is es a helyzetjelzo is. Itt is hasonlora, vagy erintkezesi hibara tippelek.bHa szet tudod szedni a kormanykapcsolot akkor egy probat meger a kifujasa es kis kenes neki. Hatha.. -
nod1
csendes tag
Azt tudod esetleg, hogy milyen olajpumpat tettek ra? Gyarit, vagy valami mast?
Csak azert kerdezem, mert nekem egy szakember azt mondta, hogy a Ciaknal fix az olajpumpa, tehat nem lehet allitani. Ez otvenesnel jo, mert kizarja a user errort. De nalad a hetvenes henger miatt valamennyi plusz olajmennyisegre szukseg lesz. Ha gyari a pumpa, es marad a hetvenes henger, akkor en tuti, hogy a jovoben is tennek plusszba a tartalyba a benzin melle olajat is. -
nod1
csendes tag
válasz tothferenc #81706 üzenetére
Mi valtottunk legutobb gumit NYPD- vel Michelin Citygripet. En meg a teli robogot koptatom, de szerintem o tud mar esos tapasztalatot is megosztani. Ha magamnak keresnek most ujat, akkor tuti raneznek a Heidenaura. Nekem ebbol a markabol volt negyevszakos, most meg teli gumim. Nagyon elegedett vagyok veluk. Esoben is dicserik masok is. Persze van pro/kontra. Ami viszont nagyjabol egyetertes, hogy also polcosat( vee rubber, kinai markak ) nem erdemes. Foleg esoben pocsek szinte mind.
-
nod1
csendes tag
válasz perge666 #81700 üzenetére
Ez jó ár ennyiért ha a motorja rendben van. Én egy tízessel drágábban adtam el a free-t.
Mondjuk annak a külseje ettől fényévekkel jobb állapotban volt, és normális gumik is voltak rajta.
Nekem bejön ez a Centro, egy méltatlanul lenézett robogó egyébként, semmi ára nincs akkor sem, ha jó. 14-es kerék, ha jól tudom akkor 8 literes a tankja, mint a Ciakomnak,
és ugye az egyik legjobb, fekvő levegős Minarelli blokk. Világítását szidja mindenki, mondjuk az a Ciakban is gyertyaláng kategória.
Egy darabig egyébként én is lelkesem javítgattam a romokat. Aztán most a Sendával megint akkora szopórolleren vagyok, hogy talán ez volt a pont, amikor eldöntöttem, hogy felesleges. Főleg, ha nem eladásra, hanem magadnak csinálgatod. Mert hiába javítasz ki rajta mindent, akkor is egy leütött, sosem kímélt alapod van. Ha ehelyett veszel egy olyat, amire vigyáztak, és megkímélték, sokkal több élményt adhat egy adott modell. Biztos vagyok benne, hogy az én Sendám már sosem lesz úgy egyben (hiába teszem rendbe), mint amire új kora óta figyeltek, és karban tartották. A tiéddel kellene összehasonlítani, mert te új kora óta figyelsz rá, és nem is ütöd soha. Vagy legalábbis pályanapokon még tuti nem futottunk össze.. -
nod1
csendes tag
Ha savas akkud van, akkor azon van egy kivezetes arra kell kotnod a muanyag cso veget.
Ahogy nyogo mondja az a szuszogo.
Gondolom azert van ketto, mert az egyik tulbuzugo elozo tulaj ledugott egy masikat is. Sose' lehet tudni alapon.
Az enyemben peldaul egy sem volt, szoval te meg jol is jartal a kettovel. 😃 -
nod1
csendes tag
Gratula az uj gephez! Akkor most mar meg egy Ciakos van a forumon. 😉
Milyen a kezi szivato hasznalata? Mert hogy a karbi itt elerhetetlen, mivel a hatso kerek folott is teljesen le van burkolva. Gondolom nem egyszeru igy elerni, de biztosan van ra valami trukk.
Es gondolom az onindito se jatszik a hetvenes henger miatt.
De a menetteljesitmeny mindenert karpotol! -
nod1
csendes tag
Hello.
Tavaly tavasszal kellett defekt miatt kivennem a kereket az Agilitybol. Es mar nem emlekszem, hogy kipufogo levetel nelkul megusztam e, de nincs kizarva. Ha azota van a hang, miota kereket csereltel, akkor vagy a kipufogo ket csavarjat kellene megnezned, hogy meg vannak e huzva, vagy a kerek felrakasanal neztek el valamit. De ez igazabol nem valoszinu. Mert ott egy anya es egy alatet van ami a tengelyre megy.
Nekem a Freenel volt hasonlo hang, ott a berugokar perselye kopott ki, es uthiban zorgott, mintha ra akartal volna rugni a jaro motorra, olyasmi hangot adott ki uthibakon.
Ha nem valtozik, vagy romlik, legjobb lesz ha visszaviszed, es nezzenek at mindent megegyszer.
Elso fekkel mi lett vegul? Ra tudtal nezni? -
nod1
csendes tag
válasz draco31 #81534 üzenetére
Hello,
én is pont ezzel küzdöttem pár hete a Ciakon. Nekem nem volt eltörve a pöcök, viszont tisztítás, és összerakás után a próba során csak eltörtem. Már nagyon meg volt gyengülve az anyag. Mivel forrasztani nem tudtam, így kétkomponensű epoxival próbálkoztam. Megszáradt, megfogta, de nem életbiztosítás. Jobb ha veszel másikat.
Ezt nézd meg, ha jó, talán az árába még nem halsz bele, mert elhiszem, hogy nincs kedved kiadni rá ilyen tizenezer forintokat. Rendelés előtt kérdezz rá, hogy biztosan jó lesz e a tiédbe, mert simán lehet, hogy nem. -
nod1
csendes tag
Hello!
Biztos, hogy öregebb, sőt meg merem kockáztatni, hogy inkább olyan 95 körül lehet a valós évjárata, plusz mínusz pár év. Ha komolyan érdekel, kérdezz rá a motor számra, az enyém 122682 papíron 98-as, és már tárcsás. De amiből még lehet következtetni a korra az a blokk, mert a freeből az utolsó szériákat a kilencvenes évek végén már az un. Runner blokkal szerelték:
-
nod1
csendes tag
Észre vehető a változás? Jobban tapad, jobban mered döntögetni?
Kifújhatod féktisztítóval, de lehet, hogy szerelés közben mikor kinn volt a kerék ráfogtak a fékre, és akkor kijött egy kicsit a dugattyú. Ilyenkor nehezebb visszanyomni, és ha volt körülötte fékpor, vagy piszok akkor azt is bedolgozhatta. Legjobb lenne szétszedned a nyerget, aztán kivenni a betéteket, és ránézni a dugattyúra. Ha van mindened hozzá, akkor nem tud nagy meglepetéseket okozni. De összességében a fék az, aminél jó azt az elvet követni, hogy csak akkor állj neki, ha biztos vagy a dolgodban, mert balesetveszély is lehet abból, ha valami nem úgy jön össze összerakásnál. -
nod1
csendes tag
Jol dontottel. Ez premium gumi 3 ev alatt ha nem kapott extrem uv-t nem tud kikemenyedni.
Sracok, mutassatok nekem 10.000 alatt 120-70-12- es meretben uj gumit?
Hatezerert szerintem meg Vee Rubber sincs.. A kollega ezzel a merettel kereste, a hatso meg 130as.
En 15.000 ert vettem az enyemeket szinten hasznaltam. Uj aron a szett 30.000 korul lett volna. Michelin City-t vettem en is. -
nod1
csendes tag
Kerdezni is akartam, hogy mi lett a kilometeroraval. De ha a spiral mozgatasara nem reagal, akkor sanszos, hogy azt kell majd cserelned. Nem art neha kenni egyebkent ezt is, meg a meghajtot is. Nemelyiken erre a celra van is zsirzopont.
Gumid nem nez ki jol. Az en Agilitymen is ilyesmi vagy meg rosszabb gumik vannak. A tavalyi szezonban nem fert bele a csere, csuszott is esoben. Ki van kemenyedve a futofelulete is, igy semmi tapadasa nincs mar. Ha meg negyed evnel tovabb megtartod, akkor szerintem csereld. Nekem most a Ciakra fullos teligumi ment, igy az Agilityre megint nem tudtam volna gumit tenni, de talaltam a neten egy szezont futott markas szettet, igy lecsaptam ra. Mivel nem tervezel vele hosszu tavra szerintem igy felesleges beruhaznod uj gumikra. Megneztem, marketplacen hirdetnek egy szettet 13-ert. Ha jo a DOT, es van meg profilmelyseg en arra szavaznek( De mindenkeppen kell rola kozeli kep a futofeluletrol ). De persze a te dontesed, szerintem eladasnal nem fogod viszont latni a 30-40 ezres gumiszettet, amire most beuhaznal. -
nod1
csendes tag
Ket kabel megy az elso kerekedhehez. Az egyik a fekcso a masik ehhez [link] .
Itt a menetes szarrol kitekered a spiralt es utana tudod is tesztelni a mutatot.
De az is lehet, ahogy perge666 is irja, hogy csak lelazult valahol. Mondjuk ha fenn az oracsoport alatt akkor a fejidomot szet kell szedned. -
nod1
csendes tag
Igazad van, felületesen ismerem csak a márkát, de egy biztos, hogy minél régebbi, annál kevesebb kínai gyártást tartalmaz. A hirdetőt nem ismerem, de tudom, hogy kereskedő, és összességében szép árui vannak. Hirtelen kellett vennem robogót, mert kiesett alólam a téli gépem, így napi szinten figyeltem a kínálatot pár hétig. Akkor is, meg előtte is fenn volt már ez a gép. Ami nem jelent semmit, simán lehet jó, csak mivel ismeretlen, így kisebb az a réteg, akinek érdekes lehet, talán ezért van még meg.
-
nod1
csendes tag
Hello!
Tapasztalatom nincs a márkáról, én csak felületesen ismerkedtem a kínai dolgokkal. Volt egy MadAss-em, és most egy CPI-m, de anyagminőségben, kivitelezésben, és tartósságban meg sem közelítik a japán, vagy olasz gépeket. Nem is tervezek több kínait. Mert itt hatványozottan igaz, hogy milyen állapotban, és milyen kilométerfutás után kerülne hozzád. Egyáltalán nem viselik jól a rideg tartást. Ez amit linkeltél, ezt már hónapok óta árulja a kereskedő. Ausztriából hordja be a robogókat, de nem a hulladék kategóriával foglalkozik. Viszont ha mégsem jön be majd a menyasszonyodnak, nem biztos, hogy hamar megtalálod rá a vevőt.
-
nod1
csendes tag
Nem emlékeztem, hogy ott is hagyott az út szélén.
Az enyémen is be van törve a műanyag a hátsó lábtartónál. Így, hogy összeszedted a javítási listán a hibáit, még így is el tudod adni egy jól látható összegért szerintem mert keresett típus. De amiket felsoroltál, az azért bőven benne lenne annyiban, hogy eladásnál nem biztos, hogy megtérülne. Én most vettem téli gumikat a Ciak-ra, nem is merem elmondani, hogy mennyibe került. Mondjuk én hosszú távra tervezek vele, máskülönben nem is éri meg az ilyen beruházás.
Mondjuk, ha tennél rá két új gumit, az annyit dobna rajta komfortban, agilitásban, hogy lehet újra beleszeretnél. -
nod1
csendes tag
Az enyémen annyira pörgött a kerék, hogy attól féltem leugrik a sztenderről.
Mondjuk a sztender stabilságával se vagyok annyira megelégedve, nem egy életbiztosítás. (bár ez is az elhasználódás matt lehet.) Ráadásul amikor bejöttek az első hűvös napok, akkor el is borult oldalra, mert megszoktam, hogy oldalsztenderen melegszik a ház előtt még 1-2 percet, de a hűvösben jobban felment az alapjárat, és fel is borult. A pár hónapos fékkarom meg el is tört, és elgörbült a kormány kicsit. Bár a T-szárammal lesz valami, szóval szezon előtt még foglalkoznom kellene vele.
De örülök neki, hogy nem volt vele nagyobb gondod, és végig tudtad vele tolni az egész szezont. Hálás, igénytelen gépek ezek, én nagyon megszerettem az enyémet. Bár a Burgman hatalmas váltás lesz neked ezután az tuti, mintha űrhajóra ülnél.
Olajra rá szoktál nézni néha? Mert az enyém azért csípi kicsit. -
nod1
csendes tag
Már kérdezni is akartam, hogy mik a tapasztalatok az Agilityvel?
Hogy bírja a hideget, bemelegedés, indítás szempontjából?
Az enyém már 10 fok környékén is teljesen meg volt zavarodva, alig akart bemelegedni, és sokáig maradt magas az alapjárat. Persze gondolom egy karburátor tisztítás, és szívató beállítás biztos segített volna a dolgon. -
nod1
csendes tag
Nekem minden robogonal volt elhalvanyulas alapjaraton. Mindegy volt, hogy az akku milyen allapotban van. Az ove meg a tied kozott szerintem siman van husz ev korkulonbseg. 🙂
A regiek ilyenek, nem jelent hibat, ez a lenyeg.
Offtopic:
Engem is zavar, hogy a forumon neha azt latom, hogy olyan aprosagokon megy a szorszalhasogatas, ami nekunk az atlag felhasznaloknak olyan plusz info, amire sokszor nincs is szukseg.Ez a szakmai melyseg egy szakportalon, szakemberek kozott beleferhet, de ide azert zomeben atlag juzerek jarnak tanacsokert. Azert szeretem a topik gondozoit, mert nem a vegzettsegukkel akarnak presztizst kiharcolni, hanem el tudnak magyarazni laikusoknak dolgokat ugy, hogy ertheto legyen, es megsem kioktato. Ehhez kell alazat, emberseg..
On
Új hozzászólás Aktív témák
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LEGO klub
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- iPhone topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...