Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni az alábbi jelenségre:
Piaggio Free hosszú blokkos robogómmal indítási problémák vannak.
Csak a légszűrőcsonkot teljesen befogva indul be, majd ha szabaddá teszem a nyílást úgy jár is, illetve ha felteszem a légszűrőt akkor is jár a motor, sőt még gázra sem fullad kb. 1 percig. Ezután fokozatosan elgyengül, innentől már gázra is fullad. Ezután már legközelebb csak úgy indul be, ha megismétlem az előbbi indítási módszert.
Benzincsap új, karburátor tiszta, légszűrő tiszta, gyertya új, szikra szép, gyertyakép inkább benzines, mint olajos, automata szívató szerintem működik.
A karburátor oldalán csak egy csavar van, ez gondolom a levegőé lehet, azt próbáltam tekerni, de nem igazán reagál rá.
Merre felé induljak tovább?
Köszi a segítséget előre is. -
nod1
csendes tag
válasz Winchester95 #70657 üzenetére
Köszönöm neked, és Bibnek is a segítséget.
Karbit nem bántanám, tuningolni nem szeretném. 20 éves, és 30 ezer van benne. Itt az ideje a főtengely szimmering cserének ezek szerint. Viszont ahhoz én már kevés leszek, keresnem kell egy szakszervizet.
Azzal meg csak az a baj, hogy drága is, és annyit kér el, amennyit nem szégyell.
Megpróbálnám egyedül is, de félek, hogy tapasztalat híján nem tudnám rendesen megcsinálni. -
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Sikerült kicserélnem a főtengelyszimmeringeket a hajtás, és a gyújtás oldalon is. Viszont a problémát sajnos nem oldotta meg a csere. Továbbra is nehezen indul, nagyon füstöl, és nincs tartós alapjárata.Gázra reagál, és szépen kipörög egyébként. Egy ideig működik(10-20mp) majd magától leáll. Ami viszont érdekes, hogy a levegő csavar tekerésére semmit nem változik az alapjárat. Karbi hangolásnál észlelni kellene ilyenkor változást nem?
Szerintetek merre felé induljak tovább?
Tudom, a szerelő lenne a legegyszerűbb, de érdekel a dolog(akár órákat is elbíbelődök vele), és magam szeretném működőképessé tenni a robogómat, még a sok-sok szívás ellenére is.
Köszönöm előre is, ha megint írtok néhány gondolatot. :-) -
nod1
csendes tag
válasz #25529296 #71167 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsot. Végül tényleg a szerviz lett a befutó. Azért is írom le, mert banális hiba volt, amiből más is tanulhat. Igazából a kipufogó volt eléggé eltömődve, nagyrészt ez okozta a többi problémát is.
Hat fölötti értéket mértek a kompressziómérésnél, szóval még 10-12 ezer kilométer benne van a blokkban.
Végül is elmondhatom, hogy a szerelés oroszlánrészét egyedül csináltam meg.
Köszönöm a sok segítséget, és iránymutatást mindenkinek! -
nod1
csendes tag
válasz D1Rect #71559 üzenetére
Inkább 2,5-3 liter lehet a tényleges fogyasztás.
Persze én is hallottam már a városi legendát a 2 litert fogyasztó 50 2T-ről. De amióta lemértem az Apriom fogyasztását, rájöttem, hogy a 2,8-as 3,0 literes étvágyával is boldog lehetek.
CBR-nél ami viszont biztosan emeli a fogyasztást, ha lecseréled a gyári dobot utángyártottra. Mondjuk a plusz hangért szerintem megéri az a pár decis többlet. -
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #71625 üzenetére
Ez a 125-ös kategória (és a célcsoportja a fiatalok/tinik) alapvetően arról szól, hogy minél jobban próbáljon hasonlítani a nagymotorokra. Ezért herélik, vagy cserélik a kipufogót. De én legalább ennyire megmosolygom azt is, amikor hasonló felindulásból szedik le az ötvenes "sport" robogókról a hátsó sárvédőt.
-
nod1
csendes tag
(#71636) sityupityu
Na, akkor most kezdhetek aggódni.
Lassan egyébként elkezdem használni, majd beszámolok a tapasztalatokról.
Téli, munkába járós gépnek szánom: Heidenau k66, tucano, plexi, kézmelegítő még felpattan rá, aztán várhatom a mínuszokat.[ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
válasz D1Rect #71689 üzenetére
Az attól függ, hogy mire/hol szeretnéd használni, mennyi pénzed van rá, és milyen méretekkel rendelkezel.
Ha ezek megvannak, utána lehet konkrétabban nézelődni.
Egyébként a 125-ös motornál nem csak műszaki, és kötelező van, hanem pl. adó, vagy a névre írás költsége. Persze külön-külön nem tűnik soknak, de fáj, hogy ezt a pöcsköszörű kategóriát is ilyen sarcokkal sújtják.
Én azt mondom, hogy ha nem akadály a nagyobb jogsi(vagy már meg is van), akkor érdemes A2-vel kezdeni, mert ha rákapsz az ízére, nagyon hamar kinövöd a 15 LE-t. Ami egyébként igen ritka a 2000 után gyártott A1-kategóriájú motoroknál. Inkább 10-13Le körül van az átlagos teljesítményük. -
nod1
csendes tag
Motornál azért kényesebb a helyzet. A minimum az, amikor nem éri el a minimum jelzést(pálcán, vagy kémlelőablakban). A gyártó utasításait kell követni. Ami fix, hogy mindig középsztenderre állítva, vagy egyenesbe állítva kell megnézni(leállítás után min. 5 perccel). Nekem pl. a CBR-nél pálca van, viszont a Varaderónál ablak. A legjobb, ha a min-max. jelölés között van, egyébként ugyanannyi olajat/kenést kapnak a motorikus alkatrészek a min.max jelzés között. Szóval nem kell túlizgulni. Szerintem inkább a túltöltésre nem árt odafigyelni a szimmeringek, és a hűtés miatt. Nyilván ha a több olaj egyszer felmelegszik, akkor több hőt kell elvezetni, ami hosszútávon jelenthet problémát azért.
A2-re:
Hétvégén egy Monsterrel csavarogtam a Bükkben. Nagyon feltartottam a CBR-el(125ccm, kb. 13Le 120 kg). Egy 250-es VTR-el(39 Le, 160 kg.) csodásan fogtam volna a szerpentinen. Az se sokkal nagyobb testű, viszont ebben a kategóriában minden egyes lóerő nagyon sokat nyom a latba. -
nod1
csendes tag
(L:/dl/upc/2018-10/15/720464_ro7br3r0mkvkirar_dsc_0488_2.jpg)[kép](/L)
[kép]Sziasztok!
Van valakinek ötlete, hogy ez a csatlakozó mi lehet?
A fesszabályzóra csatlakozik.
(Nem olaj, és nem benzinszint jelző)
Köszi.[ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
válasz MrChef #71814 üzenetére
Malaguti Centro, Ciak, Italjet Torpedo, Yamaha Why nem játszik?
Ezek is nagykerekűek, jó, persze, nem 16 colos kerékmérettel, de a 14-15-ös is sokkal magabiztosabb, mint a 10-es "életveszély". Ezeknek is megbízható blokkjuk van, de mivel nincsenek kikiáltva ismert nagykerekűnek, jóval olcsóbban találhatsz belőle megfelelőt. Vagy akár Piaggio Free-t, mint ami nekem is van. Ezek közül egyik sem űrtechnika, jó az alkatrész ellátás, és megbízhatóan üzemelnek. Mindezt a népszerű Scara/Liberty ártól 10-30%-al olcsóbban. Egy próbát megér! -
nod1
csendes tag
válasz máyköl #71937 üzenetére
Szia!
Tucanoból az R019-es kell, ami passzol a Scarabeora. Érdemes megnézni a használt árakat is, mert kedvezőbben kaphatsz gyárihoz közeli állapotot. Én is használtan vettem, viszont a mindenhonnan érkező lelkendezéshez képest én annyira nem vagyok tőle hasra esve. Igaz én pici robogón használom, de elsőre fura volt, hogy így körbe vagyok bástyázva, szokni kell azért a használatát. Szerintem téli kiegészítők között a plexi a legfontosabb, aztán egy jó motorosruha (téli béléssel), és egy meleg cipő, kesztyű. Ha ezek megvannak, és nem mész extrém hosszú (10km fölötti) távokat, akkor városban bőven elvagy vele. De persze a Tucano kényelmes és jó, ezt nem vonom kétségbe.
-
nod1
csendes tag
válasz flegga92 #72027 üzenetére
Kíváncsi leszek majd a tucanos tapasztalataidra! Én 2,3 kilométerre járok a robesszal melóba. És érdekes módon nekem is a lábam fázott, a magas szárú téli cipőm, és a nadrág aljának találkozásánál. Pedig mínusz fokokban két zoknit is felvettem. A fogyasztásod hogy alakul ilyen rövid távon? Bemelegszik egyáltalán ilyen rövid idő alatt? Én nem merem megmondani az enyém mennyit eszik most a napi 2x2 km-en(végig városban).
(Pedig már a ventilátor burkolat felét is lezártam, hogy ne szívjon annyi hideg levegőt.) -
nod1
csendes tag
Persze, járhatnék hiszen van autóm. De miért is gyilkoljam 2 kilométerre? Miért fizessem rá az adót, biztosítást, szervizet? Ez a Piaggio kb. 50.000 Ft-ba került nekem, és kemény 3.000 Ft rá az éves biztosítás. Mondj nekem bármi belsőégésűt, amivel olcsóbban kijövök, mint egy ötvenes segédmotor? Ráadásul ez ingyen parkol bárhol, és háztól házig megyek, és tíz perccel munkaidő előtt indulok itthonról. Na, ezért szeretem, és ha fázik kicsit a nyakam, vagy a lábam még az is belefér. :-)
Téli szezonban ezen a távon összesen megyek vele kb. 200 kilométert, ennyinél még a fogyasztás sem fáj annyira. Tavasztól meg a 4t 50 injektorossal úgyis visszatermelem majd ezt a flancolást. -
nod1
csendes tag
válasz perge666 #72039 üzenetére
Semmi extra. Folyamatos hideg üzem, ahogy korábban is írtam. Automata, ahogy mások is írták. Biztosan lehetne rajta faragni, de nekem az a lényeg, hogy amikor munka végeztével lemegyek hozzá, akkor két rúgás, és már jár is, akár -6-ban is.
#72043) Moleman:
A kistestű japánok jobban fogyasztanak mint az olaszok. Az Aprióm hasonló körülmények között, (igaz, még nem ilyen hidegben) 2,8-al járta ezt a távot. -
nod1
csendes tag
Persze, a legolcsóbb a keró. Viszont ha dombos vidéken laksz, akkor azért nem akkora poén 30 fokban sem, meg mínusz 5-ben sem kitekerni magad meló előtt/után. Tuti leizzadsz, és ha nem tudsz zuhanyozni, akkor egész nap főhetsz az izzadságodban. Gyorsabb a rotyogó hidd el, főleg az én útvonalamon. Egyébként nekem valamilyen szinten ez hobbi, szóval jól esett összerakni ezt a téli robogót, és kipróbálni milyen vele a közlekedés. Sajna a canga nem mozgat, pedig tudom, hogy egészségesebb lenne..
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Érdekes hibajelenséggel kapcsolatban kérném a tanácsotokat.
Vespa Et2 50 az alany.
Alapjáratot állítottam rajta, mert nagyon alacsony volt, és lefulladt alapjáraton.
Sajnos délelőtt nem végeztem vele, sokat pöfögött alapjáraton, de mielőtt leállítottam egy-két kövér gázzal elindultam, és semmi érdekeset nem vettem észre.
Miután végeztem a melóval gondoltam befejezem a finomhangolást. Beindítottam, pöfögött, de hogy bemelegedjen gondoltam fordulok vele egyet az utcában, de erő már nem volt benne, és két házzal később lefulladt, és nem is indult be. Próbáltam újraindítani, féktisztítóval légszűrőbe, illetve hengerbe üzemanyagot csepegtetve, de se kép, se hang.
Ez csak azért fura, mert eddig nem tapasztaltam ilyet.
Szikra van, gyertya olajos.
Merre induljak el szerintetek?
Karbi szétszedést, és takarítást nem úszom meg?Köszönöm a segítséget előre is!
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Piaggio hosszúblokkos 2T-ben cseréltem a véghajtásban a csapágyakat, szimeringet, és összerakás után miután már a váltóházat is a helyére raktam, és meghúztam, a tengelyt nem tudom forgatni, értelemszerűen így szorul valami.
Ugyanúgy raktam össze, ahogy szétszedtem, viszont hajtómű olajjal még nem töltöttem fel.
De szerintem annak nem kellene befolyásolnia a tengely mozgását.
Az lenne a kérdésem, hogy járt e már így valaki? Van e valami ötletetek, hogy merre induljak el, vagy mi lehet a gond?Köszönöm a segítséget előre is.
-
nod1
csendes tag
Próbáltam utánanézni, de nem találtam pontos infót a CDI-ről, és a kérdésről, ami érdekelne.
Mi lehet az a két vezeték, ami egymásba van kötve? Nekem egy Kymco 2t 50-es robeszon az egyik vége le van vágva, csak a vezetékszálak lógnak szabadon szigetelés nélkül, a másik szálon rendben megvan a szigetelt csatlakozó. Nem találkoztam még ilyennel, és az érdekelne leginkább, hogy az enyémről miért lett levágva az egyik szál, és okozhat e ez problémát az üzemszerű működésben? (Jelenleg annyi a tapasztalás, hogy gyújtás ráadás után minimálisan, de hallhatóan zúg a cdi-m.)
Köszönöm a segítségeteket előre is![ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
-
nod1
csendes tag
Gyárilag van benzinszűrő az Agilitykben. Legalábbis az enyémben van. Elvileg ezt is érdemes cserélni bizonyos időközönként. Tehát ha ez neked megvan, akkor a rozsda nem juthat el a karbiig. Ha nincs, akkor vegyél egy újat, és érdemes megnézni a benzincsövek állapotát is.
Én is egy hasonló hibajelenséggel küzdök, csak nálam tartós sebességnél, folyamatos gázadás mellett van fulladás, de ha megállok, és várok vele, utána megy tovább.
Én azt a tanácsot kaptam innen, hogy alapos karbi takarítással indul a hibafeltárás, szóval neked is ezt javaslom első körben. Aztán érdemes ránézni a kipufogógáz visszavezető csövekre (hengerfejtől indul). Nálam ott több helyen is anyagfolytonossági hiba volt a csöveknél.
A ráköltéshez annyit, hogy gondolj arra, hogy visszajön a benzinen a különbség. -
nod1
csendes tag
válasz Runner_fxr #79078 üzenetére
Hello!
Szerintem tűszelep lesz. Én legalábbis hasonló tünetekkel küzdök egy ZIP-el. Először csöpögött, aztán egyik reggelre elengedte az összes benzint ami a tankban volt. Kellemes volt a benzinszagot keresve benyitni a garázsba..
Ha nem tudsz/akarsz vele foglalkozni, akkor javaslok egy benzincsap beszerzést:
https://alkatresz.robogowebshop.hu/motor-tipusok/piaggio/zip-50/2009/zip-50-2t-noabs-e2-2009-2015-apac/c/motorikus-alkatreszek/uzemanyagellato-rendszer/uzemanyagellato-rendszer/p/1-001-505-018-benzincsap-univerzalis-femÍgy tudod a legegyszerűbben áthidalni a két hetet, amíg fogad a szerelőd.
Én kaptam innen egy nagyon jó tanácsot, hogy le kellene nyomáspróbázni a karbit, hogy kiteszteld a tűszelep hibát. Nálam ha minden igaz, akkor ez már annyira eldurvult, hogy bizonyos gázállás felett torpan is a robogó. Hamarosan kiderítem, hogy valóban ez okozza e a gondot, de a fals levegőt már körbejártuk, és kizárásos alapon ez tűnik a legkézenfekvőbb hibának a fenti előjelek alapján. -
nod1
csendes tag
Úgy próbáltad már, hogy indítás előtt kicsit csavarsz a gázon?
És tartott gázzal indítasz?
Az enyém is így szeret indulni hidegen, és melegen is.
Tehát gyújtás ráad (hogy az automata szívató magához térjen kb. 20mp.) megtekered a gázkart, majd negyeden tartott gázzal indítózol.
Hátha. -
nod1
csendes tag
válasz nyogo83 #79824 üzenetére
Kezdésnek szerintem sok egy 390-es Duke.
Én egy kicsi, könnyű, és jól motorozható 250-est javasolnék, pl. Honda VTR 250.
Az árban is beleférne a keretedbe, amit 800.000-ben határoztál meg.
Teljesen felesleges új motort venned, mivel ha ügyes vagy, és megfog a motorozás, akkor maximum két szezon után (vagy az első alkalommal amikor felülsz utasként egy nagyobb köbcentisre) vágyni fogsz arra, hogy tovább lépj. Akkor minek fizetnéd ki legalább egy fél jogsi árát az amortizációra. Tiszteletben tartom azokat, akik új motort vesznek, de ők általában konkrét céllal, és legalább öt éves időtartamra terveznek, és nagyon fontos nekik az üzemszerű működés öröme bármikor.
A CBF és YBR 250-et egyáltalán nem javaslom, mivel azok eleve olcsónak szánt inkább "melós" motorok, szinte nulla élvezetei értékkel. Akkor inkább egy jó 125-öst.
És végül a 125-ös kategóriáról. Itt elég jó merítéssel rendelkezem Marauder, YBR, CBR, Varadero, és most Duke 125. Ebből értékelhető élményt a KTM nyújt, (igaz, meg is kérik az árát). Viszont azzal a vázzal, és futóművel, és fékekkel nagyon szépen meg tudsz ágyazni annak, ha pár év múlva váltasz róla nagyobb köbcentire, és már megvan a kezedben a megfelelő kanyartechnika, és minden más, ami a biztonságos motorozáshoz kell.
Annyira kicsi a különbség egy alap 250, és egy jó 125 között, hogy egy penge 250-est javasolnék neked, főleg úgy, hogy előre tudod, hogy utassal is tervezel menni. Egy 125-ös vázgeometriájába annyira beleszól egy utas, hogy a menetdinamika már szinte fel sem tűnik. De nagyobb motorokon is szokni kell az utast. És itt vissza is kanyarodok a 390-es Duke-ra. Több mint tíz év (A1) motorozása után is nagyon félelmetes volt utasként egy 390-es Duke a hegyi szerpentinen. Főleg ha tudod magadról, hogy elgurulhat a gyógyszer.Ui.: Megnézem magamnak ezt a Suzukit, mert még soha nem találkoztam olyan 15Le-s motorral, ami utazóban kényelmesen tudná a 110-120-at. Nem pörögne közben 9.000 körül, hogy meghasad érte a szívem, és lenne hozzá ütős futóműve is.
Vagyis van ilyen, csak azt NSR-nek és RS-nek vagy Mito-nak hívták. De azok már egy letűnt kor hősei. -
nod1
csendes tag
A menetdinamikája jó, minden levegős 12-13 Le-s "szoft" motorhoz képest meglepetés a vízhűtéses, injektoros, valós 15Le-s teljesítmény. A te hetven kilódat repíteni fogja. És ezt élvezed is városban, és város környékén. 90 fölött viszont elfogy az a lendület, ami mondjuk 70-90km/h-ig megvan.
Tudja a 100-110-et tartósan is, de amint lelassít valami, pl. egy teherautó, akkor kényelmesen nem fogsz beleférni abba a lyukba ami két szembejövő között keletkezik, és előzésre alkalmas idő. Szóval én inkább azt tanácsolnám, hogy vigyél el egy tesztmotort, nézd meg, hogy áll neked. És ha lehet, motorozz főútvonalon, aztán megtapasztalod, hogy ezek a dolgok neked beleférnek e abba, hogy ha túrázol, akkor egyébként sem tényező az idő, ami alatt megteszel távokat. Vagy idegesít annyira egy-egy előzésnél a megtorpanás, vagy egy-egy kigyorsításnál a teljesítmény hiánya, - ami miatt esetleg kevésbé rugalmasan veszed fel a forgalom ritmusát, - hogy ez ellökjön az A2 irányába. Ez abszolút egyéni habitus kérdése.
90-100-at tudja, tehát nem te leszel a leggyengébb láncszem a forgalomban.
Amit még nézz meg: Suzuki GSX-S 125
Itt azért nem az R-et tanácsolom, mert nekem például kifejezetten fárasztó volthosszú távon a csutkakormány, és nem bírta a csuklóm. Illetve nem jött be ez a hasalós, órákig nyomom a heréimet érzés. De ennek a blokkja az egyik legerősebb a kategóriában, és sokan dicsérik. Talán már van belőle használt kínálat is, de nem nézem ezt a piacot. -
nod1
csendes tag
A lábtakarót tuti nem fogod megbánni. A legjobb dolog, amit vehetsz téli robogózáshoz.
Én már el sem tudnám képzelni enélkül. Plusz a nagy plexi, ami még szintén növeli a komfortérzeted.
Hajtod télen is az Agilityt majd? Csak azért, mert híresen nehezen melegszik télen.
Én lassan cserélem le a téli robogóra az enyémet. -
nod1
csendes tag
válasz FeniX- #80590 üzenetére
Komfortosabb mint a sima. Harmadik telemet kezdem meg egy kiszolgált futár robogón:
-téli gumik
-nagy plexi
-tucano
-kézvédők
-kadmium sárga izzóRövid távra járok dolgozni, a parkolóhelyet állandóan vadászni kell, és nem hiányzik az autózással járó örökös stressz (parkolás, közlekedés, bírság, amortizáció).
Kitaláltam, hogy kitolom a szezont, és egyébként is egyre kevesebb az olyan nap, amikor igazi tél van (gondolok ezalatt a jeges, havas, vagy több napos fagyott/hókásás útra). A plexivel eltolom magam elől a hideget, a sisak sem párásodik, a tucanoval védve van a lában. Az a meleg, amit itthonról viszek, szinte kitart a melóhelyig. Ennyi a téli robogó.
Nyáron viszont kevesebb ruhában kényelmes robogózni, és ilyenkor előjön a 2T hátránya, tehát, hogy büdös. Ez nem kellemes, amikor árasztod magadból, ahogy belépsz az irodába. Ezért kitaláltam, hogy beszerzek egy nyári robeszt, ami 4T.
Nagy flac mi? A kettő éves fenntartási költsége annyi, amennyiből egy tisztességeset vacsorázni sem lehet. Jó lenne, ha többen gondolkodnának így, mármint, hogy kiváltják a felesleges autóhasználatot. De ez sajnos utópikus képzelgés, mert nem látom, hogy többen ülnének át robogóra. Pedig ez a rendszám nélküli SM kategória a legjobb alternatíva. Azt a két állapotot, hogy ki vagy téve az időjárás körülményeinek, és veszélyesebb a közlekedés, bőven egy csomó mással ellensúlyozza.
Elkanyarodtam, bocs. -
nod1
csendes tag
Ha tervezed eladni, akkor jó, hogy nem ruháztál be. Én is nehezen vettem rá magam, de tényleg a matyizsákok Mercedese a Tucano Urbano.
Na de majd a Burgmanra tartogatod akkor.
Egyet tanácsolok, ne a kínálat aljáról válassz. Én mindig így teszek, és soha nem jön be. Ha olyat keresel, amin nincs buhera, lekövethető az előélete, és normális a gazdája, akkor rá kell szánni a pénzt, és a felső harmadban nézelődni. Később ezzel megspórolsz egy csomó szívást (amit most átélhetsz az Agilityn. ). Olajra kell odafigyelni, ami egy tizenpáréves négyütemű robogónál mindig lutri.
Nekem úgy csípte az Agility az olajat két csekkolás között (1-2 hét), hogy a végén már menet közben lettem figyelmes egy fura hangra. Ha csak egy hanyag tulaja is volt előtted, aki nem elég figyelmes, már megvan a jegyed az előbb utóbbi kisebb, nagyobb motorgenerálra.
Az eladót meg szoktam kérdezni, hogy milyen olajjal használja, melyik vált be a legjobban? Ha vakarózik, vagy azt mondja, hogy a szerelője csinálja, neki fogalma nincs, az már nyugodtan lehet gyanús, mert az ilyen nem fogja törölgetni a nívót, vagy térdepelni a kémlelőablak előtt.. -
nod1
csendes tag
válasz cappa72 #81140 üzenetére
Én is ezt javasoltam volna. Szerintem a legjobb, ha a fb. csoportos tanácsok mellett felütjük a manuált is. Én is ezerféle véleményt kaptam váltóolajra, volt aki a robogókba ajánlatos 80w90-est javasolta, más sima autóba való motorolajat, de végül erre a 10w40 transoil-ra tettem le a voksom.
Neked egyébként hidegen nincs gondod a váltóval? Az én Derbi Sendámban olajcsere után is megmaradt a jelenség, hogy hidegen lefullad a motor ha behúzott kuplunggal egyesbe rakom. És sajna ez nem egyedi eset. Ami megoldhatja, ha egyesben tologatod kicsit (hogy, párszor kiemeljen, és a lamellák feléledjenek), és utána indítasz. Ez nekem ugyanolyan fura, mint, hogy egy nyamvadt üres jelzőt nem sikerült beépíteni a műszerfalra.
De ez van, ebből kell főzni. Kellett a pénz, így elment a Duke.
De persze minden megközelítés kérdése, mert ha Simsonról váltottam volna, akkor meg az egekbe magasztalnám a futóművet, és az összerakottságát, és felnőttességét 50-es létére.
Bár így még szinte nulla tapasztalattal is azt mondom, hogy nem is lehetne ezektől jobb kezdőmotort választani, ha a gyerekemnek keresnék motort. -
nod1
csendes tag
válasz mumtaz #81186 üzenetére
Abszolút igazad van.
Áll egy Ditechem a pincében. Üzemképtelenül vettem, és mivel érdekelt a karaktere, gondoltam, hogy felújítom. De az a gond, hogy szinte mindenhez hozzá kellene nyúlni, és irreálisan magas a helyreállítási költség. Benzinpumpát életre keltettem, kitakarítottam, injektort kitisztítottam, gyertyát cseréltem, kompresszort takarítottam, és sikerült indítani, viszont ezek után nálam ott bukott el a dolog, amikor random nem érzékelte a kulcsot, immobilizer hiba, vagy elektromos gond lesz, amihez nincs eszközöm, hogy meg tudjam oldani. A probléma, hogy nem is álltak rá nagyon ezen robogók javítására. (gameboy, vízleválasztó, meg ehhez hasonló finomságok. )
Szóval ha tőlem kérne valaki tanácsot, akkor azt mondanám, hogy ha újként meg tudja venni, akkor hajra, és csak 100-as benzin, és prémium 2T olaj. Akkor úgy lehet vele tervezni 20-30 ezer killométeres használatra kényelmesen. De minden más esetben zsákbamacska, és totál bukta lehet, ha össszefossa magát a rendszer, mert olyat se nagyon fog találni, aki hajlandó lenne megjavítani, és tisztességesen meg is csinálná. Mindezt megfejelve azzal, hogy a piac is beárazta ezeket a robogókat. Kér, mert az ötlet jó, de sajnos a kivitelezés nagyon érzékeny a felhasználó esetleges igénytelenségére. -
nod1
csendes tag
válasz mumtaz #81205 üzenetére
Jó neked, hogy végig mentél ezen az úton. Sokkal kitartóbb vagy nálam.
Én hamar feladtam, mert jó buli lett volna, de menet közben rájöttem, hogy ez annyira speciális technika, hogy jobban akkor érdemes belemenni, ha ráállsz a javításukra. Ezt egyébként páran csinálják is, olcsón megveszik a működésképtelen darabokat, és a felhalmozott alkatrészekből javítják, vagy átalakítják karburátorosra. Nekem csak egy "tánc" lett volna, így nem akartam sok időt, és energiát rááldozni. Az enyémnek az lesz a sorsa, hogy kap egy karburátoros blokkot. A részegységeit pedig eladogatom. Bár azért ez leírva egyszerűnek tűnhet, biztos vagyok benne, hogy így is tartogat majd meglepetéseket.
Azt vettem észre a Ditech fórumokon, hogy sokan visszatartják az infókat, nehéz így kibogozni, főleg, ha csak neten keresztül kapott ilyen-olyan tanácsokból tudsz építkezni.
Akit említettél, őt én is ismerem, ugyanaz a véleményem, mint neked. Mi is beszéltünk, és elvittem volna hozzá a robogót, de nem kaptam erre visszajelzést tőle, én meg nem erőltettem. Nagyon sok robogót javít egyébként, el tudom hinni, hogy folyamatosan úszik a munkában. -
nod1
csendes tag
-
nod1
csendes tag
válasz Tamás9x #81219 üzenetére
Végül igazad lett. Köszönöm. Gyári fotón is ezt a kialakítást találtam.
Van ott a hengeren kívül más baj is. Alsó polcos olajjal etették, és ez az olajfolyás szerintem hónapok, vagy akár egy év óta kifújó kipufogó eredménye.
Új tűzkarikával, és két új csavarral érdekes módon mindjárt megjavult a beteg. De lesz ott más baj is. Eszméletlen, hogy milyen szinten tapossák szét ezeket a gépeket. És az is, hogy ennek ellenére mégis miket kibírnak.
Minden esetre, most ezután a vétel után biztosan eldőlt, hogy ha valaki több évre tervez egy robogóval, és mindennapi megbízható üzemelést vár el, akkor tényleg érdemes újban gondolkodni.(vagy keresgélni hónapokig, míg talál egy olyat aminek volt gazdája)
De szerintem ha jó gazdája valaki egy gépnek, akkor azt felár formájában eladásnál simán érvényesítheti, szóval így hosszú távra az új sem akkora bukó. Ennyi trágyadomb között biztosan világítani fog a portékája ha el szeretné adni.. -
nod1
csendes tag
válasz Tamás9x #81236 üzenetére
Évek óta lidlis akkus ütvecsavarozóval szerelek, a világ legkényelmesebb dolga. Főleg, ha van otthon piaggio, morini, meg minarelli is. Mert így nem kell megvennem a blokkolókat külön. (Tudom van univerzális megoldás)
Igaz, hogy van bennem para, de eddig még nem volt gondom belőle. -
nod1
csendes tag
válasz Tav-Csoves #81282 üzenetére
Hello,
nem egy nagy szam ez az ajanlat. Hirdeti is mar lassan egy honapja.
Miota nezed a kinalatot? -
nod1
csendes tag
válasz Tav-Csoves #81289 üzenetére
Kerdezz ra ezekre eloszor csak uzenetben:
- hanyadik tulaj.
-megvan e az osszes papirja, esetleg ket kulcsa is
-milyen olajjal hasznalta
-a motorja volt e mar felujitva
-miert adja el. Ha erre az a valasz, hogy a szervizben azt mondtak hogy a kovetkezo TUV- re tul sokat kellett volna kolteni, es mar nem akar, akkor szerintem engedd el.Nekem ennek az elodje volt. Azt is Becs korul vettem. Sikkal olcsobban, de kellett is ra meg kolteni azert. Az a tukor egyebkent nem problema, siman korbelatod veluk a mogottes forgalmat. Es konnyen behajthato. 🙂
De allando hasznalatra en egyebkent valami Minarelli blokkosat akar JogR, az sok van kinn. Vagy Scarabeot vennek. Abbol 500 korul ment el egy jo par hete.
De ha ez jon be akkor hajra. En us beleszerettem. Ez volt az elso kanape szeru robogom. Megertem a mufaj kedveloit. -
nod1
csendes tag
válasz Tav-Csoves #81301 üzenetére
Sokan keverik, de a Kymco Tajvani. Szerintem osszessegeben jo minosegu robogokat gyartanak. Foleg manapsag. Ha voltal olasz nagyvarosban a kozelmultban akkor lathattad, hogy mennyire a Piaggio fejere nottek. A poen az, hogy pont a Piaggio is kb. 10 eve mar kinaban gyartat. 😃
Ausztriaban a klasszik japan kiskerekuek nincsenek ugy elterjedve. Ezert mondtam Jog R-t abbol viszonylag nagyobb a kinalat. Bar abbol is sok a hulyegyerekek altal letaposott darab.
De ha neked lennek, tuti rakerdeznek a postan, hogy mikor lesz legkozelebb Liberty selejtezes. Lehet mar csak negyutemut talalsz, mert a ketutemuek mar egyre ritkabbak, en mar tavaly is tobb elektromosat lattam, szerintem par even belul teljesen arra allnak at. Na de te belsoskent szert tehetnel egy kevesbe leutott darabra, amit folyamatosan szervizeltek, es jo a muszaki allapota. Saccra sokkal olcsobban megusznad. Azokbol barmelyik a veheto kategoria, ezt itt a hozzaertok is meg fogjak neked erositeni tuti.
Ne siesd el. Nezegesd a kinalatot, ha valami szimpi dobd be nyugodtan. -
nod1
csendes tag
válasz Zoli bácsi #81306 üzenetére
Ez nekem új infó, hogy Vietnámban is van gyára a Piaggo-nak. Én csak a Zongshenről tudtam.
De kár ezen rugózni, mert bárhol is készüljenek, már soha nem lesznek olyan minőségűek a most gyártott robogók, mint azok, amiket 20 évvel ezelőtt gyártottak, és még ma is futnak gyári fékkel, meg gyári olajpumpával. És nem fakulnak ki a műanyagok sem olyan gyorsan, meg minden más is sokkal összerakottabbnak tűnik évtizedek után is. Pedig ezek mindig kapják az ívet, főleg az ötvenesek. -
nod1
csendes tag
válasz Krogoth #81313 üzenetére
Hello,
önszopatós játék a javából. Két dolgot utálnak a szerelők, a racsnival matatni, és a Ditechet. Legalábbis nekem mindig azt mondta a szerelőm, amikor ez szóba került.
Én ez alapján a videó alapján csináltam:
[link]
Ne legyen szabadon az alkarod, és a vastag kesztyűt is javaslom, mert nagyon nagyot üt, ha kiugrik.Ha a videó alapján se megy, akkor van még az, amikor megfúrod a variátorházat, és beteszel egy vékony fejű csavart. És akkor onnan már nem tud lefordulni a rugó. De az már a paraszt verzió, bár működik.
-
nod1
csendes tag
Nekem minden robogonal volt elhalvanyulas alapjaraton. Mindegy volt, hogy az akku milyen allapotban van. Az ove meg a tied kozott szerintem siman van husz ev korkulonbseg. 🙂
A regiek ilyenek, nem jelent hibat, ez a lenyeg.
Offtopic:
Engem is zavar, hogy a forumon neha azt latom, hogy olyan aprosagokon megy a szorszalhasogatas, ami nekunk az atlag felhasznaloknak olyan plusz info, amire sokszor nincs is szukseg.Ez a szakmai melyseg egy szakportalon, szakemberek kozott beleferhet, de ide azert zomeben atlag juzerek jarnak tanacsokert. Azert szeretem a topik gondozoit, mert nem a vegzettsegukkel akarnak presztizst kiharcolni, hanem el tudnak magyarazni laikusoknak dolgokat ugy, hogy ertheto legyen, es megsem kioktato. Ehhez kell alazat, emberseg..
On -
nod1
csendes tag
Már kérdezni is akartam, hogy mik a tapasztalatok az Agilityvel?
Hogy bírja a hideget, bemelegedés, indítás szempontjából?
Az enyém már 10 fok környékén is teljesen meg volt zavarodva, alig akart bemelegedni, és sokáig maradt magas az alapjárat. Persze gondolom egy karburátor tisztítás, és szívató beállítás biztos segített volna a dolgon. -
nod1
csendes tag
Az enyémen annyira pörgött a kerék, hogy attól féltem leugrik a sztenderről.
Mondjuk a sztender stabilságával se vagyok annyira megelégedve, nem egy életbiztosítás. (bár ez is az elhasználódás matt lehet.) Ráadásul amikor bejöttek az első hűvös napok, akkor el is borult oldalra, mert megszoktam, hogy oldalsztenderen melegszik a ház előtt még 1-2 percet, de a hűvösben jobban felment az alapjárat, és fel is borult. A pár hónapos fékkarom meg el is tört, és elgörbült a kormány kicsit. Bár a T-szárammal lesz valami, szóval szezon előtt még foglalkoznom kellene vele.
De örülök neki, hogy nem volt vele nagyobb gondod, és végig tudtad vele tolni az egész szezont. Hálás, igénytelen gépek ezek, én nagyon megszerettem az enyémet. Bár a Burgman hatalmas váltás lesz neked ezután az tuti, mintha űrhajóra ülnél.
Olajra rá szoktál nézni néha? Mert az enyém azért csípi kicsit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen