- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Honda567
tag
Már most erre gondoltam is ,hogy lehet a Mannol fékfolyadék miatt ragad de mondom csak meg kérdezem itt a csoportba.
Wd40-et nem használok, ez a kinai főfékhengert mikor le vettem a karmantyú gumi el volt szinezödve még a gumit is marja ez a mannol. Autósboltba ez volt meg Mintex kérdeztem az eladót melyiket ajánlja azt mondta jó a mannol is elhoztam.
Ferodo fékolajat szerzek az jó minöség olyat már vettem régebben. -
Honda567
tag
Évente ki kellene tisztitani a Scara első telót nekem azt mondták akkor tartósabb valamivel de hát kinek van erre ideje.
A simson első teló porvédö gumiharang volt rajta mikor vettem a motort a villa króm szára be volt rozsdásodva alatta, bontott teló lett most bele rakva erre nem is raktam gumiporvédöt szerintem a pára be megy alá. -
Gabis
őstag
Ahogy a fotón is látszik, tele volt a harang reszelékkel. Alaposan áttakarítottam, megcsiszoltam egy kicsit a pofákat, meg a harang belsejét. Tegnap este, meg ma napközben kapta az ívet, de nem volt semmi gond. Szépen megy, ahogy a probléma megjelenése előtt.
Boldog vagyok
-
Gabis
őstag
Köszi a tippeket. Találtam itthon 19-es kerékkulcsot (remélem jó lesz a méret) meg olajszűrő leszedőt a rögzítéshez (félek ez kicsi lesz, de megpróbálom). Ha nem jön össze, akkor lehet kiugrok Biatorbágyra és lecsekkolom a Parkside-ot ütvecsavarozó ügyben, mert ugyan csak rápillantottam a Makita áraira, de nem csodálom, hogy ennyire szeretik az előbbit.
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem robogónál a kényszerléghűtés azért elég jó megoldás, araszolva is hűt. Eleve úgy gyártják a léghűtéses motorokat, hogy nagyobb hőmérsékletet is elviseljenek. Én is féltem a léghűtéses motoromtól, de úgy tűnik, bírja.
4T esetén a hengerfej vezeti el a legtöbb hőt, azt azért elég nagyra méretezik. Szerintem az lenne kritikus, ha túl melegedne az olaj, és nem tudná ellátni a feladatát.
Emlékezem, anno a 250-es MZ ilyen kánikulában túlmelegedett. Leállítva nem állt meg, igaz kissé ritmuszavarosan (egyenetlenül) de ketyegett tovább. Meg kellet fojtani (magasabb sebességi fokozatban kuplungot ráengedni alapjáraton), vagy a benzincsapot elzárva kifogyott a benzin a karburátorból, és leállt.
De nem állt be. Na jó, egyszer.
A Trabant autó volt még érdekes hűtés szempontjából. 2 hengeres, 2 ütemű, kényszerléghűtéses motor. Egyik henger felől. oldalról fújta a levegőt. A ventillátorhoz közeli henger télen túlhűtött volt. Másik oldali, távolabbi hengernek viszont ilyen melegben kevés volt a hűtés. De nem szokott beállni, a motor hangján lehetett hallani ha túlmelegedett. Mondjuk MZ hangja is változott, csökkent a teljesítmény is mielőtt besült, csak nem figyeltem rá. (mondjuk ki na, 20 évesen b... rá)
Ja, bocs, hajlamos vagyok sztorizgatni, de a lényeg, hogy ilyen melegben időnként ajánlatos kis pihenőt tartani léghűtéses géppel. Illetve figyelni a túlmelegedés jeleire.
Mostani motorom egy Benelli Imperiale. Klasszikus, hosszú löketű, 400cm3, léghűtés. Megállok vele ilyenkor rendőrlámpánál, nem elég hogy a nap süt, ontja a hőt felfele ez a dög is rendesen......Szerencsére menet közben nem érezni. Egy olaj hőmérőt rakhattak volna rá, 30...40 km után forró a blokk ilyenkor rendesen.
Autószerelő kollégával beszélgettünk a témáról, szerinte az ideális, amikor 100-110 fokos az olaj. Kb ennyire saccoltam a blokk hőmérsékletét.
Ja, nekem gyári előírás a 10w-50 olaj.
Szerintem ahol 10w-40 az előírás, oda is nyugodtan mehet a 10w-50.
Na, befejeztem. -
Gabis
őstag
Nem is maga a gumi leszedése miatt aggódom, az első kerékkel már eljátszottam ezt amikor a belsőm a szelep tövénél adta meg magát. A hátsó kerék kiszereléséhez kérnék tanácsot. Ott le kell kapnom a kipufogót is... rendben. A hátsó tengelyhez viszont mindenképpen valami combosabb eszköz kellene nem?
-
-
szimi57
őstag
Nemrég van nálam a Keeway 50 2t. Valamilyen szinten működik a külön olajozás, még nem mértem be. Biztos ami biztos a 100-as benzint bekeverem 1:40-es arányra, így most akár dupla mennyiségű olajat is kaphat a Motul 710 2t-ből. Viszont pár km után semmi füstöt nem látok, a kipufogó sem olajos, kormos. Ennyire jó lenne az olaj?
-
IMIIKE1998
őstag
Köszi, ezt kipróbálom majd.
---------------------
Ezt az egyenes futást amúgy mennyire kell komolyan venni 50-es robogóknál? Én mielőtt megvettem a mostanit, vagy 4-5-öt próbáltam, mindegyik húzott valamerre, legtöbbször balra. A mostani is ilyen, szerkezetileg egyben van pedig, de nekem a Babetta is húzott egy irányba mindig, így nem újdonság. -
Gabis
őstag
Még ez a LeoVince Touring is tetszik. Itt nyitott kipufogónak írja, de a gyártói oldalon erről nem találtam információt.
-
Jó. Viszont kéne még plusz fokozat, kevés neki a 4.
#86629 mumtaz Tök komolyan, mintha nekem is rémlene ötsebességes dekni amit élőben láttam.
Régen amikor fiatal srácok voltunk volt egy idősebb ismerős tag, akinek gyárilag 80-as simson robogója volt, ráadásként önindítós is volt szintén gyárilag. Tudomásom szerint nem igazán hozták ezeket Magyarországra, amik voltak azok privát kerültek be. -
mumtaz
senior tag
Táborinak még mindig meg van egy 6 (vagy 7?) sebességes simson. Motorikusan ő tuningolta és külsőleg is fel van pakolva rendesen. Egy igazi krossz motor. Nem tudom, mit tudhat, de már vagy 30 éve ott van és állítom, hogy 50km sincs benne. Nagyon eltér a hagyományos simson külsőtől és a bal deknijén is mintha gyárilag lenne rajta, hogy hány sebességes.
Na azt elfogadnám. -
-
malagutif122
tag
Találtam most neten 1998-as scara első telót ennek akasztós a fék nyereg felfogatás mint az enyémen
csak a villanyaknál befogatástól félek nem biztos hogy egyezik megnézni személyesen nem tudom messze van, enyém meg 2005-ös nem biztos hogy jó hozzá.
A régi rozsdás telóra azt mondta a szerelő ha ki tisztítja egy kicsit fog javulni de jó nem lesz.
Ez lenne a 98-as scara telója.
-
malagutif122
tag
Mikor meg vettem nekem is mind 2oldalt simson porvédő volt mint a tieden, akkor biztos le törték róla
a műanyag porvédőt. Én meg azt hittem volt ebből újonnan porvédő nélküli is.
Vettem hozzá egy olyan telót aminek csavaros a fék nyereg felfogatás na ez nem passzol bele szerelőnek elvittem nem tudja bele rakni mert a sárvédő bele érne a Gumiba meg a villanyaknál se passzol semmi.
Teszek fel képet a telóról ami nem lett jó. -
NYPD
aktív tag
Tudja már a fene ennek mikor mi nyűgje van, legszívesebben már beborítanám az első árokba aztán felgyújtanám, amennyit már szivatott... Pedig nem ez volt az első esője, eddig nem volt semmi gond... Lehet a tegnapi özönvíz már sok volt neki. Reméltem mára kiszárad és jó lesz, de se kép se hang, nem indul. Leszedtem az akksifedelet, alatta még vizes volt, még megnézem lehet a CDI ázott meg, meg kikapom a légszűrőbetétet hogy milyen állapotban van.
-
-
Zoli bácsi
őstag
Trabinál ha kifogyott a benzin, át lehetett váltani a csapot tartalék állásra, volt még 6L nafta...... Jó is volt az a régi benzincsap, ha kifogyott a benzin, volt még 50-100km-nyi tartalék állás...Azt hiszem MZ-nél 2,5-3l lehetett.....
Kár hogy most nincs ilyen vészmegoldás.
De ha rossz a szintmérő, egy fél literes vagy literes műanyagflakonban miért nem nem visztek magatokkal üzemanyagot? Robogó ülés alatt elfér....Vagy tűzveszélyes? Csak kérdezem, nem okoskodni akarok... -
-
-
Rivaul
addikt
Egy gumisom van de nem olcsó darab. Eddig mindig pontosan mért. Ma nem bírtam magammal egy picit a hajtás oldalt megbontottam felmérni a helyzetet. Nyugo83-nak lesz lehet igaza. Azt sem tudom hogy indul mert a vario alatti szimering keresztbe állt
Az egyik fele a helyén, másik meg hozzáérve az önindító szabadonfutójahoz. Egyenlőre visszatuszkoltam a helyére. Kapott új görgőket amiket találtam itthon, a nyomólapba rendesen bele evett már, azt kicsit felpolíroztam. Nem hibátlan a helyzet de nem is tragikus. Egy tízesből sztem helyre tudom tenni ahogy kell.
-
-
Köszönöm. Apró eltérések vannak, de lényegi dolgok (váz, kerekek) megegyeznek. Illetve még elég "koszos", mivel (bizományisként) nepper egy filegória alatt tartotta, így állt rajta a jég.
-
energy4ever
addikt
En valoszinubbnek tartom, hogy sosem latunk mar havat, minthogy marcius 15.-en havazni fog.
Megkerdeztem az uj topikot erre a celra. Hamarosan megis csinalom!
3db motoros topik letezik itt? Ez, a rendszamos robogos, meg a motoros. Vagy van meg tobb?
Amugy a bevasarlo kozpontos parkolos otlet sem rossz. Pl rakosfalvan van nagy porkolo mekivel, kilatni a motorokra onnan, es meg az talan unnepnap is nyitva van. Meglehet, hogy meg kiis lehetne berelni. -
Tamás9x
őstag
Őket még nem néztem, köszönöm
KTMHobby3: Remélem volt benne gy kis irónia, mert el kell hogy szomorítsalak, jól néz ki, a váz kellően merev, de a teleszkópok oylan 60-ig megteszik, felette már minősíthetetlen, de ebbe bele szól a gumi is... üresen 90 kiló vagyok erre szokott ha túrázok rámenni 20-30 kiló táska.
A műanyagnak köszönhetően sehol nem rohad, DE zörög, így ragasztani kellett egy pár helyen csavaroknál, dekni...
Gyári állapotban, olyan 3HP 50cc ami PZ16-os karbival kb semmire nem jó, RPM limit nélküli CDI- vel és normális karbival, ki lehet belőle hozni 5-öt, akkor már a max sebessége GPS szerint, 50-55, De súlytól és környezettől függően lehet variálni az áttételezést, 428-as lánc az erőátvitel.
Fogyasztásod marad 2 liter alatt.
Majdnem 1:1 megeggyezik a Honda Monkey blokkjával, szinte csereszabatos elég sok alatrész, nagyon kis masszívnak ismertem meg, sok helyen találkoztam ezzel a blokkal.
A jelenlegi konfig bővel túlteljesíti ezeket az értékeket.Fékek: Elől hátul dob fék, amik meglepően nagyon jól fognak,(még..) de én rengeteg morot féket használok, így lehet egy 2T robogót nem fogna meg rendesen, egy tárcsa előre nem ártana, hátul bármiylen sebességnél lehet satuzni a keteket.
Dönthetőség, kanyarodás: Mintha egy nagymotoron ülne az ember, benned van a "Jani" Döntöd mint a nagyok, kopik a lábtartó, amíg egyszer be nem akad, és jön a baj, szépen és jól kanyarodik. szerintem nagyon szélesek a lábtartók, és túlságosan hátul vannak 174cm vagyok hosszú távon már nem kényelmes. Egyenes hát.
Kábelezés, az igazi gagyi kínai vacak, világítás az igazi kínai vackokat meghazuttoló vacak, vásárlásnál azonnal kuka az összes izzó, és ledet mindenhova.
Króm: ahogy kivitted rohad mindenhonnan, az első év arra jó, hogy gyűjts egy kis pénzt, és majd télen homokfúvás-festés
Más nagyon nem jut eszembe, jelenleg 4000Km van benne 0km-es korától nálam van.
A legutóbbi túrám 2*332km volt Nyh-Mór-Balaton-Mór-Nyh Nem hagyott ott sehol, a defekt ami aggasztott nagyon.U.i.: Nem minden ami arany ami fénylik, amennyi munka belement, nem kezdeném újra, körbe nézném mosolyognék, és vennék valami min, 250-es 4T-t mert kijönne az árból.
-
energy4ever
addikt
Nem. Az egyiken gyari karbi, gyari legszurohaz van, a masikon dellorto. Mindketto csinalja, de egyiknek sem jut be oda viz, mivel a blokk felett van a karbi, es jo nagy a hatso sarvedo. Plusz ezek 4T-k.
Gyertyakabelt fogom majd korbetekerni, hatha tenyleg csak valami elektromos hiany lesz a gyujtasnal.
-
macilaci78
nagyúr
A linkelt oldalon látszik, hogy a karburátor és a gázkar közt van benne egy toldás. Ahhoz, hogy a karburátorhoz hozzáférjek, ülést, csomagtartót, oldalsó idomokat, akkufedelet és ami mögötte van idom, le kell vegyem. A toldás tippre a lábtartó idom alatt van, ahhoz pedig először jön a térdemnél lévő idom és a lámpás idom is.
Viszont a lámpás idomom csereérett, szerintem a lámpát is cserélem ledesre (sutba dobva a jogkövető magatartást), és a kilométerspirálból is már kettőt vettem és még mindig nem jó, ha újjal próbálkozok, akkor a kormányon lévő idomokat is le kell vennem.
Ami marad: sárvédők elöl-hátul és a fecskefark. -
macilaci78
nagyúr
Azért vittem el lábon a gépet gumishoz, mert a gumicseréhez ki kell venni a kereket, azaz az első fékkel és a kipufogóval is babrálni kell. A gumikon felül ezek olyan dolgok, amik hatással vannak az én és a motor épségére is. Mindazonáltal akkor még más jármű nem volt a motoron kívül, busszal meg nem akaródzott volna vinni a kereket.
-
suste
veterán
Igen, az is csinálhatna ilyet. De nálam a variátordob csinálta.
A kuplungnál ugye acél tárcsák vannak, ezek nagyon sokat ki is bírnak.
A variátor oldal viszont alumíniumból van, és az a része ami körülbelül 40 és 60 km/h-ás sebességhez esik (itt van legtöbbet a szij), nagyon kikopott. A fix tárcsát már régebben cseréltem, így a szíj külseje az jól nézett ki, de belül jól megette az egyenetlenség.... szerencse, hogy kivettem a szíjat..... -
mokus1
addikt
Hát én 50-esnek vettem max 70es lehet a hangján azért hallanám, ha sokkal nagyobb lenne. Viszont biztos cserélve van benne valami, mert 0-10ig nem ugrik viszont magasabb sebességen meg nagyon.
100asból szerintem csak 4 ütemű van. Ez tuti nem az.
Nyogo83: Nem sokára megyek dolgozni és megnézem de ez vagy 100-ig vagy 120ig van skálázva.
-
nyogo83
Topikgazda
Szerintem is erdemes ilyenkor ranezni.
De amugy siman lehetseges hogy tudja ezt gyarilag is, ha nem egy torkaveres blokkrol van szo. 12 eves Runnerem gyari 50-es hengerrel 85-88Km/h-t siman futotta erolkodes nelkul. Ki tudja mennyit futott volt osztrak postas Liberty, szinten gyari 50-es henger, 80-84-korul ment.
Ami fura nekem, de majd kijavit mokus1, hogy ugy remlik az 50-es Scara oraja 80-ig van skalazva.
-
perge666
veterán
Lehet 70-es,csak nem tud róla.
Régen volt egy Old SR-em,ment mint az ítélet,húzott nagyon,óra szerint 95-öt.
Kocsival próbáltak bemérni haverok,nálam 95,náluk 85-90 között volt.
Hozzám úgy került a vas hogy gyári 50-es,de mikor eladtam,jött a visszajelzés hogy 70-es,mert úgy adtam el hogy üzemképtelen volt,és mikor szétszedték kiderült a turpisság. -
macilaci78
nagyúr
Ennek egy robogó mellett nem sok értelmét látom. A robogón nincs 12 V aljzat, sokaknak nincs autója sem a robogó mellett, ha mégis, korántsem biztos, hogy elfér a kocsival az éppen szerelt robogó mellett. Egy légkulcs+kompresszor bár nem fér be a hátizsákba, de ettől még kerekén húzható, pár tekerést akár áram nélkül is elbír tartályról, a fenntartása is olcsóbb, mint egy autónak.
Ha meg autóm van, akkor meg tök mindegy, hogy levegős, vagy elektromos kerékkulcsot szállítok vele.
Az út szélén a kocsiban meg nekem megfelel a gyári kerékkulcs is, annyi a titka, hogy úgy kell meghúzni a csavarokat, hogy az út szélén is tudd lazítani. Eddig még csak négyszer kellett kerékcserekor jelen lennem, de sokkal többször volt 1 bar alatti nyomás a pótkerékben... -
apóka
aktív tag
Köszi az infót!
sityupityu : Azért próbálom a benne lévő méretet visszatenni, mert nem szeretnék változtatni a mostani karakteren.
Az eladáskor kitöltött szervizkönyvben megadott évjárat elméletileg nem stimmel az alvázszám alapján azonosíthatóval.
Alvázszám: ZD4TH000X5S......[link] az "5" alapján 2005 az évjárat, a papírokon 2007Nézegettem a szíjakat és különböző hosszúság van megadva. Már a hosszú blokkoson belül is. Ezek nem jelentős különbségek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fotós felszerelés - Stúdió lámpa / Softbox / Vaku
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged